Вече и на най-простите в България е ясно, че очакваната революция в българските митници не се състоя. Символът на борбата против корупцията в митниците, бившият държавен ревизор Емил Димитров, подаде оставка. С него си отива и надеждата, че някой може да се справи с корумпираните митничари.
По-умните разбраха и схемата, по която редовите митничари ще водят войната против всеки началник -„натегач“, какъвто беше Емил Димитров – тих бойкот. Ако не ги закача, те ще поддържат някакво ниво на събираемост на митата, като все пак си събират пари за „Мерцедес“ или скромна къщичка на три етажа. Ако ги подгони с Реви Зоровски плам, ще пропускат камион след камион и така приходите за държавата ще спаднат. А спадналите приходи от митнически вземания означават уволнение за началника на митниците. Следващият началник ще си има едно наум как да се държи към своите подчинени.
А най-умните, ако все още са останали такива в България, вече би трябвало да си задават въпроса: Имаме ли нужда от митници в България? Корупцията не може да се премахне. Тогава не трябва ли да премахнем митниците, за да премахнем корупцията?
Някой подхвърли в медиите, че въпросът е морален и трябва да се промени моралът в митниците и държавата като цяло. Казано на по-прост език, корупция има, защото митничарите са крадци по природа. Никакъв механизъм, политически или административен, не може да премахне корупцията, ако не се промени моралното естество на митничарите. Но как да промениш морала на митничарите? И откъде да намериш митничари, които не са крадци?
Тези от нас, които си четем Библията, знаем че това е невъзможно. Моралът на Осмата Заповед – Не кради! – ясно определя митниците като институция-крадец. Самият смисъл и философия на съществуване на митниците е насилствено отнемане на праведно придобито благосъстояние. Международната търговия е основана върху свободното договаряне между чуждия производител, търговеца и родния потребител. Държавата се намесва в тази доброволна сделка, за да контролира решенията на пазарните участници в нея, и най-вече за да вземе парите на потребителя. Никой от доброволните участници в сделката не желае участието на държавата. Нито пък държавата носи някаква стойност в сделката, заради която да получава пари. Единственият фактор за нейното участие е грубата физическа сила на полицейската намеса. С по-прости думи, налагането на мита е обикновен грабеж.
Пророк Самуил определя ясно характеристиките на държавната тирания в 1 Царе 8. Една от тях е високи данъци в размер на 10% (1 Царе 8:15-17). Египет беше робска държава, в която данъците бяха двойно по-високи от обикновената държавна тирания 20% (Бит. 47:26).
Съвременната българска демокрация смята робовладелските египетски данъци за „консервативни,“ затова държавният бюджет е три пъти по висок – 60% от произведения продукт в България. Следната таблица показва ясно за какво говорим:
Вид общество –Ниво на данъците
- Библейско (свободно) общество – под 10%
- Държавна тирания – 10%
- Робовладелско общество (Древен Египет) – 20%
- Демокрация (съвременна България) – 60%
Би трябвало да е очевидно, че държавата е крадец, а митниците са нейната основна институция-крадец. Тогава е очевидно също, че не е възможно митниците да привлекат на работа почтени хора. Публичният дом не може да привлече на работа сериозни семейни жени със здрав морал. Нито пък може да се състави ловна дружинка от вегетарианци и будистки монаси. Публичният дом привлича блудници, както ловната дружинка привлича месоядци. А митниците привличат на работа само крадци. Всяка институция привлича такива хора, каквито е тя самата. Всяко семе дава плод според вида си (Бит. 1:11-12). Толкова е просто.
Митницата краде от благосъстоянието на хората, служителите на митницата крадат от митницата и от благосъстоянието на хората. Докато има митници, този проблем ще съществува. Корупцията, или кражбите от държавата, ще престанат, когато държавата престане да краде от своите граждани. А това ще стане когато данъците спаднат под 10% и митниците като институция-крадец бъдат премахнати. Осмата Заповед важи за всички, включително и за държавата. Нарушението на Божиите заповеди не е без последствия.
Изводът е ясен: Решението на проблема с корупцията е в премахването на самия проблем, митниците. Не може да има митници без корупция. Свободното договаряне между пазарните участници, без държавна намеса, е единственото средство против корупцията. Всеки друг опит за решаване на проблема е обикновена утопия.
Със съдействието на Българска Християнска Интернет Библиотека