Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Алкохол, цигари и пари
С тази тема искам да допълня форума: Да работим за езичници?!(мисля, че така беше озаглавен), но да разгледам друг аспект на работата, която работим. Чувал съм за служители, които се оплакват, че в църквата им голям процент от хората пушат, попийват и т.н. Когато посетих един подобен, видях пред магазина му огромна табела: АЛКОХОЛ - ЦИГАРИ! Та въпроса ми е правилно ли е християнин, презвитер, дякон, пастир да изкарват прехраната на семейството си като продават цигари и алкохол, и дали случайно след това в "стадата" на тези хора не се появяват проблеми именно с пушенето, алкохола, неморалността.
Искрено съм заинтересован от вашето мнение, като ще ви помоля да не нападате определени хора във вашите отговори, нито да споменавате имена - това не е целта ми. Искам само да поговорим за принципите!

Колкото и да съм далече от тези неща, бих определил алкохола по следния начин.

Алкохола е:

- прелюбодеяние. защото човек търси спасение в чашката, а не във своя Спасител; защото алкохола поддтиква към плътски прелюбодеяния; защото заразяването със венерически заболявания е най-често след приемане на алкохол
- омраза. защото носи омраза в семейството и между хората; пречи на съпрузите да отдават дължимото на половинките си; трансформира разума на човек, а от там и душата му
- лъжа. защото носи лъжливо удоволствие и удовлетворение и замазванеусещането за грях

Quote:
правилно ли е християнин, презвитер, дякон, пастир да изкарват прехраната на семейството си като продават цигари и алкохол.



В Библията не се забранява производството, продажбата и употребата на алкохол, но се осъжда злоупотребата с него. Все пак за самата продажба на алкохол, можем да се съгласим че не е грях (дори църквите използват вино при Господните трапези). Ако някой злоупотребява с храна или е пристрастен към нея, това не означава, че никой християнин не трябва да има хранителен магазин, нали? Приниципът би трябвало да е същия за алкохола...
(само за информация: аз не употребявам алкохол, но не осъждам тези които пият)

Проблемът с цигарите е малко по-различен, защото в Словото не се говори за него. Доказано е, че цигарите нямат никакво полезно действие върху човека - т.е. продажбата на цигари е равна на директна продажба на отрова за хората. По тази причина не бих казал, че продажбата на цигари може да се приеме за нормална от християните и да се удобрява, още повече да се практикува от самите тях.

Quote:
и дали случайно след това в "стадата" на тези хора не се появяват проблеми именно с пушенето, алкохола, неморалността.



Ако хората в събранието са учени правилно и имат правилно разбиране за употребата на алкохол и цигари, не би трябвало да има проблеми. Примерът на пастора или лидера обаче е изключително важен. Това, което той прави определено ще има ефект върху разбиранията на слабите във вярата и тези, които не познават Библията. Ако неморалността в една църква е следствие от употребата на алкохол, а пастора не прави нищо по въпроса и дори печели от това - много лошо. Трябва да се замисли сериозно...
А ако факторите за неморалността са други, също не бива да стои "със скръстени ръце" и да чака някак си нещата да се подредят, нали?[addsig]

SM добро определение!! Съгласен съм напълно с него, и то отговаря донякъде на въпроса на Анонимен.. Няма отговор дали е редно в Църквата да живеят спокойно хора, които си изкарват парите с този бизнес!?
Прав е tinchev, че ние нямаме право да съдим такива хора, но може би проблема е, че Църквата не е изработила критерий за членството и парите, които идват с какъв произход са! Анонимен е прав/а, че няма значение дали човекът - който и да било - заема определена длъжност в църквата! Господ претегля делата ни според светлината на всеки! Няма отделни критерии за пастори или за дякони и отделни за редови християни! Всички сме Божии служители и всички свидетелстваме с живота си! Едни като смъртоносно ухание,а други - за живот (перефразирах стиха в контекста за кото говорим). А именно, че нито един християнин не бива да бъде СЪБЛАЗЪН!
Относно алкохола - аз мога да дам отговор, но той явно ще противоречи на схващанията ви за ВИНОТО използвано на Господната вечеря...
Има една книга - "Виното в Библията" на др.Самуел Бакиоки, която обяснява различните вина използвани в древността, а и днес!
http://www2.andrews.edu/~samuele/books/wine_in_the_bible/3.html
(има я и преведена на български от преди няколко години)

Ето една допълнителна препратка към определението на Webster's Dictionary (1828g) за значението на думата вино:
http://members.aol.com/RichClark7/pass/wine/winedef.htm

и един коментар още :
"The Bible makes no mention of wine, but only the fruit of the vine. That?s very important because "new wine is found in the cluster," (Is. 65:. The grapes can be pressed directly into the cup (Gen. 40:10-11), which is what the butler did who dreamed about the vine and branches.

A careful study of Deut. 29:29-38 with 1 Cor. 10:16-21 and 1 Cor. 11:23-32 will reveal to you that there are two different Communions. One is a "memorial" to a risen Saviour who soon will return, and the other is "a sacrifice and offering" to devils. You can be sure that the memorial is not conducted with fermented liquor any more than the first one was. "
Съжалявам, но нямам време да го преведа сега.. Малко е и вярвам, че няма да ви затрудни.

Не искам да влизам в спор, но все пак е важен отговора на въпроса - Символичната кръв (виното), което Исус даде на учениците да пият дали е било алкохолно (ферментирало) вино?
Нали е символ на чистата, без ГРЯХ ( Квас / фермент) кръв на Исус!?
Евреите много държат на тези символи! И не ползват каква да е храна или питие в духовен обряд, без то да символизира напълно първообраза! Както е с БЕЗКВАСНИЯ хляб използван при пасхата, така е и с неферментиралото вино, символизиращо кръвта на Исус.
Всичко това го казвам във връзка с това, дали трябва да толерираме алкохола в Църквата и съответно продажбата му.
Според мен - не! Не можем да съдим хората, но Църковното ръководство може да решава кой да бъде член в едно общество и дали дейността,която развива по някакъв начин обезславя Бога и самото общество!

Забравих да дам и тази препратка,
http://www.apologeticspress.org/scrspeak/2003/ss-03-25.htm
Мнението на Dave Miller, Ph.D. , публикувано в www.apologeticspress.org - източник, който често виждам е използван тук за публикувани теми...

Станислав