Къде го казва това Гари Норт? Дай книга и глава, за да видим контекста. И казва ли, че онези, които не искат да останат граждани и не искат да се кръстят, трябва да бъдат
изгонени от страната? В България сега в момента живеят много хора, които не са граждани. Това означава ли, че те са гонени от страната?
Quote:
|
После по някакъв начин показва колко е неморална социалната система като цитира забраната в Мойсеевия закон да се принасят парични средства от проститутки и обратни в храма. Чудя се защо не се аргументира с това че в езерата на Флорида има алигатори, горо-долу също толкова общо има. |
|
Много е трагично състоянието на Emenei. Аз казвам, че има значение откъде идват парите за всяко нещо. Това е библейски принцип и примерът с парите за Храма го показва. Крадените пари са крадени пари, независимо за какви добри цели се използват. Системата, която живее на крадени пари, е сатанинска система, независимо на колко добра се прави.
Естествено, Emenei няма да желае да види библейския принцип, който тези стихове показват. Няма значение. Важното е читателите да го видят. И да осъзнаят каква е истинската религия на Emenei. И да решат дали да продължат да са премилениалисти.
Quote:
|
Значи след като обясняваше как социалната система е кражба и как всъщност това е най-пъкленото антихристиянско дело Божидар най-сетне се изправи пред факта, че пуританите в северноамериканските колонии прилагат социална система. Как да излезе от това положение? Ами с вица, че онова е доброволна социална система |
|
Не съм казвал, че са прилагали "социална система." Казвам, че са си плащали данъците доброволно. Как знам, че са ги плащали доброволно? Ами нямало е данъчна полиция. Хората, които не са плащали данъци, просто са нямали политически права на гласуване. Но е нямало механизъм за
задължаване на хората да плащат колективно социално осигуряване. Emenei просто лъже. В ранните колонии просто е нямало данъчна принуда.
Все пак остава най-важният въпрос:
Къде в Библията се говори за държавно принудително отнемане на пари?
Quote:
|
Сега малко факти: естествено че социалната система е доброволна- тя е грласувана от всички мъже имащи право на глас и това гласуване представлява тяхното съгласие да бъде създадена такава система . . . С това доброволността на системата свършва- всеки който не плаща данък с който се подпомагат бедните, с който се издържат училищата и университетите(!!!) се санкционира от институциите. Всеки, който не праща детето си в общинското училище губи родителските си права.
Днешната социална система е точно толкова доброволна, колкото и тази в колониите. |
|
В моята статия показах, че Emenei отрича Библията, и на нейно място поставя езическата теория на Жан Жак Русо за Общата Воля. Отново ще цитирам думите на езичника Русо, за да видят всички как езичникът Emenei му подражава:
Quote:
|
За да може общественият договор да не бъде празна формула, той негласно включва дейността, която единствена може да даде валидност на всичко останало, когато някой откаже да се подчинява на общата воля, да бъде принуден от цялото тяло да го направи. Това не е нищо друго освен че той ще бъде принуден да бъде свободен; защото това е условието, което, като предава всеки гражданин на неговата страна, го освобождава от всякаква лична самостоятелност. В това е ключът за действието на политическата машина; единствено това легитимира гражданските дейности. . . . |
|
Накратко, Общата Воля е воля на насилие и принуда над малцинството, което не е съгласно с мнозинството. Мнозинството може да гласува закони, с които да отнема парите и собствеността на малцинството за своите си цели, и ако малцинството не желае да се съобрази, трябва да има санкции. Русо е идеолог на тоталната тиранична държава. Emenei е неговият съюзник. Библейската свобода е трън в очите на Emenei и Русо.
Ако е така, тогава какъв е проблемът на Emenei с Гари Норт? Emenei сам цитира от Гари Норт следното:
Quote:
|
Ако, обаче, мнозинството от гласоподавателите влязат в завет с Бога и се съгласят да съобразят законите на нацията с Божиите закони. . . . |
|
Това, според Emenei, е незаконно. Защо? Демократичните процедури са спазени - мнозинството гласува. Според принципите на Emenei имаме
доброволно покръстване на нацията - хората гласуват за това. Тук обаче доброволността свършва - всеки, който не е кръстен, трябва да бъде санкциониран от системата. Забележете, не да му бъдат отнети собствеността, или насила да му бъде променена религията, нито да бъде изгонен от страната, а просто няма граждански права, тоест няма право да гласува на избори. Иначе той си остава под правната закрила на закона (Изх. 12:49) и държавата е длъжна да го закриля от престъпници.
Ако Emenei така вярва в "доброволната" Обща Воля, тогава какъв му е проблемът с Гари Норт?
Божиите закони. Центърът на думите на Гари Норт е в Божиите закони. Божият закон означава защита на живота, свободата и собствеността на хората. Езическата държава означава отнемане на собствеността на хората за целите на политици и чиновници, а за тези, които не искат да дават собствеността си, това води до отнемане на свободата, а крайната санкция, разбира се, е отнемане на живота.
Тоест, Emenei приема "демократичните процедури" само тогава, когато те водят до колективна кражба. Но когато те водят до приемане на Божиите закони като основен закона за нацията, тогава Emenei е разярен.
Човекът просто мрази Божия Закон. И обича кражбите. Особено колективните кражби.
Quote:
|
Оттам нататък неплащането на тези данъци се санкционира, както и при пуританите. |
|
Ето отново. Как се е санкционирало неплащането на данъци при пуританите? Дай ни исторически примери. Каква е била институцията, която ги е санкционирала. Дай конкретни примери за санкции за неплатени данъци в американските колонии.
Тъй като това е поредният опит на Emenei да манипулира онези, които не познават историята, ще поясня - няма исторически данни за държавни санкции срещу неплащането на данъци в американските колонии. Няма институция, която да налага данъците, няма и съдебни решения за това. Нека Emenei да даде факти.
Quote:
|
(каквата в Англия, откъдето бягат няма, пуританите са нещо като пионери и в социалното осигуряване) |
|
Да. Пуританите са били много недоволни, че в Англия не им вземат парите за социална система, и затова се преместват в Америка, за да си създадат истинска принудителна социална система, каквато в Англия няма. Просто хората много искат да има данъчни чиновници, данъчна полиция, държавно насилие и принуда, а пък в Англия ги няма тези неща. Няма данъчна полиция, няма държавна принуда . . . как да живееш в такава страна? Затова те отиват в Америка и си създават още в самото начало всички принудителни неща, които им харесват.
Quote:
|
Много си весел- социалната система в колониите функционира благодарение на данъци, които самите колонии си налагат. |
|
Сигурно. Първо, това за "социалната система" е измислица. Emenei взема няколко изолирани случая и прави от тях "система." Като цяло заселниците са съзнателни индивидуалисти, и с изключение на Масачузетс в самото начало, рядко се впускат в социалистически колективизми. Интересно, всички историци, дори българските, знаят за радикалния индивидуализъм на американските колонисти, само Emenei си измисля "социални системи."
Второ, има ли исторически сведения за данъчна полиция в колониите? Ако има такива, Emenei ще е първият историк, който е разкрил такива сведения.
Така, нека да го кажа ясно: Emenei лъже, че е имало "социална система" в американските колонии. Имало е изолирани местни случаи на съвместна доброволна взаимопомощ или градски училища. Обща принудителна "система" е нямало. Заселниците са били твърде индивидуалистични, за да допуснат какъвто и да било принудителен колективизъм.
И все пак, остава по-важният въпрос: Къде Библията изисква създаването на принудителна "система"? Заповедите за икономическа милост и грижи са заповеди към индивидуалните собственици и семейства. Има ли предписания в Библията за създаване на такава система, има ли санкции, налагани от земна институция?
Quote:
|
Да, необходима е социална система- единствено чрез система могат да се посрещнат нуждите на хората в беда, тази система трябва да е децентралицзирана, да имао свободен достъп на частната инициатива и т.н., но при всяко положениеу трябва да има социална система. |
|
Добре. Ако Emenei смята, че трябва да има такава система, нека да работи, да изкара пари, и да си я направи сам. Това не е забранено в Библията. Той обаче не иска това. Той иска той да се възползва от тази система, а ние другите да плащаме за нея. Иска да използва езическата държава и да отнема парите на онези от нас, които вярваме в доброволната благотворителност и искаме да даваме конкретни помощи на конкретни хора - родители, близки, деца. Аз искам да изпълня заповедта от Бога да се грижа за децата си и за родителите си. Това е първата ми грижа. Едва след като съм се погрижил за домашните си, тогава ще се грижа за другите.
Emenei обаче иска аз да се грижа първо за неговата жена, да й плащам заплатата, и ако остане нещо, да се погрижа за децата си и за жена си и за родителите си. И е готов да използва насилие, за да ми попречи да изпълня Божията заповед да се грижа
първо за домашните си.
Quote:
|
И наличиато на такава система по никакъм начин не е кражба. |
|
Явно Emenei не е наясно с понятието "кражба." Или е дотолкова предан на светската система, че отказва да приеме библейската заповед.
Добре. Нека отказва. Нека всички да видят как премилениализмът изкривява Божия Закон.
Quote:
|
Още по-малко лекарите и дефектолозите трябва да обръщат внимание на обидите на Божисдар и да приемат унизителното му предложение да работят с чувство на вина, защото "нямало къде другаде" и прочее глупости. |
|
Emenei поставя тези лекари в един кюп, и ги разглежда като група без индивидуалности, с еднакви характеристики и така нататък. Аз вече казах, че те са индивидуални. Жената на Emenei и самият Emenei наистина са крадци, защото съзнателно и целенасочено поддържат една система на насилие и кражба, и съзнателно се противят на обществената свобода на Божия Закон.
Други лекари не са крадци, защото или нямат познание, или вече разбират нечистотата на системата, и работят за нейната промяна.
Quote:
|
Тези хора днес спасяват живот и човешки съдби, Господ ги обича и им помага, те вършат нещо реално. . . . После вече видя каква гадост си написал и великодушно предлагаш на хирурзите да оперират с тъжни и съкрушени лица, все пак оставайки им някаква вратичка да не "останат ненаказани" като жената на Еменей. |
|
Губиш самообладание. Опитваш се да спечелиш спора чрез емоционална пропаганда. Всъщност, медицинската система в България е на едно от най-ниските места в света. Макар че някои лекари са наистина съвестни и си вършат добре работата, повечето са абсолютно безразлични към "спасяването на животи." Всички мои познати американци, които са се докосвали до българската "здравна система," са ужасени от арогантното отношение на лекарите към пациентите. Аз самият, покрай три деца и жена, многократно съм имал възможност да се убедя в разликата между лекарите в държавните заведения - които получават насила взети от мен пари - и в частните клиники, където винаги плащам пряко и доброволно.
Разбира се, не мога да обвиня всички държавни лекари в съзнателна небрежност, но от моя опит мога да кажа, че за държавните лекари "спасяването на живот и човешки съдби" е общо взето последна грижа. Може би за частните лекари е същото, не мога да чета умовете им, но тъй като зависят от моето доброволно даване, поне дават всичко от себе си.
Така че можеш да си запазиш твоята поетична емоционалност за себе си и за жена си, ако това ви успокоява. Хората, които са яли попарата на държавните лекари, знаят по-добре.
Quote:
|
1Божидар не даде нито един стих, че социалната система е кражба. |
|
Напротив, дадох:
Quote:
|
Не кради. (Изх. 20:15) |
|
И следващото:
Quote:
|
2 Социалната система е християнска и старозаветна практика. |
|
Доброволната благотворителност, която защитавам на основата на Божия закон, е старозаветна и християнска практика. Тя е основана върху библейската вяра, че Святият Дух променя сърцата. Променените хора съзнателно, доброволно и индивидуално се грижат за бедните.
Държавната насилствена благотворителност, изградена върху ограбването на парите на хората от държавата, която Emenei защитава, е езическа практика. Тя е изградена върху езическата религия за божествеността на държавата. Държавата, като бог ходещ по земята, има право да принуждава хората да й дават парите си. След това, като бог ходещ по земята, държавата "спасява" бедните и болните.
Аз съм за Святия Дух и неговото действие в човешките сърца. Emenei е за божествената държава и нейната принуда над свободата и собствеността на почтените хора.