Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Несправедливост?
В римл 11 се казва така:

12 А, ако тяхното отклонение значи богатство за света и тяхното отпадане - богатство за езичниците, колко повече тяхното пълно възстановяване!

15 Защото, ако тяхното отхвърляне значи примирение на света, какво ще бъде приемането им, ако не оживяване от мъртвите? 16 А ако първото от тестото е свето, то и цялото засяване е свето; и ако коренът е свет, то и клоните са свети.

21 Защото, ако Бог не пощади естествените клони, нито тебе ще пощади. 22 Виж, прочее, благостта и строгостта Божия: Строгост към падналите, а божествена благост към тебе, ако останеш в тая благост; иначе, и ти ще бъдеш отсечен. 23 Така и те, ако не останат в неверие, ще се присадят; защото Бог може пак да ги присади.
24 Понеже, ако ти си бил отсечен от маслина по естество дива, и, против естеството, си бил присаден на питомна маслина, то колко повече ония, които са естествени клони, ще се присадят на своята маслина!
25 Защото, братя, за да не се мислите за мъдри, искам да знаете тая тайна, че частично закоравяване сполетя Израиля, само докато влезе пълното число на езичниците.
26 И така целият Израил ще се спаси, както е писано: - "Избавител ще дойде от Сион; Той ще отвърне нечестията от Якова; 27 И ето завета от Мене към тях: Когато отнема греховете им".

28 Колкото за благовестието, те са неприятели, което е за ваша полза, а колкото за избора, те са възлюбени заради бащите.

Възможно ли е някой да каже: Защо Бог има специално отношение - възлюбени - към тези, които по плът са от Авраам, Исак и Яков, а към тези, които са например българи по плът няма това отношение? Защо Бог тук прави разлика на основа на плътта? Понеже у Бога няма несправедливост, то: Защо това не е несправедливо? Не е ли еднаква плътта пред Бога , защо тук Той прави разлика на основа на плътта?

Може би причината е същата като тази, която кара Богът, който "не се изкушава от зло и никого не изкушава" да постави спасение, което обаче да е и "камък, о който да се спъват, и канара, поради която да се оскърбяват"

няма по-съблазнително нещо от божия избор. именно божия избор показва, кой човек наистина се смирява пред Бог.

трябва да се направи едно уточнение - когато Бог е избрал по плът потомците на Авраам, това не значи че не ги е избрал И по благодат. У нас има тенденцията да направим тотална дихотомията - евреин (значи по плът), неевреин християнин (значи по благодат). Де факто Словото свидетелства, че Бог е избрал по благодат хора от плът - такъв беше случая с Яков - който и е в основата на аргументацията на Павел в Римляни, за избора на евреите. Яков, човек от плът, не сторил още нито лошо нито добро, беше избран по благодат вместо брат му Исав. На това днешните християни не отдават друго значение освен това, че тази случка е чудесно описание на тяхното собствено избиране по благодат за да бъдат спасени. Де факто обаче този текст говори за Яков и Яков и потомците му са ли завинаги избрани по благодат (и по плът) или не са? Както знаем от Римляни, даровете и призванието от Бог са неотменими.

Същото нещо е с Ерусалим. Колкото и да е правилно това, че не само на това място, но и по целия свят се покланят истинските поклоници на Отец в дух и истина, това не променя и на йота факта, че Бог е казал, че в Ерусалим е настанил Името Си. Нито фактът, че днешният Ерусалим е блудница и в окови може да промени божия избор ПО БЛАГОДАТ. Демек не е по заслуги, а ПО ИЗБОР. Бог не избра париж, не избра рим, не избра москва, не избра хонг конг, Бог избра Ерусалим, защото Той така си е решил и това бърка в здравето на всички, които не разбират, че Бог си прави каквото Той си поиска...

колко ясно е само божието слово - Той ги избра заради бащите - вари го, печи го избрал ги е казва текстът и това си е ... ако това трябва да промени теологията ни, ами значи трябва ...

поздрави

Анонимен, прочети ТОВА. Ще ти даде отговор на въпроса.