
Преди два месеца зададох следния въпрос на противниците на Божия Закон и конкретно на принципа на десятъка:
Покажете ми кой стих в Новия Завет конкретно отрича десятъка като невалиден в новозаветни времена?
Новият Завет съдържа конкретни стихове, които отменят всяка "сянка" от Стария Завет: жертвите, приносите, Храма, левитското свещеничество, законите за яденето, за дрехите, за церемониалната събота, за юбилейната година, за разделянето на земята сред племената и т.н. Но Новият Завет не съдържа нито един стих, който конкретно да казва, че десятъкът е сянка и е отминал.
Затова е разбираемо, че противниците на десятъка удобно пропуснаха този аргумент и не дадоха такъв стих. Просто няма такъв стих.
Вместо това те излизат с един сакат аргумент на основата на 2 Кор. 9:7, че видиш ли, този стих бил показвал, че старозаветният принцип бил задължително даване, а новозаветният е доброволно даване.
Аз посочих, че те не четат контекста на този стих. 2 Кор. 9 глава въобще не говори за десятъка, а за даването към бедните. Двете неща са различни, и следователно този стих не може да бъде използван като аргумент против десятъка.
Те отказаха да забележат този аргумент. Отказаха да прочетат внимателно контекста. Разбира се, аз очаквах това. Когато един човек в сърцето си е враг на Божия Закон, не можеш да очакваш от него чак такива жертви - да прочете внимателно контекста.
Но аз сега искам да се съсредоточа върху техния аргумент. Мисля, че сега вече е уместно да ги изоблича като измамници.
И така, обърнете внимание на техния аргумент, повторен многократно от много от противниците на десятъка (тоест, защитниците на кражбата от Бога):
Това твърдение е чиста измама. Доброволното даване не е новозаветен принцип. Доброволното даване е старозаветен принцип.
Аз имам четири различни печатни Библии с препратки. Имам още четири на компютъра, пак с препратки. Всички те препращат 2 Кор. 9:7 към Стария Завет, и по-специално към Мойсеевия Закон: Второзаконие 15 и Левит 25:35-43.
Нещо повече, ключовият израз в стиха, "Господ обича онзи, който дава на драго сърце," е многократно повтарян принцип в Стария Завет: Изх. 35:21; 1 Лет. 29:5-9; Езра 2:68 и др.
Някой тук беше изръсил интересното твърдение, че в Стария Завет нямали Духа, и следователно им трябвал закон за задължителното даване, а в Новия Завет имаме Духа и нямаме нужда от закон. Е, Изход 35:21 очевидно опровергава тази произволна измислица.
И така, това, което противниците на десятъка дават като "новозаветен" принцип, всъщност е старозаветен принцип. Аргументът, че "старозаветното принудително даване преминава в новозаветното доброволно даване," е измама. Той не е библейски, и е съзнателно измислен за да заблуждава.
Защо казвам, че е измама, а не просто незнание или заблуда? Защото не е възможно някой, който чете стиховете във 2 Кор. 9, да пропусне неволно стих 9, който ясно цитира Псалм 112:9. Псалмите са в Стария Завет.
И така, твърдението, че "старозаветното принудително даване преминава в новозаветното доброволно даване," е измама. Истинското тълкувание на 2 Кор. 9:7 е:
Старозаветното доброволно даване към бедните преминава в новозаветното доброволно даване към бедните.
И така, сего остава да открием в какво преминава десятъкът и дали наистина преминава - в крайна сметка, Новият Завет не казва, че той преминава.
Покажете ми кой стих в Новия Завет конкретно отрича десятъка като невалиден в новозаветни времена?
Новият Завет съдържа конкретни стихове, които отменят всяка "сянка" от Стария Завет: жертвите, приносите, Храма, левитското свещеничество, законите за яденето, за дрехите, за церемониалната събота, за юбилейната година, за разделянето на земята сред племената и т.н. Но Новият Завет не съдържа нито един стих, който конкретно да казва, че десятъкът е сянка и е отминал.
Затова е разбираемо, че противниците на десятъка удобно пропуснаха този аргумент и не дадоха такъв стих. Просто няма такъв стих.
Вместо това те излизат с един сакат аргумент на основата на 2 Кор. 9:7, че видиш ли, този стих бил показвал, че старозаветният принцип бил задължително даване, а новозаветният е доброволно даване.
Аз посочих, че те не четат контекста на този стих. 2 Кор. 9 глава въобще не говори за десятъка, а за даването към бедните. Двете неща са различни, и следователно този стих не може да бъде използван като аргумент против десятъка.
Те отказаха да забележат този аргумент. Отказаха да прочетат внимателно контекста. Разбира се, аз очаквах това. Когато един човек в сърцето си е враг на Божия Закон, не можеш да очакваш от него чак такива жертви - да прочете внимателно контекста.
Но аз сега искам да се съсредоточа върху техния аргумент. Мисля, че сега вече е уместно да ги изоблича като измамници.
И така, обърнете внимание на техния аргумент, повторен многократно от много от противниците на десятъка (тоест, защитниците на кражбата от Бога):
Quote: |
Старозаветният принцип на задължителното даване преминава в новозаветния принцип на доброволното даване. |
Това твърдение е чиста измама. Доброволното даване не е новозаветен принцип. Доброволното даване е старозаветен принцип.
Аз имам четири различни печатни Библии с препратки. Имам още четири на компютъра, пак с препратки. Всички те препращат 2 Кор. 9:7 към Стария Завет, и по-специално към Мойсеевия Закон: Второзаконие 15 и Левит 25:35-43.
Нещо повече, ключовият израз в стиха, "Господ обича онзи, който дава на драго сърце," е многократно повтарян принцип в Стария Завет: Изх. 35:21; 1 Лет. 29:5-9; Езра 2:68 и др.
Някой тук беше изръсил интересното твърдение, че в Стария Завет нямали Духа, и следователно им трябвал закон за задължителното даване, а в Новия Завет имаме Духа и нямаме нужда от закон. Е, Изход 35:21 очевидно опровергава тази произволна измислица.
И така, това, което противниците на десятъка дават като "новозаветен" принцип, всъщност е старозаветен принцип. Аргументът, че "старозаветното принудително даване преминава в новозаветното доброволно даване," е измама. Той не е библейски, и е съзнателно измислен за да заблуждава.
Защо казвам, че е измама, а не просто незнание или заблуда? Защото не е възможно някой, който чете стиховете във 2 Кор. 9, да пропусне неволно стих 9, който ясно цитира Псалм 112:9. Псалмите са в Стария Завет.
И така, твърдението, че "старозаветното принудително даване преминава в новозаветното доброволно даване," е измама. Истинското тълкувание на 2 Кор. 9:7 е:
Старозаветното доброволно даване към бедните преминава в новозаветното доброволно даване към бедните.
И така, сего остава да открием в какво преминава десятъкът и дали наистина преминава - в крайна сметка, Новият Завет не казва, че той преминава.