
Преди няколко дни попаднах на едно интересно твърдение в труда на Августин Блажени " Природата на доброто ".
" 34. А Бог забранил да се посяга към него
(дървото§), за да покаже, че природата на разумната душа не бива да е самовластна, ами да се повинива Богу, и че спасителният порядък в нас се съхранява чрез послушанието, а чрез непослушанието се разрушава. А пък дървото, към което забранил да се посяга назовал "за познаване на добро и зло"(Бит. 2:9), понеже докосналият го въпреки забраната ще опита наказанието за преглешението си и така ще позане разликата на благото на послушанието и злото на непослушанието"
Първоначално ми се стори абсолютно логично това твърдение, а освен това Августин казва, че дървото не е не е било лошо, за да се забрани, а просто другите дървета са били по- добри. После се сетих обаче, че след като ядоха от плода на дървото, Адам и Ева разбраха, че са голи. Явно все пак имаше някаква промяна в тях след случилото се и "познаването на доброто ои злото" не се е състояло само в разбирането на това, що е наказание...
Как ще го коментирате?
§това е добавено от мен, не присъства в книгата
[ Това съобщение беше редактирано от: donna on 2004-05-29 10:37 ]
" 34. А Бог забранил да се посяга към него
(дървото§), за да покаже, че природата на разумната душа не бива да е самовластна, ами да се повинива Богу, и че спасителният порядък в нас се съхранява чрез послушанието, а чрез непослушанието се разрушава. А пък дървото, към което забранил да се посяга назовал "за познаване на добро и зло"(Бит. 2:9), понеже докосналият го въпреки забраната ще опита наказанието за преглешението си и така ще позане разликата на благото на послушанието и злото на непослушанието"
Първоначално ми се стори абсолютно логично това твърдение, а освен това Августин казва, че дървото не е не е било лошо, за да се забрани, а просто другите дървета са били по- добри. После се сетих обаче, че след като ядоха от плода на дървото, Адам и Ева разбраха, че са голи. Явно все пак имаше някаква промяна в тях след случилото се и "познаването на доброто ои злото" не се е състояло само в разбирането на това, що е наказание...
Как ще го коментирате?
§това е добавено от мен, не присъства в книгата
[ Това съобщение беше редактирано от: donna on 2004-05-29 10:37 ]