Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > За изкушението
Здравейте
Тия дни ми попаднаха едни стихове и виждам някакво противоречие в тях.В Второзаконие 13:3 се казва

Ако се въздигне всред тебе пророк или съновидец и ти означи знамение или чудо,
2 и се сбъдне знамението или чудото, поради което той ти говори, казвайки: Да идем след други богове, (които ти не си знаел), и да им служим, -
3 да не слушаш думите на оня пророк или на оня съновидец; защото Господ вашият Бог ви изпитва, за да узнае дали любите Господа вашия Бог с цялото си сърце и с цялата си душа

В молитвата"Отче Наш" се казва -
"и не ни въвеждай в изкушение, но избави ни от лукавия, [защото царството е Твое, и силата и славата, до вековете. Амин]"

Обратно на това Яков казва-

Никой, който се изкушава, да не казва: Бог ме изкушава, защото Бог се не изкушава от зло, и Той никого не изкушава.
14 А който се изкушава, се завлича и подлъгва от собствената си страст

Нещо не мога да си обясня нещата и моля някои да помогне.В първите се казва че Бог изкушава хората после че хората сами се залъгват

Трите стиха не са свързани логичски.
В първия се говори за изпитване а не за изкушаване, това е различно всеки които претендира за пророк трябва да се "изпита" тоест да се провери, това е доста различно от изкушение.
Вторият стих е от молитвата и е обръщение на вярващ към Бога.
Третият е отговор на Павел към слаби във вярата хора които си търсят извинение за слабостите и гешките като обвиняват Бога.
[addsig]

В първия пасаж основната мисъл е че свръхестествените прояви сами по себе си не са критерий за говорене или водителство от Бог и че Бог може да допусме да се случи нещо, което би объркало тези , които поставят свръхестествените явления като абсолютен критерий за действие на Бог. Винаги критерия за водителство и говорене от Бог е Писанието . В Исая се казва че ако някой пророк или гледач (друго име на пророк) не говори според Писанието за такъв няма разсъмване. Т.е. идеята на Второзаконие 13 не е да показва дали Бог изкушава или не а да покаже че изпълнението на дадено пророчество не е критерия за истинност ако е в разрез с учението за Бога записано в Библията.
Пасажа от молитвата Отче наш е наистина молба от наша страна към Бог да не допуска да бъдем изкушавани. Т.е. това е молитва за закрила Ние се молим, но ние не можем да задължим Бог да ни опазва от изкушенията идващи от лукавия.
Пасажа от Яков показва че Бог не е източника на изкушенията защото Той самия е Перфектен и не може да бъде изкушаван от злото т.е. няма място за морално зло или недостатък в Неговата природа. За това се казва че Той не може сам по Себе Си да изкушава.
Просто целите на пасажите са тотално различни едни от други и не се занимават с въпроса дали изкушава бог.[addsig]