Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Мойсеевият Закон - временно и ограничено за Израел, или нещо повече?
Пускам тази тема, защото има въпроси, чиито отговор биха ни показали доста неща. В темата "Какво е Божието царство" бях задал няколко въпроса и още няма отговори.
Пак ще питам:

От къде фараона на Египед, по времето на Авраам, познаваше Мойсеевия закон и не искаше да има жената наближния си?[addsig]

От въпроса ти не става ясно коя случка имаш предвид.

Ако говориш за Битие 20 глава там историята е по различна от това, което ти представяш. В историята се говори за Герарският цар , а не за фараон на Египет.

А прочетем ли цялата глава ще открием отговора на този толкова сложен въпрос.
А той е че сам Бог говори в съня на този цар и му каза как точно стояха нещата .

Така, че тази история няма нищо общо с Моисеевия закон.

[ Това съобщение беше редактирано от: triniti on 2004-06-11 19:46 ]

Triniti се намесва за втори път много злополучно, за да покаже колко не знае Библията. На третия път май съвсем ще се убедим, и ще вземем да му препоръчаме най-после да седне и да я прочете.

Ето какво казва Битие 12:14-19:

Quote:
И като влезе Аврам в Египет, египтяните видяха, че жената беше твърде красива. Видяха я и Фараоновите големци и я похвалиха на Фараона; затова жената беше заведена в дома на Фараона. И заради нея той стори добро на Аврама, който достигна да има овци, говеда, осли, слуги, слугини, ослици и камили. Но Господ порази Фараона и дома му с тежки язви, поради Аврамовата жена Сарайя. Тогава Фараон повика Аврама и рече: Що е това, което ти ми стори? Защо не ми каза, че ти е жена? Защо ми каза: Сестра ми е, така че аз си я взех за жена; сега, прочее, ето жена ти; вземи я и си иди.



Там пък нещо не се казва Господ да е говорил лично на Фараона. Просто като че ли Фараонът е чел Второзаконие 28 и познава връзката между непокорството към Закона и Божиите проклятия.

Quote:
Така, че тази история няма нищо общо с Моисеевия закон.



Така ли? Вероятно Този, Който дава Мойсеевия Закон, и Този, Който говори на герарския цар, са двама различни богове? Нямат нищо общо помежду си, как ще имат.

Ето на познавача на Библията историята в Битие 20 глава.
Като я прочеташ пак се изкажи ама този път подготвен.


1 От там Авраам пътуваше към южната страна. Той се настани между Кадис и Сур и живееше като пришелец в Герар.
2 И понеже Авраам казваше за жена си Сара: Сестра ми е, то Герарският цар Авимелех прати та взе Сара.
3 Но Бог дойде при Авимелеха в съня му, през нощта и му рече: Ето, ти умираш поради жената, която си взел; защото тя си има мъж.
4 (А Авимелех не беше се приближил при нея). И рече: Господи, ще погубиш ли и един праведен народ?
5 Не каза ли ми сам той: Сестра ми е? Също и сама тя рече: Той ми е брат. С право сърце и с чисти ръце сторих аз това.
6 Бог му каза в съня: Да, Аз зная, че си сторил това с праведно сърце; още Аз те и въздържах да не съгрешиш против Мене, и затова не те оставих да се докоснеш до нея.
7 Сега, прочее, върни жената на човека, защото е пророк и ще се помоли за тебе, и ти ще останеш жив; но ако не я върнеш; знай, че непременно ще умреш, ти и всички твои.
8 На сутринта, като стана рано Авимелех повика всичките си слуги и извести всички тия неща в ушите им; и хората се уплашиха много.
9 Тогава Авимелех повика Авраама и му рече: Що ни стори ти? Какво ти съгреших, та си навлякъл на мене и на царството ми голям грях? Направил си ми работи, които не трябваше да се правят.
10 Рече още Авимелех на Авраама: Що си видял, та стори това нещо?
11 И рече Авраам: Сторих го понеже рекох: Не ще има страх от Бога в това място, и ще ме убият, поради жена ми.
12 А при това, тя наистина ми е сестра, дъщеря на баща ми, но не и дъщеря на майка ми; и ми стана жена.
13 И когато Бог ме направи да странствувам от бащиния си дом, рекох й: Ще ми направиш тая добрина - на всяко място, гдето отидем, казвай за мене: Брат ми е.
14 Тогава Авимелех взе овци и говеда, слуги и слугини, та ги даде на Авраама и върна му жена му Сара.
15 И рече Авимелех: Ето, земята ми е пред тебе; засели се дето ти е угодно.
16 А на Сара каза: Виж, дадох на брата ти хиляда сребърника; ето, това ти е покривало за очите пред всички, които са с тебе; и пред всички човеци си оправдана.
17 И тъй, Авраам се помоли на Бога; и Бог изцели Авимелеха, и жена му, и слугите му; и раждаха деца.
18 Защото, поради Авраамовата жена Сара, Господ беше заключил съвсем всички утроби на Авимелеховия дом.

Trinity най-после направи някакво героично усилие, и може би за първи път в живота си успя да прочете, и дори да цитира, повече от два библейски стиха поред.

Единственият проблем е . . . че ги цитира напълно не на място. Ето първоначалният въпрос на Леон:

Quote:
От къде фараона на Египед, по времето на Авраам, познаваше Мойсеевия закон и не искаше да има жената наближния си?



На което trinity ни в клин ни в ръкав казва, "Ако имаш предвид историята в Битие 20 глава." Очевидно Леон не говори за тази история. Тогава защо trinity въобще я намесва, не е ясно.

Аз му показвам на trinity че нещо е отнесен, че Леон говори именно за историята в Битие 12, а не Битие 20 глава.

И какво прави trinity?

Още по-отнесено преписва Битие 20 глава, за да ми покаже, че има такава глава. Ами аз знам, че има такава глава. Само дето trinity май не знае, че не става въпрос за нея.

Да се чуди човек дали въобще има човек със здрав разум насреща си. Или може би на trinity много му се иска точно за тази глава да говорим, а не за друга. Да де, ама темата е за друга глава.

Отнесена работа.

Много интересно, trinity, като говореше простотии за робството, как не се сети да препишеш Посланието към Филимон? Можеше да ти дойде на ум тогава, че Павел не смята притежаването на роби за грях.

Имаш ли някакъв отговор на въпроса на Леон, или сега ще препишеш някоя друга глава, коята няма нищо общо с темата?

Ами не знам Божо какво има предвид Леон , щото нямам дарба врачка като тебе и не чета чужди мисли.

За това и ако погледнеш първия ми постинг по скоро го питам отколкото да казвам, че точно това има предвид.

Но пък ако се напънеш да се позамислеш над двете почти 1 към 1 истории ще стигнеш до извода, че и на фараона вероятно Бог му е говорил , а не да почваш да правиш безмислени спекулации за Моисеевия закон. Но най- вероятно няма да стигнеш до този извод , защото твоите гуровци отдавна са ти дали идеята, как точно да изтълкуваш тези ситуации.

А относно робството пак си помисли и тогава се изкажи, че да не ставаш за смях, щото Клафамската секта туку виж и тебе вземе та обеси на някоя рея.

Айде няма да ти обяснявам за братята от Клафам щото ти си знаеш всичко, ама не ти изнася всякога това , което знаеш. За това предпочиташ да изкараш нещо толкова долно като робството за хубаво , само и само да е на твоето. Давай мене ми е все тая.

[ Това съобщение беше редактирано от: triniti on 2004-06-13 18:33 ]

Ха, тъкмо намерих едно твое изказване точно във връзка с тази Клафамска секта. От него става ясно , че явно са ти доста по сърце с техните методи на прилагане на Моисеевия закон.
Ти май си радетел за неговото въстановяване.

Ами тогава не те ли е малко срам да ми тикаш в лицето Павел и писмото му към Филимон където уж Павел симпатизирал на робовладелците и в същото време да се опитваш да въведеш Закон, който изрично определя, че наказанието за търгуване с роби е смърт.

Пак си пролича как когато ти изнася си за едно нещо (като да защитаваш робовладелеца-калвинист Уайтфилд) и когато ти изнася да си против (когато даваш за пример "геройските" изяви на клафамци които бесели хората точно за греха на Уайтфилд).

И само между другото да ти кажа (въпреки че ти всичко си знаеш), че не робовладелеца-калвинист Уайтфилд, а именно постоянно окалвания от тебе Уесли пише до "стария Уилбърфорс" писмо в , което го призовава да се противопостави на "това гнусно безобразие, което е позор за религията , за Англия и за човешката природа".

Явно твоите клафамци май по са приели идеята и апела на похуления от тебе Уесли, за сметка на калвиниста Уайтфилд.
Да им се чудиш не са ли чели посланието към Филимон .

И не ми излизай с номера, че Уайтфилд не е търгувал с роби , щото да си имаш 75 роби говори, че добре си ги изтъргувал. Надали са ти паднали от небето ...... или пък Бог му ги е дал като на Филимон .

Ето и цитатата ти , че много те накарах да го чакаш :


Quote:
Старият Уилбърфорс вярва в съвременното приложение на Мойсеевия Закон. Старият Уилбърфорс вярва, че християните имат право и са длъжни да прокарват християнски закони. Старият Уилбърфорс вярва, че задачата на политическото господство на Британската империя е да носи Благовестието на Христос до народите в своите колонии. Старият Уилбърфорс, както и всички други членове на неговата Клафамска секта, използват постоянно старозаветна обосновка на своите речи в Парламента.

Нещо повече, и което би трябвало да бъде ужасно за нашия Emenei, когато най-после бива прокаран Законът против търговията с роби, той води до хиляди екзекуции, защото Старият Уилбърфорс и неговите съмишленици настояват да се наложи старозаветното наказание за търговия с роби: смърт (Изх. 21:16). Могъщият британски флот
тръгва по моретата да изпълнява тази свещена задача, пеейки християнски бойни химни от времето на Славната пуританска революция и за едно десетилетие избесва по реите на собствените им кораби хиляди британски, американски, португалски, испански и арабски търговци на роби. Хиляди за едно десетилетие - това е много повече от 50 екзекуции за 40 години, които според Emenei били чудовищно петно върху реформистка Женева.


Quote:
Ами не знам Божо какво има предвид Леон , щото нямам дарба врачка като тебе и не чета чужди мисли.



На вас, дето не можете да мислите, ви трябва "дарба врачка," за да разберете какво има предвид Леон. На нас, които можем да мислим, е достатъчно да прочетем думите на Леон, за да разберем коя глава в Битие има предвид.

Quote:
Но пък ако се напънеш да се позамислеш над двете почти 1 към 1 истории ще стигнеш до извода, че и на фараона вероятно Бог му е говорил , а не да почваш да правиш безмислени спекулации за Моисеевия закон.



А на Мойсей кой му е говорил? Не е ли пак същият Бог? Или Фараонът и герарският цар си получават откровението направо от Бога, а Мойсей си го измисля закона сам? Май ти е трудно да се усетиш какви глупости говориш.

Quote:
И само между другото да ти кажа (въпреки че ти всичко си знаеш), че не робовладелеца-калвинист Уайтфилд, а именно постоянно окалвания от тебе Уесли пише до "стария Уилбърфорс" писмо в , което го призовава да се противопостави на "това гнусно безобразие, което е позор за религията , за Англия и за човешката природа".



Чудно, когато Уесли е крадял собствеността на Уайтфийлд и е разигравал Божието водителство на хазарт, защо не му е дошло наум, че това е също е "гнусно безобразие"?

Quote:
И не ми излизай с номера, че Уайтфилд не е търгувал с роби , щото да си имаш 75 роби говори, че добре си ги изтъргувал. Надали са ти паднали от небето ...... или пък Бог му ги е дал като на Филимон



Ти като имаш компютър, с компютри ли търгуваш? Като имаш маса в кухнята, дърводелец ли си? Като носиш дрехи, търговец на текстил ли си?

Quote:
Айде няма да ти обяснявам за братята от Клафам щото ти си знаеш всичко, ама не ти изнася всякога това , което знаеш. За това предпочиташ да изкараш нещо толкова долно като робството за хубаво , само и само да е на твоето. Давай мене ми е все тая.



На хора като теб им е все тая дали говорят клевети или не. Защо ли не се учудвам?

Аз къде съм казал, че робството е "хубаво"? Казах, че само по себе си притежаването на роби не е грях. Но ти точно както Уесли обичаш да клеветиш. Най-вероятно също и да крадеш, но нали си криеш името, няма как да го разберем.

Но да се върнем на темата: Значи ти твърдиш, че тъй като Бог е говорил лично на Фараона и на герарския цар, тези случки нямат нищо общо с Мойсеевия Закон? Искаш да кажеш, че същият Бог не е говорил лично на Мойсей?

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-06-14 01:34 ]

Прочетох пак писмото на Уесли към Уилбърфорс относно робството. Много интересно, какво очаква Уесли от Уилбърфорс? Налагане на Мойсеевия Закон? Защото Новият завет не съдържа наказания срещу търговията с роби.

Откъде ли Уесли знае, че търговията с роби е лошо нещо, ако не е от Мойсеевия Закон?

Всъщност, едва ли. Уесли е бил напълно безпринципен по отношение на своята екзегетика. Това може да се види от неговите злополучни писаници. По отношение на робството то може да се види в неговите Мисли относно робството от 1774. Това са десетина страници без нито един библейски стих, нито дори непряко отнасяне към Библията. Чиста емоционалност, също както съвременните езически журналисти.

Голям християнин, няма що.

Моят въпрос е:

От къде фараона на Египед, по времето на Авраам, познаваше Мойсеевия закон и не искаше да има жената наближния си?

Повтарям го, за да се върнем пак на него.

triniti, изобщо нищо не каза по въпроса. Уточнявам, че става дума за Битие 12 гл. После ще говорим и за Битие 20 гл. Всичко поред. Ще стигнем и до Мелхиседек. Този,който беше преди Авраам. И там има върху какво да се мисли.[addsig]

Бих попитал на какво основание, например Фараона на Египет, по времето на Авраам, взима своите аргументи и отказва да има жената на ближния си?

[addsig]

[ Това съобщение беше редактирано от: Leon on 2004-11-30 10:02 ]

По времето на случката с Фараона, Аврам и Сара, източника на знание може да е идвал от следните източници:

1. Съвестта
2. Директни Божия откровения (дават се не толкова на езичници, колкото на Божии хора)
3. Предания за Божиите заповеди и завети.
4. Човешка/демонична намеса

За езичниците Писанието говори следното:

По точка 1:

Рим 2:14 (понеже, когато езичниците, които нямат закон, по природа вършат това, което се изисква от закона, то, и без да имат закон, те сами са закон за себе си,

Рим 2:15 по това, че те показват действието на закона написано на сърцата им, на което свидетелствува и съвестта им, а помислите им или ги осъждат помежду си, или ги оправдават),

По точка 2:

Сам като пример е Авраам, видяхме и примера с Герарския цар, където Бог говори в сън. Що се отнася до фараона, не се знае точно дали е имал и той такива откровения. Други примери на директни откровения преди Моисеевия закон е книгата на Енох.

По точка 3:

От запазени исторически документи се вижда, че народите, особено с по-напреднала култура са имали писмени закони за това какво е позволено и какво не. Тези закони обаче не се препокриват с Моисеевия закон.

По точка 4:

Освен това е имало (устно или писмено) предание за делата които са се случили от сътворението, през потопа стигащо до времето в което са живели и самите хора тогава. Т.е. е това е било прогресивно предание. За следи от такова предание може да се съди по сходните разкази например за потопа в различните народи. С течение на времето обаче, при различни народи това предание се е видоизменило, къде повече, къде до неузнаваемост - като в повечето случаи има формата на митология.

Quote:
1. Съвестта



Възможно ли е съвестта (закоравялата например) на един египтянин и то Фараон да го изобличава? "Защото не законослушателите са праведни пред Бога; но законоизпълнителите ще бъдат оправдани...". От това излиза ли, че Фараона ще бъде оправдан? Определено Фараона познаваше закона и не беше от тези дето нямат закон. После и Авимелех познаваше закона, защото каза на Сара: "А на Сара каза: Виж, дадох на брата ти хиляда сребърника; ето, това ти е покривало за очите пред всички, които са с тебе; и пред всички човеци си оправдана." Ето пак закона... Така, че неуместно е да се отдава това на съвестта.

Quote:
2. Директни Божия откровения (дават се не толкова на езичници, колкото на Божии хора)



Защо ще се дават тук директни Божии откровения на езичници. И Фараон и Авимелех постъпиха не спонтанно, а като хора, които познаваха закона. Погледни и за Сириеца Нееман.

Quote:
3. Предания за Божиите заповеди и завети.



Ако се замислиш ще видиш, че днес всеки има достъп до Божия закон, но защо ли не искат да постъпват според него?

Quote:
4. Човешка/демонична намеса



Няма логика човека да е обладан от демони и в същоте време да получата откровения от Бога. Не може в човек в който е Светия Дух да има демони. Не може тъмнината да гони тъмнината.

[addsig]

[ Това съобщение беше редактирано от: Leon on 2004-11-30 08:19 ]

ЕгитеТ се пише с Т![addsig]

Бого, поправих се Извинявам се за правописните грешки [addsig]

Към Vale и triniti, ако още влизат във форума:

Все пак Авимелех, Герарският цар и народа му, бяха праведни. Ето текста от Битие 20 гл.: " Ето, ти умираш поради жената, която си взел; защото тя си има мъж. (А Авимелех не беше се приближил при нея. И рече: Господи, ще погубиш ли и един праведен народ? Не каза ли ми сам той: Сестра ми е? Също и сама тя рече: Той ми е брат. С право сърце и с чисти ръце сторих аз това.
Бог му каза в съня: Да, Аз зная, че си сторил това с праведно сърце; още Аз те и въздържах да не съгрешиш против Мене, и затова не те оставих да се докоснеш до нея."

Което идва да покаже, че съвестта, директните Божии откровения, преданията за Божиите заповеди и завети, или човешка/демонична намеса не са основателни. На какво основание Господ считаше Авимелех и народа му за праведен? Какво означаваше Господ да счете някой за преведен? От къде Авимелех познаваше Мойсеевия закон? Защото той каза на Сара: "... Виж, дадох на брата ти хиляда сребърника; ето, това ти е покривало за очите пред всички, които са с тебе; и пред всички човеци си оправдана."

[addsig]

[ Това съобщение беше редактирано от: Leon on 2004-12-09 03:47 ]

Едно ми става ясно ,че хората от едно време считани от нас за езичници, са мислели далеч по различно от съвременния "християнин" наричащ себе си евангелист.
и аз ще задам един въпрос Как хората от Ниневия знаеха че са виновни пред Бога на Йона - като Йона не им е посочвал конкретно греховете (4 И Иона, като започна да върви през града един ден път, викаше и казваше: Още четиридесет дни и Ниневия ще бъде съсипана.(Ион.3:4) а самият Бог каза за тях че са хора ( които не умеят да различават дясната си ръка от лявата си ръка, освен многото добитък?(Ион.4:11)
Даже безпросветни са знаели кое е редно и кое не , откъде ?

И понеже знам че повечето църковни лидери и светила в Русе разлистват форумите на Чърч бг, питам защо не поднесат на читателите една логична и последователна обосновка която да оспори или подкрепи разглеждания въпрос,така биха били активни да "светят в тъмнината"и да разобличават лъжата-на което и са призовани като Христови служители.Ако четат без да отговарят е като да си на работа без да работиш - или равнодушието надделява.
Успех драги пастори,отци и така нататък четящи именити и авторитетни,Надайте вашите лъвски гласове в общественото пространство.

Нека да четат пастирите и дано разбират за какво става дума. В едно съм убеден, че Господ разкрива тайните на избраните си. Може ли това да означава, че тези сегашли т.н. лиреди не познават Божиите тайни? Това е много голямо предизвикателство. TodorVachev, хората от древността не само са мислили, но и са познавали и живяли по Божиите закони. Пак ще питам, от къде черпеха аргументацията си и на какво основание стъпваха древните?[addsig]

Quote:
Как хората от Ниневия знаеха че са виновни пред Бога на Йона - като Йона не им е посочвал конкретно греховете



А ти как знаеш, че Йона не е говорел нищо друго, много избирателно четеш и си си избрал много неподходяща книга за да закеимяваш евангелизаторите. В книгата се разкрива Божия план и сила, а не чуствата на хората.

Quote:
Даже безпросветни са знаели кое е редно и кое не , откъде ?



цитата не казва че са били "безпросветни" (що за тъпа измислица) казва ни че са били материалисти не са се интересували от Господ, но не значи че не са могли да разберат думите на Йона.[addsig]

Бого, дай някаква разумна аргументация и се опитай да отговориш на въпросите, които зададох. Това е интересно и знам, че Господ ще даде да видят верните му.[addsig]

Какво толкова се нищи въпроса за съвеста във тая тема тва си чиста светсщина нестига че нищо не се разбира от такъв пост;
Quote:
Което идва да покаже, че съвестта, директните Божии откровения, преданията за Божиите заповеди и завети, или човешка/демонична намеса не са основателни.


Говориш на себе си мисли които се въртят и не виждам какво точно питат.[addsig]

Бого, чети внимателно. "съвестта, директните Божии откровения, преданията за Божиите заповеди и завети, или човешка/демонична намеса" са твърдения на vale. На които аз обясних защо не са основателни. [addsig]

Чети драги Бого и мисли. И ти доста избирателно се разхождаш из постинга ми.
Книгата на Йона ? кое и е неподходящото
и защо смяташ че укорявам евангелелизаторите ,укора ми е към хората които се имат за нещо в евангелското и православното обществено мнение които четат форумите и остават пасивни макар че редовно убеждават хора като теб в това което те смятат за истина. За да разсея заблужденията ти става въпрос
за хора наричащи себе си пастори и хора на които обикновено им казват отци.
А книгата Йона разкрива валидноста на Заповедите в езически общества,които макар да ги тъпчат имат познание за тях. Откъде един езически цар ще познава какъв е характера на Живия Бог?
"Кой знае да ли Бог не ще се обърне и разкае, и се отвърне от лютия Си гняв, та да не погинем? "
Понеже не желая да обсебвам темата на Леон няма да пиша повече за Йона и Ниневия ,защото така и или иначе смятам въпроса е един и същ: Мойсеевият Закон - временно и ограничено за Израел законодателство, или нещо повече?

Хе хе за теб Бого има една българска поговорка която казва :

Къде го чукаш , къде се пука ? Хе хе ..



[ Това съобщение беше редактирано от: Mardohay on 2004-12-10 14:58 ]

Ми научете се да пишете постове.
TodorVachev понеже си от Русе, я ни светни по един местен въпрос, тук се носят слухове за Данаил Налбантов, един от малкото българоезични автори които харесам, че е бил изгонен от църквата от някакъв приятел на Божидар от Варна техен предцедател мисля на методиския съюз. Всичко което знам са само слухове.[addsig]

Бого нещо неси доразбрал. Няма такова нещо като Методистки съюзима методистка църква. тя няма председател а суперинтендент. Той не е приятел на Божидар до колкото ми е известно . данаил Налбантски беше принуден да се оттегли при много странни обстоятелства. в Методистката Църква нещата стават така , който е инакомислещ го отнася.Аз съм бил 4 години в тази църква в различни позиции и знам как стоят нещата.[addsig]

Ники Харис ти отговори на въпроса
Аз не съм в течение на църковни и доминационни събития в Русе и региона.
Ето светнах те.
И вместо да прехвърляш топката се научи да четеш постовете на хората като се опиташ да разбереш какво ли искат да кажат те? и без друго участниците те познават като заядливко.Успех с мисленето драги Бого.макар и да личи че само играеш
роля на глупак.Принципно смятам че можеш да се представиш и по на ниво.

и за да не се загуби от поглед ще сложа въпроса на Леон отново на фронтовата линия
Quote:
Мойсеевия Закон-враменено и ограничено законодателство за Израел,или нещо повече?


не забравяйте че този въпрос е сложен във форум"Изучаване на библията"всеки въпрос като този на Бого се откланя от целта на форума и въпроса на Леон. Благодаря за разбирането,.все пак по голямата част от участниците са хора които умеят да носят отговорност за поведението си.


[ Това съобщение беше редактирано от: TodorVachev on 2004-12-11 07:32 ]

След като съм играел на глупак защо искате да отговарям на ваши въпроси, а вие не ме поучавате на нещо смислено като моя въпрос. Нали глупака трябва да просветявате а не тои да ви учи вас.[addsig]

Quote:
Пускам тази тема, защото има въпроси, чиито отговор биха ни показали доста неща. В темата "Какво е Божието царство" бях задал няколко въпроса и още няма отговори.
Пак ще питам:

От къде фараона на Египед, по времето на Авраам, познаваше Мойсеевия закон и не искаше да има жената наближния си?



Бого сам си влязъл в темата никой не те задължава да отговаряш а да се придържаш, питаш и се интересуваш,споделяш мнения твърдения и разсъждения така, че в крайна сметка - от зададения въпрос да се достигне чрез дискусия до факти които ще хвърлят нова светлина върху събитията от онова време и биха обърнали начина по който разсъждаваме .
Аз не те смятам за глупак,както съм казал и по надолу,тъй че нямам намерение да поучавам, искреното ми желание е да се дискутира по въпроса.
не съм теологично добре подготвен ,но пък съм чел в Библията че по времето на Аврам е имало царство което
е било управлявано от Божия Закон , царство което със сигурност е било известно на езическите народи и е имало най вероятно икономическите белези на Божието благословение.
Царството е Салим чиито първосвещеник благослови Аврам след победата над няколко езически владетеля.
Това е един твърде вероятен отговор на въпроса на Леон горе.Надявам се Леон няма да се откажш от темата която си започнал - напротив доразвий си мисълта.



Не, TodovVachev, не съм изоставил темата. Темата наистина е много интересна.

Quote:
Царството е Салим чиито първосвещеник благослови Аврам след победата над няколко езически владетеля.



Наистина Мелхиседек беше свещенник и цар, значи е имало храм в който е той служил. Имало е Слово от Бога, което се е проповядвало.

Пак ще оставя въпросите, които зададох:

Бих попитал на какво основание, например Фараона на Египет, по времето на Авраам, взима своите аргументи и отказва да има жената на ближния си?

Определено Фараона познаваше закона и не беше от тези дето нямат закон. После и Авимелех познаваше закона, защото каза на Сара: "А на Сара каза: Виж, дадох на брата ти хиляда сребърника; ето, това ти е покривало за очите пред всички, които са с тебе; и пред всички човеци си оправдана."

На какво основание Господ считаше Авимелех и народа му за праведен? Какво означаваше Господ да счете някой за преведен? От къде Авимелех познаваше Мойсеевия закон?
[addsig]

Темата е интересна но само за няколко човека.
Quote:
Какво означаваше Господ да счете някой за преведен?


Езекил говори за правдата и праведния така:
Ако някой е праведен и
върши съд и правда,
под лихва не дава и
лихва не взима, въздържа ръката си
от неправда и извършва праведен
съд между човек с човек,
Няколко думи от Давид :
Каза Бог Израилев,
говори за мене скалата Израилева:
оня, който господарува над людете,
ще бъде праведен, като господарува
с Божи страх.
още нещо :
А Иосиф, мъж й,
понеже беше праведен и не
желаеше да я осрами, поиска тайно
да я напусне.
друго:
Защото Ирод се
страхуваше от Иоана, като знаеше,
че той е мъж праведен и свет,- откъде Ирод знае че Йоан е и свят и Праведен?

Въпрос: на кого принадлежи правдата -на хората или на Бога ? и на кой по точно Бог - и как се разбира че именно този е Бога ?
Quote:
От къде Авимелех познаваше Мойсеевия закон?


моя отговор на тоя въпрос е пак въпрос:
Какво е Моисеевия Закон ?и какво отношение има той към Правдата от въпроса на Леон.
още нещо кои думи са синоними на правда?

Леон, ако може, би ли разяснил според теб каква е функцията на един свещенник, ако може подкрепено и с Библейски стихове. Означава ли свещенник според теб, човек който е посредник между човеците и Бога и човек, който принася дарове/жервти?

Евр 8:3 Защото всеки първосвещеник се поставя да принася и дарове и жертви; затова, нуждно е и Тоя първосвещеник да има нещо да принася.

В Библията виждаме много хора, които са принасяли дарове/жертви, например Авел, Ной, Авраам, Яков, Йов и др. Виждаме обяче, че се говори винаги за издигането на олтар. Къде точно в Библията се говори, че ако си свещенник, трябва да има и ЗЕМЕН храм? Не смяташ ли, че дори и по времето на Левитския земен храм е имало друг храм, НЕБЕСЕН, който е и истинския храм?

Евр 8:5 (които служат на онова, което е само образ и сянка на небесните неща, както бе заповядано на Моисея, когато щеше да направи скинията; защото: "Внимавай", му каза Бог, "да направиш всичко по образеца, който ти бе показан на планината"),

Евр 9:11 А понеже Христос дойде като първосвещеник на бъдещите добрини, Той влезе през по-голямата и по-съвършена скиния, не с ръка направена, сиреч, не от настоящето творение,
Евр 9:12 еднаж завинаги в светилището, и то не с кръв от козли и от телци, но със Собствената Си кръв, и придоби за нас вечно изкупление.

Евр 9:24 Защото Христос влезе не в ръкотворено светилище, образ на истинското, но в самите небеса, да се яви вече пред Божието лице за нас;

Откр 11:19 И отвори се Божият храм, който е на небето, и видя се в храма ковчега на Божия завет; и настанаха светкавици и гласове, гръмотевици и тръс и силен град.

и още:

Евр 9:1 А даже при първия завет имаше постановления за богослужение, имаше и земно светилище.

Когато говори за земно светилище, авторът на посл. към Евреите никъде не говори за друго земно светилище, освен това, даденото чрез Моисей.

Няма по-противно нещо от Мойсеевия закон за нечестивците,защото те категорично отказват да го спазват.Само бих попитал
някои от братята,защо толкова се нахвърлят срещу него.Та нима той е най
отвратителен от всички досега измислени
човешки закони.Нима законите на Конфуций
на разни гръцки и римски законодатели са
по добри от него.Нима трябва да уважаваме
законите на Маркс или Кейнс а не Божият
закон.

Vale,

Quote:
Означава ли свещенник според теб, човек който е посредник между човеците и Бога и човек, който принася дарове/жервти?



Отговорността не само на свещенниците, но и на всеки един от нас е когато влиза в Божието присъствие да влиза с дарове, жертви и приноси.

Естествено е тези, които служат пред Бога било то презвитери, дякони, пастири да се наричат Господни служители. Дори и тогава когато от амвона проповядват, те проповядват Слово Божие, това което идва от Господ към нас. От където веднага може да се заключи, че те са тези, които представят църквата пред Бога. Естествено това не противоречи със Словото, че един е ходатая между Бога и човеците.

Храмът на сърцето ти не е ли Божий храм? Мястото където обитава Светия Дух. Което не е в противоречие с НЕБЕСНИЯ хвам, за който ти говориш.

Поздрави

[addsig]

В предния си постинг разгледах накратко въпроса за земното и небесно светилище, най-вече заради твоето твърдение, че и свещенника Мелхиседек, Салимския цар, е служил в някакво земно светилище (доколкото разбрах). Работата е там, че Божиите хора винаги са представяли своите жертви пред Бога в небесното светилище, т.е. пред трона на благодатта, трона на Бога, чрез посредничеството на Христовата кръв. Те са били приемани там не заради кръвта на техните жертви, а заради кръвта на Агнето (Христос), което е жертвано преди основаването на света.

Откр. 13:8 И ще му се поклонят всички земни жители, всеки, чието име не е записано в книгата на живота на закланото Агне от създаването на света.
Ефес. 1:4 както ни е избрал в Него преди създанието на света, за да бъдем свети и без недостатък пред Него в любов;

Сега ние, като новозаветни християни, имаме достъп до трона на благодатта чрез същата тази кръв - на Агнето. И разбира се, единствения земен храм (светилище) е отмахнат, според както казва и Господ Исус:

Йоан 4:21 Казва - Исус: Жено, вярвай Ми, че иде час, когато нито само в тоя хълм, нито в Ерусалим ще се покланяте на Отца.
...
Йоан 4:23 Но иде час, и сега е, когато истинските поклонници ще се покланят на Отца с дух и истина; защото такива иска Отец да бъдат поклонниците Му.
Йоан 4:24 Бог е дух; и ония, които Му се покланят, с дух и истина трябва да се покланят.

А че самите християни, както поотделно, така и заедно, са храм на Бога е видно и от Писаното:

Поотделно за всеки християнин:
1Кор 3:16 Не знаете ли, че сте храм на Бога, и че Божият Дух живее във вас?
1Кор 6:19 Или не знаете, че вашето тяло е храм на Светия Дух, който е във вас, когото имате от Бога? И вие не сте свои си

И заедно като църква:
1Петрово 2:5 и вие, като живи камъни се съграждате в духовен дом, за да станете свето свещенство, да принасяте духовни жертви, благоприятни на Бога чрез Исуса Христа.

Бог да ни благослови да разбираме Неговите пътища.

Поздрави

[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2004-12-26 07:08 ]

Работата е там, че Божиите хора винаги са представяли своите жертви пред Бога в небесното светилище, т.е. пред трона на благодатта, трона на Бога

7 Неговата власт и мир безкрай ще расте върху престола на Давида и в царството му, за да го утвърди Той и да го укрепи чрез съд и правда отсега и довека. Ревността на Господа Саваота ще извърши това.
(Ис.9:7)
Давид безспорно е бил суров човек и е градил царството си въру познанието си на Божият закон и писанията и любовта и привързаноста му към тях като знак на неговата лоялност към Йехова - Бога на небето и земята.не без помоща на Божия Свят Дух който е живял и по онова време в сърцата на тези които му вярват.
Като прочетох поста на Вале ми стана интересен въпроса какво представлява Трона на Бога или Престола на който ще расте властта и мира на Христос както е ясно от горния пасаж.
И тъй като и ние които сме избрани от Бога посредством подарената ни вяра в изкуплението от Христос от същия Божи Дух който бе подарен и на Давид ,и тъй като вярвам в свещенството и царуването на отделния индивид от Христовата църква и приемам че като такива също ще принасяме дарове и жертви то ще хубаво да знаем и какво е Божия трон или престол пред когото се изправяме с жертвите и даровете си.

Правосъдие и правда са основа на Твоя престол; милост и истина вървят пред Твоето лице.
(Пс.88:15)

Пс.96:3 Облак и мрак е около
Него; правда и съд е основа на
престола Му.

Прит.20:8 Цар, който седи на
съдийски престол, с очите си
разпръсва всяко зло.

Прит.25:5 отдалечи неправедния
от царя, и престолът му ще се
укрепи с правда.

Макар горните две твърдения на цар Соломон да не са пряко свързани с Престола на Бога в небето, са добра илюстрация за смисъла на престола като съдебна позиция .И то съдебна позиция от строг и непроменим законов ред.именно за което става дума в тази тема -Мойсеевия закон е Закон на Бога
в небето.все пак власта и мира на Христос ще се крепят на този Давидов престол според Исая.
Quote:
Йоан 4:23 Но иде час, и сега е, когато истинските поклонници ще се покланят на Отца с дух и истина; защото такива иска Отец да бъдат поклонниците Му.


да с твърдия дух на хора като Исая,Давид,Еремия,Мардохей ,Павел ,Онисим и редица други в които е живял Божия Дух,и и разбирането на Божия характер чрез истината на святите писания. защото съм се нагледал на хора вдигащи ръцете си към небето с мисълта че се покланят с дух и истина а отричащи връзката между стария и новия завет плюещи на моралното единство на Божеството, описано на страниците на цялата Библия.

[ Това съобщение беше редактирано от: TodorVachev on 2004-12-26 12:40 ]

Neka dobavim kym vyprosa na Leon i ot kyde Avel zane6e kakva jertva da prinese a Kain ne ??? Dali v minaloto horata ne sa bili prosto po umni i zatova ne sa zapisvali Bojiqt zakon pismenno ,a prosto sa go znaeli kato sve6tenno nasledstvo ot svoite otci, ne mislite li 4e osven Avraam e imalo i drugi pravedni i spaseni hora po onova vreme ... moje bi Iov ... moje bi Carqt i Sve6tennik Melhisedek ,na koito Avraam plati desqtyk ? Vse interesni vypros4eta ! Tazi diskusiika mi dopada mnogo , bih se radval i drug da dobavi podobni primeri , 4e da ne mu otnemam kefa kato kaja vsi4ki PP ! {{ }}[addsig]

Leon mnogo vaprosi stanaha a otgovori nqma.
Az predlagam da spodelish tvoqta "versiq" sas
citetelite i da vidim kak ste se razvie temata.
Dano da pishes

Тодоре, отново повтарям да използваш клавиатурата, която е поставена отстрани. Уважавайте труда на създателя на сайта. При следващо предупреждение ще се наложи да трия постинги.

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2005-02-22 15:53 ]

Леон,много въпроси станаха а отговори няма.Аз предлагам да споделиш твоята "версия" с читателите и да видим как ще се развие темата.
Дано да пишеш.

Колкото до Кайн и Авел в Битие 4 глава се казва, че Авел принесе в жертва от "първородните на стадото", а Кайн принесе от "земните плодове принос". Тук може да се каже, че просто Господ така е решил да приеме жертвата на Авел, а Каиновата да не приеме, кой може да каже, че Господ не постъпва правилно? Вярно е, че да пожертваш от първородните е по-благожелателно, което стои и в Мойсеевия закон. От къде са знаели да принесат жертви? Само Бог може да им го е открил и вложил в сърцата. По-интересните примери са тези с езичниците, които спазваха Божия закон. Аз съм познал, че Мойсеевия закон не започва от Мойсей, по-скоро той е вечен закон, както и Господ е без начало и край. Другото интересно нещо е, че не само израелтяните са познавали Божиите поверения. Господ не е токова ограничен, че да може да се вкара в някаква рамка. Истината е че, Той открива тайните си на тези, които са Му верни. Има много неща, които с ума си не мога да схвана. Но фактите са такива, че фараон по времето ма Авраам познаваше Божия закон, Авимелех също, Йона също, защото достатъчно беша само да каже на ниневийците да се покаят и те го направиха, без да има нужда да им обяснява за какво точно. Факт е, че тези люде имаха страх от Господа и не случайно Господ каза за тях, че "Ниневийските мъже ще се явят на съда с това поколение и ще го осъдят, защото се покаяха чрез Ионовата проповед; а, ето, тук има повече от Иона". И още колко много примери има в Библията... Ами Сириеца Нееман, вижте 4 Царе 5 гл. Той беше езичник, но беше и "човек велик и почитан пред господаря си, понеже чрез него Господ бе дал избавление на Сирия". Но като се замисля кой е истинския Израел? Ще завърша с това:

Римляни 9

6 Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля;
7 нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство".
8 Значи, не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство.
9 Защото това беше нещо обещано, понеже каза:
"Ще дойда по това време, и Сара ще има син".
10 И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака,
11 макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава,
12 рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия";
13 както е писано: "Якова възлюбих, а Исава намразих".
14 И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде!
15 Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля".
16 И тъй, не зависи от този, който иска, нито от този, който тича, но от Бога, Който показва милост.
17 Защото писанието казва на Фараона: "Именно за това те издигнах, за да покажа в тебе силата Си, и да се прочуе името Ми по целия свят".
18 И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява.
19 На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му?

Поздрави
[addsig]

Много добър отговор, Леон.

Нищо не разбрах от постта на Леон;

Quote:
Колкото до Кайн и Авел в Битие 4 глава се казва, че Авел принесе в жертва от "първородните на стадото", а Кайн принесе от "земните плодове принос". Тук може да се каже, че просто Господ така е решил да приеме жертвата на Авел, а Каиновата да не приеме, кой може да каже, че Господ не постъпва правилно? Вярно е, че да пожертваш от първородните е по-благожелателно, което стои и в Мойсеевия закон. От къде са знаели да принесат жертви? Само Бог може да им го е открил и вложил в сърцата.



Каин де факто не направи никаква жертва. Плодовете на земята , не се уточнява какви не са жертва а по скоро дар, а заколването на агне си е точно жертва, отнема се живот и Авел се лишава от нещо което е имал, а Каин донася резултат от труда си.

Quote:
По-интересните примери са тези с езичниците, които спазваха Божия закон. Аз съм познал, че Мойсеевия закон не започва от Мойсей, по-скоро той е вечен закон, както и Господ е без начало и край.



А да познаваме ли че Мойсеевия закон е бил спазван и преди него? Основата на зкона е пресвятото място където обитаваше Господ, до тогава нямаше такова място.

Quote:
Другото интересно нещо е, че не само израелтяните са познавали Божиите поверения. Господ не е токова ограничен, че да може да се вкара в някаква рамка.



Остава да ни кажеш че в капищата си кланяйки се на идоли всъщтност са почитали Бога. Даването на закона имаше за цел да покаже че Авраам и потомството му са избрани чрез вяра.

Quote:
Но фактите са такива, че фараон по времето ма Авраам познаваше Божия закон, Авимелех също,



Това че е имало хора който са се покорявали на божия дух не означава че са познавали някакъв закон. Те не са били избрани да осъществяват на завета за идването на христос а са го очаквали с вяра. Писанията не ни дават подробности за тяхната вяра , защото тя може само да се очаква изкуплението, което бе дабено да дойде чрез юдеите.

Quote:
Йона също, защото достатъчно беша само да каже на ниневийците да се покаят и те го направиха, без да има нужда да им обяснява за какво точно.



Йона беше израелтянин, който познаваше закона но не познаваше Божията воля, затова искаше хората в Ниневич да измрът дори и след като се покаяха. Ниневиците са видяли че е израелтянин сигорно и по говора са го познали че иде от израел, това също показва че спасението е от израелтяни.

Quote:
Факт е, че тези люде имаха страх от Господа и не случайно Господ каза за тях, че "Ниневийските мъже ще се явят на съда с това поколение и ще го осъдят, защото се покаяха чрез Ионовата проповед; а, ето, тук има повече от Иона"



страха само че не го имаха преди да дойде Йона, способността да познаеш господ е у всеки който е определен за спасение.
Подобно на архив с парола познаването на Господ може да се инсталира само ако се приеме истинското евангелие.

Quote:
Ами Сириеца Нееман, вижте 4 Царе 5 гл. Той беше езичник, но беше и "човек велик и почитан пред господаря си, понеже чрез него Господ бе дал избавление на Сирия". Но като се замисля кой е истинския Израел? Ще завърша с това:



Подобно на Ниневийците Неаман получи изцеление след като се потопи в река Йордан, това е свидетелство че неговата вяра не може да се активира без легален ключ от юдейте[addsig]

Леон може ли да уточниш, коя част от Моисеевия закон са познавали неизраилтяните, защото както знаеш Моисеевия закон говори за много неща.



[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-02-24 13:34 ]

Освен това Леон, какво ще кажеш за това:

Гал 3:18 Защото, ако наследството е чрез закона, не е вече чрез обещание; но Бог го подари на Авраама с обещание.
Гал 3:19 Тогава, защо се даде закона? Прибави се с цел да се изявят престъпленията, докле да дойде Потомъкът, на Когото биде дадено обещанието; и беше прогласен от ангели чрез един ходатай.

Виждаме, че закона се прибави на Синайската планина. Следователно, как Бог ще "прибавя" нещо, което е вече било дадено.

Освен това, закона се даде в контекст на Завет. Н знам Бог да е сключвал Завет с неизраилтяните базирано на закона.

Друго нещо което ще трябва да обясниш е за този стих:

Гал 3:10 Защото всички, които се облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано: "Проклет е всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в книгата на закона".

Значи виждаме, че Завета изисква пълно послушание според закона, нещо, което неизраилтяните нямаха наложено върху тях.

По скоро Римляни 1-3, говори, че и юдеите които са под закон, и езичниците, които нямат закон са под грях. Т.е. греха не се определя универсално за всеки точно от Моисеевия закон. [addsig]

Quote:
Значи виждаме, че Завета изисква пълно послушание според закона, нещо, което неизраилтяните нямаха наложено върху тях.



Така ли? Сега остава да разберем защо точно Бог нанасяше осъждения върху неизраилтяните. Ако са нямали задължения за послушание, тогава не би трябвало да има и наказание на непослушание (Рим. 5:13). Но все пак е имало наказание, както се вижда от следващия стих (Рим. 5:14). Как така е имало наказание, ако е нямало задължение?

За какви престъпления Бог наказа Содом и Гомора, или ханаанците? За какво говори Вт. 18:12? За кои мерзости Бог изгонва народите пред Израел? Не е ли заради мерзостите описани в Закона? Ако ханаанците не са задължени по Закона, тогава как така ги изгонва и наказва?

С невежество и предразсъдъци не се стига далеч. Познание и здрав библейски разум му е майката, Вале.

уупс!

[ Това съобщение беше редактирано от: TodorVachev on 2005-02-24 21:32 ]

Quote:
Основата на закона е пресвятото място


чудех се къде ли го пишеше това? ясно ще го потърся в писанията на пророка Идо?ли беше?,зная че го няма в библията ала..,не ,не, неможе да е той,по скоро пророка Бого пише за това-да май е тъй,то ще видя там аз за Основите,да да ..и той не е в библията ала какво пък..
Quote:
От къде са знаели да принесат жертви?


Леон тук аз не съм съгласен със изречението което следва
Quote:
Само Бог може да им го е открил и вложил в сърцата.

много по логично е баща им Адам и майка им Ева да са говорили със ,и преразказвали на синовете си историята около тяхната грешка и така хлапетата да са растяли в познание на добро и зло.(не забравяме,че и Адам и Ева бяха опазени чрез жертвоприношение -на първородни животни -най вероятно-с кожите на които се и облякоха) Според мен в случая на Кайн и Авел - става дума за благодарствена жертва.
За мен въпросът е защо Кайн след като както мисля е разбирал горното не е купил от брат си кръвна жертва?
а,че освен жертвата е важен мотива говори един текст в Закона:
Quote:
И когато
принесете благодарствена
жертва Господу, да я
принесете така щото да ви
бъде приета.

.. е Кайновата не бе приета.
Quote:
Затова Каин се огорчи твърде много и лицето му се помрачи.


и след разговор с Еова Кайн убива брат си .

[ Това съобщение беше редактирано от: TodorVachev on 2005-02-25 17:16 ]

<<<<<<Гал 3:18 Защото, ако наследството е чрез закона, не е вече чрез обещание; но Бог го подари на Авраама с обещание.
Гал 3:19 Тогава, защо се даде закона? Прибави се с цел да се изявят престъпленията, докле да дойде Потомъкът, на Когото биде дадено обещанието; и беше прогласен от ангели чрез един ходатай.>>>>>>


<<<<<<<

Колкото до Кайн и Авел в Битие 4 глава се казва, че Авел принесе в жертва от "първородните на стадото", а Кайн принесе от "земните плодове принос". Тук може да се каже, че просто Господ така е решил да приеме жертвата на Авел, а Каиновата да не приеме, кой може да каже, че Господ не постъпва правилно? Вярно е, че да пожертваш от първородните е по-благожелателно, което стои и в Мойсеевия закон. От къде са знаели да принесат жертви? Само Бог може да им го е открил и вложил в сърцата. По-интересните примери са тези с езичниците, които спазваха Божия закон. Аз съм познал, че Мойсеевия закон не започва от Мойсей, по-скоро той е вечен закон, както и Господ е без начало и край. Другото интересно нещо е, че не само израелтяните са познавали Божиите поверения. Господ не е токова ограничен, че да може да се вкара в някаква рамка. Истината е че, Той открива тайните си на тези, които са Му верни. Има много неща, които с ума си не мога да схвана. Но фактите са такива, че фараон по времето ма Авраам познаваше Божия закон, Авимелех също, Йона също, защото достатъчно беша само да каже на ниневийците да се покаят и те го направиха, без да има нужда да им обяснява за какво точно. Факт е, че тези люде имаха страх от Господа и не случайно Господ каза за тях, че "Ниневийските мъже ще се явят на съда с това поколение и ще го осъдят, защото се покаяха чрез Ионовата проповед; а, ето, тук има повече от Иона". И още колко много примери има в Библията... Ами Сириеца Нееман, вижте 4 Царе 5 гл. Той беше езичник, но беше и "човек велик и почитан пред господаря си, понеже чрез него Господ бе дал избавление на Сирия". Но като се замисля кой е истинския Израел? Ще завърша с това:

Римляни 9

6 Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля;
7 нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство".
8 Значи, не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство.
9 Защото това беше нещо обещано, понеже каза:
"Ще дойда по това време, и Сара ще има син".
10 И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака,
11 макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава,
12 рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия";
13 както е писано: "Якова възлюбих, а Исава намразих".
14 И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде!
15 Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля".
16 И тъй, не зависи от този, който иска, нито от този, който тича, но от Бога, Който показва милост.
17 Защото писанието казва на Фараона: "Именно за това те издигнах, за да покажа в тебе силата Си, и да се прочуе името Ми по целия свят".
18 И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява.
19 На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му?

Поздрави
>>>>>>>

Малък коментар по Галатяните и от мен ... в действителност Божият закон и Моисеевият закон не се припокриват 1:1 защото Бог не се ограничава в определени рамки ... но принципите заложени в него са вечни....

Иска ми се да допълня че най-важната заповед , която цитира дори самият Исус , като най-важна заповед,която важи за всички времена за цялате вселена , е записана в второзаконие 6:4,5 не е зле да се прочете и надолу няма много да навреди ако се спазва !

4. Слушай, Израилю; Иеова нашият Бог е един Господ;

5. и да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичката си сила.

6. Тия думи, които ти заповядвам днес, нека бъдат в сърцето ти;

7. и на тях да учиш прилежно чадата си, и за тях да говориш, когато седиш в дома си, когато ходиш по пътя, когато лягаш и когато ставаш.

след това по важност Бог е акцентирал на декалога ... 10 те заповеди....

Идеята на Павел в Галатяните е че закона е невъзможно да бъде спазен от нас... и че не е даден за да ни Спаси ... това е несъмненно , и би било Богохулство да кажа нещо различно .... дефакто закона се спазва от Исус живеещ в нас , и Исус чрез жертвата си прави за нас възможно да бъдем спасени... защото без жертвата на Исус от закона няма смисъл , защото е неспазваем... Закона за нас е като огледало, оглеждаме се , и виждаме колко сме недостатъчни , и отиваме при Исус... И чрез Неговият живот в нас Той изпълнява закона в нас... Примирява Бог с нас...
Относно езическите култове и намеците свъзани с тях ... сатана винаги е бил имитатор... според мен в езическите култове е имало елементи описани и в Божия закон 1. за заблуда и 2 . за да се подиграе с Божиите ценности... Несъмнено обаче е че е съществувало преклонение към живият Бог и на места които не са описани в Библията... Бог не е дал нещо ново на Синай,например заповедта за почивният ден е била дадена още при започването на изхранването на народа с манна... което е доста преди Синай и ми се струва че е по скоро напомняне, припомняне постепенно на неща които са били дълбоко забравени ... Които лично според мен са били дадени в времето когато Бог лично е общувал с Адам и Ева,както и с Каин и Авел ... Бог все още е говорил пряко с хората.....
С времето грехът така е увредил сетивата ни, че закона вече е невъзможно да бъде запомнен,камо ли спазен... а Божието присъствие и думи биха убили слушателите... чак тогава се налага всичко това да бъде записано.....
Извинявам се че може би ще се вмъкна в консунанс с обидите които се сипят из форумите , но в момента закона трябва да е детеводителн,просто защото сме глупави и развратени и не можем да спазваме сами принципите Му... Но в Исус един ден ще бъдем възстановени напълно и това е добрата новина за нас днес ! А днес чрез Исус прегрешенията ни могат да бъдат простени , стига да се покаем и да ги изоставим !
Бог с вас и успех ...
[addsig]

Бого , как очакваш отговори , като хората ги е страх да не им изтриеш произведенията , както е ставало не 100 и не 200 пъти .... надявам се цензурата да бъде само върху наистина обидните нецензурни постинги... [addsig]

Quote:
Примирява Бог с нас



на това по-скоро бих казал, че ние се примиряваме с Бога, а не Бог да се примирява с нас. И това не е от сами нас, а защото Господ ни е избрал още преди сътворението на световете.[addsig]

Quote:
дефакто закона се спазва от Исус живеещ в нас , и Исус чрез жертвата си прави за нас възможно да бъдем спасени... защото без жертвата на Исус от закона има смисъл в показването на слабоста ни - греха- , Закона за нас е като огледало, оглеждаме се , и виждаме колко сме зли и порочни и как упорито и яростно не искаме да си го признаем ,докато не бъдем принудени със сила,и поставени на колене пред пред собствените си абсурдни противоречия ,"и отиваме при Исус.". тогава биваме отрезвени от Отец и признаваме върховенството на Исус,като човек имащ и власт и сила да ни освободи от робството на тлението



Quote:

-----------------
NightSunrise (Ne propuskai vyzmojnostta da kaje6 Obi4am TE! )


Обичам те братко, затова и ще те питам:
Quote:
... в действителност Божият закон и Моисеевият закон не се припокриват 1:1 защото Бог не се ограничава в определени рамки ... но принципите заложени в него са вечни....

: какво е това разделение на закона на Божий и Мойсеев ? и принципите в кой от тия" два закона" са непреходни ?
Виждаш любовта ми към теб ?
Quote:
James 5:19-20 Брат мои, ако н кой от вас се заблуди от истината, и един го обърне, 20 нека знае, че който е обърнал грешника от заблудения му път ще спаси душа от смърт и ще покрие много грехове.

ако разбереш , че има един единствен закон за всички(вярващи и езичници) и той е Божии(на Яхве) и че писаниците след Декалога от 21гл нататък са закони които в голяма степен разкриват какво е Декалога и как да се обича ближния,е... ти самият ще се мотивираш да даваш свидетелства за това как благодатта на Единия е променила живота ти. Бог да е с духа ти.


Quote:
Бого , как очакваш отговори , като хората ги е страх да не им изтриеш произведенията , както е ставало не 100 и не 200 пъти .... надявам се цензурата да бъде само върху наистина обидните нецензурни постинги..


Бого не винаги очаква отговори,не е прост ,той задава риторични въпроси.
Всеки предполагам, който умее да дискутира по такива важни въпроси би трябвало да е и човек, който знае да си държи езика зад зъбите когато е нужно-казвам го във връзка с триенето на постинги

Сънрайз надявам се да ми "простиш" малката редакция.

Quote:
ако разбереш , че има един единствен закон за всички(вярващи и езичници) и той е Божии(на Яхве)



аз съм съгласен с това. Има някои хора, които в други дискусии се опитват да ни убедят, че едно е Божия закон, а друго Мойсеевия. В крайна сметка отпадна ли Божия закон или не? От къде до къде се простира Божия закон и от къде до къде Мойсеевия?[addsig]