
Публикувано на 17 ноември 2003 г. в 11:57:00 ч. от потребител 391
SM добро определение!! Съгласен съм напълно с него, и то отговаря донякъде на въпроса на Анонимен.. Няма отговор дали е редно в Църквата да живеят спокойно хора, които си изкарват парите с този бизнес!?
Прав е tinchev, че ние нямаме право да съдим такива хора, но може би проблема е, че Църквата не е изработила критерий за членството и парите, които идват с какъв произход са! Анонимен е прав/а, че няма значение дали човекът - който и да било - заема определена длъжност в църквата! Господ претегля делата ни според светлината на всеки! Няма отделни критерии за пастори или за дякони и отделни за редови християни! Всички сме Божии служители и всички свидетелстваме с живота си! Едни като смъртоносно ухание,а други - за живот (перефразирах стиха в контекста за кото говорим). А именно, че нито един християнин не бива да бъде СЪБЛАЗЪН!
Относно алкохола - аз мога да дам отговор, но той явно ще противоречи на схващанията ви за ВИНОТО използвано на Господната вечеря...
Има една книга - "Виното в Библията" на др.Самуел Бакиоки, която обяснява различните вина използвани в древността, а и днес!
http://www2.andrews.edu/~samuele/books/wine_in_the_bible/3.html
(има я и преведена на български от преди няколко години)
Ето една допълнителна препратка към определението на Webster's Dictionary (1828g) за значението на думата вино:
http://members.aol.com/RichClark7/pass/wine/winedef.htm
и един коментар още :
"The Bible makes no mention of wine, but only the fruit of the vine. That?s very important because "new wine is found in the cluster," (Is. 65:

. The grapes can be pressed directly into the cup (Gen. 40:10-11), which is what the butler did who dreamed about the vine and branches.
A careful study of Deut. 29:29-38 with 1 Cor. 10:16-21 and 1 Cor. 11:23-32 will reveal to you that there are two different Communions. One is a "memorial" to a risen Saviour who soon will return, and the other is "a sacrifice and offering" to devils. You can be sure that the memorial is not conducted with fermented liquor any more than the first one was. "
Съжалявам, но нямам време да го преведа сега.. Малко е и вярвам, че няма да ви затрудни.
Не искам да влизам в спор, но все пак е важен отговора на въпроса - Символичната кръв (виното), което Исус даде на учениците да пият дали е било алкохолно (ферментирало) вино?
Нали е символ на чистата, без ГРЯХ ( Квас / фермент) кръв на Исус!?
Евреите много държат на тези символи! И не ползват каква да е храна или питие в духовен обряд, без то да символизира напълно първообраза! Както е с БЕЗКВАСНИЯ хляб използван при пасхата, така е и с неферментиралото вино, символизиращо кръвта на Исус.
Всичко това го казвам във връзка с това, дали трябва да толерираме алкохола в Църквата и съответно продажбата му.
Според мен - не! Не можем да съдим хората, но Църковното ръководство може да решава кой да бъде член в едно общество и дали дейността,която развива по някакъв начин обезславя Бога и самото общество!