Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Матей 7:6

Публикувано на 15 юли 2004 г. в 11:00:00 ч. от потребител 573
Интересно ми е каква е връзката на 6-ти стих в Матей с останалите. Опитвам се да го разбер ав контекста, но не успявам. Той отделна мисъл ли е и, ако да защо е поставен точно между това как да съдим хората и "искайте и ще ви се даде..."
Доколкото съм наясно с тълкуването на стиха, той се отнася до това да не проповядваме Христовото учение на тези, които няма да го разберат.
Но ако е само това защо е поставено точно в този контекст? В тази глави Христос говори за Небесното царство и другите стихове се подреждат логично, но не и този.

Публикувано на 16 юли 2004 г. в 00:32:00 ч. от потребител 403
Ако се обърне внимание на 5 и 6 глава ще се видят мисли и послания които не са свързани в логическа последователност, на малко места в евангелията Исус говори по един и същи въпрос с много изтечения.[addsig]

Публикувано на 27 юли 2004 г. в 23:47:00 ч. от потребител 787
Quote:
|
Ако се обърне внимание на 5 и 6 глава ще се видят мисли и послания които не са свързани в логическа последователност, на малко места в евангелията Исус говори по един и същи въпрос с много изтечения.
|
|
???????????? След такова пояснение, какво повече да кажеш?

Публикувано на 28 юли 2004 г. в 22:39:00 ч. от потребител 403
Може да се каже следното; Боже! благодаряти за Богоизбрания, нека твоята воля да бъде на земята както е и на небето. Защото е твоя власта, славата, и царството, както и на Богоизбраните![addsig]

Публикувано на 28 юли 2004 г. в 23:31:00 ч. от потребител 788
BOGOIZBRANIA,поздравявам те за наблюдението.Съвършено прав си.Ако ми позволиш,ще направя едно допълнение:Не само цитатите от Старозаветните книги,но твърде 4есто и организацията на мисълта,и структурата на цели пасажи от Новозаветните книги,ни връщат към Старозаветните писания.Така например,петата глава от евангелието според св.Матеи съдържа препратки към апокрифната книга на Енох в голямо коли4ество/наблюдаваме ги и в петровите послания и в Посланието на св.Юда/А във визирания текст във връзка с окръжаващите го стихове,аз ли4но namiram влиянието на Соломиновите прит4и книгата Еклесиаст и дефтеро-канони4ните Премъдрости на Соломон и на Исус син Сирахов/въобще прит4овия на4ин на писане/И ако има някаква жръзка в цялата 7-а глава в цялостната организация на мисълта,то тя е много дале4на.
Ще се радвам,ако ми отговориш дали си съгласен с мен и какво етвоето мнение.
P.S.
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-07-28 16:33 ]</font>
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-07-28 16:35 ]

Публикувано на 28 юли 2004 г. в 23:37:00 ч. от потребител 788
А мисля,не бива да забравяме също,4е евангелието според св.матеи е адресирано към ежреиска 4итателска аудитория,затова и стилистиката/освен другите похвати/ е избрана така,4е да им импонира

Публикувано на 28 юли 2004 г. в 23:46:00 ч. от потребител 403
Относно апокрифните книги по добре да не говоря, тяхната стоиност за мен е само литературна, нито духовна, нито историческа достоверност, не намирам, маи и и други хора мислят така.
Имаше преди време един саксонец, Мартин го наричаха, тои е по добре е обяснил работата, аз съм избран за по други цели.
Все пак благодаря за две три фрази на комплименти, за връзката НЗ-апокрифи е добре звучаща доктрина за православна аудитория, не мисля че истински евангелски вярващ ще клъвне на такава стръв. Да повторя само за теб наши пастори са преподаватели по СЗ, НЗ, старогръцки и староевреиски ще им пиша на меил за косултация ако се интересуваш все още.[addsig]

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 00:03:00 ч. от потребител 788
Страхувам се,4е останах недоразбран-аз не защитавам тяхната дуовна стоиност,а ги използвам като помощно средство ,за да се прехвърля във времето когато е писан Новия завет и по-добре да разбера защо даден автор говори по определен на4ин,едва ли ще отре4еш,4е писателите на Новия завет за били податливи ,в известна степен,на определени културни влияния/в степен ,зададена от Божествения промисъл/Завършил сум тази година протестанска духовна семинария и там ползвахме 4есто апокрифните и второканони4ните книги за екзегети4ни анализи.
Зада4ка-зака4ка

Според теб от къде цитира св.апостол Юда,като пише:"За тях пророкува и Енох,седмия от Адам,като ре4е:Ето,Господ иде с десетки хиляди свои свети мъже"

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 00:11:00 ч. от потребител 788
Моля те .недеи да решаваш,4е с мен, като православен християнин няма да намериш общ език.Не съм в саита,за да преубеждавам някого във вярата му ,а за да обменя духовен и интелектуален опит,защото жярвам,4е:"Божието слово,нито от мен излезе,нито само до мен доиде"/1Кор.14:36/Съжалявам,4е се поддадох на провокациите на невъздържания Божидар и на някои нападки към православието/за които ,4естно казано,не от4етох факта,4е са предизвикани от арогантността на някои наши тесногръди свещеници/

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 00:25:00 ч. от потребител 788
А във връзка със мнението на саксонеца,за които говориш,ти препоръ4вам да погледнеш Аугсбургското изповедание,под което се е подписал,за да нау4иш мнението му по въпроса .Лютер казва горе-долу следното:"Древните са ги 4ели,затова,макар да не ги приравнявам с канони4еските,аз смятам,4еса полезни..."

Публикувано на 30 юли 2004 г. в 20:53:00 ч. от потребител 403
Относно задачката закачка; знам за него но не съм си направил труда да запомня от къде, самия факт че Юда не споменава за източника показва че не е толкова важно. аз съм прочел всичките книги но поне премъдроста на син сирахов ми направи лошо впечатление, не мисля че мястото им е книгата, тоест до канона. За намирането на общ език не, не го изкючвам като вариянт, но пак да повторя в книгите са горе долу на нивото на 24часа.
За обмяната на опит е хубава идея, и аз смятам че е полезно да се контактува с хора които не са съгласни с моите разбирания, но начина по които пишеш на Божидар ми прилича на злоба и лични нападки, по добре да се разгледат въпоси на вярата а не да се съсредоточаваш на личното си отношение, аз също понякога пиша неща които засягат лични характеристики но само в случаи наизразяване на становище по въпрос.
виж по този въпрос си прав;
Quote:
|
Страхувам се,4е останах недоразбран-аз не защитавам тяхната дуовна стоиност,а ги използвам като помощно средство ,за да се прехвърля във времето когато е писан Новия завет и по-добре да разбера защо даден автор говори по определен на4ин,едва ли ще отре4еш,4е писателите на Новия завет за били податливи ,в известна степен,на определени културни влияния/в степен ,зададена от Божествения промисъл/Завършил сум тази година протестанска духовна семинария и там ползвахме 4есто апокрифните и второканони4ните книги за екзегети4ни анализи. |
|
Смятам че авторите представят нереалистична картина чиято цел не е прослава на Господ и не ми придава вяра в неговата сила, да си го кажа с жаргона за по кратко, книгите са си плътски и поне за мен отсъства божията сила в тях, а за проучване и изследване те определено са полезни, не го отричам
Все пак не мисля че във форума се се е нужно да се стига до подобни дребнавости.
Ако вече си си влошил мнението по добре не ми отговаряи, онова което си го изтрил може да го пуснеш на пм.[addsig]

Публикувано на 01 август 2004 г. в 00:57:00 ч. от потребител 788
Изкушавам се да кажа,че Божидар ме предизвика с арогантността си.Опитах се да се обадя по темата за свободата на волята,а тои ме заля с помия и тогава...като се почнааааа...Сега го отчитам като грешка.По тоя въпрос имаш абсолютно право.
По въпроса със споменатите книги също смятам,че намерихме известно съгласие.В случая стоя твърдо зад мнението на Саксонеца