
Здравейте, имайки предид, че канона е сборника от оторизираните от бащите на вярата книги във Библията аз имам един въпрос. Може ли да се добавя към него? Знам, че във Откровение пише, че този който добавя или премахва от Словото е проклет - ама те не са имали нов завет. Писмата на Павел и Евангелията са циркулирали между църквите ама не са били прието като Божието слово. Ето защо питам този въпрос.
Четох посланията на Апостол Павел и ми направи впечатление, че той самият споменава за писма които ние ги нямаме в Библията. Примерно, във Коринтяни той говори за първо писмо - което ние го нямаме ( или е някакси вплетено във 1 Коринтяни). После говори за писмото до църквата във Лаодесия ....
Та, въпроса ми е,
Ако в разкопки се открие част от послание на Павел към една от тези църкви което ние го нямаме в Библията как ще се подходи?
Нека приемем, че това писмо има точните признаци съпътстващи Полови писма. Нека предположим, че има фразата (Това пиша аз Павел със собствената си ръка) и изследвания на учените показват, че това писмо съвпада с богословската мисъл на Павел, с две думи ... 100 % писмо на Павел.
Ще си се прибави ли това послание във канона или ще служи като историческа находка и източник на окуражение подсилване на вярата ни, а нетолкова като Божие Слово т.е. част от Библията (канона)?
Четох посланията на Апостол Павел и ми направи впечатление, че той самият споменава за писма които ние ги нямаме в Библията. Примерно, във Коринтяни той говори за първо писмо - което ние го нямаме ( или е някакси вплетено във 1 Коринтяни). После говори за писмото до църквата във Лаодесия ....
Та, въпроса ми е,
Ако в разкопки се открие част от послание на Павел към една от тези църкви което ние го нямаме в Библията как ще се подходи?
Нека приемем, че това писмо има точните признаци съпътстващи Полови писма. Нека предположим, че има фразата (Това пиша аз Павел със собствената си ръка) и изследвания на учените показват, че това писмо съвпада с богословската мисъл на Павел, с две думи ... 100 % писмо на Павел.
Ще си се прибави ли това послание във канона или ще служи като историческа находка и източник на окуражение подсилване на вярата ни, а нетолкова като Божие Слово т.е. част от Библията (канона)?