Възстановени архиви > Форуми > Други дискусии > Ролята на град Ерусалим в Божия план

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 16:02:00 ч. от потребител 403
Искам тук да напиша нова тема като продължение на нещата който написах в темата за арабите и израел.
Града Ерусалим и хълма на който е построен са местата на който са започнати най значимите събития за подготовката и изпълнението на Божията воля. Всеки който е чел писанията знае за Авраам.
Ще спомена само няколко събития съвсем бегло защото са разглеждани подробно от множество други хора. В близост до този хълм Авраам среща Мелхиседек, Салимски цар, за който е казано много малко, но града не случайно носи името на неговото царство. На хълма Мория Авраам принася жертва на Господ, най важният завет между човека и Бог се сключва именно там. По късно Давид поставя царството и столицата си на същото място, на което е и построен Храма със Пресвятото място, мястото на което обитава Бог. Това е града в който и самия Господ е осъден и умира. Изпълняваики волята на Бог отново на това място.
Тук не може да не въникне въпроса; каква е ролята на града и мястото освен че трябва да ни напомнят за Неговия план за изкупление? Извода който може да се направи е, че Бог ще използва града още веднъж, царството на Господ ще съществува в реалното, невестата ще срещни Младоженеца като реална личност в този свят, ще се изпълнят всички пророчества в писанията и града ще е място в което Господ ще е цар не само както бащите си, но и както е Божия план.[addsig]

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 16:19:00 ч. от потребител 8
Ако може да се направи такъв извод относно географските места, тогава Господ трябва отново да използва и Египет, и планината Синай, и буквалния Вавилон, и така нататък.
Между другото, Новият Завет никъде не съдържа дори намек, че физическият Ерусалим ще бъде изполван отново в Божия план. Това, което се казва, е, че Новият Ерусалим - Църквата - ще бъде новото обиталище на Божия народ. Но за физическия Ерусалим се казва, че е майка на робство и ще бъде унищожен от Божия гняв.
Бого, лека-полека започна да се излагаш като кифладжия. Трябваше ти по-дълго време, но все пак успя.

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 19:05:00 ч. от потребител 141
Бого,
Ето още малко стихове от Новия Завет, които говорят за ролята на град Ерусалим в Новия Завет:
"И телата им ще лежат по улиците на големия град, който духовно се нарича Содом и Египет, и където техният Господ биде разпнат" - От Откровение
"Ерусалиме! Ерусалиме!.... ето, вашият дом се оставя пуст! (Мат. 23 гл, края)
И не е за подценяване това, което казва Исая: 65:13-16. Това не мога да го определя по никакъв друг начин, освен като пророчество за заветния съд на Бога с блудницата Израел и пророкуване за невястата (а слугите си ще нарече с друго име), защото след това следват познатите на всички стихове за Новото небе и Новата земя, които са Новото творение, което започва с Втория Адам - Исус Христос, и което обхваща земята чрез новорождението на хората:
Затова, ако е някой в Христа, той е ново създание; старото премина, ето всичко стана ново.
Сега усещам, че буквалната ти херменевтика ще запращи по шевовете, и затова ще ти обясня някои моменти по-достъпно:
С идването на Исус Христос на земята (въплъщението) настъпи нова ера в изкупителната история на земята. Старият Адам и неговите наследници отстъпиха и предадоха заветно земята на Сатана. Христос, като се покори напълно на Своя Баща, и като извърши волята Му в пълно покорство стана Новия Адам, който заветно възстанови земята за Своя Баща, и така стана начало на Новото творение. И всичките символи и образи от Стария Завет, които трябваше от поколение на поколение да учат хората на вечните непреходни истини се изпълниха в Исус Христос. Затова те са наречени "сенки" в Евреи, защото исторически изпълниха своята роля, и вече не са за изпълняване и следване от заветния народ на Бога.
Църквата, изпълнена с Духа, и която се покланя на всяка служба в небесното светилище на Бога, е този град Сион, към когото ще се стичат всички народи, и те се стичат, и още ще се стичат. Тя е този истински Храм, от където излиза живата река, Святият Дух и Словото, което изчиства и оживява земята. Тя е чистата Невяста, неопетнената, която следва Младоженеца си и изпълнява Неговата воля. Тя е Неговата армия, която воюва с Неговия меч. Тя е Неговият Град, от живи камъни, този град, когото Авраам пожела (Евреи). И притчата за кваса и за синаповото семе ни дават представа как се разпространява Божието царство и как расте. Както квасът изиква време, за да втаса, и така както едно семе не изниква и не става дърво за един ден, така Бог ни говори за постепенния растеж на Неговото царство в историята.
Така Новото Създание, което бе започнато от Христос (Втория Адам), ще се разпростира в историята чрез новорождението на вярващите до Последния Ден, Второто Пришествие и Възкресението от мъртвите, когато ще бъде победена смъртта, когато Новото Създание ще достигне до своята кулминация.
Между другото те заподозрях в юдаизъм, доколкото разбрах, че за теб най-важният завет между Бога и човек е този между Авраам и Бог на хълма Мория. Наистина ли мислиш така? Ами Новият Завет
[ Това съобщение беше редактирано от: Radoslava on 2005-01-23 12:11 ]

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 00:22:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Пр.Захария 14 гл. за кой Ерусалим конкретно става въпрос там? Защото пише, че нозете на Господ ще застанат на Елеонския хълм и т.н...., много други детайли?
Поздрави!

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 09:31:00 ч. от потребител 8
Приятел 007, защо пак се излагаш? Я ни кажи дали всичките детайли в Захария 14 глава ще се изпълнят буквално. Например, след като Господ застане с нозете Си на Елеонския хълм, хълмът ще се разцепи. Къде точно ще се разцепи, от северната страна на Господ, от южната, или между краката му? И въобще, я ни дай буквалистично тълкувание на всяка отделна подробност в Захария 14 глава. А после можеш да ни дадеш и буквалистично тълкувание на всяко отделно пророчество в Стария Завет, ако искаш. А ние ще ги сравняваме с тълкуванията на апостолите, за да видиш колко си зле.
А ако не можеш или не искаш да дадеш буквалистично тълкувание на всеки детайл в Захария 14, тогава млъкни и приеми, че главата говори за истинския Ерусалим, Църквата.
Само между другото, Захария казва, че който не се покланя в Ерусалим, няма да има дъжд за него. А пък Исус казва на самарянката в Йоан 4, че вече нито в Ерусалим, нито на Якововия кладенец ще се покланяме, а ще се покланяме с дух и истина. Ти приемаш Захария буквално, а Исус символично, така ли? Е, аз пък приемам думите на Исус буквално, а Захария тълкувам алегорично. Кой от двамата ни е по-близо до истината?

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 23:27:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Ето няколко пасажа от Захария 14, които Божидаре казваш, че тълкуваш алегорично :
"Градът ще бъде превзет,
Къщите ще бъдат обрани,
И жените изнасилвани,
И половината от града ще отиде в плен;
А останалите люде не ще бъдат изтребени от града...
...В оня ден нозете Му ще застанат
На Елеонския хълм, който е срещу Ерусалим на изток;
И Елеонският хълм ще се разцепи
През средата си към изток и към запад,
Така че ще се образува твърде голям дол,
Като половината от хълма се оттегли към север,
И половината му към юг.
5 И ще побегнете през тоя дол на Моите хълмове,
Защото долът на хълмовете ще стига до Асал...
...Но ще бъде единствен ден,
Познат само на Господа, -
Ни ден, ни нощ;
А привечер ще има виделина.
... Цялата страна ще се преобърне в поле,
От Газа до Римон на юг от Ерусалим;
И Ерусалим ще се издигне и насели на мястото си,
От Вениаминовата порта до мястото на първата порта, -
До ъгълната порта, и от кулата на Ананеила
До царските линове.
...И каквато е тая язва,
Такава ще бъде и язвата върху коня, мъската,
Камилата, осела и всичките животни,
Които ще бъдат в ония станове..."
Ще ми е интересно да чуя едно алегорично тълкувание на тези стихове. Благодаря!
Между другото, Захария казва това :
" И всеки, който остане
От всичките народи,
КОИТО СА ДОХОЖДАЛИ ПРОТИВ Ерусалим,
Ще възлиза от година на година
Да се кланя на Царя, Господа на Силите,
И да празнува празника на колибите.
... И ако някои от домочадията на СВЕТА
Не възлизат в Ерусалим
Да се поклонят на Царя, Господа на Силите,
На тях не ще има дъжд..."
Т.е. става въпрос за тези, които няма да са все още новородени хора на земята. Но твоята теория не ти дава възможността да разбираш някои неща от писанията.
А Исус казва това :
" Казва й Исус: Жено вярвай Ме, че иде час, когато нито само в тоя хълм, нито в Ерусалим ще се покланяте на Отца...Но иде час, и сега е, когато истинските поклонници ще се покланят на Отца с дух и истина; защото такива иска Отец да бъдат поклонниците Му."
Т.е. истинските поклонници (вярващи) могат да се покланят навсякъде на Отца, даже и в Ерусалим и на якововия кладенец. Но на някои други, които все още не са станали до тогава истински поклонници, ще им се наложи да се покланят на Бог в Ерусалим!
Няма нужда да давам повече "буквалистични тълкувания". Нещата са ясни и без тях!
Поздрави!
[addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 00:33:00 ч. от потребител 788
Глупчовци,
Започвам да събирам пари, за да купя един дълъг влак, да ви натоваря всичките и да ви пратя в Йерусалим да чакате пред Елеонския хълм, докато ви се разцепят устите от зяпане.[addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 00:37:00 ч. от потребител 788
Ало, Friend7,
С тебе още не сме свършили Йоановите послания! Кой ти е разрешил да четеш Захария?! Какво си се разбързал като теле пред майка си? Я се връщай в "Как ме вижда Бог...", че днес съм в настроение да облагодатявам и ще изтървеш намалението.[addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 00:56:00 ч. от потребител 788
Хава Нагива! Ура![addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 14:42:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Портосе, Захария е преди 1Йоан. Защо да четем отзад-напред? Хайде разкажи ми алегорично ти тези стихове, които виждаш по-горе!
Поздрави! [addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 16:15:00 ч. от потребител 788
Ще влезеш в публикациите, там имам тема за Апокалипсиса, там съм засегнал и въпроса как се четат старозаветни пророчества...[addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 16:22:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Портосе, темата е само за ролята на гр. Ерусалим, затова конкретно разтълкувай алегорично, ако можеш стиховете дадени от Захария! Божидар каза, че така ги тълкувате, затова разтълкувай ги само тях моля!
Поздрави! [addsig]

Публикувано на 26 януари 2005 г. в 21:10:00 ч. от потребител 403
Нека да разгледаме какви са атрибутите на един цар;
царство,
корона,
Публично известяване на всичките му поданници при коронацията,
изискване на почит и покорство от поданниците си,
служители,
територия и град в който да се намира двореца,
както и любими избранници за разлика от другите плебей.
Помислете малко, нима както някой казват Ерусалим бе унищожен, значи Царя на Царете ще остане бездомник и ще подаде молба за политическо убежиште? Ерусалим никога не е бил напълно унищожаван, просто е бил прочистван и саниран с малко груби методи.
Царската власт на Исус е неделима част от изкуплението и спасението, да се отхвърля Господнето царство е равносилно на отказ от вярата.
6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух
12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните
36 Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава в
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2005-01-26 14:12 ]

Публикувано на 26 януари 2005 г. в 21:38:00 ч. от потребител 788
А ще си имали свещена телефонна линия за кординация между министерствата на Илия и Моисей ("двамата свидетели" от Апокалипсис 11 гл)?[addsig]

Публикувано на 26 януари 2005 г. в 21:46:00 ч. от потребител 788
Friend7,
Първо трябва да докажеш, че това пророчество предстои да се изпълни, а не се е изпълнило във времето на Вавилонския плен и след него. Само дето не можеш да го докажеш, щото Библията вече я написаха, пък ти е необходим каноничен пророк, а не Жорката Бакл(авар)ов, за да го транслира.
Ако огнените сравнения те навеждат на мисълта, че тука ще да става дума за Пришествия, ракети с обеднен уран или катаклизми повсеместни някакви си, то значи си безнадежден случай - ако беше на Петровата проповед на Петдесятница, сигурно щеше да гледаш дали луната е станала на кръв и като видиш, че нищо подобно не се случва, да заявиш: "Лъже рибарят
неграмотен!"
[addsig]

Публикувано на 26 януари 2005 г. в 21:56:00 ч. от потребител 263
Бого, кога ще разбереш че "Небето Му е престола а земята подножие"?
Що за простотии ръсиш бе момче? каква по-висша власт от престола на Отец и че Исус днес управлява от Небесата и чрез Духът и Църквата Си и чрез земните владетели Той управлява Земята и строшава непокорните народи като грънчарски съдове? Не разбра ли че земния Ерусалим ражда деца на робиунята а небесния Ерусалим- Църкватс ражда свободни хора?
Какви са тези локуми бе момче? От край време псалмиста казва че няма по-висш престол от Небесния и автора на Посланието към Евреите казва че Авраам е търсил Небесния Ерусалим не земния.
Значи според твоята логика Христос все още не е коронясан за Цар? Ти замислил ли си се всъщност какво стана при възнесението? Значи Христос трябва да слезе от Престола на Могъществото и да дойде в земния Ерусалим и да установи една бюрократична държава така ли? Усещаш ли колко смешно и несъстоятвлно е това твърдение?
Странно че Христос в Мат. 28 не говори в бъдеще време , като казва че Му е дадена цялата власт на небето и земята.[addsig]

Публикувано на 26 януари 2005 г. в 23:21:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Портосе ето:
"В оня ден нозете Му ще застанат
На Елеонския хълм, който е срещу Ерусалим на изток;
И Елеонският хълм ще се разцепи
През средата си към изток и към запад,
Така че ще се образува твърде голям дол,
Като половината от хълма се оттегли към север,И половината му към юг."
" Цялата страна ще се преобърне в поле,
От Газа до Римон на юг от Ерусалим;
И Ерусалим ще се издигне и насели на мястото си,
От Вениаминовата порта до мястото на първата порта, -
До ъгълната порта, и от кулата на Ананеила
До царските линове.
11 Люде ще живеят в него,
И не ще има вече проклетия;
Но Ерусалим ще се насели в безопасност."
"И всеки, който остане
От всичките народи,
Които са дохождали против Ерусалим,
Ще възлиза от година на година
Да се кланя на Царя, Господа на Силите,
И да празнува празника на колибите."
Тези работи изпълнили ли са се по време на вавилонския плен и след него? Ако да, обясни, защото съм го пропуснал. Ако не - обясни ми алегорично моля!
Поздрави!
[addsig]

Публикувано на 27 януари 2005 г. в 17:05:00 ч. от потребител 403
Мт. 5:35 нито в земята, защото е подножието Му; нито в Ерусалим, защото е град на великия Цар.
Я сега да видим какво имаме тук!
Ваййййй
Градът на великия цар!!! ало господа тук ли сте? Земята и Ерусалим са на един ред! В една последователна мисъл. Земята е подножие на Царя надявам се че го разбирате. Царя никога не е отстъпвал от земята, направил е нея както и всичко друго в света с определена цел. След това е направил и Ерусалим и го е нарекъл града на великия Цар.
Вашия проблем обаче е повече психически, вие не разглеждате словото като послание, а като нещо с което да трескате някого по главата. От токова усилия най много да получите болки в гърба.
Мк. 11:15 И дойдоха в Ерусалим; Исус като влезе в храма, почна да изпъжда ония, които продаваха, и ония, които купуваха в храма, и прекатури масите на среброменителите и столовете на ония, които продаваха гълъбите.
Мк. 11:16 И не позволяваше да пренесе някой какъвто и да било съд през храма.
Мк. 11:17 И поучаваше, казвайки им: Не е ли писано, "Домът Ми ще се нарече молитвен дом за всичките народи"? а вие го направихте "разбойнически вертеп".
Според вас щеше ли да се занимава някой с такова нещо, разправия с разни измекяри ако те не скверняха неговата собственост, неговия град? Виждаме една основателна загриженост за града, мислите ли че нямаше други проблеми в храма, корупция и нечестие в свещениците, Господ не се зае с тях защото те имаха задължения който трябваше да изпълнят, но се зае с търгашите защото те пречеха на плана. Разбирам вашата загриженост за църквата и желанието да имитирате Павел като критикувате евреите лъжеучители, ограничете с юдаистите и не се хвърляите и върху евангелиста записал думите на Господ.[addsig]

Публикувано на 19 април 2005 г. в 17:30:00 ч. от потребител 403
Няма да е по темата, но искам тук да споделя една случка, която ме накара да изтръпна и сериозно да се замисля за съдбата на еврейте.
Преди месец и нещо в рускоговорящ израелски блог прочетох за смърта на човека организирал залавянето и транспортирането на Адолф Айхман в Израел, накратко бе и споменато че след екзекуциата тялото е било кремирано и затворник в Освиецим е изсипал праха му в Средиземно море от кораб. Не искам даже да споменавам какъв извод си направих от това погребение и в незнанието си с кого са го приравнили чрез такъв акт на отмъщение, [addsig]