Възстановени архиви > Форуми > Брак и семейство > Ще се бия ли на фронта ако България влезе във война?

Публикувано на 03 април 2004 г. в 23:48:00 ч. от потребител 552
Здравейте, ще ви призова да помислите и споделите мнението си на следния въпрос: Ако България влезе във война (недай си Боже) аз ще отида ли на фронта?
Аз лично за себе си мога да кажа, че съм пацифист. Обаче ако се замисля малко и си представя следната ситуация мнението ми се променя ... пример: Врагът идва и аз съм единствената преграда пред него и аз "защитавам" село пълно със деца, старци майки, защото мъжете са заминали на фронта. Ще се оставя ли да бъда убит (да не оказвам съпротива) и след това да изтребят цялото село, или ще убия врагът (имам възможност да направя това) и ще спася селото?" Лично аз за себе си мога да кажа, че ще избера второто т.е. ще се бия,ако се наложи дори и да убия.

Публикувано на 04 април 2004 г. в 01:04:00 ч. от потребител 207
ТрЕбе да се оставиш да те убият като мъченик и след теб цялото село.

Публикувано на 04 април 2004 г. в 01:35:00 ч. от потребител 460
po princip vsichki pravila na voinata osuzdat izbivaneto na civilni grazdani. Voinite se vodiat mezdu armiite na dve protivnikovi sili, pobeditelia nalaga usloviata na premirieto. Problem obach e e che 2rata Svetovna Voina i vsichki konflikti sled tova pokazvat obiknoveno teroristicheski akcii sreshtu naselenieto (da rechem Sarajevo) a ne sreshtu voiski. Taka che ako si voinik izobshto izbivaneto na civilni shte e izvun tvoite zadulzenia. No kak si predstaviash edna armia idva da izbie edno selo grazdani? Tova sa niakakvi chasni sluchai ot tursko robstvo ili Srubsko-Xurvatskata voina. Situaciata koiato opisvash ne e principna no izmislena. Dai po dobur primer i pak si zadai vuprosa.

Публикувано на 04 април 2004 г. в 01:56:00 ч. от потребител 552
Теодора, ти така ли би постъпила? И защо винаги се отнасяте с такъв горчив сарказъм към мене? Въпросите ми не са ли актуални? Целия свят е във война и недай си Боже ако България влезе във война, как ще реагираме ние християните? Ако се оставим всички да бъдем избити като мъченици, то след като свърши войната няма да има християни, които да споделят БЛАГАТА ВЕСТ ...

Публикувано на 04 април 2004 г. в 03:12:00 ч. от потребител 564
Muntzer,
Страх ли те е от примера който е даден? Отхвърли всичките си наблюдения от 1-вата и 2-ра Световни Войни и ми кажи във ГОРЕОПИСАНИЯ случай ТИ как би постъпил?
Всички знаем, че винаги има ИЗКЛЮЧЕНИЯ- независимо от конвенциите за човешки права и общоприетите договори за водене на война.
Айде тогава да видим... няма да убиват жените и децата а ще ги изнасилят ... този пример повече ли ще те задоволи или пак ще измислиш нещо, за да избегнеш отговора?

Публикувано на 04 април 2004 г. в 07:40:00 ч. от потребител 460
Kiro naskoro gledax "Vreme razdelo" v nego Manol go karat da si promeni viarata, toi kazva che niama sle dkoeto vodiat sina mu da mu otrezat glavata. Manol vednaga kaza daite mi chelma. Dadoxa mu chelma i toi se razvurtia ubi 1-2ma i sled tova go zaklaxa. Manol pochina geroi prividno, ako ne oburnem vnimanie na edna podronost che sinut mu ostana na dvora sus ne-razreshen problem. Nego nakaraxa da nachertae krust i da se izplue na nego. I v kraina smetka Manol umria po pravilen nachin, no sinut mu ostana ziv do druvnika. Tova che ne go zaklaza e chudo.
az neznam dori v tozi sluchai kak bix postupil. Kazax ako niakoi zaplashva dushteria mi shte mi e mnogo trudno da sedia pasivno i da ziapam, no mi se iska da smiatam che sum pasifist do togava. Usloviata v kotio ziveia na me prichiniavat da zimam tova reshenie sega. No ako ima po opasna voina tuk v US shte me draftvat i togava niama da e krasivo. Az predpochitam da sum kapelan v edna voina a ne voinik.

Публикувано на 04 април 2004 г. в 08:21:00 ч. от потребител 402
Quote:
|
On 2004-04-04 01:56, zhoro wrote:
Ако се оставим всички да бъдем избити като мъченици, то след като свърши войната няма да има християни, които да споделят БЛАГАТА ВЕСТ ...
|
|
Много наивно твърдение...

Публикувано на 04 април 2004 г. в 08:32:00 ч. от потребител 552
Muntzer, много благодаря за отговора. Наистина си прав ... дано да не се стигне до война където и ние да сме завлечени.

Публикувано на 04 април 2004 г. в 08:36:00 ч. от потребител 552
Dan_iil,
Много си прав за наивността на коментара. Бог винаги ще намери начин. Просто ми стана интересно това което каза Теодора - с голяма доза сарказъм.

Публикувано на 04 април 2004 г. в 16:00:00 ч. от потребител 184
Здраво!Как сме? А за селото дайте ми повечко мониции, и ще летят глави и крака!

(надявам се не моите)Не знам, сам човек да защитава цяло село ми звучи като Serious Sam, който го е изграл знае за какво става дума, там враговете ти са със стотици

.Но с Божията помощ, кой знае.., ако се наложи.

Публикувано на 04 април 2004 г. в 17:10:00 ч. от потребител 207
Зhoro, моля ти се не те иронизирам ни най-малко. Аз също не мисля, че човек не трябва да се отбранява при никакви обстоятелства. Имаше предложения някъде из форума да им благовестваме на нападателите.....Към тях ми бе отправен сарказма.

Публикувано на 05 април 2004 г. в 17:44:00 ч. от потребител 514
Много интересна тема. Интересното и е това, че според мен по нея няма какво да се дискутира. Това е един въпрос който има само един отговор, и той е: ДА.
Без никакви уговорки и без колебание. Няма значение дали зад теб има село, град, един българин или парче българска земя. Свещенно задължение на всеки български мъж е в случай на война да отиде и да се бие за Родината си, за своите близки, пък ако щете и за самия себе си. Всяко оправдание с религия, с вяра и др. е чиста проба страх.
Дано не се налага!

Публикувано на 05 април 2004 г. в 17:57:00 ч. от потребител 207
Грег ти разсъждаваш от позицията на военен, ама ние така не сме учени. Общо взето за верност към Родината не се говори в Църквите. Повечето военни, зарязват военството.....

Публикувано на 05 април 2004 г. в 18:09:00 ч. от потребител 514
Добре Теди съгласен съм с това не сте учени да мислите по този начин.
В такъв случай остава да се молим в армията да има колкото се може по малко вярващи в Господ, защото докато се колебаят как да постъпят вьв всяка ситуация, ще се преселят скоропостижно при своя Бог.

Публикувано на 05 април 2004 г. в 18:54:00 ч. от потребител 460
liubopitko ama bez da te draznia i da ironoziram bi li definiral kakvo znachi "sveshteno zadulzenie". Kak izxozdash do tova che e sveshteno i che e zadulzenie? I neshtata z akoito e zadulzeno da se biem: rodina, rodnini, sebe si imat li niakakva stepen na vaznost.
Pitam zashtoto da rechem vlezem v EU razlozi se sled 100 godini Bulgarskai etost togava "absolutnite " ti tvudrenia sega hste sa otnositelni togava. Kakto i kakvo znachi "rodina" predi 1878ma. I ako tova sa otnositelni definicii za akkvo sveshteno zadulzenie stava duma?
Tedy az ot moia si opit bix kazal che protestantite v Bulgaria pone purvite 5-10 godini sled 1989 se borexa da se dokazat nai goliami rodolubci, no puk ot druga strana izpoviadvaxme v niakoi tcurkvi pasifizma, sega kato cheta v tozi forum kato cheli tova s ee promenilo(koeto ne me uchudva mnogo). No da rechem kongreshanite purvonachalno ne mi izglezdat da sa bili pasivisti, za primer moze da se dade tezi koito sa se bili prez Aprilskoto vustanie i vuv voinata za osvobozdenieto. Po kusni denominacii obache i predimno evangelskite tcurkvi sa pacifisti pone do 1vata Svetovna voina. Sled purvata svetovna voina po princip evangelskite tcurkvi se razvezdat s doktrinata na pasivizma. Dori glavnite pedesiatni denominacii v America Church of God and AG sa ne-pasivistichni sled 1918. Izoliran sluchai ostavat denominaci sformirani okolu tova vreme 1920te godini. Da rechem pedesiatnite v Bulgaria, ot lichen opit Boziata Tcurkva beshe pone lokalno pasfivistichna prez 1990te godini. No tova e svurzano i sus bukvalnoto talkuvane na dumite na Isus ot Propovedta na Planinata. "ne ubivai" i sushto taka "ne se zaklevai"(perefrazirano). Do kolkoto mi e izvesno dosta ot starite bratia otazvat da minat prez voinishka kletva i bivat suotvetno nakazani. No ot moito pokolenie vsichki minaxa prez kletvata.
I pak Greg ako Isus mi kazva ne ubivai i tova e zapoved ot nego spored men tova e veche sveshteno zadulzenie.
Za otbranata na semeistvoto, mnogo blizuk do surceto mi vupros, bix zelal da imam voditelstvoto ot Duxa na momenta. Razbira se ot men voinik na tozi etap ne stava. Az bix zelal da ima svetoven mir.
[ Това съобщение беше редактирано от: Muntzer2 on 2004-04-05 11:54 ]

Публикувано на 05 април 2004 г. в 19:21:00 ч. от потребител 207
Добре Мюнци,
тези конгрешани, коиот са се били през Априлското възстание, те каква Библия са чели?
Тези американчета дето сега се бият в Ирак, те каква Библия са чели (не можеш да отречеш, че в армията се бият и вярващи)?

Публикувано на 05 април 2004 г. в 19:31:00 ч. от потребител 460
neznam kakva Biblia sa cheli? Mozebi togava tcurkvata e zertva na ideologicheski techenia v sveta? Vse pak kumunistite razgonvat familiata na baptistite i menonitite za tova che sa pasivisti, i te postepeno se nagazdat. No v Amerika Menonitite si ostaviat pasivisti dokato Baptistite ne sa veche pasivisti. Az dulgo vreme biax v edna tcurkva deto pastora e bil voenen kogato e poviarval i e bil takuv izvesno vreme sled tova. Bil e v Iran 1979 kato sa gi evakoirali zaredi Isliamskata Revolucia. Sinut mu beshe pilot na apachi xilikopteri i choveka ne beshe nikak pasivist makra i da beshe uchil pri Keneth Hegin. I za dosta pastori decata im da sluzat v armiata e goliama gordost.
Iavno e izbor na izpovedanie i svobodna interpretacia. No da rechem zashto da e xristiansko da se xodi da se okopira Iraq? Nito zashtivame niakoi nito ni e sveshteno zadulzenie.
Ako poglednem togava na chasnite sluchai moze da s ekaze che ot sredata na 1500te do sega Menonitite sa prosushtestvuvali kato pasivisti(s izkluchenie na komunalnia eksperimetn v Munster v samoto nachalo). Znachi e vuzmozno.

Публикувано на 05 април 2004 г. в 19:34:00 ч. от потребител 207
Ти си в Щатите- какво казва тяхната пропаганда? Буш го представят като много посветен християнин. 60% от американците са християни и подкрепата за Буш беше масова в началото на събитията.Как се съчетават двете неща?
Какви бяха тези менонити?

Публикувано на 05 април 2004 г. в 20:47:00 ч. от потребител 514
Мюнци, извини ме че се обръщам така към теб. Употребих думата "свещенно задължение", като мислех по този начин да привлека вниманието на такива като теб, и явно съм успял. Може би по точната дума е морално задължение, но нямам представа какво пише в библията относно човешкият морал. Да обяснявам какво е Родина на човек, който отивайки на 12000-13000км.е забравил смисалът на думата, е губене на време.
Интересно ми е как ще реагираш ако се изправиш срещу някой мюсолманин фанатик, за когото е свещенна привилегия да се самовзриви в името на Алах и по този начин да застраши теб и твоето семейство.
Не ме разбирай погрешно, това не го пожелавам и на най големият си неприятел, но както показват събитията от близкото минало/ Ню Иорк, Мадрид и др./ май никой не е застрахован. Аз също като теб искам световен мир, но поне за сега няма тенденция нашите мечти да станат реалност. По тази причина е смешно да ми говориш, че след 100г. възгледите на хората щели да бъдат други. Аз и ти живеем в този век и мисля, че е важно как ще постъпваме сега, а не какво ще си помисли твоят правнук през 2104г.
Имах по високо мнение за теб.

Публикувано на 05 април 2004 г. в 22:11:00 ч. от потребител 562
По пронцип ДА, но все пак зависи и от каузата за която се воюва.

Публикувано на 05 април 2004 г. в 22:56:00 ч. от потребител 514
Cannanball, браво бе! Ти не прочете ли темата? Човекът пита "ако страната ти е във състояние на война". Ако случайно не знаеш сага де факто ние сме в състояние на война с Ирак. Вярно е, че ти например не си желал тази война, но тези които си избрал с твоето гласуване или негласуване, са въвлекли страната ти в тази война. Наистина за сега /дано да остане така/ участието във военните действия е на доброволни начала, но не се знае до къде ще ескалира тази война. Ще те питам, ако твоето правителство прецени, че има реална заплаха от военна интервенция над България, ти по принцип ли ще участваш или де факто? Ще умуваш ли за каузата? В нашето участие в Ирак, проумяваш ли каузата? А?

Публикувано на 06 април 2004 г. в 10:56:00 ч. от потребител 562
Quote:
|
Ти не прочете ли темата? Човекът пита "ако страната ти е във състояние на война". |
|
Прочетох темата и отговора ми съдържа израза "по пронцип", защото на мен не ми е известно какви времена ще настъпят и какви правителства ще управляват. През втората световна Германия е във война, но ти би ли се записал доброволец в редиците на Хитлер. Каузата е важна.
И все пак казвам "ДА", защото предположих, че въпросът ти се отнася по-скоро за случаите в които каузата си струва.

Публикувано на 06 април 2004 г. в 12:52:00 ч. от потребител 146
ок. почвам да стрелям. чуждата войска решава, че това е гнездо на съпротива. прегазват ни и избиват всички. тъпо.
втори вариант - вдигаме бяло знаме и отиваме да преговаряме. ставаме военопленици и молим за милост и пощада.
мен ме тегли втория вариант.

Публикувано на 06 април 2004 г. в 23:16:00 ч. от потребител 514
Браво Ники. Ти си върхът. Ако следваме твоята логика, за какво ни е армия бе, а? Ми да се нагъзим тогава и докато ни таковат да веем бяло знаме, че да ни видят от далеч какви сме. Щом си представяш, че си отишъл на война, че даже си се осмелил да стреляш, ти с каква нагласа си отишъл? Да се предаваш ли? Да не беше тръгвал тогава. Не знам кой да ни пази от войници като теб.

Публикувано на 07 април 2004 г. в 10:23:00 ч. от потребител 460
Greg moze da si me razbral greshno, az ne sum se premistil na xiliada mili i da sum zachertal Bulgaria. Inache niama da sum tochno na tozi forum. No tova ne e neshto koeto moga da ti dokaza...inache shte e banalno (guzen ne gonen biaga). No naprimer mnogo dulgo vreme viarvax che imam sveshten dulg da ne povrezdam ttelesno i da ne otnemam zivota na drug chovek. Sega tova moze da suvpada izvun koncepciata ti za rodolubec. Za men beshe po skoro izraz na kuraz a ne za forma na straxlivost. Ot den edno sme zasporili s roditelite si za tova che ako zastane niakoi sreshtu bashta mi naiam li da go zashtitia. Prez godinite otgovora na tozi vupros mutira v suznanieto mi. Osuznavam che i istoricheski xristianskia pasifizm e riadko sreshtano iavlenie. Kakto i da e opredeleno dktrinite na dadeni tcurkvi se meniat. Vse pak i kumunizma pledirashe za internacionalsm a viz kakvo Miloshevish svurshi v Bosnia i Izerbegovich beshe pasivist a kakuv beshe negovia otgovor. Sushtoto e i kato da kazesh che katolicite sa za ekumenism a da go interpretirash v svetlinata na deistviata na Tudjman. A dori 2ma ot tezi 3mca ne sa veche sred zivite.
V Slovoto ima i tazi ideia "tozi sviat ne e moi dom"...mnogo evangelisti shte minat prez tozi sviat pochti ne dokosnati ot nego. Za tiax samata definicia za rodina i patriotism e chuzda, te ne sa straxlivci ili rodi-otstupnici ideologichski te ziveiat izvun prostranstvoto na tozi sviat, eksta-terestrialni. V tova otnoshenie tvoita ideia za rodina e otnositelna, kakto e i otnositelna v perspektiva na vremeto. I pak da podchertaia che nacionalisma e opiata na 18-19 vek.

Публикувано на 07 април 2004 г. в 12:56:00 ч. от потребител 146
любопитко, ти не можеш да ми се сърдиш за това че съм християнин. мен ме пази Бог и дори да ме убият, аз имам вечен живот. ти нямаш и затова се страхуваш. освен това, постановката която направи в началото прави всеки друг вариант, освен описания от мен, стратегическа грешка. Аз казах - ако е село и почнем да стреляме срещу редовна войска, ние ще бъдем прегазени, изнасилени и убити. В случая се гъзиш ти, а не аз, като направиш първия изстрел. Ако обаче се предадем, печелим със сигурност чиста съвест - т.е. че не сме убивали никого през живота си и може би също пощада, на основание молбите си, смирението си и евентуалното позоваване на множеството конвенции защитаващи мирното население по време на война.
бъди здрав

Публикувано на 07 април 2004 г. в 13:34:00 ч. от потребител 481
Любопитко,Грек или който беше...ние не сме военни фанатици,напомпени само с блудкави фрази за дълг,родина и ала бала..Отдавна тия дето плямпат тия неща са продали страната ни и националноста, и единственото ,което им е останало е темата-патриотизъм-фанатизъм.
Ние сме вече в Нато,така че кой може да ни нападне?Турция-тя е член на Нато и наш съюзник.Също и Гърция.И Румъния също.Македония със всички сили се опитва да върви кам Нато,тоест да стане и тя наш съюзник.Остава Югославия.Което е невероятно,защото отдавна сме оправили с сърбите историческите си проблеми.Едва ли е вероятно напр.страна,неграничеща с нас да ни напада,например Аржентина,или Нигерия,или Монголия.
2-армията ни е вече професионална.Никой не е карал тези доброволци да идат в Ирак.
3-Може и да защитаваш страната си ,но не само на фронта.Ако аз например не съм ти ушил твоите гащи,то ще излезеш с гол .....да защитаваш моят облякън ...... срещу врага,идващ да разруши труда на нашите социалистически мечти и ала-бала.Ако сестрата,която гледа кокошки и прасета напр,не ти прати там на фронта да има какво да хапнеш,ще си умреш гладен , и ей на,няма пак кой да ни защити.
Надъханите фрази не ни влияят,поне не на мен.Нека да ти кажа нещо,което пише в библията/мисля че това ще го потвърдят и останалите,който четат Библията,макар да имаме разминавания с тях по някой мнения/-предстои трета световна война.Кога ще започне-не знам.може би много скоро.Никой не знае,но четейки библията ,виждаме че ще е скоро.И не ме интересува твоето мнение.за мен.Ако не си разбрал, с хората ,който мислят различно като мен,не се мразим.Поне аз не мразя или не си спомням да съм обидил личността на някой.Имаме различия по доктринални въпроси от Библията ,но не сме врагове,нито сме з........и.А ако наистина е излязло нещо,което се тълкува като лична обида към някой,извинявам се.Дори и срещу Теодора нямам нищо лично,но не съм съгласен с много от мненията й.Мисля,че те също разграничават нещата.Защого съм разбрал едно/дори и само това да е/-че нещото,и нещата в който вярваме,са много повече от тези които не вярваме.Това,че вярваме че Исус е възкръснал, и ни е дал вечен живот, е много ,ама много повече от това дали мислим еднакво на тема -Кой се изцерява,всички ли или само някой..И някъде написах,че ако търсиш пречката в мен да повярваш в Бог и аз съм този главен виновник,спъващ твоето търсене--Ок,извинявам ти се,ако сматаш че съм те засегнал,прости ми-извинявай.Но моля,не се оправдавай с мен повече.Защото ти търсиш/ако наистина е така/Бог, а не мен.И съвсем приятелски те съветвам,не с подигравка,започни да четеш Библията,започни от Новия завет.Време е...

Публикувано на 08 април 2004 г. в 20:38:00 ч. от потребител 540
Лично аз бих се сражавал на фронта в случай на справедлива война и бих убивал.Смятам, че Библията и законите на страната ни задължават да изпълним своя граждански дълг.
Това което ми е притеснявало е : може ли християнина да убива или не? Но пък така поставен въпроса ми напомня на следния:
Може ли християнин да прави секс? Отговор: Не с кой да е и Да естествено , но с законната си жена/мъж.
Е, може ли християнина да убива?
Не разбира се по своя прищявка, в своя си гняв към някого и Да в случай на самозащита или на справедлива война.
Помислете върху следното: Битие 9:6  Римляни 13:1-7
Който пролее човешка кръв, и неговата кръв от човек ще се пролее; защото по Своя образ направи Бог човека.
И Римл. 13:1-7
Смятам, че християните могат да служат в армията.
Разлика между държавата и отделния човек.
? Библейските принципи за воденето на война се отнасят за държавата.
? Библейският принцип да не се търси отмъщение се отнася за отделния човек.
Какво трябва да бъде нашето отношение към това, което казва Библията?
Има възприети четири позиции, като най Библейски издържана е 3.
1. Пълен пацифизъм.
2. Частичен пацифизъм
3. Отбранителна война/Справедлива война
4. Война на чужда територия.
Чл.2, ал. (1) и (2) от ЗОВС на Р България:
1. Защитата на отечеството е дълг и чест за всеки български гражданин.
2. Гражданите на Република България са длъжни да вземат участие в отбраната на страната.
Чл.97, ал. (1) и (2) от ЗОВС на Р България:
1. Всички мъже, граждани на Република България, годни за военна служба, без разлика на раса, народност, вероизповедание, образование, социален произход и семейно положение, които са навършили 18 години, подлежат на военна служба.
2. Пределната възраст за повикване на наборна военна служба е 30 години.
Животът в ранната църква.
Разпространено в ранната църква е схващането, че любовта и убиването са несъвместими понятия. И следователно християните не са служели в Римската армия. Няма и доказателства за християни - войници през Новозаветните времена до около 170 сл. Хр.Тъй като e нямало задължителна военна служба, никой не е задължавал християните да служат, дори почти не се е дискутирала темата за военна служба. Но през края нa II в. Ситуацията започва да се променя
И се срещат много християни-войници. А и много войници обърнати в християнството започват да се питат дали да продължават да служат в Армията.
Ориген се занимава с проблема като използва Мат. 26:52" Който вади меч от меч ще умре" Но определено използва стиха извън контекста на Писанието.
Каноните на Hippolytus, писани от римски християнин като ръководство за църковна дисциплина през III в. Казват, че "християнин - войник трябва да бъде поучаван да не убива и да отказва това, дори ако му е заповядано." Противоречието да си християнин и войник може да се разбере, когато човек разбере че Армията е изпълнявала и пожарникарски и полицейски дейности.
Християните не служат в армията и през II и III в., поради идолопоклонническата клетва за вярност към императора.Поради същата причина те не заемали и други правителствени постове. Няма сведения за християнин заемащ пост в армията и във властта до 250 сл. Хр.
В книгата на Ориген " Contra Celsum", която е отговор към нападките на езическия философ Celsus, , според Celsus, ако всеки има поведение на християнин и отказва да служи в имперските сили то Рим ще падне в ръцете на варварите задно с останалия свят. Ориген твърди, че ако всички римляни са християни и варварите нападнат Рим , то Бог ще ги спаси по свръхестествен начин. Христос е обещал, че ако два или трима се молят в Неговото име то ще им бъде камо ли цялата империя.
След като император Константин провъзгласява империята за християнска в началото на IV в. То и църквата променя своето учение относно войната. Интерес представлява запитването на римски генерал, командващ армиите в Северна Африка дали да поведе войниците си в битка или да се оттегли в манастир. В отговор Августин му отговаря, че може човек да служи в Армията и да следва Христос.Неговата теория за " справедлива война" съдържа правила за воденето на война и там той твърди, че война може да се води с цел възстановяване на мира и за извоюването на справедливост. Войната трябва да се ръководи от военачалник мотивиран от Божията любов.Без насилия, опожарявания, кланета и грабежи.Тези личности включени в християнски служения като свещеници , монаси и др. не могат да участват във военни действия.
Ще си позволя да напиша основните критерии за водене за справедлива война ? Речник за християнска етика?, IVP, 1995г.
1. Справедлива кауза
Единствената ? справедлива? война е явна и неоправдана агресия срещу собствената държава или съседна държава, която не е способна да се защити сама.
2.Справедливо намерение
Единственото справедливо намерение е възстановяването на мира. Не трябва да има никакъв мотив на отмъщение.
3. Последна възможност
Употребата на военна сила трябва да бъде последна възможност за разрешаване на даден конфликт. Всички останали възможности като международни преговори и т.н. са напълно изчерпани и са пропаднали.
4.Правилният приоритет
Решението на да се започне война трябва да бъде взето от най-висшия правителствен или международен орган, имащ това право. Освен това, започването на война трябва да бъде от предшествано от официална декларация по този повод.
5.Определени рамки
Една война трябва да бъде водена в точно определени рамки- достатъчни за отблъскването на евентуална агресия и възстановяване на справедливостта.
6. Разумен шанс за успех
В случай, че не може да бъде постигнат справедлив мир, войната ще донесе само допълнително страдание. По тази почина, тя трябва да бъде предприета само в случай на разумен шанс за бърз успех, а при условие , че този ? шанс? избледнее, войната трябва да бъде прекратена.
7. Пропорционалност
Средствата, използвани по време на бойните действия трябва да бъдат в синхрон с поставените цели. С други думи, целите трябва да оправдават средствата, а не обратното. Освен това, причинените щети и зло по време на война не трябва да надхвърлят щетите и злините, които трябва да бъдат предотвратени.
8. Защита на цивилното население
Военните действия и атаки трябва да бъдат насочени само към противниковите войници. Цивилното население трябва да бъде предпазвано от въвличане във военни действия и да бъде защитавано от негативните последици на войната.

Публикувано на 09 април 2004 г. в 10:39:00 ч. от потребител 184
Здравейте. Четох разните пацифистични неща, но аз не сам пацифист:
Quote:
|
Ако обаче се предадем, печелим със сигурност чиста съвест - т.е. че не сме убивали никого през живота си и може би също пощада, на основание молбите си, смирението си и евентуалното позоваване на множеството конвенции защитаващи мирното население по време на война. |
|
ХЕхехе, ако тва са арабски фанатици да ви убият ще е най-доброто нещо което могат да ви направят, конвенции, надявай се... Нали и краъстоносците са били християни а са правили всякакви золуми, във войната човешкия живот няма стойност..
Истината е че за всяко нещо си трябва откровение, ако ми каже Бог ще защитавам, ако не не....
Но мразя войните и не мисля че бих се бил за нещо...освен за приятелите ми.

Публикувано на 09 април 2004 г. в 20:31:00 ч. от потребител 514
Първо на Ники. Не ми се сърди, че не вярвам, което явно ме е лишило от вечен живот. Поради тази причина, а и заради това че съм военен ми позволи да мисля, че е по добре да започна да стрелям, отколкото да вдигна бяло знаме. Съжалявам така мисля, а и историята го доказва. Слабите ги поробват.
На Павката. Щом ти си се заел да шиеш дрехите на тези, които воюват, тогава ший поли. Щом мъжете ще осигуряват нуждите на воюващите, ший поли, /жени ще воюват/, моли се на Господ да ги пази и спи с чиста съвест ............ такъв.

Публикувано на 09 април 2004 г. в 20:48:00 ч. от потребител 460
Quote:
|
Isaia 48:22Мир няма за нечестивите, казва Господ. |
|

Публикувано на 09 април 2004 г. в 21:57:00 ч. от потребител 514
Мюнци, явно съм тъп и не те разбирам. Изясни се, ако обичаш.

Публикувано на 09 април 2004 г. в 22:34:00 ч. от потребител 514
Мюнци, ти днеска да не си се изправил по рано, като си минавал под масата и да си си ударил главата, бе приятелю?

Публикувано на 10 април 2004 г. в 00:18:00 ч. от потребител 153
Отлична справка Антил
Очевидно според нея ти си в конликт с разбиранията на ранните християни, те по някакъв начин според теб са в грешка, отказвайки да воюват за земни каузи. Само ще допълня, че свидетелството, което цитираш за християнски войници през 170 сл. Христа е всъщност свидетелство за участие на християните в обозите и други помощни дейности.
След това си написал някакви наивни дефиниции за справедлива война. Много добре звучат, но просто никога не се случват.
например т.1 пише
Quote:
|
1. Справедлива кауза
Единствената ? справедлива? война е явна и неоправдана агресия срещу собствената държава или съседна държава, която не е способна да се защити сама.
|
|
Имаме такъв пример в нашата история с войната в защита на Съединението 1885 година.
Друг подобен пример е Балканската война 1912 и Междусъюзничестката такава през 1913, когато нашите войски се сражават в защита на беззащитното българско население в Македония и Тракия . Естествено действителността е много по-сложна. Практически става въпрос за твърде чужди на христовия дух каузи.
Както каза Мюнтцер национализма е гадна религия, отровила съдбите на милиони хора и десетина поколения.
Мисля, че християните от ранната църква са били много по-разумни и последователнти просто отказвайки да участват в такива организирани от властниците на този свят убийства.

Публикувано на 28 май 2004 г. в 23:19:00 ч. от потребител 669
Ако войната стигне до прага на моя дом: СТРЯЛЯМ. Ако всички мислят така в Bg този, който би дръзнал да ни нападне държавата, ще да е просто луд самообиец. Никой няма да рискува да воюва срещу страна в която по него ще стрелят от всяка къща. Ей затъй съм за свободното придобиване и носене на оръжие.

Публикувано на 28 май 2004 г. в 23:46:00 ч. от потребител 8
Ха, аз едва сега забелязах, че нашият пораженчески приятел Emenei се бил изявил и в тази тема. И пак както винаги, е изкривил дискусията в полза на християнската пасивност и пораженчество. Национализмът бил гадна религия, и следователно християните не трябва да защитават живота и свободата на другите хора и на себе си.
Истината е, че национализмът не е единствената кауза, заради която се водят войни. Всъщност, до втората половина на 18 век национализмът въобще не съществува като идея, да не говорим да е кауза за война. Има много други каузи, заради които се водят войни, и защитата на живота, свободата и собствеността на хората е една възвишена кауза, за която си заслужава да бъдат наказвани престъпниците.
По думите на един от основателите на Съединените Щати, Томас Джеферсън, "Дървото на свободата трябва редовно да бъде поливано с кръвта на тираните." По-късно, по повод на Втората Поправка към Конституцията на САЩ, същият този Джеферсън казва, "Въоръжената нация е свободна нация."
Накратко, Emenei отново се е проявил като некадърен манипулатор. Заради една неправилна кауза за водене на война - национализма - той обявява, че въобще не е правилно християните да водят война за каквито и да било каузи, дори ако вижда жена си и децата си изтезавани, изнасилвани и убивани.
Аз лично не съм уверен дали във всички случаи ще защитавам България във война. При сегашните условия най-вероятно няма да я защитавам. Определено обаче, ако съм призван, бих защитавал с оръжие всеки християнин по света, който се намира под гонение - бил той в Южен Судан, Китай или Индонезия. Лигавните на отстъпническата църква, представлявана от Emenei в тази дискусия, са противни на Благовестието. Шестата Заповед определено включва защита на живота на невинни хора, особено на християни.

Публикувано на 28 май 2004 г. в 23:59:00 ч. от потребител 403
Искам да задам въпроса по друг начин, представете си че Бог реши да накаже грешниците в България като прати някоя съседна армия да ни нападне, бихте ли участва ли тогава?
Няма "справедлива" и несправедлива воина има БОЖИЯ ВОЛЯ!
Така че ето отговор ЩЕ СЕ БИЯ НА ФРОНТА АКО Е БОЖИЯТА ВОЛЯ.
[addsig]

Публикувано на 29 май 2004 г. в 23:42:00 ч. от потребител 514
Quote:
|
Искам да задам въпроса по друг начин, представете си че Бог реши да накаже грешниците в България като прати някоя съседна армия да ни нападне, бихте ли участва ли тогава?
Няма "справедлива" и несправедлива воина има БОЖИЯ ВОЛЯ!
Така че ето отговор ЩЕ СЕ БИЯ НА ФРОНТА АКО Е БОЖИЯТА ВОЛЯ.
|
|
Бого пак е на върха на умствените си възможности. Значи, Бог праща съседна армия да накаже грешниците? Как ще ги избиват? По списък спуснат от Бога или покрай сухото ще изгори и мокрото? Бого, ти на коя страна ще се "биеш", при все че се съмнявам дали можеш да си избършеш сополите сам, а камоли да да отидеш на фронта? От твоя пост излиза следното: Ако си повече българин, ще трябва да се биеш срещу Бог, ако си истински християнин, ще трябва да избиваш българи! Ти какъв си?

Публикувано на 30 май 2004 г. в 01:10:00 ч. от потребител 341
Това че отказваш да вземеш участие във война воден от Христовата заповед-"скрий ножа в ножницата" не е слабост или малодушие а преди всичко вяра затова, че Бог комуто служиш държи живота ти и този на твоите близки в своите ръце. Много християни са умирали мъченически затова, че са отказали да воюват.За кое е неоходима по-голяма вяра:
Да не воюваш оставяйки всичко в Божиите ръце или,
Да вземеш оръжие и да положиш своето упование наполовина върху себе си и, наполовина върху Бога?

Публикувано на 30 май 2004 г. в 23:25:00 ч. от потребител 514
Бог да пази страната ни от такива защитници!
[ Това съобщение беше редактирано от: liubopitko on 2004-05-30 16:26 ]

Публикувано на 26 юли 2004 г. в 06:45:00 ч. от потребител 790
Защо Любопитко си редактира съобщението?

Публикувано на 26 юли 2004 г. в 17:36:00 ч. от потребител 788
Воината е кожмар,но условията в тоя свят изискват по-разли4ен подход от тоя в Едем,например.Бог е тоя,които е режил да съжтествуват репресивни органи като полиция и армия/не само това,но и ги е благословил в деиността им:"дал е ме4 на владетеля"/...И аз бих искал да пижа само стихове,ама веднъж се наложи да уловя и заколя един красив котарак,зажтото полудя/смятам,4е разбирате примера ми/.

Публикувано на 29 юли 2004 г. в 21:23:00 ч. от потребител 786
>
[ Това съобщение беше редактирано от: metA on 2004-08-07 06:17 ]

Публикувано на 01 август 2004 г. в 16:02:00 ч. от потребител 786
[ Това съобщение беше редактирано от: metA on 2004-08-07 06:18 ]

Публикувано на 01 август 2004 г. в 16:06:00 ч. от потребител 786
Това ще остане в съзнанието ти и би могъл да напишеш не само стихове за излекуването на болни животни но и цяла поема за съзнанието

Публикувано на 01 август 2004 г. в 16:06:00 ч. от потребител 788
гладен бях
Не ми се получи илюстрацията,бе

Пиша от зала,а тогава ми свършваше и времето...Приемете,че съм се обадил неподготвен...
Но пък смятам,разбирате общата ми идея

Публикувано на 01 август 2004 г. в 16:10:00 ч. от потребител 788
ето,почвам:
Клах гo котарака,
кормих го с теслата.
Но въпрос основен
мъчи мозuкът от глад отровен-
що не купих килограм каима
че е с същия състав и тя?
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-01 09:11 ]</font>
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2004-08-01 09:14 ]

Публикувано на 02 август 2004 г. в 20:32:00 ч. от потребител 403
Сестрами работеше в колбасарска фирма, от тогава е почти вегетарианка, както и бифшите и колеги.
Съвет; за нищо на света не купуваите кремвриши,дори и наи рекламираните

.[addsig]

Публикувано на 04 август 2004 г. в 19:29:00 ч. от потребител 809
AKO BULGARIA VLEZNE V VOINA 6TES BIA S NEVEROIATEN XUS OSOBENO AKO E TURCIA.TOVA 4E 4OVEK E SPASEN NE GO OPRAVDAVA DA NE ZA6TITAVA SOBSTVENATA SI RODINA,VSE EDNO DA NE NI PUKA ZA BULGARIA KAKVO STAVA V STRANATA NI,NALI ZA TOVA SME VIARVA6TI PURVO ZA DA SE MOLIME ZA DOBROTO NA NACIATA I DA PRAVIME VSI4KO VUZMOJNO ZA DA IA ZA6TITAVAME.

Публикувано на 04 август 2004 г. в 20:12:00 ч. от потребител 460
SAINTBOJO трябва да разясниш някой неща за вярата си.
1. биеш с хъс срещу други християни, по възможност убувайки ги?
2. ти подчертаваш някакъв дълг към определене институция -държавата ами ако си роден в ислямска държава пак ли зачиташ подобен дълг.
3. за какво сме вярващи не стана ясно- за спасение ли сме вярващи или за да служим на институции.
4. да я защитиме...това пак говори за определена концепция в иначе изменящо се време в което идеята за националност се размива.
определено нищо не разбрах от този пост, опитай се пак да изкажеш мнение.

Публикувано на 04 август 2004 г. в 20:34:00 ч. от потребител 403
Понеже за разлика от някои тук сам бил в казармата нека да споделя някои впечатления; за цялала година служба съм изтрелял 5 патрона и хвърлил една граната, а за наблюденията ми на командващия и кадровия състав в БНА

, има само едно грубо но единственно правилно определение; алкохолизирани нещастници. Когато отидехме на учение всички се напиваха като прасета, драифаха и лягаха в помията си, такава "армия" не е спосбна да се грижи за себе си, камо ли за сигорноста на държавата.
Така че отговора е : не няма да се бия на фронта защото няма да има такъв.[addsig]

Публикувано на 05 август 2004 г. в 23:15:00 ч. от потребител 788
Мюнцер,апостолът пише:
Римляни 13
"1 Всеки човек да се покорява на властите, които са над него; защото няма власт, която да не е от Бога, и колкото власти има, те са отредени от Бога.
2 Затова, който се противи на властта, противи се на Божията наредба; а които се противят ще навлекат осъждане на себе си.
3 Защото владетелите не причиняват страх на добротвореца, но на злотвореца. Искаш ли, прочее, да се не боиш от властта? Върши добро, и ще бъдеш похвален от нея;
4 понеже владетелят е Божий служител за твоя полза. Но ако вършиш зло, да се боиш; защото той не носи напразно сабята, понеже е Божий служител, мъздовъздател за докарване гняв, върху * този, който върши зло.
5 Затова нужно е да се покорявате не само поради страх от гнева, но и заради съвестта.
6 Понеже за тая причина и данък плащате. Защото владетелите са Божии служители, които постоянно се занимават с тая длъжност.
7 Отдавайте на всички дължимото: комуто се дължи данък, данъка; комуто мито, митото; комуто страх, страха; комуто почит, почитта."
И забележи-пише го за християни,които живеят в границите на една не само езическа,но дори антихристиянска империя.Павел не казва просто:"Не се противете",но казва"Служете!"
Друг е въпросът когато изискват от теб нещо,което е в противоречие с евангелието.Да убиваш при военни деиствия НЕ Е В ПРОТИВОРЕЧИЕ С ЕВАНГЕЛИЕТО.Християните в римските легиони имаха проблем не с ползването на меча,а с изискването да се поклонят на императора като на Бог,
Иска ми се да коментираш тази позиция и да ми кажеш,ако намираш слаби места.
П.С.Във воините на империята с Арменското царство,което е приело християнската религия,дали са участвали християнски легионери?Не съм запознат с тоя момент-след като Армения приема Христа,дали води воини с Римската империя??Имаш ли информация по въпроса??