Възстановени архиви > Форуми > Лични обяви > Чрез вяра или чрез дела се оправдаваме?

Публикувано на 26 май 2004 г. в 20:55:00 ч. от потребител 659
Римл. 3:28
И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона.
Яков 2:24
Виждате, че чрез дела се оправдава човек, а не само чрез вяра.
Предлагаме ви да разсъждаваме малко над посочените стихове. Противоречи ли си Свещеното писание?

Публикувано на 27 май 2004 г. в 07:55:00 ч. от потребител 573
Първо, такова нещо като " противоречие" в Библията не съществува. Всичко опира до тълкуването на пасажите, като правилно се прилага закона за противоречието в логиката, а именно "Нищо не може да бъде и да не бъде едновременно". Затова като разглеждаш пасажа, ще трябва да се запиташ:
1. За един и същи човек/ нещо ли става дума?
2. За един и същ период ли става дума?
3. В какво значение (пряко или преносно) е употребена думата( словосъчетанието, пасажа)?
4. Това допълнение ли е или противоречие?
5. Възможно ли е да постигнем някаква хармония между пасажите, които си противоречат?
Та така, в Яков 2:24 става въпрос дела на покорство пред Христос, които се в резултат от спасението ни. Нещата не стоят - прави дела и ще се спасиш, а спасен си, затова прави добри дела, за да покажеш, че си спасен. Ето ти още стихове
"14 Каква полза, братя мои, ако някой казва, че има вяра, а няма дела? Може ли такава вяра да го спаси?"Яков 2:14
"12 Затова, възлюбени мои, както сте били винаги послушни, не само както при мое присъствие, но сега много повече при моето отсъствие, изработвайте спасението си със страх и трепет;" Фил. 2:12
Тези "дела", които Библията има предвид, че не могат да ни оправдаят, са изпълнението на Мойсеевия закон, без да си спасен чрез Христос -
"27 И тъй, где остава хвалбата? Изключена е. Чрез какъв закон? чрез закона на делата ли? Не, но чрез закона на вярата.
28 И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона" Римл.3:27-28
".2 Защото ако Авраам се е оправдал от дела, има с какво да се хвали, само не пред Бога." Римл. 2:4
или за правенето на дела, които са добри в очите на хората. Знаеш как често невярващите казват " Той е толкова добър човек, сигурно ще отиде в рая..", а става дума за човек, който не познава Христос. така че тези негови "добри дела" няма да му донесат спасение, без да повярвал в Месията.
Ами ето. Противоречието изчезна. Като прочетеш винмателно и разбереш, че става въпрос за два вида дела, няма да ти остане много какво да се чудиш.

Публикувано на 27 май 2004 г. в 08:10:00 ч. от потребител 564
Zdraweite,
Jakov e pisal na hora, koito sa si misleli 4e za tqh edinstwenoto nesto koeto im e nuzno w ziwota e spasenieto (koeto e taka) i dotam spira razwitieto im kato hristiqni (tehniqt problem).
Te sa spaseni 4rez wqra i lentqistwat za dobri dela. Predstawi si edna tzarkwa kadeto 4lenowete ne pomagat na bednite, wdovitzite, siratzite i tnt... ta, takaw e bil konteksta na Jakov.
Jakov kazwa, 4e za 4owek koito e spasen e normalno da warshi dobri dela. Toi ne kazwa, 4e 4owek se spasqwa 4rez wqra i dela.
w Galatqni 3:24 Pawel pi6e na Galatqnite koito sa bili podlozeni ot ataki na eretizti Judaizeri, koito sa karali Hristiqnite da se obrezat i da spazwat hranitelnite zakoni ot St. Zawet, za da mogat da se spasqt. Pawel im kazwa, NE, NE 4REZ DELA, A 4REZ WQRA.
Nqma protiwore4iq. Prosto 2 razli4ni slu4aq s 2 razli4ni konkretni problema razresheni ot Jakov i Pawel.
[ Това съобщение беше редактирано от: Kiro24 on 2004-05-27 01:14 ]

Публикувано на 30 май 2004 г. в 06:54:00 ч. от потребител 578
Quote:
|
Първо, такова нещо като " противоречие" в Библията не съществува. |
|
Donna,
бихте ли посочили тогава къде точно чрез пророк Eремия се казва следното:
"Тогава се изпълни реченото чрез пророк Еремия, който каза: "И взеха тридесетте сребърника, цената на оценения, Когото оцениха някои от израилтяните, и дадоха ги за грънчаревата нива, според както ми заповяда Господ."[ Това съобщение беше редактирано от: Pilate on 2004-05-30 00:08 ]

Публикувано на 30 май 2004 г. в 08:32:00 ч. от потребител 8
"Точно" не се намира. Точните думи са в Захария 11:12-13. Но главният смисъл на пророчеството се намира в Еремия 19 глава. Трябва да се прочете целият пасаж:
Quote:
|
А главните свещеници взеха сребърниците и рекоха: Не е позволено да ги туряме в храмовата каса, понеже са ЦЕНА ЗА КРЪВ. И като се съветваха, купиха с тях грънчаревата нива, за погребване на чужденци. Затова оная нива се нарече КРЪВНА НИВА, както се нарича и до днес. Тогава се изпълни реченото чрез пророк Еремия, който каза: "И взеха тридесетте сребърника, цената на оценения, Когото оцениха някои от израилтяните, и дадоха ги за грънчаревата нива, според както ми заповяда Господ." (Мат. 27:6-10) |
|
Ето какво казва Еремия 19:4, 6:
Quote:
|
и напълниха това място с КРЪВТА НА НЕВИННИТЕ. . . . Затова, ето, идат дни, казва Господ, когато това място не ще се нарича вече Тофет, или долина на Еномовия син, но ДОЛИНА НА КЛАНЕ. |
|
И така, целият смисъл на пророчеството е, че юдеите ще пролеят невинна кръв, и ще има вечен паметник на това проливане на невинна кръв в названието на нивата - "долина на клане" или "нива на кръв." Думите от Захария са алегорична притча за проливането на невинната кръв. Но тъй като основният, пряк смисъл на пророчеството се намира в Еремия 19, Матей избира да каже, че Еремия е този, който пророкува за проливането на невинната кръв и за названието "долина на клане."
Приписването на думите на някой човек на друг, който ги е изразил много по-ясно, макар и не по същия начин, е честа практика дори и днес. Например, всички американски деца знаят, че Бенджамин Франклин е казал думите, "Честността е най-добрата политика." Истината е, че първият, който казва тези думи, е Дон Кихот де ла Манча от едноименния роман на Сервантес (23 глава). Но Франклин наистина влага в тези думи практически смисъл в своя живот, и е общоприето те да се приписват на него. Друг пример е известният цитат от лорд Актън, "Властта развращава, абсолютната власт развращава абсолютно." Този цитат е бил в обща употреба през Средновековието, но тъй като лорд Актън го влага в най-практическата и смислена употреба, ние днес го приписваме на него.
Мога само да кажа на Пилат, че тълкуването на Библията не е аналогично, а
заветно. Библията не е математически или програмен код, на който да му откриеш "грешката." Тя е
етична, заветна книга, и трябва да се разглежда като такава, а не като учебник по програмиране.
Но вероятно тези мои увещания няма да достигнат до ума на Пилат. Той вече показа, че се стреми много силно и уверено да си намери извинение да не признае Библията за авторитетно и единствено Божие откровение за спасение. Така че със сигурност ще намери сам за себе си достатъчно обяснения защо не трябва да вярва на Библията.

Публикувано на 30 май 2004 г. в 08:38:00 ч. от потребител 564
Boji,
Kakwa ti be rabotata da kazesh towa nesto?
Quote:
|
Но вероятно тези мои увещания няма да достигнат до ума на Пилат. Той вече показа, че се стреми много силно и уверено да си намери извинение да не признае Библията за авторитетно и единствено Божие откровение за спасение. Така че със сигурност ще намери сам за себе си достатъчно обяснения защо не трябва да вярва на Библията.
|
|
Eto kak ti razwali edna HUBAWA diskusiq .... zasto trqbwashe da kazesh towa? Pilate prosto zadade wapros - ama ti s twoq mozak go wazprie kato ZAQZDANE ili OMRAZA ....
Zalko, stese da bade dobra diskusiq. Pilate - ne otgoworqi na Bojidar - nedei da se prinizqwash kakto toi se prinizqwa.
Bog s was i umnata

Публикувано на 30 май 2004 г. в 08:40:00 ч. от потребител 564
Pilate, za da zapazim dobriq duh na hubawata diskusiq te imolqwam NEDEI otgowarq na obidite na Bojidar.
Ako mozesh go prenebregni, az ste se molq Bog da ti dawa mir.
Nqma smisal da se oporo4awa oste edna tema

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:01:00 ч. от потребител 8
Киро, за да запазим добрия тон на дискусията, ще трябва да си кажеш името, в коя църква ходиш и какво е направила твоята църква и какво си направил ти. Ти вече отправи множество обиди и хули и сега едва ли е подходящо точно ти да се правиш на критерий за добро поведение. "Крадецът вика дръжте крадеца," стана твоята работа.

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:09:00 ч. от потребител 564
Az ti kazah pri kakwi uslovie ste ti gi kaza - stawa wapros sa li4na onformatziq. Ti nesto mnogo wze da se zasqgash a?
Q po muzkata, poemi go kato maz

Nali ste mi pokazwash kakaw maz si bil.
DAI MI E-MAILA SI I STE TI DAM WSI4KATA INFORMATZIQ KOQTO ISKASH.
Towa koeto kazwash za mene e SPEKULATZIA

dai si e-maila za da ne spekulirame

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:11:00 ч. от потребител 564
Quote:
|
Киро, за да запазим добрия тон на дискусията, ще трябва да си кажеш името, в коя църква ходиш и какво е направила твоята църква и какво си направил ти. Ти вече отправи множество обиди и хули и сега едва ли е подходящо точно ти да се правиш на критерий за добро поведение. "Крадецът вика дръжте крадеца," стана твоята работа. |
|
A taka, ti mai nesto me mrazish? Ako ne si kaza nestata na publi4no mqsto ti kakwo ste naprawish? Ste razwalish dobriqt ton na diskusiqta li? Predpolagam trqbwa da si pogoworish s TIN4EV za towa.
Ta, kak stana towa s kradetza? Na mene nesto ne mi e qsno .... za 2-ri pat rasish nesta deto nqmat smisal ... obasni mi kak stana towa s kradetza?

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:11:00 ч. от потребител 8
Ето ми го имейла:
bojidar@mail.vega.bg
Хайде, пращай я тази информация.

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:13:00 ч. от потребител 8
Стига си приказвал глупости. Пращай информацията.

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:36:00 ч. от потребител 564
Breeee mnogo si ozloben, 4e i me mrazish we4e mai a?
Az ne prikazwam gluposti - kazaha ti go MY WAY OR THE HIGHWAY -

wizdash 4e tezi twoi MAY WAY OR THE HIGHWAY ne rabotqt tuka.
I prestani da pishesh na tazi tema 4e q oporo4ihme. Pishi na drugoto mqsto.
Ste ti pusna informatziqta, ne se pritesnqwai

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:39:00 ч. от потребител 564
Aaaaaa,
zabrawih, obestawash li da ne mi tzitirash info-to na foruma? TI go iskash, na tebe STE GO DAM.
Ina4e izliza kato ABUSE

bil si w USA znaesh kak se raboti s takiwa .....
Wqrno 4e nie sme w BG, ama za mene towa si e printzip, kojto ne narushawam.

Публикувано на 30 май 2004 г. в 09:51:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Aaaaaa,
zabrawih, obestawash li da ne mi tzitirash info-to na foruma? TI go iskash, na tebe STE GO DAM. |
|
Вече го искат към 50-60 човека. Ще го пусна и на тях. Много се интересуват кой е този анонимен обвинител.

Публикувано на 30 май 2004 г. в 10:15:00 ч. от потребител 564
Koi sa tezi 50-60 4oweka? Az moga da ti kaza koi iskat/ha twoeto info.
Ako ne sa 50-60 TI SI DOLEN LAZETZ I IZMAMNIK.
Ako sa, ste se izwinq za dumite si.
POKAZI MI KOI SA TEZI 50-60?
[ Това съобщение беше редактирано от: Kiro24 on 2004-05-30 03:27 ]

Публикувано на 30 май 2004 г. в 10:39:00 ч. от потребител 8
Кажи ми истинското си име, и ще ти кажа кои са тези 50-60 човека. Ще изброя имената им тук във форума, едва след като си кажеш истинското име, в коя църква ходиш, какво е направила твоята църква и какво си направил ти самият.
С ЕГН-тата ли ги искаш, или двете имена са достатъчни?

Публикувано на 01 юни 2004 г. в 14:24:00 ч. от потребител 578
Божидар,
благодаря за така поднесеното разяснение относно думите на пророк Захария, цитирани като думи на пророк Еремия. Дали имате възможност да проверите откога датира това тълкувание, т.е. кое е най-старото писмено свидетелство да него, което ви е известно?
Мерси предварително

Публикувано на 01 юни 2004 г. в 14:54:00 ч. от потребител 8
Беше мое удоволствие, Пилате. Можеш да бъдеш сигурен, че всеки път, когато се нуждаеш да подтиснеш изкушението да се съмняваш в Божието Слово, аз ще съм на място за да ти помогна. Особено когато става въпрос за обяснение на
пророчеството на пророк Еремия, цитирано като
пророчество на пророк Еремия. А когато ти е нужно да осъзнаеш, че Библията не цитира просто "думи," а
заветни пророчества, аз пак ще съм там за да ти го обясня.
Quote:
|
Дали имате възможност да проверите откога датира това тълкувание, т.е. кое е най-старото писмено свидетелство да него, което ви е известно? |
|
Разбира се. Датира някъде от първи век от Хр. Най-старото писмено свидетелство, в което се намира, се нарича Евангелие от някой си Матей и се смята за непогрешимо Божие Слово от онези, които сме вярващи в Библията християни.
Мога също да ти разкажа повечко за нас, вярващите в Библията християни, но както виждам, ти сега имаш други приоритети - да докажеш колко е невярна Библията. Ще почакам. Господ в крайна сметка защитава Словото Си, независимо от твоите приоритети.

Публикувано на 01 юни 2004 г. в 15:33:00 ч. от потребител 578
Имах предвид откога според вас датира най-ранното тъждествено на вашето тълкувание върху думите на евангелист Матей. Т.е., тълкувание, което недвусмислено свързва посочения от вас текст в Еремия и даденото от вас обяснение със цитирането в Мат.27:6-10 на текст от пророк Захария за речено чрез пророк Еремия.

Публикувано на 01 юни 2004 г. в 15:47:00 ч. от потребител 222
Pilat, ти що си помисли, че Божидар не те разбра

Публикувано на 01 юни 2004 г. в 15:56:00 ч. от потребител 8
Аз много добре разбрах какво точно имаш "предвид," Пилате, и отговорих. (Разбирам също какво имаш и "задвид," нищо че ти не ти стиска да си го кажеш открито.)
Със самото си действие на привидно противоречие евангелист Матей насочва вниманието към изпълнението на думите в Еремия 19. Това е стандартен метод на привличане на вниманието, когато става въпрос за хора, които добре са си познавали Стария Завет. Много жалко, че твоята ерудиция не е на нужното ниво, за да знаеш такива факти както от еврейските принципи на тълкуване, така и от принципите на тълкуване на новозаветните автори. Падрето се опита наскоро да те похвали колко много знаеш, но ти бързаш да развалиш впечатлението от неговите думи.
Така че тълкуванието е в самия евангелист Матей, точно там в текста.
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-06-01 08:57 ]

Публикувано на 01 юни 2004 г. в 18:45:00 ч. от потребител 403
Нека да вмъкна една подробност за пророческите книги; в старите манускрипти книгата на пророк Еремия е била на първо място в свитъка на пророческите книги, и понякога на целия свитък се е казвало "книгата на Еремия".[addsig]

Публикувано на 01 юни 2004 г. в 18:49:00 ч. от потребител 8
Бого, и аз съм го чувал това, но никога не съм виждал конкретни доказателства и свидетелства за това. Имаш ли някакви линкове в нета за това? Не се съмнявам в думите ти, просто искам да прочета повече. (Това е ясно. Аз винаги искам да прочета нещо повече. Затова ми викат Божидар Маринов.)

Публикувано на 02 юни 2004 г. в 01:37:00 ч. от потребител 578
Все ми е тая каква ми е "ерудицията", но и аз винаги искам да прочета нещо повече.

Публикувано на 09 юни 2004 г. в 01:35:00 ч. от потребител 403
Quote:
|
On 2004-06-01 18:49, bojidar wrote:
Бого, и аз съм го чувал това, но никога не съм виждал конкретни доказателства и свидетелства за това. Имаш ли някакви линкове в нета за това? Не се съмнявам в думите ти, просто искам да прочета повече. (Това е ясно. Аз винаги искам да прочета нещо повече. Затова ми викат Божидар Маринов.)
|
|
Четох го в книга от СЛС но не помня подробности като се поразровя ще го видя по точно кяде е и какво.[addsig]