Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Чудесата в миналото и днес > Какво е Божието царство?
Оня ден ме питаха какво е Божието царство и не можах да им отговоря пълноценно. Дайте да пообсъдим тази тема ...

[ Това съобщение беше редактирано от: zhoro on 2004-04-02 13:19 ]

Еми пускасш търсачката и вадиш доста стихове.
Наи общото е, че Бог е цар и ние сме в неговото царство![addsig]

nz zhoro.. az ne mislq 4e moje da se otgovori istinski pulnosenno na tozi vupros, tui kato toi edva li e lesno iz4erpaem. Trqbva mn da se raziskva po nego, za da stane takuv.

Много добър въпрос!
Жалко, че чак сега го виждам.
Значи какво казваше Йоан - "Покайте се, Божието царство наближи",
Точно това е благата вест. Когато изпрати учениците Си, Той им заръча ( Мат 10:7) " И като отивате, проповядвайте като казвате " Небесното царство наближи" ( а не " Исус ви обича и умря за вас" - някои пастори казват, че това е благата вест).
Та значи Небесното Царство или Божието Царство, според мен означава че Сатана е победен веднъж завинаги. Божието царство се отнася към Царуването на Сина. Словото казва, че Той е на трона и царува.
Той управлява света.
Тук някой богослов би могъл да каже каква е тънката разлика между урпавлението в Стария завет - несъмнено Бог управлява света още от самото му начало, и това в Новия.
Виж това е добра тема... Аз обикновенно имам един богослов под ръка, ама точно в момента спи. Божидаре, може ли ти да го разясниш това? Мойте скромни познания са дотук

Аз пък си мислех, че Божието царство е настъпило вече, след като Исус е възкръснал.[addsig]

Да тогава е настъпило.

A преди това какво е било? Къде е било Божието царство?

Eвангелие от Лука
"Но ако Аз с Божия пръст изгонвам бесовете, то Божието царство е достигнало до вас."
"А Исус попитан от фарисеите, кога ще дойде Божието царство, в отговор им каза: Божието царство не иде така щото да се забелязва; нито ще рекат: Ето тук е! или Там е! защото, ето Божието царство е всред вас."

"Божие царство" и "Небесно царство едно също ли е?

Quote:
"Божие царство" и "Небесно царство едно също ли е?



Да. "Небесното царство" се използва в Матея, а "Божието царство" в другите евангелия. Но като сравним характеристиките на "небесното царство" в Матея с тези на "Божието царство" в другите евангелия, те напълно съвпадат.

Това са просто две названия на едно и също царство. Едното показва произхода на царството - от небето - а другото показва личността на Царя - Бог. Както например, "Франкската империя" и "империята на Карл Велики" е едно и също название.

Кога Исус идва в царството Си?

Quote:
И каза: [Господи] Исусе, спомни си за мене, когато дойдеш в Царството Си.



При смъртта Си ли?

Quote:
А [Исус] му рече: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с Мене в рая.




п.п: Да добавя, че допускам че молбата на разбойника може да не е формулирана правилно, понеже въпреки вярата си, той не е запознат с много неща

[addsig]

[ Това съобщение беше редактирано от: dan_iil on 2004-06-04 07:13 ]

dan_iil, прочети следните глави:

Дейвид Чилтън, Възстановеният рай, Глава 8, "Идването на Царството"

Кенет Джентри, Той ще владее, Глава 11, "Изпълнение"

Гари Демар, "Чули сте, че е било казано": 15 погрешни разбирания на Библията, които правят християните безсилни, Глава 11, "Божието царство не е дошло" и Глава 13, "Божието царство не е от този свят"

Там можеш да видиш цялостно описание на значението на това, че Христос влиза в царството Си. Макар че има едно окончателно, пълно влизане в Царството, в определен, заветен смисъл Христос вече е влязъл в царството Си.

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-06-04 07:22 ]



[ Това съобщение беше редактирано от: JC on 2004-06-04 07:26 ]

Божидаре, прочетох линковете горе. Питам се къде обаче беше Исус преди това, Той не беше ли Цар и преди това? В Исая, мисля че беше стиха, в който Бог казва, че добитъка и всичко по земята е негово - още преди идването на Христос?

Да Божидаре, наистина каква е разликата?
Подозирам, че не искаш да ни даваш отговора наготово, а да си размърдаме сами мозъчетата. Аз четох какво казва Исус за Божието царство, четох Матю Хенри, но не успях да намеря отговора на този въпрос.
Поздрав

Прекъсвам четенето само да поясня: Въпроса ми не е кога е дошло (или евентуално ще дойде) Царството на земята, а кое време визира дадения по-горе стих - Лука 23:42[addsig]

Божието царство е тук и сега. То не е в бъдещето, защото Исус управлява СЕГА [addsig]

Quote:
Божидаре, прочетох линковете горе. Питам се къде обаче беше Исус преди това, Той не беше ли Цар и преди това?



Великолепен въпрос! JC, изненадваш ме. Всъщност, трябва да ти кажа, че твоят въпрос е един от основните аргументи на постмилениализма срещу премилениализма. Не съм го използвал в тези форуми, защото не се е стигнало дотам.

Ето един друг въпрос, чийто отговор е по-лесен, но той дава насока за отговора на твоя въпрос:

Къде беше Исус като ИЗКУПИТЕЛ преди жертвата на Кръста? Не беше ли Изкупител и преди това?

На въпроса на dan_iil:

Quote:
Прекъсвам четенето само да поясня: Въпроса ми не е кога е дошло (или евентуално ще дойде) Царството на земята, а кое време визира дадения по-горе стих - Лука 23:42



Не е задължително въпросът на разбойника да означава конкретен момент във времето. Той просто може да означава неопределена вяра във възкресението и бъдещата слава на Исус в някакъв момент в бъдещето.

На което Исус му отговаря . . . още тази вечер си там!!! Забележете контраста в думите на разбойника ("спомни си . . . когато") и думите на Исус ("днес"). Въпросът не е "Кога Исус ще влезе в царството Си?," а "Кога разбойникът ще получи своята награда?"

За мен по-интересното в тези стихове е думата, която Исус използва за "рай" - paradeisos. Думата идва от персийски, (оригиналното звучене на персийски е pardes) и означава . . . ГРАДИНА!!! Разбойникът пита Исус за Царството, а Исус му обещава Градината! Очевидно Исус гледа на Своето царство като възстановяване на Едемската градина.

Следователно, можем да смятаме, че всяка стъпка във възстановяване на условията на Едемската градина - било то в лична святост или в господство над създанието - е действие на въвеждане и разширяване на Царството на Христос. Разбира се, това въвеждане на Царя имаше кулминация в живота и делото на Христос (Евр. 1), но то продължава в цялата история, докато всички врагове на Христос бъдат положени за Негово подножие.

1.
Quote:
Въпросът не е "Кога Исус ще влезе в царството Си?," а "Кога разбойникът ще получи своята награда?"

Quote:
Очевидно Исус гледа на Своето царство като възстановяване на Едемската градина.


T.e. да разбираме че Лк.23:43 Исус говори едновременно за мястото където душите очакват въскресението, и за Делото Си на земята?

2. В
Quote:
Разбира се, това въвеждане на Царя имаше кулминация в живота и делото на Христос (Евр. 1), но то продължава в цялата история, докато всички врагове на Христос бъдат положени за Негово подножие.


Кога започна това въвеждене?
Веднага след грехопадението ли?
[addsig]

Quote:
T.e. да разбираме че Лк.23:43 Исус говори едновременно за мястото където душите очакват въскресението, и за Делото Си на земята?



Да. Двете са различни измерения на едно и също нещо.

Quote:
Кога започна това въвеждене?
Веднага след грехопадението ли?



Да. Със следното заветно обещание:

Quote:
Ще поставя и вражда между тебе и жената и между твоето потомство и нейното потомство; то ще ти нарани главата, а ти ще му нараниш петата. (Бит. 3:15)


Quote:
Еми пускасш търсачката и вадиш доста стихове.
Наи общото е, че Бог е цар и ние сме в неговото царство!


Ето ви отговора! Там е божието царство, в търсачката! ВЕРВАЙТЕ МУ нали е богоизбран &^*^*&!

[ Това съобщение беше редактирано от: tinchev on 2004-06-06 18:24 ]

Божидаре, нямал съм някаква скрита цел когато зададох предишния си въпрос, просто следвах логически мисли: Ако царството на Исус е започнало в даден момент следователно преди него е имало друго царство - чие? И ако тогава Исус казва, че вече всичко е покорено под нозете му то преди това не е ли било всичко покорено под нозете му? Не мисля. Явно, че само с човешка логика няма да мога да си изясня нещата така че давам място на повечко попрочелите от мен . . .
А относно: Къде беше Исус като ИЗКУПИТЕЛ преди жертвата на Кръста? Не беше ли Изкупител и преди това?
Мисля, че не беше, хората преди Христос умираха без Христос, но после се казва, че Той слезе в тъмницата и проповядва на духовете . . . поне така мисля . . .

JC, не съм казал, че е имало скрита цел в твоя въпрос. Както казах на Пилат, след повече от хиляда постинга вече умея да разбирам кой въпрос е със скрита цел и кой не.

Напротив, казах, че въпросът ти е много добър.

Quote:
А относно: Къде беше Исус като ИЗКУПИТЕЛ преди жертвата на Кръста? Не беше ли Изкупител и преди това?
Мисля, че не беше, хората преди Христос умираха без Христос



Това е погрешен възглед. Христос беше Изкупител и преди това. Вярващите в Стария Завет се спасяваха чрез Христос, също както вярващите в Новия Завет. Но те гледаха към идещия Изкупител, докато ние гледаме към дошлия Изкупител. Най-забележително старозаветната вяра се вижда в думите на Йов (Йов 19:25), но тя може да се види и на много други места. Самата жертвена система, според Посланието към Евреите, е имала за цел да сочи и да напомня за идещия Изкупител.

Така че Исус беше Изкупител в процес на очакване, но все пак реален Изкупител, защото хората се спасяваха именно чрез вяра в Благовестието (Евр. 4:2). Трябваше да дойде жертвата на Кръста, за да се изяви и задействува това изкупление в материалния свят.

По същия начин, Исус беше Цар в процес на очакване, но все пак реален Цар, защото Неговият Закон беше валиден и тогава, и то за всички народи (Вт. 4:6). Трябваше да дойде жертвата на Кръста, за да се изяви и задействува Неговото Царство в материалния свят.

Определено Господ Исус Христос е цар за винаги много преди жертвата и ако някой си мисли, че Той е само от преди 2000 г. - лъже се.
Когато се опитвам да прогласявам и свидетелствам Божието царство, неминуемо ми минават през има и някои въпроси.
Първата книга в Библията е Йов. От къде Йов знаеше за Бога и от къде четеше? От къде фараона на Египед, по времето на Авраам, познаваше Мойсеевия закон и не искаше да има жената на ближния си? Кой все пак беше Мелхиседек. Библията казва Салимски цар и свещенник. Значи беше много преди Авраам и беше свещенник, значи е имало храм. Иначе къде щеше да служи Мелхиседек? Казват, че той е преобраз на Исус Христос, но все пак беше и всещенник на когото Авраам принесе десятък. Това са въпроси, които са свързани и с царството на Бога.[addsig]

Въпросите на Леон са много добри. И изводите от тях са много добри. Абе въобще, съгласен съм с Леон в последния му постинг.

Освен това, връзките, които Леон прави между Новия Завет и Стария, показват, че е чел задълбочено.

[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2004-06-07 08:54 ]

Божидаре, спомена, че тази тема е още едно доказателство за правотата на постмилениализма, би ли разяснил?

Съвсем просто е, JC. Премилениализмът настоява, че преди Второто идване на Христос земята по право принадлежи на Сатана, и следователно Църквата няма нито мандат, нито възможност да завладее света за Благовестието.

Но ние знаем, че Старият Завет съдържа стотици стихове, които казват, че Бог е Цар над земята, и заповядват на вярващите да я завладяват за Благовестието. "Господна е земята, и всички, които живеят на нея" и т.н. Ако слушаме премилениалистите, излиза, че в Стария Завет вярващите са имали повече сила и власт над земята, отколкото в Новия Завет, където те трябва да са обществено пасивни.

Разбира се, това не е вярно. Божието Царство е било в непълна, зачатъчна форма в Стария Завет, то е в по-пълна форма в Новия Завет, и ще бъде в окончателната, завършена форма след Второто Идване на Христос. Това е библейската "градация" на Царството, а премилениалният възглед за временно "суспендиране" на Царството между Първото и Второто идване на Христос е абсолютно небиблейски.

Това е интересна тема и може много да се търси и да се говори. Божието царство и Неговия град, както е писано слиза от небето и вече е сред нас. Той винаги е бил сред нас и горко на онзи, който няма да влезе в славата му. Замислете се кои са тези, които остават отвън и не влизат? Това за блудниците, страхливците, неверниците, кучетата (както в евангелието беше писано) и всеки, който твори лъжа. Просто Божието царство е същото както и преди създанието на света. Не сте ли чели писаното, че древните слизаха и възлизаха в Божия град? Как се нарича Божия град? Казват Йерусалим. Или по-точно Йерус-Салим. Както означават тези две думи? Йерус слиза в Салим и двата стават един. Пак ще задам въпросите си от предния си пост. Първата книга в Библията е Йов.От къде Йов знаеше за Бога и от къде четеше? От къде фараона на Египед, по времето на Авраам, познаваше Мойсеевия закон и не искаше да има жената на ближния си? Кой все пак беше Мелхиседек. Библията казва Салимски цар и свещенник. Значи беше много преди Авраам и беше свещенник, значи е имало храм. Иначе къде щеше да служи Мелхиседек? Казват, че той е преобраз на Господ Исус Христос, но все пак беше и всещенник на когото Авраам принесе десятък.[addsig]

Божидаре,

Би ли отговорил на въпросите от последният постинг на Leon.

Какво е Царството Божие?- един от добрите въпроси в този форум. Но явно е, че отговор , Zhoro , не си получил все още........ Затова реших да насоча вниманието на всички /без изключение/ от този форум, да размишлявате върху този стих: " БОЖИЕТО ЦАРСТВО Е ПРАВДА ,МИР И РАДОСТ В СВЯТИЯ ДУХ " --какво означава според вас този стих...?

Божието царство винаги е било, тъй като Бог е бил винаги цар. По-интересно е, supervisor, кога е достигнало до теб. Господ каза, че Божието царство е квас, което една жена замеси в три мери брашно, докато всичкото вкисна.[addsig]

Вси4ки казаха доста истински и из4ерпателни думи по темата ,4е няма какво да се допълни ,за мен ли4но това е смисълът на живота ми БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО Божият мир и пълнота да е в живота ви