Възстановени архиви > Форуми > Брак и семейство > a ako kazhem \"da\" na razvoda?

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 00:27:00 ч. от потребител 1135
Стоим си и доста често си говорим не за друго а точно за това: "а ако кажем "да" на развода?"
Понякога си мисля че дори вече сме го решили всеки за себе си. Сигурно избързахме в началото.
Искаше ми се да попитам все пак - какво ще стане след това?
[ Това съобщение беше редактирано от: ednata_polovinka on 2005-02-05 18:17 ]

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 08:33:00 ч. от потребител 351
Развода е лошо нещо !
Ако не вярвате питайте децата на тез дето са разведени.
[addsig]

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 09:16:00 ч. от потребител 184
То, че е лошо, лошо е...но няма никаква гаранция за никой...Но дано не се случва...или по изключение.

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 14:06:00 ч. от потребител 87
Брака е завет и ако някой дръзне да го наруши си навлича Божия гняв. Какво толкова има да му се обсъжда на това?

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 17:53:00 ч. от потребител 125
Здравей половинке,
Предполагам си наясно с ясната Божия заповед да не напускаш жена си (а ако не си, тук има достатъчно хора, които ще ти я припомнят с удоволствие). Аз обаче искам да ти обърна внимание на нещо друго.
Много хора, когато мислят за брака си и за евентуалния развод, възприемат тези неща като нещо между тях двамата и Бога. В действителност обаче вашето решение е нещо, което е пряко свързано с обществото и което (непряко, но доста осезаемо) влияе и на другите хора.
Ако имаш време прочети следната статия:
В защита на моногамията (кликни тук)
Някъде по средата на статията авторът говори за една особеност в подбора на партньори, която съществува при различните полове. А именно, че браковете между по-възрастни мъже (40, 50, дори понякога 60 години) и по-млади жени (20, 30 години) е много по-често срещано явление от обратното, т.е. бракове на по-възрастни жени с по-млади мъже.
Поради това, позволяването на дори един единствен развод на човек, което го освобождава да се ожени наново на по-стара възраст, създава един неизбежен и много болезнен ефект в обществото - а именно възрастов дизбаланс на браковете и множество хора, които просто не могат да си намерят партньор (предимно млади мъже и възрастни жени).
Казано накратко, ако на теб ти бъде позволено да се разведеш и ти го направиш, то ти ставаш активно съпричастен към това някои хора никога да не намерят брачен партньор за себе си. Или казано още по-директно, актът ти би бил егоистичен и щастието, което ти би придобил от него, ще е за сметка на нещастието на други хора.
Освен това и се съмнявам, че един развод може да донесе някакво щастие, предвид че щастието идва от Бога, а разводът е акт противен на Бога.
Господ да ти даде мъдрост и да ти помага да не сбъркаш,
Велин
[ Това съобщение беше редактирано от: tzanov on 2005-02-06 10:54 ]

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 19:23:00 ч. от потребител 1096
половинка,
Знаеш ли какво му е лошото на развода, че можеш да ходиш после в ада. Защото след развода си сам и ще започнеш да си
мислиш за повторно женене/омъжване/. И тогава дяволът започва да ти дава стихове от посланията на Павел,"в които послания има някои неща мъчни за разбиране, които неучените и неутвърдените изопачават, както правят и с другите писания, за своята погибел." /2Петр 3:16/. И в България не е трудно да намериш и "пастор", който да те насърчи и да ти "обясни" подробно от личен опит как стоят нещата. И след като ти прегори съвестта с "горещо желязо" и ти отпаднат всякакви "осъждения от дявола" ще допълни мярката на греховете си като те и венчае.
Ей това му е лошото на развода, половинка, защото неусетно можеш да се намериш под ударите на Исусовите думи в Лука 16:18 "Всеки, който напусне жена си, и се ожени за друга, прелюбодействува; и който се жени за напусната от мъж, той прелюбодействува."
Дори и да не си виновна пряко за охладняването и последвалия развод, т.е. да си напуснала заради прелюбодейство, трябва да си останеш сама. Дори да не си напуснала, а да са те напуснали, пак трябва да си останеш сама. Ако не си готова, по-добре преглътни и прости и направи всичко възможно да задържиш съпруга си. Молитвата към Татко ти прави чудеса.
Твоя в Господа: сестра Нина

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 19:27:00 ч. от потребител 1096
Прощавай брат, че ти говорих в женски род, не забелязах изображението под името.
може би се подведох по "половинката"
Тъкмо стиховете от Словото няма нужда да ги транслираш в женски род.

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 11:27:00 ч. от потребител 343
1 Коринтяни 7
15 Но, ако невярващият напусне, нека напусне; в такива случаи братът или сестрата не са поробени на брачния закон.
Какво ще кажете за това? Означава ли, че братът, или сестрата, могат след това да сключат повторен брак след като вече не са "поробени на брачния закон"?[addsig]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 11:59:00 ч. от потребител 788
Quote:
|
Искаше ми се да попитам все пак - какво ще стане след това? |
|
Днес ще съм "добър", няма да те замерям със заповеди и текстове, а ще ти изпратя едно мое стихотворение, за да разбереш "какво става след това", дори когато само единия реши да напусне (постъпва като невярващ) и според буквата, няма защо да се чувстваш виновен. Раната, причтелю, е така жестока, че понякога ти се иска да затвориш очи и да не се събудиш...Вярвай ми, проблемите, които имате сега са като капризи на тийнеиджър, пред горчилката, която ще вкусите после, при спомена за сватбата, за дните и нощите, като минавате поотделно по стари улици, по които сте вървели заедно.
Виж сега едно истинско стихотворение:
...Когато чаках един влак в студентска квартира,
когато вярвах, че тя все пак, рано или късно, ще се върне...
Приспах децата неродени,
скатах набъбналия стих
и две - три рими разранени
във чаша вино разредих.
Дими последната цигара
и чувам как пристига влак -
мъглата тромаво разпаря
с един въпрос и много страх -
по теб: Дали си се качила??
Мълчи нощта! Кърви без звук!
Кажи! Нима си подарила
децата ми на някой друг??
Светослав Ангелов /portos/
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-02-09 05:02 ]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 12:04:00 ч. от потребител 351
1Кор.7:15
"Но, ако невярващият напусне, нека напусне; в такива случаи братът или сестрата не са поробени на брачния закон. Бог, обаче, ни е призвал към мир."
Значи,вижте како иска да каже човека.
пререфразирам:
"Ако заради вярат в Исус Христос някоя жена бъде напусната от невярващия си мъж,нека да знае,че тя не е виновна.Тъй като да бъдем слуги на Бога е къде,къде по важно от това да запазим брака си с един невярващ калпазанин"
Значи,в такъв смисъл тя е свободна от брачния закон(няма вина) а не,че и е разрешено да се омъжи отново.Това,че единия е гламав да напусне жена си,не дава право на жена му и тя да глупее кат него.
[addsig]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 12:17:00 ч. от потребител 788
Няма такова нещо като "развод по взаимно съгласие". Има осъдително неумение да "откриеш себе си за другия и другият за себе си", това е свързано с болка, разочарования, жертви и усилия, но е благословено и благодатно, защото иначе, избирайки лесния път, си навличаш проклятие от това, че не си се покорил на Заповедта, Заповед, която ти е дадена, за да те направи щастлив чрез изпълнението й.
Ганьо и Леон засягат друг въпрос и са прави, защото понякога е по-добре да "прежалиш човека", за да не инвестираш напразно време и усилия за възраждането на връзка без бъдеще...И това се случва, но преди да се решиш, трябва да си уверен, че си направил всичко възможно...Е, едва ли толкова, колкото пр. Осия, но все пак понякога трябва да опиташ да отидеш "над Закона", т.е. да направиш и повеч от това, което Законът заповядва.[addsig]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 12:23:00 ч. от потребител 724
Е, наи-после и аз да имам едно мнение с Бай ти Ганя!
Лошо нещо е туй развода и да не дава Господ да се стига до там, па дори причините да са и според Словото, защото Исус сам ни каза, че "поради нашето КОРАВОСЪРДЕЧИЕ" Мойсей ни е дал право да даваме разводно писмо, "но в началото не е било така".
А как е било в началото, можем само да съдим, но не е било така.
За жалост сега не търсим начини да запазим брака си, а причини според Библията, които ни дават шанс да ходим в своите си пътища, само че краят им може да е смърт.
Още по - жалко е, че тези, които са венчали(не че го има в Словото) са и тези които повторно венчават развелите се, само и само да са им "чЛЕНСКА МАСА", носеща редовно десятъци и приноси.
Лошо е, защото ако Господ е благословил това семейство с деца, миличките кой ще ги назидава в Истината и ще има дава любов? От кого да вземат пример за простителност, щом тате и мама не я прилагат един към друг.
Сега Словото дава вратичка за невярващият
да напусне и вярващият " да е свободен от брачния закон", но какво да кажем за другата част от същото това Слово - за освещаването на невярващия?!?!
Кой да поеме тази грижа?
А защо се развеждаш? За да се ожениш пак ли за някоя хубавичка сестричка или за да се скопиш за Исус и да му служиш?
Всеки сам да търси Бог и МНОГООО да внимава, защото резулататите са плачевни за всички страни:
- съпруга
- съпругата
- децата( ако имат )
- църквата
- света около тях
и никак не прославят Исус![addsig]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 15:09:00 ч. от потребител 343
Ганьо, аз мисля за това "братът или сестрата не са поробени на брачния закон" означава точно, че братът или сестрата са свободни. Ако Господ им казва, че това е наистина така - защо да не могат пак да се женят/омъжват? Какъв щеше да е смисъла да се напоня това ако те продължат да си живеят като несемейни? След като са напуснати те си остават сами. Какво ще ги ползва ако им се напомня, че са свободни от брачния закон? Според мен да си свободен от брачния закон означава, че си като неженен/неомъжена. Вярно, че няма стих, който да казва директно, че можеш пак да се ожениш/омъжиш, но ти как разбираш това да не си под брачен закон, което се подразбира от 1 Кор.7:15. Една от целите на брака е да се ражда вярващо поколение и да се обучават децата в Божия път. А това е много повече то закона.
Йоил 1:3
3 Разкажете това на чадата си,
И чадата ви нека го разкажат на своите чада,
И техните чада на друго поколение.
Поздрави
[addsig]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 17:37:00 ч. от потребител 351
Леончо, аз твърдя , че тоз пасаж от 1Коринтяни 7 глава казва това, което казвам, понеже взимам в предвид и Римляни 7:1-3
Или не знаете, братя, (защото говоря на човеци, които знаят що е закон), че законът владее над човека само, докогато той е жив?
2 Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, до когато той е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжевия закон.
3 И тъй, ако при живота на мъжа си тя се омъжи за друг мъж, става блудница; но ако умре мъжът й, свободна е от тоя закон, и не става блудница, ако се омъжи за друг мъж.
Цялостното учение на Библията за брака, не оставя и сянка на съмнение, че мъжа и жената са вързани един за друг докато смъртта ги раздели, а не докато единият прескочи в двора на комшийката.
Ае със здраве
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: Ganio on 2005-02-10 01:41 ]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 21:09:00 ч. от потребител 343
Ганьо, аз съм съгласен с текста в Римляни както и със смисъла на брачния завет, което не е в противоречие с това, което казвам. Аз съм против развода, защото той е посегателство върху това, което Господ е направил. Развода е равносилен на смърт. Според мен в 1 Кор. 7:15 става дума за брат/сестра изоставени от безумница/безумник, който сами избират пътя на смъртта. Ако искаш можеш да погледнеш на тях и като на вдовици, защото наистина са такива. Аз съм за думите на portos, който казва "понякога трябва да опиташ да отидеш "над Закона", т.е. да направиш и повеч от това, което Законът заповядва."
Поздрави[addsig]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 21:12:00 ч. от потребител 1135
Хубави отговори. Мерси.
Мислих, писах. Пак мислих и си казах - ами ще ви го изпратя. Ето го:
Аз разбирам малко а може и да е малко грешно а може би и вече да е малко пречупено от многото мислене в посока "за развода".
Но, ако мога с 2 думи да кажа, взето като цяло, не мисля че правилото като стриктно правило и само по себе си е нещо което помага повече от колкото вреди. Просто винаги има "но".
така е и имаме дете, което гледаме с любов. Но понякога ти се струва че е по-лошо да не се разведеш.
Quote:
|
Казано накратко, ако на теб ти бъде позволено да се разведеш и ти го направиш, то ти ставаш активно съпричастен към това някои хора никога да не намерят брачен партньор за себе си. Или казано още по-директно, актът ти би бил егоистичен и щастието, което ти би придобил от него, ще е за сметка на нещастието на други хора.
|
|
Кой колко ще е ощетен е трудно да се каже. И колко е голям проблема пак е трудно да се каже. Със сигурност има още докато мога да кажа че съм изтърпял поне повече от онази жена която мъжа й я пребивал редовно. Но пък все си мислим че твоята мъка е най-голяма, респективно най-нетърпима.
И кой колко е виновен пак не може да се каже. А и обикновенно нещата човек ги оценява когато ги загуби. А преди това просто ... нехае. Съответно и за последствията не си дава сметка.
Quote:
|
Защото след развода си сам и ще започнеш да си мислиш за повторно женене
|
|
Да, това поне май е сигурно.
Но и не съм човек който ще вземе ей така един единствен стих и ще го направи. Винаги си мисля, мисля. Има случки и случки, все различни. Има правила, има и изключения.
Quote:
|
но преди да се решиш, трябва да си уверен, че си направил всичко възможно...
|
|
Разбира се че няма момент в който да си кажеш - ето сега вече в тази секуна мина благовремието в което се опитвахме и вече е ясно че просто няма шанс. Просто винаги има още нещо което да се направи. А дали ще дойде момента когато да кажеш - това беше - и се откажеш - това зависи от нас, от решенията и съвсетта ни.
Quote:
|
причини според Библията, които ни дават шанс да ходим в своите си пътища
|
|
Аз не питам за стих поради който да го направя. Ако искам ще си намеря сам. Може би търся истинска причина поради която да знам че трябва да го направя ... или да не го направя.
Quote:
|
Виж сега едно истинско стихотворение
|
|
Хубаво стихотворение. Наистина хубаво. Мерси.
Макар че мисля че и детето не са нещото което да ме спре. По-скоро последствията. Или да съм по уверен че това е най-доброто на което съм способен. Мисля си - правилно, грешно - каквото и да е, но поне да се постарая малко.
Quote:
|
А защо се развеждаш? За да се ожениш пак ли за някоя хубавичка сестричка или за да се скопиш за Исус и да му служиш?
|
|
Незнам какво щеше да е ако имаше хубава сестричка...
Мисля си за последствията в дългосрочен план но и в краткосрочен план. Отиваш а ада в рая. Това незнам. Не става да се "отдадеш", да се "отречеш" и после какво - не пия, не пуша, по жени не ходя - само служа и се тупам в гърдите или пък служа и ям "малко" повече...
Няма полза да заместиш едното с другото. Да не се разведеш, но пък ако не оправиш нещата какъв е смисъла. А ако само можех да знам че развода е отговора. Или че след това няма да има нито една причина за друг развод. Или че...
Офф, знам отговора. Но често спирам да мисля преди да си направя изводите, защото знам какви ще са те.
Защо не може да е по-лесно. И всичко заради някакъв магарешки инат ли какво ли. Един ден тя се опитва да направи нещо добро а аз се надувам. На другия ден обратното. Сами на себе си убиваме желанието за старание и успеха е нулев.
Ако с псуване се оправяше нещо досега да се бяхме оправили.
И какво - правил си, старал си се. И сега - едни по-различни проблеми и целия ти живот каша.
Знаеш че няма да се получи, но ти се иска да си мислиш, че в един нов брак ще е по-различно.
Не бяхме много млади като се женихме. Но сега си мисля че е трябвало още да изчакаме.
Ами, пак благодаря... и незнам дали ще пиша пак и какво. А онази статия още не съм я прочел.[addsig]

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 02:04:00 ч. от потребител 125
Половинке, въпросът на който трябва да си отговориш сега е вярваш ли на Господ Исус?
Ако да, можеш да си сигурен, че Той определя развода като лошо нещо. Като нещо, което винаги е лошо и за което няма изключения (освен случаят с изневярата, но доколкото разбирам не говорим за това сега). Ако Му вярваш, значи ще знаеш, че Той знае по-добре от теб кое е добро и кое е лошо.
Съпругата ти вярваща ли е? Отделяйте време да се молите заедно за брака ви. Господ е милостив да чуе тези, които се обръщат към Него и Той е силен да спаси брака ви и да го направи по-успешен и по-благословен отколкото е бил когато и да било. Вярваш ли на това или не?
Ако вярваш на Исус имаш какво да направиш. Ако не, тогава по-добре затвори тази тема и отвори друга - озаглавена "А ако кажем "не" на Исус?" Там ще си проличи същността на проблема.
Бог да ти помага,
Велин

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 08:35:00 ч. от потребител 351
Леончо, я погледни
ей туй сайтче и виж как хубаво е описан вапроса за който говорим.
Бъди жив и здрав!
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: Ganio on 2005-02-10 01:36 ]

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 14:42:00 ч. от потребител 1102
В Библията развода се допуска при два случая - при прелюбодейство и при неврявращ съпруг (а). Тогава човека е освободен от брачния закон, а щом е освободен той може да се жени(омъжва) повторно. Не мога да приема, че трябва да се търпи изнервящо съжителство с невярващ, защото невярващия е потенциална опасност пред вярващия да се отклони от пътя. А защо след развода човек трябва да остава сам след като е свободен? Пред самотния винаги съществува риск да "кривне от пътя" с едно блудство например, или да се отдтдаде на разгулен нощен живот и хазарт. Помислете по този въпрос преди да укорявате хората, решили да направят трудния избор да се разделят и създадат повторно семейство.

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 15:41:00 ч. от потребител 1145
Браво, Mihail!!! Бих попитала тези, които толкова лесно укоравят - какво ще посъветвате стотиците жени, малтретирани от невярващите си мъже, например? Едва ли е много справедливо те да са наказаните за поведението на мъжете си? И ако мислите, че могат сами да се справят с деца, квартира, разноски и т.н., без никаква помощ, малко сте в грешка.

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 16:08:00 ч. от потребител 351
Тъй, като са чувствам един от тез дет лесно укоряват нека си кажа мнението по следните въпроси:
-----
"Бих попитала тези, които толкова лесно укоравят - какво ще посъветвате стотиците жени, малтретирани от невярващите си мъже, например?"
------
1. Да носят каска в къщи, ама от тез немските, дето по времето на Хитлер немците са ги използвали.
2. Да носят азбестови дрехи. От тез дет пожарникарите носят.
3. Под азбестовите дрехи, непременно да носят бронена жилетка така, че куршум да не ги лови.
Защо са всички тез атрибути?
За да може сестрата да бъде доведена в положение на издържливост. Ако мъжа и реши да я пали,гори,стреля или бие в главата, нека усети, че се появява една резистентност от нейна страна. Един вид, че жена му е алергична към такъв вид третиране.
Ако обаче трите точки напоени с мъдрост дадени по горе причиняват дискомфорт на сестрата, нека бие шута на мъжа си и да се научи да уповава на Господа. Но да не се жени !
-------
"И ако мислите, че могат сами да се справят с деца, квартира, разноски и т.н., без никаква помощ, малко сте в грешка."
------
Нека сестрата излезе и живее на улицата с децата си, за да няма разноски, квартира и т.н. защото да умре без покрив над главата е къде, къде по за предпочитане от колкото да умре в топлия дом на втория си мъж!
[ Това съобщение беше редактирано от: Ganio on 2005-02-10 12:38 ]

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 16:22:00 ч. от потребител 1145
Ganio, много си железен, а? Само внимавай с каква мярка съдиш, щото нали знаеш... И вземи по-подробно да се запознаеш с проблема. Препоръчвам ти книгите на Дерек Принс. Там подробно е разгледан въпросас развода. Откъсни се за малко от монитора и опитай да четеш

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 16:45:00 ч. от потребител 351
Махi, дай някой link за мнението на Дерек Принс!
[addsig]

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 17:11:00 ч. от потребител 1145
Чувал ли си думата КНИГА?
Сега сериозно. Нямам линк по конкретната тема, но книгата се казваше "Бог сватовник". Там имаше доста сериозно поучение върху развода. Не можеш да си представиш колко ме разтърси. Понякога произволното цитиране на 2-3 стиха, без сериозно изучаване, може буквално да съсипе живота на мнозина. Оттогава съм много внимателна, когато съветвам други хора. Лесно е да ги осъдиш, да им кажеш какво ТРЯБВА да правят и да си заминеш.

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 22:16:00 ч. от потребител 788
Maxi писа:
Интересно, ако Кокончев напише книга "Бог подполковник"сигурно и нея ще цитирате като "едно извънредно дълбоко изследване на интерацията на Църквата в структурите на властта"...Поканете Негово Светейшество Максим за рецензент...[addsig]

Публикувано на 10 февруари 2005 г. в 23:58:00 ч. от потребител 141
Браво Портос!!!

Публикувано на 11 февруари 2005 г. в 00:08:00 ч. от потребител 141
А сега по темата:
Една много добра книга:
Ray Sutton "Second Chance"

Публикувано на 11 февруари 2005 г. в 08:10:00 ч. от потребител 724
За всички е ясно, че развода не е Божията воля за изход от каквато и да е семейна драма и не това Той е имал впредвид, в "началото", както и сам Исус каза:
[QUOTE]
5 А Исус им рече: Поради вашето коравосърдечие ви е написал тая заповед;
[/QUOTE]
[QUOTE] Матей 19:8
8 Каза им: Поради вашето коравосърдечие Моисей ви е оставил да си напущате жените; но отначало не е било така,
[/QUOTE]
защото Бог мрази напускане.
Въпросът е актуален, а и действителноста в света и не само в света, а и в църквта на Бог го свидетелства.
Процентът расте и със сигурност не прославяме Исус, нито демонстрираме с живота си, че сме Негови.
Затова искам да помоля учатниците в тази дискусия да направим всичко което по силите ни за да се изясни на всеки, които има проблем от такова естество, а и на тези, които си помислят за такъв изход, кое е според Словото и кое не е.
Радослава, иам ли нещо преведено от тази книга? Ако има направи го достояние на хората, за да се предотврати всеки опит на лукавия да заблуди някоя неукрепнала или наранена душа.
[addsig]

Публикувано на 11 февруари 2005 г. в 10:43:00 ч. от потребител 141
За съжаление, Сървънт, все още няма нищо преведено от тази книга. Не че не искам да я преведа, но сега работя по доста дългосрочен проект: История на Реформацията през 16 век, на Д'Обин, и не мога да отделя време. Ако четеш английски, защо не я преведеш ти?

Публикувано на 11 февруари 2005 г. в 12:55:00 ч. от потребител 724
За съжаление не съм на такова ниво с английския, че да си позволя да превеждам.
За мой нужди се справям, но това си е труд за квалифициран филолог или поне отлично владеещ езика.
Щеше да е полезно и за мен и за други, които не го ползват свободно.
Благодаря ти за отговора![addsig]

Публикувано на 11 февруари 2005 г. в 14:07:00 ч. от потребител 343
Как така Господ ще е подполковник? Имаше една книга "Божиите генерали", това означава ли, че те са с по-висок чин от Него?
Иначе Господ никога не е бил за развода. Това е против Неговия закон. За мен лично е ненормално да има развод между мъж и жена и двамата да са в църквата. Мисля си, че е противоречие с Божиите принципи. За да се стигне до разбод - това значи смърт. Смърт на единия от двамата, или и на двамата. Като казвам "смърт" не разбирайте само физическа. Брачния завет пада само при прелюбодейство или ако невярващия/невярващата (казвам невярващия, защото това не важи за двама вярващи) напусне сестрата или брата. Както е и описано в 1 Кор. 7:15. Остава отворен въпроса може ли напуснатия брат или сестра отново да се оженят/омъжат в Господа. В статията на busari, към която Бай Ганьо даде препратка изобщо не стана ясно защо напуснатия не може пак да се ожени или омъжи. За мен думите на Павел "в такива случаи братът или сестрата не са поробени на брачния закон" означават, че може в този случай пак да се ожени/омъжи. За да не си поробен от брачния закон означава точно, че си свободен, а ако си свободен защо да не можеш пак да се обвържеш пак в брак в Господа? Но нека все пак да чуем и други мнения по този въпрос. Наистина ако напуснатия си остане такъв до края на дните си на земята, естествено че прави добре.
[addsig]

Публикувано на 11 февруари 2005 г. в 14:21:00 ч. от потребител 1102
След като вярващия е освободен от брачната обвързаност той може свободно да решава какво ще прави по-нататък. Ако иска да остане сам, неко остава, това е искал да каже апостол Павел. Ако иска да се жени(омъжва) повторно, това не в противоречие Божията наредба. Трябва да се има впредвид, че самотния ( особено ако е по-млад ), е изпревен пред сериозни изкушения, на които трудно ще може да устои. Извинявам се жаргонния израз, но какво може да стане със самотния млад мъж, когато след продължително въздържане го "удари хормона" ? Къде е за предпочитане да седи - в църквата с новата си съпруга или в нощно заведение с компаньонка?

Публикувано на 26 март 2005 г. в 04:41:00 ч. от потребител 1088
Бог не е маломощен ... Има вариант в който двамата да се разведат и да останат вярващи , но не го препоръчвам като модел на поведение, някъква болка остава винаги дълбоко в сърцето.. последици няма начин да няма ... Но и това Бог е способен да възстанови... Развода е крайна мярка,Бог е за брака! Но и на евреите им беше оставил малка вратичка с разводното писмо.Ох не ми се обяснява,но Исус ясно се изказа, колко крайна мярка наистина е,най-добрият вариянт е ... момчета не се шашкайте и не бързайте, мислете... момичето ще се появи когато вие сте готови за нея ... Ако само се плашим че ще останем сами , може и така да стане... но след един неуспешен брак и след това развод ... затова се мисли предварително... А жените ... мислите ли за бъдещето, готови ли сте за да бъдете майки и съпруги, и какви ? Християнки ! АКо не , какво чакате ... няма на бял кон да се яви истинският , преди да си помръднете малко пръста и да поработите по въпрос ...

ДОбре че имам познати с бял кон да ми услужат в случай на спешна нужда![addsig]

Публикувано на 14 април 2005 г. в 16:47:00 ч. от потребител 1285
ако кажеш да на развода,казваш не на Бога

Публикувано на 14 април 2005 г. в 21:27:00 ч. от потребител 1096
ей това е мъжка дума!
Тия приказки дето развода бил лошо, не било препоръчително...ала бала, не вършат работа. Който е тръгнал да се клати с "полезни съвети " няма да се спре. САМО БОЖИЕТО СЛОВО може да извърши промяна. А "безполезните лекари" ни подават стихове за това "как можеш не само да се разведеш, че и да се ожениш пак безнаказано/според тях/".
Какво каза Исус? Това трябва да е изходната точка на всеки отговор на нашите проблеми.
пак ще кажа: "Какво казва Исус по темата" - това е важно и достойно за подчинение. Ако имаше категории хора, за които думите му са невалидни - несъмнено би го подчертал. Но Божия закон е универсален, и за вярващия и за невярващия. Тези две думички всъщност произтичат от отношението на хората именно към Божия закон - едните му се покоряват/вярващите/, а другите - не, дори и да се наричат с разни гръмки заглавия/от вярващи-до апостоли/.
Толкова елементарно е за схващане! Или си строиш къщата на пясък или на канара!
ИЗБЕРЕТЕ САМИ!

Публикувано на 14 април 2005 г. в 23:23:00 ч. от потребител 1236
Половинке!Мисля,че и двамата имате сериозни пропуски във взаимотношенията си с Бога.Ако съм прав - имате нужда да се покаете,ако не - пиши ми,ако искаш да си поговориме!

Публикувано на 15 април 2005 г. в 03:43:00 ч. от потребител 1288
interesno e da si pomislia za6to ima bulgarski pastiri koito sa razvedeni i dori zeneni 2 puti i vse o6te propoviadvat

Публикувано на 15 април 2005 г. в 14:34:00 ч. от потребител 343
fen,
много ти е принципен въпроса. По принцип не става. Ако имаш нещо конкретно може и да говорим.
Поздрави[addsig]

Публикувано на 15 април 2005 г. в 21:54:00 ч. от потребител 1158
HI
Вие ме развеселихте
Аз все пак да питам има ли между вас разведени или деца на разведени родители? Струва ми се, че излишно мъдрувате. Но може и да е добре, щото може да смятате, че ако нещо в бъдеще ви омръзне съвместния живот, вече ще имате готов отговор.
До тук видях за и против развода. И най-вече всички сте против. Ама има хора за които има "АКО". Дали и Бог, когато каза на Адам и Ева, че от момента когато ги събра, че ще бъдат едно, имаше предвид "АКО"?
Не мислите ли, че си играете с огън? Като заставате крайно на една страна, дали утре Бог няма да ви изпита точно в това? Познавате ли Бог, като справедлив и Бог, който изпитва децата си? Има и друго име "АЗ съм ревнив БОГ". Та малко да внимавате не е зле.
Подобре се молете за хора на които предстои развод, кажете им, че това не е съвършената воля на Бог за живота им. А за тези които все още не са се оженили, кажете че няма "ако", а докато смърта ги раздели. Много е лесно да се избяга, ама от какво се бяга и дали се бяга е друг въпрос. Сега хората бягат и от Исус, привлечени от една "странна" идея - хуманизъм. Та бягайте, бягайте и да видим къде ще стигнете.
Всичко това написах, защото доскоро и аз си мислех, че ако един от съпрузите изневери, то другия е свободен (така казва Исус в Евангелията), ама стана нещо странно в моето семейство.
Майка ми се "води" Християнка, такава е от дете. Аз също. Ама за "зла" участ баща ми не е. И само ние си знаем през какво сме минали. Майка ми беше "охлабила" фронта, по едно време аз пък бях се "отписал", ама все тая.
Преди време баща ми изненадващо спря цигарите, а пушеше по две кутии на ден. Преди около седмица спря алкохола, а пиеше всеки ден, особено вечерта. Родителите ми са разведени, но живеят пак заедно. Бяха разделени само няколко месеца. Как стана баща ми да се оправи незнам. Все още и не мога да повярвам. Ама евала на майка ми, тя издържа! Издържа нас с брат ми и "пропадалия" си брак
Да тя излезе героиня, точно когато се бе отчаяла стана ЧУДО, баща ми се промени.
Та питам ви аз вас "УМНИТЕ ГЛАВИ", ако бе се отказала, безпорно има право, сега дали баща ми щеше да е на това място? А, кажете сега?
Разбирате ли? Бог по-добре от вас знае нещата

И щом го е казал в словото си "докато смърта ги раздели", значи няма оттърване, и сигурно "вратичките" са за слабохарактерните и егоистите
Та хайде внимавайте! Че само вие ще отговаряте за собствените си постъпки!
Бог е против развода!

Публикувано на 10 май 2005 г. в 09:58:00 ч. от потребител 1342
Здравейте, да кажем невярващи мъж и жена са се събрали не от любов,а по финансови причини. Ако повярват в Бога,
как трябва да постъпят?
Page Title

Публикувано на 11 май 2005 г. в 01:40:00 ч. от потребител 1072
Ами, да благодарят на Бога, че макар и по неправилна причина да са се оженили, те са все пак едно семейство. И да се помолят - Бог ще им даде любов един към друг. Така, те ще имат възможност да преживеят едно истинско възстановяване и реконструиране на брака си, като го поставят на правилната основа - Христос (и Неговите взаимоотношения с църквата).

Публикувано на 11 май 2005 г. в 09:41:00 ч. от потребител 1335
Савоф,
мисля си, че небива да се вторачваме в минали грешки и неправилни основи.
Словото говори, че:
"Така и те, ако не останат в неверие, ще се присадят; защото Бог може пак да ги присади." Рим.11:23
така, че това е нова основа, която променя всичко и имаме обещание, че Бог ще възвърне годините, които изпояде скакалецът,
изедникът, пръгът, и лапачът.
Ето и съвета на апостол Павел:
"Братя, всеки в каквото е бил призован във вярата, в него нека си остане с Бога.
..ето какво мисля за добро, че е добре за човека така да остане както си е. Вързан ли си в жена? не търси развързване. Отвързан ли си от жена? не търси жена."1 Коринтяни 7:24-27
Поздрави!
Вързаният в заточение скоро ще бъде развързан,
И няма да умре в ямата,
Нито ще се лиши от хляба си;
Защото Аз съм Господ твоят Бог,
Който уталожвам морето, когато бучат вълните му;
Господ на Силите е името Ми.
[ Това съобщение беше редактирано от: Maria_Hosni on 2005-05-11 02:43 ]