Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Йоан гл.2, днешната проповед.

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 22:06:00 ч. от потребител 403
Днес известният и популярен български богослов и наш пастор Венци разгледа Евангелието на Йоан гл.2.
Беше обърнато внимание на два пасажа който са неясни за богословието според него и реших да потърся отговор тук.
Първата фраза която звучи странно е израза към Мария; "какво има между мене и тебе жено?" наподобяващ възклицанието на обсебените към Христос край езерото. Интерестно ще ми е какво казват по въпроса католиците, ако някой е запознат нека да каже, понеже нямаме католик тук.
Втория въпрос касае превръщането на водата във вино, не е ясно защо не бе превърнат въздуха в делвите, а тряваше да се сипва вода. Дали това е някакъв символизиращ ритуал и имали връзка с друго място в писанията. Ето едно кратко обяснение; водата е основата за всеки живот а виното символизира изпълването с Духа, а свадбата е спасението, това са мои догатки Венци не ги е споменавал.[addsig]

Публикувано на 10 април 2005 г. в 16:40:00 ч. от потребител 1228
Наистина, интересна тема!
Според един друг превод, Исус казва на мајка Си: ?Не трјабва да ми казваш какво да правја, жено! Мојат час все оште не е наст?пил.?
Мајка Му, Го кара да изв?рши чудо заштото, от рждането Му до този ден тја добре е знаела силата Му (Лук.2:19,51)
Под ?моја час? предполагам трјабва да се разбира времето в което е прославен Сина от човеците, заради делата и словата Му, и времето в което е прославен от Отец чрез В?зкресението!
А сега ште си позволја да цитирам един коментар на този текст от 11век. Автора на коментара е Теофилакт Булгарски, гр?к служешт в Охрид:
? Под вода можеш да разбираш нашата воднистост, влажност и разслабеност в живота и мненијата. Под петте каменни делви-петте чувства чрез които грешим в делата, под шестата каменна делва-разума, чрез којто се колебаем в мненијата. И така, нашија Господ Исус Христос, евангелското Слово, лекувајки нашите паденија, било то в дејателнија, в умственија или в с?зерцателнија живот, превр?шта течното или тв?рдото в нас в?в ?вино?, т.е. в живот и учение, тр?пчиво и веселјашто, и по този начин 6те наши каменни делви се нап?лват с тази прекрасна напитка - чувствата-за да не грешим в дејателноста, разума-за да не грешим в мненијата?
Не познавам католици и незнам мнението им по този в?прос, но цитирах един интересен коментар на епископ от Источната ц?рква
П.П. извинете ме за правописа, но поради проблем с компјут?ра ползвам временно македонска кирилица

Публикувано на 10 април 2005 г. в 18:26:00 ч. от потребител 403
Благодаря за отговора, вие сте можеби първия юзар на който благодаря, че ми показал много по логично значение на странен пасаж за който нито аз като богоизбран нито мойя пастор който е преподавател във ВЕБИ успяха да дадът правдоподобно логическо обяснение.
Само ще те помоля да ми посочиш версията която си видял аз сега отивам на моята страница за да го търся.[addsig]

Публикувано на 10 април 2005 г. в 18:51:00 ч. от потребител 1228
Текста е от изданието на ББД на Новија Завет от 2002г. Нов превод от оригинала, с много интересни бележки под черта, препор?чвамтиго. Когато го отворих за п?рви пат все едно никога не бјах чел Новија Завет!
П.П. пак извинјавај за неправилното писане, но сум много прост в тија технологии и с тоја КРЕДОР нешто не се справјам.
радвам се че ти е харесало това което сум написал

Публикувано на 10 април 2005 г. в 19:49:00 ч. от потребител 403
От Иоанна 2:4 (Slovo Zhizny)
4 Иисус ответил: - Почему Я должен заботиться об этом? Мое время еще не настало.
Ето това е можеби е най логичното.
и това също;
John 2:4 (Worldwide English (New Testament))
4Jesus said, `Woman, why are you telling me about it? It is not yet the time for me to do something.'
6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух
12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните
36 Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава в
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2005-04-10 12:51 ]