Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > НЕ сме под закон, А под благодат:)
Какво означава "ние не сме под закон, а под благодат"? Четяйки споровете върху десятъците и принципите мнозина от изявените участници по въпроса твърдят, че не сме под закон, а под благодат? Или тъй като не сме под закон ние не сме длъжни да изпълняваме клаузите в закона, а кой както Духа го води.
И така, за да не останем с погрешно впечатление ще помоля Анонимния/те, ники_б, ник и ивоБг да ни обяснят, какво означава за тях изречението: НИЕ НЕ СМЕ ПОД ЗАКОН, А ПОД БЛАГОДАТ!

S3

А ти как го разбираш това? Напиши някакъв кратък коментар поне. С какво не си съгласен? До колкото разбирам ти си чел част от нещата в темата за десятъкЪТ. Не разбирам обаче какво точно сме казали по конкретния стих което на теб не ти харесва или просто не разбираш.

здрасти,

за мен е показателен контекста на тези думи - "ние не сме под закон, а под благодат" - а той е следният -
Quote:
И тъй, да не царува грехът във вашето смъртно тяло, та да се покорявате на неговите страсти. Нито представяйте телесните си части като оръдия на неправдата; но представяйте себе си на Бога като оживели от мъртвите, и телесните си части на Бога като оръдия на правдата. Защото грехът няма да ви владее, понеже не сте под закон, а под благодат

всичко в думите на Павел показва, че щом не сме под закон това не значи, че можем да живеем неморално, "в плътта". Аргументацията му е зашеметяваща - той ни увещава да живеем свято и да побеждаваме греха, който няма да ни владее защото не сме под закон, а под благодат. Очевидно с това иска да каже, че законът "само изявява престъпленията", но не дава сила да се справим с тях. Очевидно иска да каже, че "заповедта е СВЯТА, ПРАВЕДНА и ДОБРА" (!), но че ние сме "от плът, продадени под греха", и че самата добра заповед, която иначе е страхотна сама по себе си, "съвършена и привдига душата" (Пс. 19.7), в крайна сметка не може да ни даде свобода от греха. Затова "законът дойде чрез Моисей, а благодатта и истината дойдоха чрез Помазаника Йешуа". За първите ни братя евреи тези думи са значели много, много повече отколкото за нас днес.

Интересно е да се отбележи, че Павел никога не говори срещу самия закон, а срещу изкривяването на закона, като спасяващ инструмент, което той не е бил никога. Когато Павел говори за "проклетията на закона", той има предвид проклетиите ОТ закона, а не че законът е проклет сам по себе си. Да повторя - законът е съвършен, праведен и добър, но като такъв той е проблем за мен и ми носи проклетия. За мен той е път към смърт, ако и да е страхотен. "Тогава, това ли, което е добро, стана смърт за мене? Да не бъде! Но грехът ми причинява смърт чрез това добро нещо, за да се показва, че е грях, тъй щото чрез заповедта, грехът да стане много грешен". Проблемът не е в закона и заповедта. Проблемът е в мен. АЗ съм проблем за себе си. И законът показва това твърде добре. Тъй като между мен и Бог преди е стоял само закона, аз не съм можел да се справя с греха, който от този закон е ставал все по-силен в мен, защото е бивал изявен и е дразнел съвестта ми постоянно, не намирайки в естеството ми друг достоен на себе си противник, който да го победи. "грехът (който живее в ники)понеже взе повод чрез заповедта, произведе в мене всякакво пожелание", и иначе добрия закон стана за мен смърт, смърт пак казвам, не заради закона, а заради сърцето на ники. Днес обаче (Алилуя!) Исус изпълни изискванията на закона и взе на себе си проклетиите му. Днес вече, аз не съм "под закон" и заради това мога ефикасно да се справя с греха си, чрез благодатта "под която съм". А аз съм под нея, в момента в който повярвам в Исус. Исус, чрез Святия си Дух, като заживее в мен, "ми явява правдата Си и независимо от закон". Бог направи bypass на закона и с това ме спаси от сърдечна (и вечна) смърт. От тогава "не аз живея, но Христос живее в мен", защото аз умрях поразен от закона, но оживях в Помазаника и всичко за мен стана ново.

Днес аз МОГА да бия греха, защото съм "под благодат, а не под закон".

Това е контекста на думите на Павел. И всеки, който се опитва от тях да извлече, че те означават, че законът е лош, е все още под давлението на вездесъщото неразбиране на Стария Завет. Ако много внимателно се разгледат Галатяни и Римляни, ще се установи, че Павел не говори срещу закона, а срещу неговото изкривяване от страна на юдаистите, до степен да се твърди, че законът спасявал. Ние обаче, малки деца, българи, станали християни след края на комунизма, не наследили кой знае какви наставници, лесно подминаваме тези факти и лепваме на закона лоша маска, каквато той няма, каквато НИЕ имаме де факто с нашето паднало естество. Затова като пилета в кълчища с години се гърчим, докато си изясним тези велики истини.

малко се отплеснах, но темата е великолепна. надявам се съм ти бил от полза и съм отговорил на въпроса ти. във всеки случай, поне знаеш какво мисли ники_б по въпроса, защото той беше отправен и към мен лично.

бъди здрав

S3,

Напълно се съгласявам с Ники_б. И за да не повтарям неговите думи, само ще допълня накратко:

1. Закона не оправдава, а осъжда (т.е. той е прокурорът в съдебния процес на Бога - както знаем прокурорът няма работа да защитава, а само обвинява).
2. Благодатта от друга страна е адвокатът, който ни защитава от обвиненията на прокурора, като го прави чрез изкупителното дело на Христос.

Резултата е, че докато сме в Христос (под благодат) закона не може да ни обвини ефикасно, понеже адвоката "развява" документа, че всичко е платено вече за прегрешенията на подсъдимия.

Интересното е, че апостол Павел казва за тази ситуация:
"...Тогава какво? Да грешим ли, защото не сме под закон, а под благодат? Да не бъде!..." (Римл.6:15)

И въобще цялата 6 глава на Римляни е много показателна какво трябва да бъде разбирането относно благодатта и закона.[addsig]

Благодаря за отговорите. Приемам тълкуванията, които дадохте. Приемам и това за "изкревяването" на закона, за което Павел ги опровергава. Ако можем да обобщим от вашите постинги:
1. Закона не е даден за спасение нито в Стария, нито в Новия Завет.
2. Закона е детеводител до Христос.
3. Закона е много добър, праведен и свят.

въпроса ми е: за какво служи днес закона?
благодаря

s3

Засега не искам да задълбавам в тази тема. Ще кажа само няколко думи за закона. Лично за мене не си спомням някога Бог да ме е поставял под Моисеевия закон. Eто тук Павел се обръща към хора, които явно са били под закона, т.е. към евреи (макар и живеещи в Рим):
"Или не знаете, братя - защото говоря на такива, които познават закона - че законът владее над човека само, докогато той е жив? 2 Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, до когато той е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжевия закон. 3 И тъй, ако при живота на мъжа си тя се омъжи за друг мъж, става блудница; но ако умре мъжът й, свободна е от тоя закон, и не става блудница, ако се омъжи за друг мъж. "
4 И тъй, братя мои, и вие умряхте спрямо закона чрез тяло на помазаника, за да се свържете с друг, сиреч, с възкресения от мъртвите, за да принасяме плод на Бога (женените след плътската си любов си имат деца...).

За евреите: Или "женени" с единия или с другия. Ако се правят опити за "семейно съжителство" и с двамата заедно, нещата се определят като блудство.
И дори ако евреите вярващи в Исус, които са били под Моисеевия закон, нямат вече нищо общо със закона, то колко по-малко общо имат тези, които никога не са били под закона.

1. Да изявява съвършената божия святост
2. Да свидетелства за изпълнените пророчества (Моисей също пророкува за Месия, и купища символика има в богослужението, което е "по закон")
3. Да свидетелства за куп неща - едно от които е колко отблизо може Бог да говори с жив човек и той да не умре + един тон други...

но и това е достатъчно много ...

Закона служи за същото, за което е служил и преди - да довежда до покаяние и приемане на Христос...

Не е възможно да приемеш Христос, без да се покаеш. Няма как да се покаеш, без да си осъзнал, че си грешен. Няма как да осъзнаеш, че си грешен, ако не бъдеш обвинен, че си такъв. Няма как да бъдеш обвинен, ако няма закон (спрямо който си сгрешил)...

"А знаем, че каквото казва законът, казва го за ония, които са под закона; за да се затулят устата на всекиго, и цял свят да се доведе под съдбата на Бога." (Римл.3:19)

"...И той, когато дойде, ще обвини света за грях, за правда и за съдба; за грях, защото не вярват в Мене; за правда, защото отивам при Отца, и няма вече да Ме виждате; а за съдба, защото князът на тоя свят е осъден..." (Йоан 16:8-11)[addsig]

Съгласен съм с това, което казвате. Зададох въпроса, защото вашите твърдения (за това, че не сме под закон, а под благодат в другите постинги) ми звучат по друг начин.


Тогава ще поставя нещата от друга гледна точка.
Втр.28 ни казва (естествено не е само тя. Цялото писание го изявява), че ние живеем в причинно следствен свят.
Причина - Следствие
Заповед - Следствие
Покорство - Благословение
Непокорство - Проклятие

Въпроса ми е: Валидна ли е днес 28 глава на Второзаконие?

Ако да, защо? Нали не сме под закон? ако не каква е причинно следствената връзка днес?
поздрави

s3

Мили братя
Всичко това е вярно. Искам да допълня още
нещо. Проклет;който не постоянства да изпалнява всичко написано в закона.Постоянно и всичко без изключение.Никой не е направил това ,само Исус.Всеки,който е успявал да изпълни повече от заповедите се е отъждествявал с Божественния Характер на Господ.




Ето едно правило, което Павел показва :

Важен е кръста и новото създание за вече родения от горе. Това е нашата хвалба.

Галатяни 6:12 Ония, които желаят да покажат добра представа в плътския живот, те ви заставят да се обрязвате; те търсят само да не бъдат гонени за Христовия кръст.
13 Защото и сами тия, които се обрязват, не пазят закона, но желаят да се обрязвате вие, за да могат да се хвалят с вашия плътски живот.
14 А далеч от мене да се хваля освен с кръста на нашия Господ Исус Христос, чрез който светът за мене е разпнат, и аз за света.
15 Защото в Христа Исуса нито обрязването е нещо, нито необрязването, а новото създание.
16 И на всички, които живеят по това правило, мир и милост да бъде на тях и на Божия Израил.
17 От сега нататък никой да ми не досажда, защото аз нося на тялото си белезите на [Господа] Исуса.
18 Братя, благодатта на нашия Господ Исус Христос да бъде с вашия дух.
Амин.

Нека се укрепваме в благодатта и благочестието.

Проблема с закона и благодатта във всичките му детайли е много дълбок и не знам дали на тази земя ще го разберем напълно. Да, причинно следствена връзка съществува, НО ИСУС ПОНЕСЕ СЛЕДСТВИЕТО. Аз не вярвам, че 28гл. Вт. се отнася за новородени християни. Това са благословения вследствие от изпълнение на закона. За нас има причинно следствена връзка, но не по моисеевия закон,а по "христовия закон" Гал.6:2.

[ Това съобщение беше редактирано от: Stefan on 2003-12-05 02:27 ]

Здравейте
Гледам че нета изобилства с антиномистски мнения. На мен ми е интерестно, как антиномистите ще обяснят причинно-следствената връзка?
Интересен ще ми бъде и коментар на антиномист върху Матея 5:17-19 Откравение 11:19...

поздрави

Да наистина номистите доста дълго мълчаха. Време е да се чуят и номистични мнения и тълкувания.

Как да разбирам правилно нещата?

Когато лично ние трябва да убием някого за наказание, трябва ли да питаме държавата първо дали може да го убием или може и да го убием направо, както ни е казал Бог, без да да искаме разрешение от държавата?

А ако дъжавата ни забрани да убием някого за наказание трябва ли да си подчиняваме на държавата и да не го убиваме или трябва да се подчиним на Бога и да убием престъпника?

А трябва ли да убием всички вярващи в Бога, които не искат да се подчиняват на Бога и отказват да убиват престъпниците. Как точно трябва да убиваме тези вярващи в Бога, които не искат да убиват престъпниците? С камъни? Или може както намерим за добре, само да умрат накрая ?

Много често Бог ни заповядва да убиваме престъпниците с камъни. Може ли да не спазим точно заповедта на Бога и вместо това което е казал Бог то ние да ги застреляме, например, или да ги убием с ток или да ги отровим с газ например?


Вероятно има и други места, но ето например кога трябва да убиваме престъпниците за наказание

Втор 13
Брат ти, син на майка ти, или синът ти, или дъщеря ти, или жената, която почива на пазухата ти, или приятелят, който ти е като душата ти, ако те изкуси тайно, като рече: Да идем и да служим на други богове, - които нито ти си знаел, нито бащите ти, 7 измежду боговете на племената, които са около вас, близо при тебе, или далеч от тебе, от единия край на света до другия, 8 да не се съгласиш с него нито да го слушаш, нито да го пощади окото ти, нито да го пожалиш нито да го укриеш; 9 но непременно да го умъртвиш; твоята ръка да бъде първа на него, за да го убиеш, и после ръката на всичките люде. 10 Да го убиеш с камъни, за да умре, защото поиска да те отклони от Господа твоя Бог, Който те изведе из Египетската земя, из дома на робството. 11 И целият Израил като чуе ще се убои и няма да върши вече такова зло всред тебе. 12 Ако, между градовете, които Господ твоят Бог ти дава, за да се заселиш в тях, чуеш да се казва за един от тях: 13 Някои подлеци, излезли изсред тебе, са отклонили жителите на града си, като са казали: Да идем да служим на други богове, които вие не сте знаели, 14 тогава да изследваш, да изпиташ и добре да издириш; и, ето, ако това нещо е истинно и е вярно, че такава мерзост е сторена всред тебе, 15 то непременно да поразиш жителите на оня град с острото на ножа, и с острото на ножа да обречеш на изтребление него и всички, които са в него, и добитъка му. 16 Тогава, като събереш всичките користи от него всред площада му, съвсем да изгориш с огън града и всичките користи от него за Господа твоя Бог; и той ще бъде могила до века, да се не съгради вече. 17 Нищо от обреченото на изтребление да се не залепи за ръката ти; за да се върне Господ от яростния Си гняв и да ти покаже милост, да те пожали, и да те умножи, както се е клел на бащите ти, 18 ако послушаш гласа на Иеова твоя Бог, да пазиш всичките Му заповеди, които днес ти заповядвам, да вършиш това, което е право пред Господа твоя Бог.


Лев 24:14
Изведи вън от стана онзи, който прокле; и всички, които са го чули, нека турят ръцете си на главата му, и цялото общество нека го убие с камъни.

Лев 24:16
Който похули Господното име непременно да се умъртви; цялото общество да го убие с камъни; бил той чужденец или туземец, когато похули Господното име, да се умъртви.

Лвв 24:23
И тъй, Моисей каза на израилтяните; и те изведоха вън от стана онзи, който бе проклел, и го убиха с камъни; израилтяните сториха, според както Господ заповяда на Моисея.



Следващото е за убиване на тези, които не пазят седмия ден и работят в него - може да се разглежда или буквално за непазене на съботата (или неделята по католически и православен образец),
Или да се приложи за тези които не искат да повярват в Исус (защото пише: "Ние които сме повярвали влизаме в тази почивка" Евреи 4:3). По-скоро е за неповярвалите. Ето какво трябва да направим с тези, които откажат да вярват в Исус. Чудя се дали цар Борис (който изклал 50 болярски рода с децата понеже отказали да приемат вярата в Исус) не е добър пример за това?

Чис 15
Когато израилтяните бяха в пустинята, намериха един човек, който събираше дърва в съботен ден. 33 И ония, които го намериха като събираше дърва, доведоха го при Моисея и Аарона и при цялото общество. 34 И туриха го под стража, понеже не беше още изявено що трябваше да сторят с него. 35 И Господ каза на Моисея: Човекът непременно трябва да се умъртви; цялото общество да го убие с камъни вън от стана. 36 И тъй, цялото общество го изведе вън от стана и го уби с камъни, та умря, според както Господ заповяда на Моисея.



Предлагам първо да избием всички престъпници и невярващи в България (а може би и всички вярващи, които не искат да убиват престъпниците), и след това да нападнем например престъпниците в Турция. А за да е сигурна победата ни над престъпниците май ще е добре да влезем в алианс със вярващите от някоя силна и богата държава за да сме по-силни и да има от къде да взимаме повече камъни за убиване?


към анонимен 2003-12-04 17:09

оценявам емоционалния заряд с който пишеш, а също и качеството на мисълта ти, така че това, което ще ти дам като мои съображения по това, което си написал, не го разглеждай като критика, а като насърчение да мислиш още по темата. И така, ти цитираш Римляни 7 глава и после говориш за живи и за мъртъвци, така както и текстътговори за живи и за мъртъвци. Тук е моментът да се запиташ кой умира в нас при свързването ни с Машиях. Кой ? Според мен умира един лош човек, умира грешният "стяр човек" в нас. (и това си е супер ако питаш мен ). Но тук трябва да се запиташ новия човек, който се ражда, той какво отношение има към закона и законът към него (при положение, че знаем, че "законът е добър, заповедта свята и добра" и при положение, че пс. 119 въздига и възпява всяка една заповед на Бог в неговия закон, напр. "Отвори очите ми
За да гледам чудесните неща в Твоя закон"). Защото едно от пророчествата за идването на Новия Завет гласи, че заповедите на Бог вече няма да са написани на плочи от камък, а на плочи от плът, на сърцето. Кои заповеди? Ето тази - "Нова заповед ви давам - да се обичате един друг", "Възлюбени, не е нова заповедта, която ви пиша, но е стара заповед, която сте имали отначало", "На тия две заповеди висят закона и пророците - да обичаш Бог с цялото си сърце и ближния си както себе си", кое виси на тези заповеди? закона. Важат ли те за нас днес? Повече от всякога! В този смисъл, да кажеш "не си спомням някога Бог да ме е поставял под Моисеевия закон" е лееко прибързано и необмислено. В него проличава възхитата от Исус, съгласен съм, спор няма, но все таки, е добре всичко да доизпипаме в позицията си, защото утре като срещнем ортодоксални евреи и не покажем пред тях почит и уважение и преклонение пред ЦЯЛОТО божие слово, което също както за псалмопевеца, така и за нас е инструмент "за подкрепа на душата ни", то не виждам как ще ги убедим, че трябва да имат почит и да повярват в божието слово, което е последвало откровението от Синай и това на пророците и летописците (е, това е дълго изречение!).
Quote:
И дори ако евреите вярващи в Исус, които са били под Моисеевия закон, нямат вече нищо общо със закона, то колко по-малко общо имат тези, които никога не са били под закона.

към това, което казах по-горе, а именно че само старият човек в тези евреи, вече няма нищо общо със закона, по простата причина, че този човек вече го няма и законът не го лови (откъдето и примерът с брака и повторното женене даден от Павел), бих добавил, че в Деяния се описват множество постъпки на апостолите, които недвузначно НЕ подкрепят това, което казваш. Аз определено не споделям мнението на мнозина мастити коментатори, че Павел се изложил, дето искал да похарчи пари за очистването на онези двамата, дето Яков му ги натресе едва ли не и т.н. глупости на хора, които са далеееч от апостолите, колкото е далеч от мен отглеждането на бамя по алувиалните тераси на южно Перу. да не говорим, че непринуден от никого Павел си острига косата веднъж на път за Израел в Кенхрея "защото" казва "имаше обрек". Оставям това без коментар.

С други думи, употреби силата и проницателността си за да "задълбаеш", както каза и ти в тази тема. Струва си усилието. Но аз мога да ти дам един превъзходен път в случая - просто се моли Бог да ти открива тези дълбоки води (определено е много дълбоко, когато решиш да си дадеш сметка как точно се съотнасят помежду си двата завета, при положение, че И синайският завет е част от онова слово, за което знаем, че е вечното слово на Бог). И така с времето Бог ще дава.

Anonimen,

Аз пък предлагам да унищожим държавата във всичките й форми, за да настъпи най-сетне рая на земята... Тъй де, нали все тя ни пречи с нейните смахнати закони... Само не ми е ясно как ще спирам престъпниците от престъпленията им (може би ще ги убеждавам с думи, или ще ги стряскам с огън от небето)... Или вече като няма държава и има рай, няма да има престъпници? Хммм...

Чета 13 глава на Римлляни и се чудя, дали апостол Павел вижда рая на земята без държавността? Едва ли... Прочие апостола счита, че владетеля (държавника от всякакъв ранг) е:
- Божий служител за твоя полза
- мъздовъздател за докарване гняв, върху този, който върши зло

И се чудя пак, дали с последното апостола е имал в предвид, държавника (и никой друг) да наказва престъпника?

И така Анонимен, мисля си, че е съвършено ясно КОЙ прилага санкциите на закона... Тук християнина няма работа (освен ако не е владетел, т.е. държавник). Друг е въпроса, че този мъздовъздател трябва да бъде научен как да прилага Божия закон, а не някакви други закони... Ето тук вече християнина може да влезе в ролята си на светлина и сол, понеже има благодатта да го прави...

S3 питаш:
"Валидна ли е днес 28 глава на Второзаконие?"

Разбира се, че е валидна:
"... Законът и пророците бяха до Иоана; оттогава Божието царство се благовествува, и всеки на сила влиза в него. Но по-лесно е небето и земята да преминат, отколкото една точка от закона да падне...." (Лука 16:16,17)

Ние (християните) може и да не сме под закон, но всички останали СА - и всички биват обвинявани от закона, без възможност да избягат, освен при Христос...

"От отговора на устата си човек изпитва радост, И дума на време казана, колко е добра!"

[ Това съобщение беше редактирано от: IvoBG on 2003-12-05 05:05 ]

Ники_Б, благодаря. Под това, че не искам да задълбавам в тази тема имах предвид тази отворена тема в портала. Иначе това е интересен и важен въпрос за мене.
Сега, тази заповед от Моисеевия закон, която цитираш не е отправена към мене. Тук Исус разяснява на тези, които са под Моисеевия закон, (и които в случая се опитват да се правят на по-умни от Него) коя е най-голямата заповед от закона им (както и Исус казва "в закона им")

Мат 22
И един от тях, законник, за да Го изпита, зададе Му въпрос: 36 Учителю, коя е голямата заповед в закона?
37 А Той му рече: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичкия си ум".
38 Това е голямата и първа заповед. 39 А втора, подобна на нея, е тая: "Да възлюбиш ближния си, както себе си".
40 На тия две заповеди стоят целият закон и пророците.

Към мен е отправена новата заповед на Исус "Да се обичате, както аз ви обикнах", която е въпреки че, също като онази заповед от Моисеевия закон, говори за любов, има нещо много важно в себе си, толкова важно, че от 2000 години се говори за него по целия свят и ние всички тук можем да говорим за това ден и нощ. И тези, които са били под Моисеевия закон са нямали тези думи, към себе си в закона. Аз ще занимавам ума и сърцето си със заповедта, която е оптравена от Исус към мене.

Quote:

В него проличава възхитата от Исус, съгласен съм, спор няма, но все таки, е добре всичко да доизпипаме в позицията си, защото утре като срещнем ортодоксални евреи и не покажем пред тях почит и уважение и преклонение пред ЦЯЛОТО божие слово, което също както за псалмопевеца, така и за нас е инструмент "за подкрепа на душата ни", то не виждам как ще ги убедим, че трябва да имат почит и да повярват в божието слово, което е последвало откровението от Синай и това на пророците и летописците (е, това е дълго изречение!).



Бог никога не ме е поставял под Моисеевия закон и в знаенето и казването на това няма никакво неуважение към записани Божии думи, било те "Да бъде светлина", или пък "Магьосница жива да не оставиш", или която и да е заповед от Моисеевия закон, който убива и е служението на смъртта и осъждението (2Кор3).

Аз днес не съм праведен заради Моисеевия закон, нито се освещавам чрез Моисеевия закон. Нито пък хуля Моисеевия закон. Нито пък съм под него. Не мога да не уважавам Божиите думи, било тези от Моисеевия закон, било онези Божии думи, които ми казват, че не съм под Моисеевия закон. Същите тези Божии думи аз зная, че не съм под Моисеевия закон.

Затова имайки отношение каквото и Бог удобрява, не виждам какво трябва да променям в отношението си към всички Божии думи (дори и тези които не се отнасят за мене), нито че с утвърждавайки истината, че не съм под Моисеевия закон ставам съблазън против Божията воля за някого. Понеже и Бог е утвърдил сам същата истина и в такъв случай Той е съблазан, и всъщност както и Бог сам казва Той наистина е съблазън, но знаем, че това е от Бога и е чудно в нашите очи.

Въпреки, че желая всички хора да се спасят, както пише, че и Бог иска всички хора да се сапсят, не съм забелязал Бог някъде да ми е наредил да се стремя особено много да внимавам когато говоря с неспасени (ортодоксални) евреи и да не внимавам чак толкова, когато говоря с неспасени НЕевреи - желанието ми е да се спасяват и евреите и неевреите и смятам да внимавам и в двата случая. Бог е обещал, че в Авраам и неговото семе ще се благословят всички народи - евреите се благославят в семето на Авраам и неевреите се благославят в семето на Авраам, но Божието обещание е към всички народи, и то само чрез вяра в Исус.

Глобално казано, проблема на евреите е, че не вярват в написаното в Моисеевия закон, не познават нито Исус нито баща му. Т.е. на практика не вярват в Бога, който им е говорил чрез Моисей. Аз не смятам да им преча да повярват, разбира се.

Йоан 5
Не мислете, че аз ще ви обвиня пред Отца; има един, който ви обвинява - Моисей, на когото вие се облягате.
46 Защото, ако вярвахте Моисея, повярвали бихте и Мене; понеже той за Мене писа. 47 Но ако не вярвате неговите писания, как ще повярвате Моите думи?

Йоан 8
Исус отговори: Ако славя Аз Себе Си, славата Ми е нищо; Отец Ми е, Който Ме слави, за Когото вие казвате, че е ваш Бог; 55 и пак не сте Го познали. Но Аз Го познавам; и ако река, че не Го познавам, ще бъда като вас лъжец; но Аз го познавам и пазя словото Му.


Quote:
Валидна ли е днес 28 глава на Второзаконие?

Според мен не може да бъде валидна или невалидна еди си коя част от закона. Или всичко е валидно или нищо. Защо питаш конкретно за 28 глава? Или все пак има неща който са валидни, а други не? Ти как мислиш: валиден, невалиден или отчасти валиден?

Развръзката в проблема за закона и благодатта се намира в Павловите послания. След като мина времето на Моисей и пророците, след като Исус свърши своето дело, след като се раоди църквата, Бог издига "апостол на езичниците" (хората които не са еврей), който написва по-голямата част от Новия Завет и на дълго и на широко обяснява проблематиката с закона и благодатта. След като Павел (който живее в периода на църквата, а не на Моисей, пророците или Исус, Който беше пратен до "изгубените овце от Израилевия дом") отделя такова внимание за да обяснява закона и благодатта, мисля, че никой не може де говори върху тази тема без да вземе впредвид основно неговите послания.

Ще завърша малко лаконично:
Тит 3:9 "Отбягвай глупави разисквания... препирни и караници относно закона; защото те са безполезни и суетни"

ИвоБГ,

Писано е:
"Брат ти, син на майка ти, или синът ти, или дъщеря ти, или жената, която почива на пазухата ти, или приятелят, който ти е като душата ти, ако те изкуси тайно, като рече: Да идем и да служим на други богове, - които нито ти си знаел, нито бащите ти, 7 измежду боговете на племената, които са около вас, близо при тебе, или далеч от тебе, от единия край на света до другия, 8 да не се съгласиш с него нито да го слушаш, нито да го пощади окото ти, нито да го пожалиш нито да го укриеш; 9 но непременно да го умъртвиш; твоята ръка да бъде първа на него, за да го убиеш, и после ръката на всичките люде. 10 Да го убиеш с камъни, за да умре, защото поиска да те отклони от Господа твоя Бог, "


Ти трябва да го убиеш.

Както и да не се съобразяваш ако някой ти каже да не го правиш. Ако баща ти ти каже да не го убиваш не трябва да слушаш баща си, а Бога, ако държавата ти забрани да го убиваш не трябва да се съобразяваш с дъжавата, а Бога, защото ще се окажеш бунтовник пред Бога и Бог ще те накаже после за това, че не си убил този човек, както Бог изрично е заповядал да го убиеш.

Както и в останалите примери.

Тук Бог не е споменал нищо за държава. Каква държава... И никой не е казал нищо против държавата.


Anonimen,

Ти правиш ли някаква разлика между закон и неговото приложение (налагане на санкциите)? Понеже това, което цитираш е конкретното приложение на закона дадено на евреите по времето когато нямаха цар и управители (понеже все още нямаха и държава). Бъди мъдър и разбери според благодатта, която имаш в Христос и според мъдростта на Писанието, дадено ни за поучение и назидание, какво трябва да е сегашното приложение на този закон. Защото бъди сигурен, че ако християнина не знае какво трябва да е сега приложението на Божия закон, то никой друг не го знае...

Или считаш, че няма смисъл да взимаме мъдрост и назидание от закона, защото не сме под него? Или пък единствената мъдрост, която виждаш в закона е да сее смърт? Ако е така, то наистина не си заслужава въобще да четем и изучаваме книгата на закона...

Но аз не мисля така, най-малкото затова че апостола свидетелства, че закона води хората до Христос... Добро нещо, угодно нещо, съвършено нещо... Трябва да разберем как го прави и да го използваме по-възможно най-мъдър начин...[addsig]

Евр.7:12
Защото, ако се промени свещенството (Исус става свещеник вместо Ароновите потомци - виж контекста), по необходимост става промяна и на закона.
7:16 - Който (Исус) се установи не по закон, изразен в плътска заповед, но по силата на един безконечен живот;
7:18 - защото по тоя начин се унищожава по-предишната заповед, поради нейната слабост и безполезност,
7:19 (понеже законът не е усъвършенствувал нищо), и се въвежда една по-добра надежда, чрез която се приближаваме при Бога.



Все още очаквам всички, които отхвърлят закона да ми обяснят причинно-следствената връзка в този свят?

поздрави

Още нещо за закономразците: Обяснете Матея 5:17-19 и Откровение 11:19.....

хайде, чакаме...........

към Stefan:

"За нас има причинно следствена връзка, но не по моисеевия закон,а по "христовия закон" Гал.6:2."
- Май Бог не е наясно със себе си - според теб! Сега ни обясни, какъв е "христовия закон" и кой Исус, какъв закон изпълни в матея 5:17-19?
---------------------------
"След като Павел (който живее в периода на църквата, а не на Моисей, пророците или Исус, Който беше пратен до "изгубените овце от Израилевия дом") отделя такова внимание за да обяснява закона и благодатта, мисля, че никой не може де говори върху тази тема без да вземе впредвид основно неговите послания."
- и какво неговите послания противоречат на закона? Или май не си наясно, каква е функцията на закона?
А какво прави стих 19 от 11 глава на Откровение там?
----------------------------
"Ще завърша малко лаконично:
Тит 3:9 "Отбягвай глупави разисквания... препирни и караници относно закона; защото те са безполезни и суетни"
- Въобще не са безполезни и суетни! Правилната доктрина значи живот! А сега обясни, каква е функцията на закона?

поздрави

Мили братя ,
Според мен всички обещания в Словото са условни и ако изпълним
съответните условия ,ще се радваме на благословенията.Само ако сме се посветили на Бога ,ние ще позволим на Святия Дух да ни води и учи да се покоряваме на всичко в Неговото Слово. Това става без борба от наша страна ,а с драговолно служене .В Първо Петрово 1-2 се казва че сме " избрани по предузнанието на Бога Отца ... за да сте послушни и да бъдете поръсени с кръвта Исус Христова".
Покорен начин на живот е условието за защита чрез кръвта на Исус.
В " Изход 12-22 това се вижда ясно. Израилтяните бяха защитени , не защото бяха израилтяни, а защото се покориха на Божията наредба за кръвта от пас. агне и стояха зад вратите си. Ако първородните бяха излезли от къщите си те щяха да имат съдбата на египтените. Същото се отнася и за нас като християни.Защитата ни от сатана не зависи от това че сме християни, а от това ,дали се покоряваме Божиите напътствия. Кръвта не защитава тези ,които живеят в непокорство.
Имаме непрекъснато очистване ,ако ходим в светлина.-І Йоан -1-7.
Най добре за нас е да правим това ,което няма да нарани Нашия Спасител.Или имаме право на всяко действие ,мотивирани от любов към ближния и Бога.

Quote:

On 2003-12-05 21:06, Jacob wrote:
към Stefan

"За нас има причинно следствена връзка, но не по моисеевия закон,а по "христовия закон" Гал.6:2."
- Май Бог не е наясно със себе си - според теб! Сега ни обясни, какъв е "христовия закон" и кой Исус, какъв закон изпълни в матея 5:17-19?
---------------------------
Че, Исус изпълни Моисеевия закон за това няма спор. Исус изпълни закона - беше праведен по Моисеевия закон и стана жертва. Така той изпълни изискванията на закона вместо нас понеже ние не можем да ги изпълняваме. Точно защото изпълни тези изисквания днес ние не сме под закон. Той плати цената.
Евр.7:12
"Защото, ако се промени свещенството (Исус става свещеник вместо Ароновите потомци - виж контекста), по необходимост става промяна и на закона".
Тук говори за промяна на закона. Това е христовия закон.
Обясни ми ти тази промяна на закона без да излизаш от контекста.
7:18 - защото по тоя начин се унищожава по-предишната заповед, поради нейната слабост и безполезност. Мисля, че ясно говори за закона.


---------------------------
"След като Павел (който живее в периода на църквата, а не на Моисей, пророците или Исус, Който беше пратен до "изгубените овце от Израилевия дом") отделя такова внимание за да обяснява закона и благодатта, мисля, че никой не може де говори върху тази тема без да вземе впредвид основно неговите послания."
- и какво неговите послания противоречат на закона? Или май не си наясно, каква е функцията на закона?
А какво прави стих 19 от 11 глава на Откровение там?
----------------------------
Аз не мога да разбера какво общо има този стих с закона. Може би боравиш с понятия, които са само в твоя ум, но не и в Библията. Не смятам, че ковчега олицетворява закона. Относно функцията: "Гал 3:24 Така, законът стана за нас детеводител, да ни доведе при Христа, за да се оправдаем чрез вяра.
Гал 3:25 Но след идването на вярата не сме вече под детеводител." - то е не сме вече под закон.



----------------------------
"Ще завърша малко лаконично:
Тит 3:9 "Отбягвай глупави разисквания... препирни и караници относно закона; защото те са безполезни и суетни"
- Въобще не са безполезни и суетни! Правилната доктрина значи живот! А сега обясни, каква е функцията на закона?
--------------------------------
Не го казвам аз, казва го Павел. Тук май спориш с Библията.
Казва го защото е имал големи проблеми с юдей, които учат учениците да пазят закона. Той казва за тези хора, че проповядват друго евангелие. Дори ги проклиня. Толкова вредно беше за него пазенето на закона. На Галатяните казва 5:4 Вие, които желаете да се оправдавате чрез закона сте се отлъчили от Христа, отпаднали сте от благодатта.

Може би е хубаво и ти да даеш някой определения , а не само да задаваш въпроси, защото ако не знам начина ти на мислене е трудно да отговарям.



Здравейте всички!
Не мога да разбера защо се мъчите да намерите някаква трудност, като че ли назорлен в разбирането на Божието слово , по-конкретно въпроса за закона и благодатта. Та нали като нови създания в Исус вече имаме Неговия Дух и ум, за което би трябвало да мислим, както и Той мисли!? Какво сложно има?!?
Някога закона беше даден чрез Мойсей на народа Израел, защото така беше решил Бог. Забележете - на Израел- а не на някои други народи и целта беше този народ да заживее по различни правила от правилата (законите) на останалите (езичниците). Като вземем цялото Второзаконие (не само 28 гл.) ще видим цялата структура за изграждането на живота в едно общество със строго определени норми и указания. Това е Божията "конституция" за една "държава" в дадената среда . Церемониалната част на закона беше иносказателно-насочваща към бъдещите събития на Голгота и беше от съществена важност, но сега се спираме на тази част от закона, която касаеше практическия живот на това общество- Израел. Нали за това е спора? И така , живеейки по тези конкретно дадени правила , този народ трябваше да изпъкне като пример пред всички други народи на една различна наредба, която недвусмислено да покаже огромните предимства на друг вид "цивилизация". Тъкмо и затова самите правила (закона) беше толкова категоричен и строг в повечето от наредбите си. Бог би показал на света какво означава да се живее в "държава" организирана от Божия конституция. Но уви...имаше един проблем-греха в човека и конкретно в евреите, които избра за тази цел. Оказа се, че святия закон е неизпълним от грешните човеци! И тази констатация за евреите и в последствие за нас, трябваше да ни доведе до спасителния Път-Исус, чрез Когото да можем да "влезем в Светая Светих" и да станем нови създания. Сега като такива имаме и Неговото естество и ум в нас. А Исус винаги се наслаждава да изпълнява волята на Отца, аналогично Божия закон. Ние, макар все още в греховната си плът, също се наслаждаваме на Божия закон и с радост констатираме, че той е много по-съвършен от "цивилизованите" закони (конституции) на САЩ, Европа или...която и да е на земята. Аз бих живял най-добре по законите на Второзаконие, отколкото всяка друга "съвършена" форма на обществена организация. Помислете и ще видите , че Второзаконие е най-хуманната от всички хуманни събрани заедно днес. Представяте ли си такова едно общество, описано там? "Жестоките" присъди за някои действия там смущават ли ви? Тогава бих попитал: "Вие искате ли като новородени християни да извършвате някои от смъртнонаказуемите грехове там?" Ако "да". то това би било абсурдно! Вижте:"Никой, който стои в Него не съгрешава, никой, който съгрешава не Го е видял и не Го е познал...Никой, който е роден от Бога не върши грях, защото Неговото семе живее в него и не може да съгрешава, защото е роден от Бога. По това се разпознават Божиите деца и дяволските деца, никой който не върши правда не е от Бога , нито онзи, който не люби брата си." 1Йоан 3; 6, 9,10 Тогава остава да се наслаждаваме на заповедите, на едно общество , в което няма убийци, прелюбодейци, крадци ..., в което грижата е истинска за нуждаещите се и ...въобще! Вие знаете за какво става въпрос! За съжаление аз живея в България и трябва да го правя по законите, които има тук, а те са направени от парламента! Наслаждавам се на законите в Словото, защото те са направени от Създателя и вътрешното ми естество ги разбира и приема най-добре, но съм принуден да живея по други. Разбирате ли? Божиите закони са написани на сърцето ми и са наслада за мен, но нямам възможността да живея по тях сега . Затова и се чуствам като "странник и пришълец" в този свят, затова и копнее и въздиша душата ми с цялото създание заедно за "оня ден", когато ще се прибера У ДОМА! Това е отношението ми към Божия закон. Вас притеснява ли ви той?!?
Поздрави
[addsig]

IvoBG, тъй като Бог против своята воля е разрешил на Израел да имат цар, и с това е направил компромис с волята си, е ясно, че ти не можеш да даваш довода, че още Израел е нямал цар затова Бог е казал по това време ТИ да убеш този, които трябва да убиеш, щом си под закона. И едва ли не след като Израел по тяхно бунтовническо настоявнае са си изпросили от Бога човешки цар, какъвто Бог не е искал, който да им събира данъци и да им е тегота, едва ли не тогава чак са се осъществили Божиите намерения, чрез човешкия бунт (!!!), когато не ТИ, а някаква имагинерна държава, за която Бог не е говорил, да убива тези, които Бог е казал в Моисеевия закона ТИ да убиваш. Защото пише, че е било против Божият воля Израел да имат цар и да бъдат като другите народи - Бог ясно е казал това.
Когато Бог е говорил в закона е имал предвид това, което е имал предвид и то е конкретно и ясно, без да е поставено под условия.

8 да не се съгласиш с него нито да го слушаш, нито да го пощади окото ти, нито да го пожалиш нито да го укриеш; 9 но непременно да го умъртвиш; твоята ръка да бъде първа на него, за да го убиеш, и после ръката на всичките люде. 10 Да го убиеш с камъни, за да умре, защото поиска да те отклони от

Струва ми се, че ситуацията е такава,
Горко на тези, които учат, че Бог е заповядал на вярващите в Исус да изпълняват Моисеевия закон и съответно да убиват престъпниците, и в същото време не се подчиняват на Бога и не убиват престъпниците и се покоряват и слугуват на хора, и нарушават Моисеевия закон, под който са се поставили.
И горко на онези, които са се поставили под Моисеевия закон и тръгнат да убиват престъпниците, но първо не убият себе си, понеже и сами са били престъпници, а и сега се случва понякога да извършат престъпления, които от Моисеевия закон се осъждат на смърт или на някакво друго наказание.

Anonimen братко,

Нещо не си ме разбрал ми се струва. Това че Израел нямаха цар когато получиха закона от Моисей, не означаваше, че те нямаше да имат държава. Напротив - именно Бог направи за евреите тяхната държава, само че Той искаше те да си нямат за цар човек, а Самият Той да им бъде цар. Това обаче не означаваше, че нямаше да си имат хора с държавна власт от Бога, които да бъдат възмездителите в ръцете Му - т.е. дори когато имаха вече цар, той не беше нито съдия на всички дела нито пък беше изпълнителя на присъдите...

"Горко на тези, които учат, че Бог е заповядал на вярващите в Исус да изпълняват Моисеевия закон и съответно да убиват престъпниците"

Ами горко им ако учат, че може да се придобие правда от изпълнението на Моисеевия закон - е по-точно казано (и според апостол Павловите послания). Но тук не приказваме за придобиването на правда от закона, защото знаем че я придобиваме по благодат чрез вяра.

Както и да е. Не си ми отговорил на въпросите:
"Или считаш, че няма смисъл да взимаме мъдрост и назидание от закона, защото не сме под него? Или пък единствената мъдрост, която виждаш в закона е да сее смърт?"

И да добавя още един:
"Според кой закон и как трябва да се наказват престъпниците?" - (ясно е че според закона на съответната държава, но въпроса ми е по-скоро - какъв трябва да бъде този закон според Божието слово?)[addsig]

Здравей Стефан,

Не случайно те попитах: Каква е функцията на закона, за да разбера, в какво отхвърляш закона или в коя негова функция. Гледайки отстрани оставам с впечатлението, че отхвърляш закона в цялата му форма и всяко негово приложение води до проклятие.
Ето твоето определение: "Относно функцията: "Гал 3:24 Така, законът стана за нас детеводител, да ни доведе при Христа, за да се оправдаем чрез вяра.
Гал 3:25 Но след идването на вярата не сме вече под детеводител." - то е не сме вече под закон."

Вярно е това, което казваш, но това не е единствената функция на закона!
--------------------
"Че, Исус изпълни Моисеевия закон за това няма спор. Исус изпълни закона - беше праведен по Моисеевия закон и стана жертва. Така той изпълни изискванията на закона вместо нас понеже ние не можем да ги изпълняваме. Точно защото изпълни тези изисквания днес ние не сме под закон. Той плати цената.
Евр.7:12
"Защото, ако се промени свещенството (Исус става свещеник вместо Ароновите потомци - виж контекста), по необходимост става промяна и на закона".
Тук говори за промяна на закона. Това е христовия закон.
Обясни ми ти тази промяна на закона без да излизаш от контекста.
7:18 - защото по тоя начин се унищожава по-предишната заповед, поради нейната слабост и безполезност. Мисля, че ясно говори за закона."

- В самото начало Иво и Ники коментираха този въпрос. Ние наистина не сме под закон в смисъла, който влагаш тук. Тоест закона неможе да ни осъди на смърт. Заплата за греха е смърт, но Исус плати цената. Сега закона неможе да ни хвърли в пъкала.
Относно Евреи: Според Псалм 110:4 ролята на свещенник на Исус бе много по-велика от свещенничеството на Левитите. Ако еврейските свещенници и законите им можеха да спасяват хора на Бог нямаше да Му се "налага" да изпраща Христос като свещенник, който дойде не от племето на левитите (свещенническото племе), а от племето на Юда. Жертването на животните трябваше да се повтаря отново и отново за временно прощение на греховете докато принасянето на Христос като жертва бе само веднъж предлагаща пълно и вечно прощение. Под Новият Завет свещенничеството на Левитите бе отменено заради свещенничеството на Христос. Заради това тук се казва, че има промяна на закона. Промяна на Церемониалния закон! Промяна на начина чрез, който става опрощаването на греховете!
-------------------
"А какво прави стих 19 от 11 глава на Откровение там?
Аз не мога да разбера какво общо има този стих с закона. Може би боравиш с понятия, които са само в твоя ум, но не и в Библията. Не смятам, че ковчега олицетворява закона."

- Ами, сигурно нищо ха-ха... Какво общо има Христос със спасението? Какво общо има Авраам с обрязването? Какво общо има Бог със сътворението? Какво общо има ракията с алкохола?... Щях да ти отговоря на този въпрос още сега, но с тези "откровения" ще те оставя да помислиш и сам. Ако и сега неможеш да си отговориш, пиши пак.
---------------
Относно спора с Библията от моя страна, ако виждаш това, което Павел е искал да каже нямаше да го коментираш. Относно закона ще видиш, че Павел се възмущава за церемониалното му налагането от страна на някои Юдеи като ЗАДЪЖИТЕЛНО изискване за спасението. Ти сам цитираш Гал. 5:4 и виждаш причината за възмущението на Павел. Оправдание не чрез Христос, а чрез старата практика на закона. Тоест закона за прощението на греховете остава, но се отменя/сменя начина на практикуването му. Някои от Юдеите смесваха стария и новия начин на оправдание като по този начин обявяваха Христос за недостатъчен. Именно за това и Павел ги проклина.
----------------------
"Може би е хубаво и ти да даеш някой определения , а не само да задаваш въпроси, защото ако не знам начина ти на мислене е трудно да отговарям."

- Може, естествено. Но ще дойдат постепенно, а ти ще ми помагаш. Ето и как аз мисля: Всички християни са под закон..., но как ще разбереш по-късно.

А сега в реда на твоя начин на мислене: Павел проклина тези, които спазват закона и ти си твърдо за това (впрочем и аз) Моля те да ми обясниш, как като спазвам закона да не крада аз бивам проклет и какво е проклятието? Тоест тук като истински антиномист ще ти се наложи да започнеш обясненията за причинно-следственият свят.

поздрави

Към Jacob
До сега никои от вас не можа да обясни как разделя закона на церемониален и не знам си к'ъв? Къде в Писанията Бог е дал критерии по които се прави това разделение? Ти говориш за "Церемониалния закон" и ще те помоля да ми кажеш как ги отделяш тези заповеди от останалите? И накрая едно предложение. Вземете най-накрая да направите един наръчник за праведност като посочите точно кои заповеди остават и кои отпадат така да се каже. Защо пратениците на Исус не направиха такъв наръчник? Защо нито един от тях не говори за промени в някаква част на закона (церемониална или там каквато сте си я наименували), а говорят за промяна на закона? Очевидно вие сте си изградили терминология чиято цел изглежда е да промени съдържанието на посланията.

Quote:

Ти правиш ли някаква разлика между закон и неговото приложение (налагане на санкциите)? Понеже това, което цитираш е конкретното приложение на закона дадено на евреите по времето когато нямаха цар и управители (понеже все още нямаха и държава). Бъди мъдър и разбери според благодатта, която имаш в Христос и според мъдростта на Писанието, дадено ни за поучение и назидание, какво трябва да е сегашното приложение на този закон. Защото бъди сигурен, че ако християнина не знае какво трябва да е сега приложението на Божия закон, то никой друг не го знае...



ИвоБГ, Бог не е казал, че да убиеш, този, когото Бог е заповядал ТИ лично да убиеш е "конкретното приложение на закона дадено на евреите по времето когато нямаха цар и управители (понеже все още нямаха и държава)". Бог не е говорил за "различни" приложения на това да убиеш този, когото е заповядал ТИ лично да убиеш под Моисеевия закон, за да говориш за "конкретно" приложение. Моисеевия закон не е "Божии предложения, които можете да прилагате според ситуацията, в която попаднете", а е страшно Божие слово, с което не можеш да си играеш и да го използваш, като готварска книга според годишния сезон.

8 да не се съгласиш с него нито да го слушаш, нито да го пощади окото ти, нито да го пожалиш нито да го укриеш; 9 но непременно да го умъртвиш; твоята ръка да бъде първа на него, за да го убиеш, и после ръката на всичките люде. 10 Да го убиеш с камъни, за да умре, защото поиска да те отклони от Господа твоя Бог,

Tzanov, беше казал, че е готов да започне да ги убива, но държавата му пречела... и така показа, че предпочита да се покорява на държавата бунтувайки са против Бога, но не и да се подчини на Бога и да започне да ги екзекутира по Моисеевия закон...

Бог не е заповядал да търсим "приложение" на Моисеевия закон, под който закон вярващите в Исус не са. Това, че цялото Св. Писание е Боговдъхновено и полезно за поука, не означава, че трябва да търсиш приложение на Моисеевия закон и например да принуждаваш невярващите да спазват Моисеевия закон. Новият завет показва нагледно как първите ученици са си вадили поука от цялото Писание, и тази поука не е, че са се борили да наложат на Римския император да спазва Моисеевия закон.

Не съм чел Бог да е говорил за "държава" в Моисеевия закон. Бог е говорил за съдии. Посочи къде Бог е говорил за "държава" в Моисеевия закон. И само между другото, за информация, в кой ТОЧНО момент, според тебе, Израел са започнали да имат държава - понеже казваш "по времето когато нямаха цар и управители (понеже все още нямаха и държава)."




Quote:

Но аз не мисля така, най-малкото затова че апостола свидетелства, че закона води хората до Христос...


/подчертаването е мое/

Предполагам , че говориш за "ВОДИ" от неупотребяваната в днешния български език дума "детеВОДИТЕЛ" (Гал 3:24), която е използвана преди за да представи на българите гр. дума за "детски възпитател". И Павел всъщност казва: "И така, закона стана за нас детски възпитател за помазаника за да станем праведни от вяра".
Да, Павел е бил под закона и Моисеевия закон е бил за него това което казва, но ти като не си бил под Моисеевия закон - за тебе Моисеевия закон как е бил детски възпитател за помазаника, защото ти дори не си бил чувал за него най-вероятно? А и да си чувал, кога си влязъл под него и си бил под завещанието дадено на пл.Синай на онези, които са били изведени от робството в Египет?

Анонимен - за държавата и държавната власт може да прочетеш посланията на апостол Павел и да се опиташ да спориш с него (понеже както по-рано писах апостол Павел счита държавния служител за Божий служител за наша полза и за да възмездява престъпниците)...

Анонимен, спирам разговор си с теб, защото ти не отговаряш на въпросите ми, и по този начин създаваш монолог. Ако обичаш да се заяждаш - потърси си друг събеседник, на който му е все едно дали ще му отговарят на въпросите...[addsig]

Ivo, отговорих ти на първия въпрос:

[qote]
Както и да е. Не си ми отговорил на въпросите:
"Или считаш, че няма смисъл да взимаме мъдрост и назидание от закона, защото не сме под него? Или пък единствената мъдрост, която виждаш в закона е да сее смърт?"
[/qote]

За този ти казах, че в новия завет има примери на мъдрост и поука от Моисеевия закон, но тя не е да се опитваме да принуждаваме невярващите да изпълняват Моисеевия закон.


[qote]
И да добавя още един:
"Според кой закон и как трябва да се наказват престъпниците?" - (ясно е че според закона на съответната държава, но въпроса ми е по-скоро - какъв трябва да бъде този закон според Божието слово?)
[/qote]

За втория, ти отговярвам, че не съм чел в Св. Писание Бог да е заповядвал какви трябва да бъдат законите на отделните държави.

A за Павел, аз не съм противоречал на Павел. Ако ти смяташ, че в нещо му противореча напиши.

Здравей Nick,
"До сега никои от вас не можа да обясни как разделя закона на церемониален и не знам си к'ъв?"

- Закона винаги е бил разделен. По-нататък ще ти дам разделението. Ние като държава имаме държавен закон. За да бъде извършена една финансова сделка, например то тя трябва да бъде извършена според закона. Но ако стесним обхвата ще видим, че сделката трябва да бъде извършена според закона на финансите. Неможем да използваме за случая закона за сметта. Когато се изразяваме можем да кажем просто, че сделката е според закона.
---------------------
"Къде в Писанията Бог е дал критерии по които се прави това разделение?"

- Относно критериите, как разбираш, че даден закон се отнася за семейството, а друг за финансите? Просто закона се отнася за дадената област. Критериите са из цялото Писание. Когато закона се отнася до спасението ни - той се нарича церемониален, защото опрощаването на греховете в Стария Завет е ставало чрез церемония на която се е жертвало животно. Ако не ти харесва думата можеш да я замениш с друга, но винаги ще се отнася до тази част от закона занимаваща се със спасението ни.
----------------------
"И накрая едно предложение. Вземете най-накрая да направите един наръчник за праведност като посочите точно кои заповеди остават и кои отпадат така да се каже. Защо пратениците на Исус не направиха такъв наръчник? Защо нито един от тях не говори за промени в някаква част на закона (церемониална или там каквато сте си я наименували), а говорят за промяна на закона? Очевидно вие сте си изградили терминология чиято цел изглежда е да промени съдържанието на посланията."

- Ами пратениците на Исус не говорят за "церемониална", защото не се е налагало да се справят с нашата терминология. Слушателите им бяха достатъчно добре запознати, какво представлява закона и за какво говореха учениците на Христос.

А сега и ти влизаш под същият въпрос, който зададох на Стефан:
Павел проклина тези, които спазват закона и ти си твърдо за това (впрочем и аз) Моля те да ми обясниш, как като спазвам закона да не крада аз бивам проклет и какво е проклятието? Тоест тук като истински антиномист ще ти се наложи да започнеш обясненията за причинно-следственият свят.

Поздрави

Quote:
Павел проклина тези, които спазват закона и ти си твърдо за това (впрочем и аз) Моля те да ми обясниш, как като спазвам закона да не крада аз бивам проклет и какво е проклятието?

Ти отново започваш да делиш закона на това и онова, на тази заповед и онази заповед. Няма значение дали си опазил една, две или повече заповеди ако си нарушил поне една и тъй като ти не можеш да опазиш всички заповеди си проклет.
Quote:
Ами пратениците на Исус не говорят за "церемониална", защото не се е налагало да се справят с нашата терминология.

Добре тогава. Дай да я изхвърлим тази терминология и ми обясни както са го правили пратениците. Номерираи заповедите и кажи кои са отпаднали и кои останали така да се каже. Така общо или само с отделни случаи всеки може да раздува балони. Дай стихове където е описно точно как се определя каква е заповедта.

Nick, постингите ти ми изглеждат като заяждане. За разделението на закона ще отговоря на Стефан, защото още във форумите за десятъка срещнах обяснение за това, но ти така или инъче неприемаш. С теб ще говорим по друг начин.

Сега ни обясни:
1. как един християнин като не краде, не убива и т.н. спазвайки закона бива въвлечен под проклятие? И какво е проклятието за това, че не краде?
2. Как ти като антиномист обясняваш причинно-следствения свят?

Каква точно е разликата между източното учение за "карма" и учението за "причинно следствен свят", и на кого е учението за "причинно следствен свят" или по какъв начин се извежда и от къде?

Съжалявам Якоб, но поради липса на време няма да мога да продължа дискусията. Може някой друг да продължи.
Ще дам някой определения, които до някъде обясняват казаното ми до тук. Вижданията ми са формирани с помощта на мисиянски евреин, който дълги години е пазил закона. Има неща, които в нашите преводи и в нашата култура са трудни за разбиране.
- Когато в Новия Завет се казва "закон" се има предвид "тора"- петте Моисееви книги (освен пасажите в, които изрично се обяснява, че става дума за друго). Закона е една цялостна система от правила, която не може да бъде разделяна. Човек или изпълнява тази система или не. Тази система върви с завет, който Бог направи с ЕВРЕЙСКИЯ НАРОД. Бог никога не е сключвал с не-евреите такъв завет. С нас Бог сключва нов завет.
От къде идва объркването? Ние като християни изпълняваме заповеди, които се препокриват с някой от тези в тората. Но ние не изпълняваме част от същата система (но можем да се поучаваме от тази система; какво Бог обича и какво не). При нас работи друг вид система ако мога така да се изразя. Аз не убивам не защото в тора пише не убивай, а защото божия дух живее в мен, аз обичам и е неестествено за новороденото ми естество. Разбира се ние живеем в плът, която е от старото естество и правим грешки, но това е друга тема. Ние правим правилните дела като следствие на нашето новорождение. Правилните дела не могат да ни спасят. За да обясня всичко трябва да обясня цялото евангелие. Разбирам защо Павел нарича пазенето на закона друго евангелие.

Относно ковчега. Щом се налага да навлизам в типология, ето какво мисля. В ковчега са 10-те заповеди символ на закона. Капака на ковчега се казва умилостивилище. Този капак се поръсва с кръв от агне. Божията слава присъства над умилостивилището. Кръвта е символ на жертвата която Исус направи. С своята жертва Той покри закона или направи умилостивение. Присъствието на Бога е при жертвата на Исус
Но преди всичко ковчега е символ на завета, които Бог направи с Евреите не с нас. Ковчега е в откровение както и 144000-те Израилтяни са там .