По принцип изолацията не решава проблема с грехът.И аз съм принципно ЗА домашните училища,но те нямат почва у нас в този момент,В трудностите ще се каляваме,ще свидетелстваме за това в което вярваме и в училищата, и навсякъде,работни места,банки учреждения.Доводите са ми няколко.
1.Родителят е учител и възпитател на детето,то следва предимно неговият пример.
2.В църквата също има образование,в определени дни децата се събират и осъзнават вярата си, срещайки се с ситуациите в света се стараят или да следват Божият модел,или сами избират дяволският,свободният избор е зачетен.
3.Никой не им се присмива че са глупаци,те трябва да се осъзнаят в обществото и да контактуват с хората които са за спасяване.
4.Ако някой те удари по едната буза ... какво е казал Исус да правим? Но Исус спазваше и много други интересни съвети описани в книгата Притчи.Понякога и без владеенето на бойни изкуства Божият Дух ни дава какво да говорим и как да постъпим в ситуация в която са проявили насилие към нас.За децата се отнася същото.
5.Предметите които се изучават в училище са морални и съобразени и адаптирани към повечето ученици.Те могат да чуят урока,да разберат смисълът му, но и сами да преценят в какво да вярват. Не виждам например в Математиката и Физиката колко ужасни свецки влиания се ширят, тук се говори направо все едно Непер или Куши са едва ли не моралните учители на децата.

Да не говорим за Нютон който е бил вярващ , леле какви закони е писал ...
А детските песнички които учат по музика направоо , пък по рисуване .... да не говорим.
Хора в кой век живеете ?
Познанието и Истината ни правят свободни!Ако тези предмети могат да се преподават достатъчно добре и вкъщи добре , или ако се направят училища със преподаватели Християни, и всеки ден да се започва с молитва... Супер.Но това пак не дава особена гаранция за това дали една личност ще избере Божият път или човешките поучения. Ограничавайки кръгозора си може да последва фанатичен пастор, и да стане еретик, или глупак , лековерен , неразвиващ талантите си човек. Това може да стане и в държавните училища няма спор.Там децата са всякъкви. Аз съм завършил музикално,в моят клас имаше още 3 ма от моята църква,подкрепяхме се , помагахме си, и честно казано на много добри неща ни научиха там, няколко от учителките също бяха вярващи,много интересни бяха часовете по астрономия именно с една от тези учителки,тя разкриваше пред нас невероятните чудеса на огромният космос,по такъв начин че сами стигахме до убеждението че няма как това да е станало от самосебеси.Часовете по Физика са ми подействали много по-насърчително,отколкото понякога дори са ми действали проповеди в църквата.Защото чудните закони на механиката,разните флуиди и тн. Това е свят който ти открива много за Дизайнера на универса.
Съгласен съм обаче за така наречената "Литература"... където трябваше да четем тъпи критици , и ако напишем нещо свое според нашите виждания,ни гледаха странно, но мисля че и това време отмина ... По Философия е хубаво да се види какво са мислили някои големи умове,Логика е много полезен предмет който развива мисленето,а психологията те учи от какво се състои то, и възможностите да контролираш някой реакции,ако се добави и Бог към някои от уроците би станало много хубаво.
В биологията еволюцията не се преподава много,само няколко кратки урока,върху които не ме изпитваха за щастие , иначе сложността на живите организми,многообразието им също ни водят към Бога ... Рядко учителите налагат своето мнение по непроверени от науката и недоказани теми.В много науки има морал какъвто не виждам в теологията понякога. Бог и истинската наука с в консунанс,Той е този който ни открива тайните на този свят.
Припомнете си Даннил , той отказа да яде от изрядните ястия на царя, но стана най-добър в науката и беше обявен за началник на царските мъдреци.Макар и по задължение той участва в образователната система на Вавилон , а беше юноша,кажи речи дете,Давид , Йосиф, колко примери да ви дам за това че ако децата имат връзката с Бог, то през каквито и изпитания да премине тяхната вяра тя ще устои и ще се затвърди .
Лошите неща не се учат толкова в часовете ,колкото в междучасията,в които развратни и твърдоглави лапета си правят каквото си искат, но това става и пред блока ви, и пред църквата и навсякъде наоколо, какво , да ги пратим тогава в манастир в планината , докато достигнат пълнолетие? Ако това не е техен избор и това няма да помогне ,а дори ще ги озлоби спрямо родителите им...Днешните деца са личности от все по малка възраст,те вече знаят всичко необходимо за живота малко след като проговорят.Ролята на родителят е да направлява тяхното развитие,а не да ги бута и води за ръка, след като те се научат да ходят, това би възпряло разтежа им ...
А относно молитвите за наркомани,обяснете им че удоволствието което получават е измамно, и че то води до болезнени последици и страдание.Но как ще им обясните като вие самите пиете вино и спиртни питиета, а същото може да се каже и за тях? А личният пример ? Ако вашият личен пример не е в ред , какво се оплаквате, какво ще ги научите в домашното училище ? Има телевизия , има Интернет, там могат да се видят доста по "лоши" неща отколкото в училище !
Кого заблуждавате себе си ли?
Нека направим Християнски училища,нека кфалифицирани спецялисти преподават там, нека се молим ... Добре това е най-доброто...Нека даваме пример на децата си, супер, нека ги направляваме,съветваме , понякога оставяме да се справят сами , понякога да ги вдигаме от калта в която са паднали, нека. Но нека не правим грешката да ги лишаваме от свобода и познание, нека не ги правим коне с капаци или религиозни фанатици.Ние сме отговорни за подобни решения които вземаме, и Бог ще ни държи сметка за това. Също и за неразвитите и неоткрити таланти на децата ...
Просто се замислете над това и поразсъждавайте трезво ... [addsig]