Quote:
|
Или считаш, че праведното дело на Исус е по-слабо от греха и повлиява само човека, но не повлиява останалия космос
|
|
Иво, това са много условно съизмерими понятия - последстивята на делото на Исус се определят от Бога и от Божието виждане на нещата, и не винаги Божията логика е нашата логика.
Ако има конкретни и ясни и подробни декларации от Бога във връзка с това, естествено бихме могли да знаем подробно нещата, но ако нямаме достатъчно информация, тогава нещата стават догатки и предположения.
Със сигурност чрез делото на Исус се спасява тези, които повярват в Него - това е декларирано ясно и недвусмислено от Бога. Но да се правят спекулации дали делото на Исус "...влияе..." на камъните или на врабчетата (ако пък започнем да утчоняваме отделно за камъните-собственост на повярвалите/защото именнот те! са спасени/ и за камъните-собственост на неповярвалите/неповярвалите не са спасени ВЪПРЕКИ! делото на Исус/ нещата стават още по сложни) е начинание с "непредсказуеми" умозаключения.
И малко странно е да се казва, че дело "влияе" - Бог променя нещата както си иска и когато си иска.
На всички познаващи Бога е ясно, че Бог е всесилен. Но въпреки че Бог е всесилен и няма нищо, което да се съпротиви на силата Му, то Бог не използва винаги тази своя всемогъща сила. Защото Бог освен, че е всесилен, има и свои желания, и тези желания не винаги са такива, че Той да използва винаги своята всемогъща сила.
Затова изрази като: "праведното дело на Исус е по-слабо от греха" са чиста спекулация. Не делото е силно, а Бог е силен. Ако Бог иска утре на земята няма да има грях ... и грешници, естествено. Или пък може веднага да "препрограмира" всички и те да станат насила праведни веднага - какво Му пречи, и кой може да Му се възпротиви? - Но Бог не иска така. По скоро оставам с впечатление, че Бог държи човек ако Го иска да го приеме да Го приеме напълно съзнателно и със съгласие. В такъв смисъл изявления като "Да не би Дв. Дух да е по-слаб от света?!" са просто неуместни и подвеждащи. Естествено, че никой и нищо не може да се възпротиви на Бога, но и никой не може да му се възпротиви, когато сам Бог не бърза да дойде и да посече тези, които не са искали да царува над тях както казва:
11 И като слушаха това, Той прибави и каза една притча, защото беше близо до Ерусалим,
и те си мислеха, че Божието царство щеше веднага да се яви.1
2 Затова каза: Някой си благородник отиде в далечна страна да получи за себе си царска власт, и да се върне.13 И повика десетима от слугите си и даде им десет мнаси; и рече им: Търгувайте с това докле дойда. 14 Но неговите граждани го мразеха, и изпратиха след него посланици да кажат:
Не щем този да царува над нас.
15 А като получи царската власт и се върна, заповяда да му повикат ония слуги, на които бе дал парите за да знае какво са припечелили чрез търгуване.
16 Дойде, прочее, първият и рече: Господарю, твоята мнаса спечели десет мнаси.
17 И рече му: Хубаво, добри слуго! понеже на твърде малкото се показа верен, имай власт над десет града.
18 Дойде и вторият и рече: Господарю, твоята мнаса принесе пет мнаси.
19 А рече и на него: Бъди и ти над пет града.
20 Дойде и друг и рече: Господарю, ето твоята мнаса, която пазех скътана в кърпа;
21 Защото се боях от тебе, понеже си строг човек; задигаш това, което не си положил, и жънеш, което не си посял.
22 Господарят му казва: От устата ти ще те съдя, зли слуго. Знаел си, че съм строг човек, който задигам това, което не съм положил, и жъна което не съм сял; 23 тогава защо не вложи парите ми в банката, и аз като си дойдех, щях да ги прибера с лихвата? 24 И рече на предстоящите: Вземете от него мнасата, и дайте я на този, който има десетте мнаси.
25 Рекоха му: Господарю, той има вече десет мнаси!
26 Казвам ви, че на всеки, който има, ще се даде; а от този, който, няма, от него ще се отнеме и това, което има.
27
А ония мои неприятели, които не искаха да царувам над тях, доведете ги тука и посечете ги пред мене.
Нима Бог е по-слаб от сатаната, че затова още не го е хвърлил в огненото езеро? Защо сатана е още на свобода, и защо мами народите да вършат грях, да се покланят на това, което не е Бог, да вършат всякакво зло според собствената си съвест и зло според Бога? Защото Бог е по-слаб от сатаната ли? ...
Нима и Исус е бил по-слаб от сатаната, че са го убили? Не. Божиите пътища не винаги са нашите пътища и Божиите "слаби" неща не винаги са "слаби".
Бог не е по-слаб от сатаната. Има друга причина, различна от големината на Божията сила, поради, която Бог не е озъптил още това негово отстъпило от истината творение (сатаната) и не го е хвърлил там, където ще го хвърли. Бог управлява творенията си според Своите си желания и мъдрост, а не според нашата мъдрост.
Затова, независимо колко силен е Бог и колко велико е делото на неговия син, Бог ще реши кога да накаже грешниците и пак Бог ще реши колко да е хубаво в момента на земята, която е пълна сега и с Божии хора и с безбожници.
Quote:
|
"Или считаш, че праведното дело на Исус е по-слабо от греха и повлиява само човека, но не повлиява останалия космос"
|
|
Ами например на въздуха и на останалата околна среда не "...повлиява...", Въздуха и околната среда не са започнали да стават по-чисти откакто Божият син се е предал на смърт за да ни спаси от греховете ни. Напротив стават все по-мръсен и по-мръсен. След като Исус се е жертвал за грешниците, е станало по лошо от-преди. Като по-времето на Вавилонската кула околната среда е била несравнимо по-чиста от сега ... и какво? Да не беше идвал да ниспасява, че стана по-лошо, така ли?...
"Исус помазаника дойде да спаси грешниците, от които пъривия съм аз /т.е. Павел/"
На евреите не "...повлиява...". Евреите не страдат по-малко сега след 2000 от колкото са страдали 70-та година на първи век, когато Ерусалим и Божият дом са били унищожени. Напротив през 2-та световна война са страдали много много повече и са изпитали много по голям ужас по времето на сатанинския служител Хитлер.
На озновата дупка не "...повлиява...". Доколкото зная, озоновата дупка се е появила скоро, в резултат на напредъка на нуката и техническите постижения на хората (зависи под какъв ъгъл се гледа този "напредък"), съответно по времето на развратната и безбожната римска империя е нямало ознова дупка, и в това отношение е било по-добре от колкото сега.
Може да засегнем изчезващите животински и растениийни видове.
Любопитен съм и за % на самоубийства на глава от населението, от Исусовото време насам.
За % на бедни хора.
За % на истиниски вярващи в Исус сега (а не светската статистика за "религиозна принадлежност", според която вероятно водачи на комунистически партии са "християни" и държат на "християнските ценности")
За % на разврат в света.
За % на хомусексуални бракове.
За % болни и с лошо здраве хора.
От Исусовото време насам.
Предполагам списъка може да се продължи доста.
Quote:
|
Ако може отговори ми на въпроса , с който започнах тази тема - другото не е важно засега (поне в това обсъждане).
/т.е. А какво е отношението на Бога към света? /
|
|
Стана ясно вече, че отговора зависи от това какво е имал предвид Йоан (Исус?) в Йн 3:16 под "света".
Видяхме, че някъде думата означава едно някъде друго. Дадох ти пример, Исус казва "Света не ме позна" - камъните не могат да го познават.
Павел казва на Галатяните (6:14) "А далеч от мене да се хваля освен с кръста на нашия Господар Исус помазаника,
чрез който светът за мене е разпнат, и аз за света."
Света за Павел е мъртъв и Павел е мъртав за света - абсолютно отделяне и отричане.
Бог обича хората, и за да е добре на хората им дава и хубави неща - като прекрасна земя със всичко добро, необходимо и красиво в нея. Но да се отива до там, че Бог обича камъните и пръстта на земята понеже е дал земята за дом на хората е малко твърде умозрително и странно.
Все пак "Вярно е това слово и заслужава пълно приемане, че помазаника Исус дойде на света да спаси грешните, от които главният съм аз." (Павел, до Тимотей)
1 Йоан Знаем, че ние сме от Бога; а целият свят лежи в лукавия.
Привързването към сегашния свят е порицано, и дадено за лош пример
2 Тимотей 4:10 защото Димас ме остави,
като обикна сегашния свят; той отиде в Солун, Крискент в Галатия, а Тит в Далмация.
Йоан 12:25
Който обича живота си, ще го изгуби; и който мрази живота си на този свят, ще го запази за вечен живот.
Към всички: Какво точно се има предвид в Йн 3:16 под "свят"?
Хората изобщо?
Невярващите хора?
Невярващите хора + околната среда и планетата земя?
Нещо друго?
За какви (ако изобщо...) взаимовръзки между спасени хора и тяхна собственот и владения на земята
СЛЕД ИСУСОВОТО ВРЕМЕ свидетелства Св. Писание? Има ли разлика между собственост на спасени хора и собственост на неспасени - т.е. сoбственосттна на спасенитe
ЧРЕЗ ИСУС (Йн 3:16 говори за Исус) просперира ли, и собствеността на неспасените изземва ли им се и запада ли? Какво да стане с връх Мусала ако принадлежи на вярващ, и ако принадлежи на невярващ?
А общите неща? Морето? Въздуха? Почвата? Има ли обещания на Исус в Новия завет за тези неща?