Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Лични обяви > ЕСТЕСТВЕНО ОТКРОВЕНИЕ
Послание на св.Апостол Павел до Римляните 1 глава

19 Понеже, това, което е възможно да се знае за Бога, на тях е известно, защото Бог им го изяви.
20 Понеже от създанието на света * това, което е невидимо у Него, сиреч вечната Му сила и божественост, се вижда ясно, разбираемо чрез творенията; така щото, човеците остават без извинение.
21 Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха; но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи

Псалом 19(18-СИ)-прилагам синодалния превод,които,в случая,според М.Лютер(тои дава същия превод на тоя текст)е по коректен:

1 Началнику на хора. Псалом Давидов.
Небесата проповядват славата на Бога, и за делата на ръцете Му възвестява твърдта.
2 Ден на ден реч предава, и нощ на нощ знание открива.
3 Няма език и няма наречие, дето не би се чувал техният глас.
4 Техният звук се носи по цяла земя, и техните думи до краищата на вселената.



Въпросът,които искам да поставя е следния:Явно е(от тия текстове),че известно ниво на Богопознание е възможно и без специалното,изчерпателно откровение за Бога в лицето на Иисус.Та,въпросът ми е-Хората са "родени духовно мъртви",врагове на Бога по естество,а не по избор(според някои теолози) ,как тогава се оказват способни да "разчитат Божиите знаци около себе си,чрез наблюдаване на природата".Не са ли безчувствени към Божия глас?





[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-08 14:33 ]

Нещо не схващам въпроса, затова ще спомена само мое наблюдение; често когато заговоря с невярващи за евангелието, те ми разказват някоя история за някое; чудо, изцеление или нещо подобно на среща с ангел и др. Когато ги запитам; добреде като си видял Божият пръст в тая работа защо не повярва в Исус? Те ме гледат тъпо и неразбиращо, все едно им говоря на чужд език или почват да ми обясняват колко добри хора са и какви хубави неша правят или поне им се е искало да направят.
Маи не е добър отговор на манипулативния въпрос на протоса, но поне е по темата.[addsig]

Ако четеш внимателно"манипулативния въпрос на портоса",няма да се чудиш дълго.
Не съм казал,че "естественото откровение"е достатъчно,за да спаси слушателите си,защото:" чрез никой друг няма спасение; защото няма под небето друго име дадено между * човеците, чрез което трябва да се спасим"(Деяния на апостолите 4:12)А твърдя,че за мнозина то е "предмостие към евангелието",за други-възможност да бъдат осъдени,ако отхвъврлят или пренебрегнат информацията,която то им дава.

[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-08 15:33 ]

Да протос, дяволски си прав![addsig]

Явно източната църква крета едва-едва цели 400 години след Реформацията. Въпросът за естественото откровение и общата благодат в откровението е разгледан обстойно от Калвин в Книга Първа на неговите Институти на християнската религия. Калвин изгражда на основата на Тертулиан, Йоан Златоуст, Августин. Върху неговата основа изграждат по-късни калвинистки теолози като Джонатан Едуардс, Геерхардус Вос, Херман Бавинк, Херман Хуксма, Бенджамин Уорфийлд. Особено внимание трябва да се обърне на Корнилиъс Ван Тил. От съвременните учени с този въпрос се занимават Р. Дж. Ръшдуни, Джон Фрейм, Норман Шепърд, Грег Бансен и други. Засега няма нито един източен апологет, който да е написал серизен труд по въпроса за естественото откровение. Очевидно това е нова тема за източната църква.

За евангелската теология въпросът за естественото откровение отдавна е развит, и вече отдавна изграждаме върху тази основа. Източната църква, нали е още млада горката и няма много мозък, полуграмотна е, едва сега започва да го открива.

Горкото полуграмотно. Толкова много мрази евангелското учение, но винаги, когато се опита да каже нещо умно, се оказва, че то вече е казано от Реформаторите. Хайде, полуграмотното си е полуграмотно, трябва да очакваме такова невежество от него. Но пък в друга тема стана ясно, че дори такъв блестящ източен апологет като Шмеман не може да каже нищо умно без да го е откраднал от Реформаторите.

При тези смущаващи свидетелства за интелектуалната недостатъчност на източната църква, аз отново отправям призив към падрето да възприеме апология на източната църква, която оправдава съществуването й именно на основата на тъпотата и неграмотността на източните вярващи. Така ние, евангелските християни, ще се съгласим, че има нужда от съществуването на източната църква като необходима междинна стъпка към по-високото ниво на евангелската вяра.

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-08-08 16:04 ]

Абе,Божидаре,ти си като гъба- където не те сеят,там никнеш!!!

По добре коментираи тия текстове,вместо да плещиш врели-некипели...
...Но защо ли ти говоря за текстове,като не си чел цялата Библия(или може би,само от кн,Даниил си пропуснал някои глави????)

Ако сте извъртели въпроса или сте го прескочили като неудобен,направо си кажи и млъкваи...Знаеш ли колко си умен,когато мълчиш...

[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-08 16:10 ]

За полуграмотното малоумно фактът, че източната църква се учи от Реформацията на истинското учение, е "врели-некипели." Вместо да иска ние да коментираме тези текстове, можеше да прочете Калвин, та да не се налага да повтаряме на полуграмотното това, което отдавна вече е известно.

Но полуграмотното не може да прочете Калвин. То е полуграмотно и знае само половината азбука - 15 букви. Така е много трудно да се чете. А за пунктуацията и правописа му да не говорим - те са точно огледало на интелектуалното ниво на източната църква. Кирил и Методий ще се обърнат в гробовете си ако видят с какъв правопис и пунктуация полуграмотното се опитва да представя източната църква.