Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > За забрадката !!!???
А всяка жена, която се моли или пророкува гологлава засрамва главата си . . .
Затова жентаа е длъжна да им на главата си белег на власт . . . 1 Кор. 11:5 и 11:10

Какво е приложението на тези стихове в Новозаветната църква?????

В миналото носенето на забрадка е било необходимост като носенето на риза или панталон или това което го е замествало, поради една не много прилична причина. Болшинството хора са били земеделци или животновъди, така че представи си жена излиза от обора и какво ще се покаже на главата и като си махне забрадката . За днешната цъкква препоръчвам дори фереджета

"жената е длъжна да има на главата си белег на власт... заради ангелите"


добре е Йосифе всичко да се цитира.

та, наистина "Какво е приложението на тези стихове в Новозаветната църква?????"

Има ли днес ангели и наминават ли те през днешната българска църква.

а това за жената животновъд/оператор на биологична единица беше страшно добро попадение... браво!


За забрадката и косата:
Тук става дума за културни различия между I век и XXI век.
По времето на Павел проститутките са ходели с остригана глава ("нула номер"), като белег на занаята си. Ето защо когато тези жени са се покайвали, те вече не са били просттутки, но най-малкото докато им израстне косата, са носели забрадки, като белег на това, че са прилични жени. А всички останали жени са имали дълга коса, и не е имало нужда да носят забрадки.

BTW., в други преводи пише не със забрадка, а с коса и без коса (гологлавеа се има предвид без коса).

Толкова за забрадките. Пак сме жертва на некадърни преводи и на собственото си невежество.

Не случайно пуснах тази тема, знаех че тези които ревностно отхвърлят десятъка, като принцип, правило, норма и т.н. със същата ревност обичат да налагат други павила, принципи, норми пък били те и от Новия Завет. Когато казах, че носенето на забрадка е тежест и хомот имах предвид точно това.
Ако следвам логиката на Ники, който казва, че никога не е бил поставян под закон, защото не е евреин, то и моята жена никога не е живяла в Коринт, та да важи указанието на апостола до Коринтяните . . .
Ако следвам логиката на Ники, който казва, че забрадката не е спомената в т.нар. презвитерско послание до църквите, защото няма връзка със спасението, то аз ще кажа, че именно по тази причина не е споменат и десятъка в същото поръчение . . . т.е. противниците на десятъка, поддържайки забрадката, започват да си вкарват автоголове, като сами признават несъстоятелността на използваните си доводи против десятъка . . .
Ники ако това, което пише Мишо за превода е вярно, то ти си учил хора на хомот, наложен им не от Исус, и най-малкото, което можеш да направиш е да си признаеш . . .
тинейджърски твой: Йосиф . . . . . .

А как разбирате това "... заради ангелите"?

Поздрави[addsig]

там не пише "забрадка", а "покривало".
какво точно се има предвид под "покривало"?

Quote:
Не случайно пуснах тази тема, знаех че тези които ревностно отхвърлят десятъка, като принцип, правило, норма и т.н....


1) Защо говориш в множествено число?
2) В Писанията има различни десети. Ти за коя тояно говориш?
3) Къде по точно успяхте да защитите позицията си, че десятъкЪТ е "принцип, правило, норма"?

Сега по темата.
Ако покривалото е било белег на власт заради ангелите, не бива да се подминава факта, че днес също имаме такъв белег на власт и това е венчалната халка. Аз мисля, че ние трябва да си носим венчалните халки и то не само заради ангелите.

мишо кои са преводите в които не се говори за покривало (забрадка аз лично не помня да съм защитавал като дума). та, къде ако обичаш има превод в който я няма думата покривало. мерси.

Йосифе,
Quote:
Не случайно пуснах тази тема, знаех че тези които ревностно отхвърлят десятъка, като принцип, правило, норма и т.н. със същата ревност обичат да налагат други павила, принципи, норми пък били те и от Новия Завет.

.. пък били те и от Новия Завет а ? хехе. това беше готино....

после, объркал си ме с Анонимен, за това че съм бил казал, че никога не съм бил под закон, понеже не съм евреин. Но няма значение. Все пак обаче това показва колко внимателно ме четеш. Ня'а са плашиш, свикнал съм.
Ами да десятъкът не е споменат в писмото на презвитерите при събора в Ерусалим и аз не помня да съм казвал, че това е довод срешу десятъкА. Моите доводи бяха едни думи на Павел, за това че човек решава със сърцето си колко да дава. Пак не си ме чел внимателно. А това, че ти намеси решенията на събора и каза, че не споменавали "забрадките" си е твой проблем. Както показах проблемът ти е че не разбираш за какво е било онова писмо на презвитерите и че покривалата не са били обект на разговор в Ерусалим, защото не са от спасително естество, докато тогава са разисквали именно неща от спасително естество (дали са, т.е.) като напр. обрязването.

не си вкарвам автоголове, просто гледам как ти считаш своята врата за моя и бележиш гол след гол. Засега е 3:0. На полувремето ще разбереш накъде да нападаш след почивката. Вземи си малко почивка, почети малко и после пак.

аз не уча никого на хомот. всеки който ме познава лично го знае.

бъди здрав Йосифе

за ник - ник това с халките е готино като идея. аз винаги съм бил за динамична културна адаптация на Библията към различните култури, нации и езици през вековете и по света. Все пак обаче не съм сигурен, че мога да си позволя тази волност. Ти чете ли го някъде това за хлаката като съответсвие на покривалото или сам достигна до този извод? Освен това и аз нося халка, а не само жена ми - това значи ли че аз съм под нейна власт. Някак си в текста на Павел, мъжът няма белег на власт на себе си, а само жената. При халките не е така...

поздрав

може и още един въпрос
4) Къде Бог е казал да си търсим принципи и да си ги пазим (ако изобщо може да се докаже състоятелността на кандидат-принципите, за които вече стана дума)

Josef, за коя църква смяташ се отнасят препоръките на Ап. Павел, ако не за новозаветната?

"Защото, която жена се не покрива, нека остриже и косата си. "1 Коринтяни 11:6.

Запознат съм с теорията за проститутките, но от този цитат се разбира, че освен косата е нужно и друго покривало (дали забрадка или друг вид зависи от етноса и благоприличието на местно ниво).
Разбира се покриването или непокриването не е въпрос от спасително естество.
Твърдението за земеделците и животновъдите също е бзпочвено. Подържащите го едва ли са запознати с тази деиност, освен това в градовете (като Коринт)както сега, така и в миналото почти няма селски стопани.

Освен това аз съм ЗА десятъка от доходите и от времето и за почивка на земята всяка седма година.



Niki_b,
аз не правя разлика между забрадка и покривало. Освен това не аз съм повдигал тема за разлика между двете, а някой от многото анонимни ...

Информацията я цитирах по памет от "Lion Handbook of Bible". Ще преведа статията, и схте я пусна в СТАТИИ.

1 Коринтяни 11:10 Затова жената е длъжна да има на главата си белег на власт, заради ангелите.

Ето това е интересно. Какво има в предвид Павел като казва "заради ангелите"? До сега не съм чул разумно обяснение на този стих.

Mnogo e udobno za horata da razpoznavat dobroto i zloto. Dobre e, che tarsite iztinata.
Molia, zamislete se kakvo miasto zaema tova v sarceto vi i kolko miastoto za ISUS i smisala na negovia zivot. Ne zabraviaite, che nie ne triabva samo da badem viarvashti v BOG, da horim na carkva, da raziskvame razlichni temi, a , che e neobhodimo da vidim kakvo smiata ISUS i kak toi zivia. Mnogo udobno e da chetem, kakvo spasitelia kazva, no ne se vazpriema tolkova obstanoivkata v koiato zivia.
Toi predpichitashe da se moli, da bade s BOG, da razkriva tainite si na negovite, na tezi, koito sa gladni za nego, a ne na tezi, koito imat glad za znanie. Molia ne otdavaite vnimanie na dumite na drugite po tazi tema, a kak izglezdam v ochite na ISUS. Dali sam kato negov uchenik, ili kato licemer, farisei.
Prosto da si viarvasht i da sluzish na BOG ne e dostatachno.
Priemete, che ISUS mozeshe da raziskva vsiakakv itemi, no toi pokaza, che ima smisal samov tova, koeto pomaga, izceriava i osvobozdava, a ne prosto koe e greshno i pravilno. Ne zakona,a smisalat na zakona

Kakwo moga da kaja? Ta wie ste q iz4erpali taq tema...Az sum syglasna 4e otnowo sme jertwi na lo6 prewod ili po to4no na lo6i prewodi.......

kam poslednata anonimna -
tova s angelite li e loshija prevod?