Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Други дискусии > ПОЛИТИКА
ПОЛИТИКАТА-ИЗПИТ ЗА ВЯРВАЩИТЕ!!!

Трябва ли, настоящата политика да експериментира всичко върху нас и обществото, за да се събудим за работа? Или да чакаме Мойсей да направи нещо, а Бог да праща жаби и мълнии в парламента?

[ Това съобщение беше редактирано от: tinchev on 2003-07-02 16:58 ]

Скъпи братко, много са местата в писанията които могат да ни мотивират за подобна активност! Бързам да поясня(ако не се разбира от предният ми материал), че не смятям за правилно църквата, като институция да се меси в политиката, а че накратко тя има отговорността да дава основа и подкрепа(на призваните от Бог за това) хора в политиката. Исус не беше политик (в днешният смисъл на думата), но учението и делата Му докосват всяка сфера от живота. В проповедта на планината Мат.5:13-16, Исус използва метафорите за солта и светлината, посочвайки какъв вид влияние очаква да имат Неговите последователи в обществото. В този смисъл, най-доброто място за християните е в света- там където могат да бъдат сол и светлина! Те имат за задача да влиаят в обществото, както втрирата в месото сол, предпазва от разваляне. И обратното - християни, които живеят в духовно гето, са като сол която си стои в солницата! Светилник се слага на високо, за да свети!
Много са примерите, които могат да ни послужат- Адам, пророците, закона, Завета, Йосиф, Данаил, Мардохей, Неемия и др.
В Рим.13:1-4 се казва че властта е Божий инструмент за докарване на гняв върху този, който върши зло. Какъв човек би я използвал праведно?
Управниците са елемент от божията грижа към хората! Павел нямаше илюзии относно римските властници, които го осъдиха на смърт, знаейки че и неправедната власт е допусната от Бога. Но ако една власт системно върви срещу откритата Б. воля, ние не сме задължени да и се подчиняваме- както Седрах , Месах и Авдинаго не се поклониха пред властта на царя. Притчата за добрият самарянин, какво е? Да обичаш ближният си както себе си- лична и социална заангажираност-нали? (като знаем какво е чисто и Богоугодно благочестие) например, днес чрез законодателната власт може да се направи много за сираците? Исус обучи 12 ученика, но поучаваше и мнозинствата! Инсрумента-политика ни дава възможност да достигнем и влияем качествено на мнозинствата!
Ето и една реална случка от моят живот. От църква, която не вярваше в участие в политиката, бе представен и избран чрез полит.партия кандидат за общински съветник. Той стана такъв, след което в лични разговари ми призна на колко хора е успял да помогне от позицията си! На хора от църквата и не само, та дори и за връщането на зградата им, която е била отнета по време на комунизма.
Мисля че се досещате дали въпросната църква имаше нещо против политиката след този случай!
Дерзайте братя, политиката е труден, но не невъзможен изпит за християните! Това е проверка дали солта е истинска!!!
С уважение-Didov

Незнам защо,ме разбираш така криво,братко Валентине?

Далеч от мен уталитаризма,опортюнизма! Но що за примери даваш тук,Валентин?
--------------------------
"Исус слушаше Божия глас и вършеше, каквото Бог му каже и така беше светлина и сол. Апостолите също. Исус имаше възможност да стане цар приживе и Той избяга от това."
--------------------------
От нищо не е бягал,Той си беше Царя на Царете-по-Цар не Му е нужно да става!!!
Ако Исус не беше умрял,нямаше да има изкупителна жертва!И стиха щеше да казва:
"защото Бог толкова възлюби света,че му взеха Сина, без да знае...."
Няма такава идея у мен за опортюнизъм...не съм казвал,че на всяка цена християните трябва да гонят политиката!Това е за призваните. Църквите не можем да си оправим,камо ли държавата!Правиш първосигнални изводи.
-----------------------------
"За съжаление Didov, зад призивите ти и мотивацията ти стои дълбоко непознаване на Божиите пътища. Това, което се опитваш да ни внушиш е ЧОВЕШКА МЪДРОСТ, която е основана на опортюнизма"
-----------------------------
Да бе брат, аз съм луд и искам в управлението на държавата размахващи пръст проповедници и работници-комбайнери с плакат:
-Алелуя,утре ще ора,а пък днес манна ще си събера!
А как,знаеш мотивацията ми! Познаваш ли ме или имаш откровение? Мотивацията ли?Аз мисля че е по-добре за мен да си стоя и да не се бъркам в хорските проблеми.
А ти, ако си смирен по начина по който пишеш,трябва да оставиш свръхестественната намеса на Бога да ни разкрие Неговите пътища,а не да пишеш разработки на тема опортюнизъм!

с некомбайнерска мотивация - Didov



Didov, прави ти чест, че изнесе темата за политиката във форум, а не продължи да дискутираш в коментарите както някои други правят (може би, за да расте броя на прочитанията на статиите?!).
[addsig]

Здравейте!

По логиката на Валентин, християните не могат да са политици. По презумпция следва, че политиците не могат да са християни. Политиците, които вярват в Христос са в заблуда, така ли?

Все пак, аз не съм толкова вещ, дори съм общински съветник. Затова моля те Валентине, прати ми списък с професиите които мога да упражнявам като християнин, за да не сгафя пак. След като си избера професия от "правилната" листа, ще напусна комисиите по образование и вероизповеданията и кракът ми няма да стъпи в Общината.

Казваш, че Йосив и Моисей не били политици. Мислиш така, защото смяташ, че хората които днес се нричат политици са политици наистина. Това е заблуда. Стандарта за политиката и политиците го има в Словото, не в парламента. Ти правиш обратното, сравняваш библейските мъже с глупаците, които те баламосват от телевизора.

Всъщност политиката е: Съвкупност от действия, дейност на обществени групи, партии и отделни личности, за управление, ръководене на живота на дадена държава. Имайки това предвид, ще се учудиш колко много хора се занимават с политика в Библията.

За теб може и да е еретично, но Бог е измислил политиката. Нещо по-вече: Той е най-вещия политик.

Поздрави, Peter!!!
Чудесно е, че можеш да участваш в управлението на вашият град и е похвално!!!
Дано Бог, скоро да даде повече хора на такива позиции, както и мъдрост за управление!!!

Didov

Quote:
Дано Бог, скоро да даде повече хора на такива позиции, както и мъдрост за управление!!!



Това е хубаво пожелание, но си е просто добро пожелание. Христяните в Бг не са готови да понесат подобна отговорност и няма да са готови скоро.

Ако днес християните вземат власта ще се провалят кардинално. Днес едно масово християнско участие във власта ще донесе изключително и само негативи за църквата в Бг.

Докато няма здрави християнски семейства, здрави християнски общества основани на Истината на Божия Закон и дума не може да става за успешна намеса на християните в политиката.

Участието на християните в политиката днес, ще задълбочи неприязънта на обществото към евангелските църкви.

Християните трябва да се готвят много, много години, поколения след поколения за да бъдат успешни управленци. Трябва да изчетат тонове литература, защото трябва да знаят не само как Бог изисква управляващите да управляват, но и езическата философия за политиката, икономиката и правото. Християнит не познават библейските принципи за управление, да не говорим за светските.

Не се заблуждавайте, че църквата може или въобще трябва да управлява днес. Фиаското на БХК /Българска Християнска Коалициа/ доказва това. Провалиха се преди 6 години, ще се провалят и на 26.10.2003, на предстоящите общински избори.

Идеята за срастване на църква и държава е в основата на БХК-идеологията. Ако там имаше християни познаващи Божието Слово, този срамен факт нямаше да е философски фундамент на това политическо недонсче.

Днес християните в Бг не са готови да предложат алтернатива на езическото управление, защото не са решили собствените си проблеми: Как стоят пред Бог, какви са семейните им взаимоотношения, на какво учат децата си и кой ги учи, кови са професионалните им постижения и отношения, какви са връзките между църквите и всички ли имат едно учение, мога да изброявам още дълго.

Работете за правилни взаимоотношения с Бог, всичко друго ще се нареди. Вижте всичко друго и си направете извод за взаимоотношенията ви с Бог.

[ Това съобщение беше редактирано от: peter on 2003-08-20 14:05 ]

Петър,
напълно съм съгласен с изразената от теб оценка за сегашното участие на християните в политическия живот в България. Впрочем оценката ти за БХК я споделих с Венци преди няколко месеца в този форум.
Имам няколко въпроса към теб и ще съм ти благодарен да ми отговориш:
1 Каква е правилната концепция за отношенията между църква и държава? Можеш ли да ми посочиш исторически прецедент?
2 Казваш ,че би било провал днес християните в България да упражняват власт. Как си представяш в такъв случай политическата активност на един български християнин в момента в България?
3 Ти си общински съветник по силата на коалиционно споразумение на БХК. Наскоро каза, че държиш на това ,което правиш. Как си представяш да се занимаваш практически с политика при това положение(вж.въпрос 2)

ПС:моите извинения и поздравления,ако си избран за съветник без да имаш нищо общо с БХК

[ Това съобщение беше редактирано от: Emenei on 2003-08-20 06:46 ]

Не, Emenei нямам нищо общо с БХК и не съм имал. Винаги съм ги смятал за к%#@*&и, дори съм им го казвал. Бях на 21 години когато станах областен председател на Демократическата партия. Партия, която уважавам заради сериозната и работа в миналото, работа оставила исторически отпечатък с плодоносни решения за България. Нека да кажа, че на 21 бях вече християнин от 5 години. Та съм общински съветник с мандат от ОДС.
Споменавам това за да е ясно, че имам и известен практически опит относно политиката.

Не крия, че имах големи илюзии относно ролята си в Общинския съвет. От друга страна работейки през годините, явно съм впечатлил и доста хора, щом получих предложение от една политическа партия /умишлено не споменавам името й/ да съставя и оглавя листата й за Общинския съвет, както и да се кандидатирам за кмет с нейната електорална и финансова подкрепа, а след 6 м.,най-късно, да оглавя и листата за очакваните предварителни парламентарни избори. Те разбирасе знаят, че съм християнин и това че ми гласуват доверие значи, че са оценили работата ми.

Но това само изглежда така. Хората в света, и особено политиците, искат да преминат на другия бряг без да се измокрят стъпвайки по гърбовете на наивниците, които не разбират че са използвани, защото смятят, че тези дето стъпват по гърбовете им, всъщност им правят масаж. Всеки трябва да си прави добре сметката, защото в политиката 2 и 2 никога не прави 4.

Quote:
1 Каква е правилната концепция за отношенията между църква и държава? Можеш ли да ми посочиш исторически прецедент?



Отношенията между властите, нямат нищо общо с езическото разделение на Монтескьо. Всяка от институционалните, библейски власти /семейна, църковна, държавна/ трябва да оперира на своята територия за да има баланс. Иначе имаме цезаро-папизъм, папо-цезаризъм или патриархат. В историята има безброй свидетелства за такъв дисбаланс.

Quote:
2 Казваш, че би било провал днес християните в България да упражняват власт. Как си представяш в такъв случай политическата активност на един български християнин в момента в България?



Да провал ще е, и аз съм посочил причините в предния си постинг. Но това няма винаги да е така. В това, че аз или някой друг е изиграл пророческата роля на преттеча, няма нищо лошо. Ние сме по-вече от победители в Христос и трябва да се научим какво значи това. Не е достатъчно, този факт да се разбира всецялостно от 3-ма, 4-ма християни в моя град и аз да се кандидатирам за кмет например. Това е абсурдно. Все едно да имам един патрон в цевта и да се опитам да нацеля врага между рогата от 1,5 километра. Естествено, че няма да стрелям докато не съм убеден, че имам шанс да го гръмна от упор. Виж да бяхме поне 200, картината щеше да е друга.

Quote:
3 Ти си общински съветник по силата на коалиционно споразумение на БХК. Наскоро каза, че държиш на това, което правиш. Как си представяш да се занимаваш практически с политика при това положение



За БХК ти казах. Практически с политика няма да се занимавам няколко години докато не променя някои неща от личен характер. Това не означава, че е неетично и неморално християните да се занимават с политика. Напротив. Всъщност аз бих подкрепил всеки християнин с кметска или депутатска кандидатура, ако реша, че той е способен за това. За себе си прецених, че има още какво да уча. Тук е разликата. Моите /християнските/ цели в политиката, не са келепирските цели на езичниците. Тъжната истина е, че непознавам нито един подготвен християнин за подобно нещо. А още по тъжното е, че църквата не е подготвена. И естествено "там, където страхът от Бога отсъства, страхът от държавата е удобен и универсален заместител". Днес българските църквари се страхуват от държавата и "почитат" Бог, а трябваше да почитат властите и да се страхуват от Бог.

Хора като мен винаги ще участват спорадично в българския политически живот, но ако са видели поне колкото мен, ще са наясно че просто подгряват атмосферата за идните християнски поколения, които ще имат обществена подкрепа за все още твърде радикалните християнски възгледи за държавното устройство. Затова днешната църква се умилква като мастия около езическата държава за трохичка хляб, забравила, че Христос даде и хляба и ножа в ръцете й.

Моето светене в политиката не е по-вече от мигането на светулка в тъмна нощ. БХК са част от тъмнината. Бг църквата също. Не ми остава друго освен да доливам масло в лампата докато дойде изгрева - пробуждането на невястата и нейния побеждаващ поход, като войска със знамена.

[ Това съобщение беше редактирано от: tinchev on 2003-08-20 16:19 ]

Петър, страшно се радвам ,че не си съветник от БХК, а от ОДС. Радвам се за тебе, радвам се и за ОДС.
Благодаря ти за отговора.
Все пак не разбирам. Два постинга нагоре ти казваш, че не искаш да се отказваш от работата си в общинските комисии в които участваш. Това звучи логично. Тук казваш, че всъщност човек като теб може да бъде само използван от светските политици да му стъпват на гърба . С това пък съм абсолютно съгласен. След това казваш, че все пак християните трябва да се занимават с политика и ти би подкрепил всеки способен християнин. Тук вече губя връзката.
1Ако това християнин да се занимава с политика означава да подлага гръб на който да стъпват нечестиви крака какъв смисъл има? Опит за стрелба от 1,5 км(ако позволиш да ти използвам метафората)?
2 Казваш, че ако 200-те християни в Силистра разбираха нещата като теб би имало смисъл. Не разбирам. Въпреки масовото преселение към Варна и София предполагам ,че поне 30 000 сте останали силистренци. Какво би било различното?
3 Ти ми показа извратени модели на отношения църква-държава като цезаро-папизам, папо-цезаризъм и патриархат в историята. Нямаше нужда, това е моя любима тема. Аз те помолих да ми покажеш прецедент на правилно функциониращи отношения църква-държава в историята.

ПС: радвам се ,че не познаваш нито един ,който да е способен да е успешен кмет.





Quote:
След това казваш, че все пак християните трябва да се занимават с политика и ти би подкрепил всеки способен християнин. Тук вече губя връзката.



Естествено, че губиш връзката. Друго не съм и очаквал. Разликата е в това, че аз планирам напред 500 години, а ти 5. Ако не те "грабне" някой преди това. Досега не си доказал, че си променил пораженческата си есхатология.

Quote:
Тук казваш, че всъщност човек като теб може да бъде само използван от светските политици да му стъпват на гърба



Такова нещо не съм казал. Последното изречение от абзаца в който говоря за тези неща е: Всеки трябва да си прави добре сметката, защото в политиката 2 и 2 никога не прави 4. Това означава, че трябва да прецениш дали си заслужава да направиш две стъпки назад и четири напред. Трябва да прецениш дали това което ще дадеш е добра цена за това което ще постигнеш.

Ако претенциите на месианската държава за абсолютна власт се изразяват в създаване на жреческо съсловие от държавно одобрени учители, и официална църква, християните са длъжни да предложат алтернатива. Алтернативата на Божия закон. Но християните не познават Библията. И докато християните мислят като теб, хората като мен ще изчакват активно. Християните днес не познават истинското лице на божествената държава. Те неискат да повдигнат маската, защото си мислят, че да държиш таланта си вкопан в земята е по-доброто решение.

Quote:
радвам се ,че не познаваш нито един ,който да е способен да е успешен кмет.



Ти, с други думи се удоволстваш в подчиненото състояние на църквта. Смяташ, че нещата ще се променят когато Исус дойде отново за да завърши започнатото преди 2000 години, като че Той не каза още тогава "свърши се".

Съжелявам, че си пропуснал да забележиш, но в Библията има ясно посочени принципи за управление. Ако аз трябва да ти ги разеснявам сега, ще ни е нужен собствен сайт за статиите. Ясно е определен и механизма за правилното функциониране на властите. Ако очокваш, че за всичко има исторически прецедент си привърженик на концентричния исторически метод, той е сатанински, а не на линеарния, който е библейски.

Моето очакване за умножаване на християните, напред в историята, навярно противоречи на твоето разбиране за отстъпление. Както и очакването ми за победа на християнството преди завръщането на Младоженеца противоречи на разбирането ти за поражение. Затова невиждам противоречие в това, способни християни да заемат високи постове. А ти виждаш, защото имаш различни от моите презумпции.

Нека все пак те насоча малко. Почни да четеш отново книгите на Царете. Бог беше върховният владетел на Израел, преди те да отидат при пророк Самуил и да поискат човешки цар. Щом твърдиш, че познаваш белега на тиранията, белега на човешкото царство, ще видиш разликата.

Макар, че теологията на месианската държава се разпада през последните десетилетия на 20-ти век, мястото и не е заето от никаква универсална теология. Тя остава върховна по презумпция, просто защото, по-вечето християни мислят като теб.

П.П. радвам се, че търсиш истината.


Quote:
П.П. радвам се, че търсиш истината.



Глупости, Петре!

Много добре знаеш, че Emenei не търси истината, а се опитва да намери подкрепа на своята теология на поражението. Всичките му намеци в са в тази посока: Не може да има такова нещо като християнска политика, не може да има такова нещо като християнски политик, никой християнин не става за кмет, и ако участвуваш в политиката, може да е като всякакъв друг, но не и като християнин.

"Тук вече губя връзката." Глупости. Никаква връзка не губи Emenei, а се опитва да ни пробута следната фалшива аргументация:

"Ето на, вие самите казвате, че няма способни християни за политици, следователно Бог не ни е призовал да участвуваме в тази област."

По същата логика, аз не виждам способни християни за църковни ръководители в България, следователно християните не трябва да се занимават с църкви. Каква глупост!

Emenei казва:

Quote:
Ти ми показа извратени модели на отношения църква-държава като цезаро-папизам, папо-цезаризъм и патриархат в историята. Нямаше нужда, това е моя любима тема. Аз те помолих да ми покажеш прецедент на правилно функциониращи отношения църква-държава в историята.



И да му ги покажеш на Emenei, той дотолкова е затънал в своите пораженчески възгледи за силата на Святия Дух и Църквата, че ще отрича всичко. Очевидно е, че той смята за законен всеки закон и всеки обществен ред, освен Божия закон и библейския обществен ред.

Накратко, за Emenei Бог е незаконно присъствуващ на земята. За такъв човек ми е много трудно да кажа, че бил търсел истината.

Петър, благодаря ти за отговорите.
Първо има нужда да обясня нещо, което не си разбрал или аз не съм изложил правилно- единственото ,което тук казвам е, че не мога да си представя политическата активност на днешните християни в България с оглед казаното от теб. Например на 4-та твои съмишленици в Силистра или на останалите 200 евангелски християни в Силистра. Разбираш ли, просто не виждам как днес вие 4 -та и те 200 тимата да бъдат днес активни политически с оглед изводите,които направихме дотук. След 500 години разбрах, днес ми кажи в какво да се изрази политическата активност. Ето чета отново, казваш ,че хората като теб ще изчакват активно, ето това активно изчакване те моля да ми обясниш конкретно как изглежда като политическа активност.
Огромно удовлетворение изпитвам, че не ми показваш исторически прецедент на това ,което изчакват активно, просто защото е честно от твоя страна. Съгласен съм с думите ти за съденето на Самуил.
Все пак доколкото си спомням в нередактирания вариант на постинга ти, по който се включих едно от условията за християнско управление беше доктринално и структурно единство на църквата. Само ще ти кажа ,че това е постигано до този момент единствено с помоща на държавното управление. Точно по тази причина аз си мисля ,че Христовите разбирания за единство на християните се разминават с нашите, но това е дълга тема.
Накрая казах ,че се радвам ,че казваш ,че не познаваш нито един християнин ,годен да бъде кмет, единствено защото се успокоих за оценката ти за общите ни познати. Някои от тях са годни да оправят България за 30 дни, па колко му е да врътнат 2-3 кметски мандата.

Quote:
Огромно удовлетворение изпитвам, че не ми показваш исторически прецедент на това ,което изчакват активно, просто защото е честно от твоя страна.



Emenei продължава да следва своя непочтен навик да тълкува извратено думите на своите събеседници и опоненти, и да им поставя в устата думи, които те никога не са казали, както вече направи с Петър в тази дискусия.

Очевидно Петър не си прави труда да посочва исторически прецеденти не защото такива няма, а защото Emenei вече е доказал, че е човек, който тълкув историята извратено и тенденциозно, на основата на своите презумпции за историческата слабост и безсилие на Святия Дух и Църквата. Emenei вече показа многократно, че избира да тълкува всяка историческа ситуация като доказателство за провала на Христовото Благовестие. Нещо повече, Emenei вече показа, че винаги, във всяко историческо тълкуване предпочита да се съюзява с атеисти, антихристияни и откровено извратени хора - например, както в тълкуването на историята на протестантска Женева се съюзява с Волтер.

Именно затова Петър не си прави труда да дава исторически прецеденти, защото е безсмислено - това би било класическо упражнение по хвърляне на бисери на свине.

Quote:
Някои от тях са годни да оправят България за 30 дни, па колко му е да врътнат 2-3 кметски мандата.



А някои като Emenei не само не са годни да оправят нищо, но и дори смятат Святия Дух за негоден да оправи каквото и да е. Нещо повече, те настоятелно проповядват безсилието на Святия Дух и на Благовестието на Исус Христос. Те са влезли в съюз със светската система, и воюват против действието на Святия Дух в историята и на земята, предавайки Божията земя на Сатана и неговите последователи.

Докато Църквата не се очисти от такива предатели, едва ли ще бъде способна да оправи каквото и да било, включително и себе си.

Emenei, защо не мислиш върху всяко изречение което пиша? Казал съм ясно всичко. За да разбереш какво имам предвид под активно чакане ще ти дам пример с второто искушение на дявола към Исус. "...дяволът Му рече: На Тебе ще дам всичката власт и слава на тия царства, ... и тъй, ако ми се поклониш, всичко ще бъде Твое".
Дявола не предложи на Исус нищо по-вече от това което Той щеше да получи на кръста, но просто не му беше времето. Пък и предложението идеше от Дявола.
Приеми, че нещо подобно се случва и в политиката. Така или иначе християните ще тържествуват в края на историята и ние не бива да изпускаме шанса да казваме това на другите. И знаеш ли защо ще тържествуваме? Ще тържествуваме не защото ще дойде Христос, а защото вече е дошъл.

Това няма да стане, докато го разбирам само аз и още малцина в Бг, но със сигурност ще стане. Предпочитам да вярвам на Бога на Библията относно всичко това, не на Emene или който и друг да е. Ако трябва да перефрезирам Кермит Бел, бих казал, че добрият християнин е добър читател. Затова четете много и постоянно.
Това е.

Опитвам се да намеря връзката между 3 годишното служение на Христос между пустинята и Голгота в което Той живя денонощно с учениците си , послужи на хиляди хора, моли се по цели нощи , създаде много приятелства и четенето на книги в което е твоят единствен отговор.
Има ограмна разлика вмежду християнството като хоби и християнството като живот.
Жалко ,че не отговори на съвсем практичните ми въпроси. Партийната линия се оказа много здрава и много бързо се появи. Това идва да ни покаже ,че не амвоните създават царчета, това болестно състояние на човешкото сърце дава плодове навсякъде. Както и да е , аз иам впечатлението ,че си достатъчно изграден човек и нямаш нужда някой да ти сугестира правилните отговори, още повече правилното отношение към врага. Поне на мен би ми било неприятно на твое място.

Quote:
Опитвам се да намеря връзката между 3 годишното служение на Христос между пустинята и Голгота в което Той живя денонощно с учениците си , послужи на хиляди хора, моли се по цели нощи , създаде много приятелства и четенето на книги в което е твоят единствен отговор.



Emenei започва да се изявява в друга светлина - антиинтелектуалист. Той разбра, че четенето на книги и интелектуалното израстване на вярващите са противопоказни за неговата пораженческа теология, и сега започва да съветва християните да не четат книги - разбирате, нали, Христос вършеше практически неща, не четеше книжки.

Ами разбира се, че Христос не е четял книги. Той просто нямаше нужда от това. Той просто написа Книгата, преди да започне Своето служение. Още преди създанието на света Той БЕШЕ Словото. Затова не Му е нужно да чете книги, за да изпълнява Своето служение. ТОЙ БЕШЕ СЛОВОТО.

Следователно, всеки, който смята, че може да върши някакво полезно за Бога служение без да чете книги, всъщност има претенции за божественост - "аз знам всичко, не ми е нужно да израствам в познание, защото всъщност практиката е важна, а аз знам най-добре каква е практиката, без да се допитвам до мъдростта на Бога, която Той е дал на други хора в Църквата."

Всъщност, всичко си идва на мястото. За да поддържа своята позиция, че Святият Дух и Църквата са безсилни, Emenei трябва да убеди християните да останат интелектуално немощни. Така те наистина ще бъдат безсилни да направят каквото и да е в историята и на земята. Така е ясно, че премилениализмът всъщност е есхатология на християнската глупост.

Emenei, ти сам се определяш като мой враг. Аз никъде не съм твърдял такова нещо. Що се отнася до софлирането , не си прав. Пиша искренно и без предрасъдаци.

Quote:
Партийната линия се оказа много здрава и много бързо се появи. Това идва да ни покаже ,че не амвоните създават царчета, това болестно състояние на човешкото сърце дава плодове навсякъде.



С това навярно искаш да кажеш, че аз и Божидар "играем" в коалиция срещу теб.
Направо ме есрам да отговоря на толкова подло подмятане. Това, че Божидар мисли като мен по определен въпрос - добре, ти защо се тревожиш. Къде обаче са хората които мислят като теб?

Написъл съм толкова важни неща, а ти искаш исторически прецедент. Направо съм шокиран, че при ясното библейско изложение точно това те вълнува. Разбира се аз не съм длужен да ти смилам храната, но може и да ти отговоря, ако ми кажеш защо това е толкова важно за теб?

Бъркаш Петър, не съм се обявил аз за твой враг, а човека с 30-те дни ме обяви за такъв. Този цитат не е от"Работническо дело" покрай процеса срещу Трайчо Костов ,а пресно творение от този форум:

"Докато Църквата не се очисти от такива предатели, едва ли ще бъде способна да оправи каквото и да било, включително и себе си."

Още по-малко съм искал да кажа ,че "играеш коалиция" срещу мен с човека с 30-те дни. Коалицията предполага равностойни отношения. Казах ти, че Божидар ти сугестира, внушава ти "правилното отношение" и "правилната линия" на поведение . Всеки твой отговор е изпреварен от негов, задаващ насоките на "правилните разсъждения" от твоя страна. Ако кажеш ,че търся истината, строгия батко повелително смъмря "глупости, Петре", ако възприемаш нормален тон на разговор, старшия брат налага правилното поведение, тук няма коалиция Петър, има сугестиране, точно такова ,каквото има в църквите от които бягаш и срещу които рипаш. Там царчетата не започват с шамарите , поне не всички са толкова примитивни, хората имат система за поощрения и контрол на "добрите", които винаги могат да бъдат насъскани срещу "лошите". Но няма значение , това е само един форум. Просто е смешно да твърдиш ,че Божидар мисли като теб. Поне не си те пхредставям как ти отговаряш вместо него или ка ти му викаш "глупости, Божидаре".

Прощавай, но не схващам къде си написал "чистото библейско учение", при което трябва да бъда погълнат от него и да спра да задавам въпроси?
Единствената причина ,поради която те питам е, че си човек с реален политически опит ,придобет в реална обстановка, в която си попаднал при това лбез съдействието на лабораторни субекти като БХК. Освен това статията ти преди месеци за православието ме кара да мисля, че ти като историк имаш добросъвестно отношение към фактите и не си склонен да ги изопачаваш ,за да сглобиш необходимата ти концепция.
Незнам какво разбираш под сдъвкване, не си длъжен нищо да правиш разбира се, чевок общува ако вижда смисъл и му е приятно.




[ Това съобщение беше редактирано от: Emenei on 2003-08-23 03:31 ]

Quote:
Още по-малко съм искал да кажа ,че "играеш коалиция" срещу мен с човека с 30-те дни. Коалицията предполага равностойни отношения. Казах ти, че Божидар ти сугестира, внушава ти "правилното отношение" и "правилната линия" на поведение . Всеки твой отговор е изпреварен от негов, задаващ насоките на "правилните разсъждения" от твоя страна. Ако кажеш ,че търся истината, строгия батко повелително смъмря "глупости, Петре", ако възприемаш нормален тон на разговор, старшия брат налага правилното поведение, тук няма коалиция Петър, има сугестиране, точно такова ,каквото има в църквите от които бягаш и срещу които рипаш. Там царчетата не започват с шамарите , поне не всички са толкова примитивни, хората имат система за поощрения и контрол на "добрите", които винаги могат да бъдат насъскани срещу "лошите". Но няма значение , това е само един форум. Просто е смешно да твърдиш ,че Божидар мисли като теб. Поне не си те пхредставям как ти отговаряш вместо него или ка ти му викаш "глупости, Божидаре".



Emenei влезе в този форум преди известно време, опитвайки се да се прави на много интелигентен и учен, и така да защитава премилениалната ерес и доктрината за историческото безсилие на Святия Дух и Благовестието. Е, малко след това стана ясно, че нито е интелигентен, нито е учил кой знае колко, особено след като изтърси величайшата историческа глупост, че някой бил избивал баптисти в Англия през втората половина на 17 век в името на Христос. (Той така и не ни обясни кой е този някой.)

Сега Emenei възприема нова тактика. Първо, убеждава християните да не четат, защото е безполезно, пък и нали разбирате, Христос не четеше книги, така че защо да четете. Очевидно, ако успее да убеди повече християни да останат на неговото полуумно ниво, това ще ги направи обществено безсилни, и тогава ще може да каже, "Ето виждате ли, аз ви казах, Църквата ще се провали в историята, защото огледайте се, и ще видите сами какви некадърници са християните." Именно това е част от аргументацията му срещу Петър в този форум.

Второ, онези, които все пак четат, той се опитва да ги убеди, че били "сугестирани" от Божидар, и Божидар им бил налагал "правилната партийна линия." Така Emenei се опитва да избегне необходимостта от сериозна последователна библейска защита на своята пораженческа доктрина за историческото безсилие на Святия Дух. И наистина, досега Emenei не ни е представил нито един библейски стих в подкрепа на тази доктрина, да не говорим за цялостна, завършена библейска аргументация. Цялата му аргументация се състои в едно изречение: "Църквата е направила много лоши неща в историята, следователно християнството е исторически провал." Нито един библейски стих. Но пък тактиката е ясна: "Щом сте на едно мнение с Божидар, значи сте "сугестирани" от него, значи не са ви правилни аргументите." За да са ви правилни аргументите, трябва да не сте на едно мнение с Божидар.

Това не е сериозно поведение. Това е лично отношение, с което Emenei се опитва да манипулира събеседниците си.

Сега, очевидно е, че Петър си е направил труда да чете, и то много (за разлика от Emenei, който разчита на постните тълкувания в марксистките учебници по история). Човек, който чете много, едва ли може да бъде "сугестиран." Човекът, който чете много, може свободно да избира между много мнения. Именно затова християнството в първите векове се е занимавало с изграждане на библиотеки. Именно затова някои се опитваме да изграждаме библиотеки, защото искаме да попречим християните да бъдат "сугестирани."

Нещо повече, Божидар могократно настоява, че християните трябва да четат, и то много, и че те трябва да бъдат интелектуалните ръководители, като имат превъзходно познание за всички неща. За сравнение, Emenei убеждава християните да си останат невежи, защото "Христос не четеше." В историята онези, които са искали да манипулират хората, са настоявали на невежеството. А библиотеки са били изграждани от тези, които са работели за изграждане на свободни хора със свободен манталитет. Божидар изгражда библиотеки и настоява християните да четат. Emenei критикува библиотеките и убеждава християните, че четенето е излишно. От това става напълно ясно кой на коя страна е.

Много си прозрачен, Emenei. Опитай с нещо по-хитро.

Emenei, когато писах за врага, имах предвид следните твои думи:

Quote:
Както и да е , аз иам впечатлението ,че си достатъчно изграден човек и нямаш нужда някой да ти сугестира правилните отговори, още повече правилното отношение към врага.



Вероятно си искал да ажеш нещо друго, но понеже сме опоненти в дискусията, аз го приех като лично отношение от твоя страна. Не е редно да коментирам по-вече въпроса за сугестирането (внушението) от страна на Божидар. По пътя на алогизма се опитваш да ме убедиш, че нямам собствено мнение. Вероятно възприемаш Божидаровите постинги като сугестивна лирика, но за мен са си просто неговото мнение по въпроса.

Quote:
Прощавай, но не схващам къде си написал "чистото библейско учение", при което трябва да бъда погълнат от него и да спра да задавам въпроси?



Като казах ясно библейско изложение, имах предвид единствено и само Божието Слово. Не искам да спреш да задаваш въпроси, и такова нещо не съм казвал, просто искам да започнеш да даваш и отговори. Иначе няма пречка да не си мисля, че участието ти е конспиративно и лицемерно.



Написаното до тук изчерпва въпросите засегнати от теб в последния ти постинг. Ти говориш само за мен. Аз разбира се съм поласкан от вниманието, на има опасност, разговорът ни да се превърне в безкрайна диатриба и личното отношение да измести градивния диалог. Ако не се върнем в темата, няма смисъл да пиша по-вече.

Не се опитвам да те убедя, че нямаш собствено мнение, иначе не бих ти задавал въпроси, чрез които да разбера твоето собствено мнение. Единственото ,което кавам е, че се влияеш от тона и отношението на 3-ти човек в разговора ни, което не е проблем като изключим, че считам ,че целта на този трети човек е да няма разговор , а надвикване.
О`кей, спираме с това, аз не му обръщам внимание, ти казваш, че не ти влияе, дано продължим нормално.
Значи казваш, че сме опоненти в дискусията. Поне тук не бих искал да е така, или поне засега. По-скоро нека ти да си политика-християнин(нали така или иначе до октомври ще си политик)) ) пък аз да бъда журналиста-скептик, който счита, че има какво да чуе от човек като теб.
Та, въпросите ми са:
1 Как изглежда това активно изчакване(този израз Франсис Шефър го използва като активна-пасивност, само че по отношение на нашия отклик на Божията благодат в "Истинската духовност", страхотна книга), което днес трябва да практикуват християните според теб, което да обезпечи промяната след стотици години(съжалявам ако тук звучи ирония, или може би само на мен)?
2 Казваш ,че има неправилни модели на обществено поведение на църквата в историята- цезаропапизъм, папо-цезаризъм, патриархат. Би ли ми посочил прецедент(и) на обществено положение на църквата, което е правилно и за чието реализиране ти работиш след стотици години?

ПС: очевидно ясното библейско учение, така както ти си го схванал на мен не ми е ясно, нито библейско. Затова говорим.

Quote:
ПС: очевидно ясното библейско учение, така както ти си го схванал на мен не ми е ясно, нито библейско. Затова говорим.



Да, затова си абсолютно прав. Дфакто точно за това говорим и това ще става все по ясно. Един от двама ни разбира грешно или поне непълно библейското послание.

Quote:
1 Как изглежда това активно изчакване, ... което днес трябва да практикуват християните според теб, което да обезпечи промяната след стотици години ... ?



Отговорът е много прост и съжелявам, че не си го прочел между редовете. Винаги когато водя диалог с някого изхождам от презумпцията, че мнението на човека пред мен е субективно. За да се съглася с него трябва да проверя внимателно нещата и след това ако мненията ни съвпадат мога да съм спокоен, че никой няма да ме обвини за адепт на когото и да е. Не можеш да ме обвиниш и ти защото за мен е валидно, че това което говоря го и вярвам.

Активното чакане е мое мнение и нежалая да се възприема като доктрина.Това е отношение на личното Божие водителство за моя живот и за това в което съм се убедил от опит. Точно и затова казах, че бих подкрепил всеки християнин с опит и призвание в политиката, стига действително да е тръгнал с правилни мотиви и да е подготвен за екшъна. Това отново определям субективно, както да речем използвам определени критерии при гласуване.

Ще се разкрия още. Това което имам предвид под "активно чакане" за себе си включва подготовка за това което знам, че трябва да правя. Както например Павел бе определен за апостолска работа сред езичниците (Деяния 9:15), но влезе в активно служение едва 14 години по-късно, след ефективно призвание на Святия Дух, чрез братята в Антиахия (Деяния 13:2). Обърни внимание, че Святия Дух изиска Павел и Варнава да бъдат отделени за работата за която Бог вече ги беше призовал, но това стана 14 години по- късно. Разбира се Павел не спа през този период, напротив, всичко което той вършеше го приближаваше и подготвяше за нещо по добро: "... защото Аз ще му покажа, колко много той трябва да пострада за името Ми." Д.А. 9:16

От тези 14 години Павел активно изследва писанията 6 години в Тарс. Писания, които без друго бихме се съгласили, че той добре познаваше. Лично аз смятам, че когото човек е наясно какво Бог има за живота му е нужен период на внимателна и задълбочена подготовка. Нещо по-вече, смятам, че 14 години са един от късите срокове за такава практическа подготовка.

И тъй Emenei, надявам се вече се досещаш в кокво се състои моето активно чакане. Пак опряхме до там: четене, изследване, четене, изследване, и все същото докато съм готов, когато съм готов, и после пак, защото съм готов. Разбираш защо го препоръчвам и на другите: защото е библейско и примерът с Павел не е прецедент. Да не говорим, колко отчаяно църквата в Бг се нуждае от правилна основа и единно учение.


Quote:
2 ... Би ли ми посочил прецедент(и) на обществено положение на църквата, което е правилно и за чието реализиране ти работиш след стотици години?



Добре, както виждаш аз съм искрен и открит ще се съгласиш ли, че и ти ми дължиш същото?
На два пъти деликатно ти посочих кога ще ти отговоря на този въпрос. Това, че го задаваш постоянно не означава, поне за мен, че ти нямаш отговора. По тази причина ще ти го кажа в прав текст: Ще ти отговоря, когато ти признаеш, че не намираш отговора в Библията, което значи и в историята.

Разлирам ,че под активно чакане схващаш изследване и четене по въпроси свързани с общественото устройство. Добре, това е обозрима цел, ако си здраво мотивиран би трябвало да отнеме не повече от 10-тина години . След 10 години ,когато си по-добре подготвен благодарение на четенето какво очакваш да се случи? Ти говориш за стотици години, кажи ми моля те конкретно какво ще се случи с християните приз тези години, което днес не може да се случи в твоя живот независимо от грандиозните усилия ,които ще положиш.
По въпроса за историческия прецедент доколкото разбирам казваш ,че ще ми отговориш, когато аз ти дам пример или призная ,че нямам пример за правилно обществено поведение на църквата.
Аз веднага съм готов да ти дам пример за правилно обществено поведение- изцяло считам ,че общественото поведение на църквата ,което виждаме в Деяния на апостолите и Посланията на апостолите е правилно , то за мен е единствен критерий за правилност. Мога да ти дам примери и от историята - например считам, че ранното петдесятно движение в България да 1932 година е имало правилно, библейско обществено поведение.Считам също ,че независимото петдесятно двигжение в България до средата на 80 -те години на миналия век е имало правилно обществено поведение. Също ако не ти звучи нагло аз блично не бих участвал в църква с неправилно обществено поведение, тъй ,че считам ,че църквата от която съм част има правилно обществено поведение.
Естествено тези примери по никакъв начин не ми помагат да си отговоря на въпросите ,които ти задавам, защото във всички случаи става въпрос за християни, които не управляват света, нямат политическа власт и т.н. Същевременно не мога да приема ,че това са победени християни, по никакъв начин не мога да видя като победена апостолската църква или младото петдесятно движение в България(примерно), само защото нямат политическа власт.
Е, това са моите примери, те не вършат работа за нашата дискусия. Естествено съм готов да отговоря на още твои въпроси, ако това ще развие разговора ни. Аз лично не виждам връзката между моите отговори и това ,което ти питам, но съм на разположение.

ПС: няма нищо лошо убежденията ти да са повлияни от когото и да е(т.е. да си един вид адепт) , всъщност това е неизбежно, аз не говорих за убеждения , а за поведение и стил.

Quote:
Същевременно не мога да приема ,че това са победени християни, по никакъв начин не мога да видя като победена апостолската църква или младото петдесятно движение в България(примерно), само защото нямат политическа власт.



Та кой е казал, че трябва да имат политическа власт, за да бъдат смятани за победители? Във всеки случай не и постмилениалистите. Аз не знам за нито един постмилениалист, който да смята политическата власт за задължителен белег на победа. Нещо повече, макар че в определени моменти в историята политическата власт е била и е в ръцете на невярващите, постмилениалистите все още не твърдят, че това е победа за Сатана.

Тогава защо ли Emenei изтъква този аргумент? Отговорът е ясен: За да избегне необходимостта да представи ясна библейска защита за своята осакатена теология - защото такава защита няма - Emenei отчаяно се нуждае от оклеветяване на своите опоненти. Един лесен начин да ги оклевети, е като твърди, че те гледат на християнството като път към политическата власт. И още по-лошо, че гледат на християнството само като политическа победа.

Разбира се, това е гнусна лъжа. Но, както вече видяхме от твърдението на Emenei относно избиването на баптисти в Англия през втората половина на 17 век и относно участието на Калвин в присъдата срещу Серветус, Emenei не се притеснява да говори гнусни лъжи.

Това, което постмилениализмът всъщност твърди, е, че Библията съдържа цялостен стандарт за всички области на човешкия живот, включително политическата област, икономиката, образованието, науката и т.н. Освен това, тъй като вярват, че Божието Царство ще спечели видима победа в историята и на земята, постмилениалистите казват, че тази победа ще стане видима и в политическата област, тоест, политическото устройство на земните общества в крайна сметка ще бъде преустроено според библейския закон, с напредването на Благовестието и с действието на Святия Дух в привличането на все повече хора при Христос.

Следователно, евангелизационният извод е, че Божият Закон в политиката, икономиката и другите обществени области е законно средство за евангелизиране на народите и трябва да бъде проповядван от християните също толкова, колкото проповядваме и спасението на индивидуалните души. И както вършим практически дела по освещаване и усъвършенствуване на нашите души и семейства според Божия Закон, така трябва да вършим практически дела по освещаване и усъвършенствуване на нашите общества.

Това е, което казва постмилениализмът. Но той в никакъв случай не твърди, че политиката е по някакъв начин доказателство за успеха на Благовестието. Точно обратното, в историята обществата, организирани от оптимистични християни, винаги са били децентрализирани и със силно ограничена политическа власт. (Ма какво ти разбира Emenei от история? Той чете само марксистки брошурки по история.)

Знае ли го това Emenei? Разбира се. Тогава защо продължава да прави такива намеци. Защото си е най-обикновен клеветник. И защото няма библейска обосновка на своята позиция. Досега не е представил нито един библейски стих. И няма и да представи.

Quote:
Мога да ти дам примери и от историята - например считам, че ранното петдесятно движение в България да 1932 година е имало правилно, библейско обществено поведение.Считам също ,че независимото петдесятно двигжение в България до средата на 80 -те години на миналия век е имало правилно обществено поведение.



Глупости. Примерите, които Emenei дава, просто не съществуват в историята. Не защото е нямало петдесятно движение по онова време, а защото петдесятното движение просто е нямало никакво обществено поведение, за да кажем дали е било правилно или не. Петдесятното движение в България винаги е било самоизолирано, съсредоточено вътре в себе си (съзерцавало е пъпа си, така да се каже), и никога дори не е споменавало за някакви обществени въпроси, да не говорим да има и практическо поведение за тях. Накратко, примерът на Emenei за "правилно обществено поведение" е някаква форма на протестантско монашество, оттегляне в планините на забвението и практикуване на мистично себеудовлетворение.

Това е напълно различно от наследството, което Лутер и Калвин са ни оставили.

Quote:
Аз веднага съм готов да ти дам пример за правилно обществено поведение- изцяло считам ,че общественото поведение на църквата ,което виждаме в Деяния на апостолите и Посланията на апостолите е правилно , то за мен е единствен критерий за правилност.



В това напълно съм съгласен. Но трябва да отбележа, че Emenei съзнателно пропуска нещо, което не е удобно за неговата мистична религия: Апостолите очевидно отправиха послание, което в своите приложения съдържа открито предизвикателство и срещу политическата власт. Всъщност, ранните християни не са били гонени по религиозни причини. Нито пък Христос беше разпънат по религиозни причини. И Христос, и апостолите пострадаха именно поради общественото и политическото предизвикателство, което отправиха. Юдеите крещяха, "Нямаме друг цар освен Цезаря!" А според Деяния 17, както и според Йосиф Флавий и Плиний Млади, християните са били преследвани в империята заради прогласяването на ново царство, на което дори Цезарят трябва да се подчини. Това послание определено заявява, че законите на империята трябва да бъдат съобразени със закона на новия Цар, Христос.

Тоест, ранните християни са били истински постмилениалисти - те са говорели цялостно послание, което стига до самите основи на обществения ред, а не осакатената мистика на Emenei. Всъщност, в Римската империя никой не би гонел такива като Emenei - те са безвредни и не биха били смятани за заплаха за Сатана и за неговите царства.

Quote:
Ти говориш за стотици години, кажи ми моля те конкретно какво ще се случи с християните приз тези години, което днес не може да се случи в твоя живот независимо от грандиозните усилия ,които ще положиш.



Emenei, Emenei, ако беше чел малко повече, нямаше да задаваш такива глупави въпроси. В Българска Християнска Интернет Библиотека има изобилие от такава информация. Вече много хора, които нямат твоите претенции за интелигентност и начетеност - които претенции всъщност са фалшиви - прочетоха това, и сигурно ти се чудят защо продължаваш да задаваш въпроси, след като отговорите са на един "клик" разстояние. Както сам вече се убеди, книгата на Кенет Джентри, Той ще владее, се обсъжда и в други форуми и се чете дори от хора, които не се смятат за протестантски християни. А Джентри съвсем ясно описва какво очакваме. Друга книга е Гари Норт, Безусловна капитулация, която вече е в печатницата и ще излезе на пазара до 15 септември. Много обоснована теологична книга също е Гари Норт, Господството и общата благодат. Всички тези книги дават ясно описание на историческите очаквания на постмилениализма.

Хората четат, Emenei, а ти се излагаш като кифладжия. Май ще си останеш последния невежа в църквите в България, ако тази тенденция продължава.

Quote:
Мога да ти дам примери и от историята - например считам, че ранното петдесятно движение в България да 1932 година е имало правилно, библейско обществено поведение.Считам също ,че независимото петдесятно двигжение в България до средата на 80 -те години на миналия век е имало правилно обществено поведение. Също ако не ти звучи нагло аз блично не бих участвал в църква с неправилно обществено поведение, тъй ,че считам ,че църквата от която съм част има правилно обществено поведение.



Quote:
Естествено тези примери по никакъв начин не ми помагат да си отговоря на въпросите ,които ти задавам, защото във всички случаи става въпрос за християни, които не управляват света, нямат политическа власт и т.н.



Quote:
Е, това са моите примери, те не вършат работа за нашата дискусия.



Точно така. Тези примери не вършат работа. Видя ли Emenei, най-после стигнахме до там за където бяхме тръгнали. Примерите които съм цитирал по-горе са за общества които не се борят с тоталната месианска държава. Не предлагат християнското решение за трудните въпроси. Ти избра точно тях. Знаех, че ще го направиш. Целта ми бе, постинга ,който си написал последно да беше по-напред в тази дискусия, но явно дърпах прекалено бързо стръвта.

Какво имам предвид: Ти нямаш никаква представа за това, какво трябва да е общественото поведение на Църквата. Разбираш ли, тук не става въпрос за това да изпиша имената на праведните и неправедните царе в историята, въпросът е принципен и ти се провали. Гордоста ти, няма да ти позволи да го признаеш, но това е факт и то ясен. Стигнахме до отправната точка: Ти самия се нуждаеш от много четене за да наваксаш сумати векове които ти се губят. Това трябваше да си признаеш и ти най-после го стори показвайки невежеството си.

Ти практически доказа това което до сега казвах. Примера с църквата в която ходиш е блестящ. Тези хора там нямат активна гражданска позиция защото не познават истината и живеят в свой собствен свят. Това се нарича "интелектуална шизофрения"
от Раждуни или "дихтомия" от Шефър.

Питаш ме какво ще става през следващите 500 години. Сети се де. Добре няма да те мъча: хората около теб ще се осъзнават. Това ще става. Незнам дали ти ще се събудиш, но със сигурност процеса на пробуждане ще е бавен. Римската империя рухна след 300 години, защо мислиш, че на месианската, социалистическа държава ще и е нужно по-малко. Но ти само мъдруваш и мързелуваш, виж Божидар, който силно ненавиждаш, прави нещо.

Ето, аз имам план и ще работя. Казваш 10 години - да бъде, ще кажа аз. А ти? Ти къде ще си след 10 лета? Каква е твоято цел към която тичаш неуморно, като на състезание? Знам, нямаш такава. Тук не става и дума за моралистичните ти залъгалки, а за истинска работа построена и вдъхновена от Бога на Библията.

С друуги думи битката е дълга, но победата е сигурна. И знаеш ли, почни четенето наистина с това, което е превел Божидар. За твой ужас то е най-доброто до момента в България. Ще ти стигне ли един живот? Усещаш ли, 100 години минаха.



Да, ясно е всичко.

Добре.