Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Божието Царство
За мнозина евангелски християни днес в България Божието Царство е като чудовището от Лох Нес или Голямата Стъпка - Йети. Всички говорят за него, всички го търсят, но никой не го е виждал, нито пък има представа, какво в дейвствителност е то?

За голяма жалост, когато попиташ типичен християнин от дадена църква, какво е Божието Царство той отговаря, ?Правда, мир и радост в Святия Дух?, а когато зададеш въпроса, как на практика се изявява Царството на тази земя той свива рамене в недоумение и най-умното, което смотолява под носа си в оправдание, е ?Божието Царство не е ядене и пиене?. Същото мислене може да се види и в мнозина активни участници в настоящите форуми на ChurchBG. За тях Царството е нещо мистично, магично, чиято ?здрава? основа е ... чувството! То няма никакво практическо приложение в техния живот. Всъщност има тръпки, транс, приятно чувство и гонене на дявола (исках да кажа не гонене, а баяния, заклинания и тем подобни мистични ?духовни? хватки). Нека да ви дам един пример. В града ни има църква, чиито живот се върти единствено и само върху баяния, заклинания (разбирай гоненене на дявола), тръпки по тялото, видения и пророчества. Църквата работи в тясно сътрудничество с един известен ?апостол? в България и мнозина от членовете на тази църква заедно с пастора им посещават апостолското у-ще на апостола. Та един такъв апостол среща мои познати с колата им. Точно преди да се качат ?кандидат апостола? най-сериозно ги предупреждава, че преди да тръгнат на път трябва да се молят, за да изгонят демоните от тях и от ... колата! Втори пример: Цялата църква с пастора си отиват на евангилизация в съседен град. Първата стъпка в евангелизирането е да скъсат ... некролозите (защото носели дух на смърт(!)). Жителите на града най-позорно ги изгонват. Ей, на това му се вика кретенизъм.

Тези християни аз ги наричам ?християни-мистици? (ако искаш разбирай ? магьосници). За тях царството се състои в това да гонят демони (най-вече от други християни и леки коли), да воюват срещу дявола (интересното, е че най-често за тях дявола са останалите християни), да чувстват тръпки по тялото, да ги обливат топли вълни, да произнасят заклинания, да прорукуват и да имат видения. За тези християни мистици Царството е една мистична духовна война. Няма рационализъм. Няма практическо приложение.

Интересно е че онези мистици християни, които твърдят, че войната е в небесни места с/у дявола не ни дават и най-малкото обяснение, как да воюваме. Гротеската, която ни предлагат е повтаряне на заучени фрази, най-често взети от ?апостоли и водещи духовни учители?, готови написани молитви с/у разваляне на магии и проклятия.


За да не бъда разбран правилно Библията действително говори за гонене на демони и воюване с/у дявола ? Еф. 6 глава. Но Библията никъде не говори за кретенизъм и мистицизъм в борбата ни с/у дявола. Христос и апостолите гонеха демони, но не като причина, а в следствие на настъпването на Божието Царство. Гоненето на демони от хората беше само една от чертите на Божието Царство.



Търсете първо Божието Царство и неговата правда.


Първо, Божието царство не е мистицизъм. Не е воюване с баяния и заклинания.
Второ, то не е оттегляне от реалният свят. Не е топли вълни, тръпки по тялото и транс.
Трето, то не е врачуване и пророчества ?на норма?.
Четвърто, то не витае във въздуха.
Пето, то не идва чрез баяния, заклинания, оттегляне от релния свят на проблемите, чрез топли вълни по тялото и транс, чрез врачуване и мистицизъм, чрез повтаряне на научени молитви докато припаднеш от повтаряне.

Божието Царство е реално. То се проявява видимо във всяка сфера на живота ни. Мистиците пропускат един съществен елемент от Божието царство ? самата дума ?царство?. Не съществува царство без закони. Едно царство се ПРОЯВЯВА в своите закони. Обещаната земя на Израел се превърна в тяхна единствено, когато Израел налагаше законите на Бога във всяка сфера на живота си. Нямаше баяния, заклинания и битки във въздуха.

Мистицизма и бягането от отговорност на голяма част от евангелските християни в България води до разрухата, но не и до изграждането на Божието царство.

Jacob, този мистичен подход към християнството е резултат от възраждане на старите дуалистични ереси, срещу които Ранната Църква се бори през 1-5 век от Хр. Както виждаш от писанията на някои заклинатели и баячки в тези форуми, те вярват, че материалният свят е илюзия, "вятърни мелници." В Ранната Църква това е била ереста на манихеите, която прави рязко разграничение между материалното и духовното. Тази ерес днес продължава в източната църква (т.нар. "православна"), и очевидно е възприета също от много евангелски християни.

Миналата седмица говорех с един млад човек, член на евангелска църква. Говорехме си за парите. Той беше уверен, че парите някак сами по себе си са грешни и носят грях в себе си. Опитах се да му покажа, че не парите сами по себе си водят към грях, а падналото човешко сърце води към грях. Показах му също, че бедният човек също може да бъде сребролюбив, както и богатият, което ясно показва, че не парите сами по себе си са проблем. Той обаче не искаше да слуша; толкова силна беше хватката на дуалистичния мистицизъм върху неговия ум.

И това е само едно видимо последствие от този християнски мистицизъм, да не кажа окултизъм. А колко още много има да се поправя в българските евангелски църкви. . . .

Божието царство:

Бог създаде човека (Първият Адам) и човека живя в Божието присъствие. Човека съгреши и с това съгрешаване цялото творение падна в греха, и човека бе изгонен от Божието присъствие.

Това даде началото на "настоящата ера на злото". И от този момент светър заживя в тази ера на злото.

Това продължи до появата на най-централното събитие в историята на сътворението/света, КРЪСТА.

То показва, че Бог дойде на земята в образа на човек. Живя сред нас и умря на кръст за нашите грехове, и възкръсна на 3-тия ден, за да можем да имаме тази надежда за спасение и вечен живот с Него в Неговото присъствие.

В историята на човечеството имаше двама човека, които не бяха опетнени от грехът ... Адам и Господ Исус Христос.

Първият Адам постави началото на настоящата ера на злото със своя грях, а вторият Адам, който е Исус Христос постави начало на новата ера ... на Божието Царство със своята праведност.

Където първият Адам се провали, там Исус (вторият Адам) победи. (Римляни глава 5)

От този централен момент в историята на сътворението (или човечеството) настъпи една нова ера - ерата на Божието царство.

И така нашето настояще е една постоянна борба между тези две ери - настоящата ера на злото и ерата на Божието царство.

Тази борба ще продължи до второто идване на Господ Исус Христос, и тогава царството Божие ще победи напълно тази настояща ера на злото и царуването Божие ще се установи напълно.

Това мисля е един от многото начини да се обясни значението на Божието Царство.

Жоре, искаш да кажеш, че Божието Царство е започнало при Възкресението? Ако е така, аз те моля официално да ме зачислиш към числото на твоите приятели. Искам да съм личен приятел на всички, които вярват, че Христовото Царство е сега и побеждава сега, в историята и на земята.

?В историята на човечеството имаше двама човека, които не бяха опетнени от грехът ... Адам и Господ Исус Христос.?

- За вторият съм съгласен, но за първия би ли обяснил,защото Библията говори друго.

===================
?От този централен момент в историята на сътворението (или човечеството) настъпи една нова ера - ерата на Божието царство.

И така нашето настояще е една постоянна борба между тези две ери - настоящата ера на злото и ерата на Божието царство.

Тази борба ще продължи до второто идване на Господ Исус Христос, и тогава царството Божие ще победи напълно тази настояща ера на злото и царуването Божие ще се установи напълно.?


- Ако за установяване на Божието Царство е нужно физическото идване и присъствие на Христос, покажи ни къде физически се намира сатана на земата. Също така пишеш, че ерата на злото е била поставена преди идването на Христос. Отново същият въпрос, покажи къде физически се намирал сатана на земата.

И все пак, на по-голямата част от Християните им е лесно да приемат, че Божието Царство е сега, но виж докоснеш ли Голяма Скръб, този свят символ, стой да гледаш какво "гонене на демони" настава.

Теди, това ми напомня за един случай през 1992, когато започнах да осъзнавам цялата щуротия на премилениалната есхатология, ме среща един мой съученик, който е бил повярвал много преди мен. И той ме пита какви са тези неща, които бил чувал за мен. И аз му разказвам, разбираш ли, съвсем добросъвестно му обяснявам всичко за Божието Царство, за победата в Христос във всяка област от живота и т.н.

Този човек ме гледа изумено и накрая ми казва, "Божо, ти чуваш ли се какво говориш? Ти знаеш ли, ние в Църквата всяка сутрин се молим и Духът ни предупреждава, увещавайте хората да повярват, защото Антихристът идва скоро! Какви са тези приказки за Царството, това са заблуди!"

Ей това е. Нашите евангелски християни са готови да повярват в царството на Антихриста, но не са готови да повярват в царството на Христос.

Jacob, много лесно категоризираш хората от дадена църква, слагайки ги под общ знаменател. Ти колко пъти си посетил и си присъствал на богослужение на дадената църква? Или си мислиш, че и в твоята църква не се намират малоумници или перковци? Това означава ли, че и ти си като тях? Jacob хубаво е, че се интересуваш какво става по другите царкви, но е добре да погледнеш и твоята.

Приятен ден!

[ Това съобщение беше редактирано от: JC on 2004-05-05 06:58 ]

JC,


?Jacob, много лесно категоризираш хората от дадена църква, слагайки ги под общ знаменател. Ти колко пъти си посетил и си присъствал на богослужение на дадената църква? Или си мислиш, че и в твоята църква не се намират малоумници или перковци? Това означава ли, че и ти си като тях? Jacob хубаво е, че се интересуваш какво става по другите царкви, но е добре да погледнеш и твоята.?


- Аз не поставям конкретна църква, в противен случай щях да кажа името на църквата и самозваните апостоли. Аз разглеждам мистицизма по църквите по принцип, а тази църква е добър пример. Какво не ти харесва? Ако разглеждам нещата мъгляво тогава ще си доволен ли?

=================
?Ще те помоля да публикуваш тук във форума Декларацията на вярата на твоята църква - забележи, не Декларацията на вярата на твоя пастор или твоята Декларация на вярата, а Деакларацията на вярата на твоята църква!
Приятен ден!?


Ти публикувай твоята декларация, която оправдава мистицизма и кретенизма на християните в църква!

Jacob първо дай ясно определение на "мистицизъм", за да можем да продължим. Какво точно разбираш под този термин?

Quote:
Jacob първо дай ясно определение на "мистицизъм", за да можем да продължим. Какво точно разбираш под този термин?



Мистицизъм по църквите наричам онова животно, което отхвърля закона на Бога като единствено правило за разпространение на Божието царство и се обляга на странна смесица от заклинания, баяния, повтаряния до припадък и дори окултизъм твърдейки, че това е Божието учение виждайки във всичко демони.

Мистицизъм е също, да добавя, непрекъснатото "чуване на Божия глас", "водителство от Духа", "пророкуване" за щяло и нещяло (най-вече за това как има "отворена врата", как Бог те "окуражава" за нещо, как ще има 7-8 цифрени суми, които ще се освобождават в "последните времена" и пр., как Бог ти "говори" да зарежеш всичко и да отидеш в 'служение") и от този тип неща. Както и назоваването на казването на истината - "нечист дух".

Jacob, ако Божият Закон е правилото, кажи ми кои са средствата за разпространение на Божието Царство?

Quote:
Jacob, ако Божият Закон е правилото, кажи ми кои са средствата за разпространение на Божието Царство?



Мисля, че въпроса ти е малко неправилен. Средството за разпространение на Царството е Божият Закон. Една област по принцип е добра. Например Божидар спомена парите. Те са добро. Ако парите в живота на един човек се управляват не според закона/словото на Бога те са област, която рано или късно ще донесе проклятие на притежателя си. Ако този човек управлява парите си според закона на Бога, то те се превръщат в средство за благословение. Или с други думи Божието царство се разпрострира и разширява в тази област. Това продължава и в други области като образование, бизнес, политика и т.н. докато царството завладее всичко.

Jacob, мисля, че отговора ти е малко неправилен. Не може едно и също нещо да е и правило и средство. Да ти дам пример: имаме Закон за движение по пътищата и Моторни превозни средства, смешно е да твърдим, че ЗДП е средство за движение по пътищата. И така ако Божият закон дава правилата за разпростиране на Божието царство, то с какви средства се разпространява то. Ти вече спомена едно средство - парите, но само чрез пари ли расте БЦ?

Не, JC, наистина въпросът ти е неправилен. Той предполага, че има неща, чрез които Божието царство не се разпространява, и ти питаш за онези, чрез които се разпространява. Jacob ти отговаря съвсем правилно, че всяка област на човешкия живот и дейност може и трябва да бъде средство за разширяване на Божието Царство.

Да го кажа съвсем точно, няма неутрални неща. Всяко нещо, с което се занимаваш, може да се използва за разширяване на едно от двете царства - дяволското или Христовото. Твоят въпрос предполага, че има такива неутрални неща. Вероятно е новина за теб, но такива неутрални неща няма.

Твоят пример със Закона за движение по пътищата не е уместен. Законът за движение по пътищата е човешки закон; той не създава правилата, а само ги систематизира. Тоест, той е пасивен по отношение на реалността и само я следва. Когато реалността изисква промяна на ЗДП, той бива променян.

Обратното, Божият Закон не е пасивен по отношение на реалността, той създава реалността. Той не е правила, които авторите на Библията са определили като най-добри, а е Върховното Правило, което определя реалността. Той е като закона за гравитацията - независимо дали вярваш в него или не, независимо дали Народното събрание го е приело или не, той си действува. Не можеш да го унищожиш, той може теб да унищожи.

Като се има предвид това активно естество на Божия Закон, спокойно може да се каже, че той наистина е средството за разширяване на Божието Царство. Пак повтарям, той не е пасивен спрямо реалността, както са чоевшките закони; обратното, той определя реалността.

Да се върнем в началото: Твоят въпрос е неправилен. Когато става въпрос за Божия Закон, той може едновременно да бъде правило и средство. Очевидно имаш неправилен възглед за Божия Закон.

"кръвта на Агнето" е средство, словото на свидетелството на светиите е средство, вярата е средство, молитвите на светиите са средство... всичко от живота ти може да се превърне в средство, защото ако Божието царство не е реално, то за какво си говорим тогава...[addsig]

Jacob,
за първият човек без грях - той е роден (създаден) без грях. Никой друг, освен Исус Христос не е бил роден (опетнен) от греха.

За физическото присъствие на дявола и тнт...
Ще ти помогна: "Прочети Йов, първите стихове на 1 и 2 глава."

Един въпро, просто от любопитство:

Според тебе историята за сътворението вярна ли е (т.е. буквално) или е в стил метафора, фикция? A knigata Job?

Благодаря

[ Това съобщение беше редактирано от: zhoro on 2004-05-10 04:03 ]