Quote:
|
Извинявам се, че зададох въпрос и че се намесих в светостта на вашият сайт с езически елементи. |
|
Това е напълно незаслужен и недостоен за един християнин сарказъм.
Първо, сайтът не е мой, а на Ивайло Тинчев, който не участвува в тази дискусия. С Ивайло сме приятели и бизнес-партньори, но няма никаква причина да смяташ този сайт за мой в какъвто и да е смисъл на думата.
Второ, на този сайт няма нито една дума относно това кое се смята за "духовно" и кое не. На няколко места изрично се казва, че отговорността за публикациите носят авторите на тези публикации. Сигурно има правила за цензура, както във всеки сайт, но те в никакъв случай не отговарят на твоите плоски намеци с плитък сарказъм.
Трето, в цялото Интернет-пространство няма друг сайт, който така сериозно и целенасочено да се занимава с изваждането на християнството от слепотата и утопията на празната "духовност." (Изключение прави само моята
Българска Християнска Интернет Библиотека, която съдържа над 8,000 страници книги и статии, занимаващи се именно с това - приложението на Благовестието във
всяка област от живота. Но тя е
библиотека, тоест склад за познание, а не
портал за масово активно участие на християни.) Ивайло сериозно се стреми да даде на християните възможност да осъзнаят, че християнството е много повече от "духовни" занимания, лично спасение и изцеление. Праведната и благородна работа на Ивайло не заслужава такова варварско отношение от някой, който се има за християнин.
Сарказмът ти е плитък и гаден и смятам, че ако си истински християнин, дължиш извинение на Ивайло за незаслужената обида, която му нанесе с необмислените си приказки.
Иначе и аз мога да съм саркастичен, но не смятам, че трябва да падам до твоето ниво, за да ти го доказвам. Моите статии и коментари са достатъчно свидетелство уменията ми да боравя с думите.
А сега по темата.
Quote:
|
Относно разликите. Книгат към Римляните, съществува в няколко различни версии, с 14 глави, 15 глави и с 16 глави. В различните версии, славословията са на различни места и т.н. |
|
Това не е всичко. Има Евангелие от Тома, Евангелие от Юда, има даже Евангелие от Сатанаил. Има и Книга на Енох, а също и Послание към Лаодикяните. Има още около 50 различни книги, които са се разхождали в късния античен свят и са имали претенции, че идват пряко от Бога.
Но те никога не са били приети за боговдъхновени от Църквата чрез свидетелството на Святия Дух. Показването на какви да е разлики не е доказателство. Трябва да покажеш разлики в онези книги,
които Църквата, чрез свидетелството на Святия Дух, е приела за вдъхновени. Останалото са произволни дрънканици.
Всички разлики, за които мога да се сетя, са няколко добавени стиха в края на Евангелието от Марко, а също и числото на Звяра в Откровение 13 - 666 или 616. Но добавените стихове в края на Марко не създават никакво сериозно предизвикателство пред християнското учение - нито премахването им отнема нещо, нито прибавянето им внася някакви кой знае какви нови елементи. А разликите относно числото на Звяра в Откровение си имат своето обяснение: и в двата случая става въпрос за сбор на числови стойности на еврейски букви, които показват ясно името на Нерон Цезар, като 666 идва от еврейския вариант на името на Нерон, а 616 идва от еврейската транскрипция на гръцкия вариант. Значението е едно и също, но едните ръкописи са предназначени за гръкоговорящия свят, а другите за семитския (арамейско-говорящия) свят.
Накратко, твоите "доказателства" за предполагаеми разлики за невалидни, защото включват книги и текстове, които Църквата не е приела за боговдъхновени.
Quote:
|
Книгата на Данаил е била редактирана по времето на Макавейте. |
|
Това твърдение е произволна сляпа вяра и не е подкрепено от никакви сериозни аргументи. То е продукт на т.нар. "висша критика" на Библията, атеистична атака срещу истинността и автентичността на Библията като Божие Слово. Основополагащите презумпции на "висшата критика" са, че не може да има такъв Бог, какъвто е описан в Библията. Оттам нататък те се занимават да докажат всякакви налудничави нелепости относно Божието Слово.
"Висшата критика" е опровергана изобилно от християнски автори и фактът, че ти, който претендираш да си християнин, се позоваваш на нея, говори или за твоята враждебност към Библията, или - което е по-вероятно - просто нямаш необходимите познания и ерудиция да се впускаш в такава дискусия. Християнските правила за интелектуална почтеност изискват човек да е прочел поне нещо от това, за което говори. Ако не си го направил, показваш неуважение към хората, с които беседваш или спориш.
За християнски поглед върху "висшата критика," можеш да прочетеш "
Измамата на висшата критика", Приложение В от книгата на Гари Норт,
Средство за господство: Казусните закони в Изход 21-40, икономически коментар на казусните закони в книгата Изход и част от многотомния икономически коментар на Библията от Гари Норт. За християнска критика на възгледа, че книгата Данаил е писана или редактирана по времето на Макавеите, виж R. J. Rushdoony,
Thy Kingdom Come: Studies in Daniel and Revelation, Chapter 1, "The Offense od\f Daniel." Тази книга все още не е преведена на български, но специално за теб през следващите дни ще преведа първата глава и ще я публикувам в този сайт, за да ти помогна да се освободиш от интелектуалното влияние на религиозните и идеологически врагове на Божието Слово.
Quote:
|
В забележките на преводачите на Новият английски превод, много често се среща израза: "значението на еврейският текст е неясно." |
|
Това е съвсем различно от "разлики в текстовете." Нашите неумения да разчитаме текста не променят неговата боговдъхновеност.
Освен това, яснотата на текста често зависи от теологичните презумпции на преводача или читателя. За пример мога да ти покажа Матей 13:30 (заедно с тълкуванието в Матей 13:37-43) където според мен ясно се казва, че в края на времето
от земята ще се отнемат първо неправедните. Така е вярвала Църквата в продължение на 18 века, с изключение на една малка група юдаисти през първи век, срещу които Павел се бори в Римляните и Галатяните. Но съвременната диспенсационалистическа есхатология приема, че праведните ще си заминат първи от земята, и затова всеки български християнин, на който покажа този стих, започва да ми обяснява, че това е само притча, че текстът не е ясен, и че всъщност няма предвид това, което в действителност казва.
Това е един добър пример за това как ясният текст става неясен, защото противоречи на предразсъдъците на читателя или преводача. Твоят аргумент отново се оказва недостатъчен.
Като обобщение,
първо, дължиш извинение на Ивайло Тинчев за грубия си сарказъм, който той не е заслужил. И
второ, трябва да преразгледаш своето духовно посвещение към Христос и Неговото Слово. Библията е напълно боговдъхновена в оригиналните текстове, дума по дума, защото Бог е достатъчно силен и могъщ за да я запази чиста и непроменена през вековете. Аргументите на езичниците срещу Божието Слово трябва да се познават от християните, за да знаем какво да отговаряме на противниците, но е грях да използваме тези аргументи като че ли са основателни и рационални.