Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Вяра > Жените-пастири в събранията
Мисля, че Словото е недвусмислено по тази тема, но...практиката е различна от него. Това е не само у нас, но и практика по света. Ако може вашия коментар...

Къде в Новия Завет въобще става дума за пастири (пастори) в смисъла на съвременното понятие - регистриран от държавата водач на група християни, който има духовни, организационни и управленски функции над всички църковни служения?
Моля, подкрепете отговора си с 2 или повече стиха, а по възможност и с превод от оригиналния текст на гръцки.
Погледнато безпристрастно в Деяния на апостолите навсякъде се говори за:

  • апостоли - основаващи и изграждащи църкви
  • презвитери - духовни наставници на църквите
  • дякони - служители отделени за специални нужди - материални и съветнически
  • пророци - даващи слово на насърчение и изобличение
  • учители - изследващи и познаващи Словото в дълбочина и умеещи да поучават другите
  • евангелизатори - привличащи невярващите хора към Бог
  • и др. изявяващи се чрез дарбите - изцеления, чудеса, организационни дарби и т.н.


Интересно е обаче, че няма да попаднете на достатъчно стихове говорещи за "пастируване" в съвременния смисъл на думата.

Обърнете внимание на следните стихове:

Йоан 10:16
"И други овце имам, които не са от тая кошара, и тях трябва да доведа; и ще чуят гласа Ми; и ще станат едно стадо с един пастир."

Евреи 13:20
"А Бог на мира, Който чрез кръвта на единия вечен завет е въздигнал от мъртвите великия Пастир на овцете, нашия Господ Исус..."

Откровение 7:17
"...защото Агнето, Което е пред средата на престола, ще им бъде пастир и ще ги заведе при извори с текущи води; и Бог ще обърше всяка сълза от очите им."

Също така много често в тази връзка се цитира стиха Ефесяни 4:11 имащ връзка с думата "пастир/пастор":
"И Той даде едни да бъдат апостоли, други пророци, други пък благовестители, а други пастири и учители..."

Забележете, че тук думата "пастир" /в оригинала буквално "овчар"/ се използва напълно целенасочено с думата "учител" и веднага в стиховете по-долу се дава обяснение за смисъла и целта на всички изброени служения:

Ефесяни 12:14
"14 ...за да не бъдем вече деца, блъскани и завличани от всеки вятър на учение, чрез човешката заблуда, в лукавство, по измамителни хитрости;
15 но, действуващи истинно в любов, да пораснем по всичко в Него, Който е главата, Христос,
16 от Когото цялото тяло, сглобявано и свързано чрез доставяното от всеки став, според съразмерното действие на всяка една част, изработва растенето на тялото за своето назидание в любовта."

Тук никъде не се говори за първенствуване и лидерство, а за "съразмерното действие на всяка една част". Също така учителството предполага винаги задълбочено познаване на Словото.

Отностно основната тема - за жената водач/пастир/ смятам, че Библията е ясна по въпроса: "който служи - води".
Словото ни дава достатъчно примери за жени водачи и служители. Също така не бива да забравяме, че ако няма водачи, Бог и от камъните може да направи, нали?[addsig]

Доста време мина откакто писах в тази тема и никой още не е отговорил на постинга ми.

Къде са защитниците на пасторското служение?
Хайде, цитирайте, разсъждавайте, пишете...

Дайте стиховете в Библията, където се говори по темата и вместо да казвате "така е защото е така" по-добре четете Словото и дайте на Святия Дух да ви учи и променя, когато е необходимо...

"Тая книга на закона да се не отдалечава от устата ти; но да размишляваш върху нея денем и нощем, за да постъпваш внимателно, според всичко каквото е написано в нея, защото тогава ще напредваш в пътя си, и тогава ще имаш добър успех {Или, постъпваш благоразумно.}?."
Исус Навиев 1:8

Това ли правим или просто се пускаме по течението, защото е по-лесно?

---
* Стиха е копиран от Компютърна Библия
[addsig]

tinchev! трябва да си призная, че до сега никога не се бях замисляла над този въпрос!

"пастируване" в съвременния смисъл на думата наистина ми е трудно да намеря в Словото, да не кажа невъзможно. Но ти какво искаш да ни кажеш - че може би съвременното разбиране и практикуване на пастируване не е много правилно според Словото?

Виж какво намерих:
Матей 23:9

9 И никого на земята недейте нарича свой отец, защото Един е вашият Отец, Небесният.

Тук Исус явно че говори за духовен Отец, а в християнския свят отци има много - при католиците Папата, при православните Патриарха, при протестантите вече са толкова много - всеки пастор на всяка църква. В родна България нещата са много красноречиви - както при православните, така и при евангелистите: отделните църкви, водени от своя пастор, имат различни откровения и вървят към различни цели, че често си и противоречат.. хм, мтова ми е гадно. няма да коментирам много да не се изпусна да кажа някоя глупост

А за жените пастори моето лично мнение е, че не е много редно. Най-малко, защото мъж не може да нарече жена свой отец (играя на думи малко), а и защото просто в Словото е казано, че мъжът е глава на жената, а не обратното.
Сега, нас жените Господ също ни използва в другите направления, но специално за пастируването не съм съвсем убедена, че е редно. Прилича ми малко на феминизъм този стремеж жени да ръководят църкви, а за другите не знам..


и все пак , Lena_D, само изказваш мнение, без подкрепа на стихове. С други думи - подвластна на преобладаващото мнение. Което мнение не винаги е вярно.

Освен това вадиш извън контекста стиха, който цитираш относно

Quote:
защото просто в Словото е казано, че мъжът е глава на жената, а не обратното.




Ако жената може да бъде пастор,аз пак искам да раждам деца и да бъда по майчинство.Искам да си взимам парите от работодателя и да си скубя веждите.

Забележете че Исус не избра нито една апостолка,а всички бяха апостоли(сиреч мъже).Когато апостол Павел дава инструкции за водачите на църкви той говори за мъже а не за жени.Ей на:

"...епископът трябва да бъде непорочен, мъж на една жена..."

Не знам как жените могат да бъдат мъж на една жена,ама ако вий знайте...кажете!

mishoooo, Ganio е прав! е той поне си е подкрепил мнението със стихове!!
оставам с впечатлението, че според теб жените могат да стават пастири, сиреч да оглавяват църкви. Добре де, подкрепи се и ти със стихове от Словото; щото аз колкото и да го суча, не намирам..
и не мисля, че е забранено да имаш собствено мнение, напротив много е важно даже, а то винаги се основава на нещо (та и на Словото), така че ако обичаш не ми излизай с тоя номер, че просто изразявам лично мнение, неосновано на нищо. Не е нужно да сме вечно в контра един с друг..

иначи, вижте какво се сетих по отношение за пасторството (това най-вече към Ивайло Тинчев):

Лука 12

42 Господ каза: Кой е, прочее, онзи верен и благоразумен настойник, когото господарят му ще постави над домочадието си, да им дава на време определената храна?
43 Блажен онзи слуга, чиито господар, когато си дойде, го намери, че прави така.
44 Истина ви казвам, че ще го постави над целия си имот.
45 Но ако онзи слуга рече в сърцето си: Господарят ми се забави, и почне да бие момчетата, и момичетата, да яде, да пие и да се опива,
46 то господарят на онзи слуга ще дойде в ден, когато той не го очаква и в час, който не знае, и, като го бие тежко, ще определи неговата участ с неверните.

И така нататък, знаете я историята. Та мисълта ми е, че настойниците, за които говори Исус са вероятно съвременните пастори; те са настойници над неговото "павство", докато Той се върне, както е обещал.

И понеже считам за свой дълг да доразнищя темата за жените, то:

1 Тимотей 2

11 Жената да се учи мълчаливо с пълно подчинение.
12 А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, но нека бъде мълчалива.
13 Защото първо Адам бе създаден, а после Ева.
14 И Адам не се излъга; но жената се излъга, та падна в престъпление.
15 Но пак тя ще се спаси чрез чадородието, ако пребъдат във вяра, в любов и в светост с целомъдрие.

Бог употребява жените също, но не ги е определил да му бъдат настойници над хората. За настойници, хайде пастори, Бог си избира мъже. И това не означава, че жената е по-долу от мъжа, защото всички сме едно в Господа; ето:

1 Коринтяни 11
11 (Обаче, нито жената е без мъжа, нито мъжът без жената, в Господа;
12 защото, както жената е от мъжа, така и мъжът е чрез жената; а всичко е от Бога).

И последно, думата "човек" на иврит, употребена в Библията е понятие, включващо в себе си човешко същество мъж и жена, а не само мъж! Това го казвам, щото има индивиди, които вземат английския за показател, а английския е адски неточен език.

Ами това е. И до скоро, скъпи приятели




Zdraveite.Abe Bai Ganyo, az ne izgarqm ot jelanie da rajdam. Ako vidite i v slovoto Gospod e izpolzval jeni kogato ne e imalo maje na mqsto.Taka 4e neka ima pove4e maje na mqsto, za da ne se vkarvat jenite v izlishni priklju4eniq, poneje ne e polezno za tqh.Vseki pol si ima neshta koito sa mu blagodatni po default, kakto e pisano 4e jenata shte se spasi s 4adorodieto. Za maja e prisashto da e glava, jenata pyk e mnogo po 4uvstvitelna.Muja i jenata sa ravni kato dushi, no ne i kato zadaljeniq.Tova go pishe dori v turskata konstituciq.Te imat razli4ni zadaljeniq.Tak 4e ne vseki da gleda v 4ujdata panica.
Bye

Мъже на място казваш трябват днес,а?Трябват зер,ама де ги то?Трябват!И аз съм съгласен!

Съгласен съм с Бай Ганьо, че мъже трябват в църквите. То и няма как да е по друг начин, защото мъжът е главата. И в Писанията ако е имало жени да служат по някакъв начин, то по-скоро е било изключение, което пак потвърждава правилото, че мъжът е главата. Господ е издигал жени, ако мъжете не са си били на мястото. Една е благодатта за жените, друга за мъжете. Е, питам аз, значи ли това, че там където и днес има жени служители (та дори и в духовните им съвети на църквите), мъжете не си вършат работата? Мислите ли, че Господ няда да издигне някой от мъжете за служител? Защото обратното означава, че няма ни един мъж способен да пастирува или да служи. А другото е феминизъм, както стана дума в друг постинг. Ами това е от мен.

Аз пък мисля, че Бог може да използва всеки, който си поиска. И Той ще и използва жени в църквата!!! Стига с това мислене, че жените са втора употреба служители. Огледайте се и вижте кои са най-ревностните членове на църквата?! Освен 12-те апостоли Исус беше придружаван от множество жени. Не беше ли жена, която първа видя възкъсналия Господ? Изобщо земното служение на Исус беше съпътствано със сериозно женско присъствие. Какъв е проблемът жена да бъде пастор на църква?! Пастор не означава МЪЖ, а означава някой, който се грижи за хората в църквата, не някой който ще управлява и ще му бъдат изпълнявани всички капризи. Да не говорим, че в Новия Завет има достатъчно примери за жени, които са били в лидерски позиции. Какво ще кажете за следния стих:

Quote:

Кол 4:15 Поздравете братята, които са в Лаодикия и Нимфана с домашната й църква.



Някой ще каже, че тя е имала домашна група, ама по това време всички църкви са били такива!!!

В заключение аз твърдо заставам зад това жени да могат да бъдат пастори, евангелизатори, въобще лидери в църквата!! ДА! БОГ ще използва всеки, който е готов да откликне на призива Му!

[ Това съобщение беше редактирано от: chris on 2003-10-23 16:43 ]

Вярно, че Господ може да използва когото си иска, даже и от камъните и дърветата може да издига свои поклонници. И магарета трябваше да проговарят, за да вразумяват разни пророци. Е, питам аз нима сега трябва така да става? Ако жените пастируват, къде са мъжете тогава? Пак казвам, за да има издигната жена, това означава, че мъжете на това място не са си на мястото. Тези примери са по-скоро изключения, които пак потвърждават правилото, че мъжът е служител. С това изобщо не искам да кажа, че жените са маловажни и не могат да служат в църквите, но тяхната благодат е друга. Те са силни и ценни в други неща. Много жени ходеха с Господ, но тогава никой не пастирува. Апостолите бяха мъже, св. ап. Павел каза на Тимотей във всеки град да постави презвитер. Пак св. ап. Павел преди да влезе в Ерусалим събра презвитерите и служителите. Пастируването си е за мъжете, иначе излиза, че мъжете не са си на мястото.

За цитирания стих: Защо да не може именно в дома на Нимфана да се събира църква? И каде се казва, че точно тя да е служителя?

Zdraveite.Chris istinata e 4e v bojieto tsarstvo si ima red.To NE E DEMOKRACIQ.Ima pravila, ne anarhiq.Taka 4e Gospod izpolzva vsi4ki, no kogato sa si na mqstoto, obrazno kato edin dom kadeto vseki kamuk e na mqstoto si, ina4e se srutva.Da jenite mogat da slujat i sa mnogo, mnogo vajni, no ne po sashtiq na4in, po koito slujat mujete.Tova ne e slojno. Razgledai i pisaniqta tam ima primeri bol. Are do skoro.

Zdravei RaDikaL, bih te pomolil da se razqsnish za koi govorish "vasheto licemerie" i da te pomolq da pro4etesh po vnimatelno postingite ni zashtoto nikade ne stava duma 4e jenite nqmat mqsto.Imat no molq te nedei da byrzash da razdavash pravosydie. A za tova kakvo iska Vsevishniq si imame slujiteliKakto e pisano "vie imate obshtenie s nas, a nie s Vsevishniq"( ne go kazvam to4no, apostol Pavel go kazva). Za tova ima i cyrkva, izbranite da ne letqt vseki si v svoq posoka bez da ima edinstvo, poneje dqvola e mnogo hitar Do skoro

Защо ви занимава този въпрос толкова много. В смисъл, по какъв начин е свързан с темата "Вяра".
Един въпрос от мен към всички: Как разбирате следното: Ако живееш според истината, ще чуеш Божието Слово?

Защо ви занимава този въпрос толкова много. В смисъл, по какъв начин е свързан с темата "Вяра".
Един въпрос от мен към всички: Как разбирате следното: Ако живееш според истината, ще чуеш Божието Слово?

Zdrasti danine Ami zanimava ni poneje si ima neshta koito e hubavo da se znaqt, zashtoto i Bojiqt red e vajen, tova vseki kak moje da deistva, kakvo mu e dadeno kato pol i t.n.Dori da e kazano 4e nqma mujki i jenski pol v duha i t.n. i t.n., pyk e kazano jena v cyrkva da mul4i, s edna duma ima si pravila, koito ne e polezno ako ne se spazvat daje mnogo vredno.Ne te razbrah za tova za istinata i Bojieto slovo, ako mojesh da mi razqsnish.4ao.

Здравейте на всички. Бях решила, че повече няма да се включвам в темите, но не издържах.
Значи според Библията мъжа е глава на жената. Това е безпорно. Но нека ви попитам: Това значи ли, че мъжете са глави на жените? Не мисля, че в Библията има такава идея. Глава на църквата е Исус, а на жената глава е мъжа, но това се простира само в семейстовото. Друго, което ми прави впечатление е, че в този форум, Бибилята се приема съвсем буквално. Почти никога не се взема предвид конкретната историческа обстановка и вижданията на обществото, когато са станали събитията. Не мисля, че вечните Божии принципи трябва да се смесват с тях. Иначе Бог така се принизява, че ми е направо неприятно да чета доста от постингите тук. Правим Го да прилича на човек какъвто не е. Имам усещането, че никога не си задаваме въпроса как Той вижда нещата, а сме приели някакви шаблони и по тях изграждаме всичките си убеждения. Между другото тази е една от малкото теми, в които не се забелязва много духа на себедоказване и празнословие. Именно затова избрах да пиша тук.

Към Danine:
Въпроса ти е доста дълбок и смятам, че не може да се отговори повърхностно на него просто така.
Първо искам да добавя, че много участици влизат във форума и задават въпроси на които имат вече подготвени отговори и ако им се отговори не в този дух в който са очаквали..., уви разговора зависва много лошо.
Ще се радвам този път да не е така.

Този ти въпрос е тясно свързан със значението и цената на кръвта на Исус.
Докато ние не оценим безценната кръв на Исус, неможе да става дума за живот съпътстван с истина.
Словото казва, че: "Ще познаете истината и истината ще ви освободи."
Искам да дам пример от моя живот, а именно: когато съм имала или имам пречка между мен и Бог и винаги когато се опитвам да се доближа до Него съм изпитвала огризение на съвестта. Въпреки това аз знам, че чрез въздейстивието на скъпоценната кръв става нещо и това, което е било вече е отпаднало, вече не съществува, пречката вече я няма, проблема е отмахнат.
В мен се поражда чувство, че Бог започва да гледа на мен по различен начин, не че преди това ме е възприемал по друг начин.
Смятам, че Той ме осведомява за това ново положение, чрез Словото Си и когато аз го приема с вяра, моята съвест е свободна и чиста от всякакви грехове. (ЕВр. 10:22)
"Нека пристъпваме с искренно сърце в пълна вяра, със сърца очистени от лукава съвест и с тяло измито в чиста вода."

Даже с този стих, Словото много ясно отговаря на твоя въпрос.
Разбира се има какво още много да се добави, и съвсем не е изчерпателен моя отговор по тази тема, но на кратко това е...
Ще се радвам и други да се включат също.
[addsig]

Lora,
искам да ти кажа, че Божието Слово изобщо не се тълкува в контекста на историческата обстановка и вижданията на обществото, когато са станали събитията. Просто то е актуално и сега в тази обстановка и в сегашните събития. Лесно е да се кажа, че в сегашната обстановка то не работи, или не трябва така да се тълкува.
Има си ред в Господа, който или се спазва, или не. Всеки си обира плодовете от едното и другото.

Едно от условията да живееш в истината е да разпознаваш и живееш в Господния ред. Иначе няма как да чуеш гласа Му и Слово Му. Щом говорим за Божие царство, значи си има някакъв ред, иначе няма да е царство.

Поздрави [addsig]

Че Божието слово не трябва да се тълкува в светлината на историческата обстановка, това го чувам за първи път. Много хора на теория приемат, че историческата обстановка е важна, но на практика не се съобразяват с това.
Quote:
Лесно е да се кажа, че в сегашната обстановка то не работи


Мисля, че е явно. Никой не е твърдял такова нещо. Това е друга слабост, която се проявява тук. Да се преписват твърдения, които никога не са били реални. Това най-малкото е обидно и показва липса на уважение към другия. Никой не си прави труда да разбере другия, но се интересува изключително и само от себе си. Нека добавя, че това не се отнася за 100% от участниците. Другата последица от този начин на действие е, че нещата се размиват и започват да се водят излишни спорове. Ето например тук става същото. Темата за жената в църквата се изоставя и се набляга на други странични неща, които нямат отношение към нея.

Надявам се Лора да не мисли, че тези негативни тенденции се отнасят и за мен. Обещавам да се стремя до колкото ми е възможно да избягвам себедоказване и празнословие
А по въпроса за дамите ми се иска да обърна внимание на една особенност в текста, забелязали ли сте, че Павел често споменава в посланията си <братие> като че ли за него другия пол не съществува, а можеби и за някои друг
Е това беше маитап днес спечелих доста и ми е весело
Наскоро четох че в Китаиската народна република 1/4 от пасторите са госпожи при това на църкви със силна вяра и тежко преследвани. Не знам дали това говори в поза на жените или вав вреда на местните мъжаги. мога да приема и по странни начини на деиствие на духа, за тези които са против госпожа-проповедник ми не я слушаите освен ако не сте китаици
Все пак трябва да спомена че лично не познавам жена добър проповедник [addsig]

Mislia, 4e izob6to ne stava vapros za tova dali na nas ni haresva ili ne niakoia jena-propovednik, a za tova, kak izglejda v Bojiite o4i jena-propovednik/pastor/episkop...kakto iskate ia nari4aite...
Spored men mnogo iasno v Slovoto se kazva, 4e Gospod taka e podredil Curkvata Si- s razli4ni slujeniq/da ne gi izrejdam sega/, no nared s drugite slujeniq ima i tova na voda4a /kakto i da se nari4a/. Tuk izob6to ne stava duma za tova, Koi e Pastira na vsi4ki i na Kogo glasa triabva da slu6ame?.Tuk stava vapros za tozi vid slujenie- opisano kato ?prezvitersko?- v niakoi curkvi prezvitera e taka nare4enata vode6ta figura v subranieto, v drugi subraniq go nari4at ?pastor?. Ta v 1Tim.3gl. sa napisani iziskvaniqta kum episkopstvoto/pastiruvaneto???neporo4en, muj na edna jena?? posle po-natatuk v 1Tim.3:4 ?koito upravliava dobre svoia dom i durji 4adata si v poslu6anie?.3:5/za6toto ako 4ovekut ne znae da upravliava svoia si dom kak 6te se griji za Bojiqta curkva??
Posle v Tit 1:5-9 su6to ni se davat mnogo iasno iziskvaniqta za prezviter/pastor
Mislia, 4e vseki, koito gi e 4el e zabeliazal, 4e za prezviter/pastor se iziskva 4ovek ne da bude nejenen, a da bude muj na edna jena, za6toto triabva da se vidi dali moje da upravliava dobre svoia dom i togava da mu bude povereno pastvoto, subranieto ?ili kakto 6te tam da se nari4a...
Ta misleh si?. jena ne moje da upravliava kogato e jenena v doma si, nali? Nali glava na jenata e muja- t.e. muja upravliava?
Eto kakvo puk se kazva za jenite:
?12 A na jenata ne pozvoliavam da pou4ava, nito da vladee nad muja, no neka bude mul4aliwa.
13 Za6toto purvo Adam be suzdaden, a posle Eva
14 I Adam ne se izluga; no jenata se izluga, ta padna v prestuplenie.
15 No pak tia 6te se spasi 4rez 4adorodie, ako prebudat vuv viara, v liubov I v svetost s celomudrie.?

S tova izob6to ne iskam da kaja,4e Bog ne izpolzva jeni za mnogo slujeniq- naprotiv! No to4no za tova slujenie???!
Da, naistina Bog moje i ot kamunite da napravi voda4i, no?Toi moje i ot vseki muj da napravi voda4?! Za6to li to4no jeni 6te pravi voda4i? Samo se pitam,de?! Za6to li naprimer Isus ne izbra za Svoi u4enici jeni? Ima6e dosta okolo Nego? Za6to to4no Toi ne obu4i jeni, za da hodiat kato apostoli posle, da osnovava6 curkvi, da propoviadvat Slovoto Mu? Tova 6te6e da e dosta lesno moje bi- vinagi sled Nego ima6e jeni? Samo se pitam?!

Ami to nqma kakvo da se dobavi v taz tema, neshtata sa si qsni. Vsi4koe dobro i hubavo kato e na mqstoto si.

Има, има ама чакаите малко.
Избивате го на женомразство и анти-от предното, но по-скоро виждам неразбиране на Словото Божие.

Пак ще ви пиша.

В началото беше зададен въпроса къде пише за пастирите.
Ефесяни 4:11 И Той даде едни да бъдат апостоли, други пророци, други пък благовестители, а други пастири и учители....
А Христос е според 1Пет. 5:4 и Пастиреначалник.
[addsig]

Съгласен съм със стиха който даваш EFTIMOV, но имам един въпрос.

Кой от тези е "най-голям"?
- благовестителя (израждащия малките агънца)
- апостола (създаващия кошари за агънцата)
- пророка (пазещия и нaсочващия овцете към кошарата)
- пастира (хранещия овцете редовно с лека прясна храна)
- или учителя (доставчика сериозна храна за стадото - зоб)?

И така кой да поставим над другия?
Не са ли всички те всички "за делото на служението, за назиданието на Христовото тяло, с цел да се усъвършенствуват светиите; докле всички достигнем в единство на вярата и на познаването на Божия Син, в пълнолетно мъжество, в мярката на ръста на Христовата пълнота;"?

И защо някой трябва да бъде над другия заради титлата си?

Проблемът, че някои хора се опитват да средоточат всички функции (спасяване на хора, строеж на църкви, проповядване, поучение и т.н.) в ръцете на един човек си е техен. Словото ни учи да работим заедно, всеки в неговата си сила и дарби.

И така темата е: Може ли жена да "храни църквата редовно с лека прясна храна" от Словото?[addsig]

Аз мисля, че темата се разглежда много сексистки. Мъже с/у жени. Лора беше права за задължилната интерпретация в историческия контекст. То по тази логика знаете, че до началото на 20 век, жените не им е било позволено да гласуват, сега Кондолиза Раиз е една от съветниците на Буш. И тук, както в много сруги въпроси разисквани във форума се наблюдава буквалистично- опростенчески подход към Словото, което е обида не само към него, но и към 1/2 от населението на света.(женското). Ще задам само един въпрос- считате ли, че Бог е неспособен да даде на една жена същия дар, който би дал на един мъж?

Здравей,Теодора,
Знаеш ли какво ме притеснява?Това,че темата е поставена точно в такава светлина от жена.
Това ми напомня на поведението на жените в ислямския свят - там голяма част от самите жени са за тиранията над жени и първи са готови да осъдят някоя от сънародничките си,ако наруши с нещо общоприетото подтисничество.
Робското мислене е така вкоренено,че всичко извън него се счита за кощунство.

Не съм за феминизма и демонстративното размахване на "правата на жените",а за приемане,че Бог винаги е водил човечеството стъпка по стъпка напред,към порастване и приемане на истината.
И както за евреите беше немислимо/и до днес дори е/ да приемат езичниците за свои братя в Христос - но Бог накара повярвалите да променят позицията си;както за белите християни беше трудно да приемат цветнокожите за равни :-х /и още е така някъде/,но постепенно и това се промени;така и писаното преди близо 2000 години "в Христос няма мъжки пол,няма женски" ще стане "Да",за тези които обичат истината.И това не означава,че жената ще измести мъжа или ще се отрече от собственото си естество,а че пред Бог е също толкова "съд за почетна употреба",колкото и мъжа и че новороденият вътрешен човек няма пол и че Бог,който гледа на сърце,употребява когото си поиска,въпреки че нашите предразсъдъци понякога Го държат "на тясно".
Поздрави!

Абсолютно съм съгласна с теб.Мисля, че даже ти по-ясно изрази това, което е и моето мнение.На жените просто не им е била давана възможността да изявят потенциала си. И не съм съгласна, че Словото било категорично в това отношение.

Не ми се четат всичките ви коментари - защо спорите въобще? В Библията много ясно е казано - недейте да наричате един друг учител, защото един е вашият Учител - Исус Христос. Така че, всички сме братя и сестри, а ако някоя моя сестра има слово от Бог, което иска да ми каже - супер, приемам го с радост! Само да не стават проповедници само заради идеята за феминизма... защото има доста такива случаи. Завършили с това, че тези "пастирки" стават нещастни носителки на собствените си комплекси.

Тинчев,ти май си пропуснал ефес.4-11..Добрия пастор живота си дава за овцете..Яков бе първият пастор на църквата н Йерусалим,Ап.Павел пишеше на младите пастори на местните църкви-Тит и Тимотей..И сигурно сте чували за сравнението на 5-кратното служение/то е 5, а не 4 кратно/,че се сравнява като пръстите на ръцете-палеца е като апостола,защото без апостол,започнал църква нищо не може да се "хване".
Покозалеца е като пророка.С средния пръст сичим,показваме и изобличаваме...Средния пръст е най-голям.Евангелизатора достига до най-далемните точки..Безименния пръст е пастора..Но на този пръст си носим халките,пастора е като венчан за църквата,той се грижи за стадото,той превързва раните,той изражда новите хора,той ги храни и се грижи да тях...А малкото пръсче--учителят..То е като че ли най-малко,но само с него може да си бръкнем в ушите за д аги поизчистим малко..А когато няма мъже,в смисъла на МЪЖЕ за Господа,тогава преди камъните,Бог ще използва и жените..И има 2 прекрасни случая-Еми Макферсън и Кетрин Кулман....

Pavkata, не съм пропуснал Еф. 4:11. Напротив, дори го цитирам на някои места. Има обаче един малък проблем с твоя превод. В дадения стих се говори за пастир (овчар на овцете) а не за титла "пастОр". Тоест, предполага се, че става дума за зрели братя, които водят стадото, а не за специални служители с функции по-важни от функциите на останалите "миряни" в местната църква. Ясно е, че Яков беше презвитер в Ерусалим и имаше и дарба на пастир (добър водач). Това са две съвсем различни неща. В днешно както и преди би трябвало във всяка църква да може да има много служители с пастирски и презвитерски функции. И дори някой от тях да е "по-велик" от другите в дела или слово, това не би трябвало да го прави "Пастирът", защото един е нашия Пастир, а всички ние сме "безполезни слуги".

И така, трябва ли да цитирам отново всички стихове, които говорят ясно кой е нашия Пастир и доколко всяко служение може да претендира за по-голяма важност от другите? Мисля, че "не" ако се четат внимателно постингите ми.

ПС: Чувал съм много сравнения като това за "ръката и пръстите", но нито едно от тях не е записано в Библията и не би трябвало да се приема като чиста монета.[addsig]

Che to pastOr ne idva li ot pastIr?Tova mu e celta, pastor proizliza ot pastir.To e qsno che e edin nashiq Pastir, kakto e edin nashiq Uchitel, no nqmame li i drugi uchiteli vav vqrata koito da ni vodqt? Ta Pavel v poslaniqta si kam slujitelite (tit, timotei i t.n.) zashto ne e pisal kam jeni? Isus ne izbira ot uchenicite si jena, vypreki che okolo nego ima jeni, koito toi pak e izbral no po edin drug nachin.Ili pak Gospod e staromoden i togava zashtoto ne e bilo prieto jenite da glasuvat ne e izbral?
Teodora za vyprosa ti dali Gospod moje da dade edin i sasht dar na jena i edin myj, da spored men da No toi shte deistva po razlichen nachin v razlichnite sydove, i dvata za sveshtenna upotreba. Prosto mujete i jenite sa razlichni!!I tva e qsno kato bql den, ima neshta za koito im zavijdam kak se spravqt, no prosto sme razlichni, razlichen ne znachi ediniq po golqm ili drugiq, prosto kamyka si teji na mqstoto si. Taka edna jena moje da me nasyrchi, pouchi i t.n. mnogo poveche ako nqkoq "pastirka" po4ne da me pouchava po nachin koito edin muj mu e dadeno. By the way, nai istinskite neshta i nai dylbokite sam bil nauchavan ili pouchavan ne chrez nqkakva si 3 chasova propoved a nqkoi pyt dori s edin savsem normalen razgovor, dyrjanie...neshta koito moqta dylboko estestvo razbira mnogo poveche ot kolkoto az samiq moga da razbera ili moga da naucha i procheta.Tihiq glasec, koito moje da ti progovori vav vsichko i promenq napravo vytre.

Are bye


По първата част на въпроса ти- разгледай го в контекста на историческата обстановка. Жените тогава не са се различавали много от робите- даже робите са могли да бъдат освобождавани, а жената е била собственост на мъжа.(Ти така ли искаш да е сега, щото тогава е било така)?
Но все пак да не съм голословна- спомни си Самарянката- какво и каза Исус да отиде и да направи? Имаше ли жени сред събраните на Петдесятница?За мен по-скоро Исус разрушаваше предразсъдъци, отколкото да ги утвържадава.
Ако сега в Христос няма разделение между Евреин или езичник, защо ще има такова между мъж или жена?


"No toi shte deistva po razlichen nachin v razlichnite sydove, i dvata za sveshtenna upotreba"

Гигго, никъде не се казва- мъжки и женски съд- не са разделени на базата на пол, а на базата на употреба- почтена и непочтенна.

"Prosto mujete i jenite sa razlichni!!"

Това е така, но пак с нищо не доказва тезата ти, че Бог може да даде един дар на мъж за предпочитане пред това да го даде на на жена.

"Taka edna jena moje da me nasyrchi, pouchi i t.n. mnogo poveche ako nqkoq "pastirka" po4ne da me pouchava po nachin koito edin muj mu e dadeno."

Ще ме извиняваш ама това, което казваш няма никакъв смисъл. Тоест ако една пасторка те насърчи- няма да приемш, защото е жена в такава позиция, но ако една мирянка,жена те насърчи ти ще го приемеш, защото няма да видиш заплахата за собственото си самочувствие или предразсъдъци.Така ли?

И за да не бъда разбрана погрешно- аз не проповядвам църковен феминизъм, а съм против мъжкия шовинизъм в църквите.

Vij kakvo Teodora ne sam shovinist, moje naistina da ne sam se izrazil pravilno za sydovete, no se opitai da vniknej v tova koeto se opitvam da kaja, prosto na muja silata e qvna, za nego se kazva che e po silniq, za jenata mislq 4e beshe po slab syd(neshto ot sorta, sega ne mi se tyrsi ako nqkoi iska da si go nameri).Jenata ima sila v edni neshta, a muja v drugi, tova ne znachi che ne sa ravni no ediniq sluji po edin nachin, drugiq po drug.
I tova si e estestveno, kakto jenata moje da rajda a muja ne. Stava glupavo kato edna jena se opitva da deistva kato muj ili edin muj kato jena.Da vsi4ki sa ravni pred Boga kato dushi,"nqma mujki i jenski pol" ,NO po zadaljeniq sa razlichni.No nie govorim da byde pastir, ami ne moje edna jena da vodi edna cyrkva, Gospod izbra muja, tova e. Nali uj tyrsim ot slovoto. A za istoricheskata obstanovka q zabravi, ta Iisus e obqdval s birnici, prostitutki? a znaete evreite kakvi sa fanatici i kak se pridyrjat kam zakona, nqma proshka ima kamyni po glavata. E moje spored teb Gospod da se e pridyrjal kam istoricheskata obstanovka i da e tretiral jenite kato robi.

Gospod ne predpo4ita muja ili jenata, edin dar se otrazqva razlichno v edin muj ili edna jena, a dokolkoto da se smirqvam pred pastorka, slava Bogu che Bog e dal dostatychno muje na mqsto pri nas
Vij kakvo za tova moje da si govorim cqla godina, spored men tazi tema svyrshi oshte na 2ra stranica.
Bye

Гиго,/така ли се чете?/
А според мен ти не си прочел какво пише Тинчев.Да не говорим,че сам потвърждаваш думите му като казваш,че си получил повече от обикновени разговори,отколкото от тричасови проповеди от амвона.
Може у нас да има много "мъже на място",но когато мястото и системата са някакви модификации на библейските,ще стигнем точно до такива небиблейски спорове за това,кое място за кой пол е "запазено".
Този спор не е свършил на втора страница,а просто трябва да бъде поставен върху библейски основи и разбиране за служенията,вместо да се робува на традиции и човешки авторитети.
Не е мое откритие,че не само православните и католиците имат традиции,които изместват библейските истини.Традициите не са само ритуали,те имат много лица.

Привет! Когато Бог поставя някого да бъде водач-служител на дадена църква или определено служение в Църквата , Той го прави независимо от нашите библейски и не толкова библейски мнения. Ако Бог реши да постави жена в служение, то никой не може да спре делото Му защото е Божие а не човешко. Така че някъде Той поставя мъже , а другаде жени за водачи в различните области на служения в Църквата. На всяка църква Бог дава водачи според желанието на сърцето им при все че не винаги е така. Всяка Църква си заслужава пастора и служителите в нея иначе не би ги търпяла и приемала като такива. Не говоря за бунтарите и всяващите разцепления.Понякога за някои църкви е добре , жени да са им пастори , но смятам че Бог е преценил че за църквата по принцип е по добре мъже да са пасторите.Случва се жени които имат духовни познания и амбиции за служение да смятат че са пренебрегвани и за това те се огорчават против пасторите си, но това е вярно в същата мярка и за мъжете. Ако всеки брат и сестра уповаваме на Бога и в смирение и мир в сърцата ни ,Му се доверяваме за всичко , то в Неговото време Той ни поставя в Неговата воля и призвание за нас........ В Рим.16:7 се говори за жена апостол- Юния. Преди години в телевизията Дискавъри имаше предаване в което се говореше за жените в Църквата и как определени църкви по света са се опитвали да променят написаното в Римляни така че Юния да се промени на Юний или да се има друго в предвид , например че Андроник и Юния са били служители между апостолите но не са били апостоли а са служели на апостолите....

Zdraveite, imeto mi se chete Giggo (Джиджо), az ne sam privarjenik na tradicii i podobni murtvi neshta, osobeno moralizym, nai ve4e izraza "dobrite hora". Stava duma za neshta koito gi pishe vav slovoto(osven ako nqkoi smqta che eve4e ostarqlo i trqbva da se vnesat popravki?, zashtoto togava jenite ne sa glasuvali?), Gospod izpolzva jeni, spomnete si starozavetnata prorochica, no ako prochetete shte razberete che togavashniq vodach,koito e bil myj go e bilo shube, ne e bil uveren. Az ne slagam Boga v ramki, no dosega ne sam vidql Jena episkop ili pastir, koqto da deistva kato muj, poneje tezi chinove iziskvat tova i da e blagodatno. Tova e za posledno__Muja i Jenata sa ravni pred Boga kato dushi, no ne i kato slujeniq, ili prosto izpalnqvat razlichni funkcii.Kakto muja, koito e glava v semeistvoto (ako iska nqkoi moje i tova da go modernizirame, nali ima demokraciq) toi see seme v jenata i ima plod v tova, ot druga strana jenata e nai blizko do syrceto mu, poznava mu i slabostite i mu e upora, taka pravi i edin slujitel, toi see v horata i t.n. Ne sam shovinist ili nqkakav si, no sam za Bojiq red poneje sam vijdal kakvo stava kogato nqkoi ne e na mqstoto si ili kato iziskvash ot programista da kopae, a ot kopacha da programira. Si4ko hubavo, i sestrichki bez vas ne stavat neshtata. Prosto zarejete tova mislene che nqkoi iska da vi kontrolira ili da ste kato robi, edinstveniq na koito prinadlejite e Jiviq Bog, za tova kogato ne se grijim za nqkoq kato horata qdem mnogo boi.Pone tezi koito Bog naistina gi vodi)).No tova e reda v Boga v sveta edna jena moje i da e voin i da e kato muj, ili nqkoi muj da e kato jena(milostiv, da izslushva), are da svyrshvam ...

Здравейте,

ако приемем, че мъжа е главата на семейството, не е ли Църквата и Невестата? И ако Господ е Младоценеца, не се връзва Невестата да Му е главата. Ако някога някой жена, като например Мириам, е водила, то по-скоро е било изключение, което потвърждава Божия ред и показва, че мъжете тогава не са си били на мястото. Винаги Божия народ беше воден от мъже. Което изобщо не омаложава труда и плодовете на жените. Аз лично само мога истински да се зарадвам от нещата които вършат сестрите в благодатта, която Господ им дава в другите неща. И това изобщо не е малко, дори напротив. Който го презира бърка. Господ сее в Невестата си, възлюбената, която е до сърцето Му, и това ражда плод. Семейството не е ли преобраз на църквата? Значи излиза, че в семейството мъжа е главата, но щом става дума за църквата - не?

Не ви ли се струва сбъркано това жената да сее в мъжа и той да ражда? Глупаво нали?

Поздрави[addsig]

Глупаво е,щото си приемаш твойте си представи ,а не Божиите.Щото мислиш с твоя си ум,а въобще не си си направил труда да разбереш какво Бог мисли,какво Бог иска,какво е казал,какво поучава Словото.Защото това са 2 различни ситуации-хем един път е казано че Исус/главата/ е младоженеца а църквата е невястата.Хем и че мъжа е главата в семейстовото.Ама това че не можеш или не искаш да го разбереш,това не означава ,че не е вярно,или че е глупаво.В случая Словото си е вярно,просто глупавия си ти...