Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Помислете върху това
Иска ми се да поразсъждаваме върху тези думи:

Еклисиаст 7

16 Не ставай прекалено праведен,
И не мисли себе си чрезмерно мъдър;
Защо да се погубиш?
17 Не ставай прекалено зъл, и не бивай безумен;
Защо да умреш преди времето си?
18 Добре е да се придържаш за едното,
И да не оттегляш ръката си от другото;
Защото който се бои от Бога ще се отърве от двете *.

На мен тези думи са ми направили особено впечатление още отдавна и искам сега да чуя какво мислят и другите за това, което се говори тук. Аз приемам тези думи буквално, но искам да разбера замисъла, който е вложен тук, ако мога така да се изразя. На мен поне ми е доста интересно това.

edva li stav duma za tova da sme posredstveni? Az preporuchvam filma Amadeus, v nego Bozia dar beshe za Mozart a Salieri beshe samo posredstven. nasheto prizvanie e da sme poveche ot posredsveni

Quote:
Otk. 3:15Зная делата ти, че не си студен нито топъл. Дано да беше ти студен, или топъл.
16Така, понеже си хладък, нито топъл, нито студен, ще те повърна из устата Си.


Абе Мюнци и ти ли не можеш да си инсталираш кирилица? Сто и деветдесет поста си публикувал, пиши на кирилица бе човек, не се чете !

[addsig]

Доколкото зная Мюнцер не може да си инсталира кирилица. Най-добре е Ивайло да сложи един Кредор.

Защо да не може? Аз нали бях в Щатите през зимата. Влизах в нета с лаптопа през телефоните в мотелите, където отсядах, през акаунта ми в AOL.

Кирилица може да се инсталира навсякъде. Освен това Мюнци е на много свястно и цивилизовано място, където може да се намери всичко. Ако аз можех да намеря свестен интернет и компютърни услуги дори вдън горите в Индиана, където в радиус от 10 мили живеят 60 семейства, и всички са хоумскулъри просто защото най-близкото училище е на 80 мили, какво му пречи на Мюнци да намери всичко, което му трябва, като е на 100 мили от столицата на Щатите?

mnogo visoki stanaxa kriteriite da se piche v curchbg
1. da si registriran
2. da pishesh na kirilica
3. da izdurzash na lichni napadki
4. da ne pishem ot rabota che inache ne izpulniavame 'zaveta'

kakto i da e izkazax mnenie, dano ne vi izbode ochite latinicata.

govorix sus edin pastor v Bulgaria za globalizaciata toi iztursi che edva li ne sled kato vlezem v evropa shte minem ot kirilica na latinica da se integrirame po dobre. Az smiatam che tova e glupost ili pone greshka. Tedy e prava neznam kak da si sloza na inache 'skopenia' komputer kirilica.

Bojidare 25mili smetnax si go che si biax zabravil edinia kufar na DCA i triabvashe da karam da si go zema v Nedelia. Chesno kazano v Bulgaria namerix po lesno komputer sus kirilica i svestna internetna vruzka, ama ne mi beshe do pisane ot tam.

Vidiax pone prevodite ti v CLC no ne gi zakupix, proshtavai dali shte cheta Luther i Calvin na angliiski ili na Bulgarski e se taia.

mai pisax i predi, ot rabota pishe i tuk komputera sa go taka skopili che nishto nemoga da mu kacha. I taka sum na latinica.

tova ne znachi che shte kaza neshto koi znae kolko znachitelno.

[ Това съобщение беше редактирано от: Muntzer2 on 2004-06-01 14:12 ]

Мюнци, виж този сайт с кирилизираща програма. Безплатна и лесна за използване:

http://injinera.bgplus.com/na4alo.htm

По темата: Не мисля, че въобще може да се говори за "посредственост" в тези стихове. По-скоро за някакво "средно" поведение, но не и за "посредствени" умения, познание или работа.

Няма проблем, че не си купил преводите ми. За какво да ги караш в Щатите, като там можеш да четеш на английски? Те са за български християни, които не знаят английски.

Иначе лоша работа с този "скопен" компютър. Но както и да е. Поне не пиши някакви отвлечени трактати на тема "Гордост ли е ако си пия кафето с три бучки захар, когато съм на гости? Или е лакомия?"

Лена,
Това ми напомня за:

"Горко на ония, които са мъдри в своите си очи и които са разумни пред себе си!
...Защото отхвърлиха поуката на Господа на Силите и презряха думата на Светия Израилев."/Исая 5:21,24/

Мисля,че ключът тук е в "мъдри В СВОИТЕ СИ ОЧИ",както в твоя цитат е в "НЕ МИСЛИ себе си за чрезмерно мъдър."
Добре е човек да обича и търси мъдрост,но от Бога и понеже тази мъдрост е "отгоре, е преди всичко чиста, после миролюбива, кротка, умолима, пълна с милост и добри плодове, примирителна, нелицемерна."/Яков 3:17/.Освен това,тя не е ТВОЯ.
Такава мъдрост никога не е прекалена.

Същото може де се отнесе и към праведността.

Здравей Lena,

Quote:
16 Не ставай прекалено праведен,
И не мисли себе си чрезмерно мъдър;
Защо да се погубиш?
17 Не ставай прекалено зъл, и не бивай безумен;
Защо да умреш преди времето си?
18 Добре е да се придържаш за едното,
И да не оттегляш ръката си от другото;
Защото който се бои от Бога ще се отърве от двете *.



По темата мисля, че ние като хора трябва съзнателно да въздържаме себе си в това, което Бог изисква. В Старият Завет има една заповед, в която Бог забранява на човека, който е срещнал малки пиленца с майка им на пътя, да вземе майката. Основателя на християнската реконструкция Д.Р.Ръшдуни в книгата си Institutes of Biblical Law коментира заповедта по следния начин: човек е господар над земята и останалите творения. Той може и трябва да използва ресурсите на творението, НО той трябва да разбере, че ресурсите принадлежат на Бога и човек трябва ги използва по начина, по който Бог заповядва. Тоест ние съзнателно трябва да ограничаваме себе си според заповедите в словото.

Не е въпроса, дали физически можем да направим нешо (като това да вземем майкатана пиленцата), а дали е според Словото. Тук се сещам за един стар виц (жалко, че Любопитко си тръгна, сега няма, кой да се смее на вица): Абърдинец попада в еднопосочна улица и решава да направи обратен завой. В това време го вижда един полицай и му казва, You MAY not do this, а абърдинеца му отговаря, Sure, I CAN!

Мисля, че най-добрият начин да не излезем от правилното тълкуване и да не изпадаме в еретизъм е да се придържаме към закона на Бога. Библията казва, че мъдър е този, който се бои от Бога и се покорява на заповедите му.

Quote:
16 Не ставай прекалено праведен,
И не мисли себе си чрезмерно мъдър;
Защо да се погубиш?



Не мисля, че тук става въпрос да не пазим прекалено словото През цялото време виждаме увещанието на Словото да бъдем праведни и мъдри. А в Библията няма несъответствия, противоречия или грешки. Вероятно тук Библията има предвид под прекалено и чрезмерно онази "мъдрост" и "праведност", която ние често поставяме над Словото Божие. Примерно, защо да не взема майката на пиленцата? Не виждам никаква разумна причина да не го сторя и т.н.?


Quote:
17 Не ставай прекалено зъл, и не бивай безумен;
Защо да умреш преди времето си?



Тук отново се набляга на зъл и безумен? Какво е зло и безумно? Това, което Бог определя за зло и безумно! Библията ясно казва, че дължината на живота на човека зависи от неговата съобразеност с Божият закон.


Quote:
18 Добре е да се придържаш за едното,
И да не оттегляш ръката си от другото;
Защото който се бои от Бога ще се отърве от двете *.



Трудно ми е да разтълкувам първата част на този стих, но втората е ясна. Тя настоява за страх от Бога. А страх от Бога е да пазиш Словото Му.

хей, благодаря ви за отговорите
Да, със сигурност Соломон не ни тласка към посредственост , нито пък да не спазваме прекалено словото, но на мен ми звучи особено това да се "придържам" към "праведността и мъдростта" и да не "оттеглям ръката си" от "злобата и безумието". Въпреки че понякога не ми се струва толкова особено

Значи sella, приемам това, което казваш. Може би това "прекалено праведен" и това "чрезмерно мъдър" трябва да ни говори, че става въпрост за един вид себеправедност и може би гордост от прекалената мъдрост. Защото по-надолу Соломон (нали той) казва, че колкото повече се е стремял към мъдростта, тя толкова повече се е отдалечавала от него. А на друго място в Словото се казва, че знанието възгордява..

Освен това по-надолу се казва и така:
20 Наистина няма праведен човек на земята,
Който да струва добро и да не греши.

Иначе това "не ставай прекалено зъл" ми звучи на мен лично като че злобата не е излишна понякога, т.е тя е нужна? Ясно е, че сме си злички, но все пак има значение към какво злобеем...

Би ми било интересно да разбера как звучат тези стихове в оригинал.

И все пак на мене тия стихове много си ми харесват

Quote:

On 2004-06-01 18:52, Lena_D wrote:
Иска ми се да поразсъждаваме върху тези думи:

Еклисиаст 7

16 Не ставай прекалено праведен,
И не мисли себе си чрезмерно мъдър;
Защо да се погубиш?
17 Не ставай прекалено зъл, и не бивай безумен;
Защо да умреш преди времето си?
18 Добре е да се придържаш за едното,
И да не оттегляш ръката си от другото;
Защото който се бои от Бога ще се отърве от двете *.

На мен тези думи са ми направили особено впечатление още отдавна и искам сега да чуя какво мислят и другите за това, което се говори тук. Аз приемам тези думи буквално, но искам да разбера замисъла, който е вложен тук, ако мога така да се изразя. На мен поне ми е доста интересно това.



7:16-18 според ВЕРЕН:
?Не б?ди прекалено праведени не се прави на прекалено м?д?р-зашто да се погубиш?
Не б?ди прекалено з?л и не б?ди безумен-зашто да умреш преди времето си?
Добре е да д?ржиш това и да не оттеглјаш р?ката си от онова, заштото којто се бои от Бога, ште избегне всичко това.?

В 7ма глава основната тема, според мен е темат за м?дростта.
Изваден от контекста този пасаж може да означава всичко, но мислја, че тези стихове са св?рзани с предходните, а и с?с следваштите.
В стих 16 клјучовата дума, според мен, е ?прекалено?. Можеби става дума за нјакакво лицемерие. този стих е коренспондира с 20ти стих, к?дето се казва: ?заштото нјама праведен човек на земјата, којто в?рши добро и не греши.? Праведник?т не греши като в?рши добро, ами греши заштото всички човеци са грешни, подвластни на греха, но призовани да се борјат с него.


П.П. извинете ме за правописа. но поради проблем временно пиша с македонска кирилица