Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Вяра > Защо Неговият характер не е изявен чрез нас?
Защо света има извратена или никаква представа за Христос? Защо църквата не поражда респект и страх от Бога в нехристияните?
В 1Петър3:9 се казва , че Бог ни е избрал да изяви чрез нас Своите превъзходства и съвършенсва.На много места в Библията сме наричани светлина на света, сол, град на хълм,стълб на истината и т.н. Или с други думи ние изявяваме на света Неговият характер, Неговата воля и демонстрираме Неговата сила. За Неговата сила действаща чрез нас разисквахме дълго в друга тема, сега ако и вие имате желание бих искал да дискутираме Неговият характер. Конкретните ми въпроси са: На кое Негово качество ,вие лично /или църквата ви сте носител/ сте носител? Ако невярващ човек ви опознае /ако посети църквата ви/ , кои Негови качества би видял?[addsig]

Stay,

Преди да отговорим на коя черта от Неговият характер сме носители, би ли ни казал/описал, какъв е характера на Бога?[addsig]

Zdraweite!

Osnownoto kachestwo, koeto bi trqbwalo da e belega za poznawane na Hristowiq harakter ot sweta, pishe, che e Lubowta. Ako pitate za koq Lubow stawa duma, otidete na 1Korint. 13 gl i prochetete. Tam e opisan shirok spektyr ot chertite na tazi Lubow. Ako go wijdat horata w nas, shte go zabelejat i w cyrkwata ni. Zashtoto haraktera na Boga otrazqwa na pyrwo mqsto kachestwoto Lubow. Otnasq se za wsqka twar na zemqta. Towa ni pokaza Isus! Prawosydieto e sledwashto po wajnost, no to se izqwqwa sled golqmo tyrpenie. I Bog e Sydiqta. Nie dori da imame wlastta Mu chrez Isus, pak ne sme sydiite sega, a shte bydem w posledstwie, kogato ni se postawqt prestoli za sydene. Sega sme kakto Isus na zemqta - agynca mejdu wylci. No Pastiryt ni e s nas zawinagi! Towa sa kachestwata, koito izobrazqwa w nas Bog!

Pozdrawi! [addsig]

Приятел 007, научи се да пишеш на кирилица. Ивайло направи всичко възможно за да можете да пишете на кирилица, а ти тъпчеш върху труда му и продължаваш да пишеш на олигофреница. И след такова очевидно пренебрежение към труда на Ивайло, идваш и с дълбоко лицемерие започваш да ни обясняваш какво било любов. Как не ви срам, не мога да разбера.

Quote:
Osnownoto kachestwo, koeto bi trqbwalo da e belega za poznawane na Hristowiq harakter ot sweta, pishe, che e Lubowta. . . . Prawosydieto e sledwashto po wajnost



Никъде в Библията не съм виждал такава градация - правосъдието било следващо по важност след любовта. Точно обратното, отварям си конкорданса, и виждам, че думата "любов" се среща към 140 пъти в цялата Библия, а "правосъдие" към 600 пъти. Никъде не пише, "любовта е по-важна от правосъдието." Нито виждам някъде разделение между любов и правосъдие. Любовта е правосъдие и правосъдието е любов.

1 Кор. 13 ни дава външно описание на качествата на любовта, но тази глава не ни дава определение за "любов." Определението за любов е във 2 Йоан 6:

Quote:
И любовта е това: Да спазваме Неговите заповеди.



Този стих ясно показва, че любовта не може да бъде отделена от правосъдието, защото самата любов е спазване на Закона, тоест спазване на правосъдието.

Практически пример: Ако видим, че малолетен побойник бие беззащитна старица, как ще действаме? Според Библията трябва да покажем любовта си към старицата като нанесем правосъдие върху побойника - бързо, категорично, което ще го накара да престане да я бие. След това трябва да го заведем в съда, където той да получи своето наказание според правосъдието на Закона - това есъщо е любов към старицата. Но това също е любов към самия престъпник, защото чрез временното наказание на земното правосъдие му даваме свидетелство за вечното наказание на небесното правосъдие, и така му даваме възможност да изкупи душата си от ада.

Хайде разделете ми в този пример любовта от правосъдието. Как точно един дуалист като Приятел 007 може да определи в такъв случай, че "първо е любовта, а след това правосъдието"?


Quote:
Защо света има извратена или никаква представа за Христос? Защо църквата не поражда респект и страх от Бога в нехристияните?



Ами много е просто наистина, света не уважава Христос, понеже не уважава християните, които са като тъпи овце за него но това не е и лъжа изцяло....Много от християните не правят разлика между овчедушие и смирение и не разбират, че смирени трябва да са пред Бога, а не пред света, но както и да е. Другото е че в името на Христос са направени и безброй злини. Абе реклама от всякъде...
Ами респект, не знам...не знам как може да се породи респект, ако ти знаеш нещо кажи, ман, ама не става като Гандалф Белия да пуснеш някоя мълния и всички "Уха.."Цялата система мирише, това е.

Здравейте!

Извинявай Божидаре и Ивайло за латинските букви в предишния ми постинг, но понякога ми се налага да пиша от различни компютри, та затова. Съжалявам...!
Да, точно за любовта ви пиша - ДА СПАЗВАМЕ НЕГОВИТЕ ЗАПОВЕДИ! Това за мен е същото - да помогнем на старицата в случая и да предадем побойника, ако можем на властите, занимаващи се с това. Но това не означава, че сме го осъдили ние, а властите в съответната система. Присъдата му не е от нас, а от тях и затова често пъти тя не е това, което би трябвало да бъде. Аз говорех за истински съд, който би наложил справедливото, Божие решение, а това засега не ни е дадено да го направим. Ще стане на определеното му време. Затова справедливостта, за която говориш Божидаре само ти се струва, че я имаш в момента. Сега си просто един, който трябва да пази Исусовите заповеди! А ето една от тях : "Ако те плесне някой по едната буза, обърни му и другата"
Другите няма смисъл да ти ги напомням, защото вярвам, че ги знаеш. Или им е минало времето на тези заповеди в първи век?!? Кога според теб ще съдим заедно с Исус? Даже и ангели!
Но първо е Любовта, както в момента ни го показва Господ и както търпи с тази Любов повече от 2000г. сега и около 4000г. преди това!
Поздрави!

На хората им звучи вече много изтъркано това за любовта...Каква любов, някаква абстрактна ли? А това за побойника не го разбрах...
Хората искат да видят сила, а не думи.

Quote:
Но това не означава, че сме го осъдили ние, а властите в съответната система. Присъдата му не е от нас, а от тях и затова често пъти тя не е това, което би трябвало да бъде.



Значи ние не го осъждаме, но го предаваме на онези, които ще го осъдят. На мен ми се струва, че фарисейско извъртане. Предаването на съд е същото като осъждането - съучастничество в съда.

Quote:
Аз говорех за истински съд, който би наложил справедливото, Божие решение, а това засега не ни е дадено да го направим. Ще стане на определеното му време. Затова справедливостта, за която говориш Божидаре само ти се струва, че я имаш в момента.



Това е религията на бягството, проповядвана от гностическите ереси. Според тази идеология Църквата няма какво да каже относно проблемите на справедливостта, няма какво да направи, християните не трябва да правят друго освен да седят пасивно и да им удрят шамари. Тази идеология е еретична и няма нищо общо с Благовестието.

Quote:
Другите няма смисъл да ти ги напомням, защото вярвам, че ги знаеш. Или им е минало времето на тези заповеди в първи век?!? Кога според теб ще съдим заедно с Исус? Даже и ангели!



Така, нека да прочетем точно какво казва Павел по този въпрос:

Quote:
Когато някой от вас има нещо против другиго, смее ли да се съди пред неправедните, а не пред светиите? Или не знаете, че светиите ще съдят света? Ако, прочее, вие ще съдите света, не сте ли достойни да съдите ни най-малките работи? Не знаете ли, че ние ще съдим ангели? а колко повече житейски работи; Тогава, ако имате житейски тъжби, поставяте ли за съдии ония, които от църквата се считат за нищо? Казвам това за да ви направя да се засрамите. Истина ли е, че няма между вас ни един мъдър човек, който би могъл да отсъди между братята си, но брат с брата се съди, и то пред невярващите? (1 Кор. 6:1-6)



И така, съвсем ясно е от думите на Павел, че той казва, че вярващите трябва да съдят сега земните дела, а да не оставят да бъдат съдени от езичниците. Думите, "Вие ще съдите ангели," не са използвани от Павел в смисъл на "Не съдете сега," а в точно обратния смисъл:

Вие трябва да съдите сега земните дела, защото в деня на съда ще съдите ангели.

Очевидно Приятел 007 отново следва своя стар навик да изважда стиховете от контекста и да ги извращава за своите си ереси.

Quote:
Защо света има извратена или никаква представа за Христос?



Ами защото Христос за света не е важен и нужен. Света си може нещата сам и си прави законите такива, че да са му удобни, лесни за заобикаляне, ощетяващи всички, които дръзнат да ги спазват 1:1. Защото едното няма нищо общо с другото. света си е собствен бог на себе си.

Quote:
Защо църквата не поражда респект и страх от Бога в нехристияните?



А за това сам ти си отговорен. Какво ти пречи на постъпките, начина на живот и действия да всяват респект? Каквото посееш, това и жънеш. Ако днес жънеш горчиви плодове, то е защото в теб се сее такова семе и не се учудвай на бурените. Замисли се кой какво сее в теб и ти как си постилаш.

При мен, например, не е така. Божиите люде не бяха мили душици, на които всички се качват на главите и са само са подигравка от външните. Погледни т.н. евангелисти колко са неестествени, че даже и противоестесвени. Не могат в никоя среда да влезат. Просто защото не са подготвени за това. Май и нямат желание да потърсят как. Те чакат Господ някога да дойде и да им реши проблемите, имат големи (нереални) видения, "призвания" и си ги чакат. Добре са когато са заедно в събранията си, но когато излезат навън... Те не могат да излезат, защото незнаят как. Ако все пак излезат - стават за смях и подигравки. Поради тях се хули Божието име. Имат чувство на вина всеки път когато се наложи в службата, например, да тупнат с крак, или когато трябва да поставят някой ан мястото му. Ама това е резултат на нещата в които ги учат. Ами това е.[addsig]

Здравейте!

Казвам само това, което Исус е казал и се отнася до поставения въпрос в темата. Той ни каза, че "по любовта ще ни познаят" в света. Колкото и изтъркано да звучи - това ни казва Господ. Показах и каква е характеристиката на любовта дадена в 1Коринт.13 гл. Това не е абстрактна любов и тя е нещото, което би привлякло някои от света.
Божидаре, ако мислиш, че като предадеш побойника на властите, те го осъждат според павилната, Божия присъда, тогава разбирам, че това твое съучастие те прави наистина удовлетворен. Ти си участник в "справедливия Божи съд"! Така ли е ?
Иначе виж какво ни пише ап.Павел :

"Когато някой от вас има нещо против другиго, смее ли да се съди пред неправедните, а не пред светиите? Или не знаете, че светиите ЩЕ съдят света? Ако, прочее, вие ЩЕ съдите света, не сте ли достойни да съдите ни най-малките работи? Не знаете ли, че ние ЩЕ съдим ангели? а колко повече житейски работи; Тогава, ако имате житейски тъжби, поставяте ли за съдии ония, които от църквата се считат за нищо? Казвам това за да ви направя да се засрамите. Истина ли е, че няма между вас ни един мъдър човек, който би могъл да отсъди МЕЖДУ братята си, но брат с брата се съди, и то пред невярващите? (1 Кор. )"

Наместих се в контекста и ти уголемих няколко думи за по-лесно. Та става въпрос, че светиите ЩЕ съдят света и ангелите някога, но не и сега. А сега мъдростта ни е дадена, за да отсъдим правилно МЕЖДУ братята си, а не да поставяме за съдии ОНЕЗИ, които се считат от църквата за НИЩО!
Очевидно е, че и аз искам сега да можем да установим правосъдието на Бога на земята, но...уви. Ще бъде, но сега в момента е само у вас, може би!

Поздрави!

Леон, как така Христос не е важен и нужен за света !!!??? Много странно твърдение . Тогава какъв е смисъла от теб и твоя живот на земята, по-добре се качвай на някоя совалка и напускай слънчевата система в търсене на Небесният Ерусалим.

Никой с изключение на Приятел7 и донякъде Божидар, не ми отговори на въпроса: Кои Негови качества се проявяват чрез мен? Приятел каза ЛЮБОВ, и това е чудесно, но предразполага към широка интерпретация понеже самата дума е доста експлоатирана. Божидар добави СПРАВЕДЛИВОСТ и СЪД, а Гиго СИЛА.
Значи до тук станаха 4-ри качества.
1.ЛЮБОВ
2.СПРАВЕДЛИВОСТ
3.СЪД
4.СИЛА
Не споменахте проявяват ли се чрез вас и каква реакция предизвиква в нехристияните сблъсъка с Неговата любов ,справедливост,съд и сила.
Явор, не бих искал спора да се завърти около моето разбиране за Божия характер. Бих могъл да опиша различното в моя живот което впечатлява невярващите ми приятели, което до голяма степен ще покаже на кои черти от Неговия характер съм наблегнал

Приятел 007, по стар навик ти бързо забравяш какво точно си казал, и започваш да се измъкваш.

Ето точните ти думи:

Quote:
Аз говорех за истински съд, който би наложил справедливото, Божие решение, а това засега не ни е дадено да го направим. Ще стане на определеното му време. Затова справедливостта, за която говориш Божидаре само ти се струва, че я имаш в момента.



Обаче аз цитирах думите на Павел, че точно обратното, ние трябва да упражняваме съд именно сега.

Ти се измъкваш със следните думи:

Quote:
Та става въпрос, че светиите ЩЕ съдят света и ангелите някога, но не и сега. А сега мъдростта ни е дадена, за да отсъдим правилно МЕЖДУ братята си



Аз пък ще уголемя някои думи, за да е по-лесно за теб да прочетеш какво точно казва Библията:

Quote:
Ако, прочее, вие ще съдите света, НЕ СТЕ ЛИ ДОСТОЙНИ ДА СЪДИТЕ НИ НАЙ-МАЛКИТЕ РАБОТИ? Не знаете ли, че ние ще съдим ангели? А КОЛКО ПОВЕЧЕ ЖИТЕЙСКИ РАБОТИ?



Павел не казва, че нямаме право да съдим извън Църквата. Той казва, че ще съдим света в Крайния Съд, и следователно имаме право да съдим и най-малките житейски работи сега. Божият Съд е даден в ръцете на Църквата, за да бъде изпълняван сега и тук на земята, според Божия закон. Съденето в Крайния Съд не противоречи на съденето във временния съд сега в историята. А ти се опитваш да тълкуваш думите на Павел така, като че ли ги противопоставя. Но той казва точно обратното - едното следва от другото.

Да обобщя, Приятел 007, както ти е обичаят, ти отново тълкуваш стиховете обратно на техния очевиден смисъл.

Stay,

Quote:
Явор, не бих искал спора да се завърти около моето разбиране за Божия характер. Бих могъл да опиша различното в моя живот което впечатлява невярващите ми приятели, което до голяма степен ще покаже на кои черти от Неговия характер съм наблегнал



Незнам, защо трябва толкова много да човъркаме нещо, което е ясно като бял ден.

Божият Закон е характера на Бога. Той включва всички тези качаства, които се опитваш да намериш - любов, справедливост, съд, сила.

Незнам, какво можеш да кажеш по въпроса, кое впечатлява невярващите ти приятели, на аз мога да ти кажа нещо.

Невярващите ти приятели не се впечатляват от клишето "Исус те обича". Тук в Бургас Божидар достигна със Християнска Интернет Библиотека една група, която дори собствените им христински колеги бяха безсилни да достигнат, а именно адвокатската колегия. Невярващите езичници адвокати бяха впечатлени от Божият Закон! Един от адвокатите се изразил по следният начин: "не съм предполагал, че евангелското християнство носи такава свобода и отговори!" Тези хора сами се обадиха и поканиха Божидар на среща.

Езичниците се впечатляват от Божият Закон. Те не се впечатляват от малоумно християнство, а пък ти го облечи в колкото искаш фрази, клишета и т.н.

Имам предложение за теб. Този месец на 19 и 20 Ноември ще се проведе Симпозиум Реформация и Евангелизиране в Бургас. Тук със сигурност ще получиш отговори на въпроси, които те вълнуват.
Ако си заинтересован изпрати ми лично съобщение. Аз ще се погрижа за спането ти.

Има и бонус: Ще се запознаеш лично с много от активните участници в този форум. [addsig]

Stay,

Quote:
Леон, как така Христос не е важен и нужен за света !!!??? Много странно твърдение . Тогава какъв е смисъла от теб и твоя живот на земята, по-добре се качвай на някоя совалка и напускай слънчевата система в търсене на Небесният Ерусалим.



много простичко е. Отиди и кажи с любов на първия срещнат на улицата "Исус те обича, той умря за теб" и ще видиш реакцията на човека. Ама ти нищо не си разбрал от поста ми. Отношението на хората отвън спрямо евангелистите е неприязън, пренебрежение и презрение и това не е заради вярата им, а по-скоро заради овчедушието и малодушието им. Коне с капаци, които си мислят, че другите ги приемат и уважават, но не е така - точно обратното е. Така са си послали. Учението им е такова, че ги кара да се чувстват виновни всеки път, когато трябва да постъпят по-трърдо.

[addsig]

[ Това съобщение беше редактирано от: Leon on 2004-11-10 08:58 ]

Quote:
Учението им е такова, че ги кара да се чувстват виновни всеки път, когато трябва да постъпят по-трърдо.



Ау, Леоне, това беше много болезнено, като удар в слабините. Чак мен ме заболя.

Точно в целта.

Здравейте!

Няма по-силно средство от безусловната любов, показана ни от самия Господ Исус. От момента на новорождението ни започваме да сме носители на тази любов и да я отразяваме в определена степен чрез поведението ни. Всеки ден тя става все по-видима за хората от света, Бог ни изгражда в нея . Тя вече присъства във всички сфери на живота ни, ако сме истински християни. Тя е и притегателната сила, която привлича някои от света да се присъединят към църквата Христова. Въпросът ти дали я има днес в църквите - ти виждаш - сигурно я има, ако я има в теб, я има поне малко и в твоята църква. А критериите за сверяване за самия теб са в 1Кор.13 гл.
Божидаре, нека започнем твоя цитат с 2 стиха по-нагоре:

"Защото каква работа имам (аз Павел) да съдя ВЪНШНИТЕ човеци? Не съдъте ли вие ВЪТРЕШНИТЕ, докато ВЪНШНИТЕ съди Бог?...
Когато някой от ВАС има нещо против другиго, смее ли да се съди ПРЕД неправедните, А НЕ ПРЕД светиите? Или не знаете, че светиите ЩЕ съдят света? Ако, прочее, вие ЩЕ съдите света, не сте ли достойни да съдите ни най-малките работи? Не знаете ли, че ние ЩЕ съдим ангели? а колко повече житейски работи; Тогава, ако имате житейски тъжби, ПОСТАВЯТЕ ЛИ ЗА СЪДИИ ОНИЯ, които от църквата се считат за НИЩО? Казвам това за да ви направя да се ЗАСРАМИТЕ. Истина ли е, че няма между вас ни един мъдър човек, който би могъл да отсъди МЕЖДУ братята си, но брат с брата се съди, и то пред невярващите? (1 Кор. )"

За да не ти е трудно да схванеш контекста и смисъла на цитата ти, съм уголемил още няколко думи и съм прибавил предхождащите 2 стиха. Сега вече би трябвало да ти е ясно, че ап. Павел изобщо не говори да съдим света в момента, а че това ще бъде на определеното му време. Сега можем да отсъждаме за правилните неща в събранието на светиите. С външните Бог има съдебни отношения. Ако и това не ти е ясно, прочети още малко по-надолу стиховете от посочения ти цитат - там апостола се доизяснява!

Поздрави!

Няма такова нещо като "безусловна любов" в Библията. Библейската любов е основана върху условие - Божият Закон. "Безусловната любов," както вече посочихме много пъти, е разврат, не е любов. Безусловната любов към света е омраза към Бога. Безусловната любов към престъпника е омраза към неговите жертви. Безусловната любов към грешника е омраза към самия грешник, защото отрича най-важното нещо, което би могло да го доведе до спасение.

Любовта може да бъде безусловна само към Бога. Към всичко друго нашата любов трябва да бъде условна, иначе изпадаме в идолопоклонство.

Така че Приятел 007 се опитва да ни тласка към разврат и идолопоклонство, като проповядва "безусловна любов." Такава любов проповядват еретичните секти, но не и Църквата на Исус Христос.

Относно съденето, Приятел 007 отново прибягва към стария си похват да извращава смисъла и контекста на библейските стихове. Той се опитва да извади 1 Кор. 5:12-13 от очевидния контекст, и да го приведе към друг контекст.

Нека сега ние, като истински вярващи в Библията, за разлика от Приятел 007, да видим как точно са подредени стиховете, и къде е точно контекста на стиховете за "вънкашните" и "вътрешните" човеци.

Quote:
Писах ви в посланието си да се не сношавате с блудници, не че съм искал да кажа за блудниците на тоя свят, или за сребролюбците и грабителите, или за идолопоклонците, понеже тогава би трябвало да излезете от света, - но в действителност ви писах да се не сношавате с някого, който се нарича брат ако е блудник, или сребролюбец, или идолопоклонник, или грабител; с такъв, нито да ядете заедно. ЗАЩОТО, каква работа имам да съдя вънкашните човеци? Не съдите ли вие вътрешните, докато вънкашните Бог съди? Отлъчете нечестивия човек изпомежду си. (1 Кор. 5:9-13)



Така, нарочно написах с големи букви думата "защото," за да покажа на духовно слепия Приятел 007 къде точно е контекстът на тези стихове.

След това без никакво "защото" Павел продължава по напълно друга тема:

Quote:
Когато някой от вас има нещо против другиго, смее ли да се съди пред неправедните, а не пред светиите? Или не знаете, че светиите ще съдят света? Ако, прочее, вие ще съдите света, не сте ли достойни да съдите ни най-малките работи? Не знаете ли, че ние ще съдим ангели? а колко повече житейски работи; Тогава, ако имате житейски тъжби, поставяте ли за съдии ония, които от църквата се считат за нищо? Казвам това за да ви направя да се засрамите. Истина ли е, че няма между вас ни един мъдър човек, който би могъл да отсъди между братята си, но брат с брата се съди, и то пред невярващите? (1 Кор. 6:1-6)



И така, в края на 5 глава Павел съвсем конкретно говори за църковната дисциплина срещу хората, които са в грях. А в 6 глава вече става въпрос за спорове и жалби между самите вярващи, които не е задължително да означават грях за отлъчване.

Ако приемем налудничавото твърдение на Приятел 007, че става въпрос за едни и същи неща, вижте какво става:

Quote:
. . . но в действителност ви писах да се не сношавате с някого, който се нарича брат ако е блудник, или сребролюбец, или идолопоклонник, или грабител. . .

Когато някой от вас има нещо против другиго, смее ли да се съди пред неправедните, а не пред светиите?



Излиза, според тълкуванието на Приятел 007, че християните са се съдели един друг пред света за блудство, идолопоклонничество или сребролюбие??? Ами че тези неща въобще не съществуват като прегрешения в наказателния кодекс на римското право! Как си представяте един християнин да заведе друг християнин в езическия съд и да започне да го съди за идолопоклонство?

Правилното тълкувание е, че Павел говори за два случая - единият е свързан с греха на хората в църквата, а другият е за жалбите на християните един против друг.

Както винаги, Приятел 007 се опитва да извращава ясния смисъл на Писанието, за да го пасне на своите еретични възгледи.

И така, какво означават думите на Павел, че не съди външните? Павел не говори тук за земен съд, а за вечния съд върху грешните. Ето какво казва той по-горе в 5 глава:

Quote:
. . . да предадем такъв човек на сатана за погубване на плътта му, за да се спаси духа му в деня на Господа Исуса. (1 Кор. 5:5)



Такова наказание в никакъв случай не може да се отнася за всекидневни жалби между християни, защото би било твърде тежко наказание за такива провинения. (Например, не съм си върнал заема навреме, и църквата ме отлъчва и ме предава на Сатана. Това нормално ли е?) Очевидно Павел говори, че когато става въпрос за вечния съд и вечното наказание, той не съди външните, а само вътрешните хора.

В другия случай нямаме такива тежки случаи. Имаме само жалби на християни един против друг. Там Павел казва, че ние можем да съдим и най-малките неща. Той по никакъв начин не заявява, че съдът на тези малки неща е отложен напред в бъдещето. Той казва, че тъй като в бъдещето ще съдим света, колко повече сега имаме право отсъждаме всичко.

Забележете, в Стария Завет, когато хората нямаха силата и откровението на Святия Дух, Мойсей трябваше да изгради система на обществени съдилища, където да бъдат отсъждани споровете между хората. Според Приятел 007, сега, в Новия Завет, когато имаме Святия Дух, когато имаме превъзходно откровение, когато имаме Благовестието, ние нямаме право да правим такива отсъждания??? Според Приятел 007 присъствието на Святия Дух ни прави по-тъпи, по-неуки, по-неспособни да отсъдим кое е право и кое не е?

И така, контрастът тук не е както Приятел 007 твърди в своя еретичен ентусиазъм, между бъдещето и настоящето. Контрастът е между вечните неща и земните неща, между тежките случаи на грях и всекидневните спорове и жалби между хората. В крайна сметка наказанието за греха е оставено на Бога. Но ние, като представители на Христос на земята, сме длъжни да упражняваме Неговия съд като част от Благовестието.

Причината Приятел 007 да настоява на своята ерес е, че той вярва в "благовестието на бягството." Това "благовестие" твърди, че християните трябва да се оттеглят от отговорност за света и за всякаква практическа дейност, трябва да се отделят в някакво християнско гето, и поникакъв начин да не се опитват да изявят на света превъзходствата на Христос в решаването на земните проблеми. Това е форма на гностически дуализъм, според която земята и материята са лоши сами по себе си, и християните не трябва да се занимават да ги изкупват, а да бягат от тях.

Християнството твърди друго. Господня е земята и всичко, което е върху нея. И щом е на Господа, тя е на онези, които Той е избрал, изкупил и осветил.

Здравейте!

Божидаре, голямата ти словоохотливост не може да прикрие явното ти неразбиране на текста, който сам ти си избра. Тези приоми на словесна еквилибристика са присъщи на днешните адвокати (може и ти да си такъв), но това не може да ти помогне в случая, защото ти сам се насади с посочения от теб пасаж. Там думите на ап. Павел са съвършено ясни, дори и за малката ти дъщеря, затова отново ти предлагам да и дадеш да го прочете и без да и обясняваш нищо, да я попиташ какво е разбрала! Това е съвет само!
Сега ще ти дам една малка задачка:
Представи си, че ти си по професия съдия, а по убеждение-християнин. Водят при теб един крадец, който трябва да осъдиш. Според Божието законодателство крадеца трябва да е наказан по един начин (например от Второзаконие), но според законодателството на Република България се налага доста по-различно наказание. Ти като представител на Бога, изграждащ Неговото Царство, кое от двете наказания ще постановиш за крадеца? После като отговориш пробвай същата сценка с прелюбодейка! Можеш и още да се упражняваш, ако искаш! Кажи , да видим!

Поздрави!

Прийомите на словесна еквилибристика ги използваш ти, Приятел 007. Опитваш се да вкарваш в текста неща, които там ги няма. Опитваш се да извращаваш ясното значение на текста, за да пасне на твоите измислици.

Дъщеря ми разбира текстовете на Библията много по-добре от теб. Това е защото тя чете Библията чрез Святия Дух, а ти я четеш с религиозните си предразсъдъци. И положението се влошава от това, че твоите религиозни предразсъдъци са противни на Благовестието.

Преди да започнеш да си играеш на казусчета, трябва да ни обясниш как е възможно вярващите по времето на Павел да са се съдели в езически съд за идолопоклонство. Защото твоето тълкувание предполага именно това. И как е възможно Павел да иска отлъчване от Църквата за най-обикновени спорове и тъжби между вярващи. Защото твоето тълкувание предполага и това.

Но тъй като не можеш да отговори на тези въпроси, започваш да си измисляш казусчета. Измисляй си ги.

Здравейте!

Божидаре, продължаваш с адвокатските лавирания. Ако адвокати прочетат изказванията ти ще разберат наистина, че използваш еквилибристики, за да излезеш от конфузното положение, в което сам влезе. Между другото, попита ли дъщеря си, какво разбра от този текст?
Тези глупости:

"Преди да започнеш да си играеш на казусчета, трябва да ни обясниш как е възможно вярващите по времето на Павел да са се съдели в езически съд за идолопоклонство. Защото твоето тълкувание предполага именно това. И как е възможно Павел да иска отлъчване от Църквата за най-обикновени спорове и тъжби между вярващи. Защото твоето тълкувание предполага и това. "

са обичайния ти начин на манипулация, но този път се излагаш здраво. Дано не ги чете някой, който има по-друго мнение за теб. Не се излагай сам!

Поздрави!

[addsig]

Quote:
Божидаре, продължаваш с адвокатските лавирания. Ако адвокати прочетат изказванията ти ще разберат наистина, че използваш еквилибристики, за да излезеш от конфузното положение, в което сам влезе.



Приятел 007, това е смешно. Точно адвокати - и то невярващи - от много време насам четат изказванията ми, и смятат, че по-логични изказвания от моите не са срещали.

Смешно да си правиш недодялани хипотези какво щели да кажат адвокатите. Ами те вече го казват.

Quote:
Между другото, попита ли дъщеря си, какво разбра от този текст?



Попитах я. Каза следното: "Този Приятел 007 от онези идиоти ли е, или просто мозъкът му е като 3-месечна маймунка?"

Нищо не мога да кажа на това. "От устата на младенците. . . ."

Quote:
са обичайния ти начин на манипулация, но този път се излагаш здраво. Дано не ги чете някой, който има по-друго мнение за теб. Не се излагай сам!



Ами излагам се, ето на. Само дето все още не си показал как точно се излагам. Например, не си ни обяснил как така Павел иска да отлъчва от църквата просто заради жалби на християни срещу християни. Например, дал съм пари назаем, човекът се е забавил с връщането на заема, отивам при църковните старейшини, и те ми отговарят съвсем просто: "Да отлъчим нечестивия длъжник отсред себе си!"

Аз не мога да кажа, че ти се излагаш. Ти отдавна си се изложил с нескопосаните си тълкувания, та повече няма накъде.

Здравейте!

Божидаре, това наистина ли го е казала твоята най-малка дъщеря? Ако е така, аз просто нямам какво да коментирам! Но, ако не е се оказва, че понякога можеш да си позволиш и да лъжеш?!? Което и от двете да е, то още повече понижава реномето ти.
Глупостите, които представяш като мое тълкувание, са си изцяло твои. Никога не съм казвал подобна щуротия и нямам намерение да и обръщам внимание. Текста е кристално ясен и повтарям пак - ап.Павел говори за бъдещ съд над света и ангели, а в настоящия момент мъдро отсъждане между светиите за житейски работи, станали причина за спречкване м-у тях. Не и за съдене в света към невярващи хора - сега тях съди Бог. Това казва и нищо повече! Както и да въртиш стиховете, включително и предната глава, това се казва, а не това, което ти се иска на теб. Дано твоите обожатели - адвокати не са прочели тълкуванията ти, защото ще се отвори една голяма въпросителна в тях относно интерпретациите ти на библията!

Поздрави!

Няма какво да коментираш, Приятел 007. Уча моите деца от ранна възраст да разпознават враговете на Божието Слово. Ти си прекалено прозрачен, за да не могат да те разпознаят, независимо от религиозните думички, които използваш.

Quote:
Глупостите, които представяш като мое тълкувание, са си изцяло твои. Никога не съм казвал подобна щуротия и нямам намерение да и обръщам внимание.



Очевидно, Приятел 007, твоята неприязън към ясното учение на Божието Слово причинява някаква повреда в твоя мисловен орган, защото не си спомняш дори какво си писал преди няколко дена. Ето как си цитирал "контекста" на стиховете:

Quote:
"Защото каква работа имам (аз Павел) да съдя ВЪНШНИТЕ човеци? Не съдъте ли вие ВЪТРЕШНИТЕ, докато ВЪНШНИТЕ съди Бог?...
Когато някой от ВАС има нещо против другиго, смее ли да се съди ПРЕД неправедните, А НЕ ПРЕД светиите? Или не знаете, че светиите ЩЕ съдят света? Ако, прочее, вие ЩЕ съдите света, не сте ли достойни да съдите ни най-малките работи? Не знаете ли, че ние ЩЕ съдим ангели? а колко повече житейски работи; Тогава, ако имате житейски тъжби, ПОСТАВЯТЕ ЛИ ЗА СЪДИИ ОНИЯ, които от църквата се считат за НИЩО? Казвам това за да ви направя да се ЗАСРАМИТЕ. Истина ли е, че няма между вас ни един мъдър човек, който би могъл да отсъди МЕЖДУ братята си, но брат с брата се съди, и то пред невярващите?



Сега, там след първото изречение си поставил едно многоточие. Това вероятно е опит да прикриеш нещо много важно в текста. Защо? Защото то не е никак изгодно за твоята теза. Аз обаче ще цитирам как изглежда твоят "контекст," когато на мястото на многоточието поставя библейския текст:

Quote:
Защото, каква работа имам да съдя вънкашните човеци? Не съдите ли вие вътрешните, докато вънкашните Бог съди? ОТЛЪЧЕТЕ НЕЧЕСТИВИЯ ЧОВЕК ИЗПОМЕЖДУ СИ. Когато някой от вас има нещо против другиго, смее ли да се съди пред неправедните, а не пред светиите? (1 Кор. 5:12-6:1)



И така, ако приемем твоя извратен "контекст," излиза, че Павел препоръчва отлъчване за спорове между членовете на църквата. Ти си се опитал да замениш очевидното свидетелство за това с многоточие, но тези фарисейски номера не вървят пред хора, които си четат и познават Библията.

И така, твоето тълкуване на "контекста" е повече от абсурдно. То просто не може да е вярно.

Quote:
Не и за съдене в света към невярващи хора - сега тях съди Бог.



Няма никакъв такъв стих в тези текстове. Никъде не се вижда Павел да забранява съдене на невярващи хора. Точно обратното, той заявява, че ние като бъдещи съдии на света можем сега да съдим и най-малките неща.

Quote:
Дано твоите обожатели - адвокати не са прочели тълкуванията ти, защото ще се отвори една голяма въпросителна в тях относно интерпретациите ти на библията!



Wishful thinking. Ще те разочаровам. Чели са и моите тълкувания на Библията. Всъщност, започнали са да четат БИБЛИОТЕКАТА много преди да се запознаят с мен. Така че твоите очаквания не се оправдават. Вероятно това е защото онези хора мислят, а ти не можеш да мислиш. И защото онези хора търсят истината, а ти търсиш оправдание на своята си ерес.

Здравейте!

Извинявам се на участниците в тази тема, за отклонението в празен спор, който си позволих с Божидар! Дано това не е отблъснало онези, които са желаели да дебатират относно качествата на християнина. И за да се получи наистина дебат, сигурно ще е добре да се пренебрегват безмислените спорове, от рода на гореспоменатия. Такива биха послужили само "за развращаване на слушателите". Слушайте Святият Дух, който е тук именно, за да "ни научи на всяка истина"! В последните времена, Исус ни предупреждава, че ще се навъдят много "учители", ходещи по своите страсти, които ще се постараят да измамят дори и от избраните. Затова е изключително важно да бдим и да се осланяме на чистото Божие Слово, предадено ни от пророците и апостолите. То е предадено така, че да се разбира от всеки, отворил сърцето си изцяло за Господа. Бог никога няма да остави да се заблуди нито едно Негово дете, защото целта е да се спасяват души чрез Словото, а не да се заблудят и загубят.

"26 Пиша ви това поради тия, които желаят да ви заблудят;
27 а колкото за вас, помазанието, което приехте от Него, остава във вас, и
нямате нужда да ви учи някой; затова, както Неговото помазание ви учи за
всичко, и е истинско, а не лъжливо, пребъдвайте в Него, както ви е научило
да правите." 1Йоан 2

Поздрави!

Quote:
Слушайте Святият Дух, който е тук именно, за да "ни научи на всяка истина"!



Приятел 007, понеже има проблеми с разбирането на Божието Слово, реши, че ще се откаже от обосновка върху Словото и ще прибегне към позоваване на Святия Дух. Като че ли Словото не е писано от Святия Дух. Като че ли не е Святият Дух този, който съвсем ясно е разграничил двата контекста от 1 Кор. 5 и 1 Кор. 6 глава. Като че ли Святият Дух, след като не ни е забранил по никакъв конкретен начин в Словото да упражняваме съд върху света на основата на Божия Закон, ще ни наложи такава забрана в "частно откровение."

Всички, които имат проблем с тълкуванието на Библията, прибягват до "прякото откровение" от Духа. Но има един проблем в този подход: Когато не си обоснован върху Словото, духът, който ти говори, не е Святият Дух.

Приятел 007 има проблеми със Словото.

Леон, може и да не съм разбрал както трябва постинга ти, но малодушие и овчедушие не са епитети които могат да ми бъдат лепнати. Нито пък ще ме видиш да обикалям с тъпа усмивка и снопче брошурки по градинките , да досаждам на хората с " Исус те обича". Така , че ако последните ти постинг бяха "камъни в моята градина "- не ги приемам.

По моето скромно мнение никой от двамата - Stay и Леон - не сте овчедушни.

Stay,

не приемай постингите ми лично. Постингите ми са към тези, които все още са като "мили душици", които са говоти да станат роби на всеки.

Поздрави[addsig]