Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Как ни вижда Бог? Праведни или грешни

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 00:58:00 ч. от потребител 321
Чудил съм се на въпроса "Как ни вижда Бог?". От една страна той казва, че вижда Исус вместо нас, но от друга страна Бог е БОГ и знае много добре какви сме в действителност, т.е. че сме грешни.
Като се погледна си казвам:
"Човешката природа е грешна, значи аз съм грешен."
или
"Праведният, чрез вяра ще живее. Аз вярвам, значи съм праведен."
От това, което знам от Библията, и двете твърдения ми изглеждат верни. Но като че са противоположни. Как е според вас? Какво значи да съм грешен - да върша грях или някакво състояние(не действие)? Ккво значи да съм праведен - да върша Богоугодни дела или да вярвам във моя Господ?
Ще кажете "човек се спасява, чрез вяра", но не става ли въпрос за такава вяра, която върши правда?[addsig]

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 01:30:00 ч. от потребител 788
Да вървиш в Тората значи да си праведен. Обещание за добра съвест и усвояване на мярката благодат, според ръста ти. Останалото са глупости.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-01-22 18:31 ]

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 01:32:00 ч. от потребител 788
Тора - осветена посока[addsig]

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 01:33:00 ч. от потребител 321
Ей това дето го каза не го разбрах. Би ли могъл да поясниш?[addsig]

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 10:20:00 ч. от потребител 8
Райчо, покажи ми един случай в Библията, където следното изречение: "Човешката природа е грешна, значи аз съм грешен," се прилага за християнин СЛЕД неговото покаяние и повярване.
Библията категорично твърди, че когато един човек е приел Христос и е очистен в Неговата кръв, вече никакви съображения за естеството на човека нямат значение. Бог вижда вярващия такъв, какъвто е според Божията благодат. Бог просто не може да вижда по друг начин, защото това би означавало да се съобразява с фактори външни за самия Него, а един абсолютен Бог не може да се съобразява с външни фактори. Следователно, когато кажем, че християнинът има грешна природа и следователно е грешен, ние всъщност твърдим, че плътта и наследеният грях на човека са също толкова важен фактор, колкото и Божията благодат и план. Или по-точно, принизяваме Божията благодат до нивото на обикновени, земни фактори. Това е недопустимо.
Сега, тъй като ти не си ги прочел тези неща в Библията, както твърдиш, а си ги чул от разни пишман пастори и пишман проповедници, важно е да разбереш защо тези пишман църковници настояват да те убеждават, че ти трябва да продължаваш да се себеунижаваш и да се съсредоточаваш върху своята грешна природа. Защото така ще те държат в пасивност и подчинение. За тираничните власти най-опасният човек е човекът, който осъзнава своята напълно променена природа, и действа на основата на нея. Ако човек продължава да се съсредоточава върху грешното си естество, той ще прекара живота си в опити да го поправи, ще остане обърнат навътре към себе си, и няма да се опитва да променя света около себе си. Такива са много от хората, с които споря в тези форуми - забележи, всичките ми опоненти, когато говоря за промяна на историята, излизат с един и същи аргумент: "Значи пренебрегваш личната праведност." И Emenei преди време, и Дакашев сега, и всички други са толкова обладани от тази измама за важността на грешното естество, че винаги когато им посочиш ясната заповед на Великото Поръчение, те си представят, че аз всъщност призовавам да се откажем от личната праведност. И това ги прави да бъдат обществено пасивни, и в крайна сметка да станат за смях на невярващите.
Разбира се, аз не призовавам да се откажем от личната праведност. Но това, което казвам, е, че личната праведност е резултат от действието на Святия Дух в сърцето, а не на психологически упражнения. Тъй като вярвам в моето спасение, аз не вярвам в моето грешно естество. Затова то не е фактор за мен. И ако има остатъци от него, аз ги оставям на действието на Святия Дух, Той да ме очисти, а аз търся призванието, което Бог ми е дал, за да го упражнявам под Бога. Тъй като грижата за моята собствена душа вече е отхвърлена от моите рамене чрез кръста на Христос, сега ми остава единствено грижата да доведа онази свобода и спасение, които са ми дадени безплатно, в света около себе си.
Преди години бях взел на автостоп едно момче, което учеше в софийската семинария. Говорихме си с него по пътя за евангелизирането, за разликите във изповедите и други такива неща. Относно евангелизирането той ми каза, че още не е уверен дали може и трябва да евангелизира, тъй като самият той още не се чувства праведен достатъчно. "Ако съм грешен," каза ми, "няма да мога да евангелизирам ефективно." Райчо, ето я твоята вяра за "грешната природа," доведена до логичен край. Човекът искрено вярва, че е грешен с грешна природа, и логичното следствие от това е, че трябва да остане пасивен, да не евангелизира, докато не се справи с този проблем.
Вярно, ти можеш да ми кажеш, че ти не отиваш до такива крайности, че въпреки грешната си природа все пак евангелизираш и си активен. Но това не е защото си по-умен от онова момче, а точно обратното - ти си по-непоследователен от него, защото не осъзнаваш истинските логически следствия от своята вяра в "грешната природа."
В същото време забележи, че точно онези хора, които те убеждават, че си грешен с грешна природа, също вярват в "свободната воля." А доктрината за "свободната воля" твърди, че човекът е способен сам по себе си да избере Бога - което е пълно отричане на грешната природа на човека.
И така, Райчо, истинското смирение на християнина не се състои в това да каже, че има грешна природа и следователно е грешен. Това не е смирение, това е нечестиво себеунижение и потъпкване на Божията благодат. Истинското смирение се състои в това християнинът да заяви, че чрез Божията благодат, и единствено чрез Божията благодат той е направен съвършен, безгрешен и достоен за вечния живот. Теб са те учили на лъжата, че смирението се състои в отричане на пълното действие на Божията благодат в премахването на грешното естество. А библейската истина е, че смирението се състои в отричане на личните заслуги за съвършеното естество, което християнинът вече притежава. Има огромна разлика.

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 21:02:00 ч. от потребител 321
Какво е "лична праведност"? Извинявай, но не съм чел тези дискусии, за които говориш. Да не би да става въпрос за това да се стремиш към праведност?
-----------------------------------------------------------
Имам такъв въпрос:
Ние трябва да сме искрени пред себе си и Бог за греха, който вършим, нали?
Quote:
|
1 Йоан
8 Ако речем, че нямаме грях, лъжем себе си, и истината не е в нас.
9 Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен да ни прости греховете, и да ни очисти от всяка неправда.
10 Ако речем, че не сме съгрешили, правим Бога лъжец, и Неговото слово не е в нас. |
|
[addsig]

Публикувано на 23 януари 2005 г. в 21:49:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Какво е "лична праведност"? |
|
Коя от двете думи не разбираш, Райчо? Не знаеш какво е "лична," или не знаеш какво е "праведност"?
Quote:
|
Имам такъв въпрос:
Ние трябва да сме искрени пред себе си и Бог за греха, който вършим, нали? |
|
Трябва да сме искрени. Но това какво общо има с дискусията, която си започнал? Започваш да говориш за грешното естество, а сега говориш за греха, който вършим. Не си ли наясно, че при християнина грехът не произтича от неговото истинско естество? Не си ли чел Римляни 5-7? И не си ли чел конкретно тези стихове:
Quote:
|
Но ако върша това, което не желая, то вече не го върша аз, а грехът, който живее в мене. И тъй, намирам тоя закон, че при мене, който желая да върша доброто, злото е близо. Защото, колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон; но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми. (Рим. 7:20-23) |
|
Не разбирам защо настояваш да се себеунижаваш като животно, след като Христос е дал живота Си за теб. Какво е това извратено дивашко желание да си посипваш главата с пепел? И е толкова силно, че заради него предпочиташ да обявиш жертвата и благодатта на Христос за недостатъчни, само за да се изкараш изверг. Мислиш си, че така изкупваш греховете си ли? Че ставаш по-добър като се самобичуваш? Че като се обявиш за най-големия грешник на света, ще станеш смирен?
Искреността и смирението не са това, което ти си мислиш. Те не са себеунижаване. Те са признаване на пълнотата и съвършенството на Божията благодат и жертвата на Христос.

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 00:21:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Словото ни казва, че всеки вярващ в Исус (новороден) човек, не може да съгрешава самоволно, защото Божият зародиш пребъдва в него и той е ново създание в Христос:
" Никой, който пребъдва в Него, не съгрешава; никой, който съгрешава, не Го е видял, нито Го е познал...Никой, който е роден от Бога, не върши грях, защото неговият зародиш пребъдва в Него; и не може да съгрешава, защото е роден от Бога."1Йоан3
По този критерий, можем сами да си направим преценка дали наистина вярваме - ако самоволно си съгрешаваме и си стоим в такъв вид грях. Не говоря за несъзнателните грехове, които извършваме без умисъл. защото все още в нас живее и греховността на старото ни естество. Но Божият Дух ни помага да се изчистваме, осъзнавайки когато съгрешим така. Ако сме новородени, Бог ни вижда праведни в Исус Христос. Останалото е освещение до края на земния ни живот.
Прочетох изказването на Божидар и бих искал да го попитам относно тази фраза:
"И ако има остатъци от него(грешното естество), аз ги оставям на действието на Святия Дух, Той да ме очисти, а аз търся призванието, което Бог ми е дал, за да го упражнявам под Бога."
Как точно, практически Святият Дух очиства от теб остатъците от грешното ти естество? Благодаря!
Поздрави!

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 09:37:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Как точно, практически Святият Дух очиства от теб остатъците от грешното ти естество? Благодаря! |
|
Приятел 007, очевидно не си четеш Библията. Ще ти отговоря, макар да знам, че нямаш капацитета да разбереш отговора, но пък други хора ще го разберат:
Quote:
|
Вятърът духа гдето ще, и чуваш шума му; но не знаеш отгде иде и къде отива; така е с всеки, който се е родил от Духа. (Йоан 3:8) |
|
И така, Приятел 007, когато ми покажеш в коя точно физическа точка от пространството се намира вятърът, когато духа, тогава и аз ще ти обясня точно как практически Святият Дух очиства остатъците от старото естество.
И ако този отговор не ти харесва, помисли си дали вината не е в питащия, вместо тъпо и първосигнално да я търсиш в отговарящия.
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2005-01-24 02:38 ]

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 11:50:00 ч. от потребител 788
Ало, Friend7,
Като не можеш да четеш Библия, що се хващаш??!!
Защо изолираш
Quote:
|
1 Йоаново 3:6 "Никой, който пребъдва в Него, не съгрешава; никой, който съгрешава, не Го е видял, нито Го е познал." |
|
от
Quote:
|
1 Йоан 2:18 "Дечица, последно време е; защото както сте чули, че иде Антихрист, и понеже сега има много антихристи, от това знаем, че е последно време."1 Йоан 2:22 "Кой е лъжец, освен оня, който отрича, че Исус е Христос? той е антихрист, който се отрича от Отца и от Сина."2 Йоан 1:7 "Защото много измамници излязоха в света, които не изповядват дохождането на Исуса Христа в плът. Такъв човек е измамник и антихрист." |
|
За съвсем конкретен проблем говори тук св. Йоан Богослов - проблемът с еретиците гностици. Това са хора, който "търсят" свръхестествено знание за ангели, духове и космология, които приравняват Христос до енергиен еон, чрез който общуват с Божеството на ниво, на което се пренебрегват всички фундаменти на Благовестието - от една страна важността и мястото на Божия Закон и етичните норми, от друга - богооткритите истини за въплъщението. Резултатът е антиномизъм, осъзнат като идеология. Изобщо не можеш да свързваш спасението по благодат, което проповядва Реформацията, с тая гнусна ерес.
Сигурно св. ап. Петър и св. ап. Варнава "не са родени от Бога"??? -
Quote:
|
Галатяни 2:11-14 "А когато Кифа дойде в Антиохия, аз му се възпротивих в очи, защото беше се провинил. Понеже, преди да дойдеха някои от Якова, той ядеше заедно с езичниците; а когато те дойдоха, оттегли се и странеше от тях, защото се боеше от обрязаните. И заедно с него лицемерствуваха и другите юдеи, така щото и Варнава се увлече от лицемерието им. Но, като видях, че не постъпват право по истината на благовестието, рекох на Кифа пред всичките |
|
[addsig]

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 23:25:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Портосе, съветваш ме да не се "хващам" да чета повече библията, щом "не мога да я чета" ли? Ами, ако взема да "започна да я разбирам" щом я чета, не е ли по-добро предложение?
Аз не се вслушах в съвета ти и прочетох нещо пак, та реших да ти го покажа сега:
"16 Ако някой види брата си, че извърши несмъртен грях, нека се моли, и Бог ще му даде живот, сиреч , на ония, които съгрешават несмъртно. Има смъртен грях; не казвам за него да се помоли.
17 Всяка неправда е грях; и има грях, който не е смъртен.
18 Знаем, че всеки роден от Бога не съгрешава; но оня, който се е родил от Бога, пази себе си, и лукавият не се докосва до него."
То е пак там, за да не си помислиш, че се отнася до някой друг контекст. Ако си отговориш на въпроса за кои грехове говори ап.Йоан в тези стихове, ще ти е лесно да разбереш какво става с Кифа в Антиохия. Аз няма да те ангажирам повече!
Божидаре,колкото и малък да е капацитета ми, от отговора ти разбирам, че "ако има остатъци от грешното ти естество", Святият Дух ги "отстранява" в теб като ги отвява подобно на вятъра, неусетно?!? Те просто се стопяват в теб и ти си ставаш безпроблемно свят, затова единствената ти задача е да препоръчваш своята "святост" на останалите? Между впрочем, дали изобщо има все още някакви греховни остатъци в теб? Може да си станал изцяло свят и съвършен? Святият Дух дали не те е очитил напълно?!? Нали не усещаш как става?
Поздрави!

Публикувано на 24 януари 2005 г. в 23:26:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Портосе, съветваш ме да не се "хващам" да чета повече библията, щом "не мога да я чета" ли? Ами, ако взема да "започна да я разбирам" щом я чета, не е ли по-добро предложение?
Аз не се вслушах в съвета ти и прочетох нещо пак, та реших да ти го покажа сега:
"16 Ако някой види брата си, че извърши несмъртен грях, нека се моли, и Бог ще му даде живот, сиреч , на ония, които съгрешават несмъртно. Има смъртен грях; не казвам за него да се помоли.
17 Всяка неправда е грях; и има грях, който не е смъртен.
18 Знаем, че всеки роден от Бога не съгрешава; но оня, който се е родил от Бога, пази себе си, и лукавият не се докосва до него."
То е пак там, за да не си помислиш, че се отнася до някой друг контекст. Ако си отговориш на въпроса за кои грехове говори ап.Йоан в тези стихове, ще ти е лесно да разбереш какво става с Кифа в Антиохия. Аз няма да те ангажирам повече!
Божидаре,колкото и малък да е капацитета ми, от отговора ти разбирам, че "ако има остатъци от грешното ти естество", Святият Дух ги "отстранява" в теб като ги отвява подобно на вятъра, неусетно?!? Те просто се стопяват в теб и ти си ставаш безпроблемно свят, затова единствената ти задача е да препоръчваш своята "святост" на останалите? Между впрочем, дали изобщо има все още някакви греховни остатъци в теб? Може да си станал изцяло свят и съвършен? Святият Дух дали не те е очитил напълно?!? Нали не усещаш как става?
Поздрави!
[addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 00:27:00 ч. от потребител 788
Кратунко, кратункоооооо...Няма шанс скоро да я разбереш...Искаш ли да ти я чета аз??
Та кой грях е смъртен??
Няма сто контекста, таралежко, има една основна тема на посланието, ама повече ще ти кажа, когато си признаеш, че не можеш да четеш.[addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 01:16:00 ч. от потребител 321
Не мисля, че Божидар говори за това че "препоръчва своята 'святост' на останалите" (Нали така, Божидаре). Евангелизирането не значи това. Евангелизирането е да разказваш на хората (и да ги учиш) за Божията благодат (добрата новина) и те да вземат решения за животите си, дали ще следват Бог или не. По-скоро значи, да препоръчваш святоста на Христос на хората. 'Личната святост' не е целта на упражнението, тя е следствие от действието на Духа. Може би е нещо като реклама на Бог - показва че Бог работи в/чрез теб. Според Яков, човек показва вярата си чрез делата си - вярата е действена.[addsig]

Публикувано на 25 януари 2005 г. в 14:35:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Портосе, аз съм тигърче - не виждаш ли - и щом ти отговарям, значи мога да чета. Няма нужда да ми обясняваш твоите разбирания на Йоан, защото ги разбрах при първото ти обяснение. Извинявай, че не оправдавам очакванията ти!
Paucku и аз мисля така, както си го казал. Интересно ще ми е дали и Божидар е съгласен с мнението ти?
Поздрави![addsig]