Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Нека протестанти,православни и католици да работим за делото Христово

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 00:05:00 ч. от потребител 874
Време е да заработим заедно!!! [addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 00:20:00 ч. от потребител 460
теологически?
социялно?
политически?
морално?
Какво имаш в предвид.

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 00:39:00 ч. от потребител 378
Здравей teolog,
имам няколко въпроса относно твоето предложение независимо, че отговор на някои определено даваш посочвайки личността на Христос. Според мен обаче това не е никак достатъчно и затова те моля да бъдеш по изчерпателен.
И така:
1. За какво ще работим заедно?
2. За кого ще работим заедно?
3. Как ще работим заедно?
4. До кога ще работим заедно ако изобщо се получи?
Предполагам, че много объркани и лутащи се вярващи оценят идеята ти като мотивираща и сближаваща основните християнски деноминации. Специално за тях споделям най отговорно своето становище, че една такава идея колкото и добра да изглежда ако не е огледана и преосмисляна на време, би имала дори трагичен край. Не ме разбирай погрешно, аз съм за единството, разбира се за библейското такова.
Поздрав

[addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 01:07:00 ч. от потребител 583
За да не отслабва спорта ни,можем пак да си спорим

.Но е добре да знаем че помагането за изправянето на грешките ще е с предимство.Защото въпреки различията/аз като праволинеен

/смятам че евангелските християни,ранните протестанти,католиците и ние,все пак не сме култове каквито са "свидетелите" и съботяните.А и повечето знаят че в Българското библейско дружество на практика има сътрудничество....Един от най-новите преводи на Н.З. се превежда най-вече от преставители на една църква а се издава от други..2002 г.превода[addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 01:19:00 ч. от потребител 378
Бих желал да направя едно малко уточнение, Българското Библейско Дружество има определена цел и всеки от тях знае за какво работят заедно. А това както всички знаем е разпространението на Библията. При нас обаче предложението е много общо.
А в Дружеството работят основно протестантски свещенослужители и православни преподаватели по библейски науки към Софийския Университет.
Поздрав
[addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 01:29:00 ч. от потребител 583
Знаем..но това е пример.[addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 01:29:00 ч. от потребител 583
Знаем..но това е пример.[addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 02:26:00 ч. от потребител 207
Аз съм "ЗА" предложението. За какво да работим? За рапространяването на Божието царство. Как? Като сме 100% отдадени на това, което вършим и стоим на мястото, което Бог ни е призвал било то като професионалисти, съпруги/зи или служители. И сме светлина не само да думи, а на дела. Какви дела? Всички. От събуждането до заспиването. Да го живеем този живот с Христовата радост, която идва от факта, че победата е извоювана и че ние сме тези, които ще я демонстрират- във всяка една област на живота! Не само в Църквата. Стана малко като на партиен митинг, но аз така го разбирам. Аз лично нямам проблеми с православни, католици и пр. Имам обаче сериозни проблеми с диспенсационалистите. Виж с тях не мога да се обединя и да искам. Те мислят за Небето. Аз мисля за Земята. Поне докато съм тук. Гледам към Небето, но живея на земята.
[ Това съобщение беше редактирано от: Teodora on 2004-09-21 19:35 ]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 08:34:00 ч. от потребител 8
Нямам много време да пиша, но аз съм "за."
Предлагам на всички православни, католици и протестанти да се присъединят към нас в разпространяването на Реформацията в България. Ето това според мен е единственият правилен начин за "заработване заедно." Всеки, който се противи на това, очевидно не иска единство, а търси разцепление.

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 10:55:00 ч. от потребител 300
Teolog,
съгласен съм да се обединим в налагането на Божия закон на земята, и може да започнем от България. С други думи - всеки на своето си място, в даденото положение, по начините, които може.
Имам само няколко въпроса:
1. Как, при условие, че има хора които проповядват срещу Божия закон, срещу систематичното познание за Бога (систематичната теология) - хора, които сас плитки, за да не кажа невежи в познанията си, биха могли да работят за това?
Аз лично съм за преподаване на вероучение в училищата. Само че за това трябват подготвени хора, които са минали точно през систематичното богословие (или теология, ако желаеш), за да могат да преподават този предмет.
2. Необходими са конкретни проекти, а не просто призиви за взаимна работа. Ти какви проекти виждаш?

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 12:57:00 ч. от потребител 440
Ако наистина успеем да забравим доктриналните различия, и впрегнем духовната , интелектуална и финансова мощ на различните деноминации за да наложим библейските принципи като стандарт за нацията - вярвам ,че ще преживеем най-великолепното време от историята на страната ни.
Но се съмнявам да го направим, простете песимизма ми.

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 13:35:00 ч. от потребител 8
От моя личен опит знам, че всички призиви за единство са лицемерни. Особено когато има призив за "забравяне на доктриналните различия." Скритият подтекст обикновено е: "Забравете за вашите доктрини и се обединете около моята доктрина."
При мен са идвали разни ентусиасти и са ми предлагали да "заработим заедно." Разговорът обикновено е протичал по следния начин:
Ентусиаст за единство: Нека да се обединим и да работим заедно!
Божидар Маринов: Но как? Между нас има сериозни доктринални и идеологически разлики.
Е. Е.: Да забравим за тях!
Б. М.: Но аз не мога да забравя за моите.
Е. Е.: Единството е по-важно от доктриналните разлики!
Б. М.: Но за мен доктрината е по-важна от безпринципното единство.
Е. Е.: Не! Доктрината създава разцепление, а за нас единството е по-важно.
Б. М.: Добре тогава аз ти предлагам сделка. Тъй като за теб единството е по-важно от някаква си доктрина, а за мен доктрината е по-важна от някакво си единство, ти приемаш моята доктрина и заедно започваме да работим за нея. Така аз получавам каквото искам (чистота на доктрината) и ти получаваш каквото искаш (единство).
Е. Е.: Това не може да стане.
Б. М.: Защо да не може да стане?
Е. Е.: Защото аз не искам да възприема твоята доктрина, нито да работя за нея.
Б. М.: Защо да не можеш? Нали искаш единство?
Е. Е.: Защото твоята доктрина е различна от моята доктрина.
Б. М.: Аз си мислех, че трябва да забравим за такива доктринални различия.
Е. Е.: Да, искам да кажа, трябва да търсим общото в доктрините.
Б. М.: Нали трябваше да търсим първо единство, и след това да се интересуваме от доктрините?
Е. Е.: Да, но единство не на всяка цена.
Б. М.: Аха, значи единството в края на краищата не е по-важно от доктриналните разлики.
Е. Е.: Хммм, . . . ами да. Но. . . .
И така нататък. Имал съм десетки такива разговори с най-различни ентусиасти за единство, от най-обикновени налудничави мечтатели до ръководители на християнски мисии и деноминации. Всеки един от тях в крайна сметка стига до самопризнанието, че целта му е не толкова да постигне единство, а да манипулира другите да служат на неговите собствени цели.
Така че единството е измама. Прочетете си внимателно Библията. Тя никога не говори за институционално единство, нито за единство на действието. Библията винаги говори за единство на познанието и зрелостта, което е различно от единно действие или институция.

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 15:16:00 ч. от потребител 440
Е, значи песимизма ми е напълно оправдан.

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 15:34:00 ч. от потребител 583
Божо,имам лека критика към теб..напоследък не пишеш често..

[addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 15:37:00 ч. от потребител 8
Вярно е, падре, че не пиша, но това е защото пиша други неща. Честно казано, бих искал да имам повече време да пиша тук във форума, защото се чувствувам като у дома си.
Даже това беше само епизодично и вероятно още известно време пак няма да пиша. Но ти благодаря за критиката.

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 15:42:00 ч. от потребител 460
'ако някои те обиди като ти предложи нещо за пиене, преглътни обидата'
абърдинска поговорка
/Абърдин е шотландско Габрово/

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 21:03:00 ч. от потребител 874
Благодаря на всички, които се отзоваха на инициираната от мен тема. Неслучайно я формулирах така.Благодаря на Теодора определено си заслужава името . Не разбирам опасенията на Bojidar ???? Мисля че за доктрини не съм споменавал нищо и нямам намерение да споменавам. Исках да разбера с какво око ще се гледа на една моя бъдеща тема. Аз съм студент в Богословския факултет и заедно с мои колеги основахме една /незнам и аз как да нарека/ формация където имаме доброто желание да поканим на гости нашите братя / това не е лицемерно/ протестанти и католици и да обменим опит. Не да спорим и да се караме че и без друго времето е лукаво. Нима има нещо лошо някой да дойде и да разкаже как се справя, с какви проблеми се сблъква. Мисля че това само ще е от полза и то за всички . Още веднъж ви благогаря и нека Бог да ви благослови !!! [addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 21:24:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Не разбирам опасенията на Bojidar ???? Мисля че за доктрини не съм споменавал нищо и нямам намерение да споменавам. |
|
Много добре, значи вече нямам никакви опасения.
А сега ми кажи, ще работиш ли заедно с мен в разпространяването на Реформацията? Имам някои неща, които би могъл да свършиш, щом като искаш единство. Например, имам едни брошурки против иконопоклонството, които трябва да се раздадат на повече хора, можеш да поемеш тази задача. Също искаме да организираме семинар на тема: "Жан Калвин и възстановяването на истинското учение на апостолите." Имаме също един материал за милиционерската биография на полковник Максим, трябва да се отпечата, а за това трябват пари, и си мисля, че това е един добър повод да покажеш своето желание за единство, като призовеш своите колеги от Богословския факултет да допринесат пари за това благородно християнско дело. Вашата формация наистина може да е много полезна в нашата работа, щом като единството е това, което искате.
Аз няма да приема твоята покана, защото не вярвам, че единството в действието е възможно, нито вярвам, че Бог го иска. Но пък щом вие искате единство - и то не е лицемерно - аз ви каня като мои братя да се присъедините към мен в работата, с която съм се заел. Мога също да ви дам адреси на протестантски църкви, към които да се присъедините нелицемерно и да им помагате в работата в евангелизации, младежки събирания, четене на книги и други. Освен това, в някои села по Черноморието се строят евангелски църкви, хората се нуждаят от работна ръка, вашата формация може да хвърли там по някой трудоден.
А, да не забравя, в някои градове има проблем с узаконяването на сгради на евангелски църкви. Някакви местни попове, които съвсем нелицемерно искат единство, лобират в общините да се забрани строежът. Няма да е зле, в името на нелицемерното единство, вашата формация (не знам как да я нарека) да организира денонощни бдения и протести пред местната митрополия и пред общините да разрешат строежите на евангелски молитвени домове.
Между другото, Богословският факултет може да бъде много полезен за християнското единство, ако започне подписка за промяна на Закона за вероизповеданията. По сегашния закон БПЦ има привилегировано положение пред другите църкви, а това е изключително разрушително за единството. Бихте могли с вашата формация, в името на нелицемерното единство, да говорите и да разяснявате колко е незаконно, неморално и противоречащо на всякакви християнски норми една деноминация да бъде облагодетелствувана от държавата за сметка на останалите. Да не говорим за това, че БПЦ се издържа от парите на всички данъкоплатци, дори от онези, които нямат нищо общо с източното православие. Вие можете в името на единството да поискате официално БПЦ да бъде свалена от гърба на данъкоплатците и сама да се издържа, ако може.
Въобще, възможности за нелицемерно единство има много, и аз ти изброих някои от тях. Тъй като не мога да уважа твоята покана, предлагам ти да уважиш моята и да започнете да работите по всички тези неща, които ти посочих. Ако някъде нямаш достатъчно информация, просто ми пиши лично съобщение, веднага ще ти дам точни инструкции как точно да бъдеш в нелицемерно единство с нас, твоите братя.
И накрая, радвам се, че не те интересуват доктрините, а само единството. Аз ти предлагам единство, ако приемеш доктрините на Реформацията.
Помисли си, сделката си струва..

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 22:20:00 ч. от потребител 378
Сега разбирам, теолог и неговите състуденти нямат никакво желание за единство. Целта им е явна, да получат повече материал за следването си.
Това го заявявам съвсем отговорно .

[addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 22:27:00 ч. от потребител 874
Благодря за одговора !!!
Разбирам справедливия ти гняв. Но размисли в сърцето си без емоции не се ли опитваш да влезеш там от където аз се опитвам други да изведа / иде реч за православния фундаментализъм/. Кажи моля какво лицемерно съм изрекъл ? Що касае биографията на полковник Максим виж какво съм писал в форума на религиабг.ком. Не желая да се изкарвам мъченик но мен и отец Христо Писаров биха и арестуваха на 22 август по заръка на Максим , така че аз имам повече основания да негудувам срещу него. Моля спомни си протеста когато бе приет закона за вероизповеданията там бяхме и ние. Съжалявам че трябваше да упомена тези неща но първо се информирай и тогава се отдавай на емоции . Кажи за какво единство или единение съм писал. Нима когато срещнеш човек на улицата първо го питаш за доктрината му и после му казваш добър ден ???????? Аз не искам нито да присъединявам нито да ме присъединяват , доброто ми желание беше да има КОМУНИКАЦИЯ да говорим а не да се сърдим един на друг като деца. До тук с коментара на словата ти .Не искам да ме въвличаш в спор който не желая. Мислех че фундаменталисти има само при нас явно съм се излъгал. Но аз отварям прозорците нека влезе свеж въздух . Ти ще проветриш ли???? [addsig]

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 22:56:00 ч. от потребител 8
Опитвам се да видя някакъв гняв в моя постинг, и не мога да го намеря. Това, което направих, беше да дам някои насоки за единство. Нито пък видях някакво въвличане в спор. Нито видях някакъв фундаментализъм.
Просто ви поканих, теб и твоите приятели, да работите за единството, което желаете. Тъй като в първоначалния постинг не се казва какво точно да се прави за единството, аз просто поех инициативата и дадох конкретни насоки да се работи за единството. Ние, евангелските християни, имаме множество конкретни проекти и сме готови да ви включим, щом като желаете единство.
Но сега откривам, че когато дадем конкретни предложения за единство, изведнъж се оказваме "гневни," "фундаменталисти," въвличаме някого в спорове, и други глупости.
Ако ти беше нелицемерен, нямаше да ги говориш тези глупости, а щеше веднага да поискаш да се присъединиш към нас, за да имаме единство. Фактът, че веднага започна да си измисляш някакъв гняв или фундаментализъм, показва, че всъщност не си чак толкова нелицемерен, колкото твърдиш.
Все пак, помисли си дали не искаш да се присъединиш към нас. Вместо да си говорим празни приказки за това кой как се справя, дай да си свършим работата, коята сме започнали, и после ще седнем да си говорим.
Например, ако сред вас има някой, който знае английски и може да превежда, имам някои статии, които трябва спешно да се преведат. Това е добър повод да покажеш, че искаш нелицемерно единство. Ако си съгласен да работиш в единство с нас, дай ми мейл, на който да ти изпратя статиите.
Хайде, само направи крачката, и единството е готово!

Публикувано на 22 септември 2004 г. в 23:28:00 ч. от потребител 874
Не разбирам с какво заслужих тези обиди? А що касае фундаментализма ами виж си реториката и обвиненията които неоснователно отправи към мен. Същите обвинения чувам и от тях. Ти говориш за иконопоклонство те пък за еретици и секти.С какво си по-различен от тях. Ако ти си потиснат и ти са нарушени правата, то нас ни преследват с полиция заради желанието ни за промяна , аз никого не наричам еретик и желая и с мен да се държат подобаващо. Разбирам те и знам как се отнасят с вас ти не си първия човек с когото разговарям за това . Но със нападки срещу мен няма да се реши проблема. С нас работят не един и двама представители на евангелските църкви . Може да попиташ пастор Колишев.
ПС: Моето КЮ е 248142033
Незнам защо но тук не мога да пиша на латиница мейла ми е теолог@абв.бг [addsig]

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 00:03:00 ч. от потребител 8
Сега пък съм отправил обиди. Аз не виждам такова нещо. Виждам, че предложих конкретни действия за единство. Нито съм нарекъл някого идолопоклонник или еретик. Нито съм казал, че съм подтиснат. Нито пък съм нападал някого.
Къде ги виждаш всичките тези неща?
Аз просто дадох конкретни предложения за единство. Нищо повече от това. Просто казах, че имаме конкретни проекти, и отправих покана да се присъедините към нас.
И така, ще се присъединиш ли към нас да работиш по тези конкретни проекти?

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 00:15:00 ч. от потребител 874
Мисля че на този въпрос отговорих вече
мейла ми е теолог@абв.бг
С каквото мога ще ти помогна .Прати ги статиите . Стига да не съдържат обиди и клевети към когото и да било.[addsig]

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 08:35:00 ч. от потребител 8
Чудесно. Днес ще ти ги пратя. Не съдържат обиди и клевети към никого. Съдържат доктриналните виждания на Реформацията по различни въпроси. Вероятно те са различни от вашите доктринални виждания, но тъй като ти не си споменал доктрини никъде, вероятно това няма да е от значение за теб. За теб единството е по-важно от доктриналните различия, така че няма да имаш проблем.

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 09:26:00 ч. от потребител 572
Quote:
|
Сега разбирам, теолог и неговите състуденти нямат никакво желание за единство. Целта им е явна, да получат повече материал за следването си.
Това го заявявам съвсем отговорно . |
|
Абе Ефтимов ... какви ги дрънкаш най отговорно

малеее ужас. Къде го видя това? Я дай повече инфо, че каквото аз чета е доста по-различно от твоето.

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 10:24:00 ч. от потребител 709
Nai nesuwmestimoto obedinenie koeto moje da se dade kato primer e Bojidar da se obedini s kogoto i da bilo ot druga denominaciq hah

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 12:30:00 ч. от потребител 378
Quote:
|
Абе Ефтимов ... какви ги дрънкаш най отговорно малеее ужас. Къде го видя това? Я дай повече инфо, че каквото аз чета е доста по-различно от твоето. |
|
Spiro, човека иска да обменя опит като студент. Това не ти ли говори красноречиво за целите поставени от teolog чрез този форум. Но и това да е целта му аз не намирам нищо лошо. Проблема е, че в началото се заговори за единство и аз използвах възможността да задам определено важни въпроси на които все още не получавам отговори. Ето ти и тази част от постинга на teolog след която реагирах така

ОТГОВОРНО
Quote:
|
Аз съм студент в Богословския факултет и заедно с мои колеги основахме една /незнам и аз как да нарека/ формация където имаме доброто желание да поканим на гости нашите братя / това не е лицемерно/ протестанти и католици и да обменим опит. |
|
Сега разбираш ли какво чета ?
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: Eftimov on 2004-09-23 05:38 ]

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 12:37:00 ч. от потребител 378
Quote:
|
Nai nesuwmestimoto obedinenie koeto moje da se dade kato primer e Bojidar da se obedini s kogoto i da bilo ot druga denominaciq hah |
|
По добре се конкретизирай, че то деноминации много. [addsig]

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 15:36:00 ч. от потребител 572
Eftimov,
Taka sam saglasen. Izvinqwai ako sam imal grub ton. Wzeh da se zarazqwam .....

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 16:57:00 ч. от потребител 874
Драги Eftimov
Прочети внимателно постинга на Теодора. Тя правилно ме разбра. Ако на улицата падне човек и ни е с тебе видим това, как мислиш, какво трябва да направим първо:
Да си уточняваме доктрините, да се чудим как да се единяваме или и двамата да се затичаме към падналия и да го вдигнем на крака? / Притчата за добрия самарянин/ Незнам как по-добре да обясня това ?! А що касае обяната на опит исках или искам да разбера как ти би вдигнал падналия и аз ще ти разкажа за моя скромен опит как аз го правя . Незнам от къде го измислихте това с доктрините и единението.А когато двамата с тебе сме вдигнали падналия ,мисля че в душата си всеки от нас ще усети единение, но с Божията любов. Мисля че това е важното. И това ми бе идеята да заработим заедно. Дано сега да съм по-ясен.
ПС: Моля за извинение че се наложи да използвам метафоричен език. Но то бе за да внеса яснота.[addsig]

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 17:30:00 ч. от потребител 8
Това е много любопитен поглед към единението. Това всъщност не е християнско единство, а единство на най-малкия общ знаменател. Единство на ниво, което е толкова елементарно, че се губи разликата не само между протестанти, католици и източноправославни, но и между християни и нехристияни като цяло.
Като сме тръгнали да се обединяваме в привдигането на паднал човек, какво пречи да се обединим с мюсюлманите, будистите, хиндуистите и амазонските индианци. По един или друг начин те също вярват, че е добро да привдигнеш паднал човек. А можем да намерим поводи за единство и на още по-елементарно ниво. Например, можем да се обединим с нацистите и комунистите в дишането на въздух. И те, и ние вярваме, че е добро да се диша въздух и по принцип трябва да се диша въздух, защото е полезно за живота.
Това с "доктрините и единението" не сме го измислили ние, а е неизбежен библейски принцип. Колкото повече отиваш към единението, толкова повече трябва да правиш компромиси със своята доктрина. И обратното, колкото повече държиш на чистото учение, толкова повече врагове си създаваш.
Фактът, че вие, които уж учите в Богословски факултет, не осъзнавате тази очевидна истина, говори много зле за вашата способност да разбирате и осъзнавате света. Единството означава компромиси с учението; и обратното, строгостта на учението означава разцепление, както 1 Кор. 11:19-20 ясно показва.
Действията на всеки човек са ръководени от неговия възглед за света. Тоест, доктрините на човека му казват как да действува в конкретните ситуации. Истинско единство на двама души може да има само тогава, когато има съгласие в доктрините. Може в отделни дейности или проекти те да действуват единно, но ако като цяло имат различен мироглед, в края на краищата неизбежно ще трябва да прекратят единството, дори да няма никаква лична неприязън и да са привързани един към друг.
Когато двама души имат различен мироглед, но действуват в единство, това означава, че поне единият от двамата не е сериозен във възгледите си. Да го кажем по друг начин: човекът е безпринципен. Тогава тяхното единство не е истинско единство, а единство на безпринципност, а понякога то е направо "единство" между мошеник и глупак.
За мен няма никаква стойност да се обединяваме в привдигането на паднал човек. Ако вие сте още на този етап, ние евангелските християни отдавна сме го решили този проблем - привдигаме падналия човек без да чакаме единство. Нашите проекти, в които можете да покажете единство, са на много по-високо ниво от елементарните морални правила на "привдигане," които общо взето са за нивото на 4-годишната ми дъщеря. На нея не й трябва Богословски факултет за да знае, че трябва да помага на изпаднал в беда човек. И би му помогнала дори ако целият свят е срещу нея, без да чака празни приказки за единство.
Между другото, изпратих ти пет статии за превод. Имаш възможност да докажеш на практика желанието си за единство като ги преведеш. Статиите са за реформисткия възглед за Водното кръщение. Може би ще намериш някои доктринални неща в тях, с които не си съгласен, но това не трябва да те спира, нали така?

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 18:30:00 ч. от потребител 874
Странно дали Бог е възлюбил целия свят или само тези, които имат някаква доктрина? Да ли си се разходил малко на запад именно в Женева и Шамбези за да видиш твоя кошмар как хора с различни доктрини пеят псалми и общуват по между си и славят Бога / Кирхентаг в Германия/ .Как студенти от Евангелския богословски факултет в Мюнстер обменят опит с колегите си от Ватиканския богословски институт, как баптисти и православни говорят за духовния си опит и всеки си тръгва от там с повече надежда . Та нали едно от измеренията на любовта е да примеш другия без условности . Това на нас българите ни е страшен проблем !!!! Ние неможем да общуваме по между си, а трябва да почнем .Не приемам живота ми да бъде определян от идеологеми и доктрини та колкото и съвършенни да са те. Светът на идеологемите си отиде но за съжаление реториката му остана /както си личи/Как любовта ще бъде въведена в доктрина???? Аз знам за една такава, любов към Бога и към ближния . Та може ли влюбения да обясни доктринално чувствата си ???? Или някаква част от него все ще му казва че нещо не достига, то тогава думите: обичам ,ще се "кимвал който дрънчи" [addsig]

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 19:06:00 ч. от потребител 8
Бог е възлюбил онези, които е избрал. А на онези, които е избрал, е дал Своето учение. И когато човек не внимава да следва всичките думи на Библията, Бог го осъжда и го праща в ада. Светът на идеологемите може и да е отминал, но Богът на идеологемите все още е тук, заедно с Благовестието на идеологемите, с изискванията за завръщане към чистото учение на апостолите. Не е отминал и адът за онези, които вкарват Божието Слово в компромиси заради своите човекопоклоннически измислици.
Твоите примери за хора, които пеят псалми заедно, нищо не струват. Защото пеенето на псалми е едно, а конкретната практическа работа е друго. Ако твоето единство опира до пеенето на псалми или привдигането на паднал човек, това го могат и езичниците. А това вече наистина е кошмар, когато хора, които наричат себе си християни, започнат безпринципно да обединяват себе си с целия свят, отхвърляйки чистотата на библейското учение.
Да повторя, ако твоето "единство" стига само до пеене на песнички и привдигане на паднал човек, то нищо не струва. Явно, обаче, не ти се иска да отидеш по-нататък в истинското единство.
Quote:
|
Та нали едно от измеренията на любовта е да примеш другия без условности . |
|
Това може да звучи добре в твоите уши, но то не е библейско учение. Никъде в Библията не се казва такова нещо. Тъй като си източноправославен, че и си в Богословски факултет, би трябвало да знаеш, че ранните Бащи категорично отхвърлят такъв развратен възглед за любовта. Християнската любов не е произволна и безусловна. Християнската любов е ограничена и обусловена от законите на Божието Слово. Библията дефинира любовта като спазване на Закона. Безразборната любов е езически възглед, и днес се прокарва от Ню Ейдж, което е "модерната" версия на старите езически религии и псевдохристиянски ереси.
Quote:
|
Как любовта ще бъде въведена в доктрина???? Аз знам за една такава, любов към Бога и към ближния . Та може ли влюбения да обясни доктринално чувствата си ???? |
|
Ако става въпрос за библейската любов, да, тя може и трябва да бъде ограничена от Библията и законите на Библията. И любовта към Бога и към ближния наистина са въведени в доктрина, както самият Исус каза (Матей 22:35-40). Когато любовта не може да бъде ограничена, а е безразборна и развратна, в нарушение на библейските закони, тогава това не е Божията любов, и следователно тя трябва да бъде отхвърлена от истинските християни.
И така, ако ти искаш да влезем в единство, за да изразяваме такава безразборна и развратна любов, единство не може да има.
Какво стана със статиите, които ти пратих? Ще ги приемеш ли безусловно и ще ги преведеш ли, както подобава на човек, който желае нелицемерно единство?

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 23:26:00 ч. от потребител 7
Във връзка с темата за единството предлагам на тези, които са нейни основоположници да направят сайт на служението си. Като относително казано специалист в областта бих могъл да дам идеи за подреждането и съдържанието на сайта.
1. Сайта може да се казва ZaEdinstvo.org (свободен е) или подобен.
2. На всяка страница в ляво горе е логото изобразяващо колаж от:
а) иконата на Иван Рилски
б) плакт от филма "Страстите Христови"
в) оградени от молитвена броеница
3. Под логото има слоган (главна мисъл) - не е важна доктрината, а единството
4. Темите са най-разнообразни. Например:
а) Чистилището, твоят избор за да живееш
б) Божията Майка - главно действащо лице в изкуплението на човека
в) Как запалената свещ осветява пътя, лицето и сърцето
г) Има ли нужда от лампи по време на църковните служби
в) Какви колнки се късат на Великден
и т.н.
5. В сайта има рекламни банери за покупка на Библия (в няколко варианта според течението), онлайн магазин за икони със светии и Дева Мария, свещи, раса, златни и сребърни кръстове, парчета дърво от кръстова гора и прочие....
Ако Е.Е. има желание мога да помогна и с други идеи за да подкрепя единството

[addsig]

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 01:25:00 ч. от потребител 207
Моето разбиране за единството, за което се говори и което аз подкрепих е следното. Не съм убедена, че в учението на Калвин се съдържа завършеното Божие откровение. Както не съм убедена, че в Правослвната църква се съдържа то. Обаче, тъй като съм убедена в горепосоченото, то за да съм on the safe side предпочитам първо да проуча нещата, което и правя, а дотогава, ако името на Христос се прославя- било то в православен храм или местно кино- да бъде Слава на името му. Няма да седна да храча по мои братя и сестри в Христа, само, защото не вярват като мен. Единственото, което ми дава право да го правя е ако аз съм била някъде и съм дала много от себе си, осъзнала съм неща и искам да ги променя, чрез личното си свидетелство. Така, че на тази основа аз нямам проблем с подобно обединение.

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 16:32:00 ч. от потребител 817
Това е невъзможно, а и икуменизма е ерес.
Не Църквата трябва да търси обединение с отделилите се, а отделилите се е редно да се върнат в лоното на Църквата.
[ Това съобщение беше редактирано от: Mladej on 2004-09-24 09:38 ]

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 16:33:00 ч. от потребител 817
Може ли да има обединение - или какво общо има между Христа и Велиара ?
Какви християни са Свидетелите на Иехова, например, или мормоните, - и въобще всички, които не признават догматите на вярата - т.е., Богооткровените истини, спекулирайки със Светото Писание.[addsig]

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 20:05:00 ч. от потребител 874
Драги Божидар
Бог възлюби целият свят . Прочети го внимателно.Виж и Мат.5-7 глава. [addsig]

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 20:13:00 ч. от потребител 874
Едно уточнение за Божидар във връзка с ползата от следване във богословски институт без значение за конфесионалния характер. Там драги се изучават древните езици на които е било записано първоначално Божието слово . та с оглед на това гръцката дума /пантас/ значи всички и всичко . [addsig]

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 22:12:00 ч. от потребител 378
Quote:
|
Бог възлюби целият свят . |
|
Teolog, дай ми моля точен цитат от Библията относно това твое изказване? [addsig]

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 22:51:00 ч. от потребител 8
Драгият аз прочетох Матей 5-7 глава, и никъде не видях Исус да ни насърчава да се обединяваме безпринципно заради самото единство, пренебрегвайки Божия Закон. После прочетох цялата Библия, и даже видях, че Исус нещо не се стремеше точно към единство. Много ми се иска да видя поне един случай, в който Исус се стреми към единство.
Уточнението за богословския институт май не е точно за тази дискусия. Аз никога не съм казвал нищо против ученето в богословски институт. С неспособността си да проумееш аргументите на другите ти сам ни показваш колко безполезен е точно твоят богословски институт.
Досега единствено показвам на основата на Библията, че единството само по себе си не може да бъде християнска цел. Нещо повече, единството само по себе си, без оглед на доктриналната чистота, е сатанинска измама.
Изпратих ти пет статии за превод. Защо мълчиш по този въпрос? Ако не искаш да ги превеждаш, просто кажи. Май като се стигне до практическо приложение на единството, упорито мълчиш.

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 23:13:00 ч. от потребител 572
Bojidare,
Prati gi na mene tia statii, ste ti gi preweda. Nqma zna4enie, 4e moqta doktrina ne se pokriwa iztialo s twoqta ....
Eto mi e-maila
spiro@spasen.com

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 23:38:00 ч. от потребител 8
Може. Но ще ми трябва име на преводача. Георги Палмър ли да пиша или Кирил Копанков? Или може би истинското ти име?

Публикувано на 24 септември 2004 г. в 23:44:00 ч. от потребител 572
???????????????
Ako ti triabwa imeto mi, eto go Nikolai Ivanov.
Zawarshil NBU spetzialnost Angl, Nemska i Ruska lingvistika.