Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > трябва ли да почитаме съботния ден?????

Публикувано на 24 май 2003 г. в 21:22:00 ч. от потребител 260
Здравейте
Бих се радвал малко да разискваме за съботния ден. Какво мислите, трябва ли да почитаме съботния ден по начина, по който евреите под стария завет го почитаха? Според някой християни съботата за нас християните е заменена с неделята. По-фрапиращото е ,че според някои Исус е извършил такава промяна. Предварително уточнявам, че не съм адвентист! Преди няколко години съпругата на адвентния пастор в моя град- Монтана ме запита дали аз или другите християни - евангелисти спазваме съботата. Отговорих като типичен евреин на въпроса с въпрос, всъщност с думите на Исус:" Добро ли да прави човек в съботен ден или зло, да спаси ли или да погуби?" Тя ми отговори "добро" .Аз й отговорих тогава, че според този принцип даден от Самия Господ, аз пазя съботата . Така и не се стигна до спор Слава Богу!!!!
Моето лично убеждение е много по-широко, разбира се : СЪБОТАТА Е ДАДЕНА ЗА ЧОВЕКА, ЗА ДА ПОЧИТА ГОСПОДА В ТОЗИ ДЕН, А НЕ КАТО САМОЦЕЛ,но харесват ми думите на брат Павел Рим14:5 -6"Един човек уважава един ден повече от друг ден ,а друг човек уважава всеки ден еднакво...." А сега ето го и моят въпрос: Ако четвъртата заповед, касаеща съботата, е част от моралния закон, синтезиран в десетте Божи заповеди, които ако и да са основна част от стария завет не можем да пренебрегнем само защото сме под благодат, трябва ли да пазим съботата по начина по който евреите я пазеха? Едва ли трябва да пазим другите девет заповеди по различен начин от този, който Бог очакваше от тях. Не мисля, че има между вас някой, който смята, че понеже е под благодат, вярвайки в Исус Христос, може произволно или не , да нарушава която и да е от десетте заповеди със съзнанието, че ще бъде оправдан и спасен за вечноста поради вярата си в Исус, жертвата на кръста и поради благодатта...
БОГ ДА БЪДЕ С ДУХА ВИ!!!!
null

[addsig]

Публикувано на 19 юни 2003 г. в 12:27:00 ч. от потребител 272
За мен лично няма събота няма неделя.
365 дни в годината, 24 часа в деня - това е
НОН-СТОП живот с Исус , за Исус, прославяйки Го и грижейки се ближните си,
като израз на любовта ни към Бог.
Сам Исус умишлено нарушаваше съботата, а пък сега е отдясно на Отец, защото дойде
да ни покаже, че човек не може да изпълни
закона, колкото и да се напъва, колкото и морален според Стария завет да беше, затова имаше и приноси за грях, които се принасяха, първо за първосвещенника, а после и за хората.
Закона бе даден само за да ни покаже колко
сме окаяни, стемейки се да станем угодни на Бог "чрез дела изисквани от закона", изявявайки греха ни още повече.
Затова Исус - Бого - човека дойде и изпълни закона и го прикова на кръста, за да можем, чрез благодатта, дадена ни в ппоследствие да живеем чрез вяра.
Нека вярата, която имаш по този въпрос да
си бъде за теб, защото всичко, което вършиш и не е от убеждение е грях.
А Павел добре разглежда този въпрос в посланията си.
Бог да те благослови, драги ми Теофиле и да ти даде мъдрост при конструирането на
нов вид двигател, използвйки нов енергиен
източник!
[ Това съобщение беше редактирано от: tinchev on 2003-06-19 08:41 ]

Публикувано на 20 юни 2003 г. в 18:23:00 ч. от потребител 7
edin_servent казва, че:
Quote:
|
Сам Исус умишлено нарушаваше съботата... |
|
и малко по-долу пише:
Quote:
|
Затова Исус - Бого-човека дойде и изпълни закона ... |
|
Това изглежда като противоречие, ако не уточним, че съботната почивка е част от закона, който Бог е даде Израел.
Хората, обаче, извратиха заповедта чрез своето лицемерие и религиозност като я допълниха свои собствени правила.
Именно това е което нарушаваше Исус.
Исус не нарушаваше самата заповед за съботата постановена от закона(специалното време, за пребъдване с Бог), а човешките заповеди, които ограничаваха хората, дори от вършене на добро и служене на останалите чрез любов.
Това ли е което искаш да кажеш Servent или наистина смяташ, че Исус е нарушил закона?[addsig]

Публикувано на 20 август 2003 г. в 17:17:00 ч. от потребител 318
Здравей teofil,
Съгласен съм с това, което казваш.
Наистина, моралният закон от 10 заповеди не само че не можем да го пренебрегнем, но той има още по-голямо значение в Новия завет. Това че сме под благодат означава, че те трябва да бъдат записани в сърцата ни и умовете ни (Еремия 31).
Така че съботният ден има още по-голямо значение в Новия завет.
Поздрави
[ Това съобщение беше редактирано от: pamir_miren on 2003-08-20 10:18 ]

Публикувано на 21 август 2003 г. в 14:02:00 ч. от потребител 319
До Теофил. Ако желаеш, мога да ти изпратя чудесен материал за Божия закон, включително и съботата - какво ни дава, какво не може да ни даде, какво е мястото й в християнския живот и пр. Материалът е около 50 страници. адресът ми е:
lora_vesta@abv.bg

Публикувано на 22 август 2003 г. в 14:17:00 ч. от потребител 318
Да, Веселина,
Но заедно с това добре е да му пратиш и материал за кръщението със Святия Дух и неговия белег, говоренето на непознати езици. Понеже Божият закон без Святия Дух няма смисъл.
А това за закона и съботата, ако искаш, може да го качиш някъде в Интернет и аз да го видя.
Поздрави
[ Това съобщение беше редактирано от: pamir_miren on 2003-08-22 07:20 ]

Публикувано на 29 август 2003 г. в 15:23:00 ч. от потребител 319
До г-н Тинчев:
Дай си адреса и ще ти пратя материала за Божия закон.
Поздрави.
Веселина

Публикувано на 29 август 2003 г. в 18:31:00 ч. от потребител 7
Пуснете материала, чрез "нова публикация" от главното меню или на адрес admin@ChurchBG.com
[ Това съобщение беше редактирано от: tinchev on 2003-08-29 11:32 ]

Публикувано на 04 януари 2004 г. в 03:13:00 ч. от потребител 438
Здравеите!
За прьв пьт сьм в този този форум, а темата е интересна, така че току що се регистрирах.Е, за сьботата знчи...
Според мен ние сме свободни от спазването на сьботата в евреиски смисьл поради няколко основни причини:
1.Нашето спасение е по благодат, а не по закон.Какво ще рече това- не е ли че ние не можем да помогнем на Исус с нашите дела?Тои ни спаси по милост, и,според Божията сьвьршенна воля.
2.Да се пазим от проклятието на закона, защото: Които уповава на закона ще бьде сьден според закона.Аз искам мен да ме сьди Исус заради вярата ми, а не Бог за моите дела.
3.След като повярвахме ние вече живеем в божията почивка, което е на евреиски "шабат"Така че, ако искаме да спазваме "шабат" не трябва да спираме в нито един ден,нито дори в миг от живота които живеем тук на тази земя и в това тяло да следваме Исус(което е невъзможно без водителството на Святия Дух), и да пазим заповедите Му(което ние си го решаваме)
4.Никога нетрбва да забравяме че съботата е направена за човека, а не ОБРАТНОТО!
[ Това съобщение беше редактирано от: spasoff on 2004-01-03 19:17 ]

Публикувано на 04 януари 2004 г. в 17:25:00 ч. от потребител 402
Смятам, че е угодно пред Бога, ако имаме възможност, да посвещаваме съботния ден изцяло на него.

Публикувано на 04 януари 2004 г. в 18:31:00 ч. от потребител 378
Та щом се връщаме на този форум, бих желал да обърнете внимание на следните стихове.
Изход 31:16-17 ? Прочее, израилтяните да пазят съботата, като я празнуват във всичките си поколения по вечен завет. То е знак между Мене и израилтяните за винаги ......?
Как го разбирате това: ? ТО Е ЗНАК МЕЖДУ МЕНЕ И ИЗРАИЛТЯНИТЕ ? ???
Поздрави

[addsig]

Публикувано на 05 януари 2004 г. в 11:47:00 ч. от потребител 402
EFTIMOV, dobre postaven vapros!

Публикувано на 05 януари 2004 г. в 17:52:00 ч. от потребител 60
Eftimov питаш,
Quote:
|
Как го разбирате това: ? ТО Е ЗНАК МЕЖДУ МЕНЕ И ИЗРАИЛТЯНИТЕ ? ??? |
|
А кои са израилтяните?
"...Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля;..." (Римл. 9:6)
и
"...Значи, не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство...." (Римл. 9:
Съботата е почивката, в която влизат родените от Бога. Този ден е "днес", което ще рече винаги, постоянно (Евреи 4 глава). Тази почивка е именно обещаното Му Царство, което наследяват Неговите деца, чийто образ виждаме в еврейския ден за почитане и живот с Бога... В завета ни с Христос всеки ден е ден за поклонение и всяко място е място за поклонение. И е разумно да имаме в предвид този апостолски съвет:
"...И тъй, никой да ви не осъжда за това, което ядете, или което пиете, или за нещо относно някой празник, или новомесечие, или събота; които са
сянка на онова, което ще дойде, а
тялото е Христово..." (Кол. 2:16,17)
Имаме сянка, имаме и тяло, което хвърля тази сянка. Размислете в кое от двете е живота на Бога...[addsig]

Публикувано на 10 април 2004 г. в 15:53:00 ч. от потребител 583
Много ми е интересно да науча къде и защо трябва според някои(памир ,данаил)един ден да е по важен от всички.Един учасник тука спомена как всеки ден да се посвещава на Бог,затова това е по правилно от един ден.И един въпрос:как си представяте един уморен бог който си почива,или "Отец Ми работи до сега, и Аз работя".И изобщо думата почивка не е ли просто символ или както е казано сянка на бъдещите блага....

Публикувано на 11 април 2004 г. в 03:51:00 ч. от потребител 572
Здравейте,
Много интересна тема. Нека да разгледаме целия пасаж, където Исус говори за Съботата. Марк 2:27 "И каза им: Съботата е направена за човека, а не човек за съботата"
Съботата е свещена и божествена институция, но ние трябва да я приемем като привилегия и за наша полза, а не като робско задължение. Бог никога не е направил Съботния ден, за да ни го налага и затова ние не трябва толкова да се "вживяваме". Човекът не е направен за Съботата, защото съботата бе направена след неговото създаване. Човекът е направен за Бог и за Негова слава, но не е направен за Съботата, за да може да бъде поробен от Закона за нейното изпълнение. Бог направи Съботата да е като едно предимство за нас, така че ние трябва да се възползваме от този дар. Бог я направи за почивка на нашите тела.

Публикувано на 12 април 2004 г. в 22:45:00 ч. от потребител 583
Mnogo интересно тълкуване ако е само за почиване то и неверниците почиват и пак полза нямат.Явно ти смесваш в едно семантично понятие две значения на думата почивка в плътски и духовно помагало.А ако е духовно то тя няма никакво оснивание в новия завет където от значение е благодатта чрез вярата.Защо по твоята логика не почиваш в сряда-ефекта ще е същия.Тя съботата нищо не ни издига духовно.Затова и ако не го спазваме пише в писанията никой да не ви осъжда за събота..НИКОЙ.Пазиш не пазиш полза няма..Сега всеки ден е "събота" за освещаване,а не конкретен ден.

Публикувано на 16 април 2004 г. в 12:10:00 ч. от потребител 594
namerih edin material po temata za sabotata. ako njakoj go iska da mi pishe na
prostokris@yahoo.com. Malko e dalgichak i slozjnichak, no zatowa pak ima i balgarski ezik tam...

. moga da go pratja. maj e free.

Публикувано на 28 април 2004 г. в 02:59:00 ч. от потребител 609
Книгата на пророк Исая, 58 глава
13
Ако отдръпнеш ногата си в събота,
За да не вършиш своята воля в светия Ми ден,
И наречеш събота наслада, света на Господа, почитаема,
И Го почиташ като не следваш в нея своите си пътища,
И не търсиш своето си удоволствие, и не говориш своите си думи,
14
Тогава ще се наслаждаваш в Господа;
И Аз ще те направя да яздиш по високите места на земята,
И ще те храня в наследството на баща ти Якова;
Защото устата Господни изговориха това.
Мисля, че съботната почивка, която Бог нареди на евреите да спазват е нещо многослойно и съдържа в себе си много символи. Все пак един от най-важните аспекти, според мен, е свързан с ежедневния ни живот, защото християнството е занимание от типа 24/7. Т.е. 24 часа в денонощието/ 7 дни в седмицата. Постоянно.
Самата еврейска дума ?шабат? още от Битие, та до Евреи означава ?почивка?, а не ден за почиване. Бог им заповяда да спазват съботния ден, за да възпита у тях усет за това, което е описано в цитираните стихове и което очевидно е общовалидно и ЕЖЕДНЕВНО приложимо. За Господ е важно дали проявяваме Неговият характер. Всеки път, всяка ежедневна ситуация, в която някой християнин избира да ходи в характера на Христос и Пътя посочен от Него, той спазва ?шабат?, доставя Му радост и го прославя, което е крайната цел. И естествено Бог му го връща тъпкано, което си личи от втория стих?
Ето още няколко стиха от Евреи, които говорят за смисъла на съботната почивка Евреи 3:11,18 / 4:1,3,5,8,9,10,11
Интересното е, че във всички тях има пряка връзка между съботната почивка и поведението на тези, които бяха определени и избрани да представляват Бог на Земята.
Посланието към евреите, 4 глава
10
Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от СВОИТЕ дела, както и Бог от Своите Си.
11
Затова нека се постараем да влезем в тая почивка, за да не падне някой в това, да дава... пример на неверие.
-------------
:::: Ще благославям Господа на всяко време.
:::: Похвала към Него ще бъде винаги в устата ми.
[ Това съобщение беше редактирано от: Asaf on 2004-04-27 20:00 ]

Публикувано на 28 април 2004 г. в 08:24:00 ч. от потребител 583
Ако правилно те разбирам,всеки повярвал е вече влязъл в почивката.За такъв не е нужно ВЪНШНО да спазва някой ден.Защото всички дни са на Господа."10
Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от СВОИТЕ дела, както и Бог от Своите Си".Иначе нямаше да е нужно Бог да дава нов ден-денят ДНЕС на евреите.

Публикувано на 28 април 2004 г. в 11:57:00 ч. от потребител 481
Да спориш и обясняваш на адвентистите за съботата е по-досадно от това да спориш и обясняваш нещо на Теодора...А толкова ясно си го пише в новия завет--сега вече имаме нов завет,нов договор за спасението ни.А като каза Бог нов,просто стария е овехтял и вече непотребен.Справки Евреи 8-13.. Бог сам е обявил,че Стария завет за спасение на човешката суша вече е невалиден.Всички стихове в стария давет си бяха само за евреите,но в новия завет това не се изискваше нито от евреите,нито от езичниците.И тази тяхната адвентиска учителка доста им е промила мозъците с "откровенията"за съботата.Но защо не казват адвентистите са лъжливите й откровения за второто идване на Исус?
[ Това съобщение беше редактирано от: pavkata on 2004-04-28 05:42 ]

Публикувано на 28 април 2004 г. в 12:53:00 ч. от потребител 583
И сега има моменти да се ядосвам :

) на това че НЕ ЧЕТАТ библиите си а и нас се опитват да ни подвеждат.Но вече по често гледам на тях като на заблудени братя-по малко гледам да се разпалвам от глупостите на съботяните.Много търпение и любов трябва за да разберат колко са в лъжа.[addsig]

Публикувано на 30 април 2004 г. в 21:51:00 ч. от потребител 609
Здравей!
Първо искам отново да подчертая дебело, че въпросът за съботната почивка е МНОГОслоен.
Не съм сигурен, че схванах съвсем точно какво се опитваш да ми кажеш, но допускам, че изразяваш в шеговита форма някакво несъгласие с това, което съм написал. Ако е така те помоля да ми разясниш какво имаш предвид. Не искам да пропусна да науча нещо, което може и да не знам.
Благодаря ти предварително!
Иначе аз наистина вярвам, че този, който е повярвал в Господ Исус Христос и продължава да живее в завет с Него, вече се намира в Неговата почивка. Мога да се аргументирам доста обширно, но сега смятам да цитирам само един стих:
?Затова ние, повярвалите, влизаме в тая почивка?? Евреи 4:3
Колкото до деня "днес":
?И тъй, понеже остава да влязат някои в нея, а ония, на които от по-напред се благовести, не са влезли поради неверието {Или: Непокорството}* си?? Евреи 4:6
В цялата четвърта глава на
Посланието към Евреите се забелязва очевидна връзка между вярата и влизането в Божията почивка. Точно по тази причина е определен и нов ден. Веднъж за тези, които все още не са чули благовестието на Господ Исус Христос и втори път за тези, които го чуха доста отдавна, но отказаха да го вярват.
Поздрави на Варна!
-------------
:::: Ще благославям Господа на всяко време.
:::: Похвала към Него ще бъде винаги в устата ми.
[ Това съобщение беше редактирано от: Asaf on 2004-04-30 14:52 ]

Публикувано на 01 май 2004 г. в 15:17:00 ч. от потребител 60
Asaf,
Съгласен съм с това, което пишеш. И както по-рано в темата писах, тая почивка е именно Божието Царство. Сиреч, отговора на въпроса на темата "трябва ли да почитаме съботния ден?" е едно твърдо "ДА"

[addsig]

Публикувано на 02 май 2004 г. в 01:20:00 ч. от потребител 583
Но точно това което се казва в стиховете е че не ритуалната събота трябва да спазваме.Затова се казва "Защото ние, повярвалите, влизаме в тази почивка"-и няма нужда от външно да правим каквото и да е.Ние вече сме в синове Божии,и имаме осиновление.Влезли сме в покоя,за разлика от евреите които спазвайки съботата "Те няма да влязат в Моята почивка".В Иисус се влиза с вяра не с ритуални съботи.Нали вярвате че който е в Иисус Бог го е успокоил,точно това се казва в "Защото онзи, който е влязъл в Неговата почивка, той също си е починал от своите дела".Вярата ни води до Бога,не съботата.Забравяте че "Защото целият закон се изпълнява в една дума, сиреч, в тая "Да обичаш ближния си както себе си".
[addsig]

Публикувано на 02 май 2004 г. в 11:20:00 ч. от потребител 60
Padre,
"Нали вярвате че който е в Иисус Бог го е успокоил,точно това се казва в "Защото онзи, който е влязъл в Неговата почивка, той също си е починал от своите дела"."
Точно така. Именно и само в Исуса, човек намира своя покой.[addsig]

Публикувано на 29 август 2004 г. в 02:00:00 ч. от потребител 788
Хайде да разгледаме еднин текст

:
"Гледайте, братя, да ви не увлече някой с философия и с празна измама според човешкото предание, според стихиите световни, а не според Христа; понеже в Него телесно обитава всичката пълнота на Божеството, и вие сте пълни чрез Него, Който е Глава на всяко началство и власт; в Него сте и обрязани чрез неръкотворно обрязване, като съблякохте греховното тяло на плътта, чрез обрязването Христово, като се погребахте с Него в кръщението, в което и възкръснахте заедно с Него чрез вяра в силата на Бога, Който Го възкреси от мъртвите. И вас, които бяхте мъртви в греховете и в необрязването на плътта си, Той оживи заедно с Него, като ви прости всички грехове; а това стана, като Христос заличи с учението съществувалото за нас ръкописание, което беше против нас и което Той взе от средата и го прикова на кръста; като отне силата от началства и власти, Той ги явно изложи на позор и на кръста възтържествува над тях.
!!!!!!! И тъй, никой да ви не осъжда за ядене, или пиене, или за някой празник или новомесечие, или събота: това е сянка на бъдещето, а тялото е Христос. !!!!!!!
Никой преднамерено да ви не прелъстява със смиреномъдрие и служене на Ангелите, като се впуска в онова, що не е видял, като безразсъдно се гордее с плътския си ум и не се придържа о Главата - Христа, от Когото цялото тяло, поддържано и свързвано чрез стави и свръзки, расте с растене по Бога. И тъй, ако вие с Христа умряхте за стихиите световни, то защо като живеещи в света допускате да ви налагат постановления: "не се докосвай, не вкусвай, не пипай" (които всички, от употребяване, подлежат на разрушение), - според човешки заповеди и учения?Тия постановления имат само вид на мъдрост в своеволно благочестие, в смиреномъдрие и в пренебрежение на тялото, без някак да се грижат за насищане плътта."
П.С.Ако някой проявява интерес,мога да му кажа доста любопитни неща по темата(в течение на няколко години не само съм вярвал,но съм и проповядвал"светостта на съботния ден)...Но първо,моля-мненията ви по горния текст.
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-28 19:01 ]

Публикувано на 29 август 2004 г. в 11:40:00 ч. от потребител 303
Цялата 2-ра глава в Колосяни покрива една доста обширна тема, но накратко тук ап. Павел се опитва да изясни, че се отмахва церемониалните закони и постановления в Стария Завет според стих Кол.2:14 - "Blotting out the handwriting of ordinances" - Заличавайки ръкописанията на законите ( на гръцки "догма", което значи "декрет", "постановление"). За това, че става дума за церемониални постановления се изяснява в стих 16-и "И тъй, никой да не ви осъжда за това, което ядете, или което пиете, или за нещо относно някой празник, или новомесечие, или събота"
Постановленията, за които тук се говори са противни спрямо нас защото:
1. Те не са усъвършенствали никой (Евр. 7:19).
2. Те не могат да прощават и отмахнат греховете - напротив те са свидетелство за нашите грехове. Евр 10:3
В цялата 2-ра глава ап. Павел изяснява, че както Божиите обредни/церемониални повеления са заменени със същността Христос и следователно са отпаднали, така и всякакви други човешки постановления с "обредно/церемониален" вид трябва да се отмахнат също.
Кол 2:20 Ако сте умряли с Христа относно първоначалните учения на света, то защо, като че живеете на света, се подчинявате на постановления, като,
Кол 2:21 "Не похващай", "Не вкусвай", "Не пипай",
Кол 2:22 (които всички се развалят от употреба), по човешки заповеди и учения?
Тук бих искал да вмъкна въпроса - защо някои хора пазят неделния ден, по човешки заповеди и учения?
Интересен факт е, че с отмяната на почитането на съботния ден, се нарушава целостта на десетте слова (заповеди) изговорени на Синай и записани на каменните плочи. Следователно, какъв закон е написан на сърцата на вярващите в Исус? Явно видоизменен, където съботния ден присъства, но вече със значение изяснено в Евреи 4 глава.
За адвентистите, бих вмъкнал, че фразата "празник, или новомесечие, или събота", говори за седемте годишни празници описани в Левит 23, новомесечията са празници в началото на всеки месец, а под "съботи" се има в предвид седмичната събота. По принцип, в Стария Завет, за всички тези дни се говори като съботи, но факта че са изброени и разграничени именно като празници, новомесечия и съботи изяснява точно за кои видове съботи се говори.
Портос ако искаш, разкажи повече по темата


Публикувано на 29 август 2004 г. в 13:30:00 ч. от потребител 343
Аз съм съгласен с Ivo_BG от Posted: 2004-01-05 17:52. Почивката не е физическа. В нея сме влезли вече и влизаме и излизаме всеки път, когато влизаме и излизаме от присъствието на Бога.
"Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от СВОИТЕ дела, както и Бог от Своите Си. Затова нека се постараем да влезем в тая почивка, за да не падне някой в това, да дава... пример на неверие."
Е, щом вече сме влезли в тази почивка, означава ли това, че вече Божието е чрез нас на земята? Дори е логично.
Дали трябва да я пазим? Определено ДА. Иначе си вън от завета с Бога.
?Затова ние, повярвалите, влизаме в тая почивка?? Евреи 4:3[addsig]

Публикувано на 29 август 2004 г. в 17:02:00 ч. от потребител 583
vale,не знам коя общност посещаваш.Но за тази в която аз ходя,Няма неща които и да се доближават до смисъла в който ти влагаш на понятието "пазят".Всеки ден е ден на Господа.А и кой ти е обяснил какво са "по човешки заповеди и учения".Преди да кажеш такива думи,защо не се замислиш малко.Пак питам-кой ти каза че християните пазят неделята...Няма да те насочвам към посланието към Римляни,ще питам само чел ли си го?[addsig]

Публикувано на 29 август 2004 г. в 20:16:00 ч. от потребител 788
vale,
Пишеш:
"Тук бих искал да вмъкна въпроса - защо някои хора пазят неделния ден, по човешки заповеди и учения?"
Християните не гледат на неделния ден,така както евреите гледаха на съботния.Съботната заповед беше придружена с множество забрани и табута.Християните,обаче,вършат в неделя нещо доста по-простичко:
Деяния на апостолите 2:42
" И те постоянствуваха в поучението на апостолите, в общението, в преломяването на хляба и в молитвите."
Когато са живели в общини.подобни на комуни,са можели да правят това всеки ден.С течение на времето неизбежната промяна,те са можели да го правят ПРИЕМУЩЕСТВЕНО в неделя.
Заб.:Православната Църква в арабския свят служи света литургия в петъчен ден.
...Иначе с останалите неща,които пишеш,съм напълно съгласен.

Публикувано на 29 август 2004 г. в 22:21:00 ч. от потребител 303
Относно неделята, казах, че има някои християни (не всички), които пазят неделята като се въздържат от работа (подобно на съботния ден) със съзнанието, че по този начин спазват някаква Божия наредба. Такава наредба/заповед/постановление в Писанията няма. Надявам се това е ясно поне

.

Публикувано на 30 август 2004 г. в 02:35:00 ч. от потребител 263
Хриатияните след възкресение започват да се събират в първия ден на седмицата и това е станало "Господния Ден" за нас топова е Неделята.принципите от еврейстия Шабат се прилагат за Господния Ден!

Публикувано на 30 август 2004 г. в 22:56:00 ч. от потребител 788
Виж сега Ники Благодатта(нали това ще рече "харис"??),
Свива ми се сърцето от страх,че ще ти противореча(голям е риска да отнеса някоя благодатна ругатня),но принципите от"еврейския шабат"няма как да"се прехвърлят върху неделния ден",просто,защото тия принципи са овехтели-те са част от преминалия Моисеев закон,работещ с ритуали,табута и предобрази(прочети внимателно целия текст от втората глава на Колосяните,който цитирах,погледни и 2 Коринтяни 3 глава-по възможност цялата,наблегни на концепцията за разликата в двата Завета/буква или дух/).
Тая вероизповедна формула,дето си я изпраскал,ми мирише на богословие от времето на Джон Уесли(с целият ми респект пред него),който основавал кръжоци за"правилно съблюдаване на неделния ден"...Много благочестиво,вероятно и много полезно за енориашите му,но...леко ,относително от гледна точка на последователното богословие...
П.С.От кого да"пазим"Господния ден??Да не вземе някой да го открадне??!!

Публикувано на 30 август 2004 г. в 23:18:00 ч. от потребител 207
Виж сега имаш опасността да отнесеш една благодатна само ако започнеш да го наричаш плювчо и каквото там беше.....

Публикувано на 30 август 2004 г. в 23:47:00 ч. от потребител 263
Portos принципа на Еврейския шабат бяха поклонението пред Яхве и почивката и насладата в Неговия Закон, който се е чел в святите събрания. От една страна според посланието към Евреите ние , които сме повярвали в Христос сме влезли в Неговата почивка един път за винаги. Спазването на съботата по начина описан в Моисеевия Закон си остава в епохата преди възкресението а след това ние Християните се събираме в Неделния ден на руски Возкресение, за да се поклоним в Небето пред престола на Отец издигнати чрез Святия Дух там. Съботата като поклонение в 7- я ден според Моисеевия Закон отминава но не и принципа за поклонение в Деня на Господа т.е. Неделята. Чети си внимателно Новия Завет за да разбереш че Християните са се събирали именно за да празнуват Евхаристията и Възкресениетовсяка седмица в първия ден на седмицата , който за нас е Неделята.
Прочети историята за да знаеш че Реформаторите пишат трактати за поклонението в Неделя и особенно Калвин - твоя любимец в Институтите засяга Господния Ден. Леко да не изпаднеш в Маркионитската ерес и да не станеш антиномианин!

Публикувано на 31 август 2004 г. в 10:04:00 ч. от потребител 303
dwoen posting
[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2004-08-31 03:12 ]

Публикувано на 31 август 2004 г. в 10:11:00 ч. от потребител 303
Не съм съгласен с хора, които поставят правила за спазване на някакъв ден и издигането на спазването на този ден в ранг на задължителна заповед от Бога (и следователно неспазването й е грях). Ако направим съпоставка между Юдаизма и Християнството, те са именно част от хората, които явно са минали във еквивалентната за християните фаза "Писане на Талмуд"

и са избягали от принципа Solo Scriptura.
В Новозаветния канон, на първо място, никъде не се утвърждава принципа за събрание в точно определен ден. Няколкото пасажа, където се споменава за събрания в първия ден от седмицата, не утвърждават по категоричен начин събирането в първия ден на седмицата, като принцип или като постановена от Господа заповед. Напротив, ап.Павел точно това се опитва да обясни в Кол. 2 - "вие пазите дните ..." и т.н. Чудно ми е защо пак хората искат да влизат под определени човешки заповеди и рамки. Някак си от мой опит съм забелязъл, че като че ли склонноста у хората да влизат под някаква рамка е лесна клопка в ръцете на Сатана за да вкарва хората под робство ... и не случайно. Може би придържането към някаква рамка дава някаква увереност в Християнската обхода, или ... е извинение да се пренебрегват Божиите важни неща ... хм ... това е интересна тема сама по себе си. По същата причина като че ли и днес, общо погледанто, християните се съобразяват с рамковото църковно/неделно мислене и се пренебрегват други, много по-важни неща.
Аз не мога да разбера откъде в Библията, NikiHaris е стигнал до следното заключение:
"Съботата като поклонение в 7- я ден според Моисеевия Закон отминава но не и принципа за поклонение в Деня на Господа т.е. Неделята."
[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2004-08-31 03:16 ]

Публикувано на 31 август 2004 г. в 14:04:00 ч. от потребител 788
ОТНОСНО ИЗРАЗЪТ"ГОСПОДНИЯ ДЕН":
В Новия Завет има един-единствен стих,който може да се свърже с неделята,в който се употребява израза"Господния ден"(кириаки имера).Тоя стих се намира в Апокалипсис 1:10("В Господния ден бях в изстъпление чрез Духа; и чух зад себе си силен глас като от тръба..." Синодалният превод поставя тук изразът"един неделен ден",според мен малко прибързано.Неделният ден започват да го наричат Господен доста по-късно(особено,ако възприемем ранната датировка на Апокалипсиса),възоснова именно на подобно разбиране на тоя текст,но от това съвсем не следва,че текста означава точно това.
Когато четем тая книгата Апокалипсис,трябва да имаме и обезателно Стар Завет под ръка-книги като Даниил,Езекиил,Захария(изобщо онова,което в една или друга степен представлява старозаветната апокалиптика,защото Откровението на Йоан е тясно свързано с нея-не само в картините,образите тематиката и езиковите средства,но,ако щеш и в структурата си/споменатият в друга тема хиазъм/).
Попадало ми е и тълкование на текста от Били Греам,който твърди,че става въпрос за съботния ден,защото Йоан бил каторжник,работещ в каменоломна и понеже бил евреин,се придържал към Моисеевите предписания,така съботата била едничкия му свободен ден,следователно най-подходящия за получаване на серия от обширни видения...Звучи интересно и в тон с популярния евристичен метод за интерпретация,но аз ще го коментирам само с една дума-глупости.
И така,ключът към разбирането на текста е в значението на изразните средства,ползвани от старозаветните пророци,които употребяват тоя израз(Денят Господен)във фигуративен смисъл("оня ден,който..."и пр.)или в смисъл на ден,в който Господ говори и открива дадено нещо,не като седмичен ден,а като особено време(което е и доста по-вероятно).
Пишеш още:
"Чети си внимателно Новия Завет за да разбереш че Християните са се събирали именно за да празнуват Евхаристията и Възкресениетовсяка седмица в първия ден на седмицата , който за нас е Неделята"
Човече,това пък къде го прочете!!!???
Първото причастие Христос го даде в четвъртък.Първата Църква го правеше всяка вечер(вероятно това е и смисъла на Павловите думи"гневете се, но без да съгрешавате; слънцето да не залезе в разгневяването ви"/Ефесяни 4:26/)Когато апостолът коментира Господната трапеза в 10 глава на първото си писмо до Коринтяните,той никъде не дава там указания,относно деня за провеждане,напротив-оставаме с впечатлението,че обреда,за който говори е част от ежедневните вечери-агапе на коринтските вярващи.
Едва по-късно(не казвам,че е за зло-новите условия налагат и нова практика)християните започват да го правят ПРИЕМУЩЕСТВЕНО в неделя.
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-31 07:12 ]

Публикувано на 31 август 2004 г. в 14:11:00 ч. от потребител 788
ЦИТАТ 2:
"Леко да не изпаднеш в Маркионитската ерес и да не станеш антиномианин!"
К'ъв антиноминализъм виждаш тука,бре

...Леко да не заговориш наизуст!!!
Като казвам,че седмичния ден не е от особено значение,не поставям под съмнение нито Божия морален стандарт,нито някой от ясно установените новозаветни обреди.