Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Как се оправдаваха хората в Стария Завет? - по закона или чрез вяра

Публикувано на 07 юни 2004 г. в 18:56:00 ч. от потребител 244
В стария завет хората от дела по закона ли са се оправдавали или чрез вяра? Защото се казва за Авраам, че вярата му се счете за правда, от което следва, че чрез вяра се е оправдал и спасил. От друга страна "7 Защото, ако оня първи завет е бил без недостатък, Бог не би търсил място за втори." (Евреи 8:7). Как мислите?Можете ли да посочите други стиховепо въпроса?[addsig]

Публикувано на 07 юни 2004 г. в 20:36:00 ч. от потребител 8
Хората винаги са се оправдавали чрез вяра и никога чрез дела.
Относно Евреи 8:7. Прочети внимателно контекста. Там не се казва, че недостатъкът на Стария Завет се е състоял в това, че са се оправдавали чрез дела. Там се казва, че недостатъкът на Стария Завет е в това, че не са имали истинската Скиния и истинския Първосвещеник. Вярата е била същата и Благовестието е било същото (Евреи 4:2), но Божието откровение за тях е било не чрез истинското, а чрез сенки и частични съобщения (Евр. 1:1-2).
Отново да повторим (за кой ли път), хората никога не са се оправдавали чрез спазване на Закона, а винаги чрез вяра в Исус Христос.

Публикувано на 07 юни 2004 г. в 20:41:00 ч. от потребител 60
Оправданието винаги е чрез вяра.
Ето едно заключение на апостол Павел:
"...И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона..." (Римл.3:2
Но по-важното е, че САМО вяра в Спасителя оправдава - тази е била вярата на всички праведници от Адам до наши дни...[addsig]

Публикувано на 07 юни 2004 г. в 21:47:00 ч. от потребител 341
Божият начин за спасение винаги е бил един и същ - "по благодат чрез вяра".Разликата е в средствата за изява на благодатта в различните завети и пътя на вярата.[addsig]

Публикувано на 07 юни 2004 г. в 22:34:00 ч. от потребител 244
Значи излиза, че в стария завет хората са изразявали вярата си чрез всичките жертви и чрез закона?
"Всичката тъмнина на света не би могла да се пребори със светлината на една малка свещичка"
[ Това съобщение беше редактирано от: free2fly on 2004-06-07 15:35 ]

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 12:01:00 ч. от потребител 573
Невероянтно, но факт!

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 14:34:00 ч. от потребител 709
Ако сте запознати добре с стария завет и сте чели изход от 25 до 29 глава ще знаете много добре какво постановя нашият Господ тогава
А колкото до новия завет знаем че тогава нещата се поменят коренно по отношение на оправданието а то е основно чрез вяра а не чрез дела
е от друга гледна точка може да се каже че все пак трябва да имаш вяра за да правиш всеизгаряния и жертви
Така че размислете над това

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 14:40:00 ч. от потребител 343
Quote:
|
Значи излиза, че в стария завет хората са изразявали вярата си чрез всичките жертви и чрез закона? |
|
Определено и сега изразяваме вярата си чрез Божия закон. Определено и сега правим жертви пред Божия олтар. free2fly, помисли върху това.
[addsig]

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 14:56:00 ч. от потребител 709
Е някой може и сега да правят жертжи това си е въпрос на избор
Но един християнин НОВОЗАВЕТЕН определено ако прави жертва то това е жертва на хвала


Публикувано на 08 юни 2004 г. в 15:23:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
А колкото до новия завет знаем че тогава нещата се поменят коренно по отношение на оправданието а то е основно чрез вяра а не чрез дела |
|
SecretMind, а в Стария Завет оправданието как беше, чрез вяра или чрез дела? Можеш ли да покажеш някой в Стария Завет, който да се е оправдал чрез дела?
И защо главата за героите на вярата, Евреи 11, изброява само старозаветни герои, ако наистина има такава "коренна помяна" по отношение на нещата за оправданието, както ти твърдиш?

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 16:23:00 ч. от потребител 244
А какъв е бил недостатъка на първия заевет?[addsig]

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 17:06:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
А какъв е бил недостатъка на първия заевет? |
|
Аз по-горе не го ли написах отговора на този въпрос?

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 18:53:00 ч. от потребител 244
ами не ми стана ясно това за скинята и първосвещенника....[addsig]

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 19:49:00 ч. от потребител 8
Старият Завет не се различава от Новия по начина на спасение. Това е очевидно когато зададем въпроса, "Някой в Стария Завет спасил ли се е от дела?" Очевидно никой. Но все пак има спасени хора в Стария Завет. Как? Чрез вяра в идещия Спасител.
Тогава какъв е недостатъкът на Стария Завет?
Първо, това е частичното откровение (Евр. 1:1-2). Старозаветните вярващи са виждали обещанията само отдалеч (Евр. 11:13) и са желаели силно да видят това, което ние днес виждаме (Мат. 13:17). Старозаветното спасение беше по благодат чрез вяра, но старозаветното познание беше затъмнено поради покривалото.
Второ, това е липсата на силата на Святия Дух. В Стария Завет Святият Дух действуваше само в избрани хора. В Новия Завет Той действува в цялата Църква, и чрез цялата Църква изработва и довежда Божието царство. Една от целите на служението на Христос беше да "купи" и "достави" Святия Дух на вярващите. Сега всеки вярващ е съучастник лично в Христос, тъй като споделя същия Дух с Него. Затова и старозаветните вярващи трябваше да изчакат идването на Христос на специално място ("Авраамовото лоно"), преди да могат да се възнесат в небето заедно с Христос.
Трето, това е мястото на Закона. Това следва от второто. Духът и Законът винаги вървят заедно. В Стария Завет Духът беше "външен" за вярващите - обитаваше в Най-святото място - и следователно Законът беше външен за хората, написан на плочи. В Новия Завет Духът обитава във вярващите, и следователно Законът обитава във вярващите, написан на самите им сърца. Вярващите днес се спасяват чрез вяра, както и старозаветните вярващи, но също могат да спазват Закона по-добре от старозаветните вярващи. Затова беше и моята забележка за Скинията и Първосвещеника: Днес имаме съвършената Скиния и съвършения Първосвещеник, защото те обитават вътре в нас.
Надявам се, че това беше достатъчно ясно.

Публикувано на 08 юни 2004 г. в 20:12:00 ч. от потребител 244
Мда, мсиля, че нещата ми се изясниха. Благодаря![addsig]

Публикувано на 09 юни 2004 г. в 10:35:00 ч. от потребител 343
Quote:
|
Е някой може и сега да правят жертжи това си е въпрос на избор
Но един християнин НОВОЗАВЕТЕН определено ако прави жертва то това е жертва на хвала |
|
SecretMind, значи все пак съм прав за жертвите

Ще ми обясниш ли повече въпроса за избора?
И не само жертва на хвала... В Божието присъствие се влиза с жертва. Помисли какви.[addsig]

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 12:38:00 ч. от потребител 709
Ами добре де може и да съм се изказал неправилно в оправданието винаги трябва да има вяра а жертвите в стария завет просто са били израз на вярата
Авраам има силна вяра и Бог му казва да направи жертва в знак на признателност и израз на вярата към Бог
Колкото и жертви да пражиш ако нямаш вяра не си оправдан
а след смърта ти ще ти кажат кои си ти не те познавам рожбо ехидна


Публикувано на 10 юни 2004 г. в 12:47:00 ч. от потребител 709
Бравос на Божидар постарал се е човека в отговорчето си
слава на Бог че му дава мъдрост да пише така !

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 13:46:00 ч. от потребител 184
Quote:
|
Но един християнин НОВОЗАВЕТЕН определено ако прави жертва то това е жертва на хвала |
|
Човек ако иска да спечели нещо трябва да го загуби, да жертва...
А иначе има много примери за това как хората от стария завет са посъпвали със балогодат от Духа, демек виждали са по превъзходното, право беше Авраам да избере първи, но остави Лот, Израил положи дясната си ръка на по малкия син на Йосив, а не на първородния...абе истината е че има 2 закона да любиш Бога и глижния си, от тях следва всичко, това е бил истинския закон и по онова време. Всичко друго е било следствие.

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 14:10:00 ч. от потребител 709
Смятам някой от вас знаят как се сключва един завет между човека и Бог. Завета винаги се затвърждава с кръв.
В стария завет е с кръвта на жертвата, а в новия с кръвта, с койято е пролял Исус на кръста за нас
това е само между другото !!!


Публикувано на 10 юни 2004 г. в 14:11:00 ч. от потребител 656
СекретМинч,пишети Боян.Брат,трябва да ми кажеш ти от кой си?Ние сме "ония с гайдите",демек части от Христовото Тяло,
дето са от кръста Му на долу.
Какво имаш предвид,като казваш"силна вяра"на Аврам?А там дето излъга,че Сара му била "сестра"пак ли е "силна вяра"?
Чуй една история.
Да предположим,че си паднал в една отвесна пещера.Как и защо?случва се.
Бащати и приятелят му вземат по едно въже и отиват да те измъкнат.И двамата
пускат въжетата.Ти за кое въже ще се хванеш?Виждаш баща се,виждаиш и приятелят му.А, да те видя сега с твоята
"силна вяра" как ще излизеш....
25 А той отговори: Дали е грешник, не зная; едно зная, че бях сляп, а сега виждам.
26 Затова му казаха: Какво ти направи? Как ти отвори очите?
27 Отговори им: Казах ви ей сега, и не чухте; защо искате пак да чуете? Да не би и вие да искате да Му станете ученици?
28 Тогава те го изругаха, казвайки: Ти си Негов ученик; а ние сме Моисееви ученици.

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 14:22:00 ч. от потребител 8
Бояне, SecretMind е дал повече от достатъчно информация за себе си. Повече отколкото ти си дал. Така че не е нужно да казва нещо допълнително.
Освен това, засега SecretMind не е отправил лични обвинения или нападки. Следователно няма морално задължение върху него да разкрива повече от това, което иска да разкрива.
В тези форуми може да има понякога личен сблъсък, но християнската мъдрост изисква да знаеш кога да влизаш в личен сблъсък и кога да се въздържаш. В този случай това е безсмислено.
Освен това, чети внимателно заглавието на дискусията. Твоят последен постинг няма нищо общо с нея, нито дори има връзка с предишните постинги.
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-06-10 07:23 ]

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 14:23:00 ч. от потребител 709
СекретМинч,пишети Боян.Брат,трябва да ми кажеш ти от кой си?Ние сме "ония с гайдите",демек части от Христовото Тяло,
дето са от кръста Му на долу.
Какво имаш предвид,като казваш"силна вяра"на Аврам?А там дето излъга,че Сара му била "сестра"пак ли е "силна вяра"?
---------------------------------------------
Виж сега Боянчо първо не бъди толкова циничен
Явно много не си наясно какво е да си част от христовото тяло.
Не си ти човекът който ще изпитва моята вяра
А Авраам е бил просто обикновен човек който е унаследил първородния грях не можем да очакваме да е идеален
И ако искаш да спориш с мене не е тука мястото !!!

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 14:47:00 ч. от потребител 656
СекредМинд,извинявам се!Но това не е спор
ни заяждане.Нито е изпитване на вярятя.
Мисълта ми беше,че термина е неправилен.С историята исках да кажа,че
Аврам е уповавал на Бога,а не "силна вяра".
Оште не мога да го намеря това с личниити
данни,но ще питам,Теодора.
Божидар, ми направи забелажка и тя е онователна.Изглежда вие сте сериозен човек.Аз все се шегувам,ама някой хора
нямат това чувство.И са прави за себе си.
Извинявам се още веднъж и ви обещавам,
никога да не говоря с вас.Не сте от моита
"черта",Божидар също.И с него няма да
разговарям.Хубаво е да ми кажете,с кой мога да разговарям,за да не стане грешка с
някои от "голямото добро утро".
Искренно не ваш,Боян.
25 А той отговори: Дали е грешник, не зная; едно зная, че бях сляп, а сега виждам.
26 Затова му казаха: Какво ти направи? Как ти отвори очите?
27 Отговори им: Казах ви ей сега, и не чухте; защо искате пак да чуете? Да не би и вие да искате да Му станете ученици?
28 Тогава те го изругаха, казвайки: Ти си Негов ученик; а ние сме Моисееви ученици.

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 14:50:00 ч. от потребител 343
Бояне,
Петър три пъти се отрече от Господ Исус Христос, но после стана св. апостол Петър, Яков излъга, какво му е толкова на Авраам? Ти гледай крайния резултат, на Авраам вярата в Бога му се вмени за правда. Аз бих те попитал от къде фараона на Египед по времето на Авраам познаваше Мойсеевия закон, че не можа да има жената на ближния си? Ще ми е интересно да ми отговориш.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: Leon on 2004-06-10 07:51 ]

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 15:01:00 ч. от потребител 656
Леоне,прав си бе човек.Аз наблехнах на думата "силна вяра" и това исках да кажа,че Аврам се е УПОВОВАЛ на Бога,а това е повече от вяра, от "силна вяра".
Поне чети какво пиша,или и ти искаш да не разговарям с тебе.Виждам,че си по начете и по умен от мене.Тогава ти караи влака.
Мене ми стига,че съм стрелочник.
Искренно не твой,Боян!
25 А той отговори: Дали е грешник, не зная; едно зная, че бях сляп, а сега виждам.
26 Затова му казаха: Какво ти направи? Как ти отвори очите?
27 Отговори им: Казах ви ей сега, и не чухте; защо искате пак да чуете? Да не би и вие да искате да Му станете ученици?
28 Тогава те го изругаха, казвайки: Ти си Негов ученик; а ние сме Моисееви ученици.

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 15:38:00 ч. от потребител 8
Леоне, не мога да не призная, че въпросите в последните ти постинги са перфектни. Да го кажа по-така, тинейджърски, мноо якоооо! "Как Фараонът познаваше Мойсеевия Закон?" За онези, които вярват, че Мойсеевият Закон е бил нещо временно или ограничено само за Израел, това е жилещ въпрос. С интерес чакам някой да ти отговори.

Публикувано на 10 юни 2004 г. в 16:10:00 ч. от потребител 343
И аз с нетърпение.

Имам и още въпроси, но след отговора на този.
Бояне, нищо лошо нямам към теб. Искрено ти го казвам.

Аз питам, за да не стават недоразумения

Поздрави [addsig]

Публикувано на 11 юни 2004 г. в 17:24:00 ч. от потребител 656
Леоне,брате,като ти казвам нещо що не ме слушаш.Нали съм по голям от тебе.Карай влака,аз съм до тебе стрелочник.Защити имито си!Леон на испански е ЛЪВ.
Старото е вече,като магаре,става само за работа.Не че ми тежи,ама искат да върша работата на кон или трактор.Е нестава!Магарето си е магаре.Дерзай!
[ Това съобщение беше редактирано от: Boian on 2004-06-11 10:25 ]