Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > ChurchBG.com > Христоцентризма на Карл Барт
Бог не избира едни и отхвърля други.Тои избира СВЕТА ВМЕСТО СЕБЕ СИ,жертваики Христа.Има едно понятие"Свята променимост/динамичност/ на Бога"- така Тои "разкъсва" връзките на схоластиката,която Го прави "пленник" на собствените Му "декрети".Хората за избрани от Бога и задачата на Църквата е да им проповядва тази новина и "посланието на помирението"/2 Кор.5:19/,да им проповядва вестта,4е са избрани от Бога за живот

Искам да 4уя какво мислите по това и има ли начин/ако приемем тази идея/да избегнем универсализма,които проповядва "всеобщото спасение"-това е причината да задам тази тема,защото все още нямам ,лично за себе си,задоволителен отговор

Дискусията,която предлагам е опит да излезем от схемата,която Божидар ни налага-Августин,Лютер,Калвин,а да видим какво казват по-въпроса отците на църквата и сериозните протестантски богослови,извън кръга на тези,които поддържат предопределението.
Моля ви,братя петдесятници ,не ме занимаваите със "светила"като Бени Хин и Кенет Хегин!!!

[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-07-28 18:48 ]

Аз също все още нямам задоволителен отговор за себе си портос. Вярно е, че Барт разглежда всеки човек като избран за спасение, на която основа наистина може да баде обвиенн в универсализам. Вярно е също, че самият Барт никъде не развива идеята си така, че ясно да потвърждава това обвинение. Струва ми се че той е поне донякаде наясен относно крайните изводи сварзани с това негово учение.
Накрая, Бар без съмнение е едно от големите светила на съвременното протестантство, но това не е причина да му се предоверяваме. Бих ти препорачал да прегледаш критиката на Барт от страна на Франсис Шефър (Богат който е) - поне според мен той сащо влиза в категорията "сериозни протестантски богослови," а причината за тази критика е напално оправдана както става ясно и от полемиката на Барт с Брунер.
Поздрави

Портос,
Явно Богословието не ти е призвание иди с Д'Артанян и Атос да пиете по едно Боргундскои недей да се пънеш относно декретите на Бога и протестантските "сериозни богослови" като Барт,който не е ортодоксален Протестант а така наречен неоорттодокс. Относно непроменяемостта на Бога явно не ги разбираш тези работи защото е четеш Библията А човешките хилави традиции. Не си ли чел някъде случайноп да се казва че Бог не се променя? не си ли чел че Господ избира едни и отхвърля други? Не си ли челк че Бог прави всичко не заради хората и света а за "собствената си слава и заради името Си?
Няма какво да се коментират глупости на кривопътни хора като теб.[addsig]

А знаете ли защо е наречен нов ортодокс?Има ли нещо което да го приравнява с православието.Та думата ортодоксия,има и друга натовареност.Това обаче ще ми обясните вие шушулко.Защото в името на корекноста за К.Барт се говори не като за православен а за нещо друго.Което е изключително положително в контекста на дейноста му.Кое е то и защо е нов ортодокс.Ако си отговорите ще разберете,че в случая твърдението ви " като Барт,който не е ортодоксален Протестант а така наречен неоорттодокс"-нещо се губи.Ще ми е интересно да прочета аргументите ви.До скоро...[addsig]

Анонимен,
не съм запознат с полемиката,за която говориш/на Барт с Брунер/"Богът,Които е " на Шефър ми направи страхотно впечатление.Доколкото схванах там Шефър обвинява Барт в християнски екзистенциализъм в сартъров про4ит.Как това рефлектира върху теороята за спасението,която Барт развива?Ако отговорът на въпроса ми е очевиден от полемиката,която споменаваш,моля те насочи ме къде да я открия.

2Х Поздрави

Шушулко, приятелка си ми, но относно това, което казваш към Портос
Quote:
Относно непроменяемостта на Бога явно не ги разбираш тези работи защото не четеш Библията А човешките хилави традиции.

си позволявам да те попитам:Ти само Библията ли четеш или и други "човешки" тълкувания?

Шушулке/разбрах,че си дама,затова сменям речника /
За да ме разбереш правилно,ти предлагам да смениш думата "променимост" с "динамичност".Разкая ли се Бог ,че създаде човека при потопа/Битие 6:6/??Макар това да е вид антропоморфен/човешки /начин на изразяване ,не ти ли говори за някакъв вид динамика в Божия на4ин на мислене???

Здравй Портос,
По определени причини предпочитам да не ти отговарям тук. Пратил сам ти лично съобщение. Ще се радвам ако ми отговориш.
Поздрави