Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Бог обича ли или мрази света?
Някои християни мразят този свят, други го обичат... А какво е отношението на Бога към света?

Ако успеем да си дадем отговор на този прост въпрос, бихме могли да стъпим на твърда основа за нашия живот и бихме били непоколебими в действията си.

Аз лично в разговорите си с различни християни съм констатирал, че съществува едно силно изявено раздвояване на мненията, раздвояване дори в отделния човек - от една страна се казва че щом Бог дава блага, значи обича света, от друга се казва че този свят ще бъде унищожен, значи Бог го мрази...

Предлагам да започнем обсъждането с един световно известен (но спoред мен не напълно разбран) стих от Йоан 3:16

"...Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот..."[addsig]

Тъй като "свят" има различни значения първо трябва да се уточни, за кое от значененията става въпрос.
Исус употребява "свят" за да обозначи невярващите в Него и в Баща му. Напр. "светът не ме позна".

За невярващите хора, безбожниците, ли става дума?

Ако е за тях, пише, че Бог ги е обикнал и е дал сина си, Исус, в откуп за греховете на целия свят, за да не загине нито един, който вярва в Него.

Какво е според тебе частичното неразбиране на Йн. 3:16 ?

Добро включване. Думата, която е употребена от апостол Йоан е "kosmos" и е изключително често употребявана, като най-близкото й значение е сътворения свят със всички създания в него (включително и човека).

Бих могъл да извадя стихове, в които се говори за същия този космос, като се описват различни негови аспекти...

Частичното неразбиране е именно в тази дума - свят... Затова и поставих темата...[addsig]

Ако с думата "свят" разбираме невявращите, бунтовни на Божия закон хора, тогава нещата стоят така според Словото: Бог обича всички хора, дори и тези, които отиват във вечна погибел. Те отиват там, заради собствения си избор със свободна воля. Бог е направил всичко възможно , за да ги накара да променят този избор, но уви...! Но дори и такива, Той ги обича, защото Исус пострада еднакво, както за тях, така и за спасените- цената е еднаква! "СИНКО, спомни си,че ти си получил своите блага приживе, така и Лазар злините..." Не бих казал, че Бог мрази горящите в ада! Не, Той мрази греха, който те избират и той ги докарва до ада. Бог е направил всичко възможно за спасение и повече от това е невъзможно да се направи! Затова Бог е любов , но любовта и святата справедливост вървят заедно! Изборът е на всеки лично!

"kosmos" не винаги означава "сътворения свят със всички създания в него (включително и човека)". Понякога означавя едно, понякога друго, зависи от контекста, както е и всеки език.
Затова не можем да си правим (поне няма да е правилен) извод за Йн 3:16 че Бог е обикнал слънцето, луната, звездите, животните, камъните, пръстта, кокалите на умрелите, вируса на спин и асфалта по улиците и заради тях е изпратил син си Исус да умре за да ги сапси от греховете им - понеже тези неща не правят грях - и че което от тези неща повярва в Него ще има вечен живот. Даже сам Исус казва, че небето и земята ще преминат, и съответно няма да имат вечен живот. Затова Исус е умрял за хората, а не за камъните и вярата, че "kosmos" винаги и на всяко място (Йн 3:16 напр.) означава "всичко сътворено" е заблуда и би (е?) довела след себе си още много заблуди.

Когато казва "Света не ме позна" Исус има предвид тези, които могат да го познават, а това, разбира се, са хората.



Различни значения на "kosmos":

2889 ?????? kosmos kos'-mos

AV-world 186, adorning 1; 187

1) an apt and harmonious arrangement or constitution, order, government
2) ornament, decoration, adornment, i.e. the arrangement of the stars, 'the heavenly hosts' , as the ornament of the heavens. 1Pe 3:3
3) the world, the universe
4) the circle of the earth, the earth
5) the inhabitants of the earth, men, the human family
6) the ungodly multitude; the whole mass of men alienated from God, and therefore hostile to the cause of Christ
7) world affairs, the aggregate of things earthly
7a) the whole circle of earthly goods, endowments riches, advantages, pleasures, etc, which although hollow and frail and fleeting, stir desire, seduce from God and are obstacles to the cause of Christ
8) any aggregate or general collection of particulars of any sort
8a) the Gentiles as contrasted to the Jews (Ro 11:12 etc)
8b) of believers only, John 1:29; 3:16; 3:17; 6:33; 12:47 1Co 4:9; 2Co 5:19

Какво е тва АВ-уърлд даи линк до го прегледам плс[addsig]

Anonimen,

Разбира се, че не винаги "свят" означава само това което съм писал - но това е най-близкото и най-често използвано значение, а не например значението в 5-та точка от това което ти си дал...

Апостол Йоан спокойно можеше да напише нещо подобно:

"...Защото Бог толкова възлюби хората (или човеците), че даде че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един от тях, който вярва в Него, но да има вечен живот..."

Но не го е написал така.

Космос означава не просто статични обекти, а включва и взаимовръзките между тях. И неразбирането относно спасението е именно в това да считаме, че Бог спасява единствено човека, а всичко друго го зарязва - просто в Писанието не пише така за спасението. Пише че се започва от спасение на човека, но не спира до там... Иначе например тези стихове си губят смисъла:

"...Защото създанието с усърдно очакване ожида откриването ни като Божии синове. Понеже създанието беше подчинено на немощ {Гръцки: Суетност.}*, не своеволно, но чрез Този, Който го подчини, с надежда, че и самото създание ще се освободи от робството на тлението, и ще премине в славната свобода на Божиите чада. Понеже знаем, че цялото създание съвокупно въздиша и се мъчи до сега. И не то само, но и ние, които имаме Духа в начатък, и сами ние въздишаме в себе си и ожидаме осиновението си, сиреч, изкупването на нашето тяло..." (Римл. 8:19,23)

Или пък тези стихове ще са празни приказки:

"...Затова, както чрез един човек грехът влезе в света (космос), и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, -
...
и тъй, както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот..." (Римл. 5:12,1

Но ако има някакъв смисъл в горните думи (може да прочетете и междинните стихове), то е че греха влезе в космоса чрез един човек, като след него дойде и смъртта - която не е запазена марка само за хората (предполагам сте чували за закона за ентропията). По същия начин правдата влезе в космоса чрез един човек - нашия Спасител.

Всичко в космоса започва от човека (и греха и правдата), но дали свършва дотам? Има ли последствия за другите творения в този космос?

Какво мислите за това?[addsig]

Здравей Иво,
Не можеш да си представиш, какво може да се очаква от ескейпизма. Такава акробатика ще ти направи, че ти е бедна фантазията. 'Голямата' част християни се бият в гърдите, че няма нищо случайно, но когато се наложи да обяснят природните процеси и катаклизми тогава всичко е случайно. Не подлежи на контрол! Всичко е обречено безвъзратно. За тях всичко е обречено на погибел. Не ги занимавай с 'глупости' за изкупване на създанието. Ако признаят, че създанието можеше да се изкупи, то автоматически признават, че и църквата ще наделее над света. А това както 'знаеш' е невъзможно.....

поздрав

Иво, знаеш ,че грехът се намери в сърцето на луцифер и след това дойде на земята.Но заставам зад твоя отгонвор,че според Словото Бог ще възстанови в Исус всичко!Негово величество човека доста неща е объркал на планетата,въпреки ,че не е истинския собственник-защото ако беше - нямаше така да я стопанисва!

Quote:

Апостол Йоан спокойно можеше да напише нещо подобно:

"...Защото Бог толкова възлюби хората (или човеците), че даде че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един от тях, който вярва в Него, но да има вечен живот..."



Исус също би могъл да каже вместо "света не ме позна", "хората не ме познаха" - и Той има предвид хората, а на камъните или котките. Това, че Йоан е написал "света" нищо не доказва.

Quote:

Космос означава не просто статични обекти, а включва и взаимовръзките между тях.



"kosmos" означава разлини неща на разлини места. Няма значение най-често какво означава, има значение на конкретното място какво означава.

Quote:

И неразбирането относно спасението е именно в това да считаме, че Бог спасява единствено човека, а всичко друго го зарязва - просто в Писанието не пише така за спасението. Пише че се започва от спасение на човека, но не спира до там...



Разбира се, Бог може да направи каквото поиска - но все пак не пише, че когато ще възкресява мъртвите в Исус, или когато след това ще възкреси невярващите мъртви за съда пред големия бял престол, Бог ще възкреси и умрелите коне, паяци или увяхналите лалета - не пише такова нещо. Да разбирам ли, че ти твърдиш, че Бог смята да възкреси и всяко умряло животно и растение преди деня на съда? Ако пък Бог няма да възкреси мъртвите животни и растения тогава занчи че няма да спаси животните и растенията, а ше направи нови - за разлика от хората,които ще бъдат възкресени и ще си бъдат все същите личности, както и Исус си е бил същия ("...че съм Аз същия...", по Лука).


Quote:

...Защото създанието с усърдно очакване ожида откриването ни като Божии синове. Понеже създанието беше подчинено на немощ {Гръцки: Суетност.}*, не своеволно, но чрез Този, Който го подчини, с надежда, че и самото създание ще се освободи от робството на тлението, и ще премине в славната свобода на Божиите чада. Понеже знаем, че цялото създание съвокупно въздиша и се мъчи до сега. И не то само, но и ние, които имаме Духа в начатък, и сами ние въздишаме в себе си и ожидаме осиновението си, сиреч, изкупването на нашето тяло...




Иво, улиците, камъните, камъните, морето, реките, жабите, твоят компютър, твоите вази, обувки, панели, лампи, килими, врати, ключодържателя ти, домашната ти котка ( евентуално), цветята у вас - всичко това "очаква откриването ни като Божии синове" , така ли?

Ти сериозно, наистина ли вярваш, че тези обекти, предмети и животни и растения ОЧАКВАТ , ВЪЗДИШАТ И СЕ МЪЧАТ? ( хайде, да кажем че котката ти , и жабите в реките може и да се мъчат, като им се случи нещо лошо - например някое друго животно да ги изяде. Макар, че рибите трудно могат да въздишат, като не се занимават с въздух ).

Павел това ли твърди тук, според тебе - че камъните и обувките ти могат да ОЧАКВАТ и да ВЪЗДИШАТ? Това ли има наистина предвид?


И това ли тук да смятам, че ще се случи по такъв начин? :

Исаия 55:12
Защото ще излезете с радост, И ще бъдете изведени с мир
ПЛАНИНИТЕ и ХЪЛМОВЕТЕ ще ЗАПЕЯТ пред вас радостно,
И всичките полски ДЪРВЕТА ЩЕ ИЗПЛЯСКАТ с ръце
.

Или да смятатме, че слънце може да им криле, или че има слънце на праведноста и слънце (или луна) на греха ?

Мал 4
Защото, ето, иде денят, който ще гори като пещ; И всичките горделиви, и всички, които вършат нечестие, ще бъдат плява. И тоя ден, който иде, ще ги изгори, Казва Господ на Силите, Та няма да им остави ни корен ни клонче. 2 А на вас, които се боите от името Ми, Ще изгрее СЛЪНЦЕТО на правдата С изцеление в КРИЛАТА СИ, И ще излезете и се разиграете като телци из обора.
Нека другите коментират...





Quote:

"...Затова, както чрез един човек грехът влезе в света (космос), и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, -
...
и тъй, както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот..." (Римл. 5:12,1

Но ако има някакъв смисъл в горните думи (може да прочетете и междинните стихове), то е че греха влезе в космоса чрез един човек, като след него дойде и смъртта - която не е запазена марка само за хората (предполагам сте чували за закона за ентропията). По същия начин правдата влезе в космоса чрез един човек - нашия Спасител.




Може би тук, в Римл, е използвано значението на "kosmos" , за което ти говориш, но това не означава, че навсякъде (задължително и в Йн 3:16) е използвано то. Тук не се казва, че Бог ще спаси това В КОЕТО е влязла смъртта и съответно това място не може да служи като доказателство, че в Йн 3:16 се казва, че Бог ще спасява камъните.
Това тук в Римл. е записано от Павел, а Йн 3:16 е записано от Йоан и Йоан не е казал, че има предвид камъните и зайците.

Йоан казва "за да не загине нито един, КОЙТО ВЯРВА В НЕГО" . Който не вярва в Него ще загине.
Има ли смисъл да казвам кои Божии творения могат да вярват и кои не?

Ти ще кажеш: но има взаимовръзка между творенията.
Добре тогава какво да мислим, че Бог ще възкреси конете, котките, кучетата и зюмбюлите, къщите и дворовете на вярващите, но няма да яъзкреси конете, котките, кучетата и зюмбюлите, къщите и дворовете на невярващите ?

Това ми изглежда безкрайно странно, и не откривам такива неща в Писанието.

Ще следя разсъжденията по тази тема...


Anonimen,

Изглежда не си разбрал за какво говоря, затова си написал наистина странни тълкувания на нещо което даже не съм твърдял (за камъните, обувки, жаби и т.н. и дори за някакво буквалистично тълкуване на пророчества, които не знам в каква връзка ги даваш)...

Да го кажа пак - човека Адам съгреши и това оказа влияние не само на самия човек, но и на целия космос (дори на камъните и жабите). Човека Исус извърши праведно дело, което по същия начин и път повлиява на целия космос. Това разбираемо ли е? Или считаш, че праведното дело на Исус е по-слабо от греха и повлиява само човека, но не повлиява останалия космос?

Или ти си представяш добротворното влияние на праведното дело на Исус само като възкресение на творението в буквалния смисъл (на коне, котки, зюмбюли и т.н)? Ако Бог така спасява, то и ние с теб не сме никакви новородени и спасени в Бога, защото трябва да чакаме възкресението на тялото си, за да се новородим и спасим...

Но Слава Богу че не е така, и че още в този живот виждаме славата Му, понеже сме новородени от Духа Му, ПРЕДИ да имаме възкресение на тялото си!

И имайки този Дух в нас, ние сме длъжни да повлияем на останалото Творение според Божия призив в сърцата ни (да не сме лениви слуги)...

Но така се отклоняваме малко от въпроса ми - Бог обича ли или мрази този космос, който Сам е сътворил (но разбира се заради греха е бил опустошен)?[addsig]

Mисля доста уместно се посочи, че света включва всички хора и зли и добри.Бог ги обича Бог им дава шанс, някои го използват други не...Но до кога Бог ще обича света, вечно ли?Ще дойде ли момент когато дълготърпението Му ще свърши?Мисля, че да!Ние също трябва да обичаме света, т.е. хората независимо, че не са от "нашия отбор".Но всъщото време трябва да се пазим чисти от този свят, да живеем живот на отделяне от него.
Як 1:27
27 Чисто и непорочно благочестие пред Бога и Отца, ето що е: да пригледва човек сирачетата и вдовиците в неволята им, и да пази себе си неопетнен от СВЕТА
2Кор.6:17,18
17 Затова -
"Излезте изсред ТЯХ и отделете се",
казва Господ,
"И не се допирайте до нечисто";
и
"Аз ще ви приема,
18 И ще ви бъда Отец,
И вие ще Ми бъдете синове и дъщери",
казва всемогъщият Господ.

Ами какво да кажем за любовта към света, която е прелюбодейство спрямо Бога.

Як.4:4-

4 Прелюбодейци! не знаете ли, че приятелството със СВЕТА е вражда против Бога? И тъй, който иска да бъде приятел на света, става враг на Бога.

1Йоан2:15-17

15 Не любете СВЕТА, нито каквото е на света. Ако люби някой СВЕТА, в него няма любов към Отца.
16 Защото всичко що е в СВЕТА, - похотта на плътта, пожеланието на очите, и тщеславието на живота, - не е от Отца, но е от СВЕТА;
17 и СВЕТЪТ преминава, и неговите похоти; а който върши Божията воля, пребъдва до века.

[addsig]

Странно,
Защото явно Бог толкова обикнал света, че е казал, Не обичайте света, нито каквото е на света, ако някой обича света, в него няма любов към Бащата...

??

Anonimen (ако си същия анонимен),

Учудвам се на това че хем казваш че трябва да гледаме конкретната употреба на една дума в текста за да разберем значение й, хем правиш генерални изводи като я изваждаш от контекста?!

Струва ти се странно това което е писал Йоан - явно (бе зда се замислим) изглежда че сам си протичоречи с това което е писал в 3:16. Но като се замислим над текста се вижда ясно какво се има в предвид в 1 Йоан 2 глава - светът като система без Бога, подвластен на похоти, пожелание на очи и суетността. Тези неща ЩЕ преминат, и именно тях не бива да залюбваме...

Ясно е че Йоан говори за две царства - световното и Божието, но самия Йоан пак пророкува нещо супер странно (ако мога да използвам това твое учудване):

"...Световното царство стана царство на нашия Господ и на Неговия Христос;..." (Откр. 11:15)

Е как е възможно това, след като пак според Йоан този свят преминава?! Странно...

Какво мислите за това? Harry?[addsig]

/Да същия анонимен съм /

Иво, естествено учудването ми е реторично - добре е това, че заговори за контекст.

А какво точно доказва според тебе това:
"...Световното царство стана царство на нашия Господ и на Неговия Христос;..." (Откр. 11:15)


Anonimen,

Това пропрочество доказва (или показва), че Бог няма да анихилира света (царствата на света - в текста е царствата на космоса), но ще го направи свое царство...
Как ще направиш нещо свое, ако вече не съществува (след анихилацията му)?

Ако Бог ще направи света царство на Христос, може ли Бог да мрази този космос сам по себе си? Истина ли е, че Бог мрази влезлия грях в този космос, а не самия космос?[addsig]

привет и щастлива нова година!
сега по темата:
ако Бог мразеше света, Исус нямаше да направи тази жертва за хората, сиреч за света.
и може би трябва да се прави разлика между греха в света и самия свят. светът е грешен, но все пак е дело на Бога и Бог се грижи за този свят, т.е за нас, хората. иначе просто нямаше да съществуваме.
така че, IvoBG, да, за мен Бог просто мрази греха, защото е свят, но света не може да мрази, нали умря (и възкръсна де ) за него; ако мразеше света, тогава жертвата на Исус просто не се връзва..

Иво, както знаеш не винаги можем да разичтаме на нашата логика, защото не винаги знаем всичко за да направим правилно заключение. Затова сигурният източник на знание е откриването от Бога. Дори и известният логически и философски настроен Августин не е застрахован от логически грешки...
Възможни са вариатни, в които твоята логика, представена тук, ще пропаднеи ще се окаже погрешна.
Например, земята и небето може да не преминат преди царствата на тази земя да станат на Бога, а след това, понеже Бог може дапоиска ново небе и нова земя, и за старите да не се намери вече място. Тук, например, не се казва, че след като е царувал известно време на земята няма да унищожи земята и да направи ново небе и нова земя. Или пък ти напълно ли си сигурен, че Бог само ако мрази нещо може да го премахне и да направи ново? Ако просто Той поиска да промени нещо не може ли? И ние знаем ли ВСИЧКО за Бога? Могат да се посочат различни задължителни предпоставки за да е вярна логиката ти, и накрая може да се получи както с нелепите еквилибристики с датирането на вкаменелости.
Твоя воля, щом искаш вярвай на логиката си докрай, но знай - и най нищожната грешчица в разсъжденията ти може да те отведе на светлинни години от истината. Ех този Августин...

IvoBG,

Разбирам основната идея, която искаш да докажеш в тази тема. Целта е да се убедим, че тъй като Бог не мрази света (включвайки хората и всичко сътворено на земята), Той няма и да унищожи същия този свят, а ще го промени в Божие Царство, чрез активната работа на църквата, която трябва да промени мисленето на всички хора! Това разбира се с водителството на Святия Божи Дух! Нали правилно схващам? Всичките тези неща за изливане на чашата с Божия гняв, унищожаване на антихрист с неговите армии в Армагедон, 1000 годишно царуване на Исус на земята с вързан дявол и ...са преобрази, според теб, отдавна преминали в развитието на историята и смешни сценки в умовете на неразбиращи християни днес. Очакването ти е "...Световното царство стана царство на нашия Господ и на Неговия Христос;..." (Откр. 11:15), като променим умовете на хората около нас.
Чудя се, как точно прочиташ останалите пасажи в Откровение, с които е свързан горния цитат? Не искам да влизам в спор за начина на тълкуване и разбиране на библията, но както и да погледна текстовете и, никъде не виждам тази логика, която ти искаш да кажеш, че е реалната. Чудесно е да имаме горещото желание в сърцата си да променяме мисленето на хората до нас и това наистина е правилната позиция. Но наистина ли мислиш, че Исус ще дойде, когато всички хора на земята "проумеят" Божиите истини и стигнат до заключението, че трябва вече да поканят законния си Цар? И Той ще дойде да царува в приготвеното вече царство!?! Или пък Исус изобщо вече е тук чрез църквата Си и няма да се появява по начина, който се е появявал някога? Или има и други варианти, според твоята логика...?
Но нека попитам нещо практично, защото все пак практиката ни показава донякъде как се развиват нещата. Кажи ми моля, на колко от влиятелните хора, които познаваш досега си успял да помогнеш да променят мисленето си в полза на Исус- да се новородят? Имам предвид такива, които имат влияние в управлението на държавата, града, селото, или изобщо на нещо свързано с повече хора? А на колко хора въобще (и невлиятелни) си успял да "промениш" мисленето, за да приемат Исус и да се разширява царството Му на земята? Ще се радвам да ми кажеш голяма цифра! Наистина!
Между впрочем, моето усилие е същото, но ударението пада не върху подмяна на световното царство, а на подаване ръка на тези, които искат да излезнат от него, за да бъдат спасени, чрез жива вяра в Господ Исус Христос. Защото си миля, че Неговото царство ще дойде по по-различен начин от който мислиш и то именно за тези-спасените по благодат!

[addsig]

В Йоан 3:16 се казва,- "Бог толкова възлюби света...", но също така е написано - " за да не погине нито един, който вярва."Значи, ако не повярва ще погине.Божията любов е безгранична, т.е. насочена е към всички, но тя не безусловна и условието е - "ако повярва".
Твърдението Бог мрази греха а обича хората е противоречиво защото греха не е субстанция която е изолирана някъде си, грехът е в нас.И така дилемата е, или да повярваме и да позволим на Исус да осъди греха в плътта заживявайки вече не по плът, а по дух, или да бъдем осъдени с греха, който е в нас.Изолираното разглеждане на света като - kosmos и като страсти които ще преминат не се потвърждава от Библията.
1 Йоан 2:17
17 и светът(космос) преминава, и неговите похоти; а който върши Божията воля, пребъдва до века.

2 Петр 1:4
4 чрез които се подариха скъпоценните нам и твърде големи обещания, за да станете чрез тях участници на божественото естество, като сте избягали от произлязлото от страстите разтление в света(kosmos);

Грехът дотолкова е завладял света, че е станал част от него, Разтлението е обхванало всяка фибра и частица на света.Бутът на злото е на всякъде.
И тук естествения въпрос е, как ще постъпи Бог с този свят, който макар и възлюбен, отказва да приеме и остане в Божията любов?

[addsig]

Здравейте.

Първо искам да ви благодаря, че се включвате активно в дискусията (виждам и стари познайници - как си приятелю 7-ми?)

Бих искал накратко на всеки от вас да отговоря без да се повтарям (дано ми стигне времето).

Анонимен,

Не следвам просто моя логика (ако и да съм длъжен да я използвам) нито пък и се доверявам като на Бога (нима в това ме обвиняваш?), а се уча да следвам текстовете от Писанието без да игнорирам нито един от тях. Разбира се има неща, които само чрез откровение на Духа се схващат, но то не е заради слабост в самото Писание, а е заради наша немощ (мързел, ниска интелигентност, комплекси и т.н.) - така че не е добре просто да махнеш с ръка и да кажеш - а бе нужно ти е духовно откровение... А ако го имам, но ми е трудно да го предам все още?

Иначе това дето си писал като пример за провалената ми логика, пак не върши работа, защото аз именно в това и вярвам - че Христос ще завладее света, но после Бог ще обнови небето и земята (както го е видял и Йоан)...

Ако може отговори ми на въпроса , с който започнах тази тема - другото не е важно засега (поне в това обсъждане).

Приятелю7,

Поставяш много и различни въпроси, но би ли следвал самата тема както е поставена - защото много от предположенията ти за моето мислене изглежда прсто не са вярни (за унищожението на света например писах по-горе към анонимния).

Хари,

Прав си за греха и носителят му, който бива осъден заради него.
Пишеш:
Quote:
Грехът дотолкова е завладял света, че е станал част от него, Разтлението е обхванало всяка фибра и частица на света.Бутът на злото е на всякъде.
И тук естествения въпрос е, как ще постъпи Бог с този свят, който макар и възлюбен, отказва да приеме и остане в Божията любов?



А Божията правда (изявена чрез жертвата на Исус) по-слаба ли е от този грях, че да не може да му се опре и да закваси света (започвайки от хората) обратно за Бога?

Исус каза, че който не Го приеме е ВЕЧЕ осъден - т.е. има присъда над този свят - Святия Дух беше пратен и за съд над този свят, нали?

Иначе има обещани ново небе и земя, но аз искам да се концентрирам в тази тема върху старите такива (сегашните) - каква е Божията воля за тях в момента?[addsig]

Quote:

Или считаш, че праведното дело на Исус е по-слабо от греха и повлиява само човека, но не повлиява останалия космос



Иво, това са много условно съизмерими понятия - последстивята на делото на Исус се определят от Бога и от Божието виждане на нещата, и не винаги Божията логика е нашата логика.
Ако има конкретни и ясни и подробни декларации от Бога във връзка с това, естествено бихме могли да знаем подробно нещата, но ако нямаме достатъчно информация, тогава нещата стават догатки и предположения.

Със сигурност чрез делото на Исус се спасява тези, които повярват в Него - това е декларирано ясно и недвусмислено от Бога. Но да се правят спекулации дали делото на Исус "...влияе..." на камъните или на врабчетата (ако пък започнем да утчоняваме отделно за камъните-собственост на повярвалите/защото именнот те! са спасени/ и за камъните-собственост на неповярвалите/неповярвалите не са спасени ВЪПРЕКИ! делото на Исус/ нещата стават още по сложни) е начинание с "непредсказуеми" умозаключения.
И малко странно е да се казва, че дело "влияе" - Бог променя нещата както си иска и когато си иска.

На всички познаващи Бога е ясно, че Бог е всесилен. Но въпреки че Бог е всесилен и няма нищо, което да се съпротиви на силата Му, то Бог не използва винаги тази своя всемогъща сила. Защото Бог освен, че е всесилен, има и свои желания, и тези желания не винаги са такива, че Той да използва винаги своята всемогъща сила.

Затова изрази като: "праведното дело на Исус е по-слабо от греха" са чиста спекулация. Не делото е силно, а Бог е силен. Ако Бог иска утре на земята няма да има грях ... и грешници, естествено. Или пък може веднага да "препрограмира" всички и те да станат насила праведни веднага - какво Му пречи, и кой може да Му се възпротиви? - Но Бог не иска така. По скоро оставам с впечатление, че Бог държи човек ако Го иска да го приеме да Го приеме напълно съзнателно и със съгласие. В такъв смисъл изявления като "Да не би Дв. Дух да е по-слаб от света?!" са просто неуместни и подвеждащи. Естествено, че никой и нищо не може да се възпротиви на Бога, но и никой не може да му се възпротиви, когато сам Бог не бърза да дойде и да посече тези, които не са искали да царува над тях както казва:

11 И като слушаха това, Той прибави и каза една притча, защото беше близо до Ерусалим, и те си мислеха, че Божието царство щеше веднага да се яви.1
2 Затова каза: Някой си благородник отиде в далечна страна да получи за себе си царска власт, и да се върне.13 И повика десетима от слугите си и даде им десет мнаси; и рече им: Търгувайте с това докле дойда. 14 Но неговите граждани го мразеха, и изпратиха след него посланици да кажат: Не щем този да царува над нас.
15 А като получи царската власт и се върна, заповяда да му повикат ония слуги, на които бе дал парите за да знае какво са припечелили чрез търгуване.
16 Дойде, прочее, първият и рече: Господарю, твоята мнаса спечели десет мнаси.
17 И рече му: Хубаво, добри слуго! понеже на твърде малкото се показа верен, имай власт над десет града.
18 Дойде и вторият и рече: Господарю, твоята мнаса принесе пет мнаси.
19 А рече и на него: Бъди и ти над пет града.
20 Дойде и друг и рече: Господарю, ето твоята мнаса, която пазех скътана в кърпа;
21 Защото се боях от тебе, понеже си строг човек; задигаш това, което не си положил, и жънеш, което не си посял.
22 Господарят му казва: От устата ти ще те съдя, зли слуго. Знаел си, че съм строг човек, който задигам това, което не съм положил, и жъна което не съм сял; 23 тогава защо не вложи парите ми в банката, и аз като си дойдех, щях да ги прибера с лихвата? 24 И рече на предстоящите: Вземете от него мнасата, и дайте я на този, който има десетте мнаси.
25 Рекоха му: Господарю, той има вече десет мнаси!
26 Казвам ви, че на всеки, който има, ще се даде; а от този, който, няма, от него ще се отнеме и това, което има.
27 А ония мои неприятели, които не искаха да царувам над тях, доведете ги тука и посечете ги пред мене.




Нима Бог е по-слаб от сатаната, че затова още не го е хвърлил в огненото езеро? Защо сатана е още на свобода, и защо мами народите да вършат грях, да се покланят на това, което не е Бог, да вършат всякакво зло според собствената си съвест и зло според Бога? Защото Бог е по-слаб от сатаната ли? ...
Нима и Исус е бил по-слаб от сатаната, че са го убили? Не. Божиите пътища не винаги са нашите пътища и Божиите "слаби" неща не винаги са "слаби".
Бог не е по-слаб от сатаната. Има друга причина, различна от големината на Божията сила, поради, която Бог не е озъптил още това негово отстъпило от истината творение (сатаната) и не го е хвърлил там, където ще го хвърли. Бог управлява творенията си според Своите си желания и мъдрост, а не според нашата мъдрост.

Затова, независимо колко силен е Бог и колко велико е делото на неговия син, Бог ще реши кога да накаже грешниците и пак Бог ще реши колко да е хубаво в момента на земята, която е пълна сега и с Божии хора и с безбожници.

Quote:

"Или считаш, че праведното дело на Исус е по-слабо от греха и повлиява само човека, но не повлиява останалия космос"



Ами например на въздуха и на останалата околна среда не "...повлиява...", Въздуха и околната среда не са започнали да стават по-чисти откакто Божият син се е предал на смърт за да ни спаси от греховете ни. Напротив стават все по-мръсен и по-мръсен. След като Исус се е жертвал за грешниците, е станало по лошо от-преди. Като по-времето на Вавилонската кула околната среда е била несравнимо по-чиста от сега ... и какво? Да не беше идвал да ниспасява, че стана по-лошо, така ли?...
"Исус помазаника дойде да спаси грешниците, от които пъривия съм аз /т.е. Павел/"

На евреите не "...повлиява...". Евреите не страдат по-малко сега след 2000 от колкото са страдали 70-та година на първи век, когато Ерусалим и Божият дом са били унищожени. Напротив през 2-та световна война са страдали много много повече и са изпитали много по голям ужас по времето на сатанинския служител Хитлер.

На озновата дупка не "...повлиява...". Доколкото зная, озоновата дупка се е появила скоро, в резултат на напредъка на нуката и техническите постижения на хората (зависи под какъв ъгъл се гледа този "напредък"), съответно по времето на развратната и безбожната римска империя е нямало ознова дупка, и в това отношение е било по-добре от колкото сега.

Може да засегнем изчезващите животински и растениийни видове.
Любопитен съм и за % на самоубийства на глава от населението, от Исусовото време насам.
За % на бедни хора.
За % на истиниски вярващи в Исус сега (а не светската статистика за "религиозна принадлежност", според която вероятно водачи на комунистически партии са "християни" и държат на "християнските ценности")
За % на разврат в света.
За % на хомусексуални бракове.
За % болни и с лошо здраве хора.

От Исусовото време насам.

Предполагам списъка може да се продължи доста.




Quote:

Ако може отговори ми на въпроса , с който започнах тази тема - другото не е важно засега (поне в това обсъждане).
/т.е. А какво е отношението на Бога към света? /



Стана ясно вече, че отговора зависи от това какво е имал предвид Йоан (Исус?) в Йн 3:16 под "света".
Видяхме, че някъде думата означава едно някъде друго. Дадох ти пример, Исус казва "Света не ме позна" - камъните не могат да го познават.
Павел казва на Галатяните (6:14) "А далеч от мене да се хваля освен с кръста на нашия Господар Исус помазаника, чрез който светът за мене е разпнат, и аз за света."
Света за Павел е мъртъв и Павел е мъртав за света - абсолютно отделяне и отричане.

Бог обича хората, и за да е добре на хората им дава и хубави неща - като прекрасна земя със всичко добро, необходимо и красиво в нея. Но да се отива до там, че Бог обича камъните и пръстта на земята понеже е дал земята за дом на хората е малко твърде умозрително и странно.

Все пак "Вярно е това слово и заслужава пълно приемане, че помазаника Исус дойде на света да спаси грешните, от които главният съм аз." (Павел, до Тимотей)

1 Йоан Знаем, че ние сме от Бога; а целият свят лежи в лукавия.

Привързването към сегашния свят е порицано, и дадено за лош пример
2 Тимотей 4:10 защото Димас ме остави, като обикна сегашния свят; той отиде в Солун, Крискент в Галатия, а Тит в Далмация.


Йоан 12:25
Който обича живота си, ще го изгуби; и който мрази живота си на този свят, ще го запази за вечен живот.

Към всички: Какво точно се има предвид в Йн 3:16 под "свят"?

Хората изобщо?
Невярващите хора?
Невярващите хора + околната среда и планетата земя?
Нещо друго?

За какви (ако изобщо...) взаимовръзки между спасени хора и тяхна собственот и владения на земята СЛЕД ИСУСОВОТО ВРЕМЕ свидетелства Св. Писание? Има ли разлика между собственост на спасени хора и собственост на неспасени - т.е. сoбственосттна на спасенитe ЧРЕЗ ИСУС (Йн 3:16 говори за Исус) просперира ли, и собствеността на неспасените изземва ли им се и запада ли? Какво да стане с връх Мусала ако принадлежи на вярващ, и ако принадлежи на невярващ?

А общите неща? Морето? Въздуха? Почвата? Има ли обещания на Исус в Новия завет за тези неща?


Alo hora wie da ne ste na protcen ta generirate tolkowa trafik

She poluchali wse pak link za towa aw-world pls! [addsig]

Не зная да ли го има в интернет. Това е Thyer's Greek lexicon. AV съкр. от Authorized version , посочва се как се превежда тази гр. дума там и колко пъти я има.

Здравейте,

С интерес следя темата и ми се иска да се опитам да направя няколко забележки относно казаното дотук.
1. Смятам, че всички се съгласихме, че думата ?свят? се използва в различен смисъл в Библията. Примерите, които анонимния цитира от гръцкия лексикон са доста добри. По-скоро можем да се разлчаваме в мненията си на кое място в кое значение се използва думата (аз наприме не съм съгласен, че в Йоан 3:16 и на др.места ?свят? означава единствено вярващите).
2. Библията ни казва както че Бог обича света така и че го мрази, а също така, че християните не трябва да обичат света или да се съобразяват с Него. Очевидно това отново е всързано съз значението, в което се употребява думата. Бог обича хората, а в по-широк смисъл и цялото Свое творение,което е ?твърде добро,? но мрази неверието, греха, неговите последствия като и влиянието му. Тъй като обществото (света) като цяло в настоящия момент е враждебно на Бога в своята ценостна система и поведение вярващите не трябва да го обичат и да се съобразяват с него.
3. Моето мнение е, че библията учи, че както грехопадението на Адам така и жертвата на Христос оказват влияние не само върху човека, но и върху цялото творение. Чрез греха то изпада в едно нестествено сътояние, чрез изкуплението на Христос се връща в своето първоначално, предгреховно (или е издигнато в едно по-високо и съвършено) сътояние. Според мен стиховете, които Иво цитира от Римляни 8 говорят точно за това:
17 И ако сме чада то сме и наследници, наследници на Бога, и сънаследници с Христа, та, ако страдаме с Него, да се и прославяме заедно с Него.
18 Понеже смятам, че сегашните временни страдания не заслужават да се сравнят със славата, която има да се открие към нас.
19 Защото създанието с усърдно очакване ожида откриването ни като Божии синове.
20 Понеже създанието беше подчинено на немощ {Гръцки: Суетност.}*, не своеволно, но чрез Този, Който го подчини,
21 с надежда, че и самото създание ще се освободи от робството на тлението, и ще премине в славната свобода на Божиите чада.
22 Понеже знаем, че цялото създание съвокупно въздиша и се мъчи до сега.
23 И не то само, но и ние, които имаме Духа в начатък, и сами ние въздишаме в себе си и ожидаме осиновението си, сиреч, изкупването на нашето тяло.
24 Защото с тая надежда ние се спасихме; а надежда, когато се вижда изпълнена, не е вече надежда; защото кой би се надявал за това, което вижда?
Тук не става дума за спасението и възкресението на всяко съществувало някога куче, котка, зюмбюл, камък, храстче или червей, а за връщане на творението като цяло в състояние на хармония със Своя Създател, което е нещо много по-различно.
4. Анонимия, който се включи в своето последно писмо с пълно право пита защо не виждаме никакво подобрение в сетовен мащаб от времето на Христос до наши дни. Според мен цитирания текст от Римляни 8 дава отговор като ясно посочва, че това възстановяване/пресътворяване присъства в бъдещето. Това ще стане, когато ние се ?освободим от робството на тлението? и получим ?изкупването на нашето тяло.? В настоящия момент жертвата на Христос е направена, но ние все още не сме получили всички облаги от това, изкуплението е направено, но не е реализирано във всеки свой аспект. Ние имамме вечен живот, но продължаваме да умираме, имаме потенциал за святост, но продължаваме да грешим, имаме Святия Дух, но в ?начатък,? и имаме обещание за нетленно тяло, но нашето продължава да старее и да се разрушава. НЗ ясно показва, че изкуплението ще се реализира в пълнота когато Хрисотс се върне обратно и установи Своето царство. До този момент ние живеем и умираме с обещанието за нещо, което все още не виждаме изпълнено (Римл. 8:24 Защото с тая надежда ние се спасихме; а надежда, когато се вижда изпълнена, не е вече надежда; защото кой би се надявал за това, което вижда?). Това според мен е времето, когато ще видим и възстановяването на товренеито (света).
5. На тази основа няма никава причина да смятаме, че поради любовта на Бога към творението християните имат задача да го завладеят или обещание, че това ще стане пред връщанто на Христос до което изглежда се опитва да достигне Иво. Нито пък в това има някакъв ?ескейпизъм? както казва Jacob.

Поздрави:


Добре, според темата, поставена от теб ИвоБГ, аз ще кажа, че Бог е създал човека и всичко останало на земята да е добро. Думата "света", ми се струва възприемаш като съвкупността на хората + всичко създадено на земята като жива и нежива природа. Да речем, че означава това. Бог го направи добро, но стана грехопадението и заради човека земята с цялото сътворено "добро" трябваше да бъде проклета от Него. Така човека и всичко останало пое последствията на греха. Пише обаче, че в един момент Господ се "разкая в сърцето Си" задето беше направил човека и реши да унищожи целия тогавашен свят с потоп. Загинаха почти всички създания с изключение само на няколко от всеки вид! Питам се - тогава Бог мразил ли е света или го е обичал- нали такъв е въпроса на темата? Иво, ти как мислиш?
В днешно време дали Бог се е променил относно обичта си към света или е същият? Да, днес Тои изпрати Исус да спаси света и с това ни показа да разберем дали го обича или мрази! Но ми се струва, че същата тази обич към създанията Си е имал и тогава, преди да се въплати Божия Син в човешки образ. Обещанието за "семето на жената" е дадено в самото начало на цялата история и винаги е имало хора, вярващи на Бог за това обещание и спасени чрез вяра още преди да дойде на земята Исус. Виж в Стария Завет че е така! Така че Бог винаги е спасявал и спасява избраните Си, доверили се на Него! Но въпреки, че виждаме Божията безпределна любов в делото на Исус и обещанието преди това за Месията, Бог унищожи света в Ноево време, унищожаваше в определени периоди цели нации и за края на света е обещал отново да унищожи всичко нечестиво! Нима сега обичта Му към нечестивия свят е станала "по-голяма", та да не го направи? Мисля също, че Бог обича и тези, които горят в ада, но не може да промени личния им избор по никакъв начин. За греха е определена само една съдба и тя е неотменима! Колкото и да е голяма Божията любов тя не може да направи нищо повече от направеното на Кръста за грешниците. От там всеки сам избира! За избралите греха, Господ е обещал да излее справедливия Си , Свят гняв и това ще бъде в най-концентрирания си вид на определеното време- т.е.в края на световната история! След това (според написаното в библията) Исус ще царува над тази земя 1000 години, като цялото създание ще бъде обновено и пречистено както е било от началото и проклетията няма да я има, защото и Проклетника-дявола ще е вързан през този период. После ще бъде пуснат за малко време, докато мине и второто "сито" за хората и тогава тази земя ще бъде унищожена в огън, а Бог ще създаде нова земя и ново небе. Така пише в библията и така вярвам аз.
Е, Бог обича ли света? "Отче, прости им, те не знаят какво правят!" Тук обичаше ли ги Бог? Аз казвам "да"! Но отмени ли наказанието им след това? Историята казва "не"! Тогава Бог обича ли или мрази света?!? [addsig]

Anonimen /ot Varna/,
Смяташ ли, че имаме основание от Св. Писание да смятаме, че творението е започнало да се мъчи автоматично , понеже човека е съгрешил?
Все пак не пише точно това, а пише че Бог специално е направил така.

"Понеже създанието беше подчинено на немощ {Гръцки: Суетност.}*, не своеволно, но чрез Този, Който го подчини, "

Аз не мога да бъда сигурен, че ако Бог не беше специално подчинил на суетност създанието, то би станало "суетно" автоматично, понеже човека е извършил грях - не виждам сигурно основание от Св. Писание да се вярва това.

Дори напротив - Бог казва:
"Да не би сега човека /извършил вече грях/ да протегне ръката си и да яде от дръвото и да живее ВЕЧНО", и го изгонва от градината в Еден.
Т.е. човек може да е в греха и да е бунтовни против истинния господар и собственик на всичко - Бога - и въпреки това да живее вечно - това зависи САМО от Бога, а не от нашите идеи за правилно и неправилно.

Затова греха не "...влияе..." на създанието, а Бога е този който прави каквото си иска и когато си иска със създанието Си - и когато иска го подчинява на немощ, но това не става автоматично.
Затова и не е е добре да си правим своеволни умозаключения, че щом греха влязъл в греха и създанието автоматично станало "суетно". Или, че щом Исус вече се е предал за да ни спаси от греховете ни и от смъртта, то и създанието автоматично започва да става по-малко "суетно" - няма основание за такова мислене.

Напротив,

Матей 19: Тогава Петър в отговор Му рече: Ето, ние оставихме всичко и Те последвахме; ние, прочее, какво ще имаме?
28 А Исус им рече: Истина ви казвам, че във времето на обновлението [на всичко] , когато Човешкият Син ще седне на славния Си престол, вие, които Ме последвахте, тоже ще седнете на дванадесет престола да съдите дванадесетте Израилеви племена.

Бог е решил, че чак тогава ще стане това. И така ще бъде.

Бог определя всичко и не е оставил нещата на "автопилот" - може да си бунтовник в греха и да Бог да те остави да живееш вечно - само Бог да поиска така и готово... Ако каже, че ако ядеш от плода на еди кое си дърво ще ти поникнат крила - то наистина ако ядеш от него ще ти поникнат крила, без значение дали си изкупен или не - това зависи САМО от Бога и неговото желание.

Затова конкретните открити от Бога неща са нашата възможност да не затънем във неправилни логически умозаключения, поради липса на ПЪЛНО и ВСЕОБХВАТНО знание за Бога, за цялата негова мъдрост, за всички неговите мисли, и за неговите точни и конкретни намерения във всеки един момент.

Здравейте

към Анонимен от Варна: Радвам се да се срещнем отново в един форум макар и рядко.

Докъде се простира изкупителната сила на Христос? Ще унищожи ли Бог земята? Небето ли е нашата цел? Кога ще дойде Антихрист? Има ли връзка между греха/правдата на човека и създанието (озонова дупка, катаклизми, повишаване на температурата и т.н.)? По чии закони се движи вселената? В момента на 'автопилот' ли сме? Отговорите на тези и много други въпроси можете да откриете в следните книги:

Освобождение на планетата земя - Норт
Господството и общата благодат - Норт
Бъдещата велика планета Земя - Рийткерк
Безусловна капитулация - Норт
Той ще владее - Джентри

Книгите можете да откриете ТУК

поздрав

Здравей Анонимен,

Благодаря ти за бързия отговор. Сажалявам, че в момента сам доста зает и не винаги успявам да се включа навреме.
Смятам, че си напълно прав когато пишеш, че спекулативната логика може много лесно да ни подведе особено когато се използва за неща, които не са ясно открити в Писанието.
Не мога да приема това, което казваш за ?автоматичното? влияние на грехопадението върху цялостното творение. Аз не съм използвал тази дума. Нито пък смятам, че нещата се движат на ?автопилот.? Това, което казах е, че греха оказва влияние както върху човека така и върху творението. КАК се реализира това влияние аз не зная (както не разбирам и начина, по който покварата на природата засяга не само Адам, но се предава и на всички негови потомци). Но Битие 3:17-19 посочва ясно тази връзка:
17 А на човека рече: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах, като казах: Да не ядеш от него, то проклета да бъде земята поради тебе; със скръб ще се прехранваш от нея през всичките дни на живота си.
18 Тръни и бодли ще ти ражда; и ти ще ядеш полската трева.
19 С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет; понеже си пръст и в пръстта ще се върнеш.
Според текста земята попада под проклятие поради греха на Адам, а това както и да го погледнем указва на връзка, влияние. Същата идея откриваме и в Бит. 5
?и наименува го Ной {Т.е. Почивка.}*, като думаше: Тоя ще ни утеши в умората ни от работата ни и от труда на ръцете ни, който ни иде от земята, която Господ прокле.»
В Бит. 4:11-12 подобно проклятие е изречено по малко по-различен начин, но със същия резултат, във връзка с първото убойство.
11 И сега проклет си от земята, която отвори устата си да приеме кръвта на брата ти от твоята ръка.
12 Когато работиш земята тя няма вече да ти дава силата си; бежанец и скитник ще бъдеш на земята.
Доколкото аз мога да разбера стиховете поради греха на човека Бог проклина земята. В резултат нейното плодородие намалява и човек вече е изправен пред една повече или по-малко враждебна природа, която му се противи.
Мисля, че можем да отидем и малко по-нататък. В Бит. 9:5 се казва
5 А вашата кръв, кръвта на живота ви, непременно ще изискам; от всяко животно ще я изискам; и от човека, да! от брата на всеки човек, ще изискам живота на човека.
Очевидно, отнемането на човешки живот от животно (както и от друг човек) не влиза в понятието «твърде добро» иначе то нямаше да бъде санкционирано. Според мен това е още едно загатване за настъпилото отчуждение и дисхармония между човека и останалото творение.
Нека да обобщя: Поради греха на Адам е засегната връзката човек творение както и самото товрение (нямам нищо против ако разбираш това като «Бог проклина товрението защото така Му се е видяло угодно»). Първоначалното творение (свят) губи нещо от свето съвършенство, от това «твърде дoбро» за което четем. Това не се отнася единствено за човека, но и за останалото живо и неживо творение. То явно изпада в състояние по-лошо от първоначаното и то не само поради вредните релултати от човешката дейност (озонова дупка, замърсяване на околната среда, унищожаване на растителни и животински видиве и т.н), но и поради влошаване на самата си същност, природа. Според мен това може да е във връзка с «подчинението на суетност» от Римляни 8 (приемам твоята забележка, че е било подчинено не «автоматично» от греха, а от Бога, защото Бог е Този, за Когото в Бит.3 и 5 се казва, че нанася проклятие на земята).
Според мен Битие със сигурност говори за отпадане на творението от неговото първоначално съвършенство поради човешкия грях, а Римляни 8 - за едно творение подчинено на суетност, което обаче очаква своето изкупление (което отговаря на контекста на Римляни 1-8 ? спасение чрез Христос).
Накрая, не съм казал, че «щом Исус вече се е предал за да ни спаси от греховете ни и от смъртта, то и създанието автоматично започва да става по-малко "суетно". Както и ти казваш няма основание да мислим така. Аз казах, че създанието ще бъде освободено от своята суетност в бъдещето, след връщането на Исус, когато ще се открие нашата слава като Божии чада и ние ще получим ?изкуплението на нашето тяло.? Римляни 8 според мен много ясно посочва времето. То е същото, за което говориш и ти когато цитираш Матей 19:28 ?във времето на обновлението [на всичко], когато Човешкият Син ще седне на славния Си престол.?
Приемам, че в моето предишно писмо не съм бил достаъчно ясен.
Благодаря ти, че ме провокираш да мисля.

Поздрави:

P.S. И аз се радвам, че отново се срещаме Яков.