Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Някои правила които не се спазват от християните

Публикувано на 28 август 2005 г. в 07:31:00 ч. от потребител 1637
Защо християните не спазваме някои правила ,които са описани в Стария завет?
Като например забраната за яденето на някои храни -заешко , свинско;
Завета за обрязването на осмия ден след раждането на момчето и много много други.Дори свещениците консумират свинско месо.
Вторият ми въпрос е -Знаете ли къде в Библията пише ,че арабите са произлезли от Исмаил?Защото аз не намирам такова нещо.

Публикувано на 28 август 2005 г. в 08:25:00 ч. от потребител 1366
Именно защото са християни, а не юдеи. Според Новия завет Христос изпълни закона и го "прикова" на кръста, така че християните не са под закон. Затова изискванията на моисеевия закон не важат пряко за нас. Те се пречупват през личността и делото на Христос. Затова ние не спазваме и съботата, макар че тя е сред десетте заповеди.[addsig]

Публикувано на 28 август 2005 г. в 12:50:00 ч. от потребител 222
Quote:
|
Затова изискванията на моисеевия закон не важат пряко за нас. |
|
Мойсеевият Закон заповядва:
Quote:
|
Lev 18:23 И с никое животно да се не съвъкупиш та да се оскверниш с него, нито жена да застане пред животно, за да се съвъкупи с него; това е мърсота. |
|
Сега
висшият измамник Хаджиев, с докторска степен ще ни обясни, как Мойсеевият закон от Лев. 18:23 не е валиден за Християните днес?
Ще ни обясни също, как Христос закова този Мойсеев закон на кръстта?
И как този Мойсеев закон от Лев. 18:23 се пречупва в Христос и как Хрситос ни е освободил от него?

Публикувано на 28 август 2005 г. в 15:38:00 ч. от потребител 1559
Якове, защо се заяждаш така? Аз съм отскоро тук, но ми се струва, че има нещо лично между теб и ФордПрефект, а?[addsig]

Публикувано на 28 август 2005 г. в 16:20:00 ч. от потребител 222
Quote:
|
Якове, защо се заяждаш така? Аз съм отскоро тук, но ми се струва, че има нещо лично между теб и ФордПрефект, а? |
|
Всъщност, спорът ни е върху цвета на синьото сирене. Аз твърдя, че е зелен, а той през цялото време твърди, че е син. Но това е една много стара история.
За това сега използвам случая.

Публикувано на 28 август 2005 г. в 16:33:00 ч. от потребител 1559
На пазара.
Детето: Тате, какво е това?
Таткото: Това са сини сливи.
Детето: А защо са червени?
Таткото: Защото са зелени.
За нещо такова ли говориш? Ама не се заяждайте пред всички, ние искаме теми да обсъждаме. Или аз съм прекален наивник...

Публикувано на 28 август 2005 г. в 16:46:00 ч. от потребител 1329
Slartibartfast,аз съм наивник.Но въпроса е не,/това е само обвивка/дали "сливите" са зелени или червени.Въпроса е да не се "ядат" с костолките.
А ти да си виждал "слива" без костилка?

Публикувано на 28 август 2005 г. в 16:56:00 ч. от потребител 1559
Има едни специално обработени, дето ги продават по магазините. Или дето ми ги прави баба Катя и ми ги праща в буркани. Разбирам, че става въпрос да обезкостим някого, а после да изплюем ритуално костилките в бездната на неверието...[addsig]

Публикувано на 28 август 2005 г. в 17:13:00 ч. от потребител 1329
Slartibartfast,аз говоря по темата.А ти си мислиш за нещо друго.Какви са тия мисли,дето те налегат?А да не съм ти враг или имам нещо общо с тебе.Тука се дискутира,нали ти за това пледираш?
Та по темата:Закона на Бога и Благодата са ръка за ръка./Сливата с костилката/.След Везкръсението на нашия Господ Христос,ние сме по Благодат.Но имам и отговорност към Божия Закон.Защото Благодатта е - Спасение,но Божия Закон е - Освещение.
Аз съм Баща,но и син на баща си.Аз имам семейство,но и отговорност към баща си.
Да кажем ли,че като съм баща не съм син.Да не бъде!
Логика.
[ Това съобщение беше редактирано от: Sancho on 2005-08-28 10:16 ]

Публикувано на 28 август 2005 г. в 17:29:00 ч. от потребител 1559
А, ясно! Е, не те разбрах, съжалявам. Има логика в думите ти, макар паралелът да е малко далечен - кое е костилката и кое - сливата?
Ако Божият закон е освещение (защо е тук главната буква?), а благодатта (или Новият закон?) - спасение, ще рече ли това, че човек може да бъде свят, без да бъде спасен? И за какво му е тази святост?
Естествено, че имаме отговорност към Божия закон, дано някой не си е помислил различно нещо. Доколко обаче разбираме какво точно казва - ето това ме тормози мен. Скоро на пазара предстои да излезе един коментар на Второзаконие, който аз бих искал да прочета. Понеже ние едни неща спазваме, други - не, културата ни е различна, как правим подбора?

Публикувано на 28 август 2005 г. в 18:05:00 ч. от потребител 1329
Slartibartfast,извинявай!Вярно е,че във въпроса ми за "сливите" имаше скрита провокация.
На първия въпрос.
Ако Божият закон е освещение (защо е тук главната буква?), а благодатта (или Новият закон?) - спасение, ще рече ли това, че човек може да бъде свят, без да бъде спасен? И за какво му е тази святост? - Slartibartfast
-----------------------------------------
Исус Христос казва,че се заблуждаваме,като не знаем Писанията.
Благодатта на Бога е достатъчна за спасението на душа.Пример е "разбойника на кръста".
Но нито ти,нито аз сме "разбойници".На нас ни е дадена Благодатта на Бога,но и време да живеем с тази Благодат.Какво да правим с нея?
За "святостта".Коя святост?Има "святос",дето се "дава" и "святост,дето се заработва.
Едното е християнство,а другото е религия.
Святостта не е,като Истината.Святостта е относителна.И за това с нея може да се манипулира.
На втория въпрос?
Понеже ние едни неща спазваме, други - не, културата ни е различна, как правим подбора?
В /Рим.14 глава/ имаме библейски принцип."Всичко да става от убеждение".Но какво убеждение?Убеждението на "Христовия ум".Откъде идва "Христовия ум"?Той идва от "излятия в нас Святи Дух".
Ти добре знаеш "полодовете на Светия Дух".Но най-големия плод е Любовта.
За Любовта към Бога и ближния - няма култури.На който му е простено малко,малко и обичa.На който му е простено много,много и обича.
Любовта има две страни.Едната те прави християнин,а другата "глезен" или "лигав" християнин.
Родителите знаят това.Предполагам,че и Бог го знае.

Публикувано на 28 август 2005 г. в 22:47:00 ч. от потребител 1366
Quote:
|
On 2005-08-28 12:50, Jacob wrote:
Мойсеевият Закон заповядва:
Lev 18:23 И с никое животно да се не съвъкупиш та да се оскверниш с него, нито жена да застане пред животно, за да се съвъкупи с него; това е мърсота.
Сега висшият измамник Хаджиев, с докторска степен ще ни обясни, как Мойсеевият закон от Лев. 18:23 не е валиден за Християните днес?
|
|
Този закон на мен лично ми иде да го изпълнявам... как да кажа - така от вътре. Ако на теб ти трябва специално да е написано черно на бяло, не съм аз човекът, към който трябва да се обърнеш за съвет и помощ.
Хей, сас ли го онзи хупи Форд Префект? Те това се казва фруд - наистина знае къде му е хавлията!
www.bhss-org.com/CharlieHadjiev
[ Това съобщение беше редактирано от: fordprefect on 2005-08-28 15:48 ]

Публикувано на 28 август 2005 г. в 22:58:00 ч. от потребител 300
Чарли, коментарът ти е спекулативен и бягаш от директния отговор.
Както не отговори и на въпроса за настойничеството над децата на Радослава.
Явно просто нямаш отговор по въпроса, че за това отговаряш по такъв начин.

Публикувано на 29 август 2005 г. в 01:47:00 ч. от потребител 1366
мишо - въпросът за настойничеството над децата, изобщо не си го спомням, най-вероятно съм го пропуснал.
За спекулативния ми коментар - Яков не заслужава повече. Задай ми въпрос и ще му отговоря. От теб до сега нямам никакви впечатления, така че подхождам към теб с чисто сърце и най-добри чувства.
Има много въпроси на които нямам отговор - но също така има много въпроси на които имам... Повече отколкото на създателите на този сайт им се иска.[addsig]

Публикувано на 29 август 2005 г. в 08:32:00 ч. от потребител 1559
Санчо, въобще не разбирам какво искаш да ми кажеш с тези думи, много са отвлечени:
"За "святостта".Коя святост? Има "святос",дето се "дава" и "святост,дето се заработва. Едното е християнство,а другото е религия. Святостта не е,като Истината.Святостта е относителна.И за това с нея може да се манипулира."
Моят въпрос беше следният (опитвам се да го преформулирам): Ако Божият закон е еманация на святостта (което е безспорно), и ако ние можем (и трябва) да се стремим да постигаме клаузите на закона, означава ли това, че ние можем да бъдем святи, пък макар и само за пет минути, ако успеем да спазим закона?! Оттам биха произлезли купища други въпроси, но този е важният за мен засега. Преди години дълго спорих с един приятел по този въпрос...
Иначе си прав - всичко става по убеждение, чрез Светия Дух, а не като се пънем да си самоналагаме ограничения, които са ни непосилни. За да бъдем в крайна сметка свободни, а не роби. Тук съм съгласен с Форд.
И точно тук според мен идва личната отговорност на християнина - не някой да ми каже какво му е "говорил Светият Дух за мен", ами аз да успея да дефинирам този глас, на базата на знанията и текста, който ми е даден, както и на Духа, който ме води лично. Другото е обект на безброй спекулации, май, както стана ясно, всички сме си патили от тях.[addsig]

Публикувано на 29 август 2005 г. в 09:42:00 ч. от потребител 1329
До,Slartibartfast!
Санчо, въобще не разбирам какво искаш да ми кажеш с тези думи, много са отвлечени?
-------------------------------
Рабира се,че ще се обоснова.Но нека да стане довечера.Отивам на работа.И за това се извинявам. Искам да ти благодаря,че не "погледна" на мене,като "форма",/както вече направиха някой/а като "сaдържание".Аз умея да ценя приятелсрвото.До довечера.

Публикувано на 29 август 2005 г. в 11:47:00 ч. от потребител 222
Quote:
|
За спекулативния ми коментар - Яков не заслужава повече. Задай ми въпрос и ще му отговоря |
|
И как ще му отговориш. Ето така:
Quote:
|
Този закон на мен лично ми иде да го изпълнявам... как да кажа - така от вътре. |
|
Забележете, върха на българският теологичен елит-
"Така ми иде от вътре."
Така е Хаджиев, естествено, че ще ти идва отвътре, като "греха е стар религиозен термин."

Публикувано на 29 август 2005 г. в 12:50:00 ч. от потребител 837
Quote:
|
On 2005-08-28 22:47, fordprefect wrote:
[quote]
On 2005-08-28 12:50, Jacob wrote:
Мойсеевият Закон заповядва:
Lev 18:23 И с никое животно да се не съвъкупиш та да се оскверниш с него, нито жена да застане пред животно, за да се съвъкупи с него; това е мърсота.
Сега висшият измамник Хаджиев, с докторска степен ще ни обясни, как Мойсеевият закон от Лев. 18:23 не е валиден за Християните днес?
|
|
Този закон на мен лично ми иде да го изпълнявам... как да кажа - така от вътре. Ако на теб ти трябва специално да е написано черно на бяло, не съм аз човекът, към който трябва да се обърнеш за съвет и помощ.
Хей, сас ли го онзи хупи Форд Префект? Те това се казва фруд - наистина знае къде му е хавлията!
www.bhss-org.com/CharlieHadjiev
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: fordprefect on 2005-08-28 15:48 ]</font>
[/quote]
Изключително ми е интересно да чуя някакъв по-смислен отговор от fordprefect на въпроса, който зададе Jacob.
fordprefect, би ли ни обяснил как разбираш Мойсеевият закон от Лев. 18:23 , както би направил, ако беше попитан от някой от твоите студенти във ВЕБИ?

Публикувано на 29 август 2005 г. в 14:54:00 ч. от потребител 222
С този постинг искам да изведа темата напред и да чуем отговора на либералният богослов във ВЕБИ г-н Хаджиев.

Публикувано на 29 август 2005 г. в 19:24:00 ч. от потребител 403
Quote:
|
забраната за яденето на някои храни -заешко , свинско;
|
|
На този въпрос има цяло видение в Деяния, Петър е на покрива на кожаря Симон, първия намерил го получава награда.[addsig]

Публикувано на 29 август 2005 г. в 20:37:00 ч. от потребител 1329
Санчо, въобще не разбирам какво искаш да ми кажеш с тези думи, много са отвлечени:
"За "святостта".Коя святост? Има "святос",дето се "дава" и "святост,дето се заработва. Едното е християнство,а другото е религия. Святостта не е,като Истината.Святостта е относителна.И за това с нея може да се манипулира."
------------------------------------------
Святостта се дава от Бога.И в християнството е така.Бог дава ние неговите деца вземаме.За да не се похвали никой!
Ние християните сме святи,защото Бог е Свят.
Това е Благодат или незаслужена милост.
При Божия Закон,към божия народ -избраните,имаме Завет - Договор.Този Завет е ДВУСТРАНЕН.Той,като детоводител, ни довежда до Голгота.При Новия Завет на Христа имаме ЗАВЕЩАНИЕ.
Ако при Двустрания Договора имаме задължения,то при Завещанието ние нямаме задължения.Този Дар влиза в сила,когато Завещателя умре.
Интересно е това,че и аз наследих "Благословенията",както "в земята на живите",така и всички "Благословения в Небесните места".
Защо точно аз?Прахосника.Комарджията.Женкарина.
Побойника.Пияницата.Безодговорния родител,който бие жена си и децата си.
Ти би ли направил Завещанието си на такъв Звяр?
Ако такова Завещание не може да те направи "свят",едва ли нещо друго би могло да го направи.
Тука вече няма логика,нали?Какъв парадокс!

Публикувано на 29 август 2005 г. в 20:40:00 ч. от потребител 222
Г-н Хаджиев,
Теодор ви зададе въпроси. Мисля, че той не заслужава такова отношение от ваша страна.
Дайте отговори или 'така ви идва отвътре' да мълчите?

Публикувано на 29 август 2005 г. в 20:49:00 ч. от потребител 1329
Do,busari!
Ние не "треперем" от Божието Слово",а трептим.
Знаеш ли,защо войниците не маршеруват по мост?
Знаеш ли нещо,за вибрациите?
Когато си отговориш на тези въпроси ще разбереш как е паднала Ерихонската стена,когато изрелтяните са маршерували и свирели с тромпети около Ерихон.

Публикувано на 29 август 2005 г. в 21:13:00 ч. от потребител 1472
''Любовта има две страни.Едната те прави християнин,а другата "глезен" или "лигав" християнин.'' - Sancho
Би ли обяснил какво е ''глезен '' или ''лигав християнин'' ?
Поздрави
[addsig]

Публикувано на 29 август 2005 г. в 21:23:00 ч. от потребител 1329
Плътски християнин.Или "коринтянски" християнин.
[ Това съобщение беше редактирано от: Sancho on 2005-08-29 14:26 ]

Публикувано на 30 август 2005 г. в 00:17:00 ч. от потребител 1239
Аз искам да попитам следното:
Защо декалога е в негативна форма?
Защо има десет забрани? Защо Христос не повтори тези забрани, а ги концентрира в две, и то в положителна стойност- обичай Бога и ближния?
Обикновенно на малките деца се забранява, по-големите се възпитават чрез убеждаване, а порасналите почват сами да търсят одговор. Доколко в Писанието може да се разчете нещо подобно. Божествената педагогика, забранява на "малките деца" (евреите) да си играят с "лошите"(политеистите), да им "вземат играчките"( обичаите), за да бъдат "добри деца", ако не слушат следва "бой". Евреите обаче "пораснаха", взеха да се "хранят с по-твърда храна", а когато станаха "пълнолетни" Добрия Баща им намери невеста най- прекрасна и след като те я отказаха, Той я даде на други, които я взеха и получиха всичко наготово, оказаха се изведнъж пораснали, пълнолетни, помъдряли. И невестата се оказа мъдра и красива и навсякъде бе заедно с избраните, а те я слушаха и така до ден днешен. Но какво стана с тези дето отказаха да пораснат, едни се разбягаха наляво(комунизма) ,други на дясно( финансовата олигархия) А ТРЕТИ СИ СЕДЯТ В ЯСЛИТЕ още......... Трябва Добрия Баща всеки ден да им казва, че ако пресекът на червено , ще стане беля и той им казва, но те понеже са още бебета макар и на доста години и кила, всеки ден забравят това и когато излязат от вкъщи питат Добрия Баща: Тате , Тате, защо не трябва да пресичам на червено???????????

Публикувано на 30 август 2005 г. в 21:55:00 ч. от потребител 1645
Quote:
|
On 2005-08-29 12:50, Theodor wrote:
fordprefect, би ли ни обяснил как разбираш Мойсеевият закон от Лев. 18:23 , както би направил, ако беше попитан от някой от твоите студенти
|
|
Скъпи Теодор,
господин Хаджиев е крайно зает тия дни и тъй като Яков по стил и маниер много му прилича на Божидар, той прецени че няма смисъл да си губи времето с него.
Но тъй като вие питате какво Чавдар Хаджиев би отговорил на някой от своите студенти във ВЕБИ ще си позволя от негово име да ви дам кратък, но за сметка на това (надявам се) съдъжателен коментар.
Според Чавдар Хаджиев Новият завет нито отменя нито остава в сила старозаветния закон. Ако господин Хаджиев трябваше да потърси дума, с която да опише това взаимоотношение, той вероятно би се спрял да думата "трансформира" или още по-добре на библейския термин - "изпълнява". Тази своя позиция той основава на твърденията на НЗ, че Христос "изпълнява" закона.
Какво означава това твърдение? Как Христос изпълнява закона? Нека да почнем от някои безспорни неща, като например отношението на Христос с храма. От евангелието на Йоан става ясно, че Христос е храма - той е скинията на Бога, чрез която Бог обитава между нас (и видяхме славата му). Той също така замества храма с църквата, която сега е обиталище на живия Бог на земята. Христос също така изпълнява и старозаветното свещенство - нито го отхвърля, нито го оставя непокътнато. Той го трансформира и така сега той е първосвещеник на небесата, а християните са царско свещенство.
На базата на тази богословска позиция ние трябва да разглеждаме старозаветния закон и приложението му днес. като имаме предвид това, можем вече да дискутираме по какъв начин се прилагат отделни старозаветни закони и какво е тяхното значение за нас като християни днес.
Следващата стъпка би била да видим как това се съотнася към конкретния пример, посочен от Яков. Това ще трябва да стане в един по-късен момент, тъй като господин Хаджиев е започнал много увлекателен научо фантастичен роман и трябва да вървя, да му държа книгата, докато чете.
За да не се превръщаме обаче в студент и преподавател (позиция, в която предполагам едва ли бихте искали да изпаднете) ще ви задам и аз един въпрос, на който ако благоволите да ми отговорите ще продължим нататък. И той е на какво основание ВИЕ не спазвате съботата (предполагайки от малкото, което знам за вас, че не сте съботянин)?
С най-добри пожелания и лека нощ.[addsig]