Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Жените в/от църквата!!!

Публикувано на 14 май 2004 г. в 08:15:00 ч. от потребител 552
Здравейте,
Много бих искам да поразсъждаваме върху тези стихове от 1 Тимотей 2:9-12
Какво е вашето мнение? Как ги разбирате? Можем ли да ги приложим в нашето съвремие или те са били писани само за тогавашното време? Ако да ЗАЩО? Ако не, пак ЗАЩО?
Ето стиховете:
9 Така и жените да украсяват себе си с достойно държание, със скромност и целомъдрие, а не с плетене на косата или злато, или бисери, или скъпи дрехи,
10 а с добри дела, както прилича на жени, които изповядват страх от Бога.
11 Жената да се учи мълчаливо, с пълно подчинение.
12 А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, а да бъде мълчалива.

Публикувано на 14 май 2004 г. в 11:26:00 ч. от потребител 343
Незнам какво точно не ти е ясно.
Естествено, че това е валидно и сега. Аз бих те попитал каква е красотата на сестрите? Не е ли скришният в сърцето живот, с нетленното украшение на кротък и тих дух, което е скъпоценно пред Бога? Това ли не е актуално?
Ето ти някой стихове:
"Защото така някога и светите жени, които се надяваха на Бога, украсяваха себе си, като се покоряваха на мъжете си;
както Сара се покоряваше на Авраама и го наричаше господар. И вие сте нейни дъщери, ако правите добро и не се боите от никакво заплашване.
Също и вие мъже, живейте благоразумно с жените си, като с по-слаб съсъд, и отдавайте почит на тях като на сънаследници на дадения чрез благодат живот, за да не става препятствие на молитвите ви.
А, най-после, бъдете всички едномислени, съчувствителни, братолюбиви, милостиви, смиреномъдри.
Не въздавайте зло за зло или хула за хула, а напротив благославяйте; понеже на това бяхте призовани, за да наследите благословение."
Поздрави[addsig]

Публикувано на 14 май 2004 г. в 12:11:00 ч. от потребител 207
Виж сега Леон, аз предполагам, че всъщност акцента е на
Quote:
|
11 Жената да се учи мълчаливо, с пълно подчинение.
12 А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, а да бъде мълчалива.
|
|

Публикувано на 14 май 2004 г. в 19:16:00 ч. от потребител 552
Leon,
Благодаря ти за постинг-а. Аз обаче мисля, че Теодора по-точно "уцели" централните стихове от този пасаж. Но както и да е.
Аз бих искал да ви дам няколко текста тука, които показват ролята на жените в ранната църква.
1. Деяния 21:8-9 ЖЕНИ КОИТО ПРОПОКУВАТ
2. Деяния 16:12-15 Лидия повярва и се кръсти, а знаем, че тя бе една от основоположниците на домашната/първата църква във Филипи.
3. Римляни 16:3 - Прискила и Акила (Съработници на Павел)
4. Галатяни 3:28 - Няма мъжки, няма женски пол, всички са едно в Христа Исуса.
5. Римляни 16:1-2 Фива е деакониса в църквата в Кенхрея ...
Мислиш ли, че нещо е накарало Павел да смени тона си на говорене и принципите си? Вярно, това е значението на пасажа за хората през първи век. Ами за нас?
Един прост пример ще ти дам. Исус ни казва да сме гостоприемни ... нали? Така, помниш ли, когато Исус изми краката на учениците си? Помниш ли какво им каза? ТАКА ПРАВЕТЕ И ВИЕ? Ама това е заповед от Господа - така правете и вие ...
Сега нека те попитам ... като ти дойдат гости у вас, ти измиваш ли им краката? Ако не, това неизпълнение на Словото ли е?
Да завърша, погледни 1 Тим. 2:2 там се казва ... "ЗА ДА ПОМИНЕМ ТИХ И СПОКОЕН ЖИВОТ"
Сега погледни 2:11 - гръцката дума използвана там и преведена на Български МЪЛЧАЛИВО е АБСОЛЮТНО СЪЩАТА както думата "тих" във 2:2.
Дано да съм успял да хвърля малко пояснение
Ще се радвам ако дискусията продължи.
[ Това съобщение беше редактирано от: zhoro on 2004-05-14 12:26 ]

Публикувано на 14 май 2004 г. в 19:57:00 ч. от потребител 162
Няма да е зле и да погледне формата на глагола "не позволяваМ",както и някои преводи на думата "мъжа" в ст.12 като "съпруга",т.е. "мъжа СИ".
Добре би било и да размисли каква е връзката със стиховете по-долу и особено какво може да означава ст.15.

Публикувано на 14 май 2004 г. в 20:12:00 ч. от потребител 552
Sella,
За да отговорим за значението на този стих (15) то трябва да отговорим на следните въпроси.
1. Кой е предмета на действие на глагола? Жена? Жени? Вярващи жени? Невярващи жени?
2. Какъв смисъл предаваме на думата СПАСИ?
3. Какво е значението на думата "чрез"? Може ли да е вечно условие за спасение? Начин на спасение? Причина за спасение?
4. Защо в началото на стиха се говори в ЕДИНСТВЕНО ЧИСЛО а в останалата част на стиха е МНОЖЕСТВЕНО?
5. Този стих е едно условно изречение, какво е значението му?
6. Как ще обясниме стихове 13 и 14 след като много ясно в Римляни се казва, че грехът влезе в света чрез Адам?
За 1. Тимотей, аз мисля че Павел пише с някаква цел. Имало е проблем там в тази църква и нещо е трябвало да се направи. Ама ще пиша повече по-късно.
ТРЯБВА да знаем, че всяко едно от посланията на Павел и било написано с цел да отговори на въпрос, проблем или нещо такова. Павел не е седнал и да си е казал А СЕГА ДА НАПИША СИСТЕМАТИЧНО БОГОСЛОВИЕ. Павел изобщо не е знаел, че това което пише ще бъде в Библията.
Щом Святият Дух е решил това да е част от Библията, то то е МНОГО ВАЖНО - ТОВА СА БОЖИИ ДУМИ с които Павел е бил вдъхновен да пише.
Сега ние през 21 век четеме посланията му и се молим Св. Дух да ни открие какво е значението им за нас, Христовите последователи през 21 век.
МНОГО СЕ РАДВАМ ЧЕ СТАВА ДИСКУСИЯТА


Публикувано на 14 май 2004 г. в 20:27:00 ч. от потребител 552
Sella,
Точно това ми е въпроса? Защо преди Павел казва, че всички сме равни пред Христа а сега тука ни изглежда че си променя мнението?
Може би има специална ситуацията в църквата на Тимотей.

Публикувано на 14 май 2004 г. в 23:49:00 ч. от потребител 321
Жената и мъжа са различни същества. И като такива имат пазлични роли в Царството. В Битие 1 и 2 глава се говори че жената е създадена за мъжа (щото той, бедничкия, не може да се справя сам

). А когато мъжът се откаже от ролята си на водач, глейте кво става: Ева подмамва Адам и го води за носа. Интересно е след това мъжа как се оправдава пред Бог, че жената е виновна, а тя просто не имала водач до себе си
Ей така ги виждам нещата:
1. Ролята на мъжа е водач
2. Ролята на жената е подкрепа
1. Защото жената е доста емоционална и прави каквото чувства
2. Защото мъжа е прекалено рационален(и разбира се сме много силни - не показваме чувства)
И мъжа и жената са подобие на Бог, ма на различни части на Бог.
Само не ме разбирайте погрешно! Да си водач в Божието царство не е като да си водач в света. Водач означава служител. Като Исус - той е служил (служи) на хората, въпреки че е Бог.[addsig]

Публикувано на 15 май 2004 г. в 04:08:00 ч. от потребител 552
Ама Пауски,
Пак пишеш каквото си искаш .... виж какви са въпросите. Прикрепяй се към текста от Тимотей.
Айде малко по-задълбочени коментари моля ви. Нали претендираме, че форума е на високо ниво?
Нямам нищо против постинга ти - даже мисля че "има доста хляб" в него, ама придържай се към текста.
Благодаря
[ Това съобщение беше редактирано от: zhoro on 2004-05-14 21:11 ]

Публикувано на 15 май 2004 г. в 22:35:00 ч. от потребител 552
Здравейте,
За да разискваме по тази тема ни трябва да знаем малко информация от онова време. Ще си позволя да цитирам един текст от Марк 24 глава.
"И когато седеше на Елеонския хълм, учениците дойдоха при Него насаме и рекоха: Кажи ни, кога ще бъде това? и какъв ще бъде белегът на Твоето пришествие и за свършека на века?
4 Исус в отговор им каза: Пазете се да ви не заблуди някой;
5 защото мнозина ще дойдат в Мое име казвайки: Аз съм Христос, и ще заблудят мнозина.
6 И ще чуете за войни и за военни слухове; но внимавайте да се не смущавате; понеже тия неща трябва да станат; но това още не е свършекът.
7 Защото ще се повдигне народ против народ, и царство против царство; и на разни места ще има глад и трусове.
8 Но всичко това ще бъде само начало на страдания,
9 Тогава ще ви предадат на мъки и ще ви убият; и ще бъдете намразени от всичките народи поради Моето име.
10 И тогава мнозина ще се съблазнят, и един друг ще се предадат, и един друг ще се намразят.
11 И много лъжепророци ще се появят и ще заблудят мнозина.
12 Но понеже ще се умножи беззаконието, любовта на мнозинството ще охладнее.
13 Но който устои до край, той ще бъде спасен.
14 И това благовестие на царството ще бъде проповядвано по цялата вселена за свидетелство на всичките народи; и тогава ще дойде свършекът."
Ето, ние виждаме тука Исус да дава характеристика на последното време.
Интересно е да видим какво става по онова време като следваме стиховете и даваме малко историческа информация:
1. Ще има много хора, които ще казват че са Христос. Ако погледнем книгата Деяния, то ние ще видим, че е имало хора представящи се за Христос Деяния 5:36.
2. Войни и военни слухове - през онова време войни е имало през цялото време. Ако искате даже и 67. Сл.Христа е имало възтание което е довело до разрушаването на храма през 70 сл. Христа. Това възтание си е било война между Израел и Рим.
3. Ще има трусове - през 62 г. след Христа вулкана Везувий изригва и погребва град Помпей - един от големите центрове на Средиземноморието. По късно силно заметресение е записано от историците в град Лаодикия. После се наблюдава голям глад в провинцията Юдея.
4. Ще ви предават и мъчат - през 64г. След Христа император Нерон изгаря Рим и обвинява християните и така започва едно от най-големите гонения за християните (прочете книгата Бен Хур).
5. Казва се още че ще дойдат лъжеучители. Ако погледнем посланията на Павел ще видим, че основният проблем, с който той се занимава са лъжеученията. Коринтяни, Галатяни, 1Тимотей, Тит и други.
6. Казва се че Божието слово ще стигне до краищата на света и наистина ако погледнем Римляни 8:10, Колосяни 1:6 можем да кажем, че Благовестието е било проповядвано из цялата земя (позната по онова време).
Значи е много вероятно за един християнин по онова време, който е чул тези думи на Исус от Матей 24, и наблюдава нещата, които стават около него във времето от 40-70 след Христа да мисли, че Второто идване на Исус ще е много скоро.
Даже видаме Апостол Павел в посланията към Коринтяни, Солунци .. Галатяни как набляга на идването на Исус. Сега става интересно. Обаче минават една, две и повече години и Павел започва да се съмнява във "незабавното" завръщане на Исус. В Тимотей ние четеме, че Павел ги кара да мислят за бъдещето. Прочетете 1. Тим 6:19. На други места ние виждаме Павел не толкова сигурен, за познанието си за времето на второто пришествие.
Това е голям проблем за Павел ....
Ако не знае кога ще дойде Исус, то ... може и да е след много години. Ами ние християните как ще живеем? Досега сме се отделяли от този свят ... СЕГА трябва да се научим да живеем сред хората от този свят.
Преди в Галатяни за Павел всички са равни пред Христа. Няма мъжки няма женски пол. Интересно е да се прочете Плато и Плутарх които казват че жената е подчинена на мъжа, и че тя трябва да приема неговата религия и други подробности. Основното е, че в онова общество жената НЕ Е БИЛА РАВНА на мъжът. Затова, Павел знае, че ние всички сме равни пред Христа, но за да живеем в мир и разбитателство с другите хора, то ние трябва да се приобщиме към тяхната култура.
Примерно, проблем е възникнал когато през 49 сл. Христа император Клавдий е изгонил Евреите от Рим защото са внасяли много раздори и размирици в обществото, а Рим е бил много нежен когато е ставало въпро за МИР. Когато историците говорят за Римската Империя те винаги говорят за "PAX ROMANA" pax значи МИР. Та, всеки който не се е съобразявал с "нормите" на тогавашното общество е бил изхвърлян от него, особено ако това е в град РИМ.
Та, примерно, жените да са равни с мъжете - ами това е било голям "бунт" в тогавашново общество.
Има и друг проблем ... В посланията към Тимотей ние ясно виждаме проблем на ерес която се опитва да влезе в църквата, и най-вече жени се подлъгвали на тези учения и това се е отразявало на имиджа на църквата. Примери 2. Тим 2:16, и също стих 23.
Та, нека си представим ситуацията. Живеем в първи век след Христа и там е прието жените да се подчиняват на мъжете и да си мълчат и да са много покорни. Обаче в църквата има писма от Павел, в които той ни казва, че НИЕ СМЕ РАВНИ ПРЕД ХРИСТА. Дори няма разлика между мъжки и женски пол. Ама също Павел пише, че Исус идва скоро.
Същевременно, освен това има и ереси които се разпространяват и жените особено (не знаем защо) се предават на тези ереси (прочетет 1 и 2 Тимотей - така ще имате цялостна картина за лъжеученията) и като се предават на ереси, те биват бъбриви, празнословни, та дори и говорят в църква и се мислят за равни с мъжете.
Изниква въпроса ... ами как гледа света на нас? В цялата Римска империя е прието МЪЖЪТ да е над ЖЕНАТА, и е така във всяка гилдия, организация и прочие ... но тези там, в църквата .... нещо не е редно .... там жените им се държат МНОГО СТРАННО ... ние не искаме да имаме нищо общо с тях.
Та, Павел разпознава идващия проблем. Исус може да не дойде сега, както си мислех, но църквата трябва да оцелее. Ама за да оцелее ние трябва да се съобразяваме с някои неща от този свят. Въпреки, че не сме от този свят, ние все пак живеем в него - какъв пример ще даваме? Няма да правим бунтове за правата на жените - защото Рим няма да ни прости...
Та, затова Павел пише това послание и се обръща към жените с този тон.
Аз не мисля, че Павел си противоречи с Галатяни или Коринтяни когато проповядва за равенство, а тука в Тимотей казва НЕ, жената да се подчинява на мъжа и да е тиха и тнт...
Идеала за Павел е ВСИЧКИ СМЕ РАВНИ
Но в частност- за да може имиджа на църквата да расте и БЛАГОВЕСТИЕТО ДА СЕ РАЗПРОСТРАНЯВА ... той е говот да прави компромиси.
В завършек бих искал да кажа, че Павел може да прави компромиси заради БЛАГОВЕСТИЕТО, но той НИКОГА няма да компроментира БЛАГОВЕСТИЕТО заради други неща.
[ Това съобщение беше редактирано от: zhoro on 2004-05-15 15:52 ]

Публикувано на 15 май 2004 г. в 23:14:00 ч. от потребител 162
Жоро,
Разбира се,че Павел е говорил на конкретни хора от конкретно време и с определени разбирания за времето си,които са били отчетени,още повече,че Бог винаги постепенно е водил хората до приемането на дадена истина,защото те не винаги са били готови за нея./Говоря за по-масово приемане,а не за единични случаи./
И,разбира се,че Посланията са били писма по поводи,а не систематично богословие.Ето защо наблегнах на формата на глагола "позволявам",защото ясно се вижда,че това е позиция на Павел за конкретен случай./Както в 1 Кор.7:8-12/
Радвам се,че отвори тази тема,защото от този стих в някои християнски среди се градят основни доктрини,забрани и правила за "мястото на жената" в църквата.

Публикувано на 16 май 2004 г. в 01:13:00 ч. от потребител 321
Що да съм извън темата?
1. Какво е вашето мнение? Как ги разбирате?
Не мисля, че е удачно да изваждаме стиховете от контекста, затова прочетох пасажа по-надолу
Quote:
|
9 Така и жените да украсяват себе си с достойно държание, със скромност и целомъдрие, а не с плетене на косата или злато, или бисери, или скъпи дрехи,
10 а с добри дела, както прилича на жени, които изповядват страх от Бога.
11 Жената да се учи мълчаливо, с пълно подчинение.
12 А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, а да бъде мълчалива.
13 Защото първо Адам бе създаден, а после Ева.
14 И Адам не беше измамен, а жената беше измамена и падна в престъпление.
15 Но тя ще се спаси чрез раждане на деца, ако останат във вяра и любов, и святост, с целомъдрие |
|
Което дава връзка с Битие 1;2;3;
И написах следното:
Quote:
|
1. Ролята на мъжа е водач
2. Ролята на жената е подкрепа
|
|
(вж постинга по-нагоре)
Мисля, че това отговоря на част от въпросите
А за частта
Quote:
|
1. Защото жената е доста емоционална и прави каквото чувства
2. Защото мъжа е прекалено рационален(и разбира се сме много силни - не показваме чувства)
|
|
Хм! Това е обяснение което съм чувал, и ми изглежда вярно от психологическа гледна точка.
Райски - Зайски[ Това съобщение беше редактирано от: paucku on 2004-05-15 18:25 ]

Публикувано на 16 май 2004 г. в 01:48:00 ч. от потребител 321
Quote:
|
...Обаче минават една, две и повече години и Павел започва да се съмнява във "незабавното" завръщане на Исус... |
|
АКО това трърдение е вярно, би трябвало да се замислим дали Павел е бил вдъхновен от Бог, за тези послания, които цитираш.
Тоест
дали те са Словото?[addsig]

Публикувано на 16 май 2004 г. в 05:53:00 ч. от потребител 552
Разбира се, че са СЛОВОТО.
Моля те да обърнеш внимание на обяснението ми на Матей 24. Всичките неща които Исус казва се сбъдват по един или друг начин. Но Исус също така каза ... Никой не знае часът ..... само Отец.
Аз ти се чудя ти как така лесно се подвеждаш да задаваш въпроси като този? Моля те, отнасяй се по-сериозно със Божието Слово. Хубаво е да питаш въпроси, ама питай след като дълбоко си ги изследвал, за да имат смисъл.
Чрез "грешката" на Павел ние научаваме нещо - но това е въпрос на лично време прекарано в четене на Библията и в Божието присъствие, молитва за мъдрост и прочие.
Ако се замислиш дори и Йоан Кръстител сбърка ролята на Исус. Когато Йоан бе в затвора той накара учениците си да питат Исус, ТИ ЛИ СИ ТОЗИ .. ИЛИ ДРУГ ДА ЧАКАМЕ. Т.е. Йоан се съмняваше, за него Исус трябваше да е спасителят, ръководителят, войнът който ще освободи Израел от поробителите.
Така, че тези "грешки" ни показват, само едно .... Бог иска да на научи нещо. Иска да ни научи, че всеки човек греши, че няма перфектни хора, че ще дойдат моменти когато не сме прави и ще ни е трудно. Това е МНОГО важна част.
Дано това да отговаря на въпроса ти въпреки че МНОГО се отделихме от основната тема. Което е МНОГО ЖАЛКО.....
[ Това съобщение беше редактирано от: zhoro on 2004-05-16 03:28 ]

Публикувано на 16 май 2004 г. в 10:38:00 ч. от потребител 552
Райски,
В случая с Павел, той е сгрешил само времето на идването на Исус (заради посочените причини в Матей 24), но Павел не е объркал факта за самото събитие. Това е МНОГО ВАЖНО ДА СЕ ОТБЕЛЕЖИ.
Библията не е книга за историята, вярно, има доста исторически събития, НО БИБЛИЯТА Е КНИГА ЗА БОГ. Ако погледнем кой е героят на Сратия Завет ще видим, че е БОГ. Ако погледнем кой е героят на Новият Завет ще видим, че героят е Христос (Бог Син).
Примерно, има много големи разногласия в хронологията между Деяния и посланията на Павел. Ако Лука бе тука днеска и го питаме: Лука, защо така се разминавате с Павел отностно хронологията на събитията около Павел?
Аз мисля и вярвам, че отговора ще е следният: Че на кой му пука!!! Кой гледа хронология ...? Важното е че християнството е достигнало до краищата на света, и че Благовестието се проповядва. Голяма работа, че хронологията грешна, това не е важното.
Знам че е МНОГО трудно да разберем това което написах. На мене ми отне доста време да го проумея. Проста причина е факта, че много хора говорят за сбърката хронология в Библията на някои места. Ама на кой му пука? Главното в Библията е БОГ и Благата Вест за спасение на грешните хора. Това е основата от която се почва изграждане на познанието ни към Библията. Ако това проумеем и приемем, то другото ще е по-лесно.
Та, Райски, аз просто не виждам основа на която ние да се съмняваме че Библията е Божието Слово. Дано това да хвърли повече светлина към питането ти.
Благодаря
[ Това съобщение беше редактирано от: zhoro on 2004-05-16 03:41 ]

Публикувано на 18 май 2004 г. в 23:39:00 ч. от потребител 321
Quote:
|
...аз просто не виждам основа на която ние да се съмняваме че Библията е Божието Слово... |
|
И аз така. Искам да се извиня за неточния начин на изказване.
Исках да кажа, че се съмнявам в това, че Павел се е объркал.[addsig]

Публикувано на 19 май 2004 г. в 00:48:00 ч. от потребител 578
Quote:
|
Аз не мисля, че Павел си противоречи с Галатяни или Коринтяни когато проповядва за равенство, а тука в Тимотей казва НЕ, жената да се подчинява на мъжа и да е тиха |
|
Zhoro, бихте ли конкретизирали къде в Коринтяни се проповядва за равенство, по начин различен от Тимотей?

Публикувано на 19 май 2004 г. в 08:19:00 ч. от потребител 552
Здравейте Pilate,
Ако се задълбочиме в причината за написване на писмото до коринтяните ние ще видим, че Коринтяните са били много горделиви. Те са имали дух на елитизъм. Мислели са си, че щом имат тази свобода в Христос (Галатяни) то те са свободни да правят всичко. Имаме проблеми със син оженил се за съпругата на баща си (това не значи че му е майка) а това противоречи на Гръцко-Римските закони по онова време. Ако прочетеш по-внимателно Коринтяни ще намериш нещата против които пише Павел.
Павел е толкова потресен от техният елитизъм, че започва да се самоунижава. После го виждаме да доказва, че той е повече от тях. После имаме глави 10-13 в 1 Коринтяни което от някои богослови е наречено "Tearful letter" едно много тъжно писмо, едно много тежко за четене писмо.
Централният стих на всичко е 12:8-10. Когато съм слаб, тогава съм силен. Защото Божията сила се показва перфектно във слабост.
Та, това което искам да кажа е следното ... Тука имаме подобен проблем (хора злоупотребяват със свободата и равенството, което намират в Христос), и виждаме Павел да го адресира като им показва, че равенството е по-важно от свободата. Понеже тяхната свобода е довела до елитизъм и до срамни за Благовестието действия.
Това което питаш не може да се види от пръв поглед, но ако се изследва текста и историята зад него, ще се види връзката за която говоря. Има цели книги написани за това, и аз не мога в този кратък постинг да напиша изчерпателен отговор.
Дано малко съм пояснил
Благодаря

Публикувано на 19 май 2004 г. в 08:32:00 ч. от потребител 552
Райски,
Това че Павел се е объркал не означава че е сгрешил фатално.
Той си е мислил, че Исус ще се върне по неговото време, но минават години, Павел остарява и вижда, че не е така. Може и думите на Исус да са стигнали до него, че само Отец знае часът на второто идване.
Та, Павел се е объркал за времето на второто идване на Исус, а не за факта че Исус ще дойде втори път. Дано това ти е по-ясно .... благодаря

Публикувано на 19 май 2004 г. в 13:14:00 ч. от потребител 578
Здравейте Zhoro,
Благодаря за пояснението, но ако все пак в Коринтяни се намери текст, който учи жените да бъдат тихи и да мълчат подобно на думите в Тимотей, това би ли повлияло на теорията ви по някакъв начин?

Публикувано на 19 май 2004 г. в 14:14:00 ч. от потребител 343
Quote:
|
Това което питаш не може да се види от пръв поглед, но ако се изследва текста и историята зад него, ще се види връзката за която говоря. Има цели книги написани за това, и аз не мога в този кратък постинг да напиша изчерпателен отговор. |
|
Zhoro, не мога да се съглася с теб за това, което казаш. Излиза, че написаното в Словото от Павел, Лука и т.н. се основата на историческата действителност тогава. И ако сега ние нямаме "елитизъм", значи тези евангелия и послания не са до на и за нас?! Виж какво пише в I Кор. 14:34,35 "Жените нека мълчат в църквите, защото не им е позволено да говорят; а нека се подчиняват, както казва и законът. Ако искат да научат нещо, нека питат мъжете си у дома; защото е срамотно за жена да говори в църква." Този стих не се вързва с това, което казваш.
И още нещо от твой по-преден постинг:
Quote:
|
Ако се замислиш дори и Йоан Кръстител сбърка ролята на Исус. Когато Йоан бе в затвора той накара учениците си да питат Исус, ТИ ЛИ СИ ТОЗИ .. ИЛИ ДРУГ ДА ЧАКАМЕ. Т.е. Йоан се съмняваше, за него Исус трябваше да е спасителят, ръководителят, войнът който ще освободи Израел от поробителите. |
|
Това също не се вързва с Библейското учение, защото Йоан Кръстител нито за момент не се съмняваше в Божествеността на Господ Исус Христос. Ако каза така на учениците си, то по-скоро го направи заради тях, за да укрепи вярата им и да им покаже, че Господ трябва да се възвисява, а той (Йоан) да се смалява.
Поздрави[addsig]

Публикувано на 19 май 2004 г. в 19:17:00 ч. от потребител 552
Леон,
Разбира се че не казвам това. Едно нещо е да се изследва какво е значението на Библейския текст а друго е да се приложи това в нашия живот.
Не можеш да вадиш един текст от оригиналният му контекст и да го приложиш в друга култура. Изобщо не казвам, че днеска няма дух на елитизъм - има го и то много. Но нашето общество и битие се различава от това което е било през 1век след Христа. С това навярно си съгласен... И аз мисля, че всеки, който чете Библията се моли на Святият Дух да му открие какво Бог иска да ни каже чрез даден текст, а не го вадим от контекста му и го ... мълтретираме.
Има църкви днес, където ако на жените им се прочете 1 Кор. 14:34-35 то те ще напуснат църквата. и тогава благовестието ще отиде на кино, заради нашето неразбиране на Божието слово и стремеж да сме прави.
Има една тънка линия между това да си прав и да имаш свобода и да провъзгласяваш Божието Слово.
Павел бе готов да прави компромиси заради Евангелието, но никога нямаше да постави Евангелието пред компромис.
Понякога да си прав не е най-доброто за благовестието - но това не значи, че поставяш благовестието в опасност.
Павел е имал свобода и права, но той е бил готов да ги пожертва заради по-голямо добро.
Ако единственият начин по-който можеш да разбереш, че си прав е да практикуваш тази права ... то ти не си свободен. Свободата се вижда, тогава, когато можеш да се откажеш от нея, това е "свобода".
Отностно Йоан Кръстител, аз уважавам твоето мнение. Това не означава, че съм съгласен, но съм готов да говорим за това. Обаче много се отклонихме от темата на разговора. Темата бе за 1 Тим. 2:12-15, като акцент се поставя върху думите ЖЕНИТЕ ДА МЪЛЧАТ.
Това може ли да се пренесе в нашият контекст т.е. България, 21 век ... където жените получават все повече и повече права, дават им се ръководни длъжности и се гледа на тях с много повече уважение отколкото преди десетилетия...?

Публикувано на 20 май 2004 г. в 12:44:00 ч. от потребител 512
Аз мисля, че когато Бог чрез брат Павел казва,че мъжете и жените са равни има предвид, че и жените като сънаследници Божии имат дял в изпълнението на Божия генерален план за спасение на човечеството.Бог е поставил призив и в сърцето на Божиите жени.Какво да правят те,питам аз,ако в църквата им се забранява да служат?Или се има пред вид да служат,но без да говорят.Може би трябва да използуват за комуникация /по повод Благовестието/ езика на глухонемите,за да не нарушат Словото/"жените в църквата да мълчат"/.Не ставаме ли понякога служители на буквата,а не на Божия Дух?

Публикувано на 20 май 2004 г. в 14:04:00 ч. от потребител 184
Quote:
|
Какво да правят те,питам аз,ако в църквата им се забранява да служат?Или се има пред вид да служат,но без да говорят.Може би трябва да използуват за комуникация /по повод Благовестието/ езика на глухонемите,за да не нарушат Словото/"жените в църквата да мълчат"/.Не ставаме ли понякога служители на буквата,а не на Божия Дух? |
|
Абе писна ми! Много ясно че всички служат, но всеки си има различна благодат! Това някои хора не могат или не искат да го разберат. Като души са равни, но като благодат са различни, ами айде всички да станем епископи и т.н. Когато една жена си е на мястото и в нещата, в които Бог я води, просто е толкова силно действието, а това че някои не са си намерили мястото и се лутат и гледат от разни служители, които говорят силно, изглеждат силни и като се надъхат стават такива женища, с каквито човек да си няма работа.
Нещата се променят, бъдете в час, минаха годините на разни яки "водачи", дето се надъхват един друг, големи проповеди и всякакви лицемерни неща.
Е надявам се някой да разбере какво искам да кажа, ценя жените и то мноого и има неща, които аз не мога а те могат, ако разбира се са си на мястото и са открили кои са и т.н...