
Публикувано на 16 юли 2004 г. в 22:41:00 ч. от потребител 8
В Библията има много повече "проклинащи стихове" отколкото "благославящи стихове." Численото съотношение е приблизително 3 към 1 в полза на проклинащите. Сантименталният възглед, че трябва да бъдем по-мили от Исус (Nicer Than Jesus), не се подкрепя от Библията.
Ако Римляни 12:4 се приеме като абсолютен стандарт, както Мюнцер иска, тогава Исус е в сериозен проблем. Той нарече дори най-верния Си ученик "Сатано," да не говорим за осъжденията и обидите, произнесени против фарисеите.
Християнският сантиментализъм - Бог само благославя, но не проклина - е резултат от дуализма в църквите. Някак си не можем да приемем, че Бог хвърля хора в ада, и предпочитаме да си представяме карикатурния образ на дявола, който набучва на тризъбец грешната душа и я носи в ада. Истината е, че Бог върши и двете неща. А също изисква Неговата Църква да върши и двете неща. Обърнете внимание на Матей 18:18:
Quote:
|
Истина ви казвам: Каквото вържете на земята, ще бъде вързано на небесата; и каквото развържете на земята, ще бъде развързано на небесата. |
|
Ето и контекста, в който това е казано:
Quote:
|
И ако ти съгреши брат ти, иди, покажи вината му между тебе и него самия. Ако те послуша, спечелил си брата си. Но ако не те послуша, вземи със себе си още един или двама и от устата на двама или трима свидетели да се потвърди всяка дума. И ако не послуша тях, кажи това на църквата; че ако не послуша и църквата, нека ти бъде като езичник и бирник. (Мат. 18:15-17) |
|
С това се съгласяват и следните думи на Христос:
Quote:
|
И като рече това, духна върху тях и им каза: Приемете Светия Дух. На които простите греховете, простени им са, на които задържите задържани са. (Йоан 20:22-23) |
|
Мюнцер, като петдесятен вярващ, би трябвало добре да познава всички стихове в Новия Завет, които говорят за даването на Святия Дух на вярващите, и за какво се дава Святият Дух. Този стих определено показва, че Святият Дух се дава с цел прощаване или задържане на греховете - т.е. благословение или проклятие. Фактът, че Мюнцер не е запознат с това основно действие на Святия Дух във вярващите, буди недоумение в мен. Това ме кара да си мисля, че самите петдесятни вярващи не познават своята собствена доктрина, и им трябва силна калвинистка инжекция, за да научат поне своето си учение за Святия Дух, преди да започнат да критикуват ученията на другите.
Колкото до странното мнение на Пилат - "Бог дава възможност да използваме проклятия, но не и право да го правим, нещо като забранен плод" - чудя се, Пилате, откога датира това любопитно хрумване, което дори няма прилика с християнството, а повече прилича на покръстен стоицизъм? Можеш ли да ни дадеш някакви "исторически доказателства" за него? Има ли въобще някой в историята на Църквата, който да е съгласен с тези твои фантасмагории, или поне в този случай ти си решил да не си чак толкова последователен със собствените си стандарти за "исторически доказателства"?