Възстановени архиви > Форуми > Домашно образование > Християнски училища!!!

Публикувано на 03 февруари 2005 г. в 11:04:00 ч. от потребител 1096
Като четох дискусиите около "как да реагират децата християни когато ги бият съучениците им?" някъде се прокрадна нещо за християнско училище. Като млада майка и аз си мечтах шест години за това, но накрая си дадох първото дете в конвенционално училище. Имаше и идея за домашно обучение, но аз, като вишист,не бих се наела сама да си обучавам децата. Истина е, че си ги ограмотявам преди да тръгнат на училище. Но да се занимавам с цялостното им обучение не ми се струва по силите.
Та като говорех за Християнско училище, това на тоя етап също ми се струва нецелесъобразно като се има предвид състоянието на Българската Църква: "пленена, ранена, от много страсти разделена, не бива! не бива! О, Църкво, да си жива!" Едно такова училище го виждам като много по голям капан за моите деца, отколкото светското училище. Защото и сега децата ми учат с някои, так. нар. деца от християнски семейства, но между тях и моите деца разликата е колкото между светските и моите деца. Та мисля, че ако е заобиколено едно дете от "светски християнчета" е много по-трудно да се измъкне от блатото на религията, отколкото да се предпази да не падне от високата скала на вярата във света, просто-стой далече от края!
Вие сигурно ще сте на друго мнение?... Просто наистина копнея за единството, което, произтича от покорството на Святия Дух. Тогава ще можем да направим нещо заедно за децата си.

Публикувано на 03 февруари 2005 г. в 11:10:00 ч. от потребител 8
Аз честно казано нищо не разбрах. Какъв беше въпросът?

Публикувано на 03 февруари 2005 г. в 14:28:00 ч. от потребител 1096
Вижда ли ви се идеята за християнски училища реализуема на този етап? Как ще изглежда обучението по "вероучение"-чия "вяра" ще се проповядва?
Опростих ли достатъчно?...

Публикувано на 03 февруари 2005 г. в 14:34:00 ч. от потребител 141
Бусари, въпроса с християнските училища до голяма степен зависи от това дали родителите носят отговорността за образованието на децата си, или са абдикирали от нея и разчитат някой друг да го прави. Лично аз съм застъпник за домашните училища. Мисля, че те са оптималното образователно решение за всяко семейство. В една църква в Швейцария видях и такова нещо като кооперативно училище. То беше частно християнско училище, в което родителите си бяха разпределили учителските позиции. Беше от първи до 4 клас и се провеждаше в сградата на църквата. Там родителите имаха пълния контрол над училището. Атмосферата беше коренно различна от всички начални училища, в които съм ходила като учител.
Това, за което говориш се получава, когато родителите абдикират от своята отговорност към децата си.
Колкото до държавните училища: Говоря ти като дипломиран педагог: там проблемите не са само видимите: лоша среда, лоша дисциплина, несигурност, наркотици и т.н. Те са част от организирана система, чиято цел е да научи децата на хуманизъм. Няма нищо безопасно нито за умовете, нито за душите, нито за нравите на децата там. Те са храмове на вражеска религия, и целта им е да откъснат трайно децата от ценностите на родителите, и да им вкарат в главата всичкия хуманистически боклук, на който са способни.
А пък защо да не можеш да се справиш с обучението на децата си? Препоръчвам ти освен "Майка на десет", за която ти говорих лично, и книгата "Пълно ръководство за домашно училище" на Дебра Бел. Виж и "Капан за деца" на Робърт Тобърн. Надявам се да ти бъдат полезни.

Публикувано на 03 февруари 2005 г. в 15:34:00 ч. от потребител 8
Аз не мога да разбера защо да не ти е по силите сама да обучаваш децата си. Защо моята жена, която дори няма висше образование, се справя по-превъзходно от най-добрите учители, а ти, която имаш висше образование, не ти е по силите? Защо в Съединените Щати родители, които нямат дори формално средно образование, постигат превъзходни резултати, а ти с висше образование не можеш да се сетиш какво точно се прави.
Като имам толкова примери, че образованието на родителите няма никакво значение, че единственият фактор за доброто обучение е посвещението и чувството за отговорност на родителите, мога спокойно да кажа, че въпросът ти не е искрен. Причината, заради която търсиш всякакво друго решение, освен библейското, не е в твоята неспособност да се справиш, а в твоето нежелание да поемаш отговорност. Ако ти като майка - която би трябвало да е заинтересована - не можеш да се справиш с обучението на твоите собствени деца, никой друг не би могъл да се справи, независимо колко дипломи по педагогика има.

Публикувано на 03 февруари 2005 г. в 21:51:00 ч. от потребител 1129
В България няма начални и дори средни християнски училища, признати от държавата. Освен това средното образование е задължително по закон.

Публикувано на 03 февруари 2005 г. в 22:33:00 ч. от потребител 263
По закон? По чий закон? Кой е този, който си присвоява правото над децата на Християните?
Цезаря ли е Господ или Всемогъщия? Ваал или Яхве е този, който постановява законите? С кой ние Християните трябва да се съобразяваме?[addsig]

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 06:12:00 ч. от потребител 114
Барба, виждам че пишеш за първи път, ще те помоля да погледнеш другите теми в този форум за "Домашното образование" там твоят аргумент е оборен не един път, така че е безмислено да става повторение на едни и същи неща![addsig]

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 07:29:00 ч. от потребител 351
Аз например, не бих си пуснал детето в "Християнско училище"
Защо?
Защото когато стигнат до таблицата за умножение, незнам дали учителя по математика, няма да учи децата, че ако посеят в неговото служение, ще пожънат стократно.
[addsig]

Публикувано на 21 февруари 2005 г. в 10:36:00 ч. от потребител 149
Ще ми се да прочета, какво мислят епистемологично осъзнатите християни по въпроса за Християнските училища, ама наистина. Разбира се тръгвам от презумпцията, че всяко данъчно финансирано училище няма роля в тази дискусия а тези, които подкрепят кражбата от ближния за да получават ?безплатно? държавно образование, не спадат в категорията: епистемологично осъзнати християни.
И тъй. Всички, които обучавате децата си в къщи или нямате деца, но подкрепяте принципите на homescool-а: Какво е мястото на Християнските институционални училища в живота ни сега и в бъдеще?
Предполагам, че е излишно да обяснявам, че не на всяко училище на което пише ?Християнско? може да се вярва, че е такова. Говоря за пазарни принципи и за това, че образованието е стока, която се купува и продава и ако има пазарно търсене, ще има и предлагане.
Примерно, аз съм добър в естествените науки, един мой приятел е добър в точните науки а трети във физическите. Ние се кооперираме и започваме да преподаваме систематизираните си знания срещу определена цена, която купувачите са готови да платят. Правим си частно Християнско училище.
Питам, морално или неморално е това?
[ Това съобщение беше редактирано от: peter on 2005-02-21 03:38 ]

Публикувано на 21 февруари 2005 г. в 19:04:00 ч. от потребител 303
Ало, епистемологично осъзнатите сотириологично просветените и есхатолгично проникнатите християни, моля не се крийте, че и аз искам да прочета вашето мнение. Благодаря[addsig]

Публикувано на 21 февруари 2005 г. в 19:37:00 ч. от потребител 149
Вале, ти си от поклонниците на държавното ? финансирано чрез насилие и грабеж образование. И да прочетеш и да не прочетеш все тая. Пред тебе има по-важни въпроси от това как работи пазарния принцип в образованието. Например: На Бога ли служа или на Цезаря?

Публикувано на 21 февруари 2005 г. в 19:58:00 ч. от потребител 141
Петре, не е неморално. Примерът, който даваш ти е свързан с разделението на труда. Училището на Робърт Тобърн е изградено именно на този принцип. То е частно, християнско, неакредитирано от държавата училище.
Може би в същата категория попадат кооперативните класове, които се организират за домашните училища в гимназиална възраст. Просто тогава материалът става по-сложен и много са намерили за икономически по-изгодно да си поделят разходите за експертно мнение, както и да се намери по-широка аудитория за децата от тесния семеен кръг.
Повече информация можеш да видиш в "Капан за деца" на Робърт Тобърн.

Публикувано на 21 февруари 2005 г. в 20:20:00 ч. от потребител 8
Леле, Вале щял да чете. Това е новина.

Публикувано на 21 февруари 2005 г. в 20:20:00 ч. от потребител 149
Да Радослава, когато зададох този въпрос имах предвид точно книгата на Тобърн. Поставих въпроса така, за да получа точно мнението на хора като тебе. Защото тази книга: ?Капан за деца?, стана дискусионна с двама мои приятели, които също като нас хомскулват. Единият от тях радикално отрече принципите в нея.
Това е! Благодаря за мнението ти, ще се радвам да се поговори по-надълго по този въпрос.
[ Това съобщение беше редактирано от: peter on 2005-02-21 13:21 ]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 04:52:00 ч. от потребител 114
Аз лично залагам на, да ги нарека специализирани школи, например по физическа подготовка, музика & арт, математика, литература (напр. как се пишат есета) и т.н. Но за хр. училища ми звучи прекалено училищно. Едно е детето ти да е 5-6 часа на седмица в частна школа и друго да е 30 часа в училищната изкуствена среда, та дори и хр. у-ще.[addsig]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 16:49:00 ч. от потребител 149
Така е, и аз съм за школи, но нека ви поставя в една относително реална или дори хипотетична ситуация.
Например, един добър християнин ? Добемол Нотев е прекрасен музикант и композитор. Негов брат в Христа ? Музикалко Инвалидков, решава да наеме Нотев срещу заплащане, което устройва и двете страни, за да се научат отрочетата на Инвалидков на солфеж и правилно пеене. Нещата вървят добре, но кумеца на Музикалко Инвалидков, който е с подходящата за алегорията ми име Песнопой Гаргов, също посветен християнин, плаща и за своите деца на Добемол Нотев. Отново всички са доволни.
Понеже, таланта на добър музикант се среща още по-рядко в съчетание с посветено християнство, се навъждат още 7 семейства, които привлечени от резултатите, които постига в музикалното обучение Добемол Нотев, също желаят да му плашат за да обучава и техните деца. Обаче, Добемол Нотев тегли саапа и преценя, че е по-добре да поеме всички ученици, вместо да вдигне цената, поради нарасналото търсене. Ще печели по-вече ако обучава всички, но пък става физически невъзможно да обхожда домовете на деца, които живеят в четирите краища на милионния град.
Добемол Нотев взема смело решение. Наема сграда в центъра на града, която е приблизително еднакво отдалечена от домовете на децата и родителите поемат задължението да извозват бъдещите музикални генийчета до школата на Добемол Нотев. Въпросът е решен и всички са доволни.
Между другото, Докато Нотев трескаво е чертал планове за бъдещето, родителите са се сблъскали със същия проблем относно други трима, наистина пркрасни професионалисти и християни, а именно: Леонардо Четко-Палитров, Креационист Биолого-Химичков и старата мома Муза Литературничкова. Те също препускат като бесни с автомобилите си от дом на дома заради частни уроци, Без Муза Литературничкова, която заради големият си диоптър няма право на шофьорска книжка и затова се трепе по-автобусите, и не може да поеме всички желаещи деца.
Тогава тези трима герои, сядат на една маса, на по чаша боза в сладкарница homescool, и решават да поделят разходите, които Добемол Нотев дава като наем, за сградата в центъра на града. Така децата няма да ходят в четири различни школи да учат, но в една сграда, вече превърнала се в частно християнско училище.
Между временно, благовестието напредва и в този голям град, където християните продължават да раждат деца, се пръкват още 5 християнски училища и християнските родители започват да избират. В това училище, в онова училище или вкъщи. Всеки според както иска и както сметне за редно. По-важно е, че родителите носят отговорността за децата си. Никой не им ги прибира със закон, както прави сега месианската държава.
Затова, всички християни трябва да се борят за правото си да се конкурират на свободния пазар и да избират най-доброто за децата си според както те (родителите) са решили. Докато някой друг решава бъдещето на децата ни, губим не само ние, но и бъдещото поколение.
Но аз знам, че и на нашата улица ще изгрее зората на свободния пазар и ще се срути държавния бог, пред Бога на Библията.
[ Това съобщение беше редактирано от: peter on 2005-02-22 09:53 ]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 18:33:00 ч. от потребител 141
Искам да подчертая един момент в изказването на Петър: доброволността на сключените споразумения между родителите и учителите.

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 18:53:00 ч. от потребител 114
Quote:
|
Тогава тези трима герои, сядат на една маса, на по чаша боза в сладкарница homescool, и решават да поделят разходите, които Добемол Нотев дава като наем, за сградата в центъра на града. Така децата няма да ходят в четири различни школи да учат, но в една сграда, вече превърнала се в частно християнско училище. |
|
Аз не мисля, че трябва да се стига до формирането на въпросното хр. у-ще, понеже тогава родителите записали децата си там вече няма да практикуват хоумскулинг т.е. почнали са едно а сега отиват в друго. Щом е у-ще, то ще има класове, ще има разделение по възрасти, ще има уеднаквяване на потенциала и талантите на децата т.е. всички негативи на класното групово обучение.
Според мен, не е необходимо и логично тези професионалисти в науките, музиката и т.н. да правят у-ще. Ако си продължат със школния принцип, тогава ще бъдат последователни на идейте си за хоумскулинга. Пак ще важат пазарните принципи, понеже ако се появят други по-добри школи с по-атрактивни цени, аз ще изпратя детето си там, а не при тях. Така че те трябва да продължават да поддържат професионализма си, базата която имат и не на последно място посветеността си като християни.[addsig]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 19:12:00 ч. от потребител 149
Аз просто развих логиката на daneff до край, с което исках да покажа, че християнските училища не са неморални и не библейски. Пазарната логика изисква, предприемачите да пестят средства, като намаляват разходите и увеличават приходите. Ако daneff иска да каже, че това е не библейско, нека го каже директно. Няма проблем, освен, че като го каже, ще трябва и да го докаже.

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 19:55:00 ч. от потребител 114
Моята логика е следната:
Въпроса не е дали е библейско, морално или неморално едно хр. у-ще или дом. образоване. Аз бих зааписал децата си в хр. у-ще ако съм сигурен, че наред с академичните резултати са налице и тези с посвещението дадено като заповед на родителите във
Втрз. 6:6-7. И понеже аз дълбоко се съмнявам в резултатите, които едно хр. у-ще може да постигне по отношение на посветеността на моите деца, на примера които у-щето (учителите) би дало на децата ми, което м/у другото е моя отговорност, затова аз предпочитам дом. обучение. И като прибавим, че аз съм поверил отговорността (повече от 80%, да не кажа 95%) за обучението на децата си на училище т.е. на други. Хр. у-ще както споменах води след себе си всички негативи на груповото класно обучени, което в една специализирана школа го няма, поне не за 30 часа на седмица и не би имало възможност да се развие в степента на развитие в хр. у-ща. (групата, класа, възраст. разделение, деленето на момичета момчета, по талантливото дете да гледа тавана докато другите загряват за кво става въпрос или пък по-бавно схващаштото да бърза да настигне "по-умните" и т.н.).
Quote:
|
Пазарната логика изисква, предприемачите да пестят средства, като намаляват разходите и увеличават приходите. |
|
Не мисля че едно у-ще със своята тромава структура би било по-печелившо в сравнение с едни гъвкави специализирани школи, които имат например някакви екстри за хоумскулъри, вкл. и посещения в дома.[addsig]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 20:18:00 ч. от потребител 114
Quote:
|
Тогава тези трима герои, сядат на една маса, на по чаша боза в сладкарница homescool, и решават да поделят разходите, които Добемол Нотев дава като наем, за сградата в центъра на града. Така децата няма да ходят в четири различни школи да учат, но в една сграда, вече превърнала се в частно християнско училище.
Между временно, благовестието напредва и в този голям град, където християните продължават да раждат деца, се пръкват още 5 християнски училища и християнските родители започват да избират. В това училище, в онова училище или вкъщи. |
|
Защо трябва да се развие това в хр. у-ще. Само това ли е единствения логичен завършек на започнатото дом. обучение от едно, после група семейства. Та вече споменатия негативен групов принцип е пренебрегнат, от което следва че логичното развитие на идеята е специал. школи в помощ на хоумскулърите.
Ето как аз бих казал:
Между временно, благовестието напредва и в този голям град, където християните продължават да раждат деца, се пръкват още хр. семейства, които обучават децата си в къщи, и още няколко школи или клонове на съществуващите. И родителите почват да избират мучика, гимнастика, есета в таз или в другата школа.
Да не говорим че едно у-ще има много повече разходи от една школа.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: daneff on 2005-02-22 13:21 ]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 20:24:00 ч. от потребител 149
Quote:
|
Аз бих зааписал децата си в хр. у-ще ако съм сигурен, че наред с академичните резултати са налице и тези с посвещението дадено като заповед на родителите във Втрз. 6:6-7. И понеже аз дълбоко се съмнявам в резултатите, които едно хр. у-ще може да постигне по отношение на посветеността на моите деца, . . . |
|
Нямам възражения. Обаче, твоето съмнение, в края на краищата, се състои в това, че кооперация от посветени християни, ориентирани към печалба, е съмнителна в проектирания успех! Защо?
Казваш ли, че не е възможно да има християни, които да водят група от деца по правилен начин и да реагират на всяка нередна ситуация. Точно за това си плащат родителите. Учителите работят за този, който им плаща. Като не ти харесва не ги даваш.
Виж! Говорим за ситуация, в която липсват много елементи. Ето ти поне три: Нямаме свободен пазар, нямаме сериозна християнска църква навсякъде, нямаме поради това сериозни християнски семейства и държава . . . Разбира се това не е пречка за дискусия.
Чакам следващия ход.
[ Това съобщение беше редактирано от: peter on 2005-02-22 13:25 ]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 20:34:00 ч. от потребител 149
Quote:
|
Да не говорим че едно у-ще има много повече разходи от една школа. |
|
Това не е вярно. Ти колко школи и колко училища си ръководил!? Или колко такива примери от практиката можеш да дадеш? По принцип двете неща са абсолютно различни. И двете обаче могат да се конкорират на свободния пазар, няма лошо!
Това не е важно. Важно е, че ти не ми отговаряш на основния въпрос: Неморални и не библейски ли са християнските училища? Какъв е проблема в твоето недоверие, че света може да пада под Христовото Царство и да има сдружения от посветени учители.
Въпроса не е дали ще стане или няма да стане така? Въпроса е могат ли група от християни да бъдат посветени към определени деца с професионална, ориентирана към печалба цел. Парите са добър мотив за професионалистите, не мислиш ли?

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 21:09:00 ч. от потребител 114
Quote:
|
твоето съмнение, в края на краищата, се състои в това, че кооперация от посветени християни, ориентирани към печалба, е съмнителна в проектирания успех! Защо? |
|
Quote:
|
Казваш ли, че не е възможно да има християни, които да водят група от деца по правилен начин и да реагират на всяка нередна ситуация. Точно за това си плащат родителите. Учителите работят за този, който им плаща. |
|
Да, аз казвам че е много съмнителен успеха на класно груповия принцип на обучение с цел постигане на резултатите заповядани във Втрз 6:6-7. И изложох мотивите си за това, но пак ще ги повторя или ще се самоцитирам:
Quote:
|
всички негативи на груповото класно обучение ... (групата, класа, възраст. разделение, деленето на момичета момчета, по талантливото дете да гледа тавана докато другите загряват за кво става въпрос или пък по-бавно схващаштото да бърза да настигне "по-умните" и т.н.). |
|
това ще са неизбежните последствия от едно у-ще, в което децата са там по половин ден през 5 дни от седмицата. Пак казвам, християните могат да си видят колкото си искат групи, но въпроса е в крайния резултат. А във вече цитирания стих се казва:
когато седиш в дома си, когато ходиш по пътя, когато лягаш и когато ставаш. Как това близко и интимно общние дете-родител ще се получи в ситуацията дете-училище-родител. Аз може и даплащам на учителя или по-точно на у-щето, но самата структура
дете-училище-родител не позволява изпълнението на Втрз 6:6-7, което е
дете-родител. Обаче да намесваме участието на школите в "дете-училище-родител" не е правилно, те поскоро обслужват
дете-родител.
Quote:
|
Това не е вярно. Ти колко школи и колко училища си ръководил!? Или колко такива примери от практиката можеш да дадеш? По принцип двете неща са абсолютно различни. И двете обаче могат да се конкорират на свободния пазар, няма лошо! |
|
По същата логика и аз мога да попитам теб: ти откъде си сигурен, че у-щето е по-ефтино и по-гъвкаво, като не си водил ни школа нито у-ще? Да, аз нямам опит нито в ръководене на у-ще, нито в ръков. на школа, но от ясно по-ясно е къде ще са по-големи разходите и къде ще е по тромава системата: в по-голямата структура.
Quote:
|
Важно е, че ти не ми отговаряш на основния въпрос: Неморални и не библейски ли са християнските училища? |
|
Напротив, отговорих (цитирам се):
Quote:
|
Въпроса не е дали е библейско, морално или неморално едно хр. у-ще или дом. образоване. Аз бих записал децата си в хр. у-ще ако съм сигурен, че наред с академичните резултати са налице и тези с посвещението дадено като заповед на родителите във Втрз. 6:6-7. И понеже аз дълбоко се съмнявам в резултатите, които едно хр. у-ще може да постигне по отношение на посветеността на моите деца, на примера които у-щето (учителите) би дало на децата ми, което м/у другото е моя отговорност, затова аз предпочитам дом. обучение. |
|
и още ти казваш:
Quote:
|
Въпроса е могат ли група от християни да бъдат посветени към определени деца с професионална, ориентирана към печалба цел. Парите са добър мотив за професионалистите, не мислиш ли? |
|
Могат разбира се. А и парите са добър мотив, както казваш. По-добри школи, по-добри професионалисти там, по-добра база. Пазарния принцип работи и със спец. школи. Защо пазарен прицип в образованието да важи само и да се прилага единствено за хр. у-ща? Това не мога да разбера![addsig]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 21:19:00 ч. от потребител 1177
Блажени са верующите, които смятат, че като дадат детето си в християнско училище, всичките им проблеми ще се разрешат. В България все още няма такива училища, но ако някога бъдат открити, можем да сме сигурни, че ще се повтори това, което става на Запад. В тези училища има сексуални злоупотреби, внасят се наркотици и на практика няма разлика от обикновените светски училища. Само лицемерието е по-перфидно. Всичко опира до родителите. Ако възпитават детето, както трябва, няма значение в какво училище учи. Ако детето им е нехранимайко, може да отиде в най-престижното религиозно училище и пак да смърка дрога и да си носи кондоми в джоба.

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 21:41:00 ч. от потребител 149
Разбира се пренебрегвам простотията, която е написал Super и преминавам към отговор на daneff. Само да му кажа на Super, че аз обучавам децата си вкъщи, което прави наистина излишен глупавия му коментар, а с daneff водя принципна дискусия.
С други думи, понеже ти daneff, не смееш да го заявиш направо, Християнските Училища са неморални и не библейски. Това е твоя извод. Няма как да го оспориш. Но не го казваш открито, защото не си убеден в това.
Разбира се, че не е вярно, че няма как да се изпълни Второзаконие 6:7 ако децата посещават посветени християнски училища. Ето го стиха:
Quote:
|
и на тях да учиш прилежно чадата си, и за тях да говориш, когато седиш в дома си, когато ходиш по пътя, когато лягаш и когато ставаш. |
|
Акцента тук е в отговорността на родителите, която не е безотговорност в християнските училища. Ти смяташ така, понеже по някаква странна логика обявяваш християнските училища за не съответстващи с християнската етика и морал, както и с принципите в Словото. Което в следствие лишава родителите от контрол. Но твоя практика е да подценяваш свободния пазар, като могъщ коректив. Така е с всички ни живели в тоталитарно общество с планова икономика.
Quote:
|
Да, аз казвам че е много съмнителен успеха на класно груповия принцип на обучение с цел постигане на резултатите заповядани във Втрз 6:6-7
|
|
Ти казваш, че е много съмнителен, но не и невъзможен този успех. Това е добър ход, защото не си убеден в това, което може да се изведе като принципи от Библията, и добре правиш. После ми прилагаш доказателства, които могат да са фактически правдоподобни в училище от държавен тип, където учителите са езичници. Но аз не говоря за това. Затова и не приемам твоите аргументи по въпроса.
Ти подценяваш два изключително важни фактора: 1. Родители християни 2. Учители християни. Тук децата не се подлагат на двоен стандарт, както би било ако едната от групите не е посветена на Бога. Това е важен момент над който не е зле да помислиш. Иначе излиза, че не вярваш във възможността християнски родители и християнски учители да произведат праведно поколение. Това е математически нелогично. Все едно 1+1=0
[ Това съобщение беше редактирано от: peter on 2005-02-22 15:02 ]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 22:21:00 ч. от потребител 114
Quote:
|
С други думи, понеже ти не смееш да го заявиш направо, Християнските Училища са неморални и не библейски. Това е твоя извод. Няма как да го оспориш. Но не го казваш открито, защото не си убеден в това. |
|
Защо непременно искаш да получаваш отговори които очакваш? Пак казвам:
въпроса не е дали е морално или не, християнското училище и смятам че това не е правилния въпрос, който да се задава. Въпроса е:
групово класния принцип на обучение, оправдава ли инвестициите, които ти би направил. Според мен наистина важи принципа на свободния пазар, който вече наклонява везните към дом. обучение (разбира се не в БГ) и то точно поради неуспешността на христ. у-ща като цяло да постигнат крайната цел т.е. дисциплиниране и обучение в Божия Закон и Неговите пътища.
Защо нищо не казваш за негативите на на класно-груповия принцип:
възрастово разделение, деленето на момичета момчета, по талантливото дете да гледа тавана докато другите загряват за кво става въпрос или пък по-бавно схващаштото да бърза да настигне "по-умните" и т.н
Негласно споменаваш само негативите на хоускулинга т.е. липсата на професионални учители. Аз отговорих кое би било оптималното решение: специализирани школи, гъвкави, и много по-пазарно ориентирани от училищата.
Quote:
|
Ти казваш, че е много съмнителен, но не и невъзможен този успех. Това е добър ход, защото не си убеден в това, което може да се изведе като принципи от Библията, и добре правиш. |
|
Защо извърташ мисълта ми, аз не казвам това, но ти понеже си си казал: досега бе държ. у-ще, после малко дом. обучение, ама то не е ефективно, затова следващата логична стъпка е християнско у-ще. Според теб домашното обучение излишна стъпка ли е, или просто един преходен процес, в който родителите разбират, че не могат да дадат на детето си това което трябва т.е. да го научат на вярата и посвещениет си.
Много е хубаво че в хр. у-ще могат да говорят за Бога и Закона Му, но как се избягва изкуствената групово-класна среда, за която повечето твърдят: това е реалния живот, така моето дете се учи на истинските неща в живота.
Спред мен хр. у-ща казват:
"Родители вие не сте способни да дадете добро хр. обучение и възпитание на децата си и се нуждаете от нас. По-добре не се захващайте с дом. обучене, понеже ще го закарате до под кривата круша и ще пратите коня в ряката. Щ видите, че така ще стане, ние сме по-добри!"
Quote:
|
Ти подценяваш два изключително важни фактора: 1. Родители християни 2. Учители християни. Тук децата не се подлагат на двоен стандарт, както би било ако едната от групите не е посветена на Бога. Това е важен момент над който не е зле да помислиш. Иначе излиза, че не вярваш във възможността християнски родители и християнски учители да не произведат праведно поколение. |
|
Аз казвам, че нищо не може да зазстава между редител и дете било то учител или още по-малко училище. Праведно поколени се произвежда от родителите и ако е необходимо за целта да се плати на учител или школа, ще се плати, но за училище вече това е много![addsig]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 22:28:00 ч. от потребител 8
Супер очевидно е поредното ченге тук. Те си имат любим подход ченгетата и любими теми, с точно определена пропагандна теза. Подходът му по емиграцията и християнското образование е показателен.
Супер, моят съвет е: Престани да пишеш, за да не се налага да те изключа от сайта. Аз ченгетата ги разпознавам от първите изречения.
Само между другото, за онези, които биха могли да си помислят, че има някаква истина в думите на редник "супер," ще кажа, че християнските училища в Съединените Щати са оценени от образователните власти по отношение на "опасност от наркотици и насилие" с най-високата оценка - "нулев риск." За домашните училища няма да говоря - само идиот може да каже, че детето у дома може да взема наркотици или да упражнява насилие над връстниците си.
Отново те предупреждавам, ефрейтор, престани да пишеш. Остани си с четенето.

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 22:35:00 ч. от потребител 114
super:
Quote:
|
Ако възпитават детето, както трябва, няма значение в какво училище учи. Ако детето им е нехранимайко, може да отиде в най-престижното религиозно училище и пак да смърка дрога и да си носи кондоми в джоба. |
|
Все едно казваш, че ако ти е здрава кратуната и ти пратя един крушум от калашников, нищо няма да ти се случи, понеже така и така тя ти е здрава???????[addsig]

Публикувано на 22 февруари 2005 г. в 23:01:00 ч. от потребител 149
Quote:
|
Защо непременно искаш да получаваш отговори които очакваш? Пак казвам: въпроса не е дали е морално или не, християнското училище и смятам че това не е правилния въпрос, който да се задава. |
|
Ма аз точно този въпрос зададох. И вече не желая да ми отговаряш. Разбирам, че твоята позиция против христ. у-ща индивидуална. Затова спор няма. Но точно за това трябва да разпознаеш моята позиция по-ясно.
Quote:
|
Защо нищо не казваш за негативите на на класно-груповия принцип . . . |
|
Казвам. Всичко, което ти си казал и аз го казвам. Работата е, че ти не допускаш възможността, че Църквата може да работи, като едно тяло. Всеки според дарбите си. Когато и учителите са част от Божията Църква и налагат дисциплина според Словото, какъв е проблема. В Християнските училища зад учителите не стои месианската държава, а татко и мама, на съответното дете.
Quote:
|
Според теб домашното обучение излишна стъпка ли е, или просто един преходен процес, в който родителите разбират, че не могат да дадат на детето си това което трябва т.е. да го научат на вярата и посвещениет си. |
|
Ето този въпрос очаквах да ми зададеш, но доста по-рано. Дори по-добре можеше да попиташ: ?Ти като защитаваш Християнските Училища, защо си учиш децата вкъщи?? Ами аз така съм си решил. Да ги уча у дома. Някъде да съм твърдял, че дом. у-ще е преход към христ. у-ще!? Не няма такова нещо! Просто не виждам противоречие да съществуват и двете в пазарна среда. През цялото време аз твърдя един основен принцип:
Родителите решават, защото те носят отговорността.
Quote:
|
Спред мен хр. у-ща казват: "Родители вие не сте способни да дадете добро хр. обучение и възпитание на децата си и се нуждаете от нас. По-добре не се захващайте с дом. обучене, понеже ще го закарате до под кривата круша и ще пратите коня в ряката. Щ видите, че така ще стане, ние сме по-добри!" |
|
Това е нелепо. Никое християнско училище не би си позволило да каже подобно нещо, ако го направи, значи не е християнско. Ти приписваш на християнските училища езическия лозунг на държавните финансирани чрез кражба училища. Християнските училища работят за родителите под Бога. Държавните училища работят за държавата, под дявола. Как си мислиш, че такова нещо могат да кажат християнските училища на собствените си работодатели!?
Ти приемаш толкова лично нещата, ще кажеш, че някой те кара да си дадеш децата в християнско училище на сила. Няма такова нещо. Аз и затова те питах смяташ ли ги за не библейски, защото аз всъщност защитавам съществуването им, както и нуждата от тях, без да уточнявам какво правя с моите деца. Това не е тема на дискусията.
Quote:
|
Аз казвам, че нищо не може да зазстава между редител и дете било то учител или още по-малко училище. |
|
Ми то и аз това казвам, но кой да мисли докато чете.

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 00:39:00 ч. от потребител 114
Quote:
|
..... но кой да мисли докато чете. |
|
NO COMMENT!
Quote:
|
Работата е, че ти не допускаш възможността, че Църквата може да работи, като едно тяло. |
|
=---==---=
Та, аз говоря за принципните недостатъци на хр. у-ще. Не съм против хр. у-ща, нека си ги има и нека пазара реши кой крив и кой прав. А зад пазара стои БОГ. Тоест Неговото Слово, принципи. А аз това искам да разисквам и това е моята цел: принципния въпрос. И понеже темата е
Християнски училища!!!, затова изказвам моето мнение принципно по въпроса. И пак казвам, да, пазара ще реши нещата, но мисля че би било по-професионално не да се наблюдава само пазара и да се правят необходимите изводи, но на база на това което е и на Божия Закон, да се направи предвиждане на ситуацията на пазара.
Ето още малко от моите размисли и мнение по темат за хр. у-ща:
Като говрих за негативите на групово-класния модел (ГКМ) имах предвид следното:
1. ГКМ замества взаймоотношението родител-дете с учител-дете, семейство-дете с у-ще-ученик, брат(сестра)-брат(сестра) с ученик-ученик , майка-баща с родител-у-ще
2. ГКМ създава атмосфера на съперничество,
3. В ГКМ има опастност от възрастово разделение
4. ГКМ е една изкусвена среда в която много неща от живота остават ненаучени.
..............
И още, но ще спра до тук.
Peter ти питаш морално ли е да има хр. у-ще, ами не е неморално

Пазара ще реши, както ти казваш и аз така мисля.
Лично според мен по-добрия вариянт това е дом. обучение подпомагано от специализирани школи, подкрепящи групи. Коефициента на Полезно Действие в дом. обучение е по-голям от този в хр. у-ще. Но пазара т.е. Божиите принципи ще победят.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: daneff on 2005-02-22 17:59 ]

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 08:51:00 ч. от потребител 149
Quote:
|
Та, аз говоря за принципните недостатъци на хр. у-ще. Не съм против хр. у-ща, нека си ги има и нека пазара реши кой крив и кой прав. . . . Peter ти питаш морално ли е да има хр. у-ще, ами не е неморално Пазара ще реши, както ти казваш и аз така мисля. |
|
Сега вече, говорим за едни и същи неща. Поне ?извоювах? място на християнските училища на пазара и няма да се налага да повтарям, като в транс, едни и същи неща.
Quote:
|
Като говрих за негативите на групово-класния модел (ГКМ) имах предвид следното:
1. ГКМ замества взаймоотношението родител-дете с учител-дете, семейство-дете с у-ще-ученик, брат(сестра)-брат(сестра) с ученик-ученик , майка-баща с родител-у-ще
2. ГКМ създава атмосфера на съперничество,
3. В ГКМ има опастност от възрастово разделение
4. ГКМ е една изкусвена среда в която много неща от живота остават ненаучени. |
|
Разбира се с малко риторика, не е сложно да оборя тези негативи за които говориш. Само че е предостатъчно да спомена, че твоето наблюдение върху тези проблеми е свързано с държавните-хуманистични училища. Аз съм на същото мнение по въпроса. Но нека пак обърна внимание: Аз говоря за
Християнски училища с Библейски морал и протестантска етика. Нека да го имаме предвид.
Quote:
|
Коефициента на Полезно Действие в дом. обучение е по-голям от този в хр. у-ще. Но пазара т.е. Божиите принципи ще победят. |
|
Ха сега де! То е ясно, че Божиите принципи винаги побеждават. Лошото е, че тази логика противоречи на признанието, което направи по-горе. Уж, Християнските училища са законни от морална страна и издържат на Библейските принципи, а накрая Божиите принципи побеждават Християнските училища, чрез домашното училище. Това е твоя ?далновиден? поглед над пазара. Добре, няма лошо! За коя година говорим - 3758!
Виж, по-рано ти ме попита: ?Според теб домашното обучение излишна стъпка ли е, или просто един преходен процес,. . . ? Аз ти отговорих на това, но нека сега обърна въпроса.
Смяташ ли, че Християнските училища са излишна стъпка и преходен процес към домашните училища? Още по-ясно да го кажа: Когато Христос се върне за своята невяста, всички ли ще са хомскулари, без помен от Християнско училище, по покорената Земя?
Ние не спорим за това, че родителите носят отговорност за обучението и възпитанието на децата, нито за това, че трябва да има свободна конкуренция на пазара. Аз мога да добавя, че отговорност за децата, освен на родителите е и на Църквата, защото и самите родители, са грижа на църквата. Въпроса е, че днешната църква трябва първо да се опомни за това кой носи отговорност, за собствените и деца и да си изтегли поколението от хуманистичните зверилници. Ако една сериозна църква си върши добре работата, тя безспорно трябва да налага възходящи санкции на родители, които демонстрират омраза към децата си, като ги дават за обучение в езическите капища (държавни училища).
Всеки взема сам решения за децата си, но ако няма силна църква, всеки е отговорен пряко пред Бога на Библията. Сега стана лошо! Всеки да му мисли. На българския пазар има само държавни-финансирани чрез кражба от ближния школа. Който иска да участва в тази кражба, моля! Решението за България ли!? Християните да си приберат децата у дома. Да демонстрират силата на вярата и убежденията си.
[ Това съобщение беше редактирано от: peter on 2005-02-23 01:52 ]

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 14:42:00 ч. от потребител 114
от предишния ми пост:
Quote:
|
Лично според мен по-добрия вариянт това е дом. обучение подпомагано от специализирани школи, подкрепящи групи. Коефициента на Полезно Действие в дом. обучение е по-голям от този в хр. у-ще. Но пазара т.е. Божиите принципи ще победят. |
|
Quote:
|
Лошото е, че тази логика противоречи на признанието, което направи по-горе. |
|
това обаче не противиречи на моята логика, на твоята може би!
Аз казах това което имам да кажа! [addsig]

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 16:41:00 ч. от потребител 149
И аз казах това, което трябваше да кажа. Всичко е написано ясно и четливо. Идеята, която защитавах, защитих. Работата е, че дебата прилича по-вече на дуел между мен и daneff, щото само ние си пишем.
Както е видно, никъде не съм конфронтирал домашното училище, с институционалното Християнско училище. Защитавах библейската му форма, а и смисъл. Демонстрирах вяра, че християните могат да работят заедно и в сферата на обучението.
Навярно ако темата беше: ?Християнско училище срещу Домашно училище? щях да взема мотивирано отношение в полза на едното, но темата не е тази, въпреки, че daneff, през цялото време писа точно по нея.
В крайна сметка, тези, които искат, ще разберат смисъла на това, което сме написали и двамата и ще си направят извода, за к?во става реч. Дискусията е от полза определено, но както подчертах в предния си постинг християните в България имат далеч по-важни нужди в момента от този дуел. Това разбира се е мое мнение, защото си говорим за летене в космоса, а още нямаме ракетна площадка.

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 17:58:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Работата е, че дебата прилича по-вече на дуел между мен и daneff, щото само ние си пишем. |
|
Не е така. Онези, които познаваме добре историята, знаем, че този дебат е част от традиционната вражда между Северна България и Северна Америка. Същият конфликт, който възбуди справедливия гняв на създателя на безсмъртния лозунг, "Роналд Рейгън - Враг №1 на Тутраканска селищна система!" Корените на тази древна вендета се губят в мрачните дебри на миналото, но според една стара легенда те са били посадени някъде през 60-те, когато по време на разведряването групичка пъпчиви северноамериканчета посетила езерото Сребърна. Местен севернобългарин с гордост и показал пеликанските ята по езерото и казал: "Виждате ли колко много пеликани? Единствените в света." На което един зрял-недозрял северноамерикански севернокаролинец му отвърнал нагло и безцеремонно: "Я пък, ние колко ги имаме в Каролините!" Мълвата за това безочие обиколила за секунди цялата севернобългарска степ и така войната била обявена.
Така че на нас ни е ясно, че този общо взето дребен сблъсък е част от голямата зверска война между двата световни региона, кулминирала (засега) в инициативата "Звездни войни" на президента Рейгън, която беше специално насочена срещу Тутраканската селищна система, със спомагателни удари по селата Мартен и Айдемир.
Но можем да очакваме ескалация за в бъдеще.

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 19:13:00 ч. от потребител 149
Quote:
|
Онези, които познаваме добре историята, знаем, че този дебат е част от традиционната вражда между Северна България и Северна Америка. |
|
Така е. Не очаквах, че ще ни разкрият така лесно. А сме учили толкова дълго тактика по прикриване на същинската цел. Види се, че в училището по конспирация, аз съм бил по-слаб ученик, и ето, издъних се.
Quote:
|
Същият конфликт, който възбуди справедливия гняв на създателя на безсмъртния лозунг, "Роналд Рейгън - Враг №1 на Тутраканска селищна система!" |
|
И това е вярно, но с малка подробност. Не на Тутраканска селищна система, а на . . . опа, грешка. Пак щях да се издъня.
Quote:
|
Но можем да очакваме ескалация за в бъдеще. |
|
О, това е сигурно. Само, че докато дойде това време Силмарилите и Волорите ще престареят, чини ми се. И сблъска, ще си остане дълго време провокативна тема във виртуалното пространство.

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 20:20:00 ч. от потребител 114
Купи ми мамо топ ....
И понеже в БГ няма Хр. у-ща още ето няколко линка с доста интересна информация:
Gift or Seduction? by Carolyn Forte (Excellence In Education Newsletter)
Reasons To Homeschool
История на хоумскулинга (pdf):
1.
hsh1.pdf
2.
hsh2.pdf
3.
hsh3.pdf
4.
hsh4.pdf
[addsig]
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: daneff on 2005-02-23 13:48 ]</font>
[ Това съобщение беше редактирано от: daneff on 2005-02-23 14:59 ]

Публикувано на 23 февруари 2005 г. в 21:04:00 ч. от потребител 147
Само искам да спомена нещо относно изказването на daneff , че в БГ няма християнски училища.
Мисля, че то е направено поради липса на информация.
От миналата година стартира такова в София по инициативата на Фондация "Алфа и Омега".Имаше идея също така за Ямбол и Варна, но за там нямам инфо дали са започнали.
Който се интересува от християнското училище в София може да ми пише на лични да му дам повече информация и кординати.[addsig]

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 08:42:00 ч. от потребител 141
Естир, не вникваш в аргументите на участниците в дебата. Не говорим за частни училища на християнски фондации, акредитирани пред държавата училища, с одобрен от Министерството на образование учебен план, и под надзора на инспектората.
Говорим за частни училища, основани на доброволното споразумение между родителите и учителите.

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 09:14:00 ч. от потребител 147
Радослава, много добре следа дебата и въобще нямам намерение да се намесвам в него нито да вниквам в ничии аргументи.
Просто давам инфо за тези , които се интересуват , че има вече частни християнски училища.
[addsig]

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 09:15:00 ч. от потребител 8
Частно училище не е училище, което покорно следва програмата на езическата държава. То е държавно училище с частни пари. Така че Радослава е права, информацията ти е невярна.

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 14:30:00 ч. от потребител 460
Незнам ама daneff и peter са или един и същи човек или пишат в такъв завидна хармония, че ми звучи по скоро като порпаганден монолог целия им 'диалог'. Освен ако се познават и са го водили този спор и преди и тук само системаично го публикуват. Щото аиде стига такъв плавен диспут не сме имали в чърча от доста време.

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 15:33:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Щото аиде стига такъв плавен диспут не сме имали в чърча от доста време. |
|
И аз това забелязах, Мюнцер. И си мисля, ако не се поправят, да ги предупредя, и след това да ги изключа за несъобразяване с политиката на ChurchBG.com.
Всъщност, Петър и Данефф са двете лица на една и съща шизофренична личност, която в едното си състояние живее в Торонто, а в другото пак там някъде на север, Силистра.

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 16:41:00 ч. от потребител 114
Аз по пропагандата и конспирацията не си падам, но наистина с Peter се познаваме, но другото Muntzer2 не го позна.
А по отношение на плавния диспут, ами к'во да кажа: учете се

[addsig]

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 18:28:00 ч. от потребител 8
Относно информацията на Estir, че било започнало такова училище, оказва се, че точно нейната информация не е вярна. "Проект Светлина" на фондация "Алфа и Омега" все още не е започнал. Все още е само проект. Ето го и сайтът на проекта:
http://light2003.christian.net/
Както винаги, Estir се поизхвърля. Искаше й се да докаже на Венци, че било имало нещо такова. Само дето още го няма.

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 18:40:00 ч. от потребител 147
Божидаре ясна ми е идеята ти , че искаш да ти се вържа на глупавите подмятания, но заради тези които наистина се интересуват само ще каже, че в София това ,училище от тази учебна година наистина започна.
За повече информация желаещите могат да се обърнат към г-жа Стойкова. Съпругата на п-р Венци Стойков.
А този сайт , с ксойто уж доказваш "изхвърлянето "не Естир е точно твое поредно изхрляне. Ако се научиш да четеш ще видиш ,че там става въпрос за учелището в Ямбол, за което изрично подчертах, че нямам идея дали е започнало.
За софийското Естир дава 100% вярна информация.
За разлика от тебе аз не играя игрички.[addsig]

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 18:57:00 ч. от потребител 8
Estir, играеш ти игрички, и още как, само дето разбра, че не ставаш за тази работа, и затова ги прекрати.
Къде е сайтът на това училище в София?
Бого, вярно ли е, че е започнало училището? По какви програми е - християнски програми или държавни програми? Къде може да се намери информация за програмите? Въобще, как е започнало някакво училище, пък няма никаква информация никъде за това? Аз и жена ми редовно претърсваме интернета за християнски училища, имаме приятели в София, които са силно заинтересувани от християнски училища, а пък се появило някакво християнско училище и почти никой не знае за него?
Струва ми се, Естир, че това е поредното ти изхвърляне, както едно време, че познаваш един човек, който не се сещаше да се е запознавал с теб.
Моля ви, който има информация за такова училище, да я даде тук във форума. Естир не е надежден източник на информация - прекалено суетна е и все се опитва да се представи за нещо, което не е.

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 20:18:00 ч. от потребител 149
Quote:
|
Всъщност, Петър и Данефф са двете лица на една и съща шизофренична личност |
|
О, Божо, ти си моя ?спасител?! Казвам му на daneff, че е част от мене и че аз съм той, пък той е аз, ма не вярва. Даже и в Торонто да е, все тая. Ние сме си едно, нещо като крадльо и смрадльо в Амгъл.
Но това с Християнското училище и мене ме заинтригува. Estir, помоли там когото трябва да пусне някаква информация в мрежата, за да подплатиш думите си с факти. Как да се обърнем към г-жа Стойкова, по телепатия ли? На какво е пастор, п-р В. Стойков, че той е гаранта за това което говориш? Кой е собственик на това училище? Дай отговори!

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 22:44:00 ч. от потребител 141
Ха сега де, кой е смрадльо, и кой е крадльо?

Публикувано на 24 февруари 2005 г. в 23:06:00 ч. от потребител 8
Ей за това и аз се чудех, и чаках някой от двамата да си признае. Ще бъде също така добре да си го напишат в профилите. Например: Място: Силистра, професия: Смрадльо. Или нещо такова.

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 09:06:00 ч. от потребител 222
Quote:
|
Estir, играеш ти игрички, и още как, само дето разбра, че не ставаш за тази работа, и затова ги прекрати.
|
|
Божидаре, нямаш и идея, колко си прав тук.

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 11:12:00 ч. от потребител 724
Божидаре, Естир е права, защото аз лично проверих и такова у-ще наистина съществува и функционира за първа година.
Нещо в детайли:
1. Местонахождение: намира се в близост до Южния парк и басейн "Спартак" - кв. Иван Вазов" около кино "Петър Берон" в бившата сграда на Божия църква.
2. Учебни занимания: ръководят се от квалифицирани педагози и филолози(някои от у-щето на Мънси) през половината от деня по програмата на МОН, а другата изучават християнски морал и етика и английски език. Има и детска градина към у-щето.
3, Време: всеки ден от 08:30 до 18:30 часа с включена храна в таксата.
4. Такса: около 160-165лв, като за второ дете има отсъпка
Директор на у-щето е съпругата на Венци Стойков.
Засега има около 5-6 деца за 1 клас, но това е само началото.
Нямам инфо за Венци на кого е пастор и кого представлява, а и каква е гаранцията, че всичко е както трябва.
Сайта им е в процес на доизграждане и съвсем скоро щял да бъде готов.
5. Връзки:Сега относно телефоните за връзка:8402648-това е телефона на Надя Стойкова итя самата може да допълни моята информациа отпреди 10-на дни.
Естир, това е и отговор за теб, с което ти се извинявам, че не ти писах по-рано:-)
Надявам се да съм бил изчерпателен!
Бог да бъде с вас!
[addsig]

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 11:32:00 ч. от потребител 393
Двете ми деца скоро ще тръгнат на училище и темата ме интересува.
Таксата за какво време е, седмица, месец?
Знам какво е положението в обикновените училища, но все пак не мислите ли, че децата ни ще растат в изкуствена среда?
А после какво? Да си направим християнски училища, християнски университети, християнски фирми, християнски градове, християнски... абе всичко християнско, а хората в света са втора категория, да се оправят.

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 11:36:00 ч. от потребител 8
Благодаря ти, Сървант.
Е, все пак е по програмата на МОН, която е противна на християнската етика и морал. А след това се изучава християнска етика и морал. Това все още не е християнско училище. Християнско училище е училище, което отначало до край е построено върху християнски презумпции. А това, което ти описваш, е училище, което прокарва религията и програмата на МОН с християнски пари и християнски усилия, и половината от времето вкарва по малко християнска етика и морал.
С това не омаловажавам нито личността, нито усилията на Венци Стойков, нито на съпругата му. Просто са тръгнали в погрешен път, това е всичко. Да перифразирам една стара метафора от християнския философ Корнилиъс Ван Тил - те са като добре наточен трион, който реже под погрешен ъгъл. Няма значение колко е добре наточен трионът, той ще отреже неправилно. Всъщност, доброто наточване при погрешен ъгъл ще донесе дори повече вреда.
Християнската учебна програма трябва да бъде основана изцяло на библейски презумпции, във всички предмети. Бог не трябва да бъде просто един от предметите, Той трябва да бъде в основата на всеки предмет. Всяка учебна програма неизбежно е религиозна и е основана върху религиозни презумпции. Ако това не са изрично библейските презумпции, те са антибиблейски презумпции. Няма значение колко часове по Библия и християнски морал има в училището на Надя Стойкова, ако то следва нехристиянска програма, то неизбежно е антихристиянско.
Преди няколко дена редактирах и поставих в интернет следната статия:
Къртис Креншо, "
Да пазим завета и да образоваме децата си"
Обърни внимание на това, което Креншо нарича "учене чрез презумпции."
Надявам се скоро също да поставя в Интернет една друга книга:
Р. Дж. Ръшдуни,
Философия на християнската учебна програма
Тя ще ти даде повече светлина по въпроса за разлика между истинската християнска учебна програма и езическата учебна програма, преподавана от християни. Две от главите на тази книга са преведени и поставени като отделни статии:
Учебната програма и Възкресението
Теология и педагогика
Затова уверено мога да кажа, че все още няма християнско училище в България - ако не смяташ хоумскулърите, които правим учебната си програма да бъде отначало докрай библейска, без някакви програми на МОН.

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 11:42:00 ч. от потребител 8
Да, Туоно, във всяко училище средата е изкуствена - било то църковно или държавно. Единствената естествена среда е семейството, и затова аз съм такъв сериозен поддръжник на домашното образование, защото само там детето получава цялостен опит за света.
Quote:
|
А после какво? Да си направим християнски училища, християнски университети, християнски фирми, християнски градове, християнски... |
|
Има нещо лошо в това ли? Ако искаш да го кажеш, кажи го открито. Кажи открито, че прекаленото разпространение на християнството трябва да се избягва, за да не би да се стигне дотам, че цели градове да са християнски. Кажи открито, че Великото Поръчение трябва да бъде избягвано от християните, и че не трябва да учим народите и да ги кръщаваме в името на Отца, Сина и Святия Дух, нито да спазват всичко, което Исус е заповядал. Кажи открито, че евангелизационната дейност трябва да спре веднага когато има опасност да направим някое семейство, квартал, фирма, община, град или дори нация християнски. И да работим в обратната посока. И че ако случайно пропуснем и направим някой град християнски, трябва да изпращаме децата си в съседния град, при езичниците, за да бъдат в "естествена среда." Кажи открито, че хората в света са хора "първа категория," от които нашите деца трябва да се учат на морал.
Хайде, кажи го открито, Туоно, за да се види ясно каква е твоята религия.

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 11:51:00 ч. от потребител 724
За месец!
Средата си е среда, но съдържанието, с което запълваш тази среда е важно.
Исус не се моли на Отец да ни вземе от света( средата ) а да ни пази от лукавия!.
Аз не се съмнявам, че Бог го е чул, остава сега на нас да запълним тази среда (света) със Светлината, с Истината, с Благата вест.
Ако не помислим за образованието на децата си и на тези след нас според стандартите на Божието слов, то много скоро всичко ще угасне.
Сега за качествата на учителите и доктрината им не мога да кажа нищо, защото и аз го проучвам.
Божидаре, благодаря за инфото и съм напълно съгласен с теб. Прекопирах и прочетох статията и ще я обсъждам със съпругата си и други приятели.
Аз само дадох данни за нещата които зная по този въпрос.
Хората се опитват, но явно не могат да получат лиценз, ако не ги съвместяват по някакъв начин.
За мен тов е компромис, но... все пак не пренебрегвам и "деня намалките начала"
[addsig]

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 12:49:00 ч. от потребител 393
Брей, как скочиха "лъвовете"
Спокойно, няма да ви притеснявам.
Не ме вълнува особено религията.
За съжаление в света има много по-свестни хора, отколкото в много църкви и какво ли не бих дал тези хора да повярват в Спасителя. Едно време ме учеха, че трябва да съм горд, защото съм Божии син, онези долу, невярващите са нещо второкачествено. Да, ама всички сме били невярващи в определен момент от живота си. Хората нямат нужда от нашето пренебрежение, достатъчно са пренебрегвани от останалите невярващи.
Няма нищо по трудно от това да си в света, но да не си на света. Незнам защо много християни смятат агресивното и досадно говорене за религиозни неща за начин на благовестие.
Хората искат да видят, че учим в светско училище и не преписваме, че работим в светски фирми и не крадем, че не караме последен модел Мерцедес защото сме умни, но честни.
Ама защо ли ги пиша тези неща, този филм вече съм го гледал.
Един съвет към модераторите - помислете за критериите "Пише доста редовно - 114 мнения". От много време не пиша в този форум. Това, че преди време съм писал не значи "Пише доста редовно".
[ Това съобщение беше редактирано от: Tuono on 2005-02-25 05:52 ]

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 13:06:00 ч. от потребител 8
Аз като гледам, Туоно, теб и вярата не те вълнува чак толкова много. Далеч повече те вълнува твоето лично спокойствие и самодоволство и себеправедност. Като те гледам как се хвалиш, че не си чак такъв християнин, всичко е ясно.
А иначе е особено интересно да разберем, че хората били искали да видят, че даваме децата си на езичниците да ги обучават. Е, Бог иска точно обратното, но теб не те вълнува чак толкова какво иска Бог, нали? Какво значение какво иска Бог? Какво значение има, че навсякъде в Библията заповядва християнските родители да обучават децата си? Важното е хората какво искат от нас? И когато им представим една пародия на християнство - компромисно, разводнено, напълно съобразено със света християнство - тогава могат и да се присъединят към нас, нали? Защо не? Та това твоето "християнство"няма да се различава въобще от света.
Само че...тогава защо въобще да стават християни, като могат да си останат езичници и пак да са като теб?
Сървант, има ден на малките начала, в това съм съгласен. Но има алтернативи за деня на малките начала. Можеш да започнеш малкото начало с напълно последователна учебна програма в хоумскулинга. Можеш да започнеш малкото начало с компромиси с езическата държавна програма. Когато започнеш малкото начало принципно последователен, ще бъде по-трудно и нещата ще се развиват по-бавно, защото ще трябва да срещаш съпротивата на хора с промити мозъци, като Туоно. Но когато започнеш малкото начало с компромиси, след това няма да можеш да продължиш към големите неща, ако не правиш по-големи компромиси. Погледни историята на Църквата. Всеки, който е започвал с компромиси и се е оправдавал, че компромисите са просто "малко начало" и временни, в крайна сметка е изгубвал основата и е оставал само с компромисите.
Кое искаме ние? Искаме компромиси, които да нарастват? Или искаме от самото начало да отсечем компромисите и да бъдем принципни и верни докрай? Как едно дете израства силно и вярно на Господа, като живее в среда на компромиси или като живее в среда на принципни и верни християни?

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 13:19:00 ч. от потребител 393
Няма да коментирам.

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 14:39:00 ч. от потребител 724
Съгласен съм, Божидаре.
Каква е целта ни ще определи и какви са средствата ни, използвани от нас за постигането и.
С компромиси се стига само до по-голяма каша в живота и никога няма яснота и сигурност.
Трябва, да постъпим както Павел съветва Тимотей: " да се хванем за вечния живот", т.е. нещата с вечна стойност!!
Благодаря за нещата към които ме насочи във връзка с образованието, обучението и възпитанието!
Бъди благослвен, ти и дома ти![addsig]

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 15:36:00 ч. от потребител 114
Quote:
|
Хората искат да видят, че учим в светско училище и не преписваме, че работим в светски фирми и не крадем, че не караме последен модел Мерцедес защото сме умни, но честни.
Ама защо ли ги пиша тези неща, този филм вече съм го гледал. |
|
Интересно мнение и в същото време далече от посветеното християнство. Значи ние трябва да дадем на хората това, което искат да видят. Ами защо не започнат цървите и християните да правят "християнско порно". Тоз филм гледал ли си го? Ако започнем да даваме на хората това, което искат ще станем като тях, това мисля че е от ясно по-ясно.
На хората трябва да даваме това, което Създателят казва да даваме, а не каквото творенията си поискат.
Тuono не искаш да коментираш защото живееш в противоречие, твоята философия те довежда точно до това:
нямаш к'во да кажеш понеже ще противоречиш на себе си, да не говорим на Библията.[addsig]

Публикувано на 25 февруари 2005 г. в 17:17:00 ч. от потребител 149
Сега, разбира се, че училището за което става дума няма нищо общо с християнството. Много ми е интересно, каква табела виси над входната врата. Ще бъде голям позор, ако там е написано: ?Християнско Училище?
До колкото познавам В. Стойков, предполагам, че и той самия навярно разбира, че това си е частно училище с разширено изучаване на религия, и нищо по-вече. Може дори да напишат на табелката: ХОУ ?Павел Игнатов?. ХОУ=Християнско Основно Училище.

Публикувано на 17 април 2005 г. в 21:11:00 ч. от потребител 1310
Quote:
|
Ти какво бе приятел да не би да се срамуваш от своите или си по така ?
On 2005-02-07 06:12, daneff wrote:
Барба, виждам че пишеш за първи път, ще те помоля да погледнеш другите теми в този форум за "Домашното образование" там твоят аргумент е оборен не един път, така че е безмислено да става повторение на едни и същи неща![addsig]
|
|

Публикувано на 28 април 2005 г. в 00:28:00 ч. от потребител 1312
Интересно наистина.Християнски училища.....и аз и брат ми се ученици и знаем какво е да се ходи на училище.Като християни нашето образование трябва да започва от Исус и да е насочено към него.Но лично аз,бих си останала в къщи и с огромно желание ще си уча там.Дори и да направят християнски училища...което ( само Бог го знае това....и да не са частни) не бих си пуснала и децата там!Малко или много, пак ще има изпитване,пак ще има притеснение.Хмм.....аа това може да се избегме при домашното образование.В къщти ще се усеща повече любовта да родителя и неговото търпение!Ще те подкрепя и насърчава.Ще може свободно без притеснение да се разискава за всичко и да се отделя повече време за нещтата.Малко се съмнявам в едно християнско училищте да се усети любовта и близостта на преподавателя[addsig]