Възстановени архиви > Форуми > Християнство и Интернет > Номера на звяра!

Публикувано на 18 август 2004 г. в 23:36:00 ч. от потребител 403
Ето къде е скрито значението на трите шестици - в ASCII кода.
Знаете ли кое е таиното значение на WINDOWS95?
Защо се появяват ужаснире сини екрани, защо ПЦ забива непрекъснато. ето отговора:
w=87
i=73
n=78
d=68
0=68
w=87
s=83
9=57
5=53+1
---------
сума; 666
6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух
12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните
36 Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава в
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2004-10-16 14:37 ]</font>
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2004-10-16 14:38 ]

Публикувано на 19 август 2004 г. в 00:21:00 ч. от потребител 788
Аи стига!!!Bogoibarania!!!
Една от титлите на папата Викариус Филии Деи(Пръв наместник на Божия Син)дава същото число,името пък на една от пропгандистите на тая сметка(Елън Г.Уаит)изписано на латиница,дава същия резултат,Еклесия Италика на три езика(латински,гръцки и евреиски/интересно как ли е открил числените еквиваленти в азбуките на втория и третия??/,според преводача на Вулгата Иероним,дава същото.Сталин,Нерон,Ленин...
Това са омилетични прииоми(чиято омилетична стоиност,дори,е съмнителна),предназначени за широката аудитория на слушателите,обичащи сензации и бягащи от задълбочено изследване на Писанието.
Надявам се тоя постинг да е шега,а не сериозно изказано становище от твоя страна...
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-18 17:22 ]

Публикувано на 19 август 2004 г. в 00:29:00 ч. от потребител 460
ТУРЦИЯ КЕ ПАДНЕ=1876
за феновете на 'Под Игото'

Публикувано на 19 август 2004 г. в 00:59:00 ч. от потребител 788
Мюнцер,
Това е отзвук(макар и доста редактиран)от едно"пророчество"по Апокалипсиса,разкрито от Иосиф Лиич(може да бъркам в малкото име),които пресмята едни дни-години,часове-месеци и прочие таратанци,за да посочи датата,на която Османската империя"щяла да започне своето отстъпление обратно към Азия"(около 30-те години на 19 век,маи беше)Едно щастливо стечение на обстоятелствата(поражението на Турция под Виена)дава силен тласък за популяризирането му...Това е свидетелство какви каши може да забърка един фанатичен историст(от историзъм-направление в есхатологията),ако му дадат думата...

Публикувано на 19 август 2004 г. в 01:10:00 ч. от потребител 460
По това време именно беше разгласено измежду всичките съзаклятници онова остроумно откритие, което немалко обърна някои скептически умове и даде поразителен подтик на пропагандата в 1876 год. Аз говоря за математическата истина, която се срещаше с думите: "Турция ке падне".
Ето това философско откритие, в което, като се обърнат буквите на идеалното изречение в черковни цифри, излязва годината 1876.
т = 300
у = 200
р = 100
ц = 900
i = 10
а = 1 к = 20
е = 5 п = 80
а = 1
д = 4
н = 50
е = 5
_______________ _______________ _______________
1711 + 25 + 140 = 1876
И така, Турция ке падне! Ке падне тя именно през 1876 година. При всичките ми питания и издирвания както тогава, така и по-после, аз не можах да се добия до името на гениалния автор на това знаменито откритие. Ако това лице, което и да е било то, живо или умряло - беше написало хилядо дебели томове, не щеше да подпали толкова огъня в сърцата на българския народ, отколкото можа да достигне това само с три думи.
Аз предполагам обаче, че авторът на Турциа ке падне не е само едно лице, но целият български народ, на който божественото огнено въодушевление по това време откри едновременно това съвпадение. Всеки знающи да чете и пише съзаклятник е писал това изречение по онова време със собствената си ръка, за да се увери по-нагледно в неговата истинност.

Публикувано на 19 август 2004 г. в 01:13:00 ч. от потребител 788
Е-всяко зло за добро

Публикувано на 19 август 2004 г. в 09:14:00 ч. от потребител 824
hora vie me 6a6nahte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Farlihte me v 9 gluha..........................................................nqmam dumi prosto.............................

Публикувано на 19 август 2004 г. в 09:27:00 ч. от потребител 354
Bogo, а какво ще кажеш за Windows98, Windows2000 i WindowsXP? а Linux замесен ли е по някакъв начин

Публикувано на 19 август 2004 г. в 09:56:00 ч. от потребител 8
Не са омилетични прийоми. Точно обратното, в древния свят идеята за "числото" на някой човек е била доста разпространена. За нас тя не чужда, защото ние сме свикнали да имаме специални символи за числата и не използваме букви за тях.
Като се има предвид, че Откровение е било писано първо за християните през първи век, и едва след това за всички останали, това е единственият начин, по който те биха могли да разберат израза "числото на звяра е число на човек." Има само два начина за тълкуване на подобни алегории: (1) да се намери аналог на друго място в Библията, което е първостепенният метод на библейско тълкувание; и (2) да се види какво би могло да означава в конкретната историческа обстановка. Е, но в Библията не съществува на друго място подобна алегория или пряко отнасяне към "число на човек." Следователно единствената основа за тълкуване е добре известната на историците "кабалистична" мания в класическия свят да се изследва "числото на човека."
Разбира се, както на други места съм казвал, проблемът на много от съвременните тълкуватели на Откровение е, че те бъркат "алегория" с "аналогия." (Разбира се, това не се отнася за премилениалния култ, защото той настоява на буквалното тълкувание.) Макар да признават, че Откровение трябва да се тълкува
алегорично, те на практика възприемат
аналогичния подход, тоест Откровение е някакъв шифър, таен код, в който всяка дума означава точно дадена друга дума, и ако само разшифроваме истинското значение на всяка дума, можем да получим пълна картина.
Алегоричният подход гледа на Откровение като на поезия, литургия, символична приказка, която дава реална представа за историята на Църквата в нейното многообразие. Откровение говори конкретно за Голямата Скръб върху Израил през 67-70 от Хр., но духовните принципи се отнасят за цялата Църква в цялата история. Една и съща дума, едно и също изречение не означава точно едно нещо и само него. Така както метафорите в стихотворението не са кодирано послание, а картина рисувана с думи, така е и с алегориите в Откровение.
В този смисъл "числото на звяра" има конкретен, буквален смисъл: това е число от буквите на името на конкретен човек, и очевидно това е Нерон. Но то също има и по-широко значение: Римската империя и нейната официална хуманистична идеология (666 като числото на човешкото несъвършенство на трета степен, нещо като извратена аналогия на Триединството). Има значение и изписването на числото на гръцки:
хи кси сигма - първата буква е буквата-символ на Христос, последната буква е буквата-символ на кръста, по средата е гръцката буква-символ на змията (
кси се изписва като извиваща се змия). И много други неща трябва да се имат предвид.
Разбира се, за читателите от първи век е било най-важно да знаят, че става въпрос за събития, които ще станат
съвсем скоро, и следователно Откровение е уверение за тяхната победа и оцеляване на Църквата от Голямата скръб, обещана от Исус в рамките на едно поколение (40 години) от Неговата смърт (Мат. 24; Марк 13; Лука 21). Това е основният смисъл на Откровение. Но той не е единствен.
Повече за това можете да прочетете в тази книга:
Дейвид Чилтън,
Дни на въздаяние: Коментар на книгата Откровение
За принципите на тълкуване, обърнете внимание на
Въведението към книгата.
Конкретно за тълкуването на "числото на звяра," вижте Глава 13, "
Левиатан и Веемот."
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-08-19 02:59 ]

Публикувано на 19 август 2004 г. в 17:12:00 ч. от потребител 788
Напълно съм съгласен с идентифицирането на името Нерон,като възможно наи-вероятното първично значение.
Твърдо съм против тоя модел на тълкуване да се прехвърля необмислено в съвремието ни.

Публикувано на 20 август 2004 г. в 00:31:00 ч. от потребител 770
Доколкото знам (ако греша, нека някой ме поправи), книгата Откровение е написана десетилетия след царуването на Нерон.
Как тогава звярът ще е Нерон?

Публикувано на 20 август 2004 г. в 00:38:00 ч. от потребител 207
Данните за датирането на Откровение са вторични, доколкото си спомням. "Пешо, казал на Гошо, че Иван бил написал една книга". Нещо от този род, опростенчески казано, разбира се. В една от книгите в Библиотеката (мисля, че Тълкуването на откровение на Чилтън има подробно обяснение).

Публикувано на 20 август 2004 г. в 08:57:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Доколкото знам (ако греша, нека някой ме поправи), книгата Откровение е написана десетилетия след царуването на Нерон. |
|
Грешиш, и те поправям. Книгата Откровение е написана преди 67 от Хр.
Дейвид Чилтън,
Възстановеният рай: Библейска теология на господството, Глава 18, "
Времето е близо"
Дейвид Чилтън,
Дни на въздаяние: Коментар на книгата Откровение,
Въведение
Кенет Джентри,
Той ще владее: Постмилениална есхатология, Глава 17, "
Откровение"

Публикувано на 20 август 2004 г. в 10:17:00 ч. от потребител 770
Божидаре,
Прочетох дадените от теб препратки, които би трябвало да доказват, че книгата Откровение е написана преди 70 г. сл. Хр.
Най-общо казано, за мен това са интересни човешки умопостроения, хипотези, които може да са верни, но по-скоро е възможно да са неверни.
Само един пример:
"Пророците пророкуваха до Иоана".
Когато Исус казва тези думи Той очевидно има предвид Иоан Кръстител, а не апостол Иоан. Според елементарната човешка логика това би трябвало да означава, че след Иоан Кръстител няма да има пророци.
Но самото Откровение на апостол Иоан например (получено много години след смъртта на Иоан Кръстител на остров Патмос), е доказателство, че Исус е имал предвид нещо друго.
Аргументът със седемдесетте седмици също е оборим.
Още повече са оборими такива умопстроения като например (цитирам Той ще владее ..., глава 17, Откровение):
"?Ето, иде с облаците; и ще Го види всяко око, и ония, които Го прободоха, и всички земни племена ще възридаят за Него.? Тази тема лесно се прилага към Христовото идване-осъждение върху Израел от първи век.[9] Това идване на Христос с облаците за съд напомня за старозаветните идвания на Бога в съд върху древните исторически хора и народи. Бог ?идва? върху Израилевите врагове като цяло (Пс. 18:7-15; 104:3), върху Египет (Ис. 19:1), върху непокорния Израел в Стария Завет (Йоил 2:1, 2) и т.н. Не е задължително това да се отнася към окончателното Му идване във Второто Пришествие, когато ще сложи край на историята."
[ Това съобщение беше редактирано от: Uchenik on 2004-08-20 03:19 ]

Публикувано на 20 август 2004 г. в 10:55:00 ч. от потребител 8
Да беше представил някаква смислена алтернатива, вместо просто да отричаш? Не можеш да биеш нещо с нищо, това не го ли знаеш?
Quote:
|
Най-общо казано, за мен това са интересни човешки умопостроения, хипотези, които може да са верни, но по-скоро е възможно да са неверни. |
|
А твоето твърдение, че Откровение било написано десетилетия след Нерон, да не би случайно да е вдъхновено Божие Слово? То даже не е умопостроение, а чиста митология. Докато за ранната дата на Откровение има съвсем логична аргументация - библейска и историческа - за късната дата няма и това.
Единствената причина да бъде приета късната дата на Откровение са предразсъдъците.
Quote:
|
Само един пример:
"Пророците пророкуваха до Иоана".
Когато Исус казва тези думи Той очевидно има предвид Иоан Кръстител, а не апостол Иоан. Според елементарната човешка логика това би трябвало да означава, че след Иоан Кръстител няма да има пророци.
Но самото Откровение на апостол Иоан например (получено много години след смъртта на Иоан Кръстител на остров Патмос), е доказателство, че Исус е имал предвид нещо друго. |
|
Това ме развесели. Доскоро само Славчо натворяваше такива обърквации, но сега си има достоен конкурент.
Първо, Йоан Кръстител не е умрял на остров Патмос, а в Ерусалим, в тъмниците на Ирод (Мат. 14:1-12; Марк 6:14-29).
Второ, Исус НЕ казва, "Пророците пророкуваха до Йоана." Исус казва следното:
Quote:
|
Защото всичките пророци И ЗАКОНЪТ пророкуваха до Иоана (Мат. 11:13) |
|
И контекстът на Матей 11 глава ясно показва за какво говори Исус там.
Трето, да Откровение е пророчество, и то пророчество за Голямата Скръб и падането на Ерусалим. Какъв е проблемът с това? Какво всъщност оборваш, че не става много ясно?
Quote:
|
Аргументът със седемдесетте седмици също е оборим. |
|
Ами давай, оборвай го. Едно е да кажеш, че е оборим, друго е наистина да го обориш.
Quote:
|
Още повече са оборими такива умопстроения като например (цитирам Той ще владее ..., глава 17, Откровение): |
|
Ами давай, оборвай ги "още повече," да те видим. Не е достатъчно само да приказваш, че нещо е оборимо. Трябва да го направиш, за да го видим. И след това да дадеш някаква смислена положителна алтернатива.
И най-важното, трябва да ги обориш без "умопостроения," за да не се окаже, че си видял треската в очите на другите, а си пропуснал гредата в своите си очи.
Сега чакам да видя как оборваш "човешки умопостроения" без "човешки умопостроения." Единственият начин, който ми идва наум, е да заявиш, че говориш авторитетно Божие Слово и трябва да приемем всяка дума от твоите уста като канонично Откровение.

Публикувано на 21 август 2004 г. в 00:00:00 ч. от потребител 770
Цитат:
?Това ме развесели. Доскоро само Славчо натворяваше такива обърквации, но сега си има достоен конкурент.
Първо, Йоан Кръстител не е умрял на остров Патмос, а в Ерусалим, в тъмниците на Ирод (Мат. 14:1-12; Марк 6:14-29).?
Доста прибързано ми приписваш обърквации въз основа на едностранчивото ти четене на написаното от мен.
Не съм казал, че Иоан Кръстител е умрял на остров Патмос, а че Откровението е получено на остров Патмос десетилетия след смъртта на Иоан Кръстител. В случая е налице прекрасен пример как едно и също изречение (?Но самото Откровение на апостол Иоан например (получено много години след смъртта на Иоан Кръстител на остров Патмос)?) може да се тълкува по два различни начина и в случая ти го изтълкува не в смисъла, който аз вложих в него. Съгласен съм, че изречението ми може да се изтълкува и така, както го изтълкува ти, но твоето тълкувание е невярно.
Съгласен съм и с това, че в бързината наистина не цитирах точно Матея 11:13 (?Защото всичките пророци И ЗАКОНЪТ пророкуваха до Иоана?).
Но не виждам с какво добавката ?И ЗАКОНЪТ? може да промени смисълът на коментара ми върху този стих, а именно, че ?пророкуваха до Иоана? означава ?пророкуваха до Иоан Кръстител?, а не до апостол Иоан. Очевидно е също, че апостол Иоан, а също и другите апостоли, а също и пророк Агав (Деяния 21:10-11) също са пророкували и то много години след смъртта на Иоан Кръстител. Следователно, пророци може да има и много време след Иоан Кръстител.
Цитат:
?Единствената причина да бъде приета късната дата на Откровение са предразсъдъците.?
Ако за теб свидетелството на Ириней Лионски е предразсъдъци, то тогава съм съгласен с теб.
Цитат:
?Сега чакам да видя как оборваш "човешки умопостроения" без "човешки умопостроения." Единственият начин, който ми идва наум, е да заявиш, че говориш авторитетно Божие Слово и трябва да приемем всяка дума от твоите уста като канонично Откровение.?
Използвах думата ?оборвам? не в смисъл, че ще говоря авторитетно като източник на канонично откровение, а в смисъл, че мога да дам алтернативни тълкувания (или ?умопостроения? ако щеш). Не претендирам, че съм пророк, но за мен е очевидно, че и авторите на посочените от теб книги не са пророци, от чиито уста излиза ?канонично откровение? (въпреки че създаваш впечатлението, че се отнасяш към написаното от тях като към истина от последна инстанция).
Ето едно алтернативно тълкувание на седемдесетте седмици, което тълкувание не влиза в конфликт с дадената от Ириней приблизителна дата на написване на Откровението.
Ако приемем, че ?да се ЗАПЕЧАТА видението и пророчеството? (Даниил 9:24) наистина означава ?да ПРЕСТАНЕ видението и пророчеството? (нещо, което само по себе си е само една хипотеза) и ако приемем, че 70-те седмици наистина завършват около 70 г. сл. Хр. (възглед, който също е много съмнителен и спрямо който също има поне две алтернативни тълкувания) то дори и тогава остава алтернативата, при която преставането на виденията и пророческата дарба се отнася САМО до Израел по плът, т.е. до онези потомци по плът на Авраам, които не са приели Йешуа за Месия, но не и за Църквата, т.е. за онези както евреи по плът, така и израелтяни по осиновение от езичниците, които са положили своята вяра в Йешуа от Назарет. В този случай става напълно мислимо, че Откровението на Иоан съвсем спокойно може да се получи и след 70 г. сл. Христа. Последното тълкувание е в съответствие и с думите на Господ към невярващите в Него евреи, че Божието царство ще им се отнеме и ще се даде на друг народ (Матея 21:43), а именно на Църквата на Агнеца.
Мога да продължа с алтернативните тълкувания, но не искам посланието ми да става прекалено дълго.
[ Това съобщение беше редактирано от: Uchenik on 2004-08-20 17:11 ]

Публикувано на 21 август 2004 г. в 00:18:00 ч. от потребител 403
Книгата откровения съдържа писма към близки хора и църкви на Йоан, със сигурност те са изпратени веднага след написването.[addsig]

Публикувано на 21 август 2004 г. в 10:11:00 ч. от потребител 583
В еврейската библия това което наричаме Стар Завет,книга Данаил НЕ се води пророческа.Тя не е била пророческа нито едно време,нито сега е.Който не вярва да провери сам.Да провери в която си иска синагога,или сайт третиращ еврейските писания.Ириней говори за канона като цяло,а аз не съм срещал от него написано-кога коя книга е била написана.Ако имаш инфо,покажи ми.

Публикувано на 21 август 2004 г. в 14:18:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Но не виждам с какво добавката ?И ЗАКОНЪТ? може да промени смисълът на коментара ми върху този стих, а именно, че ?пророкуваха до Иоана? означава ?пророкуваха до Иоан Кръстител?, а не до апостол Иоан. Очевидно е също, че апостол Иоан, а също и другите апостоли, а също и пророк Агав (Деяния 21:10-11) също са пророкували и то много години след смъртта на Иоан Кръстител. Следователно, пророци може да има и много време след Иоан Кръстител. |
|
Добре, и това по какъв начин отрича ранната дата или доказва късната дата на Откровение. Никой не отрича, че Откровение е пророчество. Е, и какво ще правим сега?
Quote:
|
Ако за теб свидетелството на Ириней Лионски е предразсъдъци, то тогава съм съгласен с теб. |
|
Ириней няма пряко свидетелство. Така че наистина е предразсъдъци.
Но най-любопитното идва накрая на постинга. В предишния постинг Ученик казва:
Quote:
|
Аргументът със седемдесетте седмици също е оборим.
Още повече са оборими такива умопстроения като например (цитирам Той ще владее ..., глава 17, Откровение): |
|
Оборими, разбираш ли. Ето дефиницията на глагола "оборвам":
Доказвам неверността на чуждо твърдение. Думата "оборвам" предполага категорично доказателство, твърдение за невярност.
Какво получаваме като "оборване"? "Алтернативи"! Ученикът доказва неверността на чуждите аргументи не като доказва неверността им, а като представя "алтернативи."
Всичко, което мога да кажа, е, че той има доста любопитна дефиниция за "оборвам."
Ами добре, да последвам неговата логика: Тъй като съм представил алтернатива на неговите алтернативи, значи вече съм оборил неговите алтернативи; доказал съм, че Ученикът говори неверни неща.
Но има и конкретни измишльотини:
Quote:
|
Ако приемем, че ?да се ЗАПЕЧАТА видението и пророчеството? (Даниил 9:24) наистина означава ?да ПРЕСТАНЕ видението и пророчеството? (нещо, което само по себе си е само една хипотеза) |
|
Разбирате ли, да твърдим, че
запечатването на видението пророчеството означава
прекратяване на видението и пророчеството било "само хипотеза"!
В Стария Завет пророчеството и видението често биват представени като свитък (виж напр. Ер. 36; Езек. 2, 3; Зах. 5). Запечатването на свитъка означаваше, че повече няма какво да се пише в него. Просто и логично - не можеш да пишеш в запечатан списък. Но за Ученика това просто и логично нещо било "само хипотеза."
Само между другото, да ограмотя Ученика, глаголът в еврейския оригинал е
chatam. Думата освен "запечатвам" означава също "прекратявам, слагам край."
Quote:
|
и ако приемем, че 70-те седмици наистина завършват около 70 г. сл. Хр. (възглед, който също е много съмнителен и спрямо който също има поне две алтернативни тълкувания) |
|
Отново това "съмнение," което е предназначено да "обори" твърдението. Ученикът не казва какво му е "съмнителното." Той просто се съмнява и толкова.
Има един проблем:
Съмнението не е доказателство.
Quote:
|
то дори и тогава остава алтернативата, при която преставането на виденията и пророческата дарба се отнася САМО до Израел по плът, т.е. до онези потомци по плът на Авраам, които не са приели Йешуа за Месия, но не и за Църквата, т.е. за онези както евреи по плът, така и израелтяни по осиновение от езичниците, които са положили своята вяра в Йешуа от Назарет. |
|
Откъде идва тази алтернатива? Няма нито един стих в Стария Завет, нито едно пророчество, което да предполага такова разделение между "откровение за плътските евреи" и "откровение за Църквата." Точно обратното, 1 Петър 1:12 изрично казва, че и старозаветните пророци служеха не на плътските евреи, а на Църквата. На кого може да му хрумне такава странна "алтернатива"?
Отговор: На някой, който предварително е решил, че трябва да отложи написването на Откровение до по-късна дата, и затова е готов да прибягва до всякакви налудничави софистики, за си докаже предварително избраната теза.

Публикувано на 21 август 2004 г. в 18:34:00 ч. от потребител 770
Цитат:
"Няма нито един стих в Стария Завет, нито едно пророчество, което да предполага такова разделение между "откровение за плътските евреи" и "откровение за Църквата." Точно обратното, 1 Петър 1:12 изрично казва, че и старозаветните пророци служеха не на плътските евреи, а на Църквата."
Погрешно си ме разбрал отново. Не става дума ЗА кого е откровението, а ЧРЕЗ кого е. Имах предвид факта, че след създаването на Църквата, когато еврейският народ като цяло отхвърля благовестието, сред неповярвалите в Исус евреи вече не се издигат пророци. Това е видно вече около две хиляди години. За това споменава още Юстин Мъченик в диалога си с евреина Трифон, написан между 120 и 160 г. сл. Хр., където посочва, че пророческата дарба е престанала сред юдеите, но продължава да съществува в Църквата, а това е десетилетия след 70 г. сл. Хр. та даже и след 96 г. сл. Хр.
Шо се отнася до оборването, в крайна сметка само Бог може да обори или потвърди като верен този или онзи човешки възглед по обсъжданите от нас въпроси. Бъдещите събития ще покажат кои от многото човешки тълкувания на пророческите слова и доколко са били верни или погрешни. За мен обаче е очевидно, че авторите, които така много цениш, нито претендират, нито са пророци, които дават канонични откровения.
[ Това съобщение беше редактирано от: Uchenik on 2004-08-21 11:53 ]

Публикувано на 21 август 2004 г. в 18:56:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Погрешно си ме разбрал отново. Не става дума ЗА кого е откровението, а ЧРЕЗ кого е. |
|
Аз си мисля, че
ти не си разбрал собствените си думи. В твоя първоначален текст съвсем ясно присъствува предлогът "
за." Никъде не видях предлога "чрез."
Quote:
|
Имах предвид факта, че след създаването на Църквата сред еврейския народ вече не се издигат пророци. |
|
А апостол Йоан какъв е? Да не е зулус?
Quote:
|
За това споменава още Юстин Мъченик в диалога си с евреина Трифон, написан между 120 и 160 г. сл. Хр., където посочва, че пророческата дарба е престанала сред юдеите, но продължава да съществува в Църквата, а това е десетилетия след 70 г. сл. Хр. |
|
Това наистина е сериозна обърквация. "Пророчеството и видението," за които говори Данаил, очевидно се отнасят за
писаното Божие Слово, Библията, а не за пророческите дарби въобще. От 1 Кор. 13 се вижда ясно, че пророческите дарби ще престанат едва в края на историята, докато "прекратяването на пророчеството" в Данаил 9 глава очевидно е в
средата на историята и след него продължава да има история.
Ти правиш ли разлика между
канонично откровение (Библията) и
неканонично откровение (пророческите дарби)? Да не би да казваш, че Юстин Мъченик твърди, че днес Бог продължава да пише Библията?
Така че отново твоите аргументи издишат. Ако въобще това може да се нарече "аргументи."

Публикувано на 21 август 2004 г. в 18:56:00 ч. от потребител 770
Падре,
Написаното от теб ме заинтригува.
Можеш ли да кажеш нещо повече по въпроса за книгата на пророк Даниил. В нея има доста пророчества. Тогава защо не се счита от евреите за пророческа?

Публикувано на 21 август 2004 г. в 18:59:00 ч. от потребител 770
Божидаре,
Твърде бързо ми отговаряш и не ми оставяш време дори да редактирам поне веднъж написаното от мен.
Прочети отново посланието ми.

Публикувано на 21 август 2004 г. в 19:05:00 ч. от потребител 8
Така, ето как започна Ученикът:
Quote:
|
Аргументът със седемдесетте седмици също е оборим.
Още повече са оборими такива умопстроения като например (цитирам Той ще владее ..., глава 17, Откровение): |
|
Сега обаче имаме следното:
Quote:
|
Шо се отнася до оборването, в крайна сметка само Бог може да обори или потвърди като верен този или онзи човешки възглед по обсъжданите от нас въпроси. |
|
Значи, те са лесно оборими, но само Бог може да ги обори. Сега, това може да означава едно от тези две неща:
- Ученикът смята себе си за Бог, който "в крайна сметка може да обори" тези неща, и се заема да ги обори. Как ги оборва? Със съмнения и алтернативи.
- Ученикът осъзнава, че всъщност не може толкова лесно да обори представените аргументи, и оставя тази задача на Бога. Но самият Ученик вече ги смята за оборени; вероятно това е защото познава съвършено Божия ум и знае, че Бог вече ги е оборил.
Quote:
|
Бъдещите събития ще покажат кои от многото човешки тълкувания на пророческите слова и доколко са били верни или погрешни. |
|
Такова смело начало, и такъв жалък край! Аз окачвах оборване, размяна на аргументи, истинска дискусия. . . . И какво получих? Няколко съмнения и накрая прикрита закана: "Ти ще видиш какво ще стане!"
Несериозна работа.
Quote:
|
За мен обаче е очевидно, че авторите, които така много цениш, нито претендират, нито са пророци, които дават канонични откровения. |
|
Това е напълно несериозен аргумент. Ами за мен е очевидно, че
всички автори в историята след Йоан, независимо дали ги ценя или не, нито претендират, нито са пророци, които дават канонични откровения. И какво правим тогава? Излиза, че не можем да бъдем сигурни в нищо. Дори ако ние самите стигнем до някакво разбиране за Библията, това пак няма да е канонично откровение, и следователно не можем да вярваме и на себе си.
Ученикът съвсем се оплете в скептицизъм.

Публикувано на 21 август 2004 г. в 19:09:00 ч. от потребител 788
У4еник,
Книгата Откровение е писана в период на жестоки гонения и неината цел е да насърчи християните с посланието-БОГ КОНТРОЛИРА,основната тема е голямата конфронтация между Христос и сатана,не случаино поддръжниците на хиастичната структура поставят центъра именно в 12 глава,където тоя конфликт е представен доста недвусмислено и релефно,а относно старото обяснение на исагогиката,което я датира след 90 г.сл.Хр.,аз смятам,че е несъстоятелно(за интензивни гонения към тая дата не съм чувал).Скептичен съм и по отношение мнението за авторството,което се споделя традиционно.Мисля че ап.Иоан не е автора(това е друг презвитер със същото име),ако апостол Иоан е автор на едноименното евангелие,тогава автора на Апокалипсиса е друг(нивото на стила и езика,ако щеш,даже на граматиката,е доста различно в полза на евангелието).
Дълго са продължавали споровете в ранната Църква около Апокалипсиса.Ако ап.Иоан беше автора,дали християните биха се колебаели?

Публикувано на 21 август 2004 г. в 19:28:00 ч. от потребител 8
С другите твърдения на Портос съм съгласен напълно и дори съм приятно изненадан, че той поддържа ранната дата.
С това твърдение малко не мога да се съглася:
Quote:
|
Мисля че ап.Иоан не е автора(това е друг презвитер със същото име),ако апостол Иоан е автор на едноименното евангелие,тогава автора на Апокалипсиса е друг(нивото на стила и езика,ако щеш,даже на граматиката,е доста различно в полза на евангелието). |
|
Сега, този аргумент, ако бъде приложен за Песен на песните и Притчи (онези, чийто автор е Соломон, трябва да се окаже, че те с аписани от двама различни автори, защото там също виждаме разлика в стила и езика. Въпросът е, че целта и предназначението на Притчи и на Песен на песните са различни и следователно изискват различен стил и литературни прийоми.
Сега, не знам подробностите за разликите между Евангелието на Йоан и Откровението, но определено виждам, че двете имат различна цел и предназначение. Евангелието е животоописание; Откровение на Йоана е литургична книга.
Повече относно авторството и литургичния характер на Откровение тук:
Дейвид Чилтън,
Дни на въздаяние,
Въведение

Публикувано на 21 август 2004 г. в 19:41:00 ч. от потребител 788
Божидаре,
Авторството на библеиските книги е много особена тема,мисля разбираш за какво говоря...Все пак аз не бих защитавал много "страстно"мнението си за авторството на Апокалипсиса.Липсва ми достатъчно информация.Ще се постарая да си я набавя.
..Но пък,дори да не съм прав по това,ни наи-малко не е засегната основната ми теза...

Публикувано на 21 август 2004 г. в 20:12:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Божидаре,
Авторството на библеиските книги е много особена тема,мисля разбираш за какво говоря... |
|
Разбира се, знам. Не се притеснявай.
Quote:
|
Можеш ли да кажеш нещо повече по въпроса за книгата на пророк Даниил. В нея има доста пророчества. Тогава защо не се счита от евреите за пророческа? |
|
Няма еднозначен отговор на този въпрос. Една възможна причина е традиционният брой книги в
Невиим (
Пророците) - осем на брой. Добавянето на Данаил би ги направило девет, а това не съвпада с литургичната структура на еврейското четене в синагогата.
Друга възможна причина е, че за да бъде в
Невиим, Данаил трябва да бъде част от
Невиим Ахароним (
Късните Пророци). Но късните пророци са писани в мерена реч, а Данаил е писана като историческа книга, в немерена реч. (Този аргумент не е много сигурен поради факта, че книгата на Йона също е писана в немерена реч.)
Иначе Данаил се намира в
Кетувим (
Писанията) в отделен свитък от три исторически книги, заедно с
Езра (което включва и Неемия) и
Диврей ха-Ямим (Летописи).

Публикувано на 21 август 2004 г. в 20:41:00 ч. от потребител 8
И въобще, ето я структурата на еврейските писания Танаха, съставени от 24 книги. (Танаха идва от трите първи букви на трите големи раздела: Тора, Невиим, Кетувим.)
ТОРА, Законът - 5 книги
1. Берейшит - Битие
2. Шемот - Изход
3. Вайикра - Левит
4. Бемидбар - Числа
5. Деварим - Второзаконие
НЕВИИМ, Пророците - 8 книги
Невиим Ришоним, Ранни Пророци
1. Йехошуа - Исус Навиев
2. Шофтим - Съдии
3. Ш'муел - 1 и 2 Царе
4. Мелахим - 3 и 4 Царе
Невиим Ахароним, Късни Пророци
5. Йешаяху - Исая
6. Ирмияху - Еремия
7. Йехезкел - Езекиил
8. Трей Асар - (букв. Дванадесетте) Малки пророци:
- Хошея - Осия
- Йоел - Йоил
- Амос
- Овадиа - Авдий
- Йона
- Миха - Михей
- Нахум - Наум
- Хабакук - Авакум
- Цефаниа - Софония
- Хаггай - Агей
- Зехариа - Захария
- Малахи - Малахия
КЕТУВИМ, Писанията - 11 книги
Сифрей Емет, Поетични книги:
1. Техилим - Псалми
2. Мишлей - Притчи
3. Йов
Хамеш Мегилот, Петте Свитъка, които се четат на петте големи празника:
4. Шир ха-Ширим - Песен на песните. (Чете се на празника Песах, Пасхата.)
5. Рут (Чете се на празника Шавуот, Петдесятница.)
6. Ейха или Киннот - Плачът на Еремия. (Чете се на деня Тиша Б'Ав, възпоминание за разрушаването на Соломоновия Храм.)
7. Кохелет - Еклесиаст. (Чете се на празника Суккот, Шатроразпъване).
8. Естер - Естир. (Чете се на празника Пурим, възпоминание на спасяването на юдеите от царица Естир.)
Исторически книги:
9. Данаил
10. Езра - Езра и Неемия
11. Диврей ха-Ямим - Летописи
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-08-21 13:42 ]

Публикувано на 21 август 2004 г. в 22:10:00 ч. от потребител 770
Относно книгата на пророк Даниил.
Срещал съм източници според които глави 11 и 12 в книгата на Даниил са писани и добавени към книгата по-късно--някъде около 167 г. пр. Хр., и не са автентични откровения за бъдещето, а се отнасят до Антиох Епифан и са писани донякъде постфактум.
Божидаре, знаеш ли нещо повече по въпроса?

Публикувано на 21 август 2004 г. в 22:21:00 ч. от потребител 770
Цитат:
"Ти правиш ли разлика между канонично откровение (Библията) и неканонично откровение (пророческите дарби)? Да не би да казваш, че Юстин Мъченик твърди, че днес Бог продължава да пише Библията?"
Доколкото знам по времето на Юстин Мъченик все още не е бил окончателно установен новозаветния канон. Така например много християни по онова време считали за божие слово Пастирът от Хермас например. Други, както каза Портос, не приемали Откровението на Иоан за автентично писание. Дори самият термин "канон" в съвременния смисъл не ми е известно да се среща в ранните отци.
Доколкото знам, окончателният списък с каноничните книги е определен от вселенски събори и то не изведнаж, а постепенно. Проблемът при тези събори според мен е в това, че за разлика от първия събор в Ерусалим на следващите събори не са присъствали живи апостоли и това поставя под съмнение правилността на много от преценките им.

Публикувано на 21 август 2004 г. в 22:50:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Срещал съм източници според които глави 11 и 12 в книгата на Даниил са писани и добавени към книгата по-късно--някъде около 167 г. пр. Хр., и не са автентични откровения за бъдещето, а се отнасят до Антиох Епифан и са писани донякъде постфактум. |
|
Вероятно има такива неща, но не идват отвътре християнството. Вероятно това е част от "висшата критика" на Библията. Аз не съм запознат с подробности за такива твърдения, но определено не знам за причина те да бъдат приемани.
Quote:
|
Доколкото знам, окончателният списък с каноничните книги е определен от вселенски събори и то не изведнаж, а постепенно. |
|
Аз не знам за съборни решения, които да се занимават с каноничността на книгите. Напротив, по всичко личи, че още на първия вселенски събор канонът вече е бил формиран. Ето думите на император Константин при откриване на Първия вселенски събор:
Quote:
|
За разглеждането на Божествените неща имаме записано учението на Святия Дух. Евангелията и апостолските писания, заедно с думите на пророците, ни показват напълно смисъла на думите на Божеството. Затова, като оставим настрана несъгласията, нека да намерим обяснение на тези въпроси от думите на Духа. |
|
Очевидно император Константин не казва, "Дайте сега да решим кои книги ще приемаме за Божие Слово." Точно обратното, от думите му се вижда, че вече се знае кое е Божие Слово, и на основата на това съборът започва да разглежда и формулира членовете на вярата. Може би не са го наричали с името "канон," но определено съборът не се е събрал да решава кои книги се включват в канона и кои не се включват.

Публикувано на 18 септември 2004 г. в 22:54:00 ч. от потребител 868
ami novite 4ipove ,koito 6te budat implantirani sa samo predvestie?mislia i az.oba4 vsiaka voina e razru6avala granici za da se suzdade ne6to novo,voinata sre6tu terora moje bi pomaga za tova.mai 6te se tursiat ve4e radikalni re6enia.

Публикувано на 15 октомври 2004 г. в 15:05:00 ч. от потребител 902
Ако не съм в грешка буква N в WINDOWS липсва????????къдя я пропусна господине?

Публикувано на 16 октомври 2004 г. в 21:32:00 ч. от потребител 403
Quote:
|
От:
Posted: 2004-10-15 15:05
Ако не съм в грешка буква N в WINDOWS липсва????????къдя я пропусна господине? |
|
Не сам я пропуснал някои демон е минал и я е отнесъл!
Quote:
|
ami novite 4ipove ,koito 6te budat implantirani sa samo predvestie?mislia i az. |
|
По добре недеи да мислиш, не ти е способност. Никакви чипове няма да се имплантират, хората и така лесно се манипулират.
Quote:
|
Може би не са го наричали с името "канон," но |
|
С думата canon в миналото не е значела марка фотоапарати, а така се е наричал църковния закон, този закон е отменен от Лутер, славама Бога. И е заменем със закона на писанията.[addsig]

Публикувано на 16 октомври 2004 г. в 21:50:00 ч. от потребител 403
Вижтте и това;
MS-DOS 6.21 > 77+83+45+68+79+83+32+54+46+50+49=666!!!
[addsig]

Публикувано на 28 октомври 2004 г. в 12:10:00 ч. от потребител 910
Nujna e mudrost da smetnete 4isloto na zvqra........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A qwvno ne ste mudri,za6toto toi jivee sred was za spravka /-vatikan.com/Библията не се занимава с нумерология.Защото ако някои е запознат с Линукс знае че абриавитурата "chmod 666 "дава право на потребителите да пишат и четат файлове и директории под конзола.А пък -777 дава право да се изпълняват файлове като скриптове.Е , да кажем че числото 777 е числото на БоГ ли?Е може и така да се погледне/не е случайно-7 са основните цветове ,7 са нотите ,7 -са дните в седмицата .Това е число на пълнота!!!!!A пък знаем че дявола имитира БоГ.А определено никой не си е позволявал така нагло да си присвоява Божиите атрибути както папата.А между другото последния кръстоносен поход е бил точно срещу комунизма и е успял ...оттук нататък незнам....Така че замислете се ..Четете новини ,политика !!!!!БоГ с вас!!!

Публикувано на 28 октомври 2004 г. в 20:16:00 ч. от потребител 788
Инспирация Богоизбраническа:
"С думата canon в миналото не е значела марка фотоапарати, а така се е наричал църковния закон, този закон е отменен от Лутер, славама Бога. И е заменем със закона на писанията."
Ех,Бого,яки лафчета пускаш,ама и Мартин Лютер го познаваш,колкото и Библията я знаеш...Иначе признавам-за простотии еша си нямаш...Лютер,патиланчо,подчинява Преданието на Писанието.
Отменил Лютер Закона
Бягайте еретици-иде Бого Бомбата

!!!
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-10-28 13:19 ]

Публикувано на 28 октомври 2004 г. в 20:18:00 ч. от потребител 788
Ако знаеше Лютер как ще те измъчи да асимилираш отношението Писание-Предание,от жалост и милосърдие към теб,сигурно щеше да го отмени Преданието-дума да няма....[addsig]

Публикувано на 18 ноември 2004 г. в 15:29:00 ч. от потребител 460
Това е за Протос, че с него захванахме темата за ТУРЦИЯ КЕ ПАДНЕ.
Значи сега чета книгата на Илия Тодев "Д-р. Стоян Чомаков" и в нея се споменава за съчинителя на това суеверие. Направо преписвам абзаца.
става дума за връзките на Чомаков със Англииския посланик Блънт в Константинопол. По принцип Чомаков е учил медицина в Пиза и Париж. От Англиа си наема англииска говернантка за децата си. Тя се оказва Кейкър по вяра. В Пловдив когато пристигат 1859 мисионерите Кларк и Мариам от Американскиа Борд, Чомаков пръв праща дъщеря си на уроци по музика. Говернантката му по късно се жени за Иван Тонджоров от Банско който е и първия български пастор. Тонджоров е един от тримата завършили мисионерското мъжко училище в Пловдов. Другите двама за Бочджиев и Цанов. Цанов заминава и следва в Америка първо в Амхерс и после в Корнел. Като се завръща пак тези тримцата основават Българското Евангелско Дружество. И Тонджоров и Цанов служат като преставители в различни народни събрания. Сина на Тонджоров, Светозар е втория българин в Харвард след Ватралски. Сина на Цанов завършва Роберт Колидж и после пристига в Америка където става един изклучително известен Американски философ.
Така отклоних се от главния текст но мисля всичко това добре описва атмосферата. Ето и текста.
"По-сетне още няколко пъти ще срещнем Блънт да защитава протестанти. Например, рилския монах Полиевект (Петър Веляков) който хвърля расот, жени се и с пари на своя манастир се укрива при протестантите, приемаики вярата им, като благодарение на Блънт си осигурява турска подкрепа. Но този неспокоен дух напук сякаш на блънтовата туркофилия, като учител (и вече униат) в Одринско, през 1876 става автор на кабалистичното уравнение ТУРКИА КЕ ПАДНЕ = 1876, което се взема за пророчество и е една от немаловажните причини Априлското въстание да получи по-широк размах."
Тодев цитира
Темелски, Хр. Отново за авторството на пророческата буквеница Туркиа ке падне.
Интерес ами към Чомаков струй и от факта че като голям борец за църковните права на Българите е голиам враг на католическата уния и на протестанстката пропаганда за кочто и написва книжка.

Публикувано на 16 април 2005 г. в 12:47:00 ч. от потребител 1228
Quote:
|
Аз не знам за съборни решения, които да се занимават с каноничността на книгите. Напротив, по всичко личи, че още на първия вселенски събор канонът вече е бил формиран. Ето думите на император Константин при откриване на Първия вселенски събор:
|
|
Здравейте, напълно съм съгласен с изказаното мнение на Божидар за 666. Мога от себе си да допълня с предположението, че означават и три пъти несъвършенство, ако 777 е три пъти съвършенство.
А сега да си дойдем на думата за съборните решения, и имали такива. Оказва се че има:
1. т.нар. "Апостолски правила", в тях, в 85 правило се споменават всички библейски книги, според евреиския канон, като се добавя книгата на Исус син Сирахов. Апокалипсиса липсва!
2. Лаодикийски събор от 343(спорно е коя година се е провел):
59 и 60 правило изброяват библейските книги, прибавено е посланието на ИЕремия. В Новия Завет пак няма Апокалипсис.
3. Картагенски събор 419г. :
33то правило - все по- силно влияние на септуагинта. Този път Апокалипсиса е споменат!
Поздрави!!![addsig]

Публикувано на 27 април 2005 г. в 14:54:00 ч. от потребител 403
С горния пост се вида ясно, че първото цялостно писание е от Лутер. Ето защо реформацията е важа само така имаме истински Канон, закон според който да определяме право и криво учение, писание, предание и други такива протоско-кривославни атрибути с които да се перчи тук.[addsig]

Публикувано на 27 април 2005 г. в 16:32:00 ч. от потребител 788
Я, Бого, вместо да дрънкаш глупости, по-добре кажи какво стана с новия ти подпис... Да не го отнесе и него някой демон??
[addsig]

Публикувано на 27 април 2005 г. в 22:14:00 ч. от потребител 1228
Quote:
|
On 2005-04-27 14:54, Bogoizbrania wrote:
С горния пост се вида ясно, че първото цялостно писание е от Лутер. Ето защо реформацията е важа само така имаме истински Канон, закон според който да определяме право и криво учение, писание, предание и други такива протоско-кривославни атрибути с които да се перчи тук.[
|
|
А много интересно е, че в някои древни библейски кодекси, наред с книгите които знаем, християните поставяли и съчинения на т.нар. "апостолски мъже". Така са намерени посланията на един от първите епископи на Антиохия, Игнатий ( умира 108г.)
Това във връзка с раздвиженоста при определянето на канона.
Поздрави

[addsig]

Публикувано на 02 май 2005 г. в 15:15:00 ч. от потребител 403
Quote:
|
On 2005-04-27 16:32, portos wrote:
Я, Бого, вместо да дрънкаш глупости, по-добре кажи какво стана с новия ти подпис... Да не го отнесе и него някой демон??
[addsig]
|
|
Ми не се вмества, не го изял демон не се притесняваи, може и номера на звяра да разтълкувам, само да не ми звидиш ей![addsig]

Публикувано на 12 май 2005 г. в 18:05:00 ч. от потребител 1370
Quote:
|
On 2004-08-19 09:56, bojidar wrote:
Не са омилетични прийоми. Точно обратното, в древния свят идеята за "числото" на някой човек е била доста разпространена. За нас тя не чужда, защото ние сме свикнали да имаме специални символи за числата и не използваме букви за тях.
Като се има предвид, че Откровение е било писано първо за християните през първи век, и едва след това за всички останали, това е единственият начин, по който те биха могли да разберат израза "числото на звяра е число на човек." Има само два начина за тълкуване на подобни алегории: (1) да се намери аналог на друго място в Библията, което е първостепенният метод на библейско тълкувание; и (2) да се види какво би могло да означава в конкретната историческа обстановка. Е, но в Библията не съществува на друго място подобна алегория или пряко отнасяне към "число на човек." Следователно единствената основа за тълкуване е добре известната на историците "кабалистична" мания в класическия свят да се изследва "числото на човека."
Разбира се, както на други места съм казвал, проблемът на много от съвременните тълкуватели на Откровение е, че те бъркат "алегория" с "аналогия." (Разбира се, това не се отнася за премилениалния култ, защото той настоява на буквалното тълкувание.) Макар да признават, че Откровение трябва да се тълкува алегорично, те на практика възприемат аналогичния подход, тоест Откровение е някакъв шифър, таен код, в който всяка дума означава точно дадена друга дума, и ако само разшифроваме истинското значение на всяка дума, можем да получим пълна картина.
Алегоричният подход гледа на Откровение като на поезия, литургия, символична приказка, която дава реална представа за историята на Църквата в нейното многообразие. Откровение говори конкретно за Голямата Скръб върху Израил през 67-70 от Хр., но духовните принципи се отнасят за цялата Църква в цялата история. Една и съща дума, едно и също изречение не означава точно едно нещо и само него. Така както метафорите в стихотворението не са кодирано послание, а картина рисувана с думи, така е и с алегориите в Откровение.
В този смисъл "числото на звяра" има конкретен, буквален смисъл: това е число от буквите на името на конкретен човек, и очевидно това е Нерон. Но то също има и по-широко значение: Римската империя и нейната официална хуманистична идеология (666 като числото на човешкото несъвършенство на трета степен, нещо като извратена аналогия на Триединството). Има значение и изписването на числото на гръцки: хи кси сигма - първата буква е буквата-символ на Христос, последната буква е буквата-символ на кръста, по средата е гръцката буква-символ на змията (кси се изписва като извиваща се змия). И много други неща трябва да се имат предвид.
Разбира се, за читателите от първи век е било най-важно да знаят, че става въпрос за събития, които ще станат съвсем скоро, и следователно Откровение е уверение за тяхната победа и оцеляване на Църквата от Голямата скръб, обещана от Исус в рамките на едно поколение (40 години) от Неговата смърт (Мат. 24; Марк 13; Лука 21). Това е основният смисъл на Откровение. Но той не е единствен.
Повече за това можете да прочетете в тази книга:
Дейвид Чилтън, Дни на въздаяние: Коментар на книгата Откровение
За принципите на тълкуване, обърнете внимание на Въведението към книгата.
Конкретно за тълкуването на "числото на звяра," вижте Глава 13, "Левиатан и Веемот."
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-08-19 02:59 ]</font>
|
|
Рекреациониста отново иска да докаже, че книгата Откровение се е изпълнила до 70 А.Д.[addsig]

Публикувано на 12 май 2005 г. в 18:26:00 ч. от потребител 1329
До пастор Elenkov!
Сега чета този коментар.Моя учител казва същото,когато взехме общ поглед на "Oткровението".Аз съм съгласен с коментара,но мисля че номера не е 666,а 999.Това е мое мнение.Радвам се,че сте тук в "church.kom."Познаваш ли Баба Ана,светла и памет,от Ботевград.Караше ме да се моля,бях на 10 г.А брат Дачко от Негушево?А п-р Цецо от Априлово?Те са ми братовчеди.Познаваш ли п-р Марин/Гамбата/от с,Челопеч.Той ми беше пастор,преди да позная истината за Изус.Тогава вярвах на пасторите.
С уважение Санчо глупака.

Публикувано на 12 май 2005 г. в 22:54:00 ч. от потребител 693
Пък аз го открих името на звяра.
Първо числото 666 го обърнах в двойчен код,после взех морзовата азбука(и тя е двойчен код)и най-смисленното нещо което получих е името ЯНЕК.Само да го барна янек ще види той.

Публикувано на 12 май 2005 г. в 23:05:00 ч. от потребител 1329
Пасторе с уважение!
Това дето го казах за 999 е обърнатия поглед в огледало.Сатаната така работи.Бог да му запрати!Ако иска да те отрови не го прави видно.Туря отровата си в хубаво "ядене" или хубаво "вино".Аз го познавам!
Воин Христов,Санчо

Публикувано на 12 май 2005 г. в 23:16:00 ч. от потребител 1372
хубавото вино ли познаваш

Публикувано на 13 май 2005 г. в 00:47:00 ч. от потребител 1370
Quote:
|
On 2005-05-12 23:05, Sancho wrote:
Пасторе с уважение!
Това дето го казах за 999 е обърнатия поглед в огледало.Сатаната така работи.Бог да му запрати!Ако иска да те отрови не го прави видно.Туря отровата си в хубаво "ядене" или хубаво "вино".Аз го познавам!
Воин Христов,Санчо
|
|
С изключение на баба Ана, всичките други ги познавам. Е и? Какво искаш да кажеш, че са прекалено първични, неуки и богословски не подготвени? Може и така да е, но небива когато сме стъпили на рамената на хора преди нас, и благодарение на тях ние виждаме по-далеч и по-добре от самите тях, да им плюем по главите! Просто не е етично!
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: TonyElenkov on 2005-05-12 17:48 ]