Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Що е то грях и има ли то почва у нас(у мен, у теб...)?

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 03:10:00 ч. от потребител 321
Quote:
|
Еремия 6
13 Защото от малък до голям
Всеки от тях се е предал на сребролюбие,
И от пророк до свещеник
Всеки постъпва лъжливо.
14 Повърхностно са лекували те раната на людете Ми,
Като са казвали: Мир, мир! а пък няма мир. |
|
Днес бях на зъболекар и точно за този стих си мислех. а)
Какво ще стане ако зъболекарката реши да бъде милостива към мен и реши да ми спести болката и ме лекува повърхностно? б) Или каже:
"Ти си ми приятел, днес няма да те дупча с бормашината."
- а) Няма да изчисти добре кариеса и може да се получи много лоша инфекция
- б) Кариеса ще продължи да се уголемява и накрая може да си остана без зъб (или без чене при инфекция

)
Quote:
|
14 А който се изкушава, се завлича и подлъгва от собствената си страст;
15 и тогава страстта зачева и ражда грях, а грехът, като се развие напълно ражда смърт. |
|
Трябва да сме радикални с греха и да не го оставяме да се развива в нас, щото следва смърт. Но в същото време трябва да го познаваме, за да можем да се борим с него.
ВЪПРОСА
Какво е греха? Как го познаваме? Кое действие е грях?
Подкрепете се с Библейски пасажи и обяснете думите които не са съвременни, ако може![addsig]

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 10:00:00 ч. от потребител 8
Райчо, в една друга дискусия Jacob беше много конкретен, като показа какъв е библейският възглед за греха. Той цитира следния стих:
Quote:
|
Грехът е беззаконие. (1 Йоан 3:4) |
|
Този, а също и други стихове в Новия Завет (2 Пет. 2:16; Рим. 6:19; Тит 2:14), показват, че понятието "грях" означава "нарушаване на Закона."
Оттук нататък става лесно да дефинираш "грях." Знаем какво е Законът - той е описан в Библията. Законът е Божият характер. Нарушаването на Закона означава грях.
Ти задаваш въпроса,
Как познаваме греха?
Павел има готов отговор на това:
Quote:
|
. . . ЧРЕЗ ЗАКОНА е познаването на греха. (Рим. 3:20)
. . . не бих познал греха освен ЧРЕЗ ЗАКОНА, защото не бих познал, че пожеланието е грях, ако законът не беше казвал: "Не пожелавай". (Рим. 7:7) |
|
Причината за твоя въпрос е във факта, че съвременните евангелски църкви са изоставили учението за Закона и затова вътре в тях има голямо объркване относно това какво е "грях." Например, в една църква пасторът порицава като грях решението на един от членовете на църквата да се премести на друга, по-добре платена работа. Библията никъде не забранява това. В друга църква пък пасторът съветва млад мъж да се разведе с жена си, защото била "обладана" (истинската причина за гнева на пастора е, че момичето, което от повече от година работело като чистачка в офиса на църквата, поискало заплата за тази работа). А Законът изрично определя такъв развод като грях.
Накратко, Райчо, нуждаем се от възстановяване на библейското учение за Закона, за да можем да имаме библейска представа за греха.

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 10:50:00 ч. от потребител 354
bojidar, искам да се обърна към теб и да те питам нещо по въпроса. Значи, за да не грешим, означава, че не трябва да пристъпваме закона. Обаче струва ми се, че всеки пристъпва закона по един или друг начин, колкото и да се стреми да не го прави. Искам да кажа, че ние си оставаме грешни по природа. Тогава дали е възможно да сме безгрешни въпреки това като вярваме в Исус? (задавам го по-скоро риторично) Т.е нашето безгрешие от делата ни ли идва или от кръвта на Исус..

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 10:51:00 ч. от потребител 354
питам се, ама питам и тебе.. и другите де

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:08:00 ч. от потребител 402
Лена, ще ти дам един пример: В една компания работят двама съвестни служители, но едния от тях е син на собственика.
Сина работи съвестно и изпълнява заповедите, защото е син и обича баща си, и един ден ще стане наследник.
Другия работник също работи съвестно, но никога няма да стане наследник.
Какъв е извода? - Сина е син, не защото работи съвестно, но точно обратното - рабти съвестно, защото е син.
Така е и със Божия закон: Чадата изпълняват волята на Отца си, защото Го любят. Изпълнението на Закона е израз на любовта ни към Бога, и последствiе от (а не причина за) нащето Осиновление.
Тези, които не са родени от Бога, не са способни да пазят заповедите Му.
Наистина ние не сме (и не можем да бъдем) съвършени, докато сме на земята,но се стрмим към това съвършенство.
[ Това съобщение беше редактирано от: dan_iil on 2004-06-04 06:16 ]

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:12:00 ч. от потребител 354
dan_iil, ти винаги и въввсички ситуации ли съумяваш да спазваш божиите заповеди. Иска ми се да разграничим желанието и стремежа да се спазват заповедите и способността (не е най-точната дума) да го правим. Т.е въпреки желанието си, пак грешим.. за това става въпрос. Тогава възможно ли е да сме безгрешни единствено и само съобразно делата си?

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:18:00 ч. от потребител 578
Quote:
|
Тези, които не са родени от Бога, не са способни да пазят заповедите Му |
|
Писано е:
"Защото ние всички в много неща грешим..."Е, "всички ние", както пише апостолът, не сме ли родени от Бога? Не сме ли дъщери и синове, след като "в много неща грешим"?

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:19:00 ч. от потребител 402
Не
Ние не сме безгрешни съобразно делата си, но сме оправдани (придобили праведност) чрез вяра си във Христа.[addsig]

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:24:00 ч. от потребител 402
Pilate, неправилно си разбрал думите ми, понеже са малко в страни от контекста на останалата част от постинга, но наистина така е:
Тези, които не са родени от Бога, не са способни да пазят заповедите Му.
[addsig]

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:27:00 ч. от потребител 354
За да стана по-ясна, ще да препратка към това:
Римляни 7
14 Защото знаем, че законът е духовен; а пък аз съм от плът, продаден под греха.
15 Защото не зная какво правя: понеже не върша това, което искам; но онова което мразя, него върша.
16 Обаче, ако върша, това, което не искам, съгласен съм със закона, че е добър.
17 Затова не аз сега върша това, но грехът, който живее в мене.
и т.н. до:
25 Благодарение Богу! има избавление чрез Исуса Христа, нашия Господ. И тъй, сам аз с ума слугувам на Божия закон, а с плътта - на греховния закон.
Излиза, че в края на краищата не можем да се отървем от греха, докато сме живи.
Но най-странните от всички са ето тези думи:
8 Но грехът понеже взе повод чрез заповедта, произведе в мене всякакво пожелание; защото без закон грехът е мъртъв.
9 И аз бях жив някога без закон, но когато дойде заповедта, грехът оживя, а пък аз умрях:
10 намерих, че самата заповед, която бе назначена да докара живот, докара ми смърт.
Мене това лично ме главоблъска и ме кара да си мисля, че имам нужда да се отърва от закона, за да не съм подвластна на греха. Обаче най-вероятно не става въпрос за неспазване на закона. А пък от друга страна ми е невъзможно да спазвам винаги и изцяло закона..

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:31:00 ч. от потребител 354
да dan_iil, моята праведност идва от вярата ми в Исус. И въпреки това пак върша грях. Излиза, че закона на благодатта, за който говори Павел, ме прави да съм праведна въпреки че съм грешна..
Но означава ли това, че ни поставя "над закона"?

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 13:54:00 ч. от потребител 402
Не, не сме над закона, но закона се изпълнява в нас постепенно. Бог ни извайва и моделира постепенно.
Но ако попиташ защо постепенно, а не изваднъж, нама да мога да ти отговоря, но знам, че каквото прави Бог, то е най-добро.
------------------------
Бог да те благослови, да ти открие всичко, което ти е нужно, и да те направи да Му бъдеш угодна!

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 14:02:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
bojidar, искам да се обърна към теб и да те питам нещо по въпроса. Значи, за да не грешим, означава, че не трябва да пристъпваме закона. Обаче струва ми се, че всеки пристъпва закона по един или друг начин, колкото и да се стреми да не го прави. Искам да кажа, че ние си оставаме грешни по природа. Тогава дали е възможно да сме безгрешни въпреки това като вярваме в Исус? (задавам го по-скоро риторично) Т.е нашето безгрешие от делата ни ли идва или от кръвта на Исус.. |
|
Това е много добър въпрос, Лена. Отговорът е, Не, не можем да бъдем безгрешни в делата си. Дори ако след нашето повярване не извършим никакъв грях, все още ще ни тежат греховете, които сме извършили преди това.
Следователно нашата безгрешност е
заветна, представителна, а не метафизична (тоест, не е безгрешност в нашето естество).
Идва въпросът:
Ако не сме безгрешни в делата си, а ще бъдем съдени заради делата ни, тогава как ще се спасим?
Отговорът е, че
Тъй като Христос беше съден за нашите дела, ние ще бъдем съдени не за тях, а за делата на Христос (2 Кор. 5:21).

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 14:14:00 ч. от потребител 354
bojidar, това е безкрайно.. прекрасно! трябва да седна и да помисля над това малко сама..
Благодаря ви бе хора

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 14:56:00 ч. от потребител 656
Pro4etox otgovorite i sum suglsen s vsi4ki.
No ima edno malko oburkvane,a znaem,4e malkiq kamuk obru6ta kolata.Taka na vuprosa;
1.Kakvo e grqx?Ako razglejdame grexa ot gledna to4ka na Boga i Bojieto Slovo,tova e;
NEVERIETO,( nepod4ineniet,bunta sprqmo boga)tozi grqx e korenut i vsi4ki ostanali grexove proizlizat ot nego.Neverieto se premaxva,kogato 4oveka (kato bludniq sin)se pokae i prieme Isus za Gospod,Spasitel i Gospodar na jivota su.Oburnete vnimanie na
gradaciqta.Tova se nari4a BLAGOVESTIE.
2.Ima oba4 i BLAGO4ESTIE.Tova e jivita sled
novorojdenieto,no to ne e IZKUPLENIE.Primer za tova e "razboinika na krusta".Toi razpoznava na krusta Bog v Isys i Go priema.
Na su6tiq den e v raq.Kogato pregadox jivota si na Isys i az poiskax su6toto,za6tot znaex
kakvo me o4akva.Edi jivot ot "pot,sulzi i kruv" i
stradanie,mnogo stradanie i sumneniq.
Ako izsledvame grexa ot poziciqta na BLAGO4ESTIETO,za koeto vie ste dali mnogo
primeri,trqbva da popitam;"Kakvo e BOJIQ ZAKON?"Ako go razglejdame ot poziciqta na
Stariq Zavet tova sa Bojiite zapovedi,no oburnete vnimanie!Tova e DVUSTRANEN DOGOVOR mejdu Bog i Izrael-tam su6to e stavalo SPASENIETO,4rez vqra(ypovanei) v
Boga,4e 6te doide Spasitelq na sveta.I su6to e imalo BLAGO4ESTIE,koeto e zasvidetelstvuvane ot Bojiite muje i jini v Slovoto.
Ot poziciqta na Noviq Zavet,stava duma za
EDNOSTRANNO podpisvane na dogovora.Isus
poema proklqtieto na Zakona,osvobojdava ni
ot nego,kato ni dava sila,4rez Svetiq Dyx,da my se pod4inqvame.V Evreite ap.Pavel pi6e;
"...Za6toto,ako purviq zavet e bil bez nedostatuk,Bog ne bi tursil mqst za vtori."Evr.
8:7 i po na tam;"A kato kaza "nov zavet" Toi
obqvqva vtoriq za ostarql.A onova koeto ovextqva i ostarqva e blizo do iz4ezvane."
Evr.8:13.No tuka trqbva da kaja;4e nie s vqra
ne razvalqme zakona.Ap.Pavel kazva;"Da ne
bude!"
Ako se nameri razbirane ,ubeden sum,4e mnogo ne6ta 6te si doidat na mqstoto."Vsu6nost,koito pruv razbere,4e e
zburkal putq,toi stiga do kraq."K,S Luis.
[ Това съобщение беше редактирано от: Boian on 2004-06-04 08:07 ]

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 15:31:00 ч. от потребител 578
Quote:
|
Ако не сме безгрешни в делата си, а ще бъдем съдени заради делата ни, тогава как ще се спасим?
Отговорът е, че Тъй като Христос беше съден за нашите дела, ние ще бъдем съдени не за тях, а за делата на Христос |
|
При такъв въпрос и отговор ще мога ли да се надявам и върху един допълнителен коментар по следното в посланието до Евреите:
"Защото за тия, които веднъж са били просветени, и са вкусили от небесния дар, и са станали причастници на Светия Дух и са вкусили, колко е добро Божието слово, още са вкусили и от великите дела, които въвеждат бъдещия век, а са отпаднали, невъзможно е да се обновят пак и доведат до покаяние, докато разпъват втори път в себе си Божия Син и Го опозоряват."
"Защото, ако съгрешаваме самоволно, след като сме познали истината, не остава вече жертва за грехове,но едно страшно очакване на съд и едно огнено негодуване, което ще изпояде противниците. Някой, който е престъпил Моисеевия закон, умира безпощадно при думата на двама или трима свидетели; тогава колко по-тежко наказание, мислите, ще заслужи оня, който е потъпкал Божия Син, и е счел за просто нещо проляната при завета кръв, с която е осветен, и е оскърбил Духа на благодатта?"
Мерси предварително

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 15:56:00 ч. от потребител 8
Какъв точно коментар искаш, Пилате? Очевидно свързваш тези думи с досегашната дискусия. В какво точно ги свързваш, и защо точно в тази дискусия тези думи се нуждаят от коментар? Коментарът върху тези стихове може да е много обширен. Когато задаваш такъв въпрос, добре е да конкретизираш, за да не се разводнява дискусията.

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 16:11:00 ч. от потребител 578
Божидар,
прощавайте. Имах предвид не се ли говори в тези откъси за осветени причастници на Светия Дух, които все пак ги чака осъждане за потъпкването на сина Божи, а не за делата на Христа?

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 18:31:00 ч. от потребител 656
Pilate,poslanieto e do evreite.Sledovatelno
kontekstut zna4i;Tova koeto si napisal e v
Evr.10:26,27,29 - Sled Pedesqtnica mnogo
evrei stavat xristqni,no minava vreme i nadejrite za zavru6taneto na Xristos se izparqvat.Suprotivata se sasilva,presledvaniqta narastvat i za nqkoi idvat sumneniqta."Ami ako sme napravili gre6ka?-se pitat te-I Isus ne e istinskiq Spasitel?
Krizata se zadulbo4ava i Apostolite otdelqt
xristiqnite ot Sinagogite.V Deqniq 19:9 pi6e;
Trqbva6e da proglasim Slovoto Bojie nai-napred na vas.Sled kato bie go otxvurlixte i ne se s4itate dostoini za ve4en jivot,sega se obru6tame kum ezi4nicite."Taka se razdelqt.
Kakuv e izvoda?Tezi evrei-xristiqni suznatelno pravqt 3 ne6ta.
1.Otxvqrlqt Bojestvenostta na Xristis.
2.Potupkvat kruvta na Bojiq Sin.
3.Otxvurlqt Duxa na blagodtata (oburni bnimanie !Tova e Svqtiq Dyx,no vij kak e nare4en.)
Primeri;Purvo poslanie na Ioan 2:18;19;
Ima vuzrajenie,q da go 4yem;
-Boqne,v stix 29 na su6tata glava se kazva,
"4e te sa bili osveteni ot kruvtat na Zaveta.
-Dobur vupros!No oburni vnimanie na 1 Kor.
7:14 se kazva,4e"nevqrva6tiq muj se osve6tava 4rez vqrva6tata jena".Zabeleji kak e nevuzmojnio da se zameni "osve6tavam" s
"opravdava".
Zakliu4enieto e,4e vie moje da ste osveten
bez da ste opravdan.
Eto vijdaj Pilate,4e ti e otgovoreno.Ne otkusvai stixove i ne potkrepqi s tqx ideite si.
Tozi metot se nari4a "INDUKCIQ" ili vkarvane na idei kogato se tulkuva Bibliqta.
Zabelejkata na Bojidar be6e osnsvatelna.
A tova e moqta zabele6ka.NI6TO LI4NO !
Derzai,Bog da s tebe!Amin!

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 18:38:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Божидар,
прощавайте. Имах предвид не се ли говори в тези откъси за осветени причастници на Светия Дух, които все пак ги чака осъждане за потъпкването на сина Божи, а не за делата на Христа? |
|
Не, не се говори. Говори се за футболното първенство в Португалия сега през юни.
Разбира се, че за това се говори. Какво му е трудното да се разбере, и за какво му е коментар? То си е в текста.

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 18:48:00 ч. от потребител 578
Тогава и за двете ли са били предопределени - хем да станат осветени причастници на Светия Дух, хем да бъдат осъдени за потъпкването на сина Божи?

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 18:54:00 ч. от потребител 8
Значи, аз си помислих, че в предишния постинг си допуснал печатна грешка, но не било така. Не става въпрос за "осветени," а за ПРосветени хора. Не хора, които са получили святост, а хора, които са получили познание. А "причастници" означава просто, че са участвували в делата на Святия Дух и в Причастието. Нито едно от двете не означава, че са били спасени.
Да, и за двете са били предопределени.

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 21:15:00 ч. от потребител 656
Bojidare,4oveka iska komentar.Napravi mu go,4e nqma da te ostavi na mira.Imate za
avtorite(koet e vqrno).Az mu dadox komentar,ama kato nqmam avtoritet(koeto e vqrno)....

Публикувано на 04 юни 2004 г. в 21:39:00 ч. от потребител 8
Аз смятам, че Пилат разбира много добре. Но все пак ще коментирам.
Очевидно стихът казва, че в Църквата има хора, които са съучаствували във всички
външни действия и прояви на Духа - Кръщението, Причастието (Господната Вечеря), евангелизирането, работата на църквата, грижата за бедните, чудеса и изцеления, слушали са проповядването (може и самите те да са проповядвали), чели са Писанията и т.н. Но не са били спасени. Много християни, предимно сред защитниците на "свободната воля," правят грешката да смятат, че
външните действия на вяра и покаяние задължително означават вяра и покаяние. Но ние виждаме от думите на Исус в Мат. 7:22-23 и в Лука 13:25-27, че може да има хора, които външно наистина са като християни, но вътрешно не са повярвали. Такова лицемерие не продължава дълго, и в края на краищата тези хора изявяват открито своето истинско естество като са отпаднали от вярата.
Но отпадането от вярата не означава отпадане от спасението. То означава само
отпадане от заветната общност на видимата Църква, тъй като става въпрос само за видими дела. Тези хора не са загубили спасението си, защото никога са го нямали. Те са имали само видимите дела, и са отпаднали от видимите дела. Но както всички знаем,
видимите дела не означават вътрешно покаяние и спасение.
Защо Павел обръща специално внимание на тези хора? Защото в тях виждаме действието на един библейски принцип:
Quote:
|
Ако е гладен ненавистникът ти, дай му хляб да яде, и ако е жаден, напой го с вода, защото така ще натрупаш жар на главата му. . . (Притчи 25:21-22) |
|
Или, да го кажа на не толкова поетичен език:
Добрите дарове от Бога се обръщат в осъждение за нечестивите. Бог е довел тези хора в Църквата и до познание за истината не за да ги спаси, а за да ги изобличи още повече и така да ги осъди още повече. Затова е и това наблягане на "
разпъват ВТОРИ ПЪТ в себе си Божия Син." Разбира се, на практика "втори път" разпъване на Божия Син е невъзможно на практика, следователно стихът казва, че тези хора, които са получили познанието за жертвата на Христос, но са продължили да Го опозоряват, всъщност ще получат двойно наказание (
втори път наказание).
Да обобщя, тези хора не са сред числото на избраните. По-точно, те са "избрани," но за ужасна цел: да покажат на вярващите извисеността на Божията справедливост, че Бог ревниво пази репутацията на Своя Син, като наказва двойно онези, на които го е разкрил, но те са продължили да го разпъват.

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 00:20:00 ч. от потребител 695
b
Но отпадането от вярата не означава отпадане от спасението. То означава само отпадане от заветната общност на видимата Църква
baravo bravo (samo probvam ne6to de) tova mi haresa

)) ama kato ne znam kade e citat...

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 10:43:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
"Бог е довел тези хора в Църквата и до познание за истината не за да ги спаси, а за да ги изобличи още повече и така да ги осъди още повече."
Божидаре, според твоите разбирания, че хората нямат свободна воля и Бог им е предначертал съдбата, как се вързва горепосочения твой цитат? Как би ги осъдил Той, давайки им да познаят истината и да станат съпричастни на Духа а след това отпаднат, като те никога не са били СПОСОБНИ да повярват, защото такава съдба им е определил Господ? На такова основание - "Вие сте осъдени, защото вкусихте от истината и от плодовете на Царството, но не повярвахте, понеже сте НЕСПОСОБНИ да повярвате!" - може ли да се осъди някой? Че защо изобщо Бог трябва да ги занимава с истината, щом те са неспособни да я възприемат - така са създадени?!? Или не съвсем?!?
Поздрави! [addsig]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 11:43:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
На такова основание - "Вие сте осъдени, защото вкусихте от истината и от плодовете на Царството, но не повярвахте, понеже сте НЕСПОСОБНИ да повярвате!" - може ли да се осъди някой? Че защо изобщо Бог трябва да ги занимава с истината, щом те са неспособни да я възприемат - така са създадени?!? |
|
Приятел 007, ти си от онези хора, за които Павел говори, които "всякога се учат, а никога не могат да достигнат до познание за истината" (2 Тим. 3:7).
Ти много пъти си ми задавал този въпрос, и аз много пъти съм ти отговарял, че това е същият въпрос, който противниците на Павел и на Благовестието задават в Римляни 9:19:
Quote:
|
На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му? |
|
Тоест, аз многократно съм ти показвал, че с твоя въпрос ти се явяваш противник на Павел и на Благовестието.
Но ти никога не си научаваш урока, и продължаваш да настояваш на пелагианската ерес на спасение чрез дела, без дори да искаш да се научиш и да обърнеш внимание на библейските аргументи. Продължаваш да задаваш един и същ езически въпрос, и продължаваш да не обръщаш внимание на библейския отговор.
Затова смятам, че тъй като се явяваш противник на Павел и на Благовестието, ти не заслужаваш друг отговор, освен този, който Павел дава на своите противници:
Quote:
|
Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част - съд за непочтена употреба? (Римляни 9:20-21) |
|
Сега пак ми задай твоя езически въпрос, и после си въобразявай, че си християнин.
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-06-05 04:45 ]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 11:52:00 ч. от потребител 656
Bibliqta govori qsno za predopredelqneen na izbranite i otri4a yniversalnoto spasenie.Izvoda e ,4e "predopredelenieto" e
dvystranno i se nari4a POLOJITELNO-POLOJITELEN vuzgled.Tozi vuzgled y4i,4e Bog se namesva v jivota na izbranite i izrabotva blagodat i obratno;izrabotva zlo v surcata na
otxvurlenite i gi vuzpira da doidat do vqra.
Tova stanovi6te se nari4a "xiperkalvinizum"
za6toto otiva otvud poziciite na Kalvin,Lyter i
dr.reformatori.Tqxnoto stanovi6te za predopredelenieto sledva POLOJITELNO-OTRICATELNA sxema.
Bog se namesva aktivno i izrabotva blagodat i spasitelna vqra v izbranite,kato gi novorajda i podsigyrqva tqxnoto spasenie.
Pri otxvurlenite Bog vlaga zlo i ne gi vuzpira
do idvane na vqra,po-skoro gi podminava i ostavq na sobstvenite im grexovni sredstva.
Y4asta na podminatite,e okon4atelno osujdenie i to e tolkova sigyrno ,kolkoto i SPASENIETO na izbranite.
Nqma doktrina v Bibliqta tolkova razglejdana
i koqto razpalva tolkova protivire5iq,kakto e
doktrinata za PREDOPREDELENIETO.

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 12:06:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Tova stanovi6te se nari4a "xiperkalvinizum"
za6toto otiva otvud poziciite na Kalvin,Lyter i
dr.reformatori.Tqxnoto stanovi6te za predopredelenieto sledva POLOJITELNO-OTRICATELNA sxema. |
|
Това не е вярно. И Калвин, и Лутер вярват в "двойното предопределение." Бояне, говориш за неща, които не знаеш. По-добре прочети повече, преди да говориш.
За всеки случай, какво си чел от Калвин или Лутер, та си толкова уверен? Защото аз
превеждам Калвин и Лутер, което означава, че ги
чета дума по дума, и най-вероятно знам по-добре от теб какво говорят те.
Можеш ли да цитираш нещо от Калвин и Лутер, да потвърдиш това, което казваш за тях? Ако не можеш, най-добре е да се смириш и да прочетеш повече, преди да говориш.

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 17:53:00 ч. от потребител 321
Малко по темата:
Quote:
|
Исая 59
1 Ето, ръката на Господа не се е скъсила та да не може да спаси,
Нито ухото Му отъпяло та да не може да чува;
2 Но вашите беззакония са ви отлъчили от Бога ви,
И вашите грехове са скрили лицето Му от вас, та не ще да чува.
|
|
+ вече написаното
Quote:
|
Грехът е беззаконие. (1 Йоан 3:4) |
|
Грехът ни отделя от Бог.
Както разбрахме, преди, трябва да имаме познания по Закона, за да можем да познаваме греха и да се борим с него. Откъде можем да започнем? Дайте стихове, които показват
конкретно кои действия са грях! Разбира се не можем да цитираме цялата Библия, та затова тези стихове само ще ни бъдат насока.
--------
По темата за свободната воля може да прочетете повече "ЗА" и "ПРОТИВ"
Към вярващите в свободната воля
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: paucku on 2004-06-05 10:54 ]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 18:14:00 ч. от потребител 8
Райчо, моето скромно предложение е да започнеш от този стих:
Quote:
|
Да нямаш други богове освен Мене. (Изх. 20:3) |
|
След това лека полека продължаваш със следващия стих, и след това следващия, и така до края на главата.
След това е следващата глава, и следващата, и така лека-полека.

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 20:28:00 ч. от потребител 321
Добро предложение, благодаря!
Твоето предложние ме подсети за
Quote:
|
4 Слушай, Израилю; Иеова нашият Бог е един Господ;
5 и да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичката си сила.
|
|
Може би е добре да започнем оттук
Но как да да разбирам
Quote:
|
Изход 20
8 Помни съботния ден, за да го освещаваш.
9 Шест дни да работиш и да вършиш всичките си дела;
10 а на седмия ден, който е събота на Господа твоя Бог, да не вършиш никаква работа, ни ти, ни синът ти, ни дъщеря ти, ни слугата ти, ни слугинята ти, нито добитъкът ти, нито чужденецът, който е отвътре вратите ти;
11 защото в шест дни Господ направи небето и земята, морето и всичко що има в тях, а на седмия ден си почина; затова Господ благослови съботния ден и го освети.
|
|
след като Исус е отменил съботата?
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: paucku on 2004-06-05 13:30 ]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 21:07:00 ч. от потребител 583
Позволявам си да да взема отношение само по последния постинг-"след като Исус е отменил съботата?".За мен ,и според мен не е корекно да казваме "отменил съботата" е Иисус.Не защото денят си остава,както остава и петъка и срядата и неделята и вторника.Иисус не е "отменил"- а смисъла е по точен във:Иисус ни казва че никой ден не ни владее,нито ако спазваме този или онзи ден е от значение,а от значение е да Познаем Иисус.Това отменяне-не отменяне е законическа парадигма.В Иисус няма такова нещо като дори намек за външно законичество.Всеки ден е ден за спасение,грешката на много а и моя собственна беше да мисля в такава полярност(отменил-не отменил).За нас е важно да знаем че като Християни се събираме в неделя,защото в неделя Иисус възкръсна.Но не сме законници,нито вярата ни е култ както на тези които мислят че един ден не работейки се спасяват.Сега образно казано ние "светим" всеки ден.И затова Св.Ап.Павел казва "Някой уважава един ден повече от друг ден; а друг човек уважава всеки ден еднакво. Всеки да бъде напълно уверен в своя ум".Молитвата Шема Израил е важна,но кой ще се сети коя е другата изповед на еврейството сега...От кого е написана и кога...За позналите,бонус един следобед в Норд(заведние на северния плаж.пред бившата скоросна пързалка)-там порциите риба за наистина "добри" и бирата е сякаш по сладка...[addsig]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 21:13:00 ч. от потребител 8
"Отменил" е силно казано. И невярно. "Променил" е по-точно. "Възстановил" в истинския й смисъл преди Падението е най-вярно.
Това тук може да те наведе на някои мисли:
Гари Норт,
Завет за господство: Битие, Глава 5, "
Божията седмица и човешката седмица"
Иначе правилото е, че
всеки старозаветен закон е валиден, освен когато е изрично отменен или променен от Новия Завет.

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 21:23:00 ч. от потребител 583
Благодаря за предложението,това което казах не е лично към някого а е написано по скоро да ни напомни че думи като отменяне-не отменяне не са библейски в истинския смисъл на думата.Да ни напомни че личната среща с Иисус ни дава свободата,не култа на чакащите от деня(знаете за кои говоря).За мен лично е важно да "СВЯТЯ" всеки ден,минута или час..Поздрави[addsig]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 22:23:00 ч. от потребител 695
boji horata ne te razbirat za svobodnata volq ne znam za6to nqkoi den kato se podgotvq 6te napi6a obesnenie na tema "ZA6TO ISTINSKITE HRISTIQNI NQMAT SVOBODNA VOLQ"a do togava... ami de da znam 6te 4eta i gledam posle 6te vidim


Публикувано на 05 юни 2004 г. в 22:59:00 ч. от потребител 8
Относно движението с 200 км в час по магистралата си има библейски закон. Но за да го разберете, трябва да прочетете следното:
Гари Норт,
Средство за господство: Казусните закони на Изход, Глава 15, "
Непокритата яма"
Четете внимателно, защото тук не става въпрос за конкретен закон, а за
библейски законов принцип, който се прилага в съответна ситуация днес.
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-06-05 16:00 ]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 23:41:00 ч. от потребител 656
Bojidare,ne sum 4el ni6to ot Lytrr i Kalvin.Samo
knigata za jivota na Lyter.
1V svoqta elementarna forma za predopredelenieto glasi,4e na6ata y4ast,mqstoto ni v raq ili ada ,e opredelena ot Boga.NEREFORMATORITE (podurjana ot mnogo xristqni)priemat,4e izbora se osnovava na Bojieto predyznanie.Bog izbira za ve4en jivot onezi za koito znae,4e 6te izberat Negoviq put.
Nari4a se PREDUZNAVA6T vuzgled.
REFORMATORITE - Se razli4avat po tova za6toto prepisvat na Bog,a ne na xorata okon4atelnoto re6enie za spasenie.4ovek ostaven na sebe si - kazvat te -nikoga ne bi
izbral Boga.Vqrata e dar ,koqto idva ot novorojdenieto.Samo izbranite otklikvat na
blagovestieto.
Bojidare,Az znam ,4e sum spasen i imam
yverenost v spasenieto si - za6toto go kazva
Bibliqta i Isys.Po koi ot dvata na4ina sum spasen ne znaq.Samo znam,4e koito vqrva v
Isys ima ve4en jivot.I tova mi stiga.
Napisanoto po-gore e samo informaciq za
tezi dva vuzgleda,a ne mnenie.(stava vupros za po-gore napisaniq otgovor)
"A toi otgovori

a li e gre6nik,ne znaq;edno znaq,4ebqx slqp,a sega vijdam.Zatova my kazaxa;Kakvo ti napravi?kAK TI OTVORI O4ITE?
Otgovori im;Kazax vi ei sega,i ne 4yxte;Za6to iskate pak da 4yete?Da ne bi i vie da iskate da My stanete y4enici?" Ioana 9:25-27
Informaciqta e po4erpena ot knigata"Osnovni
istini za xristianskata vqra" R.4.Sproyl

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 23:47:00 ч. от потребител 321
"За" и "против" свободната воля, четете и коментирайте тук:
Към вярващите в свободната воля[addsig]

Публикувано на 05 юни 2004 г. в 23:49:00 ч. от потребител 656
P.S. Subotata - za razlika ot drugite 9 zapovedi - ne e moralna.Ako iskate da ne lujete
ne go pravete samo v subotata,a prez cqlata
sedmica.Va6 brat vuv vqrata,Boian.Bog da bude s vas.Amin!
I ymnata! Tatko vse tova mi kazva6e.Ta i za
vas.Ymnata!
[ Това съобщение беше редактирано от: Boian on 2004-06-05 16:51 ]

Публикувано на 06 юни 2004 г. в 00:13:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Божидаре, ти може да си мислиш, че много пъти си ми отговорил на този въпрос, но това си е твоето мнение. Ето, отново ти не ми отговаряш конкретно на въпроса, а се опитваш да "докараш" някакво обяснение, което съвсем не е задоволително като отговор! Защото същият апостол Павел ни казва и други неща в Словото, които съвсем не се вързват с твоята логика и не дават да се гледа едностранно на посоченият от теб цитат от Римл.9;19.
Ето чети:
"...между ония, които погиват, защото НЕ ПРИЕХА да обичат истината, за да се спасят. 11 И затова Бог праща заблуда да действа между тях, за да повярват лъжа,
12 та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, а са имали БЛАГОВОЛЕНИЕ към неправдата." 2Солун.2
Тук мисля, че е ясно на каква база Бог ще съди, защото ап. Павел го казва! Значи са имали някакво БЛАГО-ВОЛЕНИЕ към неправдата и са я приели , а са отхвърлили истината! Казва и други неща- например:
"19 Понеже, това, което е възможно да се знае за Бога, на тях е известно, защото Бог им го изяви. 20 Понеже от създанието на това, което е невидимо у Него, сиреч Неговата сила и божественост, се вижда ясно, разбираемо чрез творенията; така щото, човеците остават БЕЗ ИЗВИНЕНИЕ." Римл1
Така че на човеците накрая ще им е нужно извинение, а Бог го е осигурил на всички. Ако някой не го приеме, причината не е в Бога и на тази основа Той ще го осъди. И още неща е казал само ап. Павел (да не говорим за другите апостоли и Исус), но трябва ли да напишем всички цитати тук- това не е ли достатъчно? Или нещо друго е казал ап.Павел и аз не съм го разбрал правилно?!?
Въпроса ми ( извинявай, че ти повтарям като на трудноразбиращ) е къде е личната отговорност на всеки неповярвал като застане пред Съдията? А това, че прави съдове за почтена и непочтена употреба е повече от ясно. Важното е тези "съдове", по "Негов образ и подобие" как ги разпределя Господ в едната и другата категория! Това май ти се губи?
Аз не проповядвам "спасение чрез дела" и обръщам внимание точно на библейските аргументи, а дали се "явяваш противник на Павел и на Благовестието" това остави Господ да отсъди, защото съм Негов слуга и Негово е правото за това. А ти кой си , че да съдиш чужд слуга?!?
Поздрави!
[addsig]

Публикувано на 06 юни 2004 г. в 00:31:00 ч. от потребител 8
Приятел 007, аз съм ти отговарял много пъти на този въпрос. И обяснението не е "докарано" от мен, а е дадено от Павел. То е напълно задоволително като отговор, защото Павел го дава.
Противниците на Павел и на Благовестието питат: "Ако Бог предопределя, къде е отговорността на хората?" Ти питаш същото. Следователно ти си на страната на противниците на Павел и на Благовестието.
Павел дава напълно задоволителен отговор. Ако на теб този отговор не ти харесва, то е защото Библията не ти харесва, и не е задоволителен авторитет за теб.
Quote:
|
Ето чети:
"...между ония, които погиват, защото НЕ ПРИЕХА да обичат истината, за да се спасят. 11 И затова Бог праща заблуда да действа между тях, за да повярват лъжа,
12 та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, а са имали БЛАГОВОЛЕНИЕ към неправдата." 2Солун.2 |
|
Твоето наблягане на определени думи не доказва "свободната воля." Защото тези стихове не казват
точно как и защо хората отхвърлят Бога и имат благоволение към неправдата.
Quote:
|
Или нещо друго е казал ап.Павел и аз не съм го разбрал правилно?!? |
|
Не, напротив, ти си разбрал Павел много правилно. Но тъй като мразиш Божието върховенство, отказваш да приемеш очевидното значение на думите на Павел. А Павел казва защо някои хора приемат, а други не приемат - защото едни са създадени за вечен живот, а други за погибел. Павел съвсем очевидно и ясно говори за Божието предопределение, и за това, че не човекът, а Бог определя и взема решение за спасение на отделните хора.
Ти мразиш това очевидно библейско учение. Защо? Защото държиш да издигнеш човека на пиедестал, а да принизиш Бога като някакъв просяк и слуга на човека. Това е пелагианската ерес, и аз те съветвам да се покаеш за нея.
Quote:
|
А това, че прави съдове за почтена и непочтена употреба е повече от ясно. Важното е тези "съдове", по "Негов образ и подобие" как ги разпределя Господ в едната и другата категория! Това май ти се губи? |
|
Губи се на теб, не на мен. Аз просто вярвам на Библията, която казва, че Бог от преди създанието на света е определил кои ще бъдат спасени и кои не. Според теб Бог някак стои пасивен спрямо създанието и чака. Ти вярваш в някакъв немощен безсилен бог, не в Бога на Библията.
Quote:
|
Въпроса ми ( извинявай, че ти повтарям като на трудноразбиращ) е къде е личната отговорност на всеки неповярвал като застане пред Съдията? |
|
Човешката отговорност е в самия човек. Но неговото решение е предопределено от преди създанието на света от Бога. Това е очевидното библейско учение. Твоят опит да принизиш Бога е антибиблейски.
Quote:
|
Аз не проповядвам "спасение чрез дела" и обръщам внимание точно на библейските аргументи |
|
Ти проповядваш спасение чрез човешки избор, не спасение чрез Божията благодат. Според теб човешкият избор е основният фактор за спасението. Божията благодат е безсилна без човешкия избор.
Това е спасение по дела, независимо как го наричаш. Ти смяташ, че си
заслужил спасението си, като си избрал Бога. Това е спасение по дела. Това е доктрината на еретика Пелагий, това е доткрината на римската църква, и това е напълно противно на евангелското учение.
Quote:
|
а дали се "явяваш противник на Павел и на Благовестието" това остави Господ да отсъди, защото съм Негов слуга и Негово е правото за това. А ти кой си , че да съдиш чужд слуга?!? |
|
Господ вече е отсъдил. След като използваш същите аргументи, както противниците на Павел и на Благовестието, следователно ти си противник на Павел и на Благовестието. Следователно ти си противник на Бога. Няма нужда да чакаме последния ден, за да разберем дали си осъден. Словото ни го казва още сега.

Публикувано на 06 юни 2004 г. в 00:38:00 ч. от потребител 8
За всеки случай, Приятел 007, за да не би отново да се отклониш в празни философствувания, нека да поставя един до друг аргумента на противниците на Павел,
Quote:
|
На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му? |
|
и твоите въпроси,
Quote:
|
Как би ги осъдил Той, давайки им да познаят истината и да станат съпричастни на Духа а след това отпаднат, като те никога не са били СПОСОБНИ да повярват, защото такава съдба им е определил Господ? |
|
Ето, и двата въпроса на противниците на Павел присъствуват в твоя въпрос. Ти ги цитираш едно към едно.
Приятел 007, защо твоите въпроси така много приличат на въпросите на противниците на Павел, ще ни кажеш ли?

Публикувано на 06 юни 2004 г. в 01:27:00 ч. от потребител 695
Boqne na koi vika6 nereformatori i reformatori?4e ne6to zaspiva i ne vdqvam za kakvo govori6?Blagodarq za otgovorq predvaritelno


Публикувано на 06 юни 2004 г. в 01:36:00 ч. от потребител 695
da probvam ne6to pls.

[addsig]

Публикувано на 06 юни 2004 г. в 01:52:00 ч. от потребител 7
Моля, придържайте се към темата "Що е то грях и има ли то почва у нас(у мен, у теб...)?" и не се отклонявайте от нея.
Ако желаете да коментирате предопределението го направете в съответните теми и по-специално в тази, която Райски ви даде по-рано:
Към вярващите в свободната воля[addsig]