Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Истината в любов...
Преди няколко дни говорих една моя позната, която преди време направи аборт, защото лекарите откриха, че детето, което носеше има вроден дефект, поради който или ще умре още преди да се е родило в утробата на майка си, или малко след раждането. Било е възмжно да оцелее, но е щяло да бъде умствено недоразвито и инвалид. При тази перспектива майката е решила, че не може да понесе това и иска да абортира. Жената естествено е травмирана от преживяното и се стараех да внимавам как говоря с нея. После тя сподели, че имала колежка, за която се съмнявали по време на бременността, че детето може би е със синдром на Даун. Тя се учудваше на колежката си, която още преди да са ясни резултатите била решила /заедно със съпруга си/, че дори детето да е със синдром на Даун, тя ще го роди. Не знаех какво точно да кажа и как да реагирам в тази ситуация. Опасявах се, че ако изкажа мнението си невнимателно, ще я нараня много.
Вие как бихте постъпили в подобна ситуация? Успявате ли да кажете истината, без да съдите хората? Какво значи да кажеш истината в любов? И изобщо какво смятате за случаите, в които лекарите препоръчват аборт, поради сериозни увреждания на плода?

Да убиеш дете на основата на вероятност за инвалидност не е много смислено. По-смислено е да го родиш, да го изчакаш да порасне, за да си сигурен дали е инвалид, и ако наистина е, тогава да го убиеш.

Как ще се отнесеш "с любов" към убиец на пораснало дете? Ще се опиташ да не засегнеш чувствата му? Как можеш да му кажеш, че убийството е ужасен грях, без да го съдиш?

Същото важи за убиец на неродено дете. Убийството е убийство, и задължение на християнина е да каже това на убиеца, без да се интересува от чувствата му и "травмите" му. Травмата на убитото дете е приоритет пред временното неудобство и фалшивите чувства на убиеца.

А задължение на държавата е да изпълни Божия Закон спрямо убиеца (1 Тим. 1:8-11; Бит. 9:6; Изх. 21:12; Лев. 24:17; Чис. 35:30-31).

В един смисъл това, ковето казваш е точно така, но то би било вярно за човек като теб /или мен/, който вършейки аборт има съзнанието, е върши убийство. Тази жена няма същото разбиране. Естествено - нашите разбирания не променят фактите, но Исус каза в една от притчите си, че този, който е съгрешил поради незнание и този, който е съгрешил, въпреки, че е имал знание, няма да бъдат съдени еднакво.
Разбираемо е как една майка би се ужасила от мисълта, че веселото, жизнерадостно детенце, което е очаквала няма да го има. Вместо това тя ще трябва да се подготви да се грижи за умствено увреден инвалид или още по-зле - да стяга погребение
Да разбирам ли, че ти щеше да кажеш на тази жена: "Според Божия закон ти си убийца! Покай се за греха си и моли Бога да ти прости."

Въпросът е много деликатен. Не мисля, че след като вече аборта е извършен да се казва директно: "Ти си убийца според Божия закон", още повече ако за нея Божия закон няма никаква морална стойност. Обаче не си мисли, че тя не съжалява или, че не изживява своята лична драма, а да не говорим, че много жени се покайват без да дойдат и да ти го съобщят. Обаче може да се подходи от общото към частното. Говорейки по принцип за аборта, можеш да споделиш своето мнение.
Quote:
Да убиеш дете на основата на вероятност за инвалидност не е много смислено. По-смислено е да го родиш, да го изчакаш да порасне, за да си сигурен дали е инвалид, и ако наистина е, тогава да го убиеш.



Медицината е напреднала доста отколкото преди 10-на години и мога да ти кажа, че вече има даже такива 3-Д скенери, които виждат бебетата в 24 седмица като на "снимка". Това даже послужи тук в една кампания с/у абортите в 24 седмица. Виждаш му нокътчетата.

Quote:
После тя сподели, че имала колежка, за която се съмнявали по време на бременността, че детето може би е със синдром на Даун. Тя се учудваше на колежката си, която още преди да са ясни резултатите била решила /заедно със съпруга си/, че дори детето да е със синдром на Даун, тя ще го роди.



За синдрома на Даун, има по-голяма вероятност за грешка и действително при такъв аборт по медицински показания може да се окаже, че въобще не е бил нужен.

Quote:
Вие как бихте постъпили в подобна ситуация? Успявате ли да кажете истината, без да съдите хората? Какво значи да кажеш истината в любов?



Можеш да видиш как се отнасям към "аборт по финансови причини" тук: Клуб Бъдещи майки в дир-а
, както и да прочетеш ужасяващия начин по, който това бе оправдано.

Quote:
И изобщо какво смятате за случаите, в които лекарите препоръчват аборт, поради сериозни увреждания на плода?



Това е кошмара на всяка майка на която и предстои да ражда. Да не дава Господ. Ако има наистина сигурни, сериозни, солидно подкрепени показания, може би бих се съгласила. Обаче под това не разбирам дефекти като "заешка устна" (заради което се правят аборти в Англия!!!!!!), а нещо точно от типа, който ти описваш. И все пак не зная. Не съм сигурна.

temata me razvalnyva,vse o6e ne sam maika i ne znama kakvo e da rodi6 dete,no misalta ,4e moje cial jivot da gledam invalid me yjasiava i predpo4itam nikoga da ne rajdam,ne moga da sadia ne moga dase postavia na neino maisto ,i sigyrno nikoga niama s to4nost da razberem kakvo 4ystvat takiva jeni.mnogo e lesno oba4e kogato bog ti e dal jivi i zdravi deca da osajda6 drygite.i vse pak boji e prav ne moje da ne kaje6 na ybieca 4e ne e ybiec,problema e ot tam natatak kakvo 6e stane,tozi 4ovek samo 6e se razkaiva ili 6e stigne do pokaianie.ako bog izpolzva sityaciata jenata da stigne do poznanie na istinata ,pokaianie spasenie na dy6ata....nie sme xristiani ne biva da zabraviame tova,i imame edin 4ydesen gospod moje prosto predi da kajem na takav 4ovek kakvoto i da bilo,parvo da badem v molitva prebadvane sgiospoda,mojem dase pomolm toi da vzme kontrola nad sityaciata .SEGA se se6am stixovete liubovta ne poznava porajenie,mojem dase pomolim bog da izpalni sarceto ni s xristova liubov kam tozi 4ovek i edin nejen jest ili pregradka da svar6at mnogo pove4e rabota ot mnogo dymi.bog steb i da ti dade madrost i liubov amin,

Разбирам много добре какви са съображенията, и осъзнавам, че не е лесно. Но задължение на християнина е да каже на майката-убийца, че е извършила престъпление.

Покажете ми поне един пример в Библията, където Исус или апостолите или кой да е героите на вярата в Стария Завет да е поставял вашите съображения като приоритет пред истината? Да не би случайно Петър да е осъзнавал, че върши грях в Матей 16:22? Беше си напълно искрен и добронамерен. И какво му отговори Исус? "Махни се зад Мен, сатано!"

Вярно е, че е трудно, особено в нашата епоха на хуманистична учтивост и бягство от отговорност. Но което трябва да се направи, трябва да се направи. (What must be done, must be done.)

И аз като очаквах дъщерями съм треперил от подобни трески. Когато бяхме на пурвия скан ми с епотиха доста ръцете докато я измерят и кажат че е 'съвършена'. Страха на моменти дори изпаряваше желанието да съм родител. Аз по принцип искам по-големичко семеиство. Има в САЩ тестове кум 3тия триемстър които са за генетически увребдания много християни ги отказват защото те само служат за подобни не морални решения. И жена ми отказа теста. Моя пастор има 3ма сина и една дъщеря. Дъщеря му е умствено увредена със периодически епилептични спазми, той смята че Джил е благословение в неговия живот защото го е направила чуствителен към хората с подобни нужди. Сега църквата е в процес на отваряне на център за подобни деца. Прди няколко месеца мастоа ни беше интервюира от Джаимс Добсън по радиото.

Но не казвам че е лесно изклучително трудно е страшно. Но Бог дава необходимите сили и помощ. Едно дете с Даун е също тъй лудо обичано от родителите си.

Да не говорим че наща хубавица щяхме да я изгубим при раждане, беще си сплела пъпмата връв и зе да губи сурдечен ритъм, какво молене падна в коридора само и после как съм циврил като се раждаше, понеже бях до жена ми в процеса на раждане.

Какво чудо е живота само.....

Мюнцер, това е извън темата, но сега забелязах, че си се преместил в Тутракан. Само от любопитство, това Вирджиния ли е или Мерилънд?

понеже ми писна да ме подбиват че съм извън България се преселих виртуално в Тутракан и развях байрака. Ама съвсем дискретно си признавам че все още съм си в Рестон Вирджиния а от Октомври ме търсете в Стърлинг Вирджиния.

Въпросът наистина е деликатен..Не можеш да отидеш и да й кажеш :Ти си убийца!!". Това е най лесното, по трудно е първо да разбереш човека, какво го е подтикнало към това, абе не е това начина...Нали знаете приказката за любовта и истината, сигурно я знаете, няма да я разказвам. Та лесно е да се раздава правосъдие, по трудното е да се потърси да се действа с любов към човека, особено, ако е чуствителен, както мисля в този случай. По трудното е да обикнеш, иначе тежки неща всеки може да говори.
Във фамилията имахме подобен случай, но става въпрос за смъртен случай, причинен от някакви наркотици (чакаме да излезнат резултатите) на 18 годишната ми братовчедка...само ако кажа на майка й за нещата, които в следствие от тъпите й и слепи решения (става дума за възпитанието, което е прилагала майка й)са се случили с дъщеря й, просто или ще се побърка или 100% ще се самоубие. Тя ще ги разбере, но когато няма да я убият. Разбира се случаи различни колкото искаш....


[ Това съобщение беше редактирано от: Giggo on 2004-09-02 15:59 ]

Така е. В живота понякога се сблъскваме със ситуации, когато голата истина може да е много жестока.

Съгласна съм с Мюнцер, че едно увредено дете също може да е благословение. Аз също имам приятелка, която е инвалид и е благословение за мен, радвам се, че я има и че я познавам

Пък и много често се учим точно чрез страданието - както пастора на Мюнцер.
Сещам се как в "библейското училище", към църквата, в която ходех тогава, имаше цял предмет за страданието, в които ни учеха, че християнинът трябва да страда само заради евангелието - тоест от гонения заради вярата. От другите страдания Бог можел незабавно да ни избави, само ако имаме вяра. Апостол Павловия трън в плътта всъщност бил демон, който бил назначен специално да го гони и притеснява и да му пречи да проповядва, не някакво физическо страдание. Щото как може герой на вяра като апостол Паавел да боледува? Ей на това му казвам скалъпени човешки поучения...


Quote:

On 2004-09-02 00:03, Peacemaker wrote:
В един смисъл това, ковето казваш е точно така, но то би било вярно за човек като теб /или мен/, който вършейки аборт има съзнанието, е върши убийство. Тази жена няма същото разбиране. Естествено - нашите разбирания не променят фактите, но Исус каза в една от притчите си, че този, който е съгрешил поради незнание и този, който е съгрешил, въпреки, че е имал знание, няма да бъдат съдени еднакво.



Това което Исус каза маи не се отнасяше за толкова за самия съд, а за слушателите които не искаха да повярват, ето какво казва Павел;

Рим 2:12 Защото тия, които са съгрешили без да имат закон, без закон ще и да погинат; и които са съгрешили под закон, под закона ще бъдат съдени. [addsig]

аз лично да ви кажа моето мнение е че има някакъв проблем.........не може съвсем случайно това дете да е с вроден проблем.....може да има проклятие над самата жена ...... може би .....незнам ....
а ако аз бях тази жена и ми кажат че моето дете ще е инвалид (Не дай си, Боже!) ще го родя, защото знам, че Бог е силен и мощен и ще извърши чудото си, защото наистина дори да убия това малко създание пак е грях...........за Бог няма нищо мъчно и трудно, защо излишно да си взимам грях !?!?!?

Вили, принципен въпрос. Ако си християнка това пак ли важи:
Quote:
не може съвсем случайно това дете да е с вроден проблем.....може да има проклятие над самата жена ...... може би .....незнам ....





е и другия следствен въпрос е ами ако не го изцели Бог независимо колко силна е вярата ти? Ще я загубишли, това де вярата

Според мен човек не трябва да бърза да говори големи неща. Аз съм си мислил много неща, но когато Бог започна да ме изпитва във тях, погледа ми доста се измени...
Та е хубаво човек да не бърза да говори. Дано на никой не му се случи такова нещо, а ако се, нека има отркровение от Бога какво да прави, щото колкото и да се умува няма да се стигне до никъде.


[ Това съобщение беше редактирано от: Giggo on 2004-09-02 18:03 ]

аз мисля че нещата трябва да се кажат и да има твърдо решение, и трябва да се учи в църквата а не да е табу и после хората да се изгонват от църквата за слаба вяра.

Ето какво се написа,

Quote:
Покажете ми поне един пример в Библията, където Исус или апостолите или кой да е героите на вярата в Стария Завет да е поставял вашите съображения като приоритет пред истината?



И ейтва

Quote:
(What must be done, must be done.)




Това е едната страна на аргумента .... НО ИМА И ДРУГА, която не трябва да се пренебрегва, тъй като е от същото това Боговдъхновено Слово.

Прочетете това: Йоан 8:1-11

Quote:
3 И книжниците и фарисеите доведоха [при Него] една жена уловена в прелюбодейство и, като я поставиха насред, казаха Му:
4 Учителю, тази жена биде уловена в самото дело на прелюбодейство.
5 А Моисей ни е заповядал в закона да убиваме такива с камъни; Ти, прочее, що казваш за нея?
6 И това казаха да Го изпитват, за да имат за какво да Го обвиняват. А Исус се наведе на долу и пишеше с пръст на земята.
7 Но като постоянствуваха да Го питат, Той се изправи и рече им: Който от вас е безгрешен * нека пръв хвърли камък на нея.
8 И пак се наведе на долу, и пишеше с пръст на земята.
9 А те, като чуха това разотидоха се един по един, като почнаха от по-старите и следваха до последните; и Исус остана сам, и жената, гдето си беше, насред.
10 И когато се изправи, Исус й рече: Жено, къде са тези, [които те обвиняваха]? Никой ли не те осъди?
11 И тя отговори: Никой Господи. Исус рече: Нито Аз те осъждам; иди си, отсега не съгрешавай вече.



Нека да отблежа някои основни неща:

Някой написа:
Quote:
Покажете ми поне един пример в Библията, където Исус или апостолите или кой да е героите на вярата в Стария Завет да е поставял вашите съображения като приоритет пред истината?



Книжниците и Фарисеите казват:

Quote:
4 Учителю, тази жена биде уловена в самото дело на прелюбодейство.
5 А Моисей ни е заповядал в закона да убиваме такива с камъни



Някой продължи да пише:
Quote:
(What must be done, must be done.)



Фарисеите казват:

Quote:
А Моисей ни е заповядал в закона да убиваме такива с камъни



Мисля че няма нужда от коментар .... приликата е 1:1

ОБАчЕ

Има една разлика:
Фарисеите и Книжиниците попитаха:
Quote:
Ти, прочее, що казваш за нея?



Нищо че закона така повелява ... въпроса е какво казва Исус.

И какво каза Исус?
каза ли:
Quote:
What must be done, must be done



или каза:

Quote:
Който от вас е безгрешен нека пръв хвърли камък на нея.


и каза още:
Quote:
Нито Аз те осъждам; иди си, отсега не съгрешавай вече.



Т.е. Грях ли бе извършила жената? ДА
Според закона това наказуемо ли бе? ДА
Трябваше ли да умре според правилата? ДА
НО
Божията любов показа ли се по-силна от правилата? ДА

Интересното е, че някои хора искат да виждат САМО НЯКОИ стихове от Библията и изграждат цялото си Богословие на тях, като целенасочено се мъчат да ПРЕНЕБРЕГНАТ други стихове - които показват противоположното.

Нашият Бог не можеш да го затвориш в кутия и да Го огранииш. Не така, Библията е един пакет, няма "искам този стих, и онзи стих щото подкрепят това което казвам" неее .... Библията е едно цяло. Ако пише че Бог наказва, и че Бог прощава ... то и двете трябва да се приемат. Не може когато ни е удобно да си избираме едното и да отхвърляме другото.

Бог не е само БЯЛО И чЕРНО - много по-сложен Е, и е грях да се опитваме да го затваряме в нашата си кутийка и да Го "манипулираме".

Много ми харесва това, което си казал, Спиро! Понякога в Словото виждаме неща, които като че ли си противоречат едно на друго, но всъщност това сa две страни на една и съща истина, които заедно дават баланса и пълнотата на Божията мъдрост.

[ Това съобщение беше редактирано от: Peacemaker on 2004-09-02 22:29 ]

Това, което Спиро е написал, не е принципен подход към въпроса, а незнание на Библията и следователно невежо тълкувание.

В случката Христос никъде не отхвърля самия Закон и неговата санкция на смъртно наказание. Това, което Той отхвърля, е конкретното процедурно приложение на Закона, в което фарисеите се опитваха да Го въвлекат и така да Го осъдят.

Ако Спиро познаваше по-добре Библията, щеше да знае следните неща:

Първо, Законът изисква такава присъда да бъде обявена от законна съдебна власт. В този конкретен момент нито Исус, нито фарисеите бяха такава власт. Законната съдебна власт беше римската власт и Ирод, както се вижда от целия процес срещу Исус - свещениците не произнесоха присъда, а само свидетелствуваха пред законната съдебна власт. Но в случката с жената не присъствуваше представител на законната съдебна власт. Следователно фарисеите не искаха изпълнението на Закона, а точно обратното, неговото нарушение.

Второ, доколкото аз имам познание за биологичните особености на човешкия род, за прелюбодейството трябват двама души. Законът изрично изисква екзекуцията и на двамата, прелюбодееца и прелюбодейката (Лев. 20:10; Вт. 22:22). Но пред Исус бива поставена само прелюбодейката, но не и прелюбодеецът. Вярно е, че мъжът на прелюбодейката като първостепенна земна жертва има право да определи наказанието за своята жена, но каквото и да е то, то трябва също да бъде наложено и на прелюбодееца, иначе е нарушен основен библейски принцип за равноправието пред Закона. Ако на прелюбодееца е простено, трябва да бъде простено и на прелюбодейката. Фактът, че прелюбодеецът го нямаше, показва, че това не е законен процес, а само фарс и извращение на Закона.

Очевидно, случката с прелюбодейцата в Йоан 8 глава не говори "за или против прилагането на Закона," а относно правилното прилагане на Закона.

Като се имат предвид тези очевидни неща (очевидни за нас, които познаваме Библията, но не и за Спиро), става ясно, че Спиро ни представя едно напълно погрешно тълкуване на случката. Той се опитва да ни каже, че Божиите заповеди вече не са валидни в Новия Завет. Някак Бог си е променил намерението относно греха и наказанието за греха.

Това, което Спиро се опитва да ни каже, всъщност е, че с по-голямото познание и силата на Духа в Новия Завет християните трябва да са по-толерантни към греха и въобще имат право да отхвърлят Божиите заповеди. Че Богът на Стария Завет е лош Бог, Който е дал Закона, а в Новия Завет вече имаме друг Бог, Който е добър и няма нищо общо с лошия Бог на Мойсей. Това е ерес, която Ранната Църква категорично е осъдила.

Очевидно е, че именно Спиро е човекът, който взема САМО НЯКОИ СТИХОВЕ и пренебрегва пълнотата на Божието откровение. Той се опитва да ограничи Бога в кутийката на десетина стиха в Йоан 8 глава, без да обръща внимание как тези стихове стоят в общия контекст на библейското откровение. Такова отношение към Божието Слово трябва да отхвърлено от истинските християни.

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-09-03 05:10 ]

Quote:
Това, което Спиро се опитва да ни каже, всъщност е, че с по-голямото познание и силата на Духа в Новия Завет християните трябва да са по-толерантни към греха и въобще имат право да отхвърлят Божиите заповеди.



Страхувам се, че точно това е тенденцията от последните години в църквите. "Няма страшно Бог ще ти прости". Той не че няма да прости,но е добре да се проповядват точно по подобен начин основните истини, иначе християнството ни се превръща само в емоционално забавление. Нещо като на Луна парк. "Возиш се на проповедите" и викаш "алелуя". Затова като го попитаме Славчо за теологията на неговата църква, той почва да се засяга. Славчо е символ на съвременното християнство в България. Но за съжаление и тук е същата работа- поне в харизматичните църкви. Хората нямат основно систематично познание. Не знам петдесятното ли движение е виновно, но от къде е дошло това разделяне и ако щеш противопоставяне на СЗ и НЗ, не ми е ясно.


Мюнци с това, което казваш съм абсолютно съгласна.
Quote:
аз мисля че нещата трябва да се кажат и да има твърдо решение, и трябва да се учи в църквата а не да е табу и после хората да се изгонват от църквата за слаба вяра.


Какво значи "слаба вяра"? Нали Исус каза- необходимо ви е само 1 синапено зърно. На друго място пък се казва, че всеки има различно количество вяра. Така, че да се правят църкви само от гиганти на вярата няма да бъде отражение на факта, че сме тяло, където има по-слаби и по-силни части.

Пийсмейкър, и ти си минала по заблудителния път, но си се осъзнала. Слава на Бога. Това е , което виждам в изказването ти :
Quote:
Сещам се как в "библейското училище", към църквата, в която ходех тогава, имаше цял предмет за страданието, в които ни учеха, че християнинът трябва да страда само заради евангелието - тоест от гонения заради вярата. От другите страдания Бог можел незабавно да ни избави, само ако имаме вяра. Апостол Павловия трън в плътта всъщност бил демон, който бил назначен специално да го гони и притеснява и да му пречи да проповядва, не някакво физическо страдание. Щото как може герой на вяра като апостол Паавел да боледува? Ей на това му казвам скалъпени човешки поучения...



И между другото. Добре дошла.

Quote:


Хората нямат основно систематично познание. Не знам петдесятното ли движение е виновно, но от къде е дошло това разделяне и ако щеш противопоставяне на СЗ и НЗ, не ми е ясно.




Хипотетично християнина може да загуби вярата си и с познание да стане мегаломан.

"Хипотетично" може да има и дървен камък и предметите да падат нагоре.

Библейски хората загиват поради нямане знание, а истинската любов е любов с познание, и истинският християнин е възрастен по ум.

Аз като християнин ще следвам библейското. Някои, които не са, да си следват "хипотетичното."

Quote:


трябва да се учи в църквата а не да е табу и после хората да се изгонват от църквата за слаба вяра.

Какво значи "слаба вяра"? Нали Исус каза- необходимо ви е само 1 синапено зърно.На друго място пък се казва, че всеки има различно количество вяра.




И какво става,Теодора,когато вървиш в своята вяра?Има ли подмолна война?Или е само там където зрънцата се познават?



[ Това съобщение беше редактирано от: 3traus on 2004-09-03 07:04 ]

Quote:
И какво става,Теодора,когато вървиш в своята вяра?Има ли подмолна война?Или е само там където зрънцата се познават?



Не разбирам въпроса ти.

ще се радвам да ми отговориш.не обиждам никого за спорта.Повече търся отговори които ме вълнуват ама се въртя все около зрънцето - свят.

ставаше въпрос за асоциятата зрънце - вяра и трън в плътта

Ще се поясня: щом зрънчето може да бъде асоциирано с вяра защо тръна в плътта на Павел да не е демон?дори и да е физическа болка.


[ Това съобщение беше редактирано от: 3traus on 2004-09-03 07:32 ]

Quote:
ставаше въпрос за асоциятата зрънце - вяра и трън в плътта



не, не е ставало дума за тази асоциация. Това е асоциацията на учителите от "Движението на вярата".

Асоциацията с думата "трън" е "благодат"

pak mai ste stigna do niakakvi teologi4ni sporove i obvinenia koi znae i koi ne znae.vaprosae konkreten be xora.ne arzbrax jenata viarva6a li e ili ne.ne6ata sa delikatni no i mnogo prosti4ki spored men.napravenoto napraveno ,ne moje dase varne ni6o nazad i adse popravi.za6o nikoi ne obra6a vnimanie na tova 4e e po vajno da vidim kakvo 6e stane s tazi jena ot tyk natatak i vaob6e kakvo 6e stane s xora sagre6ili i 4iiato savest gi osajda.ako jenata e neviarva6a parvo tribva dase molim sa spasenieto i.parvo da ia spe4elim a gospoda ,a s bolkata toi 6e se opravia i to mnogo po dobre otkolkoto nas.kakvo izpitva tazi jena samo ygrizenie na savestta do kade e stignala i voab6e do kade stiga takav 4ovek samo do razkaianie ili pokaianie....

bojidar,

Уважавам големите ти библейски и теологични познания, но в случая не мога да се съглася с теб. Като аргумент да не се изпълни наказанието върху жената хваната в прелюбодейство, Исус не каза: "Фарисеи, вие сте невежи и не изпълнявате закона, на който се позовавате! Къде е прелюбодееца? Тази жена минала ли е през съд? Кой е обявил присъда срещу нея?" Той каза : "Който от вас няма грях, нека пръв хвърли камъка срещу нея".
Така че изобщо не мисля, че изводите ти са "очевидни".
Не твърдя, че Исус толерираше греха. Той каза на жената да не съгрешава повече. Твърдя, че Бог показва милост към грешника. Кога, как и към кого - това е Негово суверено право. Той е по-добър съдия от нас, защото ние имаме ограничено знание и мъдрост. Той ги има в пълнота.

Peacemaker, замисли се какво казваш. Защо Исус каза тези думи: "Който от вас няма грях, нека пръв хвърли камъка срещу нея"? Могат ли тези думи да се използват по време на законен процес? Ако един законен съдия в законен съд със законни свидетели произнася присъда на основата на Божия Закон, Исус би ли му казал същите думи: "Ако ти, съдията, си безгрешен, произнеси присъдата"?

Причината Исус да каже тези думи е, че в случая не става въпрос за присъда от законна институция, а за лична саморазправа. Конфликтът беше фарисеите срещу жената, а не законен съд срещу жената. Затова Исус каза тези думи.

Ако приемем това, което казваш, излиза, че всеки съд днес трябва да пуска престъпниците на свобода. Всъщност, защо да имаме съдилища въобще? Да оставим престъпниците да си ходят на воля и да убиват, да крадат, да изнасилват.

Ти не даде аргументи против моето тълкуване. Просто каза, че не било очевидно за теб. Е, аз дадох тълкувание на основата на посланието на цялата Библия, а не на основата на емоционално лигавене. Ако това не е очевидно за теб, кое е очевидно?

Те си опитваш да кажеш, че заради милостта Исус наруши Закона. Това е напълно противно на библейското послание. За Исус се казва, че съвършено изпълни Закона. И в този случай конкретно Той отново съвършено изпълни Закона, като отказа да произнесе присъда по начин противен на Закона.

Quote:
Твърдя, че Бог показва милост към грешника. Кога, как и към кого - това е Негово суверено право. Той е по-добър съдия от нас, защото ние имаме ограничено знание и мъдрост. Той ги има в пълнота.



Добре, но това какво общо има със случката, за която говорим? И как определя нашето поведение? Ние не сме богове и не знаем кога да показваме милост и кога не. Такова надничане в Божието намерение не ни е позволено. Позволено ни е единствено да спазваме Божиите заповеди (Екл. 12:13). Така че за нас няма никаква полза да ни кажеш, че Бог знае кога и как да показва милост, тъй като ние имаме право да показваме само законна милост, тоест милост в рамките на Божия Закон. Незаконната милост е толерантност и субсидиране на греха.


bojidar, познавам острия ти стил, чела съм доста тук, без да пиша. Та преди да стана прицел на твоята острота, бих искала да кажа следното. В тази дискусия аз не защитавам някаква определена позиция, в която съм се вкопчила и не искам да пусна. Опитвам се да си отговоря на моите въпроси и разсъждавам заедно с всички вас.

Виж, мисля си, че ако Исус искаше върху тази жена просто да бъде извършен справедлив съд, а не саморазправа, той би посъветвал фарисеите да я предадат на властите, за да я съдят, а не да я пусне да си върви. Защо той пусна престъпница на закона да си иде безнаказано, а не я закара пред съда?

Между другото, смяташ ли, че днес, в съвременното общество, в една държава, организирана според Божия стандарт, прелюбодейството трябва да се наказва от закона?



[ Това съобщение беше редактирано от: Peacemaker on 2004-09-03 20:39 ]

Здравейте,
Аз искам да погледнем въпроса и в малко по-друга светлина.
Когато става дума за аборт,почти винаги се говори за майката като за убийца,която е виновна за престъплението си.
И също така почти никога не се споменава нищо за вината на бащата на това неродено дете,за неговия дял в решението за аборт,сякаш детето е само на майката.Както и за отговорността на родители и близки,които понякога взимат подобни решения вместо объканите си и изплашени дъщери/най-често таткото там дори го няма/.
Преди време четох в някоя от темите,че жената трябвало да СИ гледа децата.Това "СИ" беше писано пак със същата
подсъзнателна нагласа,че "децата са на майката",която е толкова популярна днес,поне в българското /светско/общество.
Точно за това не ми се ще да срещам същото мислене между хората,които са решили да следват Христос,а не света.

Поздрави!

Quote:
Виж, мисля си, че ако Исус искаше върху тази жена просто да бъде извършен справедлив съд, а не саморазправа, той би посъветвал фарисеите да я предадат на властите, за да я съдят, а не да я пусне да си върви. Защо той пусна престъпница на закона да си иде безнаказано, а не я закара пред съда?



Защото това не беше Негов случай. Той не е свидетел на самото прелюбодеяние, нито е законен съдия, и следователно не може да взема никакво отношение относно него, нито да препоръчва съд, нито да съди, нито да свидетелствува. И фарисеите добре знаеха това. Те искаха да го накарат да престъпи Закона като вземе страна по дело, в което Той по Закона няма право да взема страна.

А според теб защо Той пусна престъпницата безнаказано? Защото вече не признаваше Закона? Защото Законът е лош? Защото в Закона няма любов?

Quote:
Между другото, смяташ ли, че днес, в съвременното общество, в една държава, организирана според Божия стандарт, прелюбодейството трябва да се наказва от закона?



На този въпрос можеш да си отговориш веднага, ако първо си отговориш на въпроса: Какво е Божият стандарт?

За всеки случай ще ти цитирам думите на Павел, който ни казва какво изисква славното Благовестие на блажения Бог:

Quote:
А ние знаем, че законът е добър, ако го употребява някой законно, като знае това, че законът не се налага за праведния, а за беззаконните и непокорните, за нечестивите и грешните, за неблагоговейните и скверните, за убийците на бащи и убийците на майки, за човекоубийците, за блудниците, мъжеложниците, търгуващите с роби, лъжците, кълнящите се на лъжа, и за всичко друго, що е противно на здравото учение, според славното благовестие на блажения Бог, което ми биде поверено. (1 Тим. 1:8-11)



Май Павел е казал достатъчно ясно какво важи и какво не важи днес, за съвременното общество.

Само между другото, Peacemaker, някои хора забелязват смисъла в моите постинги, други забелязват остротата. Според мен си заслужава да забележиш смисъла; когато се съсредоточаваш върху остротата изпускаш важното.

Божидар каза това:
Quote:
Това, което Спиро е написал, не е принципен подход към въпроса, а незнание на Библията и следователно невежо тълкувание.


и после Теодора каза това:
Quote:
Страхувам се, че точно това е тенденцията от последните години в църквите. "Няма страшно Бог ще ти прости".



Обаче и двамата пропускат да видят една подробност.
Исус НИКОГА не каза на жената, че не е извършила грях.
Исус никога не каза на жената, че е била грешно обвинена.
Исус и каза ... да не съгрешава вече ... т.е. Той е знаел, че тя е съгрешила .... но ... освен Бог на всичко, Той е и Бог на прошката.


Аз осъзнавам факта, че някои хора са както Теодора каза "Няма страшно Бог ще ти прости", но ... това един от атрибутите на Бог .... нали? Сега въпроса е дали се злоупотребява с това ... да ... злоупотребява се ... но това значи ли, че ние САМО трябва да осъждаме Божидаре?

Има моменти когато апостол Павел се гневеше и съдеше хората (предаваше ги на лукавия, анатемосваше лъжеочители), но също имаме и моменти когато Павел казваше (оствете ги ... нека правят неща за своя изгода ... щом Благовестието се проповядва, прощаваше).

Има една тъкна линия в живота на всеки един от нас която ние трудно я забелязваме.

Тази тънка линия е линията на компромиса ....

Ние като Христови последователи трябва да сме готови да правим компромиси заради Благовестието (дори и да прощаваме), но НИКОГА не трябва да правим компромис с Благовестието (дори и ако трябва да осъждаме).

We will compromise for the Gospel, but we will never compromise the Gospel!!!

т.е. Недейте ограничава Бог в вашата кутийка на ограничено познание.

Спиро, разбирам те какво искаш да кажеш. Разбира се, че Бог прощава и ние трябва да прощаваме. Обаче на човека трябва да му се каже, че е съгрешил и той да се покае преди да му се даде прошка. Иначе е безсмислено.

Quote:


т.е. Недейте ограничава Бог в вашата кутийка на ограничено познание.




Чудесна тема за дискусия,spiro!!!

Точно ,
Quote:
Обаче на човека трябва да му се каже, че е съгрешил и той да се покае преди да му се даде прошка



Така е, и така бе в историята в Йоана - Исус и каза не съгрешавай вече. .

Жалко, че трябваше така да се "до-поясняваме"

Quote:
Обаче и двамата пропускат да видят една подробност.
Исус НИКОГА не каза на жената, че не е извършила грях.
Исус никога не каза на жената, че е била грешно обвинена.
Исус и каза ... да не съгрешава вече ... т.е. Той е знаел, че тя е съгрешила .... но ... освен Бог на всичко, Той е и Бог на прошката.



Опитвам се да видя къде Исус казва, че става въпрос за прошка. Виждам, че никой не осъжда жената, виждам, че и Исус не я осъжда. Но не виждам Исус да казва, "Прощавам ти."

Очевидно Спиро се опитва да види в текста това, което на него му се иска да види, но не и това, което текстът очевидно казва. Очевидно текстът не говори за прошка, а за капан и изпитание пред Исус дали ще наруши Закона. Исус не го наруши.

Пак ми се иска да ви попитам, къде точно я видяхте тази прошка в текста?

Очевидно Спиро се опитва да ограничава Бога до кутийката на своите си неpрели емоции, без да вижда цялостното послание на Библията.

Също бих искал да получа обяснение на следните думи:

Quote:
Ние като Христови последователи трябва да сме готови да правим компромиси заради Благовестието (дори и да прощаваме), но НИКОГА не трябва да правим компромис с Благовестието (дори и ако трябва да осъждаме).



Например, какво точно означава да правиш "компромиси заради Благовестието"? Да нарушаваш Божия закон? По какъв начин Благовестието е различно от Божия Закон?

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-09-06 16:17 ]

Ей Божи,
Не очаквах да си толкова "последователен" :-0. Много добре знаеш какво искам да кажа ... даже Теодора ме разбра.

Quote:
Опитвам се да видя къде Исус казва, че става въпрос за прошка. Виждам, че никой не осъжда жената, виждам, че и Исус не я осъжда. Но не виждам Исус да казва, "Прощавам ти."



Явно трябва да се тълкува Словото за буквалистите като Божидар, че май Калин не го пише това в неговите книги и Божи няма от къде другаде да прочете.

Йоан 8:10-11
Quote:
10 И когато се изправи, Исус й рече: Жено, къде са тези, [които те обвиняваха]? Никой ли не те осъди?
11 И тя отговори: Никой Господи. Исус рече: Нито Аз те осъждам; иди си, отсега не съгрешавай вече.



Божи, виж първите думи на Исус към жената:
Жено, къде са тези, [които те обвиняваха]? Никой ли не те осъди?

т.е. Някой е обвинил жената в грях и е трябвало да бъде обсъдена. виж колко е простичко.

После виж какво казва Исус след отговора на жената:

Нито Аз те осъждам; иди си, отсега не съгрешавай вече.

Фразата на Исус "Нито аз те осъждам" предполага, че тя не е направила нищо и затова е свободна.

ОБАчЕ - МНОГО ВАЖНО

Втората половина на думите на Исус са много важни:
иди си, отсега не съгрешавай вече.
т.е. това предполага, че Исус отсъжда, че жената е съгрешила НАЛИ? И после и казва да си отиде (простена) и да не съгрешава вече.

Та, като събереме тези фрази ни става ясно, че Исус е отсъдил че жената е съгрешила, НО ТОЙ НЕ Я ОСЪЖДА (т.е. дава и прошка) и и казва да не прави повече така/грехове.

Сега по-ясно ли е Божи? Или пак не ме разбираш? Съжелявам ако Калин или Лутер не пишат за това в книгите си.

Божидар каза:

Quote:
Например, какво точно означава да правиш "компромиси заради Благовестието"? Да нарушаваш Божия закон? По какъв начин Благовестието е различно от Божия Закон?



Божи какво е Благовестието според теб?

Като отговориш на това, предполагам, ще имаме повече основа за дискусия.

В случая, имам впечатление, че издребняваш ... но нищо, не се притеснявай Никой не е съвършен. ще дискутираме и това.

Така и така ще изясняваме терминология,
Божидаре, какво според тебе е Божият Закон?

После и аз ще кажа

Quote:
Явно трябва да се тълкува Словото за буквалистите като Божидар, че май Калин не го пише това в неговите книги и Божи няма от къде другаде да прочете.



Спиро, ти си един обикновен простак. Като нямаш аргументи, прибягваш до просташките аргументи за книгите на Калвин.

Аз в отговор ще кажа, че ти идолизираш самия себе си, защото смяташ, че твоето тълкувание на този текст превъзхожда тълкуванието, което Святия Дух очевидно дава.

Ако трябва да избирам между книгите на Калвин и себеидолизирането на Спиро, избирам Калвин.

А сега искам да видя къде точно Исус каза, че прощава на жената. Това, което виждам, е, че няма кой да я осъди. Това все още не означава прошка. Ако някой е извършил убийство, но няма свидетели за убийството, няма да има кой да осъди човека, но това все още не означава прошка.

И така, тъй като гледам на Библията като на едно цяло, Стария и Новия Завет, виждам, че капанът пред Исус беше да изпълни съдебно действие, на което Той нямаше право в този момент. Случката не се занимава с прошка, както Спиро от собствения си човешки мозък твърди, а се занимава с правилното прилагане на Закона, както четенето на Библията чрез Святия Дух показва.

Пак искам да видя къде Исус говори за прошка.

Quote:
Божи какво е Благовестието според теб?

Като отговориш на това, предполагам, ще имаме повече основа за дискусия.



Благовестието - не според мен, а според Библията - е, че Исус Христос умря на кръста, за да получим ние Святия Дух, за да имаме силата да спазваме Закона.

И отново нека да повторя със следните думи Спиро показва, че не е добросъвестен, а е най-обикновен простак:

Quote:
Сега по-ясно ли е Божи? Или пак не ме разбираш? Съжелявам ако Калин или Лутер не пишат за това в книгите си.



А сега, простако Спиро, искам да ми покажеш къде Калвин и Лутер противоречат на Библията.

.
Quote:
Спиро, ти си един обикновен простак.



Типични думи на губещ човек, който излиза от кожата си демек ... не му е удобно. Но, християните имаме едно качество, неограничената Божия лщбов, която е излята в нас и ние можем да прощаваме както Бог ни е простил . Ето както казва Апостол Павел в Римляни 12 глава
Quote:
17 Никому не връщайте зло за зло; промишлявайте за това, което е добро пред всичките човеци; 18 ако е възможно, доколкото зависи от вас, живейте в мир с всичките човеци.



Та, сега да отидем към темата:

В почти всичките постинги на Божидар едно нещо е постоянно, и това е фразата или нейни подобни:
Quote:
А сега искам да видя къде точно Исус каза, че прощава на жената.



Божи казах ти го и пак ще го повторя , ти су буквалист ... щом Калвин не го е писал за тебе го няма. Ако Калвин го е писал въпреки че го няма в Библията то за тебе е все едно че го има, така си е. Виж какво Святия Божи Дух ще ти открие, а не какво Калвин ти казва, ок? тука падаш в голяма дупка без да се осъзнаваш.

Сега на въпроса и твоя отговор за Благовеститето да видим какво си писал?

за да имаме силата да спазваме Закона
Quote:
Благовестието - не според мен, а според Библията - е, че Исус Христос умря на кръста, за да получим ние Святия Дух, за да имаме силата да спазваме Закона.



?????????????? какво си написал ти?

БОЖИДАРЕ БЕ, това ли е главното нещо което можеш да кажеш за Благовестието?

Човеко, за това ли дойде и умпря и възкръсна Исус? За да можеш да имаш сила да спазваш закона? Божидаре, твоята религия много се е отдалечила от истинското Благовестие ... ама много. Прочети Йоана 3:16 и виж за какво става въпрос. Къде е прощението на греховете? АМИ КЪДЕ Е СПАСЕНИЕТО БОЖИДАРЕ? Много ти са объркани приоритетите. Не мисля че Калвин така се олива като тебе ... ужас ... ОТ ТЕБЕ ДА ЗНАЕШ НИКАКЪВ РЕФОРМАТОР НЯМА ДА СТАНЕ

Разбери, в страстта си да си първи и прав и само АЗ, ти изпадаш в огромни "ереси" и никога няма да се осъзнаваш.

Quote:
за да имаме силата да спазваме Закона.



Божидаре, можеш ли да твърдиш, че откакто си станал християнин ти спазваш закона БЕЗ ГРЕшКА?

На този въпрос аз МНОГО държа да отговориш.


[ Това съобщение беше редактирано от: spiro on 2004-09-06 20:42 ]

Аз само бих допълнил дефиницията за Благовестието:

Quote:
Благовестието - не според мен, а според Библията - е, че Исус Христос умря на кръста, за да получим ние Святия Дух, за да имаме силата да спазваме Закона.



и да получим прощение на греховете.

Евр 10:16 "Ето заветът, който ще направя с тях След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в сърдцата им, И ще ги напиша в умовете им", прибавя:
Евр 10:17 "И греховете им и беззаконията им няма да помня вече".

[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2004-09-06 20:33 ]

Божидарчо писа
Quote:
А сега, простако Спиро, искам да ми покажеш къде Калвин и Лутер противоречат на Библията.



Божидарееее ... жал ми е за тебе.

Къде съм казал, че Калин и Лутер противоречат на Библията?

Този път ще подходя по твоя метод на "буквализъм" и ще те помоля да ми посочиш къде съм казал, БУКВА ПО БУКВА (бъквализъм) че Калвин и Лутер противоречат на Библията? Или твоят буквализъм е само за определени неща, които на тебе ти изнасят ...?

Май когато си писал това ... пак си бил в едно настроение ... да не си пил пуританско. От онези, които се произвеждат в Шотландия. Например, 100 Pipes или от Щатите. Например, Southern Comfort?

Измисляш си и преиначаваш думите на хората, за да паснат на твоята "дискусия" ... . Пак ти казвам, ако продължаваш така от тебе реформатор няма да стане, не се прави така ...


[ Това съобщение беше редактирано от: spiro on 2004-09-06 21:00 ]



[ Това съобщение беше редактирано от: spiro on 2004-09-06 20:59 ]

Спиро продължава с просташките аргументи за книгите на Калвин. Нека да продължава и да показва какъв е простак. Това показва, че осъзнава, че няма какво да каже.

Сега, нека да погледнем случката от гледна точка на Спиро:

Жената е хваната в прелюбодейство; фарисеите я довеждат при Исус за да го изпитат, за да видят дали ще й прости или не. Исус обаче прави "компромис заради Благовестието" и й прощава, след което фарисеите не могат да Го обвинят и си заминават.

Ккаво означава това за нас днес? Означава, че ако изправят пред съда убиец и изнасилвач на малки деца, и съдията реши, че трябва да произнесе библейската присъда - смъртно наказание - ние отиваме при съдията и казваме, "Ти безгрешен ли си?" След което съдията казва, ами не съм, потупва изверга и му казва, "Иди си и друг път не съгрешавай вече."

Нито дума за конкретния случай, нито дума за това, което Законът изисква, нито дума за съвършеното спазване на Закона от Исус Христос.

Аз питам, Къде точно се казва, че Исус прости на жената? Отговорът е отговор на обикновен простак, който си има един рефрен и си го повтаря, защото си въобразява, че е много оригинален:

Quote:
Божи казах ти го и пак ще го повторя , ти су буквалист ... щом Калвин не го е писал за тебе го няма. Ако Калвин го е писал въпреки че го няма в Библията то за тебе е все едно че го има, така си е. Виж какво Святия Божи Дух ще ти открие, а не какво Калвин ти казва, ок? тука падаш в голяма дупка без да се осъзнаваш.



Аз го питам за Библията, простакът започва да ми говори за Калвин. Той толкова знае. Защото самият библейски текст не говори за прошка. Самият библейски текст говори за това, че няма кой да осъди жената, и нищо повече. И понеже няма други аргументи, остава единственият: "Понеже Калвин не го казва, затова не можеш да го видиш."

Но истинският проблем не е, че Калвин не го казва. Истинският проблем е, че Библията не казва това, което извратената емоционалност на Спиро казва. И Спиро няма какво да отговори на това.

Quote:
Божидаре, можеш ли да твърдиш, че откакто си станал християнин ти спазваш закона БЕЗ ГРЕшКА?

На този въпрос аз МНОГО държа да отговориш.



На този въпрос на простака ще отговоря веднага когато видя конкретния стих, който казва, че Исус е простил на жената.

Нека също да кажа, че в този стих Спиро ни представя римокатолическото схоластическо тълкуване на сблъсъка между Закона и благодатта. То е невярно. Истинското тълкуване е, че виждаме сблъсък между правилно и неправилно прилагане на Закона.

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-09-07 01:44 ]

Quote:
Този път ще подходя по твоя метод на "буквализъм" и ще те помоля да ми посочиш къде съм казал, БУКВА ПО БУКВА (бъквализъм) че Калвин и Лутер противоречат на Библията?



Аз също бих искал да знам къде точно аз казвам, че понеже Калвин не е казал дадено нещо, следователно го няма в Библията.

Но Спиро очевидно има двоен стандарт. Просташка работа.

Все пак, искам да знам къде точно Исус каза на жената, че й прощава? Пак повтарям за простака: Не къде Калвин казва, а къде Исус казва, че прощава на жената?

То се подразбира дори да не е казано:

Quote:
То се подразбира дори да не е казано:



Точно това искам да покажа: Спиро тълкува стиховете от подразбиране, а не от това, което те наистина казват.

А подразбирането следва не от Библията, а от неговия човешки ум и от човешките му страсти.

Аз тълкувам Библията според това, което стиховете казват, и според цялостното послание на Библията, в Стария и в Новия Завет.

Истинският християнин не може да тълкува от подразбиране. Защото така се получават всякакви ереси. Натам върви и Спиро.

Quote:
Все пак, искам да знам къде точно Исус каза на жената, че й прощава? Пак повтарям за простака: Не къде Калвин казва, а къде Исус казва, че прощава на жената?



Как бе приказката , кервана си върви, а кучетата си лаят нали така Божи. Лай, лай.
Няма повече да ти обяснявам ами ще ти дам насоки как да го разбереш САМ, с Божията помощ - този път няма да ти помагам нито аз нито КАЛВИН - щото яко се оплиташ иначе, ОК? Вече си достатъчно голям да се справиш сам ...
Ето някои стъпки които ще ти помогнат
1. Мини назад и виж какво съм писал.
2. Прочети го МНОГО ВНИМАТЕЛНО даже няколко пъти.
3. Помоли се на Бог да ти открие това което е скрито в този стих (нали знаеш как да се молиш?)
4. После пак прочети стиха - на глас.
5. Представи си случката и пак се помоли на Бог.
6. После благодари на Бог за Словото Му.

ВАЖНОООО ..... да не седнеш пак да гледаш БУКВА ПО БУКВА - недей, това бе грешката на фарисеите и те не разбраха че СЪБОТАТА Е НАПРАВЕНА ЗА чОВЕКА, А НЕ чОВЕКА ЗА СЪБОТАТА - понеже, те бяха БУКВАЛИСТИ КАТО ТЕБЕ.

Панимаеш тавариш?

Драги ми буквалинчо ти се ПРОВАЛИ ДА МИ ОТГОВОРИш НА 3 ВЪПРОСА.

1. Какво казва Библията за Благовестието (то се видя че СПОРЕД ТЕБЕ Благовестието е много ограничено). ДАЙ СЕГА СПОРЕД БИБЛИЯТА ОК?

И втория въпрос:

2. Къде съм казал, че Калин и Лутер противоречат на Библията?

И третият въпрос - може би най-важният

3. Можеш ли да твърдиш, че откакто си станал християнин ти спазваш закона БЕЗ ГРЕшКА?

Недей отбягва отговорите на тези въпроси Божидаре-Буквалинчо. чакам с интерес

Върнах се назад и прочетох емоционалните изцепки на Спиро. Прочетох ги даже няколко пъти. Помолих се на Бог да ми открие какво е скрито в стиха. Пак прочетох стиха на глас. Представих си случката и пак се помолих. Благодарих на Бога за Словото Му.

И Бог ми откри, че Спиро не разбира нищо от Библията. Отново ми показа ясно, че Исус никъде не казва, "Прощавам ти." Просто каза: "Не те осъждам." Което е различно от "Прощавам ти." Аз също не съм осъдил нито един престъпник досега в съда. Но това не означава, че им прощавам.

Пак повторих горната процедура. И Бог пак ми показа колко неправилно познание за Библията има Спиро.

Няма смисъл да повтарям повече.

А сега нека Спиро да си прочете стиха. Много пъти. Нека да намери в стиха думите, "Прощавам ти." Нека да ни ги покаже. Нека също да ни каже дали има разлика между "Не те осъждам" и "Прощавам ти."

Накрая нека Спиро да ни каже къде точно се позовавам на Калвин за този случай. И ако не може да намери, да престане да играе ролята на форумен простак. Не че не му отива, но все пак.

Божидаре-Буквалистко,
Quote:
И Бог ми откри, че Спиро не разбира нищо от Библията



Ти пак си се молил за ГРЕшНОТО НЕщО , е вече извинявай, но майче имаш доста личностни проблеми. То не е само до Словото. Предлагам да се молим за тебе, щото тия няколко последни постинг-а нещо се излагаш.

Quote:
Пак повторих горната процедура. И Бог пак ми показа колко неправилно познание за Библията има Спиро.



Гледай какво става? То вярно има приказва, КОЙТО НЕ ЗНАЕ ПОВТАРЯ - ама Божи ... знаеш ли кое е основата на неуспеха ... това да правиш едно и също нещо, по един и същ начин и да очакваш различни резултати. БУКВАЛИНчО СИ ТИ ...

Quote:
Аз също не съм осъдил нито един престъпник досега в съда. Но това не означава, че им прощавам.



Ей харесваш ми с тази логика

Божидаре ти бил ли си съдебен заседател?
Божидаре ти Исус ли си?
Бождаре ти Бог ли си?

Как така изведнъж ти взе така да се превъзнасяш ... ей нямаш покритие е става МНОГО ГРОЗНО ТВОЕТО.

Божидаре, с цялото ми уважение аз НАСТОЯВАМ да ми отговориш на трите въпроса от предишните постинги. Нещо ми се струва, че твойта работа е малко халаватна тука - щом не отговаряш на въпросите ми.

Съмнявам се вече в твоят "авторитет".

ВНИМАВАЙ МОМчЕ, АКО СИ ТРЪГНАЛ ДА ПРАВИш РЕФОРМАЦИЯ И ДА РАЗПРОСТРАНЯВАш БЛАГОВЕСТИЕТО ПЪРВО ЗАПОчНИ ОТ СЕБЕ СИ .... НЯМАш НИКАКЪВ АВТОРИТЕТ.

Та, ето ги трите въпроса:

1. Какво казва Библията за Благовестието (то се видя че СПОРЕД ТЕБЕ Благовестието е много ограничено). ДАЙ СЕГА СПОРЕД БИБЛИЯТА ОК?

И втория въпрос:

2. Къде съм казал, че Калин и Лутер противоречат на Библията?

И третият въпрос - може би най-важният

3. Можеш ли да твърдиш, че откакто си станал християнин ти спазваш закона БЕЗ ГРЕшКА?

Недей отбягва отговорите на тези въпроси Божидаре-Буквалинчо. чакам с интерес

Quote:


Как бе приказката , кервана си върви, а кучетата си лаят


ama te laqt kato idat vylcu.abe spiro ti normalen li si?

Всичко е Liubov хора , Готино е да си показваме ораторските умения понякога, обаче в случаят въпросът е сериозен , според мен нямаме право да се разпореждаме с чужд живот , поради простият факт че не ние а Бог го дава , и ако Бог ни е поверил недъгаво дете , То Тои иска да ни изпита доколко можем да Обичаме и доколко само плямпаме ... Ето едно предизвикателство ,което трябва да ни научи на грижа към другите... ние сами избираме пътя си... Бог може да ни прости аборта..,но ние със сигурност грешим в случаят... и е необходимо да го осъзнаем , и да се борим с последиците от тази грешка , защото те несъмнено ще са и физически и психически , Надеждата е че Бог е Бог на Вторият Шанс , и всеки от нас ще го има ... а може би и 3 ти ... Бъдете разумни и Обичаите , защото Без Любов не може да се угоди на Бога и да бъдем Истински Християни в Исус ! Нека последваме Исусовият пример и се молим Святият Дух да ни направи Обичащи Амин ![addsig]