Възстановени архиви > Форуми > Християнство и Интернет > Тайнство ли е Господната вечеря?

Публикувано на 09 февруари 2004 г. в 11:55:00 ч. от потребител 400
Тайнство ли е Господната вечеря???
"И взе хляб и като благодари разчупи го даде им и рече: Това е моето тяло, което за вас се дава, това правете за мое възпоминание." Лука 22:19

Публикувано на 09 февруари 2004 г. в 12:50:00 ч. от потребител 1
Какво според Бога е "тайнство"?

Публикувано на 09 февруари 2004 г. в 16:55:00 ч. от потребител 400
Това питам и аз. Господната вечеря нещо мистично ли е, къде може да се състои - само в църквата ли? Кой има право да раздава Господна вечеря? В 1 Коринтяни 11 глава Павел цитира думите на Исус по следния начин: това правете за мое възпоминание ВСЕКИ ПЪТ, когато ядете и пиете . . .

Публикувано на 09 февруари 2004 г. в 17:40:00 ч. от потребител 1
Чудя се какво значение има дали е мистично или не? Според тебе, Josef, има ли значение това? Какво е то а според тебе, ако има?

Публикувано на 09 февруари 2004 г. в 19:48:00 ч. от потребител 1
Aми аз мисля че Исус имаше точно това предвид- ВСЕКИ път като ядем или пием да го правим за възпоменание на неговото пришествие.Обаче не зная как посмилениализма че изтълкува този стих- за кое пришествие става дума?

Публикувано на 10 февруари 2004 г. в 00:14:00 ч. от потребител 447
Какво е това "възпоменание на Неговото пришествие"????? Пише си го ясно:
1Кор 11:25 Така взе и чашата след вечерята и рече: Тая чаша е новият завет в Моята кръв; това правете всеки път, когато пиете, за Мое възпоминание.
11:26 Защото всеки път, когато ядете тоя хляб и пиете [тая] чаша, ВЪЗВЕСТЯВАТЕ СМЪРТТА на Господа, докле дойде Той
Според мен Господната вечеря е общение в името на Христос. "Чашата, която пиете, хлябя, който ядете, не е ли да имате общение помежду си?"

Публикувано на 11 февруари 2004 г. в 15:16:00 ч. от потребител 222
Здравей Йоско,
"Тайнство ли е Господната вечеря???"
Да. Тайнство е. На няколко пъти Апостола казва следното:
1Кор. 2:1 И аз, братя, когато дойдох при вас, не дойдох с превъзходно говорене или мъдрост да ви известя Божията тайна;
1Кор. 2:2 защото бях решил да не зная между вас нищо друго, освен Исуса Христа, и то Христа {Гръцки: Него.}* разпнат.
Кол. 1:25 на която аз станах служител, по Божията наредба, която ми бе възложена заради вас, да проповядвам напълно словото на Бога,
Кол. 1:26 сиреч, тайната, която е била скрита за векове и поколения, а сега се откри на Неговите светии;
Кол. 1:27 на които Божията воля беше да яви, какво е между езичниците богатството на славата на тая тайна, сиреч, Христос между вас, надеждата на славата.
1Тим. 3:16 И без противоречие, велика е тайната на благочестието: - Тоя,
"Който биде явен в плът,
Доказан чрез Духа,
Виден от ангели,
Проповядан между народите,
Повярван в света,
Възнесен в слава".
Кол. 4:3 Молете се още и за нас, да ни отвори Бог врата за словото, тъй щото да говоря тайната, която е в Христа, за която съм и в окови,
Кол. 2:2 за да се утешат сърцата им, та, свързани заедно в любов за всяко обогатяване със съвършено проумяване, да познаят тайната Божия, сиреч, Христа,
Кол. 2:3 в Когото [са скрити] всичките съкровища на премъдростта и на знанието
Рим. 16:25 А на Този, Който може да ви утвърди според моето благовестие и проповедта за Исуса Христа, според откриването на тайната, която е била замълчана от вечни времена,
Рим. 16:26 а сега се е явила, и чрез пророческите писания по заповедта на вечния Бог е станала позната на всичките народи за тяхно покоряване на вярата, -
Рим. 16:27 на единия премъдър Бог да бъде слава чрез Исуса Христа до века. Амин.
Много пъти Словото нарича Христос тайна. Ти самия даваш следния цитат: "И взе хляб и като благодари разчупи го даде им и рече: Това е моето тяло, което за вас се дава, това правете за мое възпоминание." Лука 22:19
Сега когато ядем Господната вечеря не значи, че ядем жилите и месото на Христос. Но Христос нарича Господната Вечеря свое тяло!? Тоест чрез Вечерята Господ присъствува, но в същото време Той не е физически там. Именно затова го наричаме тайнство или свещенодействие.
=====================
"Господната вечеря нещо мистично ли е, къде може да се състои - само в църквата ли?
Да. Господната Вечеря може да се състои само в Църкава. Защо?
1. Виждаме че единствено църквата обслужваше Господната вечеря:
Д.А. 2:46 И всеки ден прекарваха единодушно в храма, и разчупваха хляб по къщите си, и приемаха храна с радост и простосърдечие,
42 И те постоянствуваха в поучението на апостолите, в общението, в преломяването на хляба и в молитвите. Д.А. 20:7 И в първия ден на седмицата, когато бяхме събрани за разчупването на хляба, Павел беседваше с тях понеже щеше да отпътува на сутринта; и продължи словото си до среднощ.
2. Дори при обслужването на първата Господна вечеря Господ Христос отдели учениците от семействата им.
3. Единствено църквата е институцията, която предствлява Христос на земята. - Мат.16:19 Ще ти дам ключовете на небесното царство; и каквото вържеш на земята, ще бъде вързано на небесата, а каквото развържеш на земята, ще бъде развързано на небесата.
Именно затова тя раздава Тялото на Господа. Единствено тя има правото да отлъчва съгрешилите.
4. Ако семейство може да раздава Господна вечеря, то автоматично ограбва Божията делегирана власт на църквата да говори/отсъжда от името на Господа.
===============
"Кой има право да раздава Господна вечеря?"
Пастири, презвитери и дякони. В църквата също има йерархия. Заветна йерархия с представителни функции (за повече информация виж: "that you may prosper" by Sutton).
=================
"В 1 Коринтяни 11 глава Павел цитира думите на Исус по следния начин: това правете за мое възпоминание ВСЕКИ ПЪТ, когато ядете и пиете . . ."
Кое те притеснява тук? Думите 'всеки път' има предвид всеки път КОГАТО се събирате за обслужване на Господната вечеря, а не всеки път, когато сядате да закусвате, обядвате или вечеряте.
поздрав

Публикувано на 11 февруари 2004 г. в 15:19:00 ч. от потребител 222
"Обаче не зная как посмилениализма че изтълкува този стих- за кое пришествие става дума?"
Обясни ни ти за кое пришествие става дума!

Публикувано на 11 февруари 2004 г. в 15:34:00 ч. от потребител 207
Аз също мисля, че е тайнство, но в смисъл на следното:Когато ние вземаме Господната вечеря ние приемаме неговата благодат.Но как става това, приемайки обикновен хляб и обикновено вино не зная.Защото има тайнство.Не мисля, че хляба и виното са само символ (ако беше така- можехме да вземем 1 картинка на Христос- да ни послужи за възпоменание), но не вярвам и те да се превръщат действително в неговата кръв и плът.Така, че това остава едно тайнство.

Публикувано на 11 февруари 2004 г. в 17:14:00 ч. от потребител 1
Но Павел не говори за "тайнство", а за "тайна", и тази тази тайна е благовестието, която тайна вече не е тайна, а е открита.
Павел нарича благовестието тайна (разкрита ни вече, от Бога),
но Павел не нарича разчупването и яденето на хляб и пиенето на вино - за възпоменаване на смъртта на Исус, нашия Спасител - "тайнство" ( нито даже "тайна" ).
Разучпването на хляб за възпоменавяне на смъртта на Исус не е тайна, а е начин определен от самия Исус, да се споменава неговата смърт докато Той дойде отново.

Публикувано на 11 февруари 2004 г. в 19:48:00 ч. от потребител 222
"Но Павел не говори за "тайнство", а за "тайна", и тази тази тайна е благовестието, която тайна вече не е тайна, а е открита."
Павел говори за тайната Божия - Исус Христос. Прочети отново по-горните стихове. Тук не говорим за благовестието, а за Господната вечеря. Няколко пъти вече се каза, защо я наричаме тайнство. Върни се и прочети отново по-горе.
===================
"Павел не нарича разчупването и яденето на хляб и пиенето на вино - за възпоменаване на смъртта на Исус, нашия Спасител - "тайнство" ( нито даже "тайна" )."
Тук отново ще те пратя по-горе да четеш.
====================
"Разучпването на хляб за възпоменавяне на смъртта на Исус не е тайна, а е начин определен от самия Исус, да се споменава неговата смърт докато Той дойде отново."
Сега още веднъж се върни по-горе за да прочетеш.

Публикувано на 12 февруари 2004 г. в 10:31:00 ч. от потребител 146
исках само да вметна, че това "ВСЕКИ ПЪТ КОГАТО ЯДЕТЕ" трябва да се до-цитира ... "ТОЯ хляб и ТАЯ чаша", все пак не всеки път когато ядем възвестяваме смъртта на Господ - първо не всеки път ям хляб, когато ям и още по-малко всеки път пия вино ...
поздрав

Публикувано на 12 февруари 2004 г. в 13:22:00 ч. от потребител 400
Ники добре суфлираш . . .
Якоб, обясни ми как при това свещенодействие, ритуал и т.н. някои са се напивали и преяждали а други са оставали гладни/пише го в 11 гл. на Кор./???
Обясни ми и защо дяконите могат да раздават Господна вечеря - в ДА те бяха назначени да прислужват на масите на вдовиците, когато те се хранеха, не да раздават Господна вечеря.
Якоб, на какво основание твърдиш, че само в църквата се раздава Господна вечеря? Учениците в стиха който цитираш са били събрани в дом, не в църква, така както сега разбираме понятието църква . . .
да не говорим, че Исус беше в някаква си ъща заедно с двамата ученика, пътуващи за Емаус, когато разчупи хляба и даде виното и каза: Това правете за мое възпоминание . . .
Наистина е интересно, че най заклетите
неинституционалисти си мълчат и се съгласяват с Якоб, че църквата е институцията, която единствена има право над тайнството Господна вечеря . . .

Публикувано на 12 февруари 2004 г. в 14:37:00 ч. от потребител 1
Josef,
не винаги има време за форуми. А и те рядко променят нещо, май.

Публикувано на 12 февруари 2004 г. в 17:27:00 ч. от потребител 146
йосеф, какво има д аму казваме на яков ... няма какво да му казваме. ако мога аз да ти кажа защо са преяждали и защо са препивали - ами защото Господната Вечеря са я отслужвали посред друго ядене и пиене. Така както и Исус по средата на яденето взе чашата и раздаде хляба ...

Публикувано на 13 февруари 2004 г. в 12:59:00 ч. от потребител 438
Здрвеите
Според мен Господната трапеза е таинство, защото по неизвестен за нас начин , чрез физическо деиствие(ядене на хляб и пиене на вино) ни свързва с духовния свят.
Независимо дали ни харесжва Бог основа своята църква като събрание от вярващи хора, а не като храм или институция.
При все че деноминациите са много а служенията различни, след второто пришествие Исус ще се жени за една невяста, и това е Църквата.
Господната трапеза е таинство, и за това свидетелства факта че при недстоино приемане от страна на вярващите, "мнозина са болни, някои дори починаха".
Така че приятели ВНИМАВАИТЕ С ТОВА!
Нека Бог ни дава мъдрост!

Публикувано на 14 февруари 2004 г. в 11:31:00 ч. от потребител 222
Йоско,
"Якоб, обясни ми как при това свещенодействие, ритуал и т.н. някои са се напивали и преяждали а други са оставали гладни/пише го в 11 гл. на Кор./???"
Ти добре знаеш, че обслужването на Господната вечеря е било по много по-различен начин от колкото днес. Библейския начин не е бил по една хапка и един напръстник вино. Ние виждаме, че те са яли и пили дори до преяждане и опиване. Тайнството на Господната вечеря не се определя от нейното количество или начин на приемане. Тоест църквата не е тази, която определя или вменява тайнство на Господната вечеря. В някои църкви се набляга на рационализма при обслужването на вечерята - те приемат, че хляба и виното е истинската плът и кръв на Христос. В други църкви се на набляга на номинализма - църквата определя или вмненява някакъв смисъл във Вечерята. Правилния Библейски начин - ние следваме това, което Библията казва или с други думи нашата вяра следва Божията заповед. Ние не можем да вменим тайнство или святост на Вечерята, ние вярваме, че Божието Слово е истинно и не подлагаме твърдението Му на съмнение. Така че когато ранната църква е обслужвала Вечерята свещенодействието, ритуала, тайнството се е провеждало по различен от днешния начин, но Писанието ни дава този модел. Правилния начин за отсъждане дали нещо е вярно или не, е когато опорната ни точка е Писанието.
======================
"Обясни ми и защо дяконите могат да раздават Господна вечеря - в ДА те бяха назначени да прислужват на масите на вдовиците, когато те се хранеха, не да раздават Господна вечеря."
Йоско, никой служител не се избира единствено и специално да раздава Господна Вечеря. Аз пак казвам в църквата съществува йерархия, която не разделя хората на клир и миряни, а йерархия с представителни функции, в която влизат и дяконите.
=======================
"Якоб, на какво основание твърдиш, че само в църквата се раздава Господна вечеря?"
Аз вече казах в предишния си постинг, защо само църквата има това право. Централната институция в обществото е църквата. Това не значи, че семейството и държавата са по-маловажни от нея. Напротив, всяка от тях има определени функции. Казвам централна, защото семейството не съществува във вечноста - няма да има повече женитби. Държавата и тя не съществува във вечноста - злото не съществува и няма нужда от някой, който да го потиска. Единствено църквата ще съществува във вечноста. Единствено на църквата е делегирано правото да представя Господ на земята. Единствено тя може да налага единствената санкция, която има отражение във вечноста - отлъчването. А отлъчването е пряко свързано с възпирането на отлъчения от участие в Господната вечеря.
========================
"Учениците в стиха който цитираш са били събрани в дом, не в църква, така както сега разбираме понятието църква . . ."
Когато говоря за църква нямам предвид сградата от четери стени. Имам предвид хората. Мнозина от участниците в този сайт не посещават църкви с големи сгради, а се събират по домовете си. Те също са църкваТА.
=========================
"да не говорим, че Исус беше в някаква си ъща заедно с двамата ученика, пътуващи за Емаус, когато разчупи хляба и даде виното и каза: Това правете за мое възпоминание . . ."
Какъв е проблема? "Двама или трима събрани в мое има и аз съм там по между тях". Църквата не е сградата.
==========================
"Наистина е интересно, че най заклетите
неинституционалисти си мълчат и се съгласяват с Якоб, че църквата е институцията, която единствена има право над тайнството Господна вечеря . . ."
Хайде неинституционалисти, чакам
поздрав

Публикувано на 16 февруари 2004 г. в 11:25:00 ч. от потребител 400
Ники какво разбираш под "отслужване" на Господна вечеря, поне аз не съм срещал точно този термин в Библията? Обясни моля . . .
Спасоф, приятелю, молитвата не ни ли свързва по някакъв таен начин с небето - тя тайнство ли е? Кръщението в Святия Дух - говоренето на чужди езици - това тайнство ли е? Довода, че някои са болни а други починали достатъчен ли е? Аз мога да не простя на брат си и по този начин също да погина духовно и т.н. примери колкото искаш.
Яков, във стиховете, които сам цитираш става ясно именно, че павел говори за благовестието и за неговото изявяване, а не за Господната вечеря, ако наистина Божието Слово е последния авторитет за теб то признай, че Библията никъде не нарича Господната вечеря тайнство.
Защо съм против наричането на Господната вечеря тайнство?
чашата, която пиете, хляба който ядете не е ли това да имате общение помежду си?
Бил съм в църкви, в които от 30 ина присъстващи двама или трима "праведника" участват в господната вечеря, а останалите треперят от страх дори да посегнат към нея???? Това ли беше смисъла на Господнята вечеря - да внася страх, да разделя вярващите на достойни да вземат и на недостойни???? Както знаете тайнствата са само за определен кръг хора - за богоизбраните!!!! Но дали така е било по време на първата църква? Не мисля.

Публикувано на 17 февруари 2004 г. в 20:58:00 ч. от потребител 438
Здравеи Иосив
Смисъла на таинството според мен е, че нашият ум не разбира как точно нещата се случват в духовния свят, тоест и молитвата и говоренето на езици, новорождението, вярата, кръщението в святия дух, и т. н. т. са таинства.Опитаи се да си обясниш как се случват?!-Не можеш.
Но таинство не означава таино служение.Спопед мен това е проблема.
Много служители и водачи на събрания нямат елементарни познания в/у основите на християнството, но се мислят за голяма работа и без да искат превръщат вярата в мистицизъм, а спасението недостъпно за всеки.
Представи си православната църква например.
Взимането на Господна вечеря не е таино свещенодеиствие, но е важна част от християнския живот и за това апостол Павел предупреждава коринтяните за духовно очистване преди приемането и.
Ако християнин има проблем с греха, или таи непростителност в ссърцето си по-добре да се въздържи от приемането на Господната вечеря.
Никои служител не може да го спре, но Бог изпитва сърцата ни.
Нека Бог да ни дава мъдрост!

Публикувано на 18 февруари 2004 г. в 17:28:00 ч. от потребител 222
Здравей Йоско,
Просто двамата с теб влагаме един и същ смисъл в Господната вечеря. Добре е наистина (понякога) термините да не разделят хората, а и не термина вменява нещо.
поздрав

Публикувано на 23 април 2004 г. в 00:23:00 ч. от потребител 578
Дано не се разсърди някой, че вадя тази тема от паяжините, но ми се иска да питам нещо.
Някъде по-нагоре Jacob каза:
"Господната Вечеря може да се състои само в Църкава"...
А с некръстените как стоят нещата - те могат ли да участват в нея?