Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Лични обяви > Нещо не ми е ясно
и това са думите на Яков : ... който вникне в съвършения закон на свободата и постоянства и е изпълнител на дело ще е блажен в това,което прави. 1:25

Доколкото аз четох в цялото писмо Яков говори за Закона на Мойсей и дава практични напътствия на вярващите-вероятно евреи,и все пак в горния пасаж не съм уверен какво има предвид със израза Закона на свободата.

Моля някой обучен свещеник да ми отговори.
Ще се радвам да прочета и коментара на Божидар,че той поне знае в какво вярва.

Това е

Тодоре, "Законът на свободата" е просто друго наименование на Божия Закон. Основано е върху встъпителните думи, с които Бог започва да изявява Своя Закон на израилтяните:

Quote:
Аз съм Иеова твоят Бог, Който те изведох из Египетската земя, из дома на робството. (Изх. 20:2)



Още по-силно е дадено това във Второзаконие 6:20, 21:

Quote:
Когато в идните времена синът ти те попита, казвайки: Що значат заявленията, повеленията и съдбите, които Господ нашият Бог ви е заповядал? Тогава да кажеш на сина си: Бяхме роби на Фараона в Египет; а Господ ни изведе из Египет със силна ръка;



Извеждането от робство към свобода е моралната основа на Божия Закон. Законът също е средството, чрез което Бог въвежда Своите хора в истинската свобода. Това е напълно обратно на възгледите на съвременните църкви, които смятат Божия Закон за робство, не за свобода, както можеш да видиш от думите на много хора в тези форуми. Библията е ясна: Какво означава Божият Закон? Отговор: Свобода. Когато видиш хора, които определят Божия Закон като "излишен, натоварващ, обременяващ, заробващ, тираничен," да знаеш, че или не са си чели Библията, или са открити врагове на Благовестието.

Божият Закон носи свобода, и сам по себе е свобода. Той носи лично свобода от греха, носи свобода в семейството, в бизнеса и работното място, и разбира се, носи свобода в обществения живот и политиката. Не случайно примерите за свободни общества са онези общества, които са основани върху идеите на Реформацията, защото Реформацията възстановява библейския възглед за Закона. За да постигнем днес обществена свобода, ние не се опитваме да подражаваме на Мозамбик или Индия или Япония, а на Швейцария, Великобритания, Холандия, САЩ, Нова Зеландия и т.н. Какво е общото между всички тези страни? Тяхната правна система и тяхната лична морална нагласа в миналото е била основана върху Божия Закон, и днес това влияние продължава да прави тези страни много по-свободни от коя да е друга страна. Има една чудесна книга на Р.Дж. Ръшдуни, Законът и свободата (R. J. Rushdoony, Law and Liberty), трябва да я преведа някой ден. (Ако я искаш на английски, мога да я преснимам и да ти я пратя.) Тя ясно показва последствията от Божия Закон за личната и обществената свобода в обществото - духовната свобода от греха произвежда лична, икономическа, социална, политическа и т.н. свобода.

В допълнение, обърни внимание на средните думи в стиха:

Quote:
и постоянства и е изпълнител на дело ще е блажен в това,което прави



Тези думи съответствуват на Второзаконие 28 глава: Ако спазваш на дело Божия Закон, ще бъдеш благословен във всичко, което правиш (Вт. 28:1-14).

Никой от другите свещеници не ми отговори.

Това което казваш Божидаре е и любимата фраза на Българския правосъден министър- `Спазвайте закона и ще бъдете свободни.`
- разбрал е човека силата на законите.
Господ ме докара и мен самия до такива изводи не без сътресенията на една обучена в евангелска `църква` душа-става въпрос разбира се за мен.
Благодаря за книгата но не зная още езика.
Понеже в момента нямам време искам да обърна само внимание на думата вникна от изложението на Яков.
Тук трябва лично аз да се засиля.

Другите няма как да ти отговорят. Евангелските църкви като цяло отричат Закона, без да знаят с какво да го заместят. Те основават възгледа си на някакво въображаемо противоречие между Стария и Новия Завет, без да могат да покажат библейски основания за него. Когато им покажеш, че това, което те наричат "новозаветно" послание, всъщност е просто повторение на старозаветния Мойсеев Закон, те са много изненадани. Ти вече видя какво стана с такива хора в някои от предишните дискусии.

От друга страна, източната църква въобще няма възглед за Закона. От Санкт Петербург си купих един православен "Закон Божий," съставител беше някакъв прото-нещо-си, протойерей ли беше, протоплазма ли беше, не си спомням. Просто ме заинтересува името на книгата. Независимо от името на книгата, обаче, на Божия Закон бяха отделени 3 (три) страници от общо 650 (шестстотин и петдесет). Повече от две трети от книгата са посветени на формален молитвеник, или на указания как точно да се подаряват пасхалните яйца, и какви точно думи да произнасяш на какъв празник и от коя страна да цалуваш мазната ръка на дедо поп, или на бельото на дяконите по време на литургия. Киро дето ме пита откъде знам за интелектуалното ниво на "православните," ще му дам да я прочете тази книга. Тя май е учебник за "духовната академия" в Петербург.

Та не очаквай ясна позиция относно Закона от никой друг, освен от Реформистките църкви.

Boji i TodorValchev,
Kak ste komentirate knigata Jov waw swetlina na talkuwaniqta wi za Boziqt zakon?

Apropo: Bojidar ne mi otgowori na edin ot wyprosite ili az nemoga da go namerq

Kak Bojidar e stignal do izwoda 4e prawoslawnite sa tolkowa newezi? Da ne e bil w seminariqta im? Kak e razbral, 4e kogato trqbwa da se zadalbae w Bogoslowieto te sa gola woda?

Ako si otogoworil i az ne sam widql izwinqwai ama mnogo nesta se izpisaha tia dni

Blagodarq

Книгата Йов? Ами коментарът е много ясен и очевиден: Йов беше човек, който спазва Божия Закон, дори когато Бог временно му нанесе изпитания. И след това Бог му даде двойно благословение за покорството. Какво е толкова трудното да се тълкува Йов в светлината на Божия Закон?

Аз вече отговорих на въпроса за православните със следните думи:

Quote:
Как си мислиш, няма ли достатъчно православни в България, с които да се срещам и да виждам колко разбират от Библията? Трябва ли специално да ходя в семинарията им, за да знам какво знаят? Ти как разбираш дали един зъболекар или архитект си вършат добре работата, отиваш в института, в който са учили, или просто наблюдаваш работата им? Не мога ли да разбера познанията на поповете от тяхното говорене, та трябва специално да отида в семинарията им?



За всеки случай да ти кажа, че съм запознат с факултетите по богословие на няколко университета в България, ръководени от православни попове. Наистина са гола вода. Някои от тези попове са си направо невярващи, просто ходят в гръцката църква за да си вземат заплатите.

Значи Тодор казва;
Доколкото аз четох в цялото писмо Яков говори за Закона на Мойсей и ...

Не! говори се за вярата в Христос, закона се споменава между другото, или като средство за познаване на Исус.

[addsig]

Яхве е олицетворение на Закона - не може да е другояче иначе не би оставил Христос да изпълнява целия закон и не само моралната част,както някой би цитирал - който обича Бога и Бого (ближния)е съвършения изпълнител на Закона.Исус стана агне,но това не промени с новорождението ни всички мисли-да го кажа другояче -Закона на греха по който живеехме а някои още и го зачитат-това разбрах защото продължавам периодично да греша и тогава с вярата си в агнето,обвинението на Святия Дух и искрената изповед продължавам да се уча, обаче отново чист.Йоан - дето избяга гол от Гетсиманската градина твърди същото като учи верующите в едно от посланията си.
Исус стана агне но с това утвърди Закона -за мен своего рода Божи характер.
Ако ние мислим за Закона даден на Мойсей-
няма да ви кажа колко преди Моше Закона беше изпълняван от племето на евреите-та мисълта ми е ако мислим като хора в чиито ръце е дадено управлението на държавата България (със сигурност)е наложително да променим законодателната система тогава бихме ли погледнали на същия Закон утвърден чрез Мойсей и Христос,като на конституция или може би като на отживелица-вижте идеята не е само празни приказки някой ден би била факт или в процес на разработка.

А сега времето за лични нападки:

Quote:
Boji i TodorValchev



Номер 24 - това е най-малкото неуважително обръщение,доколкото знам даже жената на Божидар не се обръща към него по такъв начин.
А за мене това което си писал изглежда по тоя начин : Todor = Тодор
Valchev = Вълчев = Вълчо ...и в крайна сметка = вълк,струва ми се , че си открито преднамерен или аз бъркам ако гледам през погледа `теория на конспирацията`.Ако не , значи имаш трудности или с четенето или с бързането.

От прочетеното нека драгите читатели да преценяват.

Моите уважения Богоизбрани човече и социолозите в България са разбрали,че мнозинството от на средно статистическия българин за да успее в животатрябва да се върне на училищните скамейки - по модерна дума от ония ръбести училищни столове. Аз поне се опитвам дано да видя теб и номер 24 по съседните чинове.
Успех.