Възстановени архиви > Форуми > ChurchBG.com > Христоцентризма на Карл Барт

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 01:03:00 ч. от потребител 788
Бог не избира едни и отхвърля други.Тои избира СВЕТА ВМЕСТО СЕБЕ СИ,жертваики Христа.Има едно понятие"Свята променимост/динамичност/ на Бога"- така Тои "разкъсва" връзките на схоластиката,която Го прави "пленник" на собствените Му "декрети".Хората за избрани от Бога и задачата на Църквата е да им проповядва тази новина и "посланието на помирението"/2 Кор.5:19/,да им проповядва вестта,4е са избрани от Бога за живот

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 01:07:00 ч. от потребител 788
Искам да 4уя какво мислите по това и има ли начин/ако приемем тази идея/да избегнем универсализма,които проповядва "всеобщото спасение"-това е причината да задам тази тема,защото все още нямам ,лично за себе си,задоволителен отговор

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 01:48:00 ч. от потребител 788
Дискусията,която предлагам е опит да излезем от схемата,която Божидар ни налага-Августин,Лютер,Калвин,а да видим какво казват по-въпроса отците на църквата и сериозните протестантски богослови,извън кръга на тези,които поддържат предопределението.
Моля ви,братя петдесятници

,не ме занимаваите със "светила"като Бени Хин и Кенет Хегин!!!
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-07-28 18:48 ]

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 10:42:00 ч. от потребител 338
Аз също все още нямам задоволителен отговор за себе си портос. Вярно е, че Барт разглежда всеки човек като избран за спасение, на която основа наистина може да баде обвиенн в универсализам. Вярно е също, че самият Барт никъде не развива идеята си така, че ясно да потвърждава това обвинение. Струва ми се че той е поне донякаде наясен относно крайните изводи сварзани с това негово учение.
Накрая, Бар без съмнение е едно от големите светила на съвременното протестантство, но това не е причина да му се предоверяваме. Бих ти препорачал да прегледаш критиката на Барт от страна на Франсис Шефър (Богат който е) - поне според мен той сащо влиза в категорията "сериозни протестантски богослови," а причината за тази критика е напално оправдана както става ясно и от полемиката на Барт с Брунер.
Поздрави

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 14:12:00 ч. от потребител 266
Портос,
Явно Богословието не ти е призвание иди с Д'Артанян и Атос да пиете по едно Боргундскои недей да се пънеш относно декретите на Бога и протестантските "сериозни богослови" като Барт,който не е ортодоксален Протестант а така наречен неоорттодокс. Относно непроменяемостта на Бога явно не ги разбираш тези работи защото е четеш Библията А човешките хилави традиции. Не си ли чел някъде случайноп да се казва че Бог не се променя? не си ли чел че Господ избира едни и отхвърля други? Не си ли челк че Бог прави всичко не заради хората и света а за "собствената си слава и заради името Си?
Няма какво да се коментират глупости на кривопътни хора като теб.[addsig]

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 22:19:00 ч. от потребител 583
А знаете ли защо е наречен нов ортодокс?Има ли нещо което да го приравнява с православието.Та думата ортодоксия,има и друга натовареност.Това обаче ще ми обясните вие шушулко.Защото в името на корекноста за К.Барт се говори не като за православен а за нещо друго.Което е изключително положително в контекста на дейноста му.Кое е то и защо е нов ортодокс.Ако си отговорите ще разберете,че в случая твърдението ви " като Барт,който не е ортодоксален Протестант а така наречен неоорттодокс"-нещо се губи.Ще ми е интересно да прочета аргументите ви.До скоро...[addsig]

Публикувано на 30 юли 2004 г. в 00:47:00 ч. от потребител 788
Анонимен,
не съм запознат с полемиката,за която говориш/на Барт с Брунер/"Богът,Които е " на Шефър ми направи страхотно впечатление.Доколкото схванах там Шефър обвинява Барт в християнски екзистенциализъм в сартъров про4ит.Как това рефлектира върху теороята за спасението,която Барт развива?Ако отговорът на въпроса ми е очевиден от полемиката,която споменаваш,моля те насочи ме къде да я открия.
2Х Поздрави

Публикувано на 30 юли 2004 г. в 01:21:00 ч. от потребител 207
Шушулко, приятелка си ми, но относно това, което казваш към Портос
Quote:
|
Относно непроменяемостта на Бога явно не ги разбираш тези работи защото не четеш Библията А човешките хилави традиции. |
|
си позволявам да те попитам:Ти само Библията ли четеш или и други "човешки" тълкувания?

Публикувано на 30 юли 2004 г. в 01:33:00 ч. от потребител 788
Шушулке/разбрах,че си дама,затова сменям речника

/
За да ме разбереш правилно,ти предлагам да смениш думата "променимост" с "динамичност".Разкая ли се Бог ,че създаде човека при потопа/Битие 6:6/??Макар това да е вид антропоморфен/човешки /начин на изразяване ,не ти ли говори за някакъв вид динамика в Божия на4ин на мислене???

Публикувано на 30 юли 2004 г. в 13:52:00 ч. от потребител 338
Здравй Портос,
По определени причини предпочитам да не ти отговарям тук. Пратил сам ти лично съобщение. Ще се радвам ако ми отговориш.
Поздрави