Пилате, очевидно ти е нужно много време да формулираш нещо като позиция във форума. Да не би да се събираш на съвет с други хора и да решавате какво точно да кажете?
Quote:
|
Май трябваше по-рано да го схвана това, но вие наистина ли не сте в състояние да различите дебат или конфронтация от питане? Толкова ли не ви се е случвало голям човек да ви пита, за да научи нещо, а не за да си конфронтира мнението с чужди? |
|
Случвало ми се е много пъти. Ако можеше да четеш, и ако имаше някаква почтеност в теб, щеше да забележиш, че в тези форуми тук много често отговарям на
питания, без да ги смятам за дебат или конфронтация. Вероятно ти смяташ себе си за единственото значително същество във вселената, та вземаш за критерий само моето отношение към теб самия. Ако се опиташ поне за малко да се освободиш от тази своя егоцентричност, ще видиш съвсем ясно, че аз също отговарям на много питания.
И тъй като към мен са били отправяни множество различни питания, а също и конфронтации - повече отколкото към който и да било друг участник - точно затова мога веднага да направя разликата между питане и конфронтация, както и между искреност и лицемерие. И на основата на моя опит - много по-голям от твоя, очевидно - мога веднага да ти кажа, че твоето не е нито просто питане, нито има някаква искреност.
Само между другото, аз съвсем искрено попитах каква е алтернативата на изключителността на Библията, и ти го възприе като дебат, и досега търсиш някаква причина да не отговориш на този очевиден въпрос. Ти искаш да играеш ролята на "просто питащ," но когато другите "просто те питат," ти си запазваш правото да не им отговаряш. На библейски език това се нарича
лицемерие - да съдиш другите хора по стандарти, по които не съдиш самия себе си.
Ако това определение не ти харесва, бъди така добър да отговориш на моето съвсем искрено питане,
ако Библията не е изключителен стандарт за истината, каква е алтернативата?
Quote:
|
Но честно казано повече се притеснявам от друго ? останалите толкова време вече мълчат и никой (освен Jany) не се изказа... дали защото нямат какво да кажат или пък като добре дресирани не смеят да нададат глас... |
|
Вече започваш да се издаваш, че всъщност не "просто питаш." "Просто питащите" не говорят злобно. Ти говориш злобно. Очевидно аз съм бил напълно прав, когато съм определил твоите постинги като "конфронтация," а не като "просто питане."
Quote:
|
аз не забелязвах подобни игри, а си мислех, че просто не питам по достатъчно ясен начин. Сега ще ви покажа обаче, как когато реших да проверя на практика, вие не само заиграхте по моите правила, но и налапахте съвсем безподборно още първата метната въдица. Под влияние на самодоволна в лесната плячка емоционална несдържаност по повод следното неуверено и привидно неадекватно мое изявление . . . вие не пропуснахте да хлътнете от раз в прибързаното и тотално небиблейско твърдение ?Беряните нито за минутка не са се колебали, че единственият източник на Божието откровение са Писанията.? Небиблейско, защото в Словото никъде не го пише по този начин. Беряните като юдеи може твърдо да са вярвали в боговдъхновеността на Писанията, както вярвам и аз, но едва ли и че те са ?достатъчен? или ?единственият източник на Божието откровение?. |
|
Пилате, сега разбирам дългото забавяне на твоя отговор - от 24 май до 3 юни. Ти очевидно си прекарал дълго време в хибернация, и по време на тази хибернация си имал тежки кошмарни сънища. Не виждам друга възможна причина сега да си в такова фантасмагорично литературно настроение на "налапване на въдици" и на "хлътване от раз." Седнал си да пишеш преди да си разбудил достатъчно. Моят медицински съвет към теб е, когато си хибернирал повече от седмица - както в твоя случай сега - изчакай поне един ден преди да се опиташ да влезеш в активно състояние. Иначе изглеждаш смешно отстрани - залитаща походка, завалване на говора, несвързано говорене, халюцинации.
За всеки случай, за да те върна по-бързо към състояние на пълна будност, ще ти цитирам съвсем точно моите думи:
Quote:
|
Беряните нито за минутка не са се колебали, че единственият източник на Божието откровение са Писанията; въпросът е дали се е изпълнило това, което тези изключителни Писания казват. Ако беряните бяха като теб да се съмняват в изключителността на Писанията, щяха да се допитат също и до Пирон, Епикур, епоса на Гилгамеш или каквото и да било друго. Очевидно за тях Писанията са били достатъчни. |
|
И така, Пилате, имаш ли библейски доказателства, че беряните са се допитали до някаква друга литература освен Писанията?
Преди да се занимая с другите глупости в твоя постинг, ще се занимая с това, което е лична атака.
Quote:
|
Щеше ли да ви стане нещо, Божидар, ако не бяхте подходили така самоуверено? |
|
Щеше де ми стане, Пилате. Защото моето не е "самоувереност," а е
твърда вяра в Божието Слово. И ако аз не подходя с твърда вяра в Божието Слово, ще бъда виновен за грях против кръвта и тялото на моя Господ Исус Христос. Нещо, което ти, като враг на Божието Слово, не можеш да разбереш.
Quote:
|
Или ще се нагърбите да докажете как те нито са приемали за вярно, че двама с имена Яний и Ямврий се възпротивили на Моисей, как нито са чували за тях, и как нито биха знаели, че има такива, ако същият апостол Павел не би ги светнал евентуално, че знае за тях ... откъде? От Писанията? От Гамалиил? От ?предадения от бащите закон?? . . . Как ще докажете сега, че юдейте не са имали никакъв друг източник на Божие откровение? Предполагам, че ако се поровя, ще открия и други липсващи в Стария Завет, но появили се в Новия, старозаветни данни, които боговдъхновено да се цитират като познати на читателите ? навярно от някакви други източници на Божие откровение. |
|
Какво доказва това, Пилате? Нищо не доказва. Аз не твърдя, че само старозаветните Писания са изключителното Божие Слово. Аз твърдя, че и старозаветните, и новозаветните Писания са Божието Слово. И ако Новият Завет потвърждава като боговдъхновено сведение имената на египетските магьосници, тогава аз съм съгласен, че те са били именно Яний и Ямврий.
Но това сведение все още идва от Писанието, а не от някакъв друг източник. Ти изпадаш в напълно нелепа ситуация - използваш сведения от Писанието, и след това ни обясняваш, че те не били идвали от Писанието! Ти въобще опитваш ли се да четеш какво самият ти пишеш? Павел говори боговдъхновено в 1 Тим. 3:8, в Писанието, а не в Бхагават Гита, забелязваш ли този очевиден факт?
Така че фактът, че Новият Завет ми дава някакви сведения, продължава да е свидетелство, че
сведенията идват от Писанието. Абсурдно е да ми цитираш Писанието и да казваш, "Ето, виж, Писанието не е достатъчно."
Quote:
|
Лирическото отклонение беше отчасти по повод юдеите и Писанията на Стария Завет. За Старозаветните Писания се казва как ?всичкото писание е боговдъхновено?, в което не се и съмнявам. Нито се съмнявам, че и Писанията на Новия Завет са боговдъхновени. Обаче се скъсвам и не мога да открия текст, утвърждаващ Писанията като единствения източник на Божието откровение. Да не би твърденията, че "Словото е фундаменталната подпорка на истината" и "Писанието и само Писанието" също да са от някакви други източници на Божие откровение, а не от Библията? Там просто ги няма. |
|
Това е защото
ти предварително си приел, че Писанията не са боговдъхновени. Аз ти казах, че ще ти дам стиховете, когато ти ми дадеш алтернативата. Ти все още не си ми я дал. Страх те е, че ще се види ясно, че си противник на Библията. Твоите безсмислени повторения, "Аз вярвам в боговдъхновеността на Писанието," губят смисъл, когато се съмняваш в изключителността на Писанието.
И така,
дай ни алтернативата. Тогава съвсем ясно ще се види доколко вярваш в боговдъхновеността на Писанието.
Quote:
|
Предполагам, че реални последствия ще има - в разбиранията ни за живота на християните, за пълнотата на вярата, може би в поклонението и по отношение на някои практики на християнските църкви. |
|
"Предполагаш"??? Разбира се че ще има! Последствията ще бъдат, че вместо Библията ще бъдат приети за авторитетни други текстове, които противоречат на Библията. Първо в малки неща, после в големи неща. И накрая, както всички еретици, ти ще се отречеш от Библията и ще престанеш дори да лъжеш, че я приемаш за Божие Слово.
Иначе какви други последствия би могло да има? Можеш ли да ни светнеш? Защото елементарната логика не предполага друго нещо.
Quote:
|
И то не защото Библията не е изключителна, напротив - точно такава си е като утвърдено и съхранено Слово Божие, но по-скоро защото както мен, така и мнозина предполагам са ни учили на "Писанието и само Писанието", а самата Библия такова нещо не учи. |
|
Това изречение е противоречиво само по себе си. То започва с утвърждаване на изключителността на Библията, а завършва с отричане на изключителността на Библията. Уводните думи на изречението са нещо като димна завеса - "Аз вярвам в изключителността на Библията." А накрая завършва с реалността на твоето мислене - "Но всъщност не вярвам в изключителността на Библията."
Сега, Пилате, иди и отново се наспи. Този път нека да е около месец. Седмица не ти е достатъчна за проясняване на мисленето. И недей да оставаш буден твърде много, за да не станеш "добре дресиран." Заспалият човек трудно се дресира, и там е твоята безопасност.