
От известно време насам задавам един въпрос, на който премилениалистите отказват да отговорят. Въпросът беше зададен тук.
Известно време и Emenei, и Ники Юдаиста отказваха да отговорят. Бил глупав въпрос, бил манипулативен въпрос и така нататък. После Emenei призна, че въпросът е оправдан, и даде отговор около въпроса, но не и на въпроса. След това, като видя, че не може да намери отговор, се отказа, и продължи да твърди, че въпросът бил глупав.
Сега обаче, след като вече и Emenei, и Ники Юдаиста виждат, че не могат да продължат да мълчат геройски, Ники Юдаиста все пак реши да извади някакво старо свое писание, което той предполага, че било отговор на въпроса:
Очевидно, нашите юдаисти се люшкат насам-натам и се чудят да отговарят ли или да не отговарят на въпроса. Той веднъж е манипулативен и глупав, след това е оправдан, след това отново е глупав, а след това му били отговорили. Накрая имаме това недоносено писание горе.
Аз това недоносено писание вече го опровергах, но няма да се лиша от удоволствието да го опровергая отново. Ще го разгледам стъпка по стъпка, за да покажа как то не е отговор на въпроса, който зададох на юдаистите.
Това вероятно е отговор на друг въпрос. Аз никога не съм питал дали можем да се обрежем за спасение. Питах точно това: Дали можем да се обрежем за да станем евреи?
Аз вече казах: За да участвувам в обещанията към Авраам, които според юдаистите са дадени на евреите. В Стария Завет имаме много хора, които не са били родени евреи, но са станали евреи. Защо да е забранено това днес за християните. В крайна сметка, християните могат да имат благословението на спасението, а също и благословението на обещанията към Авраам, ако те са дадени само на плътските евреи.
Това не е вярно. 4 Царе 5:1-19 описва случая със сириеца Нееман. Нееман си остана сириец, не стана част от народа на Израил, но очевидно беше спасен, защото пророк Елисей го изпрати с типично еврейския поздрав, "Иди си с мир."
Няма как да се каже, след очевидното покаяние на Нееман и присъдата на пророка за него, че не е бил спасен.
Както се вижда, и в Стария Завет не е било нужно.
Тук трябва да се разгледат няколко противоречия в премилениалната ерес.
Първо, какво означава да си "роден от Бога като евреин"? Евреите не се раждат, евреите се обрязват. Поне така каза Ники Юдаиста след като го притиснах за неговата първоначална генетично-расова доктрина. Човек с еврейски гени (ако има такова нещо!), който не е обрязан, не е евреин. За да стане евреин едно новородено дете, то трябва да бъде обрязано. Няма значение как си роден, важното е дали си обрязан - това е начинът да станеш евреин.
Така че какво значение има дали си роден в еврейско семейство или не. Ако си обрязан, ти си евреин, ако не си обрязан, не си евреин. Очевидно Ники Юдаиста се опитва да избягва въпроса.
Второ, каква е разликата между старозаветното и новозаветното време? Ако евреите продължават да са отделен заветен народ, както юдаистите твърдят, къде пише, че има такава разлика между Стария и Новия Завет. Нали Заветът беше вечен? Как така епохата на Църквата не го променя този Завет, и все пак го променя? Как така в Стария Завет хората от други народи можеха да стават евреи, а в Новия Завет изведнъж да не могат? Къде точно е стихът, който казва, че в Новия Завет хората не могат да станат евреи?
Тук отново трябва да зададем въпроса: Всички, които са евреи днес, са потомци само на плътски евреи от времето на Исус ли? Няма ли хора, които в Новия Завет са приели юдаизма и са станали част от еврейската общност? Ние знаем от историята - макар че Ники отрича това - че хазарите като народ са приели юдаизма през 7-8 век. Поне част от еврейския народ днес са бивши хазари, приели юдаизма в Новия Завет. Те не са ли евреи? Има еврейски общности в Нигерия, които са черни като брикети, но имат равини, четат на иврит Тора и Талмуда, и са обрязани. Те не са ли евреи, като са приели юдаизма в Новия Завет?
Трето, защо да не участвуваме в техните обещания? Къде има такава забрана? Точно обратното, навсякъде Библията насърчава хората да искат да участвуват в наследството на Израел като станат част от него. Кой библейски стих ни казва, че в Новия Завет Бог изведнъж си променя намерението за плътския Израел и казва, че никой не трябва да иска да участвува в техните обещания?
Не, не я презирам. Но къде Божията воля ми забранява да искам това, което Бог е дал на Израел? Точно обратното, Бог насърчава околните народи да искат да възревнуват и да участвуват. Затова и такова многоезично множество излезе с Израел от Египет. Затова Рахав застана на страната на Израел, затова Рут последва свекърва си. Къде пише, че в Новия Завет нещата са различни?
Добре. Не споря с това. Безусловно са са дадени, няма спор. Аз не съм казвал,че обещанията са дадени в зависимост от това дали Божидар ще се обреже. Те не бяха дадени и в зависимост от това дали кенезеецът Халев ще се обреже, нито дали хетеецът Урия ще се обреже. Но и Халев, и Урия се обрязаха, и участвуваха в безусловните обещания към Авраам.
Така че защо Божидар да не се обреже и да участвува в безусловните обещания към Авраам? Какво точно се е поменило с обещанията към Авраам в Новия Завет, та Бог е затворил вратата към тях?
И така, очевидно е, че Ники Юдаиста не отговаря на моя въпрос. Той отговаря около него - емоции, без никакви аргументи.
Следователно, моят въпрос към юдаистите продължава да стои:
Ако Израел е заветно отделен от Църквата, и има напълно различни обещания от тези на Църквата, и ако влизането в Израел става чрез обрязване, може ли християнинът да се обреже и така да участвува както в духовните обещания към Църквата, така и в земните обещания към Израел
Въпросът е напълно ясен и очевиден. Той е изграден върху очевидния проблем на юдаистите, че няма възможност за заветна дефиниция на Израел в Новия Завет отделно от Църквата. В Новия Завет Израел е Църквата и единствено Църквата. Единствено Църквата е наследник на обещанията към Авраам, и земните, и небесните обещания.
Премилениалистите нямат отговор на въпроса.
Известно време и Emenei, и Ники Юдаиста отказваха да отговорят. Бил глупав въпрос, бил манипулативен въпрос и така нататък. После Emenei призна, че въпросът е оправдан, и даде отговор около въпроса, но не и на въпроса. След това, като видя, че не може да намери отговор, се отказа, и продължи да твърди, че въпросът бил глупав.
Сега обаче, след като вече и Emenei, и Ники Юдаиста виждат, че не могат да продължат да мълчат геройски, Ники Юдаиста все пак реши да извади някакво старо свое писание, което той предполага, че било отговор на въпроса:
Quote: |
"Можем да се обрежем и да станем евреи - съвсем сериозно го казвам. Не за спасение, а за да станем евреи. Ако обаче Бог не ме е родил евреин защо да ставам? В СЗ е било задължително за да се спасиш да станеш част от божия народ. Днес не е нужно за да се спасиш да ставаш евреин. След като не си роден от Бога като евреин в новозаветно време (!), значи Бог е решил така за теб и за мен, следователно трябва да уважим неговата воля и да НЕ участваме в техните си обещания! "Господи, какво ще стане с тоя? - Ако искам аз той да остане догде се върна, тебе що ти е?". Ако иска Бог да даде нещо на евреите, което да НЕ даде на теб, ТЕБЕ ЩО ТИ Е БОЖИДАРЕ??? Или презираш божията воля? Моралната страна на това дали аз и ти ще станем евреи или не, не обезсилва обещанията към евреите, които не са направени в зависимост от това дали божидар ще се обреже, а са направени безусловно още на Авраам." |
Очевидно, нашите юдаисти се люшкат насам-натам и се чудят да отговарят ли или да не отговарят на въпроса. Той веднъж е манипулативен и глупав, след това е оправдан, след това отново е глупав, а след това му били отговорили. Накрая имаме това недоносено писание горе.
Аз това недоносено писание вече го опровергах, но няма да се лиша от удоволствието да го опровергая отново. Ще го разгледам стъпка по стъпка, за да покажа как то не е отговор на въпроса, който зададох на юдаистите.
Quote: |
Можем да се обрежем и да станем евреи - съвсем сериозно го казвам. Не за спасение, а за да станем евреи. |
Това вероятно е отговор на друг въпрос. Аз никога не съм питал дали можем да се обрежем за спасение. Питах точно това: Дали можем да се обрежем за да станем евреи?
Quote: |
Ако обаче Бог не ме е родил евреин защо да ставам? |
Аз вече казах: За да участвувам в обещанията към Авраам, които според юдаистите са дадени на евреите. В Стария Завет имаме много хора, които не са били родени евреи, но са станали евреи. Защо да е забранено това днес за християните. В крайна сметка, християните могат да имат благословението на спасението, а също и благословението на обещанията към Авраам, ако те са дадени само на плътските евреи.
Quote: |
В СЗ е било задължително за да се спасиш да станеш част от божия народ. |
Това не е вярно. 4 Царе 5:1-19 описва случая със сириеца Нееман. Нееман си остана сириец, не стана част от народа на Израил, но очевидно беше спасен, защото пророк Елисей го изпрати с типично еврейския поздрав, "Иди си с мир."
Няма как да се каже, след очевидното покаяние на Нееман и присъдата на пророка за него, че не е бил спасен.
Quote: |
Днес не е нужно за да се спасиш да ставаш евреин. |
Както се вижда, и в Стария Завет не е било нужно.
Quote: |
След като не си роден от Бога като евреин в новозаветно време (!), значи Бог е решил така за теб и за мен, следователно трябва да уважим неговата воля и да НЕ участваме в техните си обещания! |
Тук трябва да се разгледат няколко противоречия в премилениалната ерес.
Първо, какво означава да си "роден от Бога като евреин"? Евреите не се раждат, евреите се обрязват. Поне така каза Ники Юдаиста след като го притиснах за неговата първоначална генетично-расова доктрина. Човек с еврейски гени (ако има такова нещо!), който не е обрязан, не е евреин. За да стане евреин едно новородено дете, то трябва да бъде обрязано. Няма значение как си роден, важното е дали си обрязан - това е начинът да станеш евреин.
Така че какво значение има дали си роден в еврейско семейство или не. Ако си обрязан, ти си евреин, ако не си обрязан, не си евреин. Очевидно Ники Юдаиста се опитва да избягва въпроса.
Второ, каква е разликата между старозаветното и новозаветното време? Ако евреите продължават да са отделен заветен народ, както юдаистите твърдят, къде пише, че има такава разлика между Стария и Новия Завет. Нали Заветът беше вечен? Как така епохата на Църквата не го променя този Завет, и все пак го променя? Как така в Стария Завет хората от други народи можеха да стават евреи, а в Новия Завет изведнъж да не могат? Къде точно е стихът, който казва, че в Новия Завет хората не могат да станат евреи?
Тук отново трябва да зададем въпроса: Всички, които са евреи днес, са потомци само на плътски евреи от времето на Исус ли? Няма ли хора, които в Новия Завет са приели юдаизма и са станали част от еврейската общност? Ние знаем от историята - макар че Ники отрича това - че хазарите като народ са приели юдаизма през 7-8 век. Поне част от еврейския народ днес са бивши хазари, приели юдаизма в Новия Завет. Те не са ли евреи? Има еврейски общности в Нигерия, които са черни като брикети, но имат равини, четат на иврит Тора и Талмуда, и са обрязани. Те не са ли евреи, като са приели юдаизма в Новия Завет?
Трето, защо да не участвуваме в техните обещания? Къде има такава забрана? Точно обратното, навсякъде Библията насърчава хората да искат да участвуват в наследството на Израел като станат част от него. Кой библейски стих ни казва, че в Новия Завет Бог изведнъж си променя намерението за плътския Израел и казва, че никой не трябва да иска да участвува в техните обещания?
Quote: |
Ако иска Бог да даде нещо на евреите, което да НЕ даде на теб, ТЕБЕ ЩО ТИ Е БОЖИДАРЕ??? Или презираш божията воля? |
Не, не я презирам. Но къде Божията воля ми забранява да искам това, което Бог е дал на Израел? Точно обратното, Бог насърчава околните народи да искат да възревнуват и да участвуват. Затова и такова многоезично множество излезе с Израел от Египет. Затова Рахав застана на страната на Израел, затова Рут последва свекърва си. Къде пише, че в Новия Завет нещата са различни?
Quote: |
Моралната страна на това дали аз и ти ще станем евреи или не, не обезсилва обещанията към евреите, които не са направени в зависимост от това дали божидар ще се обреже, а са направени безусловно още на Авраам. |
Добре. Не споря с това. Безусловно са са дадени, няма спор. Аз не съм казвал,че обещанията са дадени в зависимост от това дали Божидар ще се обреже. Те не бяха дадени и в зависимост от това дали кенезеецът Халев ще се обреже, нито дали хетеецът Урия ще се обреже. Но и Халев, и Урия се обрязаха, и участвуваха в безусловните обещания към Авраам.
Така че защо Божидар да не се обреже и да участвува в безусловните обещания към Авраам? Какво точно се е поменило с обещанията към Авраам в Новия Завет, та Бог е затворил вратата към тях?
И така, очевидно е, че Ники Юдаиста не отговаря на моя въпрос. Той отговаря около него - емоции, без никакви аргументи.
Следователно, моят въпрос към юдаистите продължава да стои:
Ако Израел е заветно отделен от Църквата, и има напълно различни обещания от тези на Църквата, и ако влизането в Израел става чрез обрязване, може ли християнинът да се обреже и така да участвува както в духовните обещания към Църквата, така и в земните обещания към Израел
Въпросът е напълно ясен и очевиден. Той е изграден върху очевидния проблем на юдаистите, че няма възможност за заветна дефиниция на Израел в Новия Завет отделно от Църквата. В Новия Завет Израел е Църквата и единствено Църквата. Единствено Църквата е наследник на обещанията към Авраам, и земните, и небесните обещания.
Премилениалистите нямат отговор на въпроса.