Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Други дискусии > Може ли да се добавя към канона?
Здравейте, имайки предид, че канона е сборника от оторизираните от бащите на вярата книги във Библията аз имам един въпрос. Може ли да се добавя към него? Знам, че във Откровение пише, че този който добавя или премахва от Словото е проклет - ама те не са имали нов завет. Писмата на Павел и Евангелията са циркулирали между църквите ама не са били прието като Божието слово. Ето защо питам този въпрос.
Четох посланията на Апостол Павел и ми направи впечатление, че той самият споменава за писма които ние ги нямаме в Библията. Примерно, във Коринтяни той говори за първо писмо - което ние го нямаме ( или е някакси вплетено във 1 Коринтяни). После говори за писмото до църквата във Лаодесия ....
Та, въпроса ми е,
Ако в разкопки се открие част от послание на Павел към една от тези църкви което ние го нямаме в Библията как ще се подходи?
Нека приемем, че това писмо има точните признаци съпътстващи Полови писма. Нека предположим, че има фразата (Това пиша аз Павел със собствената си ръка) и изследвания на учените показват, че това писмо съвпада с богословската мисъл на Павел, с две думи ... 100 % писмо на Павел.
Ще си се прибави ли това послание във канона или ще служи като историческа находка и източник на окуражение подсилване на вярата ни, а нетолкова като Божие Слово т.е. част от Библията (канона)?

Веднага се редактираи че тук не се накурнява авторитета на Библията дори и с правописна грешка![addsig]

Ne znam koi si, i ot kade si. Ne znam i koi e slozil tozi wupros, ama e mnogo, mnogo interesen. Ako ne mozete da otgoworite si mal4ete - zastoto ot takiwa kato was Bozieto slovo strada w drugi strani.
Ako zadawaneto na neudobni waprosi otnostno Bibliqta te prawi nerwen - to ne e zle da popro4etesh malko, da si razshirish swetogleda - zastoto waprosi kato tozi ste gi ima, i to mnogo ... i ne e waprosa dali gi izbqgwame ili ne (zastoto ne znaem) a KAK OTGOWARQME.
Oste wednaz ste kaza SUPER WAPROS - ne znam otgowora i se nadqwam nqkoi RAZUMEN da dade RAZUMEN otgowor.
ps: Bogoizbraniq - ti nesto si mnogo zle s prawopisa susto - taka 4e, nedei poprawq.

Поне не пиша на олигофреница.[addsig]

Ще изкажа личното си мнение. Ако има богослови може и да не са съгласни.
Значи ако условията са такива:
Quote:
Ако в разкопки се открие част от послание на Павел към една от тези църкви което ние го нямаме в Библията как ще се подходи?



Считам, че може да добави към канона. И точно този цитат в Откровение мисля, че не може да се приложи към цялата Библия. Доколкото си спомням той се отнасяше само за книгата Откровение. Ако си помислиш реално след 20 века примерно дали Бог няма да е открил повече на светаза Себе си и за Създанието? Тогава значи ли, че ще се държим само за разбирането което имаме сега? Както и да е, де. Ако се открие оригинал, според мен трябва да се прибави към Словото.

[ Това съобщение беше редактирано от: Teodora on 2004-03-31 17:50 ]

Подкрепям Богоизбрания в критиките относно правописа. Понякога ме е срам, че в християнски портал има толкова много правописни и пунктуационни грешки - много повече отколкото в езически сайтове. Как ще учим езичниците на ум и разум, а не можем да научим правописа на собствения си език?

По въпроса за "откриването" на някое от неоткритите послания на Павел, ще цитирам Уестминстърската изповед на вярата, Глава I, точка 8:

Quote:
Старият Завет на еврейски (езикът на Божия народ в миналото), и Новият Завет на гръцки (който по времето на неговото написване е бил най-разпространен сред всички народи), бивайки непосредствено вдъхновени от Бога, И ЧРЕЗ НЕГОВАТА ЛИЧНА ГРИЖА И ПРОВИДЕНИЕ ПАЗЕНИ ЧИСТИ ПРЕЗ ВСИЧКИ ВЕКОВЕ, са автентични; така че във всички спорове относно вярата Църквата трябва да се позовава на тях като на краен авторитет. Но тъй като тези оригинални езици не са познати на всички Божии хора, които имат право право на достъп и интерес в Писанията, и имат заповедта в страх от Бога да ги четат и изследват, те трябва да бъдат превеждани на разговорния език на всеки народ, до който достигат, за да може Божието Слово да обитава изобилно във всички, за да Му се покланят по правилния начин, и чрез търпение и утеха в Писанията да имат надежда.



И така, нашата увереност във валидността на Библията като Божие Слово се крепи не само на делото на Ранната Църква, на която Святият Дух е дал способността да отдели Писанията, които са пряко вдъхновени от Бога, но също и на вярата, че Бог активно работи в историята да запази Своето Слово чисто и автентично във всички векове. Ако имаше нещо повече да се добави към Божието Слово, Той щеше да го е добавил още в първите векове на Църквата. Причината посланието на Павел към Лаодикийците да се изгуби не е човешката немарливост (макар че това може да е второстепенната причина), а Божието Провидение - просто Бог не е счел за необходимо това послание да присъствува в Канона. Ако Той не е счел за необходимо да го прибави тогава, съвсем сигурно е, че това послание вече няма никога да се намери.

Да обобщя: Въпросът е добър. Но той е въпрос на вероятност, а не въпрос на Божието Провидение. Със същия успех можем да попитаме какво ще стане ако Бог дойде и ни каже, че няма Бог.

Божидар,напиши пак това изречение,ама с големи букви.И ако може да излиза като лого най-отгоре на страницата на сайта ,няма да е зле.."така че във всички спорове относно вярата Църквата трябва да се позовава на тях като на краен авторитет". ....И наблегни на думата авторитет и дай разяснение какво означава тя...Естествено,че тук има участници който са къде -къде по-умни и знаещи от "някакава си"Уестминстърската изповед на вярата-че те имат мнение по-всичко,което да е противоположно на Божето Слово...А всъщност може де се прибавят разни книги,защо не.Мормоните това са направили,те не отхвърлят изцяло Библията,но са си прибавили тяхната книга на Мормона/абе звучи ми като Мамона/.И тя е открита от един психопат много по- късно от Библейските времена,че чак в Америка...

[ Това съобщение беше редактирано от: pavkata on 2004-04-01 01:45 ]

Въпросът за непогрешимостта на Божието Слово е важен въпрос. Често ние, християните, биваме атакувани поради това, че не подхождаме "критично" към истината, а уповаваме сляпо в непогрешимостта и крайния авторитет на една книга - Библията. Много често християните се опитват да отговорят на тези въпроси чрез християнски "критичен" поглед върху Библията. Въпросът, зададен от zhoro, се доближава много до тази "критичност" към Библията.

Важно е да се разбере, че езичниците също имат непогрешими авторитети. Въпросът никога не е "критичност срещу сляпа вяра в непогрешимостта." Въпросът винаги е Чие слово ще бъде прието за непогрешимо, Божието или човешкото?

В Българска Християнска Интернет Библиотека има една малка книжка - само 60 страници - на тази тема, която би трябвало да прочетете:

Р. Дж. Ръшдуни, Непогрешимостта: Неизбежният възглед

Като цяло следствието е, че когато ние, християните, биваме атакувани за нашата "сляпа вяра" в непогрешимостта на Библията, не трябва да отговаряме с възприемане на "критичен подход" към Библията. Обратното, трябва да показваме на невярващите, че те са привърженици на сляпа вяра в непогрешимостта на човешкото слово (било то философиите на Платон и Аристотел, или Маркс и Енгелс, или утопията на демокрацията). Християнската апологетика не противопоставя "вяра срещу разум," а "вяра в Бога срещу вяра в човека."

Вярата в човека предполага непоклатима вяра в способността на човека сам да достигне до истината чрез своите собствени усилия. Обратното, вярата в Бога предполага непоклатима вяра в непогрешимостта на Божието откровение, дадено ни в Божието Слово, което чрез Божието провидение е доведено до нас в чиста и автентична форма. Всички спекулации на тема "непогрешимостта на Писанията" са отклонение от вярата.

Да изясня нещо за канона, тои е бил приет на църковен събор но преди дова текстове на книгите от НЗ са били разпространени по цял свят между вярващи, така че канона просто е документирал вече съществуващи авторитети. А СЗ по добре да не се обсъжда че ако някои изкопае 11 заповед, може и да пуснат продължение и на матрицата .[addsig]

Божидаре,
Много ти благодаря за отговора на моя въпрос. Въпросът ми не е критичен (поне това не беше мойта цел. Наистина твоят отговор ми помогна и се радвам, че насред всичките други участници в този форум ти също отговори - много авторитетно според мене. Благодаря ти. Бог да ни благославя всички и да ни дава мъдрост, за да разбираме Словото Му, а чрез това и да израстваме във познанието и вярата ни в Него