Възстановени архиви > Форуми > Вяра > \"Славната Църква\" от Уочман Ни

Публикувано на 23 декември 2004 г. в 22:29:00 ч. от потребител 403
Това е книга която е издадена в началото на годината и първата ми реакция беше учудване, понеже на гърба е записано, че автора е прекарал 20 г. в затвора. Когато зпочнах да чета разбрах кое е наистина славно; славното е, че има хора които могат да разяснят и разпространяват Божието слово, а не само безмислиците като в статията за новините за края на света. Може да се отбележи и, че консултант на изданието е служител от църквата в която съм член, нещо което ме изпълва с възвисшенно самочуствие и деноминационна гордост.
Накратко за съдържанието; първите глави разглеждат; Божия план и Божията почивка, Ева като преобраз, Невястата Христова.
Забележителни са главите в които се разясняват виденията от глава 12 на Окр. и Новият Ерусалим в 21 глава.
Въпреки че все още не съм дочел последната глава. Не мога да не направя аналогия между заглавието и общостта с която се свързва моята скромнна личност. Уверявам ви, че на български до сега няма друга книга която да разясни виденията толкова ясно.
Ако има интерес мога да спомена основни моменти от описанията на виденията.
6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух
12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните
36 Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава в
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2004-12-23 15:32 ]

Публикувано на 23 декември 2004 г. в 22:39:00 ч. от потребител 7
Как точно се разясняват виденията за Новият Ерусалим в 21 глава?[addsig]

Публикувано на 23 декември 2004 г. в 23:05:00 ч. от потребител 403
Сега го дочитам това е последната глава. В началото се прави сравнение с Великия град Вавилон.[addsig]

Публикувано на 23 декември 2004 г. в 23:12:00 ч. от потребител 7
Е как тогава казваш:
Quote:
|
"Забележителни са главите в които се разясняват виденията от глава 12 на Окр. и Новият Ерусалим в 21 глава |
|
като още не си чел тази 21 глава за Новия Ерусалим.
Е, хайде, както и да е... Дочети я пък после ще кажеш.[addsig]

Публикувано на 24 декември 2004 г. в 17:52:00 ч. от потребител 440
Да използвам китайската вълна тук за да ви препоръчам "Небесният човек" . Невероятна книга! Струва си времето което човек отделя за да я прочете.[addsig]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 14:43:00 ч. от потребител 403
Новият Ерусалим е новото творение което слиза от горе, златните и прозрачни улици символизират чистотата в която общуват хората в святия град. интересно е обяснението на числата
7 е числото 3+4 където 3 показва Божията пълнота а 4 човешкото число в света, 7 показва случаите когато Бог е прибавен към хората.
12 е 3.4 показва че Бог се е слял с народа си затова апостолите са 12 племената в израел също
144 е 12.12 мерките на стената на града, единственното друго кубично място е пресвятото място в скинията.
Има много добри обяснения на образите на жените из цялото Писание и също Окр. 18;7 Блудницата седи като царица тя се опитва да командва, а не като вдовица която е загубила младоженеца Вавилон е лицемерното християнство което трябва да бъде осъдено, и да му се въздаде според делата му.[addsig]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 15:11:00 ч. от потребител 788
Не бе, Бого. 7 е 1 плюс 6: Бог-Отец, Светата Православна Църква и петте центъра на исихасткия синтез (петия още не е готов, но Духът на пророчеството ме чака мене да го направя, за да дойде "краяt на историята"
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-12-28 08:15 ]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 19:24:00 ч. от потребител 403
Протос кажи нещо за блудницата, аз съм много неосведомен по въпроса, моля покорно да бъда напътстван по въпроса коя е тя?[addsig]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 19:36:00 ч. от потребител 8
Блудницата е Ерусалим. Земният Ерусалим.

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 20:16:00 ч. от потребител 403
Необичаино кратко за теб явно не си на тази вълна. Все пак ако говориш за града, как се обясняват;
2 с която блудствуваха земните царе, и земните жители се опиха от виното на нейното блудствуване.
Града не е бил нито голям нито велик че да засегне всичи земни жители, които и бездруго са били грешни не по негова вина?[addsig]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 20:44:00 ч. от потребител 788
Бого, ти написа:
Quote:
|
"...с която блудствуваха земните царе, и земните жители се опиха от виното на нейното блудствуване."Града не е бил нито голям нито велик че да засегне всичи земни жители, които и бездруго са били грешни не по негова вина?
|
|
Гледай сега, приятелю: трябва да влезеш в еврейското мислене. За тях Йерусалим е достатъчно голям, за да го нарекат "пъп на света" и "омайна чаша за народите"/Захария 12:2/. Той е голям не заради ресурсите или гео-стратегическото си значение, а заради религиозно-култовото си предназначение, като столнина на Заветния народ и Бог Яхве.
Когато в книгата на пр.Даниил се говори за малкия рог, който се "възвеличава твърде много"/Даниил 8:9/ в сравнение с предходните сили от пророчеството (между които са мидо-персите и Александър Велики), ние нямаме проблем да кажем, че това е един от незначителните царчета, наследили Селевкий. Защо? Защото той прави нещо невъобразимо голямо, нещо с вселенски параметри - омърсява и съсипва Светилището на Яхве /Даниил 8:10/.
Колкото до юдеите от времето на св.Йоан Богослов, те са важен фактор в политиката на Рим (Попея Сабина, любимата жена на Нерон е прозелитка, един от освобожденците на Клавдий - Палас, ако не се лъжа, също). За християните от 1 в. смяната на отношението към юдейте е свръхестествена намеса на Провидението, затова и в 17-а глава ще се каже:
Quote:
|
" И десетте рога, които си видял, те и звяра ще намразят блудницата, и ще я направят пуста и гола, и ще изядат месата й, а нея ще изгорят в огън.Защото Бог тури в сърцата им да изпълнят Неговата воля..."/Откровение 17:16,17/ |
|
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-12-28 13:52 ]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 20:46:00 ч. от потребител 788
Между другото, Бого, зададе най-смисления въпрос, който изобщо съм виждал някой да поставя по тая тема.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-12-28 13:51 ]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 20:50:00 ч. от потребител 788
Има и друго, Бого. Християните помнят как юдеите изнудиха Пилат да погуби Христос. Те са знаели, че юдеите са инициатори и подбудители на повечето гонения срещу тях. Така че, какъв е проблемът това да се разглежда като "развращаване на езичниците"??[addsig]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 21:55:00 ч. от потребител 403
Три поста толкова далеч от темата и отковението, че ми става едно мило, едно смешно, че се чудя да отговарям ли или само да се смея.
Quote:
|
Гледай сега, приятелю: трябва да влезеш в еврейското мислене. За тях Йерусалим е достатъчно голям, за да го нарекат "пъп на света" и "омайна чаша за народите"/Захария 12:2/ |
|
Гледаи текста приятелю видението се дава от АНГЕЛА!!! не се дава от Йоан Богослов, тои дори не се наричал така, това си е ваша приумица. По същия начин разглеждате писанието, колко жалко. Текста съвсем ясно говори за народи, за царе, а евреите от години не са царство, а незначителна област прехвърляна от един завоевател на друг. По добре да не ти отговарям тук, а в друга тема че въпроса за края на света не е от наи смешните. По нататъчните ти доводи не ми се струват никак убедителни, те с нищо не показват влиянието на ерусалим в международен план.
Нека да спомена и аз нещо от стария завет с които ти се опитваш да ме впечатлиш; Повремето на наи голямата сила на царството Давид не се е месил във вътрешните работи на нито едни от победените си съседи, освен чрез налагане на данъци или принудителен труд, тоест не са били поставяни провинциални управници или някаква намеса в закони и други неща, както са процедирали империите. Дори и във времето на могъщество Израел си оства затворена страна.[addsig]

Публикувано на 28 декември 2004 г. в 23:42:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Дори и във времето на могъщество Израел си оства затворена страна. |
|
Бого, как стигна до този извод?
Само между другото, как точно в една затворена страна някакъв си хетеец имаше къща близо до царската?
Quote:
|
Града не е бил нито голям нито велик че да засегне всичи земни жители, които и бездруго са били грешни не по негова вина? |
|
Абсолютно погрешно. Ерусалим е бил най-известният град, смятан е за духовна майка на много религии. Целият свят е очаквал от Юдея да се роди Спасителят, както се вижда от мъдреците, които дойдоха там. Юлий Цезар е обичал да чете Стария Завет, и затова е освободил евреите от данъци всяка седма година - безпрецедентно за Рим, където освобождаване от данъци има само за патрициите. Гръцки философи от Атина са пътешествали до Ерусалим, както се вижда от това, че искаха среща с Исус. Евнухът от Етиопия дойде също да празнува в Ерусалим.
Бого, не си много компетентен по история. Или се доверяваш прекалено много на езическите тълкувания на историята.

Публикувано на 29 декември 2004 г. в 00:05:00 ч. от потребител 403
Хетеца е бил личен познат и приятел на Давид още от времето когато е бил нелегален, логично е да живеят в един квартал, още повече че и работел за него.Уверявам те, че другите хетеици са били натикани в гетата.
Духовна маика на много религии??? не го очаквах, нали говорим за времето на Давид, преди него там е имало кошати на някакъв емигрант.
За Цезар въобще не ми говри, ако си чел галската воина ще срещеш градове и крепости, царства и армий които е виждал само той, а философите от Атина с пънически чековели ти показаха адреса си и как доказаха че са философи?
Дори и да приеме за вярно това което каза то не показва че хората са съгрешили поради Ерусалим.[addsig]

Публикувано на 29 декември 2004 г. в 08:59:00 ч. от потребител 8
А на теб хетеецът да не би да ти е показал мемоарите си от времето на нелегалната съпротива?
Това за Цезар какъв аргумент беше, че не разбрах. Аз ти казах, че самият Юлий Цезар е чел Мойсей, за да ти покажа голямата известност на Мойсеевия Закон, ти ми казваш разказваш някаква отвлечена история? Какво точно искаш да кажеш?
Съвсем ясно Йоан казва, че Блудницата е Великият Град, който се е опил от кръвта на светиите - това съвсем ясно съвпада с описанието на Исус за Ерусалим, че убива изпратените до него.

Публикувано на 29 декември 2004 г. в 18:22:00 ч. от потребител 583
Bogoizbrania,хетеец означава че произхожда от държавата на Хетите.Която по това време все още е съществувала като мощен фактор.Определено "другите хетеици са били натикани в гетата" като постановка не е вярно.
[addsig]

Публикувано на 30 декември 2004 г. в 01:10:00 ч. от потребител 788
Богоизбрания пак отбеляза гол:
Quote:
|
Дори и във времето на могъщество Израел си остава затворена страна. |
|
Как да коментирам такава глупост?? Не,няма да я коментирам, а ще вляза в тона на Бого:
Дори и във времето, когато Бого можеше да научи нещо повече, той избра да остане със затворена глава.
[addsig]

Публикувано на 30 декември 2004 г. в 14:39:00 ч. от потребител 403
Като не разбирате книгата почвате да се заяждате с мен, защо не ми отговорите на главния въпрос, пък после показваите че имате Новия Завет. Сега трябва да го повтарям ли или и вие като студенти почвате да говорите това което сте прочели от конспекта, а не това което е въпроса.
Quote:
|
Съвсем ясно Йоан казва, че Блудницата е Великият Град, който се е опил от кръвта на светиите - това съвсем ясно съвпада с описанието на Исус за Ерусалим, че убива изпратените до него. |
|
Говори се ето за това;
7 Колкото е прославила себе си и е живяла разкошно, толкоз мъки и печал й дайте; защото казва в сърцето си: Седя като царица, не съм вдовица, и печал никак няма да видя.
8 Затова в един ден ще дойдат язвите й, мор, печал и глад, и тя ще изгори на огън; защото могъществен е Господ Бог, който я съди.
9 И земните царе, които са блудствували и живели разкошно с нея ще заплачат и заридаят за нея, когато видят дима от изгарянето й.
10 Отдалеч ще стоят поради страх от мъките й и ще казват: Горко, горко на тебе, велики граде Вавилоне, крепки граде, понеже в един час дойде съдбата ти!
Обсадата на Ерусалим е продължила с месеци и е бил обсаждам на два пъти, първия неуспешно от друга армия.
Исусовите мъченици бяха в предишната глава, като убити светии е имало и в други места, които не са били атакувани.
6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух
12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните
36 Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава в
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2004-12-30 07:44 ]

Публикувано на 30 декември 2004 г. в 14:55:00 ч. от потребител 8
Е, та? Какъв беше аргументът, Бого? Цитира един текст, който по всичко се отнася за Ерусалим, и после ни разказваш колко обсади бил имал градът. И какво трябва да означава това?

Публикувано на 30 декември 2004 г. в 19:45:00 ч. от потребител 788
Темпераментен е човека просто. Аз обещавам вече да не му се връзвам. Явно иска сам да си узрее (е, докато се напъва някой път се "изпуска", ама е симпатяга).

[addsig]

Публикувано на 03 януари 2005 г. в 00:18:00 ч. от потребител 403
Quote:
|
Posted: 2004-12-29 18:22
Bogoizbrania,хетеец означава че произхожда от държавата на Хетите.Която по това време все още е съществувала като мощен фактор.Определено "другите хетеици са били натикани в гетата" като постановка не е вярно. |
|
и да видимсега каво ще покаже сверата със сърч!!!
Чис 13:29 Амаличаните живеят в земята към юг; хетейците, евусейците и аморейците живеят по планините; а ханаанците живеят при морето и край бреговете на Иордан.
и при Соломон;
2Лт 8:7 А относно всичките люде, които останаха от хетейците, аморейците, ферезейците, евейците и евусейците, които не бяха от Израиля
И какво става сллед това?
8 от техните потомци, останали подир тях в земята, които израилтяните не бяха изтребили, от тях Соломон събра набор за задължителни работници, каквито са и до днес.
Божидаре, пак ли да повтарям, цитата е показател за събитие, събитието е образ, които е причинил греха на царе и народи!
Града не може да причини грях, никъде няма в писанията случаи да се обвиняват евреите за грехове които са вършили други народи, това е смешно като се помисли.
И как обяснаваш че никои не е плакал за падането на Ерусалим освен жителите му, още повече че е трудно да се види от морето дим от града освен ако не горят огромни цистерни с петрол. Трябва ли по подробно ,обстоино, и обяснително да пиша,>
Сочиш конкретно обяснение, е тогава обясни целия пасаж или ти приемаш с вяра този факт?[addsig]

Публикувано на 03 януари 2005 г. в 09:22:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
никъде няма в писанията случаи да се обвиняват евреите за грехове които са вършили други народи, това е смешно като се помисли. |
|
Това е много смело твърдение, и много глупаво.
Бого, защо не кажеш на Исус, че става смешен със следните думи:
Quote:
|
Горко вам, книжници и фарисеи, лицемери! защото море и суша обикаляте за да направите един прозелит; и когато стане такъв, правите го рожба на пъкъла два пъти повече от вас. (Матей 23:15) |
|
Мисля, че ако му Го кажеш, Той ще приеме смирено твоето изобличение.
Другите неща в твоя постинг просто нямат смисъл. Очевидно пак пише онзи от вас двамата, който не разбира нищо. Ще чакам да дойде другия, дето може да мисли и да разбира. Можеш да кажеш на другия също да си направи труда на прочете Чилтън. Защото истински смешното е да ръсиш аргументи, които вече отдавна са опровергани, и да задаваш въпроси, на които отдавна е отговорено.

Публикувано на 05 януари 2005 г. в 02:14:00 ч. от потребител 403
Не забелязах посочения текст да казва че човека е бил праведем а като е станал прозелит е станал грешен, бил си е чадо на пъкала и преди и след, само дето към старите грехове е добави и нови.
ето три цитата на Чилтън в подкрепа на тезата за блудницата като световна и мощна система в бъдещето;
9-10 Три класи от хора оплакват унищожението на Ерусалим. Първата група се състои от земните царе, народите на империята, които подпомагат и поощряват Заветния народ в неговото отстъпление от Бога. Унищожението на Блудницата е за тях страшен знак за Божия суров и неумолим съд.
В посочените стихове (9-10)не се споменава Ерусалим, а дали някои чужденец е сърбял при превземането е измишльотина.
11-17а Втората и най-голяма група от оплаквачи се състои от търговци от Земята, скърбящи, защото никой повече не купува техните стоки. Богатството на Ерусалим беше пряк резултат от благословенията, обещани в Левит 26 и Второзаконие 28. Бог го беше направил голям търговски център, но той беше злоупотребил с този дар.
Съвсем ясно е, че малцина местни търговци са пострадали от воината, докато чужденците дори са спечелили от армии които са ограбили страната и са продавали на добра цена плячка.
Град Йерихон бе много по голям търговски център, както и градовете около Галилеиското езеро. По надоло се казва че е бил разрушен внезапно и неочаквано което не е вярно. Обсадата е продълъжавала с месеци, а цялата воина е почти 3 г. Текста на Чилтъм показва точно бъдещи събития.
17б-19 Третата група, която оплаква падналия Град, се състои от всеки корабоначалник и всеки пътник по море, и всеки моряк, и всички, които се препитават от морето. Те също скърбят за загубата на Ерусалим, защото всички които имаха кораби при морето забогатяха от неговото богатство. Очевидно, инвестирането в икономиката на Израел е престанало да бъде доходоносно след 70 г. от Хр., но изглежда плачът на ?моряците? сочи към народите по света (на които моряците са във всички случаи представители).
Тук направо може човек да падне просто се заменя думата "Ерусалим" с демокрация или световна икономика и откровението блесва като в роман на Толкин.[addsig]

Публикувано на 28 април 2005 г. в 19:58:00 ч. от потребител 260

Абе братя, чудя се как може някой да смята че Ерусалим е Вавилон, описан в Откровение. Аз не знам Ерусалим да е на 7 хълма но за Рим го знам със сигурност. Е много кръв на светии има в Ерусалим, но мисля че в Рим е повече. Всички кръстоносни походи са с благословията на Рим и Папата който го представя, Инквизицията също действа с благословията на Рим и Папата и още , и още. Преди години бях в Чехия и там попаднах на водещо католическо списание в което с голямо вдъхновение се говореше за Католическа конференция в Амстердам който със "въстановеният Вавилон" станал център за благодатно Мариино поклонение. И не е нужно да чета чужди тълкования върху откровението за да ми е ясно че Рим и Ватикана представляват Блудницата от Откровението. Особено вземайки в предвид религиозната политика на Ватикана в последно време - така нареченият икуменизъм в който папата и др.католици се молят заедно с Далай Лама и др.водачи на езически религии и отстъпнически протестантски пастори...и ги благославят и поздравяват, а бе направо се прегръщат и целуват като братя (и със сигурност са такива) , а Словото ни казва дори да не поздравяваме носителите на чужди учения за да не ставаме участници в греха им(и в Божия гняв над тях) . . А не се и учудвам че идеята че Ерусалим е Вавилон по всяка вероятност произлиза от премилениализма като движение, който някъде границите му с антисемитизма
са изключително размити.Ами това е

[addsig]

Публикувано на 02 май 2005 г. в 14:56:00 ч. от потребител 403
Не ми се разисква повече по въпроса ако не ми се даде отговор на мойте въпроси. Горния пост на теофил е просто повторение на клишета в западни църкви, докато тук става въпрос за мнението на един китаец. Това клише не е нептеменно вредно но е само невярно, както на други места описвах за тълкуванията на Нютон който днес изглеждат странни и дори откачени, то това е поради факта че са писани в отговор на на негови съвременници и зато днес ни изглеждат така особенни.
Така и тази приказка с вавилон ли беш с рим ни дава просто едно анти светско опростенческо тълкуване на пасажа, напълно подходящо за неграмотното простолюдие. Факта че се гледа по такъв начин на Писанието е приемлив, но в никакъв случай верен и коректен. Според антиглобалистичните тълкувания дявола и неговата власт ще е в ограничен географски периметър, което е глупаво.
Пак да повторя; статийте на Рушдуин ме впечатлиха с желязната си логика, но не и с изводите и някой тълкувания. Вижда се че е застанал на правия път, само че гледа точно пред себе си и не успява да избегне събективността в собственните си разъждения.[addsig]