Възстановени архиви > Форуми > Християнство > стих за дискутиране

Публикувано на 22 февруари 2004 г. в 22:58:00 ч. от потребител 491
Има един стих от Библията, който винаги много ме е оздачавал .Това е 1 Кор.15:29.
Бихте ли споделили какво знаете за неговото тълкувание?

Публикувано на 23 февруари 2004 г. в 10:29:00 ч. от потребител 438
Здравеи Teodoraq.
Според мен за правилното разбиране на този стих, трябва да се четат предните стихове от началото на главата.
В ст. 29-ти, теза които се кръщават са хората които благовестяват на невярващите(мъртвите).
В общи линии, ако ние не вярваме в живота след смъртта и въскресението, то ние сме "наи-окаяните от всичките човеци"
В следващите стихове пък става въпрос за вярващите които живеят в грях.
Ако сеем грях ще пожънем смърт.
Понеже имам работа сега, прочети това, и отговори ако желаеш.Ще дискутираме още.
Чао!Твои брат в Христос!

Публикувано на 23 февруари 2004 г. в 10:54:00 ч. от потребител 153
Ами Тиди, чувал съм една идея, че вероятно тук Павел се позовава на еретично учение, за да докаже обхватността на тезата си. Аз лично намирам това за нелепо обяснение.
Мога да ти дам една идея, която съм я виждал напрактика, без да твърдя, че точно това има апостол Павел предвид.
та познавам няколко човека, които повярваха и се кръстиха, заради техни починали близки, които приживе са били християни и това е била основна характеристика на тяхната личност. На практика основната мотивация за това моите познати да се кръстят бяха техните починали близки.
за този феномен има една песен в дебелата червена песнарка на СЕПЦ- "За мен тя се моли"
Та припева и беше нещо такова:
За мен тя се моли
със сълзи на очи
Кажи и Господи,
че ставам Твой
Пак казвам- това е възможно разбиране
Поздрави

Публикувано на 23 февруари 2004 г. в 13:00:00 ч. от потребител 207
Emenei,
искаш да кажеш, че те се кръщават в Православния ритуал ли? И то въз основа на това, че имат роднини християни, които са починали....Не зная на мен ли ми се спи ама не мога да го схвана съвсем.Починалите(те са живи де

)се молят на Бога за спасението на даден човек и той става вярващ и се кръщава.Така ли да го разбирам?
Към spasoff
Не зная гръцки, ама да ти кажа, че ако думата кръщение е думата "баптизо", не зная дали това тълкувание: баптизо=благовестие ще издържи.
Хайде пак ще си приказваме.

Публикувано на 23 февруари 2004 г. в 13:18:00 ч. от потребител 153
Не теди, в Писанието кръщавам се= вярвам, обращам се, тогава хората са нямали днешните скрупули в това отношение(който повярва и се кръсти ще се спаси, покайте се кръстете се в Исус Христовото име и ще приемете този дар Святия дух)
Та хората за които говоря не се кръщават в православния ритуал, а просто стават християни и се кръщават. Като мотивацията, която посочих ни най-малко не е породена от евентуалните молитви на починалите, а става въпрос за това, че почитта им и привързаността им, любовта им към починалите са им повлияли да се решат да споделят живота и вечността на техните починали близки.

Публикувано на 23 февруари 2004 г. в 19:53:00 ч. от потребител 402
Здравейте братя и сестри!
Ще започна от по-далече:
Сред Юдейте е имало (и има) ерес (отклонение) наречено садукейство. Последователите на тази ерес смятат, че няма въскресение на мъртвите (Виж: Мт.22:23; Мк.12:18; Лк.20:27; Д.А.23:8 ) .
Някои от тези садукеи приели че Исус е Месия (Христос, Помазаник), но не се отричали от старите си разбирания.
Ако разгледаме от 12 до 19 стих, ще видим че Ап. Павел увещава точно тях, които не приемат Въскресението. затова и казва в ст. 29: "Иначе, какво ще правят тия, които се кръщават заради мъртвите?" (заради Христос,които по техните разбирания е мъртъв) "Ако мъртвите никак не се възкресяват, защо се и кръщават заради тях?" (заради "мъртвия" Христос).
Надявам се отговора ми да е бил ясен и изчерпателен.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: dan_iil on 2004-02-23 12:55 ]

Публикувано на 23 февруари 2004 г. в 22:14:00 ч. от потребител 162
Здравей,Дан_иил,
От постинга ти не ми стана ясно какво правят тези садукеи в Коринтската църква?
Или може би искаш да кажеш,че тази ерес е тръгнала от тях и е достигнала и до гърците?
Обяснението ти ми харесва,особено при възможността да става въпрос за още по-големи ереси,но нещо не се връзва.
Ако под "мъртвите" се има предвид Христос,защо се говори в мн.ч.?
И защо Павел пише "някои от вас" /казват,че няма възкресение/,а не говори за лъжеучители от вън,както при галатяните?
Поздрави!
[ Това съобщение беше редактирано от: sella on 2004-02-23 15:27 ]

Публикувано на 24 февруари 2004 г. в 12:13:00 ч. от потребител 207
Селла, виж- те тези хора явно са били част от Църквата (както ние тук имаме различно мнение по дадени позиции) и затова Павел се обръща към тях казвайки "как казват някои от вас".....
Към dan_iil
И на мен не ми се връзва "мъртвите" с възкръсналия Христос...

Публикувано на 24 февруари 2004 г. в 13:35:00 ч. от потребител 403
13 Ако няма възкресение на мъртвите, то нито Христос е бил възкресен;
14 и ако Христос не е бил възкресен, то празна е нашата проповед, празна е и вашата вяра.
15 При това, ние се намираме и лъжесвидетели Божии; защото свидетелствувахме за Бога, че е възкресил Христа, Когото не е възкресил, ако е тъй, че мъртвите не се възкресяват;
16 защото, ако мъртвите не се възкресяват, то нито Христос е бил възкресен;
Ето текста според мен в него има няколко повторения на възкресяване което е доста ясно като значение. Последвалия стих 29 според мен е нещо от вида "лост ин траслеишън"
6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух
12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните
36 Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава в
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2004-02-24 06:37 ]

Публикувано на 24 февруари 2004 г. в 21:04:00 ч. от потребител 135
Здравейте!
Мислил съм над този 29 стих много пъти и съм го сравнявал в различни издания библии. В крайна сметка останах с убеждението, че самия контекст на главата дава разбиране за този стих, т.е. ако няма възкресение, защо ще се кръщават хората в името на мъртъвци (в случая в името на Исус ако не е възкръснал) . Без възкресение всичко е безмислено. А ето го стиха и в синодалния превод :
"29. Инак, какво ще сторят ония, които се кръщават, вярвайки във възкресението на мъртвите, ако изобщо мъртви не възкръсват? Защо ли се и кръщават, вярвайки във възкресението на мъртвите?"
Тук мисля, че нещата се изясняват.
Поздрави
[addsig]

Публикувано на 25 февруари 2004 г. в 16:00:00 ч. от потребител 146
аз споделям мнението на Еменей.
обаче това което каза даниил е интересно и добро разбиране. а множественото число не бива да ви смущава, защото Павел говори принципно за мъртвите и възкресението им в тази глава, като евентуалния му намек и включване в тяхното число на Исус би могло да се разглежда като похват на речта. нарича се синекдоха - когато чрез една част се обозначава цялото или обратното. има и известна ирония ако говори на хора с садукейски background да им говори за Исус завоалирано, говорейки в множествено число, с това постигайки по-силен ефект на "Е, добре де момчета нали вярвате във възкръсналия Исус в крайна сметка, е как вярвате в него като мъртвите не се възкресяват?" аналогично "тия дето се кръщават заради мъртвите (разбирай заради Исус) за какво са се кръстили?" и тук посоката на разсъждение се обръща...
готино е, много ми харесва като идея, браво данииле...

Публикувано на 26 февруари 2004 г. в 16:28:00 ч. от потребител 403
Наи после да видя тема с добро изясняване на сложен момент и то от всички постнали. Слава на бога[addsig]

Публикувано на 03 март 2004 г. в 20:01:00 ч. от потребител 1
http://www.equip.org/free/DM399.pdf
suzaliavam che vse preprashtam linkove no naistina shte e goliama investicia na vreme az lichno d aprocheta i prerazkaza inache dobre napisana statia. Nadiavam se tozi link d avi e polezen.