
Публикувано на 17 февруари 2004 г. в 18:10:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Струва ми се, че стария завет беше основан на закона, а не на благодатта. |
|
Глупости. Това не е вярно. Старият Завет беше също толкова основан върху благодатта, колкото и Новият.
Евреи 1 глава ясно показва, че Старият Завет беше също толкова върху Исус Христос, колкото и Новият Завет. И не само Евреи 1 глава.
Трябва да си напълно невежа относно аргументацията на новозаветните автори, за да твърдиш такова нещо. Всички новозаветни автори цитират Стария Завет като потвърждение за благодатта, а не като отделен завет, "основан върху закона."
Колкото до следното манихейско изявление:
Quote:
|
А благодатта е нещо много различно от закона, защото закона се основава на дела, а ако благодатта е от дела "не е вече благодат" както казва Павел. |
|
То е грубо изкривяване на смисъла на думите на Павел. Благодатта не е нещо много по-различно от закона, защото тогава Павел не би казал, че "законът е свят, праведен и добър."
Благодатта включва закона като средство за освещение. Така е в Новия Завет, така е и в Стария Завет.
Разбирам защо някой избира да остане анонимен. И аз ако говорех такива глупости, щеше да ме е срам и щях да искам да остана анонимен.