
Публикувано на 13 септември 2004 г. в 20:38:00 ч. от потребител 788
спиро,
С прискърбие ви уведомявам,че когато св.ап.Павел е писал не е имало главни букви,препинателни знаци,нито интервали между думите(това може и да шокира някого,но даже отделни стихове е нямало).Така,щото аргументът ви поувисва, в това отношение-ЦИТАТ"пп: само малко ще ти подскажа ... виж Павел как пише "бога на този свят" (б) и после когато говори за нашият Бог пише Бог, Божий (Б) ... дано сега да ти е по-ясно."
1)Йоан 16:11:"... защото князът на тоя свят е осъден"
2)Откровение 12:10:"И чух на небето висок глас да говори: сега настана спасението и силата и царството на нашия Бог и властта на Неговия престол, понеже е свален клеветникът на братята ни, който ги клеветеше пред нашия Бог денем и нощем."
3) Йоан 12:31:"Сега е съдба на този свят; сега князът на този свят ще бъде изхвърлен вън."
Виж сега-Аз вярвам,че спасението е тайнство,че не можем да обясняваме кой,как и кога,защото не сме му светили на Бога,когато е взимал разни решения и е предприемал разни крачки.
Въпросът със свободната воля и предопределението Църквата го е оставила висящ,като е препоръчала толерантност и се е изказала недвусмислено само по въпроса за първенството на Божията благодат.
Копирам ти един свой постинг от друг сайт:
"Проблемът,които мъти моята глава е следния:
"Които предопредели(да,възоснова на предузнатото им решение,разбира се)тях и ПРИЗОВА."
Какво значи това??Че може цял живот да се насилваш да изпълняваш Божията воля(тук има разлика-едно е да се покоряваш на етичните норми на Евангелието,а съвсем друго да изпълниш Божието дело-Йоан 6:28,29" Затова те Му рекоха: Какво да сторим, за да вършим Божиите дела? Иисус им отговори и рече: делото Божие е това - да повярвате в Оногова, Когото е Той пратил."

и пак да не стъпиш в Божието Царство?
Сякаш тук се говори за обезателна необходимост от специално призоваване,основано на Божествено предузнание(от което пък следва своеобразно предопределение?)
Какво мислиш за "неустоимата благодат"на бл.Августин?
Защо никой от съборите(нито в Ефес,нито в Оранж)не осъжда Августин или учението му,а само прецизират някои от формулировките му,за да не бъдат думите му интерпретирани превратно-отците в Оранж кават:"Ние не вярваме,че Бог е създал едни хора за зло,а други за добро и погнусени изтръпваме,когато някой учи такива зли неща...".
Самият бл.Августин никога не е поучавал хард-детерминизъм.Той защитава свободната воля в трактатите си срещу манихеите,но и остро се противопоставя на британския монах Пелагий,които проповядва ереста на един особен хуманизъм.Августин утвърждава първенствуващата роля на Божията благодат в спасението,където за"синергия"може да се говори с много условности,как да разбирам Филипяни 2:13:" Защото Бог е, Който, според благоволението Си, действува във вас и да желаете това и да го изработвате.",защото човекът може да направи добрия избор(и то пак по инициатива на Божията благодат),но не може да го отстоява- да следваш Христос не е като да откажеш цигарите-тук е нужна повече от воля,тук е нужно самоотречение.Защо в една от молитвите на св.Василии Велики,светията се моли:"Спаси ме,Господи и да искам,и да не искам..."??
Така че,дали не отхвърляме определен начин на мислене(очевидно погрешен в краините си решения),без да се опитаме да разберем какво го е предизвикало??
И накрая,още два текста,които искам да знам как ти ги разбираш:
Римляни 9:16
"И тъй, това зависи не от оногова, който желае, нито от оногова, който тича, а от Бога, Който милува." "
Гледай сега,Spiro-и аз самия съм фен на човешката свобода(макар с множество уговорки).Ама давай по-полека да не се изложим...Че когато те накъкат после трудно се чурулика...
"Тогава Го попитаха: какво да правим, за да извършваме делата Божии?Иисус им отговори и рече: делото Божие е това - да повярвате в Оногова, Когото е Той пратил."
(Иисус Христос,Евангелие според Йоан 6:28,29)
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-09-13 13:41 ]