Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Разлика между действие и мисъл

Публикувано на 30 август 2004 г. в 02:12:00 ч. от потребител 776
Здравейте,
Надявам се, че ще ми простите за задаването на тази тема. Познанието ми за Библията и християнството като цяло са доста оскъдни, но пък и виждам, че много от вас са отлично запознати с тях... затова се осмелявам да попитам:
Грях ли е да мисля за действие, считано за грях? С други думи... нека използвам като пример темата "Може ли гейовете да бъдат християни?" - Грях ли е човек да се идентифицира като гей, но никога да не е вършил физически контакт с друг мъж? Грях ли е човек внимателно да обмисля и да си представя в най-големи подробности убийството на... да кажем, жена му, но да не я убие в крайна сметка? Приемаме, че тези два примера не само не са се разкаяли от помислите си, но и активно продължават да ги мислят.

Публикувано на 30 август 2004 г. в 02:37:00 ч. от потребител 824
grqh e.................ne slu4aino i v bibliqta e kazano 4e dori da pojelae6 edna jena bez da si legnal s neq.....i dori bez da se poznavate.....se ravnqva na tova da spi6 s neq......da preliubodeistva6......taka i s vsi4ko ostanalo ako si misli6 kak 6te ubie6 nqkoga.......v uma si ti ve4e si go ubil! A i ISus ne ni u4i da ubivame v mislite si....nito pak na jivo.......nie sme dlajni da obi4ame dori i nai lo6ite si vragove.....a ne da iskame da gi ubivame! Spored men e grqh .........

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 09:13:00 ч. от потребител 709
Syglasen sym s Vilito i spored mene e grqh [addsig]

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 10:48:00 ч. от потребител 207
Ами честно казано границата е много тънка. Според мен не е грях, ако ти минават мисли подтикващи те към грях поради нашата паднала човешка природа. Обаче ако много се застояваш на тези мисли, те ще те доведат неминуемо до действие. Обаче пък от друга гледна точка Исус казва, че "ако само пожелаеш нещо вече си го направил", но аз съм сигурна, че той знаеше,че това е невъзможно. Така, че аз лично не съм много сигурна къде е границата.

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 12:45:00 ч. от потребител 378
Помня преди години един стар пастир в нашата църква разказваше един пример за помислите. Сравняваше ги с птиците които летят високо над главите ни а това ние определено не можем да им го забраним. Но това което можем да им забраним е да си направят гнездо в косите ни: казваше той. Така трябва да постъпваме с ненужните помисли в нас. [addsig]

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 12:52:00 ч. от потребител 824
напълно съм съгласна с ЕФТИМОВ :о)

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 13:31:00 ч. от потребител 460
Ефтимов вашия пастор индиректно е цитирал Мартин Лутер, може ли само да питам за неговото име.
ето го и цитата
The famous theologian Martin Luther said something 300 years ago that remains true today. It went something like this: You can't keep the birds from flying over your head , but you can keep them from nesting in your hair.
А относно гайовете аз смятам че единственото решение на тази инкланация е пълно сексуално въздържане не зависимо страстните мисли. И молба за помощ от горе. Исус приложи и една друга притча за тожи които обеща да отиде и не отиде и за този които каза отказа да иде да работи пук после се разкая и го направи. Така и с въпроса ти. Бог няма директно да съди мислите ти но това как решиш да действаш базирано на тях и опражнението на волята ти.

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 16:14:00 ч. от потребител 503
Аз също мисля ,че не можем да спрем мислите, можем да не им позволяваме да се реализират в действия,но е опасно ако постоянно се мислят греховни неща,границата е много тънка.От мисълта до действието остава малко

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 16:17:00 ч. от потребител 851
Може би и Бах е взаимствал от Лутер

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 16:51:00 ч. от потребител 460
Няма да повярваш. но има капка истина и в това изказване. Зависи за кой Бах става дума а те са една шепа музиканти във фамилията
Johann Sebastian Bach, the greatest of all Lutheran Church musicians of the Baroque

Публикувано на 01 септември 2004 г. в 23:16:00 ч. от потребител 378
Quote:
|
Ефтимов вашия пастор индиректно е цитирал Мартин Лутер, може ли само да питам за неговото име. |
|
До колкото си спомням беше пастир Едуард Куриан. За него можеш да прочетеш кратка информация ето
ТУК
Поздрав
[addsig]

Публикувано на 03 септември 2004 г. в 00:08:00 ч. от потребител 403
27 Чули сте, че е било казано: "Не прелюбодействувай".
28 Но Аз ви казвам, че всеки, който гледа жена, за да я пожелае, вече е прелюбодействувал с нея в сърцето си.
29 Ако дясното ти око те съблазнява, извади го и хвърли го; защото по-добре е за тебе да погине една от телесните ти части, а не цялото ти тяло да бъде хвърлено в пъкъла.
30 И ако дясната ти ръка те съблазнява, отсечи я и хвърли я; защото по-добре е за тебе да погине една от телесните ти части, а не цялото ти тяло да отиде в пъкъла.
Горното е доста страшно както се замисли, в 28 ст. ни казва че пожеланието е смъртоносно, но 29 и 30 не дават надежда че сами можем да се предпазим. В ситуациата дали се въздържаш или не няма отражение за спасението а само за ежедневния живот.[addsig]

Публикувано на 14 септември 2004 г. в 16:04:00 ч. от потребител 776
vilito_bg & Bogoizbrania (не съм сигурен дали последния всъщност подкрепя мнението на vilito_bg, но споменаването на ст. 28 ме кара да мисля точно това):
От вашите думи си вадя следните изводи:
Ако се мисля за убиец, значи СЪМ убиец и следователно съм грешник.
Ако се мисля за хомосексуален, значи СЪМ хомосексуален и следователно съм грешник.
Ако си мисля лоши мисли, значи съм лош човек и следователно грешник.
Които са доста абсурдни твърдения, защото тогава и следните твърдения биха били верни, ако използвам същата логика:
Ако, фигуративно казано, имам две ризи и видя друг, който няма нито една, ако само му съчувствам и си помисля "Ох, горкият! Трябва да му дам една риза!", то следователно вече съм му дал едната риза в сърцето си и следователно съм добър човек.
Ако се мисля за светец, значи СЪМ светец.

Публикувано на 14 септември 2004 г. в 19:10:00 ч. от потребител 60
Действието е следствие на мисълта (която е причината му). Винаги грешно действие е предхождано от грешни мисли, както и добро действие е предхождано от добри мисли.
По време на последния (страшен) съд, хората ще бъдат съдени не според мислите си, а според делата си.
Но въпреки това и сега действа Божият съд, който издирва не само делата, но и помислите (мотивите), с които са правени. Християните получават закона (според който Бог съди) директно записан на сърцата им и затова те са най-чувствителни към неговото спазване.
Quote:
|
Ако се мисля за убиец, значи СЪМ убиец и следователно съм грешник.
Ако се мисля за хомосексуален, значи СЪМ хомосексуален и следователно съм грешник.
Ако си мисля лоши мисли, значи съм лош човек и следователно грешник. |
|
Не е точно така. По-скоро:
Ако мисля (обмислям, планирам) да убия някого - аз СЪМ убиец вече в сърцето си (мислите си).
Ако мисля (обмислям, планирам) да извърша блудство с някой от моя пол - аз СЪМ вече хомосексуалист в сърцето си.
Ако мисля (обмислям, планирам) лоши неща - аз съм лош вече в сърцето си.
и т.н.
Т.е. не това което мислиш ЧЕ СИ те определя какъв си, а това което мислиш, обмисляш, плануваш да правиш определя какъв си.
Както виждаш в сърцето си всички хора са ВЕЧЕ сгрешили, т.е. всички са грешни. Това идва от нашето естество, с което сме родени. И най-добрия човек е грешник и заслужава вечно наказание.
Quote:
|
Ако се мисля за светец, значи СЪМ светец. |
|
Както споменах, не това което мислиш че си те определя какъв си. За да станеш светец, трябва да имаш истинската светлина в сърцето си, чрез която ще можеш да мислиш, обмисляш, планираш истинските добри дела.
Христос ни казва, че единствено Той е истинската светлина за света, т.е. за нас. Няма начин да си светец без Него в сърцето ти, колкото и да се мислиш за такъв.
Или по друг начин казано - делата ни са следствие на мислите ни, а мислите са следствие на естеството ни, сиреч делата ни в крайна сметка зависят от естеството ни, което по рождение е грешно, а по новорождение е праведно и свято.[addsig]

Публикувано на 14 септември 2004 г. в 22:56:00 ч. от потребител 788
Иаков 1:14,15
Синодален превод:
"... но всеки се изкушава, увличан и примамван от собствената си похот;след това похотта, като зачене, ражда грях, а грехът, извършен, ражда смърт."
Протестантски превод:
"А който се изкушава, се завлича и подлъгва от собствената си страст;и тогава страстта зачева и ражда грях,а грехът,като се развие напълно,ражда смърт."
Стиховете говорят сами по себе си...
[addsig]

Публикувано на 15 септември 2004 г. в 00:50:00 ч. от потребител 403
14but each one is tempted when, by his own evil desire, he is dragged away and enticed. 15Then, after desire has conceived, it gives birth to sin; and sin, when it is full-grown, gives birth to death.
NIV
14 но каждый искушается, увлекаясь и обольщаясь собственною похотью;
15 похоть же, зачав, рождает грех, а сделанный грех рождает смерть.

Russian Synodal Version (RUSSV)
хаха протоса нещо се омаза
Quote:
|
vilito_bg & Bogoizbrania (не съм сигурен дали последния всъщност подкрепя мнението на vilito_bg, но споменаването на ст. 28 ме кара да мисля точно това): |
|
Значи цитирам някакъв стих и господина решава че знае много добре какво мисля, тая логика кърти мивки!
Та ето какво мисля; мисълта също е вид деиствие, друг е въпроса, че въпросния въпрос е некоректно зададен, не става ясно за како става на въпрос, автора му има някакви разъждения, а те са че аз мисля неправилно. Браво страннико, странно е твоята мисъл, но не можеш да скриеш себеправедноста си зад умопостроения, думите ти те осъждат теб самия, с така написания пост ти отхвърляш цитирания от мен текст, защото аз не давам мое мнение, просто преразказвам думите на апостола.[addsig]

Публикувано на 23 септември 2004 г. в 05:00:00 ч. от потребител 776
ИвоБГ, нека се опитам да уточня идеята си. Приемаме само случаи, където мисълта си ОСТАВА просто мисъл в съзнанието, а не се превръща в действие.
С други думи:
Човек обмисля убийството на друг човек в най-големи детайли, почти е обсебен от мисълта за действията си, обмислил е всичко до най-малкия детайл. НО, той се страхува от закона и затова НЕ извършва убийството. Ако приемем, че този човек няма нито едно извършено добро или зло дело, можем ли да сметнем, че той е лош човек, макар и да не е убил другия човек?
Ако да, ето друг пример, който е, така да се каже ?от другата страна на барикадата?. Друг човек пък всеки ден вижда един просяк по пътя си. Той обмисля как ще помогне на този просяк, обмисля всичко до най-малкия детайл, НО в крайна сметка НЕ му помага. Ако приемем, че този човек не е извършил нито един грях през живота си, можем ли да сметнем, че той е добър човек, макар и да не е помогнал на просяка?
Богоизбрания, не разбирам откъде извира тази агресия, особено след като чрез твоето последно мнение показа, че бях прав в предположението, че подкрепяш мнението на Вилито, а именно, че ?мисълта също е вид действие?. Ако съм те обидил с нещо ? извинявай, намеренията са ми единствено да обсъдя тази тема с други участници във форума. Не отхвърлих твоя цитат, напротив, но той ме наведе към горенаписаните примери, които по логиката ?мисълта е равно на действие? са еднакво верни. Но втория пример пък противоречи (признавам, че тук стъпвам на тънък лед) с цялата философия на християнската вяра, което пък ме навежда на мисълта, че двата примера не са верни.

Публикувано на 25 септември 2004 г. в 19:05:00 ч. от потребител 403
Strannika последния пост е наи странното нещо което съм прочел в този форум. неясния и как да се изразя...объркващ начин на писане на постовете предполага скрити мотиви, неискреност, или опит за достигане на някоя нечиста цел, това е логическия извод които мога да си направя от напълно нелогичното последно изказване.
Това което ти наричаш агресивност всъщност е раздразнени че ми се приписва и продължава мнение на някои друг, маи наистина трябва да се замисля по въпроса дали да обръщам внимание на подобни изказвания. Нека да повторя моето мнение, колкото и безмислено да е това, поне може това да ми помогне да разбирам скритите цели на хора като теб, некоректно зададения въпрос показва два примера за моментна мисъл на хора която не е библеиска[addsig]

Публикувано на 25 септември 2004 г. в 19:08:00 ч. от потребител 403
дублирасе
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2004-09-27 13:38 ]

Публикувано на 25 септември 2004 г. в 20:05:00 ч. от потребител 788
Богоизбрания,
Във втора дискусия ме подръпваш за шпагата.Още малко ще те потрая и от Богапомазан ще те понижа в Памперсонамазал.
Ако искаш да пробваме,добре,но тогава два пъти чети,три пъти мери,един път пиши(ако трябва и сто пъти редактирай)...И повече...мисли...
"Тогава Го попитаха: какво да правим, за да извършваме делата Божии?Иисус им отговори и рече: делото Божие е това - да повярвате в Оногова, Когото е Той пратил."
(Иисус Христос,Евангелие според Йоан 6:28,29)
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-09-26 08:55 ]

Публикувано на 25 септември 2004 г. в 21:44:00 ч. от потребител 7
Моля, не насочвайте темата към лични нападки, а пишете по същество, за да не се налада после да я разваляме с триене на постинги. Благодаря![addsig]

Публикувано на 26 септември 2004 г. в 15:58:00 ч. от потребител 788
Тинчев,
Не го нападам,най-малкото лично.Просто благо го препазвам от главозамайване.
Но,щом настояваш,ще се съобразя със забележката ти.[addsig]

Публикувано на 27 септември 2004 г. в 20:42:00 ч. от потребител 403
Благодаря за предпазването, ако искаш мога да ти изпратя някои памперс, за мен ще е удоволствие да разбера че ти е харесал.[addsig]