
Сега съм още по-убеден, че съм започнал правилно дело с превеждането на трудовете на Реформацията на български. Форумите в ChurchBG.com показаха ясно, че мнозинството от евангелските християни в България не само не познават Реформацията, но и открито застават против нея.
Разбира се, най-ясно това се вижда във форума относно десятъка, в който също се засегна темата относно Божия Закон и неговата валидност в новозаветните времена. Много от участниците - анонимни и неанонимни - открито отхвърлят учението на Реформацията относно Закона и неговото приложение днес. Има даже такива, които дори се опитват да кажат, че Лутер и Калвин били против Благовестието!!!
В друг форум Emenei пък открито зачеркна оптимистичния исторически възглед на Реформацията. Не само това, но и противно на Реформаторите, които са виждали в историята откровение за цялостния успех на Благовестието във всяка област от живота - личен живот, икономика, наука, политика, образование и т.н. - той извади от девет кладенеца вода, за да докаже, че всъщност историята доказвала провала на християнството като цялостен мироглед.
Освен това Emenei се опита да изврати посланието на Реформацията, като взе да говори за някакво потивопоставяне между Калвин и Августин. Само дето не ни даде никакъв цитат за това. И разбира се, като нямаше много аргументи, накрая реши да изплюе стандартната езическа лъжа, че Калвин, видите ли, бил изверг и бил превърнал Женева в някаква теократична тирания.
Estir и dunamis пък напълно зачеркнаха идеята за равенството на вярващите пред Божия престол и като примерни римокатолици настояха, че има едни такива специални "лидери," които нито можем да ги критикуваме, нито да говорим каквото и да било лошо за тях, защото те лично с Бога си говорели и само Бог можел да ги съди. И те също се наричат "евангелски християни," представи си!
А пък някакви анонимковци непрекъснато ме критикуват, че съм се позовавал на Калвин и на Лутер. (Аз смятам, че е по-добре да се позовавам на някакви имена, все пак, вместо на никакви.) Като че ли Лутер и Калвин са някакви демони!
Очевидно, крайно време е Реформацията най-после да влезе в България. Чувствувам се привилегирован, че аз съм първата стъпка в това навлизане.
Разбира се, най-ясно това се вижда във форума относно десятъка, в който също се засегна темата относно Божия Закон и неговата валидност в новозаветните времена. Много от участниците - анонимни и неанонимни - открито отхвърлят учението на Реформацията относно Закона и неговото приложение днес. Има даже такива, които дори се опитват да кажат, че Лутер и Калвин били против Благовестието!!!

В друг форум Emenei пък открито зачеркна оптимистичния исторически възглед на Реформацията. Не само това, но и противно на Реформаторите, които са виждали в историята откровение за цялостния успех на Благовестието във всяка област от живота - личен живот, икономика, наука, политика, образование и т.н. - той извади от девет кладенеца вода, за да докаже, че всъщност историята доказвала провала на християнството като цялостен мироглед.
Освен това Emenei се опита да изврати посланието на Реформацията, като взе да говори за някакво потивопоставяне между Калвин и Августин. Само дето не ни даде никакъв цитат за това. И разбира се, като нямаше много аргументи, накрая реши да изплюе стандартната езическа лъжа, че Калвин, видите ли, бил изверг и бил превърнал Женева в някаква теократична тирания.
Estir и dunamis пък напълно зачеркнаха идеята за равенството на вярващите пред Божия престол и като примерни римокатолици настояха, че има едни такива специални "лидери," които нито можем да ги критикуваме, нито да говорим каквото и да било лошо за тях, защото те лично с Бога си говорели и само Бог можел да ги съди. И те също се наричат "евангелски християни," представи си!
А пък някакви анонимковци непрекъснато ме критикуват, че съм се позовавал на Калвин и на Лутер. (Аз смятам, че е по-добре да се позовавам на някакви имена, все пак, вместо на никакви.) Като че ли Лутер и Калвин са някакви демони!
Очевидно, крайно време е Реформацията най-после да влезе в България. Чувствувам се привилегирован, че аз съм първата стъпка в това навлизане.