Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Не могат или не искат
Защо антиномистите, представени тук от Астрономи Домине и някои други субекти отказват да разберат какво говорят последователите на Калвинистката Протестанстка Реконструкция? Сиреч - отказват да четат непредубедено, а не избирателно.

Защо се съюзяват премилиниалисти, диспенсационалисти, антиномисти и либерали срещу Закона Господен?

Имам няколко отговора.

Първо - на тях им харесва междуцарствието.

Любима дъвка им е историята с Мария Магдалина. Извеждат от думите на Господ Иисус Христос неща, които Той не е казал. Каза ли Господ, че отменя Моисеевия Закон и санкцията му срещу прелюбодейство? Не. Господ каза, че няма нужната общност, която да възмезди простъпката. Каза това, което каза и президента Желев, когато се възпротиви на отмяната на мораториума върху смъртното наказание - няма гражданско общество, което цени и разбира Закона.

Това, което се беше получило във времето на Спасителя беше междуцарствие. Идваше Царството Божие, но то трябваше да започне с преображението на човеците, участващи в Него. За да не бъде Закона на Царството като Конституцията на идиотската на държава - да говори за неща, които просто ги няма.

Както първо изведе евреите от Египет и сетне им даде Закона на Синай, така Господ първо преобразява волята на учениците Си и след това предявява претенции към живота им.

Но, споменатите лъже-християни искат да останат в междуцарствието. Харесва им живота в пустинята - изведени от Египет (спокойни, че няма да се пържат във вечния огън), но без отговорности по завладяването на Ханаан.

Има един, които ще им предложи такава оферта - оферта, която да ги остави да водят живот на безотговорни скитници. Той е Антихрист от самия край на времето, комуто те с радост ще предоставят инициативата и своите отговорности.

Те полвинчато и сакато разглеждат Заветните отношения. За тях под Завет се разбират отношения, които касаят човешката душа и Бога някъде из астралата. Управителите на държавите не са в Завет. Държавата не е Заветна институция. Държавата, икономиката и политиката се водят по "естествените закони", които са по подразбиране противни на Божиите. Затова и Астрономи_Домине обвинява неграмотно реконструкционистите в клерикализъм. Споменатият смята, че Гари Норт иска да бъде един Ришельо, едва ли не.

Но това не е клерикализъм, а Заветна теология. Тази теология разглежда призванието на управителя като пастирско призвание, в което светския владетел носи отговорност пред Бога за своите доверители и тя е равноценна в много отношения с тая на църковния епископ.

Но, как да разберат това хора като Астрономи_Домине. Не могат, защото не са свикнали да четат последователно или защото се страхуват от последиците на Заветната теология.

Аз разбирам какво говорят реконструкционистите. И всяка нишка в моето сърце казва Амин на тяхната проповед. Аз разбирам, защото всяко от нещата има паралел и място в литургията на св. Йоан Златоуст, която служи моята Църква.

В литургията на Църквата света е събран. Тук за управителят и епископът и са в синергия (съдействие) съслужение, няма цезаро-папизъм, нито има клерикализъм, а има симфония на властите - съслужение за благото на Христовото Тяло между свободни човеци. Такава симфония е възможна точно, защото и цар и епископ са в Заветни отношения с Един и Същ Христос. Единият Вечен Завет на Този, Който е "всичко във всички".

Затова аз, като православен християнин насърчавам последователите на Христинската Реконструкция - Дерзайте, с вас е Господ.

И тъй като ортодоксията не е кошница с домати, която като колетна пратка върви през историята, а е нещо, което се случва, когато се съберат двама или трима в името на Живия Бог, готови да чуват и следват волята Му, нито апостолското приемство се предава от ръка на глава, но от общност към общност. затова имам куража да заявя (за съжаление само от мое име, а не от името на моята евхаристийна общност или на цялата Съборна Църква) - Ортодоксията ТУК СЕ Е СЛУЧИЛА. И ако има Осми Вселенски Събор и някой ме попита "Кои първо да приемем в литургично общение?", аз, почти без да се замисля, ще заявя: "Последователите на Християнската Калвинистка Реконструкция"[addsig]

Портос,не вярвам че Астро-доминито и другите като него да са неграмотни,в почти всички форуми които засягат този въпрос неведнъж е изяснявано че теокрацията няма нищо общо с еклесиокрацията и че църквата няма никакво намерение да изземе функциите на държавното управление и да ги прибави към своите.
Мисля че съвсем преднамерено и умишлено смесват едните с другите за да могат да обвинят реконструкционизма в тирания подобна на тази на католицизма.
Те не искат да признаят Божият закон за валиден във всяка една област,те използват естествения закон като заместител на Божият не от невежество но защото активно го мразят.Затова казвам че това не е болестно състояние на шизофрения а най-подходящо наименование е двуличие и мошеничество.

Понеже доста се говори в тези форуми за антиномианизма, то бих искал да пусна моето разбиране за закона според както е описан тук:

Уестминстерската Изповед на Вярата (или реформираната изповед на вярата според Калвинистката теологична традиция)

Глава 19
За Божия Закон

19.1. Бог даде на Адам закон, като завет на дела, чрез който Той обвърза него и цялото му потомство към лично, цялостно, точно и вечно послушание, обеща живот при изпълнението на закона и заплаши със смърт при нарушаването му и го дари със сила и способност да го пази.(Бит 1:26-27, 2:17; Рим. 2:14-15; 10:5, 5:12,19; Гал. 3:10,12; Екл. 7:29; Йов 28:28)

19.2. Този закон, след неговото падение, продължи да бъде съвършенно правило на праведност и като такъв беше даден от Бог на планината Синай в десет заповеди и написан на две плочи (Яков 1:25, 2:8-12; Рим. 13:8-9; Вт. 5:32, 10:4; Изх. 24:1). Първите четири заповеди съдържащи нашето задължение спрямо Бога и другите шест - нашето задължение към човека.(Мат. 22:37-40).

19.3. Освен този закон, общоприето наречен морален, Бог се удоволстваше да даде на неговия народ Израел, като църква за определен период, церемониални закони, съдържащи няколко типични постановления, частично за поклонение, символизиращи Христос, Неговите милости, действия, страдания и ползи (Евр. 9, 10:1; Гал 4:1-2; Кол 2:17). и частично съдържащи различни инструкции свързани с морални задължения (1Кор.5:7; 2Кор 6:17; Юда 23). Всички тези церемониални закони са сега отхвърлени под Новия Завет.(Кол 2:14, 16-17; Дан 9:27; Еф. 2:15-16)

19.4. Също и на тях, като политик на тялото, Той даде различни юридически закони, които отминаха заедно с държавата на този народ, не задължаващи никой сега, повече от това, което справедливостта може да изиска (Изх. 21-22; Бит. 49:10; 1Петр. 2:13-14; Мат. 5:17, 38, 39; 1Кор. 9:8-10).

19.5. Моралния закон обвързва всички завинаги - както оправданите хора така и останалите, за да му бъдат покорни (Рим.13:8-10; Еф. 6:2; 1Йоан. 2:3,4,7,8) и това не само за неща засегнати в него, но също и по отношение на авторитета на Бог Създателя, който го даде.(Як. 2:10-11). Така също и Христос в Евангелията по никакъв начин не отмахва това задължение, но усилено го утвърждава. (Мат. 5:17, 19; Яков 2:8; Рим. 3:31).

19.6. Въпреки, че истинските вярващи не са под закон, като завет на дела, чрез който да са оправдават или осъждат (Рим. 6:14; Гал. 2:16, 3:13, 4:4; Деян. 13:39; Рим. 8:1), при все това закона е от голяма ползва за тях и за останалите в това, че като правило за живот, информиращ за волята на Бог и техния дълг, закона ги ръководи и задължава да се обхождат съобразно с него (Рим 7:12, 22, 25; Пс.119:4-6; 1Кор. 7:19; Гал. 5:14, 16, 18-23) откривайки също и греховните нечистоти на тяхната природа, сърца и живот (Рим. 7:7; Рим. 3:20) така че, чрез себеизпитване да могат да достигнат до допълнително убеждение в, унижение от и омраза срещу греха (Як. 1:23-25, Рим 7:9, 14, 24) заедно с едно по-ясно разбиране за нуждата им от Христос и съвършенството на Неговото послушание (Гал. 3:24, Рим 7:24-25, 8:3-4). По подобен начин той е полезен за новородените за да се въздържат от страстите си, в това, което е грешно (Як. 2:11; Пс.119:101, 104, 128) като заплахите срещу греховете служат да покажат това, което техните грехове заслужават и какви страдания в този живот те може да очакват за тях, при все че са освободени от проклятието, с което закона ги заплашва. (Ездра 9.13-14, Пс. 89:30, 32-34). По подобен начин, обещанията на закона им показват Божието свидетелство за покорство, а също и какви благословения могат да очакват при изпълнението му, (Лев. 26, 2Кор. 6:16, Еф. 6:2,3; Пс. 37:11; Мат. 5:5; Пс. 19:11) но не като резултат от изпълнението му, като завет на делата (Гал 2:16; Лука 17:10). Така че вършенето на добро и въздържането от зло (защото закона насърчава едното и въздържа от другото) не е доказателство че човека е под закона, а не под благодат (Рим. 6:12, 14; 1Петр. 3:8-12, Пс. 34:12,14-16; Евр. 12:28-29).

19.7. Гореспоменатите употреби на закона не са противни на благодатта на Евангелието, но сладко се съгласува с него (Гал. 3:21) като Духа на Христос подчинява и прави способна човешката воля да върши свободно и радостно това, което волята на Бога (открита в закона) изисква да се извърши (Ез. 36:27; Евр. 8:10; Ер. 31:33)

Превода е мой. Оригинала можете да прочетете тук

Разбира се имам да допълня някои неща според така дадената дефиниция, като например даването в Едем на церемониални заповеди след грехопадението като: Какво да се жертва на Бог, разпоредби за чисти и нечисти (жертвени) животни - свидетелство за тези неща виждаме при Авел, Каин, Ной, Авраам, Исаак, Яков.

Моля четящите да обърнат внимание на точка 19.4., където се специфицира обхвата на юридическия закон за Израелевия народ и приложимостта му за днешния ден.

Поздрави и благословения на тези, които имат уши да чуват и очи да виждат.


[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-08-15 03:51 ]

Портосе, напомняш ми за един друг православен свой предшественик, Цариградският патриарх Кирил Лукарис, който написва калвинистка изповед на вярата. [addsig]

Така е. Церемониалният закон с неговите наредби за жертвоприошения отмина, но моралният остана в сила.

Валенце, трябва да поставиш Уестминстърската изповед в историческия и контекст. Много от авторите на Стандартите са по-крайни от Реконструкционистите, като Джордж Гилеспи и Самуел Ръдърфорд. Не може да се откъсне абзаца 19:4 от цялостния контекст на отношението на изповедта към държавата като Заветна институция. Термина "GENERAL EQUITY" означава прилагане на принципа на който е основан юридическия закон като се съблечеот типично израилевите категории т.е. закони свързани с географията, прибржищните градове и левератния брак например.
За валидността на юридическия закон на Моисей можеш да попрочетеш в Коментара върху Второзаконие на Калвин и в творбите на Булингер,Буцър и пуританите. Не може едностранчиво и осакатено да се цитира един пасаж и да се противопоставя на цялостното Реформирано учение.
Свърши си добре домашната работа следващия път , когато решиш на реформирани да преподаваш Реформираните изповеди на вярата.

Господ да те благослови и да те опази, Господ да осияе с лицето Си над теб и да ти покаже милост, Господ да издигне лицето Си над теб и да ти даде Мир!
" Няма Мир за нечестивите" казва Господ!

[ Това съобщение беше редактирано от: NikiHaris on 2005-08-15 08:25 ]

Вале,
Що се вреш бе, пиле шарено?!
Никой не те нарича тебе антиномист. Ти си просто неориантиран полуевангелист - полумодернист. Мека китка, един вид - добре разбираш за какво говорим, но си смутен от някои аромати и затова се връткаш наляво-надясно. Ако си говорехме "по принцип", щеше да си с две ръце ЗА такъв един "конструктивен диалог", но понеже работата става дебела, когато заговорим за "Благословено е Царството на Отец, Синът и Светият Дух" или на езика на Калвинистката Реконструкция - за Божия Суверенитет, в реалните действени измерения, за които на нас ни харесва да говорим, тогава врещиш, сякаш някой те коли... Мълчи, приятелю, за да бъдеш красив...

Не можете да делите Закона на Церемониален и Морален. Защото следващата крачка е да отделите Граждански и Здравен... Моисеевото Петокнижие (Тора) се разглежда ан блок. Христовият ум е тоя, който отделя временното, географското и дидктичното от вечното, а не някакъв изкуствен разделителен принцип.

Мили мои, глупчовци!
Нима не разбирате, че като делите Закона така (защото хем ви се иска да не задраскате Моисей, хем да не приемете всичко) ставате лесна плячка на завършените антиномисти като онова православно-католико-опротестантчено теологично недоразумение, което преди време ни цитираше Бердяев, като последен вик на теологията, за да ни просветли, че семейството е на доизживяване след проповедта на Спасителя.

Ще ви настъпят ония, защото са значително по-умни от вас и ще се блещите тогава като настъпани лалугери, защото сега не искате да се въоръжите цялостно с истините на Божието Слово и изпитаните доспехи на ортодоксията.

Теокрацията не е изолирано явление (неуспешен експеримент), а предобраз на Хилядолетието. Богът, Който влизаше в историята и времето чрез "частични откровения" и Теофании, в края на времето "раздра небесата и слезе".

Точно поради факта, че отричате Заветната теология, затова и живеете двоен живот - познавам мнозина бизнесмени евангелисти, които нямат никакви скруполи, да мамят клиенти и партньори в бизнеса си, защото виждането, че "света е владян от естествените закони" им позволява да се нагаждат по правилата му - Божието Богу, дяволовото дяволу - "Какво сме виновни. Боже, че не Си преобразил света?! В Църква сме добри и ревностни, но можем ли да се мерим със светските хиени??..." Щяхте да можете, малоумници такива, ако ценяхте Божието Слово, ако четяхте и разбирахте. Ако знаехте, че светът е Църква, че вие трябва да го направите Църква. Че светът и всичко ваше възлиза с Христа пред Бога и там Духът го оживява и преобразява, че има литургия с възлизане на нас и нашето и слизане на Бог и Божието, че богослужението не е агиткарски изпълнения в стил "Аз съм екстремално крайно вярващ...", нито групова психотерапия.

Обвиниха, Божидар, че бил против "институциализираната Църква". Кой го обвиняваше?! Оня хулиган Кокончев. Защо? Защото е приятно да спориш с някои неориантиран източно-православен и да му навираш текстове за свещенството на всички вярващи. Но, когато стане осезаема възможността да се упражняват дарбите, без папистки контрол, тогава някой тутманик ревва: "Инстуцията - Църква"!

И вие мълчахте. И аз мълчах, защото едва сега ми става ясно колко лукавщина и бесовщина има в това обвинение. Ченгета, педерасти, палячовци, хулигани правят всичко само и само ЦЪРКВАТА ДА НЕ СЕ СЛУЧИ, уж защитавайки Църквата, наричайки я Институция.

Проклети да сте! Нямате извинение с глупостта си. Ако сте глупави, поне се смирете и мълчете.

Поискаха от вас дарбите ви и ги дадохте ("Пасторът е достоен, пасторът знае. Нали той е нон-стоп служител, пък аз ежeдневно се мърся в света...", поискаха призванието ви в обществото и семейството и вие дадохте децата си на езичниците, парите си на оная бездънна яма Здравната каса и за мерцедеси на нечестивите си княе.

...Обявявам ви война...

Ало, Астрономчето няма ли да се намеси или ще го раздава ощипан??!!

P.S.: Радослава, Лукарис умря. Йезуитите го прецакаха, както и това, че не му беше ясно кога и колко да говори, кога и колко да мълчи.
Край мен йезуити няма. Пък и не се впускам с главата напред в нещо, само защото го смятам за вярно. Сократ говорил за три сита - 1) Дали е вярно, 2) Дали е добро, 2) Дали му е времето





[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-15 11:16 ]

Уау, . . . ???!!!! . . . явно много са те ядосали Портосе, ама си го заслужават дебелите тикви, по-добре ти да ги ругаеш сега отколкото Гайдарски да ги благославя с разни мечове после . . .

Портосе,

Виждам, че си се надъхал здраво ЦЪРКВАТА ДА СЕ СЛУЧИ. Е кое ти пречи на теб църквата да се случва там където си? Питаш ме защо съм се включил ... ами включих се за да се опитаМЕ да изясним какво имаме в предвид под закон .. иначе просто си говорим ей така ... ето ти ни казваш че закона въврял анблок - това означава че целия Моисеев закон е отпаднал вкупом барабар с десетте заповеди. Може ли да ни кажеш все пак какво ТИ имаш предвид под Закона?

И ако може намали емоциите щото леко почна да издишаш.

Айде и следващия път по-аргументиране .. и ако може а с по-простички думи, че ние сложните думи не ги разбираме

Братлете,като не сте яли "попарата" /аз съм я ял/ на portosa,къде отивата "боси по асвалта".

При portosa е така:Няма не искам!Няма недей!

Той се има много с Бога.И кара червено ферари с цвят цервен.

[ Това съобщение беше редактирано от: Sancho on 2005-08-15 13:47 ]

Санчо, така като чета писанията на постос, и като се любувам на изящният му изказ стигам до заключението, че той се има с Бога толкова, колкото първоначалният притежател на ферарито (православният атеист Слави Трифонов, демек).

За Кумран не съм забравил, ама ще пиша по-нататък, че трябва да вървя сега.[addsig]

До,fordprefect!


Нямаш проблеми.Не съм и имал съмнение,че няма да ми отговориш.Опознах те.Знам,като кажеш нещо е казано.

С поздрав.

Форде, ти някакво абстрактно откровение ли имаш относно отношенията на трети лица с Бога? [addsig]

Quote:
Форде, ти някакво абстрактно откровение ли имаш относно отношенията на трети лица с Бога?



Има откровение той! Той има два екземпляра на "Пътеводител на галактическия стопаджия" - един в тоалетната и един под възглавницата си и изгарящото желание да се меси по въпроси, които не разбира.

Санчо,
Бъди "юродив/безумен/ ради/заради/ Христа", това го можеш най-добре. Тогава се вбесих, но сега разбирам, че това ти е в кръвта.


Quote:
Виждам, че си се надъхал здраво ЦЪРКВАТА ДА СЕ СЛУЧИ. Е кое ти пречи на теб църквата да се случва там където си?



Ето още един пример, затова как идиотската теология на постмодернизма и еклектиката води до това християните да приказват, без да мислят.

Църквата, байно, не се изчерпва с моят енорийски клуб и интересите ми не стигат до вратата на билярдната зала под Молитвения дом.

"...Вярвам в Една Вселенска и Апостолска Църква..." (Апостолска Изповед на вярата)

Ако този израз на тебе ти служи, за да умнееш пред Духовния съвет на чаша бира и печена пуйка, за мен той е нещо, което ми дращи под лъжичката и ми изгаря сърцето.

Нашите казват: "Какво като са се отделили?! Те са отпаднали от Църквата, а тя си е останала Вселенска и Апостолска на... територията на няколко балкански държави, Русия и тук-таме по някой диоцез."

Аз не си представям така Вселенската Църква...

На това твоята куца фрагментираност с глобални претенции ще каже: "Е, какво ти пречи да видиш единството в Духа?!" Ами пречат ми ересите ви - диспенсационализъм, премилениализъм, антиномизъм, пиетизъм и тая гнусна смес, до която последно време се допирам и която наричам Вале/низъм.

Аз имам някои резерви към схоластичните конструкции и някои нюанси /в популярен план/ при вярата в предопределението, към крайния постмилениализъм на реконструкционистите /аз се определям като амилениалист/, но това не ме отделя истински от тях, защото практическите последствията от идеите ни са едни и същи, защото целта и визията е една.

Не е така с вас. Когато доведа идеите ви докрай или погледна на произхода им, аз навсякъде виждам Антихриста. Затова съм ви намислил много приятни неща и смятам да ви дестинирам в посока към нищото, не само защото дразните моят вкус към добра теология, а защото последиците от вашата Изповед ми пречат да видя Вселенска и Апостолска Църква и сте като паразитен организъм, с който, ако не се справим с него, рано или късно, ще ни унищожи.

Quote:
Питаш ме защо съм се включил ... ами включих се за да се опитаМЕ да изясним какво имаме в предвид под закон .. иначе просто си говорим ей така ...



Първо: се пише "предвид". Това "в" е излишно.

Второ: Намери време да прочетеш двете ми публикации "Теономия 1 и 2" и Коментарът ми върху първа глава от Послание към Евреите.
Там съм обяснил красиво, просто и последователно за тиквеници като вас как Законът хем е надхвърлен и отминал, хем е утвърден и напълнен. Обяснил съм ви как се разбира кое е временно и трябва да се разглежда в исторически и географски контекст и кое как се пренася. А поредицата за Духовните дарове и служенето (особено последната статия, която я няма тук - "Служители на Евангелието" и която можеш да видиш на адрес www.logos-bg.net /отваряш Авторски и след това Интервюта, есета, беседи/ ) съм се подрудил как да разбираме ключовият израз ПРЕТВОРЯВАНЕ не само относно хляба и виното, но и по отношение на нас, на материята, на света, на ЗАКОНА.

Като вденеш какво ще рече ПРЕТВОРЯВАНЕ, а не отменяне или буквално пренасяне, тогава пак си донеси тук четирибуквието, за да продължим нататък.

Защото на настоящото ниво, на което си, само ще се въртим в кръг - "Кое се отменя, кое остава и как ги разделяме".

За да видиш накъде да тръгнеш, ако искаш да излезеш от блокажа си, може да прочетеш пак внимателно това:

Христовият ум е тоя, който отделя временното, географското и дидактичното от вечното, а не някакъв изкуствен разделителен принцип.



[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-16 04:46 ]

Честно казано аз не се учудвам че привържениците на естественият закон мразят Божият закон и с всички сили и средства се стремят да докажат неприложимостта му в съвременното общество.В края на краищата естественият закон е дяволско изобретение на което основната цел е война с Божият закон по всички параграфи и със всички сили и средства и е съвсем нормално двете страни да изпитват взаимна ненавист.
Това което ме учудва обаче е исключително късата памет и невероятното двуличие на привържениците на естествения закон.Всички днешни хуманисти и псевдохристияни обвиняват Божият закон като жесток, безмилостен и нехуманен забравяйки как само допреди 15 -тина години някои техни колеги също горещи привърженици на естествения закон бяха го направили хилядократно по-жесток и безпощаден от библейският.Може би тогава някои от сега присъстващите са обвинявали Божият закон в липса на справедливост и прекалена толерантност към престъпниците.Е сега модният хит на естественият закон е да се потупва престъпника по рамото и да се хвалят юначествата му.Но само изчакайте да се смени модата под натиска на общественото мнение и вие ще видите със сигурност на какви нови жестокости е способен естественият закон и колко безмилостен може да бъде.Тогава ще видите как библейският закон отново ще бъде заклеймен като неприложим в обществото със прекалената си толерантност и липсата на спаведливост.Тогава такива беззаконници като Валенцето и Астрото пък и дори самите те ще имат достатъчно наглост и безочие да обвиняват библейският закон в диаметрално противоположни неща за които го обвиняват сега.

Санчо,
Бъди "юродив/безумен/ ради/заради/ Христа", това го можеш най-добре. Тогава се вбесих, но сега разбирам, че това ти е в кръвта. - portos
---------------------------------------------
Знам,че казаното от тебе отива в Божиите уши.Такава "велика" личност да отговори на един "безумен" е голяма чест.За мене,Санчо,е удоволствие да следвам препоръките ти.Имам опит с един "умопобъркан Дон".
Ако се оплачеш от мене,portose,грях ти на душата.

Йо Портоска,

Това, което се опитваш да ми кажеш в Библията ап. Павел го нарича да се водим от Духа. ап. Павел ако си забелязъл не говори да се водим от закона в обходата ни а от Духа, който ще ни научи на всяка истина. Именно чрез обходата в Духа закона се претворява в нещо живо а не в буква. Това е ясно, само че аз говоря като на деца с разни "Уестминстерски Изповеди" и т.н. човешки дефиниции заради слабостта на разбирането на някои. Щото на някои ясно трябва да им кажеш кое е черно и кое е бяло ... щото ако не кажеш ще залитнат в трета глуха ... та затова нарочно свеждам нивото на такава ниска позиция - конкретно какво трябва да се прави, какво е позволено и какво не ... щото от много "псвевдоХристов ум" виждам че някои искат да колят и бесят на базата на верски принцип например - като приятелчетата реконструкционисти например (сега да не вадя пак цитатите че вече ми втръсна). Та сега разбираш ли защо така говоря? И айде слез от този кон на високомерието и слез да пиеш по една бира с нас пешеходците ... ...

[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-08-16 14:10 ]

portose,valeto ти сви светлинните ангелски крила,a?

Quote:
Санчо,
Бъди "юродив/безумен/ ради/заради/ Христа", това го можеш най-добре. Тогава се вбесих, но сега разбирам, че това ти е в кръвта.



Тук май не само Санчо е юродив!, въх каква дума, аз бих прибавил и Валето че и тебе кривославно.

Хора я се стегнете, думата юродив не е Библейска и е чисто плътска, е верно някой пророци се държаха като юродиви и правеха странни неща, но се га кой от апостолите е бил юродив?[addsig]

Quote:

On 2005-08-16 00:38, Radoslava wrote:
Форде, ти някакво абстрактно откровение ли имаш относно отношенията на трети лица с Бога?


Да, много е абстрактно! "Бере ли се грозде от тръни, или смокини от репеи?"[addsig]

Quote:

On 2005-08-16 11:44, portos wrote:
желание да се меси по въпроси, които не разбира.



Сигурен ли си? Ама много ли си сигурен???[addsig]

Портосе,

Глей кво става ... ние докато си говорим тука за църква и т.н. гУлеми неща, 'ората действат по същество. Виж тука твоя събрат в Ортодоксията какви ги прави:

Върховния Съвет на България (33-та степен масонско посвещение)

Къде беше онова Отче дето по форумите громеше масонското протестанство ... Та портоска, 'ората действат, докато ти тука ни изнасяш лекции за антихриста хехе.

Ай със здраве и не забравяй да потупаш по рамото тоз юнак на Ортодоксията - епископа при православния храм Александър Невски :)

[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-08-16 19:37 ]

Това, което се опитвам да ти кажа, Вале и аз не знам вече защо се опитвам да ти го кажа.

Та какво викаш, значи? Духът на Закона ли се противопоставя? Що? Законът не е Духовен? Или Заповедта не е света, праведна и добра?

Нещо не ти е дошъл по мярка св. Йоан Златоуст. Изключенията, които посочва, служейки си с примери като блудницата Раав, "дипломацията" на Давид и др. не са, за да покаже преходността на Закона, а за да утвърди истината, че Законът не е Бог, че понятия като грях и правда не са със самостоятелно, абсолютно битие, а имат резон само, когато са свързани с Божието изволение и Божията Дума. Когато Бог каже: Това е грях, то е грях, независимо дали Астрономи_Домине или цар Саул имат друго виждане.

Ако се вгледаме по-добре (нещо, което вие поплювковци не умеете да правите), ще видим как тези "изключения потвърждават правилото" (колкото и клиширано да звучи).

Точно това виждане за добро и зло, което намира санкцията си в Божията дума, а не в Закон, на който Сам Бог да е подвластен, ни задължава да търсим стандарт за грях и за правда в Откровението, а не в човешкото предание - Солоновото законодателство или хуманистичните разбирания.

Ето, тук ти си на лоша почва. Конструкциите на Астрономи_Домине само напомнят за онова, което на теб ти импонира, което наричаш водителство в Духа. Движението, което той предлага е, движение на плътта и човешката чувственост, мъдростта му е земна и бесовска.

Само че, това Откровение не се получава чрез особени техники и екстазни състояния. То се придобива чрез съзерцаване на творението и на историята. Защото "Без познание на себе си, няма познание за Бога"(Калвин, "Институти") - сиреч истинната теология, която намира отправните си точки в осмислянето на Христовото вчовечаване и чрез познанието, че без минало няма бъдеще, нито истинско настояще (затова и Библията започва с пет книги, които разказват историята на Богоявленията).

Ако ти ми говориш за водителство на Духа, трябва да покажеш, че познаваш Божия Дух, а как ще покажеш, че познаваш Бога на Авраам, Исаак и Иаков, ако това, което разказваш за начина Му на действие и явената Му воля, се разминава с действията и волята, която тогава се е явила. Дори Барт, когато говори за Светата променимост на Бога, няма предвид промяна във вътрешната насоченост, а по-скоро това, което Тома от Аквино нарича вторична воля.

Но вие смятате, че с промяната на обществените условия се променя и характера на Бога - понеже вие сте лигльовци, значи и Той е станал лигльо.

Когато аз ти казвам, че израилската теокрация предобразява Хилядолетието, аз Претворявам Закона - излизам от историческото, като първо съм го опознал и претворявам презумпциите, пренасяйки ги, без да ги повредя.

Когато ти ми говориш за водителство на Духа, повреждаш цялото Откровение, унищожаваш всяка основа, върху която добре се надгражда.

Именно добра представа за историчност ви липсва. Богът на Астрономи_Домине, тоя гнусен идол, комуто и ти отиваш сега да се поклониш, не е влизал в историята. Затова историята, както я мислите, е на фрагменти. Ако сегашното човечество е толерантно към хомосексуалните бракове, то и вие обявявате, че Бог е толерантен. Понеже смятате, че навсякъде (във всяко време и общество) Той е влизал частично. Но в последните дни "Бог ни говори чрез Сина" и този вид говорене е противопоставен на частичните откровения.

Само че, начинът, по който Христос прие човешкото, се нарича перихореза (взаимно проникване) - неслято (за да може винаги да претворява, покорявайки материята), но и неразделно, за да "пребъдва с нас през всичките дни до свършека на века".


[addsig]

Линкове:


Една чудесна статия, от която всеки тъп антиномист би могъл да разбере колко е глупаво да противопоставяш Закон на Благодат и Яхве на Христос

Друга прекрасна статия, която насърчава всеки хуманист, националист, либерал, астроном или преподавател във ВБЕИ, че има лекарство за простотията и жалката превзетост

Ето тук, колкото и да си прост, можеш да видиш, че не си струва да защитаваш гностически позиции, защото твърде бързо пропадат в светлината на Светото Писание

За личността и общността, за претворяването и прочие понятия, които Астрономи_Домине няма скоро да разбере, защото сега нямам пари, за да му купя богословски речник

А тези два линка са висш богословски пилотаж, затова умолявам Астрономи и Форд Тюфлеци да не четат без каска:

Теономия 1
Теономия 2



<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-17 09:44 ]</font>

[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-18 05:11 ]

Ето интересно четиво и от мен; (1Кор 2г)
Най добре е да се чете от книга но понеже е пряко касаещо темата ще пействам;

1 Коринтяни 2, и так далее...


[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2005-08-17 17:00 ]